בת בולין האחרת (סרט)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
בת בולין האחרת
The Other Boleyn Girl
מבוסס על בת בולין האחרת עריכת הנתון בוויקינתונים
בימוי ג'אסטין צ'אדוויק עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי סקוט רודין, אליסון אואן עריכת הנתון בוויקינתונים
תסריט פיטר מורגן עריכת הנתון בוויקינתונים
עריכה קרול ליטלטון עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים ראשיים נטלי פורטמן (אן בולין)
אלפי אלן
מייקל סמיילי
ג'ונו טמפל (ג'יין בולין)
Bill Wallis (תומאס קרנמר)
מארק לואיס ג'ונס
Iain Mitchell (תומאס קרומוול)
Maisie Smith (אליזבת הראשונה, מלכת אנגליה)
Oliver Coleman (הנרי פרסי, הרוזן השישי מנורת'מברלנד)
Corinne Galloway (ג'יין סימור)
אנדרו גארפילד (Francis Weston)
אדי רדמיין (ויליאם סטפורד)
ג'ים סטרג'ס (ג'ורג' בולין, הוויקונט השני מרוצ'פורד)
אריק באנה (הנרי השמיני, מלך אנגליה)
סקרלט ג'והנסון (מרי בולין)
בנדיקט קמברבאץ' (ויליאם קארי)
קריסטין סקוט-תומאס (אליזבת בולין, הרוזנת מווילטשייר)
אנה טורנט (קתרין מאראגון)
מארק ריילנס (תומאס בולין, רוזן וילטשייר הראשון)
דייוויד מוריסי (תומאס הווארד, דוכס נורפוק)
Constance Stride (מרי הראשונה, מלכת אנגליה) עריכת הנתון בוויקינתונים
מוזיקה פול קנטלון עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה הממלכה המאוחדת, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה BBC Films, רלטיביטי מדיה, Focus Features עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה פורום הונגריה, נטפליקס עריכת הנתון בוויקינתונים
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 6 במרץ 2008 עריכת הנתון בוויקינתונים
משך הקרנה 115 דק' עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת הסרט אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה סרט ביוגרפי, סרט מבוסס יצירה ספרותית, סרט דרמה, סרט רומנטי עריכת הנתון בוויקינתונים
הכנסות באתר מוג'ו otherboleyngirl
האתר הרשמי
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

בת בולין האחרת הוא סרט קולנוע משנת 2008, מסוגת דרמה היסטורית, בבימויו של ג'סטין צ'דוויק. הסרט מבוסס על רומן בעל אותו השם מאת פיליפה גרגורי, ומתאר את מערכת היחסים הסוערת בין אן ומרי בולין, שתי אחיות שהתחרו על חיבתו של מלך אנגליה הנרי השמיני במהלך המאה ה-16.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט מתרחש בתחילת המאה ה-16 ועוקב אחר חייהן של האחיות בולין, אן (נטלי פורטמן) ומרי (סקרלט ג'והנסון), שתי בנותיו של של סר תומאס בולין, המקורב לחצר המלוכה. להן אח בשם ג'ורג'.

אן מתוארת כשאפתנית והמחושבת יותר מבין שתי האחיות, וכוחה נעוץ באישיותה הכריזמטית ובכישורי הפיתוי שלה. מרי, לעומת זאת, מתוארת כצנועה יותר, עדינה ופחות שאפתנית. היא מעריכה את משפחתה ומסתפקת בתחילה בתפקידה בחצר המלוכה. היא פחות אסרטיבית ומתמצאת בפוליטיקה בהשוואה לאחותה.

בשומעם שקתרינה מאראגון אינה מצליחה להעמיד למלך הנרי השמיני בן זכר, אביהן של הבנות, סר תומאס בולין (מארק ריילנס) ודודם, הדוכס מנורפוק (דייוויד מוריסי), מתכננים להציע את אן כמאהבת פוטנציאלית למלך הנרי השמיני (אריק באנה).

אן מסכימה לתוכנית, ואכן מוצאת חן תחילה בעיני המלך אך לבסוף דווקא אחותה המאורסת, מרי, היא זו שלוכדת את עיניו של המלך ונשלחת לחצר המלוכה, והופכת לאחת מפילגשיו. היא נבחרה להיות פילגשו של המלך הנרי השמיני בגלל יופיה ועדינותה, שהתבטאו בטיפולה במלך לאחר שנפצע במסע רכיבה ביער יחד עם פמלייתו ואחותה, אן. מרי נשבית בקסמיו של הנרי, אך היא אינה מחפשת באופן פעיל כוח או השפעה פוליטית.

אן המתוסכלת מוצאת נחמה בזרועותיו של הנרי פרסי, אציל מאורס לליידי מרי טלבוט, ומתחתנת איתו בחשאי. אן חושפת את נישואיה לאחיה, ג'ורג' בולין, שמודיע למרי. מרי מזהירה את אביה ודודה, המבטלים את הנישואין בכפייה, תוך שמירת קיומו של הטקס בסוד. לאחר מכן נשלחת אן לחצר המלוכה הצרפתי.

כשאן חוזרת מהגלות בחצר המלוכה הצרפתי, היא מחלה עד מהרה להאפיל על אחותה, מרי, בחיבתו של המלך. ככל שהשפעתה של אן גדלה, עולה המתיחות בין האחיות, ותככי חצר המלוכה מתעצמים. לבסוף מרי מגורשת על ידי המלך הנרי, חרף העובדה שילדה לו בן זכר.

כשהכריזמה והשנינות של אן שובות את ליבו של המלך, הוא הופך אובססיבי לגביה, אך היא אינה מסכימה להיעתר לו כל עוד לא יישא אותה לאשתו החוקית ויהופכה למלכה. התניה זו, לצד רצונו של המלך ליורש זכר והתסכול שלו מנישואיו למלכה קתרין מאראגון (אנה טורנט) מעמידות את אנגליה על סף מהפכה דתית ופוליטית, וזאת משום שהמלך מעוניין לעקוף את סמכותו של האפיפיור בביטול הנישואים למלכה הקתולית, קתרין, לאחר שזו עותרת לאפיפיור כנגד תהליך הגירושין. לבסוף, רצונו של הנרי להתחתן עם אן ולהופכה למלכה מביא להפרדה של אנגליה מהכנסייה הקתולית ולהקמת הכנסייה האנגליקנית.

כאשר אן מוכתרת כמלכת אנגליה, היא זוכה להשפעה ניכרת בחצר המלוכה. נישואיה להנרי מאופיינים בשאיפתה המתמשכת ללדת יורש זכר כדי להבטיח את מעמדה כמלכה ואת שושלת טיודור. אן הופכת יותר ויותר אסרטיבית בתפקידה כמלכה.

מרי, שהייתה בעבר פילגשו של המלך הנרי, מתמודדת עם אתגרים אישיים ורגשיים. היא כבר לא פילגשו המועדפת של המלך והולכת ונעשית מבודדת ממשפחתה כשהם ממשיכים להתחרות על תשומת ליבו וחיבתו של המלך. מאמציה של אן ללדת יורש זכר מפעילים עליה לחץ עצום, ויחסיה עם הנרי נעשים מתוחים. תחילה היא יולדת ילדה ולאחר מכן עוברת לידה שקטה. חוסר היכולת לספק יורש גבר מובילים להתגברות המתחים ואכזבות בין בני הזוג.

כשהשפעתה של אן דועכת והיא לא מצליחה ללדת יורש זכר, קמים לה אויבים בחצר המלוכה - ג'יין סימור המתחרה עימה על חיבתו של המלך וגיסתה ג'יין פארקר, המתחרה עימה על חיבתו של אחיה, ג'ורג'. לאחר הלידה השקטה, אן חוששת לספר למלך את שאירע ומבקשת מאחיה, ג'ורג', לקיים איתה יחסי מין על מנת שתתעבר. ג'ורג' נעתר על מנת לחזק את מעמדה של אחותו בחצר המלוכה, אך הוא סולד מן המעשה ולא מצליח לשתף עימה פעולה לבסוף. ג'יין מצותת למתרחש ומספרת למלך את אשר אירע, מבלי שהיא עדה לסירובו של ג'ורג'. אן מואשמת בניאוף, גילוי עריות ובגידה. היא עומדת בפני משפט שבסופו נמצאה אשמה ונידונה למוות בעריפת ראש, יחד עם אחיה. ג'ורג' נלקח לשדה וראשו נערף.

מרי, שהייתה פסיבית יחסית בפוליטיקה של חצר המלוכה לאורך רוב הזמן, הופכת יותר ויותר רגישה כלפי אחותה כשהיא עדה לסבלה. למרות יריבותן בעבר על חיבתו של המלך, היא לא יכולה לשאת לראות את אחותה נידונה למוות שלא בצדק. במעשה של אומץ ואהבת אחות, מרי ממהרת לחצר המלוכה ופונה ישירות למלך הנרי. היא מפצירה בו בלהט לחוס על חייה של אן, בטענה שלאחותה מגיעה הזדמנות לחיות וכי סבלה מספיק כששמעה על מות אחיה. היא מתעמתת עם הנרי ומנסה להשתמש במערכת היחסים שלהם בעבר כדי להשפיע על החלטתו. תחינתה יוצרת מתח, כאשר גורלה של אן תלוי על הכף.

למרות כל זאת אן לא מצליחה להימלט מגורלה הטרגי. כשהיא כורעת ומתכוננת להוצאתה להורג, היא מתמודדת עם גורלה בכבוד וראשה נערף לעיני ההמון.

לאחר הוצאתה להורג של אן, הסרט בוחן בקצרה את תוצאות מותה. מרי, שניסתה להציל את אחותה, נותרה להתמודד עם ההשלכות של מעשיה שלה ועם הבחירות של משפחתה. הסרט מסתיים בתחושת מלנכוליה, המשקפת את חייהן הטרגיים והסוערים של האחיות בוליין.

דמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]