אלירן טל

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אלירן טל
אלירן טל, מרץ 2019
אלירן טל, מרץ 2019
לידה 1977 (בן 47 בערך)
חיפה
מדינה ישראל
תקופת הפעילות מ-1995
עיסוק כתב ופרשן
סוג כתב צבאי ומדיני-פוליטי
תחום סיקור צבא וביטחון, מדיני-פוליטי

אלירן טל (נולד בשנת 1977) הוא איש תקשורת ישראלי המשמש דובר עיריית חיפה. קודם לכן היה עיתונאי באתר התקשורת ניוז חיפה והקריות, הכתב המדיני-פוליטי של ערוץ 20 ולפני כן, הכתב הצבאי של ערוץ 1.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אלירן טל נולד וגדל בחיפה. למד בבית הספר הריאלי[1]. את דרכו העיתונאית החל עוד בבית הספר התיכון, ככתב נוער בעיתון "ראש 1". אחרי שירותו הצבאי ביחידה 8200, החל לכתוב ב"ידיעות חיפה". בהמשך עבר לחדשות המקומיות של HOT בצפון. עם הקמת "ישראל היום" הצטרף למערכת העיתון וסיקר את אזור חיפה והגליל.

בשנים 20082017 עבד ברשות השידור ושימש תחילה ככתב מקומי לענייני חיפה והצפון. בתקופה זו, ב-2012 הקים את תא העיתונאים בחיפה והיה יושב הראש הראשון שלו עד 2014[2]. בהמשך היה במשך כשנתיים וחצי הכתב הצבאי של ערוץ 1[3].

עבד מאז 2017, ככתב המדיני-פוליטי של ערוץ 20. הגיש לעיתים את התוכנית היומית של הערוץ, "אולפן פתוח" ולקראת מערכת הבחירות לכנסת ה-21 החל גם להגיש תוכנית שבועית בשם "בוחרים ב-20"[4].

באוקטובר 2017 פרסם טל בערוץ שאחד עשר רופאים ערבים-ישראלים מעמותת רופאי השיניים הערבים בישראל, ובראשם פח'רי חסן, שהשתתפו בכנס בקולומביה סירבו לשיר את ההמנון הישראלי "התקווה" ותמורת זאת שרו את המנון הרשות הפלסטינית. הרופאים הגיבו כי לא שרו את ההמנון פדאא'י, אלא את המנון עיראק (موطني), שנכתב בידי הפלסטיני איברהים טוקאן והיה מקובל בעבר כהמנון הפלסטיני[5], ובעקבות כך תבעו את הערוץ בסך של 800 אלף ש"ח. הערוץ הגיב שמדובר בטעות בתום לב, משום שההמנונים היו מוצגים זה ליד זה בוויקיפדיה העברית[6]. במסגרת הליך גישור הגיעו הצדדים לפשרה, שבה ישלם הערוץ 90 אלף ש"ח[7].

בשנת 2020 לאחר שעבד כעיתונאי באתר ניוז חיפה והקריות, עזב את תחום העיתונאות ועבר לשמש דובר עיריית חיפה[8]. בכתבות באתר ice והעין השביעית אודות המינוי, נטען כי הוא קיבל את המינוי לאחר סדרת כתבות בהן "ליטף" את קליש וסגנה נחשון צוק. במסגרת תפקידו כדובר, העלה ערוץ וידאו עירוני במתכונת של מהדורת חדשות וראיונות, המציג עצמו כערוץ אקטואליה מוניציפלי, אשר גרר ביקורות הטוענות כי הוא מסקר באופן חד צדדי ומגמתי את פעילותה של ד"ר עינת קליש רותם כראש עיריית חיפה.

לטל תואר ראשון בתקשורת ותואר שני במינהל ציבורי[8].

פרסם ספר בשם "עדות חיה". הספר מתאר את פעילותו של שמעון סבג ויד עזר לחבר, ברתימת סיפוריהם של ניצולי שואה המחדדים את פועלו של סבג.

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

טל הוא אב לשניים.

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]