ג'ין (זמר)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
קוריאהקוריאה זהו שם קוריאני; שם המשפחה הוא קים.
ג'ין
김석진
לידה 4 בדצמבר 1992 (בן 31)
גוואצ'און, קוריאה הדרומית עריכת הנתון בוויקינתונים
שם לידה 김석진 עריכת הנתון בוויקינתונים
שם במה ג'ין
מוקד פעילות קוריאה הדרומית עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-2013 עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים אוניברסיטת קונקוק עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה מוזיקת פופ, קיי-פופ עריכת הנתון בוויקינתונים
סוג קול טנור עריכת הנתון בוויקינתונים
שפה מועדפת קוריאנית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת תקליטים ביג היט אנטרטיינמנט עריכת הנתון בוויקינתונים
האתר הרשמי
פרופיל ב-IMDb
חתימה חתימה
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

קים סוק-ג'יןקוריאנית: 김석진, בתעתיק לעברית: גים סוק-ג'ין; נולד ב-4 בדצמבר 1992) הידוע בשם הבמה ג'ין, הוא זמר-יוצר, פזמונאי ורקדן דרום קוריאני, חבר להקת הבנים הדרום קוריאנית BTS מאז יוני 2013.

ג'ין היה שותף לכתיבה והוציא לאור שלושה שירי סולו עם BTS: "Awake" (2016), "Epiphany" (2018) ו-"Moon" (2020), שכולם הופיעו במצעד המוזיקה של גאון (אנ') של דרום קוריאה. בשנת 2019, ג'ין הוציא את השיר העצמאי הראשון שלו, הרצועה הדיגיטלית "Tonight". הוא גם הופיע בפסקול הסדרה Hwarang: The Poet Warrior Youth (אנ') משנת 2016 לצד V, חבר נוסף ב-BTS. ג'ין זכה לביקורת חיובית על הפלסט והמנעד הרגשי שלו כזמר. מלבד שירה, ג'ין הופיע כמנחה במספר תוכניות מוזיקה דרום-קוריאניות מ־2016 ועד 2018. בשנת 2018, הוענק לו מסדר ההצטיינות התרבותי (אנ') בדרגה 5 על ידי נשיא דרום קוריאה יחד עם שאר חברי BTS, עבור תרומתו לתרבות הקוריאנית.

ביוגרפיה והשכלה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קים סוק-ג'ין נולד ב-4 בדצמבר 1992, באניאנג (אנ'), מחוז קיונגי, דרום קוריאה. משפחתו מורכבת מאמו, אביו ואחיו הגדול ומשתייכת לקלאן גוואנגסן קים (אנ').[1] בשנת 2007 הוא נסע למחנה לימודים באוסטרליה כדי ללמוד אנגלית.

הוא רצה להיות עיתונאי, אך שינה את דעתו לאחר שצפה בקים נאם-גיל (אנ') משחק בסדרה Queen Seondeok (אנ'). מאז רצה להיות שחקן.[1] בהיותו בחטיבת הביניים, הוא נבחן על ידי סוכנות הקיי-פופ SM אנטרטיינמנט, אך דחה את ההצעה מכיוון שעדיין התכוון להיות שחקן. ג'ין למד באוניברסיטת קונקוק (אנ') וסיים תואר בלימודי קולנוע ב-22 בפברואר 2017. מאוחר יותר הוא נרשם ללימודי תואר שני באוניברסיטת האניאנג סייבר (אנ') כדי להמשיך ללימודים בתחומים שאינם מוזיקה.

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

2013-הווה: BTS[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – BTS

ג'ין הוזמן לבחינה על ידי מנהל סוכנות ביג היט אנטרטיינמנט, שהתרשם ממראהו של ג'ין כשפגש אותו ברחוב. באותה תקופה ג'ין למד משחק ולא היה לו רקע במוזיקה. הוא נבחן עבור ביג היט כשחקן והחל להתאמן כדי להפוך לאליל נוער קוריאני. ב-13 ביוני 2013, ג'ין ערך את הופעת הבכורה שלו כאחד מארבעת הסולנים ב-BTS עם אלבום הבכורה שלהם Cool 4 Skool 2. בשנת 2016 פרסם ג'ין את הרצועה הראשונה שלו, סינגל סולו מהאלבום Wings ששמו "Awake". השיר הגיע למקום ה-31 במצעד המוזיקה של גאון ולמקום השישי בבילבורד. בדצמבר 2016, הוא הוציא גרסת חג המולד של "Awake" בSoundCloud.

ב-9 באוגוסט 2018, הסולו השני של ג'ין, "Epiphany", שוחרר כקדימון לאלבום האוסף של BTS שעתיד היה לצאת אז, Love Yourself: Answer. השיר תואר כ"לחן בסגנון פופ-רוק " על ידי בילבורד ומכיל מילים הדנות בקבלה ואהבה עצמית. הגרסה המלאה של השיר שוחררה בסופו של דבר כרצועה ב-Answer, הגיעה למקום ה-30 במצעד המוזיקה של גאון ולמקום הרביעי במצעד הסינגלים הדיגיטליים של בילבורד. באוקטובר, הוענק לו מסדר ההצטיינות התרבותי בדרגה 5 על ידי נשיא דרום קוריאה מון ג'ה-אין יחד עם שאר חברי הקבוצה.

ג'ין הוציא את שיר הסולו השלישי שלו "Moon", עם BTS באלבום האולפן שיצא ב-2020 Map of the Soul: 7. סופרת הוראייטי ג'ה-הא קים תיארה את "Moon" כשיר פופ עוצמתי שפונה למעריצי BTS. "Moon" הגיע לשיא במקום הראשון במצעד הדיגיטלי של גאון ולמקום השני במצעד הסינגלים הדיגיטליים העולמיים של בילבורד.

ביולי 2021 מונה ג'ין, יחד עם שאר חברי BTS, לשגריר נשיאותי מיוחד "לתרבות ולדורות הבאים" בידי נשיא דרום קוריאה, מון ג'יאה-אין, על מנת לעזור "להוביל את סדר היום העולמי לדורות הבאים" ו"להרחיב את המאמצים הדיפלומטיים ומעמדה העולמי של קוריאה הדרומית בקהילה הבינלאומית".[2]

2015-הווה: פעילויות סולו[עריכת קוד מקור | עריכה]

ג'ין על השטיח האדום של פרסי דיסק הזהב ה-33, 5 בינואר 2019

ג'ין שיתף פעולה עם חברו ללהקה, V, בשיר "It's Definitely You", שיצא כחלק מהפסקול הרשמי של Hwarang: The Poet Warrior Youth. מאוחר יותר הוא קיבל מועמדות משותפת לפסקול הטוב ביותר לצד V בטקס פרסי המוזיקה של מלון ב-2017. הוא גם הצטרף לחבר BTS ג'ונגקוק כדי להוציא גרסה חדשה ל "So Far Away", שיר מהמיקסטייפ של חבר ה-BTS שוגה. קאברי הסולו של ג'ין כוללים את "Mom" מאת Ra.D, "I Love You" מאת Mate, ו-"In Front Of The Post Office In Autumn",שבוצע על ידי יון דו-היון (אנ') בשנת 1994. הם שוחררו ב-SoundCloud ב-7 במאי 2015, ב-3 בדצמבר 2015, וב-7 ביוני 2018, בהתאמה. הוא גם הופיע מספר פעמים כמנחה שותף בתוכניות פרסי מוזיקה קוריאנית, כמו מיוזיק בנק ואינקיגיון.

ב-4 ביוני 2019, ג'ין הוציא את השיר העצמאי הראשון שלו "Tonight" כחלק מה-"BTS פסטה", אירוע שנתי החוגג את יום השנה להופעת הבכורה של הלהקה.[3] את הבלדה האקוסטית הלחין ג'ין, לצד המפיקים המוזיקליים של ביג היט, סלאו ראביט והיז נויז. המילים, שנכתבו על ידי ג'ין ומנהיג BTS, RM, נוצרו בהשראת מערכת היחסים של ג'ין עם חיות המחמד שלו.[4] הרצועה זכתה לקבלת פנים חיובית בעיקר, עם שבחים על השירה של ג'ין והאווירה המרגיעה של השיר.

ב-3 בדצמבר 2020, ג'ין הוציא את השיר העצמאי השני שלו "Abyss" יום לפני יום הולדתו ה-28. את הבלדה האקוסטית הלחינו ג'ין ו-RM לצד המפיקים המוזיקליים בומזו (אנ') ופידוג. המילים, שנכתבו על ידי ג'ין, בומזו ו-RM, נוצרו בהשראת רגשות החרדה, הספק והשחיקה שחש ג'ין. בפוסט בבלוג הרשמי של BTS, ג'ין דיבר על חוסר הביטחון שלו בנוגע למוזיקה וכיצד הרגשות האפלים הללו הניעו אותו לכתוב ולפרסם את השיר.[5]

ב-1 באוקטובר 2021, פורסם כי ג'ין ישיר את שיר הנושא הראשי של סדרת הטלוויזיה ג'יריסן (אנ'), "Yours". לאחר מכן פורסם קליפ שליווה את השיר, בכיכובם של ג'ון ג'י-היון וג'ו ג'י-הון.[6]

ב-4 בדצמבר 2021, ג'ין הוציא את השיר "Super Tuna", שפורסם בחינם בפלטפורמות כמו SoundCloud כמתנה למעריצים בחגיגות יום ההולדת ה-29 שלו. השיר הפך במהירות לוויראלי וניצב במקום הראשון כסרטון המוזיקה הפופולרי של יוטיוב במשך שמונה ימים רצופים. "Super Tuna" הפך לטרנד ב-56 מדינות, ביניהן קוריאה, פרו וסינגפור. ב-TikTok נוצר גם אתגר כאשר סרטוני הריקוד קיבלו למעלה מ-141.8 מיליון צפיות מצטברות ב-10 ימים. "Super Tuna" הופיע לראשונה במקום ה-12 במצעד השבועי של בילבורד.[7]

באוגוסט 2022, ג'ין שיתף פעולה עם Nexon כמפתח משחקים מיוחד עבור מייפל סטורי. הפרויקט תועד במיני סדרת אינטרנט בת שני פרקים, Office Warrior Kim Seok Jin, שפורסמה בערוץ היוטיוב הקוריאני של מייפל סטורי. ב-21 באוקטובר, חברת ביג היט הפכה את "Tonight", "Abyss" ו-"Super Tuna" לזמינים בשירותי סטרימינג ברחבי העולם כסינגלים רשמיים תחת שמו של ג'ין. שלושת השירים כבשו בו זמנית את שלושת המקומות הראשונים של מצעד שירי העולם הדיגיטליים, מה שהפך את ג'ין לסולן השלישי בתולדות המצעד שעושה זאת. ב-28 באוקטובר, הוציא ג'ין את סינגל הסולו הראשון שלו "The Astronaut (אנ')", אותו כתב יחד עם להקת הרוק הבריטית קולדפליי. מאוחר יותר באותו יום, ג'ין ביצע ביצע את השיר עם הלהקה בבואנוס איירס במהלך סיבוב ההופעות העולמי שלהם Music of the Spheres (אנ'); המופע שודר בשידור חי לבתי קולנוע ברחבי העולם בלמעלה מ-70 מדינות. זהו השיר הראשון של ג'ין כסולן שנכנס לבילבורד הוט 100 במקום ה-51. בנוסף, השיר הגיע למקום הראשון במצעד שירי העולם. חודש לאחר מכן, חברת ייצור המזון הדרום קוריאנית Ottogi (אנ') הכריזה על ג'ין כדוגמן החדש של מותג אטריות האינסטנט ג'ין ראמן (אנ') שלה; פרסומת בהשתתפות ג'ין שוחררה ב-11 בנובמבר.

אמנותיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

ג'ין בזמן צילומי הקליפ "Boy With Luv", 15 במרץ 2019.

ג'ין בעל קול טנור ומנגן בפסנתר ובגיטרה.[1][8] ברומן "BTS: "The Review משנת 2019 של קים יאנג-דיי, חברי פאנל הגראמי ציינו כי לקולו יש בקרת נשימה יציבה ופלסט חזק, וכינו אותו "קול כסוף". העיתונאי צ'וי סונג-היי, שכתב ל-Aju News, כתב שסינגלים של BTS כמו "spring day" ו-"Fake Love" הציגו את היציבות הווקאלית של ג'ין, בעוד שמצד שני "Jamais Vu", שיר נוסף של BTS הציג את המנעד הרגשי שלו. הונג היי-מין מה"קוריאה טיימס" תיאר את קולו של ג'ין כ"עדין, עצוב ונקי" והחשיב אותו כ"אלמנט הבולט" בבלדת הסולו "Epiphany". המבקר פארק הי-א הצהיר כי ג'ין "שר את הרגשות הסנטימנטליים ביותר" של רצועות הסולו ב-Love Yourself: Answer. בביקורת על "Fake Love", אמר פארק שהשירה של ג'ין "מוכיחה את יעילותו של השיר".

פעילות ציבורית[עריכת קוד מקור | עריכה]

פילנתרופיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בדצמבר 2018, ג'ין תרם מצרכים שונים לאגודת צער בעלי חיים הקוריאנית כדי לחגוג את יום הולדתו, ורכש מזון, שמיכות וכלים עבור הארגון. הוא גם תרם 321 קילוגרמים של מזון לתומכי זכויות בעלי החיים בקוריאה (KARA), ארגון קוריאני ללא מטרות רווח לרווחת בעלי חיים. מאז מאי 2018, ג'ין תורם בתדירות חודשית ליוניסף של קוריאה. הוא ביקש שהתרומות שלו יישארו פרטיות אך הן פורסמו בסופו של דבר בעקבות כניסתו למועדון הכבוד של יוניסף במאי 2019 בעקבות תרומה מצטברת של למעלה מ-100 מיליון ין דרום קוראני, כ-84,000 דולר אמריקאי.

השפעה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בסקר שנערך על ידי גאלופ קוריאה בשנת 2019, ג'ין דורג במקום ה-13 במדד מיהו אליל הנוער האהוב ביותר באופן כללי ובמקום השישי במדד מיהו אליל הנוער האהוב ביותר בקרב בנות בגילאי 13-19.

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ג'ין ב-2018

נכון לשנת 2018, ג'ין מתגורר בהנאם-דונג, סיאול, דרום קוריאה. בנוסף, הוא ואחיו הגדול פתחו מסעדה בסגנון יפני בסיאול בשם "אושו סיירומושי".

בריאות[עריכת קוד מקור | עריכה]

במרץ 2022, הוא נפצע בידו השמאלית ונותח. עקב הפציעה, הוא נאלץ להימנע מתנועות מסוימות במהלך סבב ההופעות Permission to Dance On Stage (אנ') של BTS בלאס וגאס, לפרוש מאירועים קבוצתיים מסוימים, ולהישאר בישיבה במשך חלק גדול מההופעה של BTS בטקס פרסי גראמי ה-64.

שירות צבאי[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-17 באוקטובר 2022, הודיעה ביג היט שג'ין יתחיל בתהליך הגיוס ויבצע את שירות החובה הצבאי (אנ') שלו לאחר פרסום "The Astronaut" והשלמת פעילויות הקידום שלו המתוכננות לסוף אותו חודש. ג'ין קיבל בעבר דחייה אוטומטית ב-2021 עד סוף 2022, בעקבות תיקונים שבוצעו בחוק השירות הצבאי בדצמבר 2020. ב-4 בנובמבר 2022, ג'ין הגיש בקשה למינהל כוח האדם הצבאי (אנ') בבקשה להפסיק את דחיית השירות הצבאי על מנת להתחיל בתהליך הגיוסו. ב-13 בדצמבר התגייס ג'ין לצבא קוריאה הדרומית כחייל פעיל בבסיס הצבאי יאונצ'און (אנ') במחוז צפון קיונגי.[9] בינואר 2023, לאחר השלמת הכשרתו הבסיסית עם דיוויזיית הרגלים החמישית (אנ'), מונה כעוזר מדריך אימונים באותה דיוויזיה.

דיסקוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עמוד ראשי
ראו גם – דיסקוגרפיית האלבומים של BTS, דיסקוגרפיית הסינגלים של BTS

סינגלים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שם שנה מיקומי שיא במצעדים מכירות הסמכות אלבום
קוריאה אוסטרליה קנדה הונגריה יפן ניו זילנד בריטניה בילבורד הוט 100 מצעד שירי העולם הדיגיטליים בילבורד גלובל 200
"It's Definitely You" (죽어도 너야) (עם V) 2016 34 15 8
  • קוריאה: 76,657
Hwarang: The Poet Warrior Youth - הפסקול הרשמי (אנ')
"Tonight" (이 밤) 2019 22 [א] 3
  • יפן: 3,034 (דיגיטלי)
סינגל שלא מתוך אלבום
"Abyss" 2020 14 [ב] 2
  • יפן: 3,535 (דיגיטלי)
"Yours" 2021 30 9 66 [ג] [ד] 1 90
  • יפן: 10,971 (דיגיטלי)
Itaewon Class - הפסקול הרשמי (אנ')
"Super Tuna" (슈퍼 참치) 11 [ה] 1
  • יפן: 3,424 (דיגיטלי)
סינגל שלא מתוך אלבום
"The Astronaut" (אנ') 2022 40 69 58 1 4 5 61 51 1 10
  • קוריאה: 1,040,155 (פיזי)
  • יפן: 171,330
  • ארצות הברית: 44,000 (דיגיטלי)
  • עולמי: 62,000 (דיגיטלי)
"—" מציין סינגל שלא נכנס למצעדים או לא הופץ באזור זה.

שירים אחרים שנכנסו למצעדים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שם שנה מיקומי שיא מכירות אלבום
קוריאה מצעד גאון קוריאה מצעד בילבורד צרפת הונגריה סקוטלנד בריטניה ארצות הברית
כאמן מוביל
"Awake"[ו] 2016 31 9 6 קוריאה: 105,382 Wings
"Epiphany"[ו] 2018 30 5 61 5 60 54 4 ארצות הברית: 10,000 Love Yourself: Answer
"Moon"[ו] 2020 22 12 11 64 61 4 Map of the Soul: 7
"—" מציין סינגל שלא נכנס למצעדים או לא הופץ באזור זה.

שירים אחרים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שנה שם הערות
2013 "Adult Child" עם RM ושוגה
2016 "Awake" (רמיקס חג) רמיקס ל-"Awake" מתוך האלבום Wings, יצא לרגל חג המולד
2017 "So Far Away" הוצאה מחודשת לשיר המקורי של סוראן (אנ') ושוגה; ג'ין וג'ונגקוק באים במקום סוראן

שירים שכתב[עריכת קוד מקור | עריכה]

כל הקרדיטים לשירים לקוחים ממסד הנתונים של איגוד זכויות היוצרים הקוריאני של המוזיקה, אלא אם צוין אחרת.

שיר שנה אמן אלבום
"Outro: Circle Room Cypher" 2013 BTS 2 Cool 4 Skool
"Boyz with Fun" 2015 The Most Beautiful Moment in Life, Part 1 (אנ')
"Outro: Love Is Not Over"
"Love Is Not Over" 2016 The Most Beautiful Moment in Life: Young Forever
"Awake" Wings
"Tonight" 2019 ג'ין סינגל שלא מתוך אלבום
"Abyss" 2020
"In the Soop" BTS
"Moon" Map of the Soul: 7
"Stay" Be
"Super Tuna" 2021 ג'ין סינגל שלא מתוך אלבום
"The Astronaut" (אנ') 2022

פילמוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ג'ין בזמן צילומי הקליפ "Idol", 19 ביולי 2018.
עמוד ראשי
ראו גם – וידאוגרפיה של BTS

טריילרים וסרטים קצרים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שנה שם אורך במאי (ם)
2016 "Awake #7" 5:19 יונג-סוק צ'וי (לומפנס)
2018 "Epiphany" 4:21

טלוויזיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

שנה תוכנית תפקיד הערות
2016 Inkigayo מנחה עם RM, קאי (אנ') ומיג'ו (אנ')
M Countdown עם ג'ימין
2017 עם ג'ימין וג'יי-הופ
חוק הג'ונגל (אנ') בעיר מנאדו עצמו פרקים 251–274
פסטיבל השירים של KBS מנחה עם סאנה, צ'ניאול (אנ'), ירנה (אנ'),

סולאר (אנ'), מינגיהו (מלהקת סוונטין), ירין (אנ') (מלהקת ג'י-פריינד (אנ')) וקאנג דניאל (אנ')

2018 בנק מוזיקה עם סולבין (אנ') (מלהקת לאבום (אנ'))
פסטיבל השירים של KBS עם דהיון וצ'ניאול

סדרות רשת[עריכת קוד מקור | עריכה]

שנה שם תפקיד
2022 The Drunken Truth אורח

סרטים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שנה שם תפקיד הערות
2023 Coldplay – Music of the Spheres: Live at River Plate (אנ') עצמו סרט הופעה

פרסים ומועמדויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

עמוד ראשי
ראו גם – פרסים ומועמדויות של BTS
פרס שנה קטגוריה מועמדים תוצאה
פרסי אמן אסיה (אנ') 2023 (אנ') פרס פופולריות - זמר גבר ג'ין בהמתנה
פרסי היצירתיות של האקדמיה האסייתית (אנ') 2022 שיר הנושא \ שם השיר הטוב ביותר "Yours" מועמדות
פרסי מוזיקת פופ אסיאתית[ז] 2021 שיר הסרט \ הטלוויזיה הטוב ביותר (חו"ל) מועמדות
פרסי מוזיקה של סירקל צ'ארט (אנ') 2023 (אנ') אלבום השנה - הרבעון הרביעי The Astronaut מועמדות
שיר השנה - אוקטובר "The Astronaut" (אנ') מועמדות
פרסי המוזיקה של פאקט (אנ') 2022 פרס בחירת כוכב המעריצים - פרטני ג'ין זכייה
האמן עם הדירוג הגבוה ביותר מועמדות
2023 המוזיקה הכי טובה (חורף) "The Astronaut" מועמדות
פרס בחירת כוכב המעריצים - פרטני ג'ין מועמדות
פרסי המוזיקה של האנטאו (אנ') 2023 אמן גלובלי (אפריקה) זכייה
קיי-סטאר MVA[ח] 2023 האמן הטוב ביותר - גברים זכייה
פרסי המוזיקה של מלון (אנ') 2017 (אנ') הפסקול הטוב ביותר "It's Definitely You" מועמדות
פרסי המוזיקה של סיאול (אנ') 2023 (אנ') פרס בונסאג "The Astronaut" מועמדות
פרס K-wave ג'ין מועמדות
פרס פופולריות מועמדות
בחירת המעריצים - אפריל מועמדות

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא ג'ין בוויקישיתוף

ביאורים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ "Tonight" לא נכנס ל-בילבורד הוט 100, אלא הגיע למקום ה-42 במצעד השירים הדיגיטליים.
  2. ^ "Abyss" לא נכנס ל-בילבורד הוט 100, אבל הגיע למקום ה-39 במצעד השירים הדיגיטליים.
  3. ^ "Yours" לא נכנס למצעד הסינגלים הבריטי, אבל הגיע למקום ה-14 במצעד הסינגלים הדיגיטליים הבריטי.
  4. ^ "Yours" לא נכנס ל-בילבורד הוט 100, אבל הגיע למקום ה-12 במצעד השירים מתחת להוט 100.
  5. ^ "Super Tuna" לא נכנס ל-בילבורד הוט 100, אבל הגיע למקום ה-19 במצעד השירים הדיגיטליים.
  6. ^ 1 2 3 פורסם כשיר של BTS, אך ג'ין מבצע את השיר לבד
  7. ^ מתארח על ידי קבוצת הונג קונג אסיה פסיפיק הבינלאומית וסאנויי רקורדס, הטקס מתבסס על "מצעד מוזיקת הפופ האסייתי" שהושק בספטמבר 2019.
  8. ^ פרויקט משותף יפן-קוריאה שנערך על ידי "IDOL CHAMP", אפליקציית הערכה גלובלית לאלילי קיי-פופ, המעניקה את הפרס ל"אמן הטוב ביותר" המוערך ביותר על ידי מעריצי הקיי-פופ העולמיים ו"הכוכב הבא" שיישא את העתיד של הקיי-פופ.

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ 1 2 3 Choi Ji-won, 50 facts about Jin of BTS, kpop herald, ‏15 בפברואר 2019
  2. ^ Thomas Maresca, BTS named special presidential envoy by South Korea, UPI, ‏3 ביוני 2021
  3. ^ Listen to 'Tonight', the first solo song by BTS' Jin, NME, ‏2 במאי 2019
  4. ^ Tamar Herman, Billboard, Billboard, ‏2 במאי 2019
  5. ^ Sara Delgado, BTS Member Jin Releases Birthday Solo Song “Abyss”, Teen Vogue, ‏4 בנובמבר 2020
  6. ^ BTS’ Jin unveils 'Yours', the new theme song for K-drama ‘Jirisan’, NME, ‏1 באוקטובר 2021
  7. ^ Hugh McIntyre, BTS’s Jin Proves His Immense Popularity Online With His Latest Billboard Chart Hit, Forbes, ‏2 בנובמבר 2021
  8. ^ Tara Martinez, Who Is Jin From BTS? Mr. Worldwide Handsome Will Take Your Breath Away With His Talent, Elite Daily, ‏5 באוגוסט 2018
  9. ^ Larisha Paul, BTS' Jin Officially Enlists in South Korean Military, Rolling Stone, ‏2022-12-13 (באנגלית אמריקאית)