אבינועם פינקלמן

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אבינועם פינקלמן
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית
לידה 1938 (בן 86 בערך)
תל אביב, פלשתינה (א"י)
השכלה משפטים
ראש המועצה האזורית חבל אילות ה־1
יוני 1964אוקטובר 1970
(כ־6 שנים ו־17 שבועות)
תפקידים בולטים נוספים

אבינועם (פינקי) פינקלמן הוא מנכ"ל ואיש ציבור ישראלי. כיהן בתפקידים רבים, בהם מנכ"ל חברת דלק אחזקות, קונסול כלכלי ביוסטון, יו"ר "דלק" ארצות הברית וראש המועצה האזורית חבל אילות.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

נולד ב-1938 בשכונת שפירא בתל אביב לצבי ורחל (גיניה). זמן קצר לאחר לידתו עברה המשפחה לחולון[1]. למד במחזור הראשון של הכפר הירוק[2]. בהמשך למד משפטים. בשנת 1951 היה ממקימי קיבוץ יטבתה, ושימש כמזכיר המשק[3] והיה ממקימי מחלבות יטבתה. בפברואר 1959, בעת שנסע במשאית בכביש הערבה, היה לאדם האחרון שראה ברדלס בטבע בישראל[4].

פעילות ציבורית[עריכת קוד מקור | עריכה]

עם הקמת המועצה אזורית חבל אילות ב-1964 נבחר כיו"ר המועצה, שכללה באותה העת את הקיבוצים יטבתה, אילות וגרופית בלבד, אך הייתה מהגדולות בישראל בשטח השיפוט שלה[5]. בתפקיד זה כיהן עד אוקטובר 1970[6]. הוא יזם הקמת מרכז אזורי ליד יטבתה[7], פיתוח תיירותי בפארק תמנע ומיזמי תיירות נוספים.

לאחר מכן עמד בראש רשות הניקוז האזורית[8] והיה רכז המשק ביטבתה. בהמשך, עזב את הקיבוץ ועבר לתל אביב. ב-1972 נבחר כחבר דירקטוריון בנק החקלאות לישראל[9], נציג איחוד הקיבוצים במרכז "ברית התנועה הקיבוצית", וכיהן גם כראש האגף הכלכלי בתק"ם וכחבר בית דין העליון של מפלגת העבודה. ב-1978 נתמנה לקונסול כלכלי ביוסטון, ושנה לאחר מכן עבר לניו יורק ושימש כמנהל רשות ההשקעות של ישראל בצפון אמריקה עד אפריל 1982.

קריירה עסקית[עריכת קוד מקור | עריכה]

עם שובו לישראל, התמנה על ידי אברהם אגמון מנכ"ל "דלק" למנכ"ל חברת האחזקות דלק השקעות. הוא הרחיב את פעילות החברה והכניס אותה לענפי שוק נוספים כמו שוק הקמעונאות, הרכב, התפלת מים ועוד, הביא את החברה להצלחות גם בחו"ל ובראשית שנות ה-2000 הוביל אותה למציאת גז טבעי במסגרת שותפות ים תטיס.

ב-1998 השתלט יצחק תשובה על חברת דלק. פינקלמן מונה ליו"ר דירקטוריון קבוצת דלק.

ב-2003 פרש לגמלאות[10] והחל לכהן כיו"ר "דלק" ארצות הברית למשך כשנה וחצי. כמו כן כיהן כיו"ר חברת י.ת אמריקה-ישראל, החברה-האם של כל עסקי הנדל"ן של תשובה בארצות-הברית ובקנדה.

ב-2010 מינה גיל אגמון (בנו של אברהם אגמון) את פינקלמן ליו"ר דלק רכב[11], עד פרישתו בסיום שנת 2021[12].

כיום מנהל את חברת "פינקלמן א. שירותי ניהול בע"מ"[13].

פלילים[עריכת קוד מקור | עריכה]

בתחילת שנת 1999 נחקר ברשות ניירות ערך בחשד שהסתיר מהמשקיעים את המגעים לקבלת הזיכיון ליבוא מכוניות פורד בישראל. פינקלמן נעצר ושוחרר בערבות של חצי מיליון שקלים, נדרש להפקיד את דרכונו ברשות, ונאסר עליו לשוחח בטלפון עם תשובה, שלא בנוכחות אדם נוסף. נגד פינקלמן הוגש כתב אישום. ב-2004 זוכה ממרבית סעיפי האישום, והורשע בסעיף טכני של מסירת פרטים בלתי מדויקים בדו"ח, ונידון לקנס של 30,000 שקלים[14].

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]