ג'ים היימס

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ג'ים היימס
Jim Himes
דיוקנו הרשמי של היימס בקונגרס, 2011
דיוקנו הרשמי של היימס בקונגרס, 2011
דיוקנו הרשמי של היימס בקונגרס, 2011
לידה 5 ביולי 1966 (בן 57)
לימה, פרו
שם מלא ג'יימס אנדרו היימס
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
השכלה אוניברסיטת הרווארד
אוניברסיטת אוקספורד
עיסוק פוליטיקאי, בנקאי
מפלגה המפלגה הדמוקרטית
דת פרסביטריאניזם[1]
himes.house.gov
חבר בית הנבחרים של ארצות הברית מטעם מחוז הקונגרס הרביעי של קונטיקט
3 בינואר 2009 – מכהן
(15 שנים)
→ כריס שייס
פרסים והוקרה
מלגת רודס עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ג'יימס אנדרו היימסאנגלית: James Andrew Himes; נולד ב-5 ביולי 1966) הוא פוליטיקאי אמריקאי, המכהן כחבר בית הנבחרים של ארצות הברית מטעם מחוז הקונגרס הרביעי של מדינת קונטיקט, ברציפות מאז 2009. היימס, חבר המפלגה הדמוקרטית, מייצג מחוז קונגרס המכסה את דרום-מערב קונטיקט החולש בו זמנית הן על קונטקיט עצמה והן על המטרופולין של ניו יורק. מחוז הקונגרס כולל חלקים מהמחוזות פיירפילד וניו הייבן, לרבות הערים נורווק, ברידג'פורט, סטמפורד ופיירפילד.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

היימס נולד בראשית יולי 1966 בלימה, עיר הבירה של פרו, לזוג הורים אמריקאים בשעה שאביו עבד בקרן פורד. אביו, ג'יימס ר. היימס, עבד בנוסף עבור קרן החירום הבינלאומית של האומות המאוחדות לילדים, שם ניהל את מרכז אינוצ'נטי של יוניצ"ף בפירנצה שבאיטליה. אמו, ג'ודית א. היימס, הייתה בעבר מנהלת פעילויות המועצה של מועצת ההשלכה הגבוהה של ניו ג'רזי בטרנטון. את שנות ילדותו המוקדמות העביר היימס בלימה ובבוגוטה. לאחר גירושי הוריו עבר היימס הצעיר ביחד עם אמו ואחיותיו לפנינגטון שבניו ג'רזי, שם רכש לראשונה את השכלתו וסיים את לימודיו בבית הספר התיכון הופוול ואלי סנטרל.

בעת היותו סטודנט לתואר ראשון באוניברסיטת הרווארד, היה היימס קפטן נבחרת החתירה הקלה של האוניברסיטה ובשנת 1988 השלים לימודי תואר ראשון. ב-1990 היה למוסמך במדעי אמריקה הלטינית, אחרי שלמד במכללת סנט אדמונד הול של אוניברסיטת אוקספורד על בסיס מלגת רודס. ב-5 במאי 2021 הוסיף לקבל תואר דוקטור לשם כבוד מאוניברסיטת ברידג'פורט. ב-1995 החל היימס לעבוד בגולדמן זקס כבנקאי באמריקה הלטינית ובניו יורק. במרוצת השנים אייש משרת סגן נשיא. בשנת 2003 החל לעבוד במלכ"ר "שותפי יזמה קהילתית" (Enterprise Community Partners) הפועלת בניו יורק רבתי. בשנים הבאות ועד היבחרו לקונגרס עבד במגזר הפרטי בקונטיקט.

בבחירות 2008 התמודד היימס מול כריס שייס (אנ'), חבר הקונגרס המכהן כנציג מחוז הקונגרס הרביעי של קונטיקט. היימס הביס את שייס כשגרף 51% מקולות הבוחרים, בעד שייס גרף כ-47% מהקולות[2]. בעוד שייס זכה ב-14 מתוך 17 העיירות השוכנות במחוז קונגרס זה, היימס זכה בכל שלוש הערים הגדולות של המחוז — ברידג'פורט, נורווק ו]סטמפורד. בסופו של דבר, ניתן לזקוף את ניצחונו של היימס על שייס לדריסת הרגל שלו בברדיג'פורט, שם זכה ב-80% מהקולות. באותו היום התקיימו גם הבחירות לנשיאות ארצות הברית 2008, ובמחוז ניצח המועמד הדמוקרטי ברק אובמה עם 60% מהקולות, מה שסייע במידה מסוימת לניצחונו של היימס. מיד עם השבעת הקונגרס ה-111 של ארצות הברית, היימס הושבע לתפקידו. כניסתו לתפקיד הפכה את משלחות המדינות בניו אינגלנד לקונגרס לדמוקרטיות לחלוטין בפעם הראשונה בהיסטוריה של ארצות הברית[3].

בבית הנבחרים להיימס דפוב הצבעה ליברלי. הארגון "הורות מתוכננת" העניק לו דירוג בן 100% על תמיכתו בזכות להפיל, והוא תומך בחוק הגנת החולה וטיפול בר השגה. ב-2010 הצביע נגד "תיקון סטופאק–פיטס" המגביל את המימון הפדרלי להפלות כתיקון לחוק הגנת החולה וטיפול בר השגה. גם הארגון "הקמפיין לזכויות אדם" העניק לו דירוג בן 100% על תמיכתו בזכויות להט"ב בארצות הברית. בשנת 2011 הצביע נגד הצעת חוק שאפשרה להכניס כלי נשק אל הפארקים הלאומיים של ארצות הברית. לאחר הבחירות לנשיאות ארצות הברית 2016 שידל היימס את חבר האלקטורים שלא להצביע למנצח בבחירות, מועמד המפלגה הרפובליקנית דונלד טראמפ, אלא למועמדת הדמוקרטית הילרי קלינטון[4]. מאמצים אלה לא הניבו פרי.

החל מפברואר 2023 הוא מכהן כדמוקרט הבכיר (Ranking member) בועדת המודיעין של בית הנבחרים של ארצות הברית.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא ג'ים היימס בוויקישיתוף
  • אתר האינטרנט הרשמי של ג'ים היימס בבית הנבחרים האמריקאי (באנגלית)

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ ההשתייכויות הדתיות של חברי הקונגרס ה-116 של ארצות הברית, מסמך מאת Pew Research Center (באנגלית)
  2. ^ דייוויד מ. האלבפינגר, ‘Bullheaded’ and a Rhodes Scholar, and Now Headed to Capitol Hill, באתר הניו יורק טיימס, 9 בנובמבר 2008 (באנגלית)
  3. ^ מארק פאזניאוקס, Jim Himes Defeats Christopher Shays In 4th District, באתר The Hartford Courant‏, 5 בנובמבר 2008 (באנגלית)
  4. ^ דניאל הלפר, Congressman begs Electoral College voters to block Trump, באתר ניו יורק פוסט, 12 בדצמבר 2016 (באנגלית)