Spring Day

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
"Spring Day"
"봄날"
סינגל בביצוע BTS
מתוך האלבום You Never Walk Alone ו-Face Yourself
יצא לאור 13 בפברואר 2017 עריכת הנתון בוויקינתונים
פורמט הורדת מוזיקה עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה היפ הופ אלטרנטיביפופ רוק
אורך 4:34
חברת תקליטים ביג היטיוניברסל מיוזיק יפן
כתיבה באנג סי-היוקפידוגRMשוגהאדורה (אנ')ארליסה רופרט (אנ') • פיטר איבסן
הפקה פידוג
כרונולוגיית סינגלים של BTS
"Blood Sweat & Tears"
(2016)
"Spring Day"
(2017)
"Not Today"
(2017)
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

"Spring Day" (בעברית: יום אביבי; בקוריאנית: 봄날; הליטון: בומנל) הוא שיר של להקת הבנים הדרום קוריאנית BTS מתוך אלבומה You Never Walk Alone, מהדורה מחודשת של אלבום האולפן השני שלהם בשפה הקוריאנית, Wings. השיר נכתב על ידי באנג סי-היוק, RM, שוגה, אדורה (אנ'), ארליסה רופרט (אנ'), פיטר איבסן, והופק על ידי פידוג. הוא שוחרר להורדה דיגיטלית ולסטרימינג ב-13 בפברואר 2017, כסינגל המוביל של האלבום על ידי ביג היט.

רקע והוצאה[עריכת קוד מקור | עריכה]

BTS הוציאו את אלבום האולפן השני שלהם בשפה הקוריאנית, Wings באוקטובר 2016. האלבום הגיע למקום הראשון במצעד האלבומים של גאון (אנ') בדרום קוריאה והפך לאלבום הנמכר ביותר במדינה בשנת 2016. בעקבות ההצלחה של Wings, ביג היט הכריזה בינואר 2017 שהמשכון לאלבום, ששמו You Never Walk Alone, ישוחרר כמהדורה מחודשת. לאחר מכן, שיתפה הלהקה את רשימת השירים באלבום ביניהם הופיע גם "Spring Day". ב-10 בפברואר 2017, השיר הוכרז כסינגל המוביל מתוך האלבום. חבר הלהקה RM יצר את המלודיה העיקרית של השיר, אותה כתב בין נובמבר לדצמבר 2016 במהלך טיול בפארק האקולוגי סאהטנג ביאואידו (אנ'), תוך השראה מהעלים היבשים שהועפו מהעצים ברוח. באנג סי-היוק, RM, שוגה, אדורה (אנ'), ארליסה רופרט (אנ'), פיטר איבסן ופידוג מקבלים קרדיט ככותבים ב-"Spring Day", כשהאחרון מבין השבעה אחראי על ההפקה בלבד. BTS הקליטו שירה לשיר באולפני ביג היט, סיאול, דרום קוריאה. השיר תוכנת על ידי פידוג, ג'ונג ווויונג ואיבסן, בעוד שאת המיקס (אנ') ביצע ג'יימס פ. ריינולדס באולפני שמוזיק.

"Spring Day" שוחרר להורדה דיגיטלית וסטרימינג במדינות שונות על ידי ביג היט ב-13 בפברואר 2017, בתור הסינגל המוביל מתוך You Never Walk Alone. גרסת רמיקס של השיר בסגנון רוק בריטי שוחררה בחינם לסאונדקלאוד ב-4 ביוני 2018. הקרדיטים לכותבים ברמיקס זהים לגרסה המקורית, אם כי באנג סי היוק מקבל בגרסה זו גם קרדיט כמפיק. בנוסף, הוקלטה גרסה יפנית לשיר, ששוחררה דיגיטלית לרכישה ב-10 במאי 2017 על ידי יוניברסל מיוזיק יפן כצד ב' של אלבום הסינגל השביעי של BTS בשפה היפנית, יחד עם גרסאות ביפנית לסינגלים "Blood Sweat & Tears" ו-"Not Today". אלבום הסינגל שוחרר בו זמנית כסינגל CD ביפן. המילים לגרסה היפנית של "Spring Day" נכתבו על ידי KM-מרקיט (אנ'). לאחר מכן הגרסה נכללה כרצועה העשירית באלבום האולפן השלישי של הלהקה בשפה היפנית Face Yourself.

מוזיקה ומילים[עריכת קוד מקור | עריכה]

דגימה של 27 שניות מתוך הפזמון של "Spring Day".

מבחינה מוזיקלית, "Spring Day" שייך לסוגות היפ הופ אלטרנטיבי ובלדה עוצמתית (אנ') של פופ רוק, עם השפעות של מוזיקה אלקטרונית ורוק בריטי (אנ'). השיר הולחן בחתימת זמן (אנ') של ארבע רבעים ובסולם של מי במול מז'ור, עם קצב של 108 פעימות לדקה. השיר בנוי בצורת בית-פזמון (אנ'), לבתים יש מהלך הרמוני שמתחיל באקורדים Eb-Gm-Cm/Cm7-Ab, וממשיך בפזמון עם Eb-Gm-Ab-Abm. השיר מעובד בסגנון רוק המורכב בעיקר מקלידים, סינתיסייזר, גיטרה ובס. חבר הלהקה ג'ונגקוק וארליסה רופרט ביצעו את קולות הרקע לשיר.

בהפקת השיר נעשה שימוש בסינטים של EDM, בס ופסנתר עבים ודחוסים, כלי הקשה עם "שריקה מכנית" וצלילים אלקטרוניים "בכיניים", המספקים "מנעל אוויר עוטף". השיר מורכב מ"קטעי ראפ" ושירה "חולמנית בחצי טון", תודות לטווח הקולי של BTS המשתרע מסי ועד B5. המשפטים במקצב "צפוף" של אקורדים, פריטות "מלאות כאב וקריעה" וסינתזים "מזמזמים". מבקר מ-The Singles Jukebox (אנ') השווה את האקורדים בהרכב לזה של השיר "Wild Ones" של פלו ריידה.

במהלך שידור ב-V לייב (אנ'), דיבר RM על הרעיון והמשמעות מאחורי "Spring Day" וסיפר שהוא כתב את המילים כשחשב על חבריו לחטיבת הביניים והתיכון, שמהם לא שמע הרבה זמן. RM השווה את מצב הרוח של השיר לזה של הסינגלים של הלהקה משנת 2015, "I Need U" ו-"Run". מבחינה מילית, השיר משתמש במטפורה עונתית כדי להשוות את הכמיהה והפרידה מאנשים אהובים ל"חורף פנימי". המשפטים משתמשים ב"דימויים (אנ') מושלגים" כדי לחקור נושאים של אובדן, כמיהה, אבל, והתקדמות: "אני רוצה לסיים עם החורף/ להגיע לקצה השני של כדור הארץ כשאני אוחז בידך/ כמה געגועים חייבים ליפול כמו שלג בכדי שהאביב יגיע?" השורה, "השלג חודר, נשארתי לבד" היא התייחסות לסרט רכבת הקרח של בונג ג'ון-הו, בעוד "אני שונא אפילו את הרגע הזה שעובר ליד" הוא שטיחה של רעיון ה"ארעיות" של החיים. מילות השיר מדברות גם על "חברה בוגרת שיכולה לחבק את הפצעים של אחרים", והן נוגעות בנושאים של בריאות נפשית ודיכאון. במהלך הפזמון חוזרת השורה "אני מתגעגע אלייך" מספר פעמים. לקראת סוף השיר, הלהקה מעבירה נוחות וחום למאזין על ידי תקווה למפגש מחודש: "אין חושך, אין עונה/ יכול להימשך לנצח".

ביקורת[עריכת קוד מקור | עריכה]

BTS במסיבת עיתונאים במהלך טקס פרסי המוזיקה של בילבורד לשנת 2017.

"Spring Day" זכה לשבחים נרחבים מצד מבקרי מוזיקה (אנ') ומעריצים. ג'ף בנג'מין מבילבורד שיבח את התוכן הלירי של השיר ואת ההגשה הווקאלית של BTS, וכתב שהשיר "הראה נקודת מפנה אמנותית עבור הלהקה, שעכשיו התפתחה למקומות אחרים עם המוזיקה והמילים שלהם, כשהחבר'ה קובעים את הבסיס לחומרים הכי גדולים שלהם עד כה." בביקורת אחרת עבור אותו מגזין, בנג'מין הצהיר ש"אמנם השיר ממשיך באותו הסגנון של מקצבים קשים, שירה חמאתית ומשפטי ראפ פאנצ'ים - כפי שניתן לצפות מכל יצירה של BTS, אבל הבגרות והבהירות החדשים, הם אלו שהופכים את הסינגל לבולט כל כך". קייטלין קלי, גם היא מבלבורד, ציינה את השיר כאחד השירים הטובים ביותר של BTS ואמרה שהוא "יוצר טלטלה רגשית כשהמילים מגיעות לשלב המיקוח של התמודדות עם היעדרו של אדם אהוב". טיילור גלסבי מדאזד (אנ') שיבחה את הפקת השיר ואת ההגשה הווקאלית של הלהקה, והתייחסה לשיר כ"נמנע במכוון מפמפום קלישאות ודרמה. למידה אינטליגנטית, משכנעת ומאופקת באלגנטיות של אובדן וגעגוע". גלסבי גם כתבה מאמר לווג, שבו היא כינתה את השיר "בלדה אפית". היו-בום ג'ונג מ-IZM (אנ') שיבח את השיר, הדגיש את "הדרגה הגבוהה של השלמות" במוזיקה שלו, והתייחס לשיר כ"התפתחות לירית חלקה, מנגינה קלה להאזנה ושיר לירי המשתרע על פני דורות". ג'ונג הוסיף, "זוהי רגישות עדינה ועצובה השונה מסגנון ההיפ הופ האינטנסיבי של BTS. בין השירים שהם הוציאו השנה, 'Spring Day' היה הסיבה לכך שהם קיבלו אהבה רבה ופופולרית עיקבית".

ז'אק פיטרסון מאיידולטור אמר שהלהקה "משכה בחוטי הלב עם הלהיט הזה", שלדעתו הוא "התשובה של הקיי-פופ לקלאסיקה של מריה קארי 'One Sweet Day'". בדה מלזיה סטאר (אנ'), צ'סטר צ'ין התייחס לשיר כ"החלק הפגיע ביותר ב-You Never Walk Alone, המראה את הבנים חושפים את נשמתם ושופכים אור על צד סנטימנטלי יותר של הקבוצה". בביקורת עבור ולטור (אנ'), טי.קיי. פארק ויאנגדי קים שיתפו בהרגשתם שהשיר "פתח פרק חדש באסתטיקה של BTS על ידי החלפת כרטיס הביקור של הקבוצה מהיפ הופ לרומנטיקה בפופ וברוק". הם כתבו עוד כי "כל מרכיב בשיר מכיל מנגינה ברורה, מעוררת נוסטלגיה וגעגועים מכריעים". יאנגדי קים הוסיף כי השיר הראה צמיחה משמעותית בצליל, בליריקה ובאסתטיקה של הלהקה על ידי גילום של נוסטלגיה וצער. ריאן דאלי מ-NME רשם אותו כשיר הטוב ביותר של BTS, וסימן את הרצועה כ"קטע מהמם לחלוטין, קטע מרגש של אלט-פופ". הוא גם שיבח את התוכן הלירי של הרצועה ואמר שהוא "קלאסיקה - תכשיט נוצץ נוסף בכתר המסנוור שלהם". היון-סו ים מדה קוריאה הראלד (אנ') שיבחה את השיר, והצהירה כי "יש לו מנגינה יפה ולא מתרפסת מדי, שכן שירה חדה וריפי גיטרה נקיים בתוספת מילים סנטימנטליות מאפשרות האזנה קלה." סונגמי אהן, מאותו עיתון, תיארה את השיר כ"נעימת פופ רוק רגשית". תרזה רייס מ-Vice כתבה על התרשמותה מ"המטפורות המורכבות של הבלדה על אהבה, חיים ומוות." גם מלוויקה פדין מקלאש (אנ') סיפרה על הנאתה מהרצועה והחשיבה אותה כ"מרגשת תמיד".

בילבורד, דאזד ו-IZM בחרו ב-"Spring Day" כאחד משירי הקיי-פופ הטובים ביותר של 2017. הראשון מבין השלושה דירג אותו במקום ה-37 ברשימת 100 שירי הקיי-פופ הטובים ביותר של שנות ה-2010 של סוף העשור. ל. סינג נימק את בחירת בילבורד בכך שקיומו של השיר "הוא כנראה הייצוג המדויק ביותר של האומנות של BTS". רולינג סטון מיקם את השיר במקום ה-19 ברשימת שירי להקות הבנים הגדולים ביותר בכל הזמנים לשנת 2020 וכינה את השיר "סנטימנט נצחי כפי ש-BTS הפכו להיות".

דירוגי רשימות מבקרים נבחרות[עריכת קוד מקור | עריכה]

מקום הפרסום רשימה דירוג
בילבורד 20 שירי הקיי-פופ הטובים ביותר של 2017 5
100 שירי הקיי-פופ הגדולים של שנות ה-2010: רשימת הצוות 37
דאזד (אנ') 20 שירי הקיי-פופ הטובים ביותר של 2017 1
IZM (אנ') השירים הטובים ביותר של 2017 אין דירוג
רולינג סטון 75 שירי להקת הבנים הגדולים בכל הזמנים 19
100 השירים הגדולים ביותר בהיסטוריה של מוזיקת הפופ הקוריאנית 4

פרסים[עריכת קוד מקור | עריכה]

"Spring Day" זכה בפרס שיר השנה בטקס פרסי המוזיקה של מלון לשנת 2017 (אנ').[1] הוא זכה בפרס הדיגיטלי בטקס פרסי דיסק הזהב ה-32 (אנ'). השיר גם הגיע למקום הראשון בתוכניות מוזיקה שבועיות שונות בדרום קוריאה (אנ'), וזכה בסך הכל בארבעה פרסים. הוא זכה בנוסף בפרס הפופולריות השבועית של מלון לשבוע של 20 בפברואר 2017, בשל ההצלחה המשמעותית של השיר בפלטפורמות דיגיטליות.

BTS מקבלים את פרס שיר השנה בטקס פרסי המוזיקה של מלון, השני בדצמבר 2017.

פרסי מוזיקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

שנה ארגון פרס תוצאה
2017 טקס פרסי המוזיקה התשיעי של מלון (אנ') שיר השנה (אנ') זכייה
2018 טקס פרסי דיסק הזהב ה-32 (אנ') בונסאנג דיגיטלי זכייה
דיסאנג דיגיטלי מועמדות
טקס פרסי המוזיקה השביעי של מצעד הגאון (אנ') שיר השנה - פברואר מועמדות

פרסי תוכניות מוזיקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

תוכנית תאריך
שואו צ'אמפיון (אנ') 22 בפברואר 2017
M קאונטדאון (אנ') 23 בפברואר 2017
מיוזיק בנק (אנ') 24 בפברואר 2017
אינקיגאיו (אנ') 26 בפברואר 2017

הופעה מסחרית[עריכת קוד מקור | עריכה]

"Spring Day" זכה להצלחה מסחרית בדרום קוריאה. עם שחרורו, הוא הגיע לראש המצעדים של כל שמונת שירותי הזרמת המוזיקה המקומיים הגדולים, ביניהם מלון, Mnet (אנ'), ג'יני מיוזיק (אנ') ואולה, והמשיך להופיע בראש המצעד הדיגיטלי של גאון (אנ') בשבוע של 12–18 בפברואר 2017. בנוסף, השיר הגיע למקום הראשון במצעד ההורדות, עם 215,224 מכירות דיגיטליות בשבוע השחרור שלו. לפי העדכון החודשי של המצעד הדיגיטלי של גאון, "Spring Day" היה השיר השישי עם הביצועים הטובים ביותר של פברואר, המבוסס על מכירות דיגיטליות, סטרימינג והורדות של מוזיקת רקע (הגרסה האינסטרומנטלית). במצעד סוף השנה, "Spring Day" היה השיר ה-13 עם הביצועים הטובים ביותר בדרום קוריאה. עד ספטמבר 2018, השיר מכר יותר מ-2.5 מיליון עותקים דיגיטליים בארץ. עד כה, "Spring Day" הוא השיר ששהה הכי הרבה זמן במצעד הדיגיטלי של מלון.

בארצות הברית, "Spring Day" מכר 14,000 עותקים בשבוע הראשון שלו, מה שזיכה את BTS במקום השלישי במצעד שירי העולם הדיגיטליים, בשבוע של 4 במרץ 2017; הוא גם התברג במקום 15 במצעד השירים מתחת להוט 100. השיר הגיע למקומות 24 ו-38 במצעד הסינגלים העצמאיים של בריטניה ובבילבורד יפן הוט 100 בהתאמה.

וידאו קליפ[עריכת קוד מקור | עריכה]

רקע כללי[עריכת קוד מקור | עריכה]

הקליפ של "Spring Day" שודר לראשונה בערוץ היוטיוב של ביג היט ב-12 בפברואר 2017; קדם לו טיזר, ששוחרר לאותה פלטפורמה ב-9 בפברואר. את הסרטון ביים יונג-סוק צ'וי מלומפנס, כאשר וון-ג'ו לי משמש כעוזר הבמאי. היון-וו נאם מ-GDW קיבלה קרדיט כבמאית הצילום ואילו אמה סונג-און קים קיבלה קרדיט כמפיקה. היונ-סוק סונג שימש כגפר (אנ') וג'ינסיל פארק שימש כארט דיירקטור. הצילומים לקליפ התקיימו ב-הוואסיונג (אנ'), יאנג'ו (אנ'), וגנגניונג (אנ'). הסרטון נוצר בהשראת הנובלה של אורסולה לה גווין "ההופכים את עורפם לאומלאס" והסרט רכבת הקרח של בונג ג'ון-הו. הסרטון באורך חמש דקות ועמוס מאוד בסמליות ובוחן מושגים כמו מוות, החיים שלאחר המוות והסתגרות.

תקציר[עריכת קוד מקור | עריכה]

תמונה מתוך הווידאו קליפ: חברי הלהקה עומדים בשדה מושלג ומביטים בעץ העומד בשלכת.

הקליפ נפתח ב-V עומד באמצע תחנת רכבת מושלגת, בעלת שלטים חלודים וגג לווחה דהוי. הוא עולה על הפסים ורוכן אל הקרקע כדי להאזין לרכבת המתקרבת. לאחר מכן, המצלמה מתרחקת כדי לצפות מלמעלה ברכבת שנוסעת באמצע החורף, נושאת מזוודות של נוסעים שאינם נוכחים בעצמם. הסצנה עוברת לג'ונגקוק שיושב בתוך הרכבת כשהוא מחכה למישהו, בעוד ג'ימין נראה לבדו על חוף ריק. הסצנה הבאה מתחילה בצילום תקריב של RM, שעומד בתוך תא רכבת ריק כאשר שורת הפתיחה של "Spring Day" מתחילה להתנגן. הוא רץ מהרכבת לכיוון ג'יי-הופ ושוגה, בזמן שהם יושבים מול בניין עם שלט ניאון שעליו כתוב "Omelas" (אומלאס). RM פותח דלת ירוקה שמובילה אותו חזרה לרכבת והוא עובר ליד החדר בו יושב ג'ונגקוק. RM פותח דלת נוספת בתוך הרכבת, המובילה לחדר שבו שאר החברים חוגגים מסיבת יום הולדת, זורקים עוגות אחד על השני ומשחקים זה עם זה.

לאחר מכן נראה צילום תקריב של ג'ין בתחתית גרם מדרגות, מתבונן בחבריו העולים בו, ובסופו של דבר משאירים אותו לבדו. ג'ונגקוק נראה עומד לפני קרוסלת סוסים ישנה וחלודה בפארק שעשועים שעליה כתובות המילים "You Never Walk Alone". הקליפ עובר בין צילומים בודדים של כל חבר, לבין צילומים מנוגדים של BTS כשהם מבלים זה עם זה. בסצנה אחת, נראה שוגה כשהוא יושב על הר של כביסה, בעוד שבאחרת, ג'יי-הופ יושב על גבי רכבת נוסעת כשהוא מטיס מטוס נייר לאוויר. בשלב מסוים, ג'ונגקוק פותח את הדלת ל-"Omelas", ומתאחד עם שאר החברים. במקביל הוא מתעורר בתוך הרכבת ומגלה את החברים יושבים יחד איתו. כאשר הרכבת עוצרת, הם יוצאים לשדה שבו השלג נמס בהדרגה. הלהקה צועדת יחד לעבר עץ בודד וחשוף הניצב במרכז השדה, למרות שג'ימין הוא החבר היחיד שמגיע אליו לבסוף. הוא תולה זוג נעליים, אותן הרים מהחוף, על ענפי העץ. המפגש המחודש של שבעת החברים רומז לתחילתו של "מסע חדש של ידידות מצילה". כסיום, מוצג צילום של העץ פורח עם עלים בגוון של פריחת הדובדבן, על רקע שמיים אביביים כחולים, וזוג הנעליים תלויים על הענפים.

קבלה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בפרסומים בתקשורת הוצגה השערה שהקליפ מתייחס לאסון טביעת המעבורת MV Sewol שהתרחש ב-16 באפריל 2014, ובו נהרגו כ-300 נוסעים, חלקם עדיין בגדר נעדרים. כמענה לכך, RM ציין כי הסרטון מתמקד בייצוג החזותי של מילות השיר וניתן לפרש אותו בדרכים רבות. תמר הרמן מ"בילבורד" כתבה כי הקליפ "משקף את שם האלבום וממיר את 'Spring Day' משיר אהבה לאודה המוקדשת למתים". בביקורת שלו בפיוז (אנ'), בנג'מין סימן את ההפקה הוויזואלית כ"קולנועית להפליא ומרגשת". גלסבי ראתה את הוויזואל כ"נוף קולנועי בהילוך איטי של זיכרונות ומשאלות". למרות שהיא שיבחה את "הסמליות החיצונית" המשמשת "להמחשת נקודות מסוימות", הרגישה גלסבי ש"הרגעים המעוררים והמשפיעים ביותר" בסרטון הם "די פשוטים". אמלין טראוויס מפופ-קראש (אנ') סברה שהקליפ תופס בצורה "מהממת" את "הרעיון של אובדן תמימות שמשנה את החיים לנצח". הקליפ זכה בפרס הקליפ הטוב ביותר (אנ') ב-פרסי המוזיקה האסייתית של מנט לשנת 2017 (אנ') ובסרטון הפיוז של השנה בטקס פרסי Soompi לשנת 2018. ביוטיוב, זכה הקליפ להצלחה מיידית, הגיע ליותר מ-10 מיליון צפיות ב-24 שעות, והפך לסרטון הקיי-פופ המהיר ביותר שעשה זאת באותה תקופה. שבוע לאחר מכן, הקליפ לסינגל הבא של BTS "Not Today" עקף את השיא עם 10 מיליון צפיות בפרק זמן קצר יותר. הסרטון של "Spring Day" גם הפך לקליפ הקיי-פופ שהגיע הכי מהר ל-20 מיליון צפיות, לאחר שהגיע להישג זה תוך פחות מארבעה ימים. "Spring Day" הוא הקליפ השישי הכי נצפה בקיי-פופ לשנת 2017 ביוטיוב. נכון לאפריל 2021, לסרטון יש יותר מ-400 מיליון צפיות בפלטפורמה.

הופעות חיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

BTS מבצעים את "Spring Day" במהלך The Wings Tour (אנ') ב-2017.

BTS ביצעו את "Spring Day" בהופעה חיה לראשונה ב-18 בפברואר 2017, כחלק מרשימת השירים (אנ') שלהם בעצירה בת היומיים של הלהקה במהלך סיבוב ההופעות The Wings Tour (אנ') בגוצ'וק סקיי דום (אנ'), סיאול. במהלך פברואר 2017, BTS הופיעו במספר תוכניות מוזיקה דרום קוריאניות (אנ') על מנת לקדם את השיר ואת You Never Walk Alone. הם ביצעו את ההופעה החיה הראשונה שלהם לשיר בטלוויזיה בתוכנית M קאונטדאון (אנ') ב-23 בפברואר 2017. בשלושת הימים הבאים הם הופיעו במיוזיק בנק (אנ'), שואו! מיוזיק קור (אנ'), ואינקיגאיו (אנ'), שם גם ביצעו את "Not Today". BTS ביצעו את השיר בטקס פרסי המוזיקה של מלון לשנת 2017 לצד "DNA" ב-2 בדצמבר 2017. ב-29 בדצמבר של אותה שנה, הלהקה ביצעה את גרסת הרמיקס של הרצועה בפסטיבל השירים של KBS (אנ'). הם ביצעו את השיר בטקס פרסי דיסק הזהב ה-32 ב-10 בינואר 2018. "Spring Day" היה אחד משלושת השירים שביצעו BTS בטקס הסיום המקוון של יוטיוב "Dear Class of 2020" ב-7 ביוני 2020, במוזיאון הלאומי של קוריאה (אנ'), כשהלהקה לובשת תלבושות בצבעי פסטל רכים. השיר בוצע גם בפסטיבל iHeartRadio מיוזיק (אנ') ב-18 בספטמבר 2020. BTS ביצעו את השיר בלייב באולפן במהלך הופעת טייני דסק (הום) (אנ') של NPR ב-21 בספטמבר. לפני הביצוע הקדים RM, "זה היה הקיץ הכי קשה אי פעם, אבל אנחנו יודעים שהאביב יגיע", ודיבר נוחות ואופטימיות במהלך מגפת הקורונה.

רשימת השמעה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הורדה דיגיטלית / סטרימינג - גרסה קוריאנית
מס' שם משך
1. Spring Day 4:34
סטרימינג חינמי - רמיקס רוק בריטי
מס' שם משך
1. Spring Day (רמיקס רוק בריטי) 6:17
הורדה דיגיטלית / סינגל CD – גרסה יפנית
מס' שם משך
1. Chi, Ase, Namida 3:35
2. Not Today 3:52
3. Spring Day 4:34
משך כולל:
12:01

קרדיטים[עריכת קוד מקור | עריכה]

גרסה קוריאנית/יפנית

הקרדיטים נלקחו מהערות האלבום You Never Walk Alone ו-Chi, Ase, Namida.[א]

רמיקס רוק בריטי

הקרדיטים לפי סאונדקלאוד.

  • BTS – שירה ראשית
  • באנג סי-היוק – הפקה, כתיבה
  • RM – כתיבה
  • שוגה – כתיבה
  • אדורה – כתיבה
  • ארליסה רופרט - כתיבה
  • פיטר איבסן – כתיבה, מהנדס הקלטות
  • היס נויז - תכנות קצב נוסף
  • דוקסים – עיבוד להקה
  • חאן – עיבוד להקה
  • יאנג גא – מיקס

מיקומי שיא במצעדים[עריכת קוד מקור | עריכה]

‏  מצעדים שבועיים (2017 - 2022)
מדינה מצעד מיקום שיא
ארצות הברית מצעד השירים מתחת להוט 100 15
מצעד שירי העולם הדיגיטליים 1
בריטניה מצעד הסינגלים העצמאיים 24
מצעד הסינגלים הדיגיטליים 46
הפיליפינים הפיליפינים הוט 100 56
וייטנאם וייטנאם הוט 100 48
יפן יפן הוט 100 38
מלזיה RIM 9
ניו זילנד Heatseeker סינגלים 3
פינלנד מצעד ההורדות 6
קוריאה הדרומית סירקל צ'ארט 1
קנדה קנדה הוט 100 100
‏  מצעדים חודשיים (פברואר 2017)
מדינה מצעד מיקום שיא
קוריאה הדרומית סירקל צ'ארט 6
‏  מצעדי סוף שנה (2017)
מדינה מצעד מיקום שיא
קוריאה הדרומית סירקל צ'ארט 13
‏  מצעדי סוף שנה (2018)
מדינה מצעד מיקום שיא
קוריאה הדרומית סירקל צ'ארט 31
‏  מצעדי סוף שנה (2019)
מדינה מצעד מיקום שיא
קוריאה הדרומית סירקל צ'ארט 48
‏  מצעדי סוף שנה (2020)
מדינה מצעד מיקום שיא
קוריאה הדרומית סירקל צ'ארט 47
‏  מצעדי סוף שנה (2021)
מדינה מצעד מיקום שיא
קוריאה הדרומית סירקל צ'ארט 45
‏  מצעדי סוף שנה (2022)
מדינה מצעד מיקום שיא
קוריאה הדרומית סירקל צ'ארט 76
‏  מצעדי סוף שנה (2023)
מדינה מצעד מיקום שיא
קוריאה הדרומית סירקל צ'ארט 73

נתוני מכירות ותארים[עריכת קוד מקור | עריכה]

מקום תארים מכירות
דרום קוריאהדרום קוריאה דרום קוריאה (גאון) 5,000,000
סטרימינג
יפןיפן יפן (RIAJ) פלטינה 100,000,000צלבון כפול
צלבון כפול נתוני סטרימינג בלבד המבוססים על תארים בלבד.

היסטוריית יציאות לאור[עריכת קוד מקור | עריכה]

מדינה תאריך גרסה פורמט חברת תקליטים
עולמי 13 בפברואר 2017 קוריאנית ביג היט אנטרטיינמנט
10 במאי 2017 יפנית
יפן סינגל CD (אנ')
עולמי 4 ביוני 2018 רמיקס רוק בריטי סטרימינג חינמי ביג היט

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

ביאורים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ כל הקרדיטים הם גם לגרסה הקוריאנית של השיר וגם לגרסה היפנית של השיר, אלא אם צוין אחרת.

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ BTS Wins Best Song Of The Year At The 2017 Melon Music Awards, Total Of Five Awards, Soompi, ‏2017-12-02 (באנגלית)

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]