Map of the Soul: Persona

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
Map of the Soul: Persona
העטיפה הדיגיטלית
העטיפה הדיגיטלית
העטיפה הדיגיטלית
מיני-אלבום מאת BTS
יצא לאור 12 באפריל 2019 עריכת הנתון בוויקינתונים
הוקלט 2019
מקום הקלטה

ביג היט (סיאול)[א]

The Village (אנ') (לוס אנג'לס)
סוגה פופR&Bראפ רוק
שפה קוריאנית
אורך 26:05
חברת תקליטים ביג היט • איריבר (אנ')[ב]
הפקה פידוג • היס נויז • ארקייד • פרד גיבסון • באד מילק • מרקוס מקואן
כרונולוגיית אלבומים של BTS
Love Yourself: Tear
(2018)
Map of the Soul: Persona
(2018)
BTS World: Original Soundtrack (אנ')
(2019)
סינגלים מ-Map of the Soul: Persona
  1. "Boy with Luv"
    תאריך יציאה: 12 באפריל 2019
  2. "Make It Right"
    תאריך יציאה: 18 באוקטובר 2019
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

Map of the Soul: Persona הוא המיני-אלבום השישי של להקת הבנים הדרום קוריאנית BTS. הוא שוחרר ב-12 באפריל 2019, דרך ביג היט אנטרטיינמנט עם "Boy with Luv" כסינגל המוביל שלו. זהו ההמשך לאלבומים שלהם משנת 2018: Love Yourself: Tear ו-Love Yourself: Answer, והקדים את סיבוב ההופעות העולמי של הלהקה Love Yourself: Speak Yourself (אנ'). הזמר האמריקאי לאוב השתתף בגרסה לשיר "Make It Right" שיצאה ב-18 באוקטובר 2019, כסינגל השני של האלבום.

המיני-אלבום הופיע במקום הראשון בבילבורד 200 האמריקאי, מה שהפך את BTS ללהקה הראשונה מאז הביטלס שיש לה שלושה אלבומים במקום הראשון בתוך פחות משנה. האלבום גם עמד בראש מצעדי בריטניה, סקוטלנד, ניו זילנד ואוסטרליה, מה שהפך את BTS לאמן הקוריאני הראשון שהגיע למקום הראשון בכל אחת מהמדינות הללו. יתרה מכך, האלבום מכר 3.2 מיליון עותקים בחודש אחד, מה שהפך אותו לאלבום הנמכר ביותר בדרום קוריאה (אנ'), שהחליף את בעל השיא הקודם שהחזיק בו 24 שנים.

רקע ושחרור[עריכת קוד מקור | עריכה]

Map of the Soul: Persona הוכרז לראשונה על ידי BTS ב-11 במרץ 2019, הזמנות מוקדמות החלו ב-13 במרץ. המיני-אלבום סימן "עידן חדש" בדיסקוגרפיה של הלהקה, לאחר השלמת סדרת Love Yourself שלה בשנת 2018 עם יציאת האלבומים Love Yourself: Tear ו-Love Yourself: Answer. האלבום היה אמור לצאת לפני שהלהקה יצאה לחלק הארכה של סיבוב ההופעות העולמי שלה Love Yourself, בשם Love Yourself: Speak Yourself (אנ').

ב-27 במרץ הוציאה הקבוצה את "טריילר הקאמבק" הרשמי לאלבומה, בשם "Persona" (אנ') שלימים יהפוך לפתיח למיני-אלבום. הסולו בוצע על ידי RM, מנהיג BTS, ותואר על ידי נטלי מורין מ-Refinery29 (אנ') כ"שיר צבעוני ודינאמי" ו"מתחבר לנושא ההתבגרות והגילוי העצמי של הלהקה", במילים כמו "מי אני? זאת השאלה ששאלתי כל חיי", "אני מכיר את הפגמים שלי... מה שעצוב הוא שלא נמאס לי מכך".

ב-31 במרץ, ביג היט הוציאה את השתיים הראשונות מתוך ארבעת הקבוצות של תמונות קונספט שסומנו כגרסאות 1–4. "גרסה 1" הראתה את "BTS מסתובבים בתא צילום", עם צילומי סולו "המציגים כל חבר במגוון תנוחות". "גרסה 2" הדגישה "צדדים שונים של כל חבר ב-BTS", כפי שתואר על ידי בילבורד. שתי הגרסאות האחרונות שוחררו ב-3 באפריל. "גרסה 3" הראתה את חברי הלהקה מצטלמים עם ורדים בחדרים בעלי גוון ורדרד. "גרסה 4" הציגה אותם בפוזות עם ענבים או תותים כשהם לבושים בבגדים ותכשיטים אלגנטיים.

ב-7 באפריל, הלהקה פרסמה את טיזר הקליפ הראשון, שחשפה שהזמרת האמריקאית הלסי תשתתף באחד השירים באלבום וששם השיר יקרא "Boy With Luv". יום אחד לאחר מכן, ב-8 באפריל, הקבוצה הוציאה את רשימת השירים ואת עטיפת האלבום וחשפה את שבע השירים של המיני-אלבום. ב-10 באפריל, BTS הוציאו את הטיזר האחרון, השני של השיר, שהכיל דגימה ארוכה יותר של השיר. גרסה חדשה לשיר הצד ב' "Make It Right", בהשתתפות הזמר האמריקאי לאוב, שוחררה ב-18 באוקטובר כסינגל השני מהאלבום.

הרכב והפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

Map of the Soul: Persona מושפע ממקומות שונים. האלבום עצמו מבוסס על הספר "Jung's Map of the Soul", המדבר על התיאוריות הפסיכולוגיות של קרל יונג.

הסינגל המוביל, "Boy with Luv" המבוצע בשיתוף הפעולה עם הלסי, תואר כשיר פאנק פופ על אושר ואהבה. הוא מקביל לשיר אחר שלהם, "Boy in Luv". בווידאו קליפ ל-"Persona" (אנ') הופיעו מילים כמו "פרסונה" (אנ'), "צל" ו"אגו" שמתייחסות ישירות לתיאוריות של קארל יונג. הוא תואר כשיר שמנסה לענות על השאלה "מי אני?".

"Mikrokosmos" ו-"Home" הם שירים המוקדשים למעריצים. "Home" מדבר על כך שהמעריצים הם הבית שמנחם את BTS כשהם עייפים ובודדים. "Mikrokosmos" הוא הכתיב ביוונית של המילה "מיקרוקוסמוס", ומשמעות השם הקוריאני של השיר, "소우주" זהה. BTS הסבירו כי הרעיון של "Mikrokosmos" הוא "לצבוע את העולם באנושיות". השותף לכתיבה של "Mikrokosmos", ריאן לורי, הפועל בתחום המוזיקה תחת השם קולקיד, סיפר שכתב את ריף הגיטרה המיוחד של השיר בחדר השינה שלו ב-3 לפנות בוקר, ואמר שהעבודה עם BTS "שנתה את חייו, פשוטו כמשמעו".

"Make It Right" הוא שיתוף פעולה בין BTS ואד שירן, ו-"Jamais Vu" הוא שיר שבוצע על ידי החברים ג'יי-הופ, ג'ין, וג'ונגקוק. המיני-אלבום כולל גם התייחסויות למיתולוגיה היוונית, עם שיר בשם "Dionysus", המתייחס לדיוניסוס, אל הענבים והיין היווני, ותמונות הקונספט שלהם המתארות כמה מהחברים אוחזים בענבים. הוא תואר כשיר היפ הופ חזק עם קצב אינטנסיבי, המושפע משמעותית מרוק, אפקטים של וקודר וכולל את האדליבים המטלטלים של ג'ין לאורך השיר.

קידום[עריכת קוד מקור | עריכה]

טרום שחרור[עריכת קוד מקור | עריכה]

סרטון ההקדמה שהושמע לפני הופעת הלהקה בטקס פרסי המוזיקה האסייתית של Mnet לשנת 2018 (אנ') בהונג קונג רמז על שם האלבום עוד לפני ההכרזה הרשמית. דווח שהאלבום הוא "תחילתו של פרק חדש" עבור הלהקה, והראשון בסדרת אלבומים חדשה.

ב-27 במרץ שוחרר הטריילר לאלבום בשם "Persona" (אנ'). השיר בוצע עלי RM, מנהיג BTS. הטריילר לשיר "Boy with Luv" בהשתתפות הזמרת האמריקאית הלסי שוחרר ב-7 באפריל 2019. טריילר הטיזר השני שוחרר ב-10 באפריל והכיל חלק ארוך יותר מתוך "Boy with Luv".

הופעות חיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

BTS הופיעו במספר הופעות בטלוויזיה ובתוכניות חיות כדי לקדם את Map of the Soul: Persona. הקבוצה ביצעה את "Boy with Luv" בפעם הראשונה ב-13 באפריל 2019, בסאטרדיי נייט לייב והיו האמן האסייתי הראשון שהופיע בשידור חי בתוכנית. הפעם הראשונה ש-BTS ביצעו את "Boy with Luv" יחד עם הלסי הייתה בטקס פרסי המוזיקה של בילבורד לשנת 2019. ב-15 במאי, BTS פתחו את סדרת הופעות הקיץ של התוכנית בוקר טוב אמריקה בסנטרל פארק במנהטן (אנ') עם ביצועים ל-"Boy with Luv" ו-"Fire". ב-16 במאי, BTS שיחזרו את הופעת הבכורה האיקונית של הביטלס בטלוויזיה בארצות הברית משנת 1964 בביצוע בשחור-לבן של "Boy with Luv" בלייט שואו עם סטיבן קולבר. הם גם שרו את "Make it Right" באותה תוכנית ב-18 במאי. ב-21 במאי, BTS הופיעו בגמר של The Voice וביצעו את "Boy with Luv". הם גם ביצעו את השיר בחצי הגמר הרביעי של העונה ה-13 (אנ') של Britain Got Talent ב-30 במאי.

ב-30 בנובמבר, BTS ביצעו את "Intro: Persona", "Boy with Luv", "Mikrokosmos" ו-"Dionysus" בטקס פרסי המוזיקה של מלון לשנת 2019 (אנ') יחד עם "N.O" ו-"Boy in Luv" שפורסמו ב-2013 וב-2014 בהתאמה. לאחר מכן נסעו BTS ליפן לטקס פרסי המוזיקה האסייתית של מנט לשנת 2019 (אנ'). ההופעה התחילה ב-"We are Bulletproof Pt. 2" ו-"N.O" שפורסמו ב-2013 וב-2014 בהתאמה ולאחר מכן המשיכו עם השירים מתוך האלבום "Boy with Luv", "Mikrokosmos" ו-"Dionysus". יומיים לאחר מכן, BTS הופיעו בג'ינגל בל KIIS-FM בלוס אנג'לס, וביצעו את "Mic Drop" משנת 2017 יחד עם "Boy with Luv" ו-"Make it Right". BTS הופיעו בדרום קוריאה ב-SBS גאיו טג'אן (אנ') ובפסטיבל השירים של KBS (אנ') ב-25 וב-27 בדצמבר בהתאמה, לפני שנסעו לטיימס סקוור בניו יורק שם פתחו את השנה החדשה עם הופעות ל-"Make it Right" ו-"Boy with Luv" בערב הרוק של דיק קלארק (אנ').

קבלת פנים ביקורתית[עריכת קוד מקור | עריכה]

דירוגים מקצועיים
ציונים משוקללים
מקור ציון
AnyDecentMusic? (אנ') 7/10
Metacritic 74/100
ציוני ביקורות
מקור ציון
The 405 (אנ') 7/10
AllMusic
בילבורד מועדף
Consequence of Sound −A
The Fader (אנ') מועדף
אינדפנדנט
The Line of Best Fit (אנ') 9.5/10
NME
פיצ'פורק 6.1/10
רולינג סטון

Map of the Soul: Persona קיבל ביקורות חיוביות בדרך כלל ממבקרים. ב-Metacritic, המקצה דירוג ממוצע משוקלל מתוך 100 ביקורות של מבקרים מהמיינסטרים, קיבל Map of the Soul: Persona ציון ממוצע של 74 על סמך 11 ביקורות.

ניל זי יאנג מ-AllMusic נתן ביקורת חיובית על האלבום, וקבע, "למרות שזה רק החלק הראשון של הפאזל, בפני עצמו, Map of the Soul: Persona היא חגיגה הולמת לקבוצה בראש הפעילות שלה". ריאן דאלי מ-NME כתבה כי "Map of the Soul: Persona מעופף בצורה מרשימה ומלוכדת מז'אנר לז'אנר, אבל נשמע בטוח יותר מאי פעם".

דאגלס גרינווד מהאינדיפנדנט, לעומת זאת, העניק לאלבום ביקורת מעורבת, והצביע על כך ש"הם עומדים על שתי הרגליים גם כשהם שחקני משנה ועדיין בטוחים לחלוטין בסאונד שלהם" אבל "המוזיקה, מבחינת הפקה, נופלת קצת בין הכיסאות בכל הנוגע לפריצת דרך".

הצלחה מסחרית[עריכת קוד מקור | עריכה]

לפי איריבר (אנ'), המפיצה של Map of the Soul: Persona, ההזמנות המוקדמות של המיני-אלבום עלו על 2.68 מיליון עותקים במהלך חמשת הימים הראשונים של תקופת ההזמנה המוקדמת. המספר עודכן מאוחר יותר ל-3.07 מיליון ב-11 באפריל, יום לפני יציאת המיני-אלבום.

בקוריאה הדרומית, המיני-אלבום רשם 2.13 מיליון מכירות בשבוע הראשון, המספר הגבוה ביותר עבור אמן במדינה מאז שמצעדי האנטאו החלו לעקוב אחרי מכירות שבועיות. Map of the Soul: Persona הגיע הישר למקום הראשון במצעד האלבומים של גאון (אנ') כשכל שירי האלבום נכנסים למצעד הדיגיטלי (אנ'), כולל הסינגל המוביל "Boy With Luv", שהופיע לראשונה במקום ה-17 והגיע למקום הראשון בשבוע שלאחר מכן. השירים "Mikrokosmos" ו-"Make It Right" הופיעו לראשונה במקום ה-31 וה-39 בהתאמה והגיעו לעשירייה הראשונה בשבוע המצעד השני, במקום השמיני והעשירי בהתאמה. Map of the Soul: Persona מכר 3,229,032 עותקים בחודש הראשון שלו בקוריאה הדרומית, מה שהופך אותו לגרסה הנמכרת ביותר במצעד המוזיקה של גאון מאז הקמתו ב-2011. המיני-אלבום הפך גם לאלבום הנמכר ביותר בכל הזמנים בקוריאה הדרומית (אנ'), ועבר את אלבומו של קים גאן-מו (אנ') משנת 1995, Wrongful Encounter.[ג] במאי 2019, האלבום קיבל תואר מיליון×3 מגאון על מעל לשלושה מיליון מכירות בסך הכל. BTS הם הקבוצה הראשונה שקיבלה את התואר.

בממלכה המאוחדת, המכירות באמצע השבוע של Persona היו גבוהות יותר מהמכירות בשבוע הראשון של שלושת האלבומים הקודמים של BTS שנכנסו ל-20 הגדולים ביחד, כולל Love Yourself: Tear, אלבום ה-BTS היחיד שהגיע לעשירייה הראשונה בבריטניה. Map of the Soul: Persona הפך בסופו של דבר לאלבום הראשון של BTS בבריטניה, כמו גם למוצר המוזיקלי הקוריאני הראשון שהגיע למקום הראשון, עם 26,500 יחידות שוות ערך לאלבום, 68% מהן (כ-18,020 אלבומים) הגיעו ממכירות טהורות. הסינגל המוביל של המיני-אלבום "Boy with Luv" הופיע לראשונה במקום ה-13 במצעד הסינגלים הבריטי, והפך לשיר הראשון של BTS שהגיע ל-15 הגדולים בבריטניה. שני שירים נוספים מ-Persona, "Mikrokosmos" ו-"Make It Right", הופיעו לראשונה במצעד הסינגלים במקום ה-71 וה-74 בהתאמה.

המיני-אלבום הופיע במקום הראשון במצעד האלבומים של ARIA באוסטרליה, והפך לאלבום הראשון בראש המצעדים המושר בשפה אסייתית. זהו האלבום הרביעי של BTS שנכנס לעשרת הגדולים באוסטרליה, אחרי שלושת האלבומים שלהם מסדרת Love Yourself: Love Yourself: Her, Love Yourself: Tear, ו-Love Yourself: Answer, שיצאו ב-2017 ו-2018. "Boy with Luv" הופיע לראשונה במקום העשירי במצעד הסינגלים של ARIA, והפך לסינגל הראשון של BTS שהגיע למקום הראשון באוסטרליה.

בארצות הברית, Map of the Soul: Persona הופיע לראשונה במקום הראשון בבילבורד 200 עם 230,000 יחידות שוות ערך לאלבומים, כולל 196,000 מכירות אלבומים טהורות, והפך לשבוע הגדול ביותר של הלהקה במונחים של יחידות. זהו האלבום השלישי של BTS בתוך כ-11 חודשים שהגיע למקום הראשון, מה שהופך אותם ללהקה הראשונה שהגיעה שלושה פעמים בשנה למקום הראשון מאז הביטלס בשנים 1995 עד 1996. BTS גם הגיעו למקום השני כלהקה שצברה הכי מהר שלושה אלבומים במקום הראשון מאז הקמת הבילבורד 200.[ד] הסינגל המוביל של המיני-אלבום "Boy With Luv" הגיע לראשונה למקום השמיני בבילבורד הוט 100 עם 31,000 מכירות טהורות ו-19.5 מיליון סטרימינג. השיר היה בזמנו השיר עם המיקום הגבוה ביותר במצעדים של BTS והשיר השני שנכנס לעשרת הגדולים אחרי "Fake Love", שהגיע למקום ה-10, והפך אותם לקבוצת הקיי-פופ הראשונה שהכניסה שני שירים לעשרת הגדולים, כמו גם לאמן הקוריאני השני, אחרי סיי. "Make It Right" נכנס גם הוא להוט 100 והופיע לראשונה במקום ה-95 עם 11,600 מכירות טהורות והפך את BTS לאמן הקוריאני הראשון ששני שירים שלו מופיעים במצעד בו-זמנית. כל השירים מהמיני-אלבום הופיעו במצעד השירים הדיגיטליים עם 82,100 רכישות במצטבר לכל שבעת שירי האלבום. האלבום קיבל תואר זהב על ידי RIAA ב-22 באוגוסט, על מכירה של למעלה מחצי מיליון יחידות, והוא האלבום השני שלהם שהגיע להישג זה, אחרי Love Yourself: Answer מ-2018.

עם מכירות גלובליות חזקות - אך מדווחות פחות - של 2.5 מיליון יחידות אלבום טהורות, Map of the Soul: Persona נבחר כאלבום השלישי הנמכר ביותר בשנת 2019 על ידי הפדרציה הבין-לאומית לתעשייה הפונוגרפית. מבחינה גלובלית, Map of the Soul: Persona היה גם אלבום הלהקה הנמכר ביותר, שני רק ל-5x20 All the Best!! 1999–2019 (אנ') של אראשי (אנ'). בהתייחסות להצלחתו הביקורתית והמסחרית של האלבום ברחבי העולם, IFPI ציין את BTS כאחד האמנים הנמכרים ביותר לשנת 2019, מה שהפך אותם לאמן הקוריאני הראשון שהצליח להגיע להישג זה במשך שנתיים ברציפות.

רשימת השירים[עריכת קוד מקור | עריכה]

רשימת השירים לפי הערות האלבום הפיזי.

מס' שםכותב(ים)מפיק(ים) משך
1. Persona (אנ') (בוצע על ידי RM) היס נויז • פידוגRMהיס נויז 2:54
2. Boy with Luv (작은 것들을 위한 시 [משמעות: "פואמה לדברים קטנים"]) (בהשתתפות הלסי) פידוג • RM • מלאני ג'וי פונטנה • מישל "לינדגרן" שולץ • "היטמן" באנגשוגה • אמילי וייסבנד • ג'יי-הופאשלי פרנג'יפאניפידוג 3:49
3. Mikrokosmos (소우주) מאטי תומסון • מקס לינדוך גרהם • מרקוס מקואן • ריאן לורי • ג'יימס פ. ריינולדס • RM • שוגה • ג'יי-הופ • ג'ורדן "די ג'יי סוויבל" יאנג (אנ') • קנדיס ניקול סוסה • פונטנה • לינדגרןארקייד 3:46
4. Make It Right פרד גיבסוןאד שירן • בנג'י גיבסון • ג'ו היל • RM • שוגה • ג'יי-הופפ. גיבסון 3:42
5. Home פידוג • RM • לורן דייסון • טושאר אפטה (אנ') • שוגה • ג'יי-הופ • כריסטה יאנגס • ג'וליה רוס • בובי צ'ונג • סונג ג'אה-קיונג • אדורה (אנ')פידוג 4:00
6. Jamais Vu (מבוצע על ידי ג'ין, ג'יי-הופ, ג'ונגקוק) מקואן • אוון רוברטס • תומסון • גרהם • ריינולדס • RM • ג'יי-הופ • "היטמן" באנגארקייד • באד מילק • מקואן 3:46
7. Dionysus פידוג • ג'יי-הופ • סופרים בוי • RM • שוגה • רומן קמפולופידוג 4:08
משך כולל:
26:05

הערות:

  • "Intro: Persona" נקרא גם "Persona" בתקופת טרום ההפצה שלו.
  • הקרדיט למפיק פרד גיבסון הוא תחת השם המעוצב כ-"FRED".
  • "Home" מעוצב באותיות רישיות.
  • "Jamais Vu" מעוצב באותיות קטנות.

קרדיטים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הקרדיטים לפי הערות האלבום הפיזי.

  • ארקייד - הפקה
  • באד מילק – הפקה
  • BTS – שירה ראשית
  • רומן קמפולו – כתיבה
  • אל קפיטשן – עריכה דיגיטלית
  • בובי צ'ונג – כתיבה
  • לורן דייסון – כתיבה
  • בנג'י גיבסון – כתיבה
  • פרד גיבסון – הפקה, כתיבה, תופים, מקלדת, סינתיסייזר, תכנות
  • מקס לינדוך גרהם – כתיבה, גיטרה, מקלדת, כלי הקשה, וקודר, תכנות
  • ג'ו היל – כתיבה
  • היס נויז – כתיבה, הפקה, קלידים, סינתיסייזר, גיטרה, שירה קבוצתית, מהנדס הקלטות, עריכה דיגיטלית
  • ג'ונג יו-יונג – עריכה דיגיטלית
  • ג'יי-הופ – כתיבת שירים, שירה קבוצתית, פזמון
  • קים סי-יון – מהנדס הקלטה
  • ריאן לורי – כתיבה
  • לי טא-וק – גיטרה
  • מרקוס מקואן – מפיק, כתיבה, פזמון, תכנות
  • פארק ג'ין-סאה – מהנדס הקלטה
  • פידוג – כתיבה, הפקה, עיבוד ווקאלי, עיבוד ראפ, קלידים, סינתיסייזר, שירה קבוצתית, מהנדס הקלטות, עריכה דיגיטלית
  • פיל X – גיטרה
  • ג'יימס פ. ריינולדס – כתיבה
  • RM – כתיבה, עיבוד ראפ, שירה קבוצתית, פזמון, מהנדס הקלטות
  • אוון רוברטס – כתיבה, קלידים, כלי הקשה
  • ג'וליה רוס – כתיבה
  • מישל "לינדגרן" שולץ – כתיבה, מהנדס הקלטות
  • סונג ג'אה-קיונג – כתיבה
  • סופרים בוי – כתיבה, עיבוד ראפ, שירה קבוצתית, מהנדס הקלטות, עריכה דיגיטלית
  • מאטי תומפסון – כתיבה, גיטרה, קלידים, כלי הקשה, וקודר
  • אמילי וייסבנד – כתיבה
  • אלכס וויליאמס – מהנדס הקלטה
  • קריסטה יאנגס – כתיבה

שבחים[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרסים
מעניק הפרס שנה פרס תוצאה
פרסי המוזיקה של מלון (אנ') 2019 (אנ') אלבום השנה (אנ') זכייה
פרסי המוזיקה האסייתית של Mnet 2019 (אנ') אלבום השנה (אנ') זכייה
פרסי המוזיקה של גאון צ'ארט (אנ') 2020 אלבום השנה - רבעון שני זכייה
האלבום המסחרי של השנה זכייה
פרסי דיסק הזהב (אנ') 2020 (אנ') אלבום בונסאנג זכייה
אלבום דיסאנג זכייה
פרסי המוזיקה של סיאול (אנ') 2020 פרס בונסאנג זכייה
אלבום דיסאנג זכייה
רשימות סוף שנה
מקום הפרסום רשימה דירוג
AllMusic סקירת שנת 2019 של AllMusic: אלבומי פופ אהובים
בילבורד 25 אלבומי הקיי-פופ הטובים ביותר לשנת 2019: בחירות המבקרים 16
Consequence of Sound 50 האלבומים המובילים לשנת 2019 32
NME 50 האלבומים הטובים ביותר לשנת 2019 36
פופקראש (אנ') אלבומי הפופ הטובים ביותר לשנת 2019

מיקומי שיא[עריכת קוד מקור | עריכה]

‏  מצעדים שבועיים (2019–2022)
מדינה מצעד מיקום שיא
אוסטריה Ö3 אוסטריה טופ 40‏ 4
אוסטרליה מצעד האלבומים האוסטרלי 1
איסלנד מוזיקת איסלנד (אנ') 15
איטליה מצעד האלבומים האיטלקי 5
אירלנד מצעד האלבומים 6
אסטוניה אסטוניה אקספרס (אנ') 2
ארגנטינה מצעד האלבומים 1
ארצות הברית בילבורד 200 1
מצעד האלבומים העצמאיים 1
טופ טייסטמייקר 1
מצעד אלבומי העולם של בילבורד 1
בריטניה מצעד האלבומים הבריטי 1
מצעד האלבומים העצמאיים 1
גרמניה GfK – טופ 100 3
דנמרק היטליסטן 5
הולנד מצעד 100 האלבומים המובילים (אנ') 2
הונגריה מצעד האלבומים 7
ולוניה אולטראטופ 40 16
יפן אוריקון 2
מצעד האלבומים החמים 2
לטביה LAIPA 2
ליטא AGATA 1
מקסיקו AMPROFON 3
נורווגיה VG-lista 3
ניו זילנד מצעד האלבומים 1
סלובקיה ČNS IFPI 6
ספרד PROMUSICAE 3
סקוטלנד מצעד האלבומים הסקוטי 1
פולין ZPAV 2
פינלנד המצעדים הפיניים הרשמיים 3
פלנדריה אולטראטופ 50 3
צ'כיה ČNS IFPI 2
צרפת SNEP 5
קוריאה הדרומית סירקל צ'ארט 1
קנדה מצעד האלבומים הקנדי 1
קרואטיה מצעד האלבומים הבינלאומיים (אנ') 29
שוודיה סוורייטופליסטן 2
שווייץ המצעד השווייצרי 3
‏  מצעדים חודשיים (2019)
מדינה מצעד מיקום שיא
יפן אוריקון 2
קוריאה הדרומית סירקל צ'ארט 1
‏  מצעדי סוף שנה (2019)
מדינה מצעד מיקום שיא
אוסטריה Ö3 אוסטריה טופ 40‏ 53
אוסטרליה מצעד האלבומים האוסטרלי 32
איטליה מצעד האלבומים האיטלקי 97
ארצות הברית בילבורד 200 51
מצעד האלבומים העצמאיים 1
רולינג סטון 200 48
מצעד אלבומי העולם של בילבורד 1
בריטניה מצעד האלבומים הבריטי 66
גרמניה GfK – טופ 100 42
הולנד מצעד 100 האלבומים המובילים (אנ') 63
הונגריה מצעד האלבומים ההונגרי - מכירות 20
מצעד האלבומים ההונגרי - דירוג 45
ולוניה אולטראטופ 40 109
יפן אוריקון 5
מצעד האלבומים 21
לטביה LAIPA 50
ניו זילנד מצעד האלבומים 35
ספרד PROMUSICAE 24
פולין ZPAV 31
פלנדריה אולטראטופ 50 36
צרפת SNEP 73
קוריאה הדרומית סירקל צ'ארט 1
שווייץ המצעד השווייצרי 44
‏  מצעדי סוף שנה (2020)
מדינה מצעד מיקום שיא
קוריאה הדרומית סירקל צ'ארט 45
‏  מצעדי סוף שנה (2021)
מדינה מצעד מיקום שיא
הונגריה מצעד האלבומים 80
יפן אוריקון 73
קוריאה הדרומית סירקל צ'ארט 39
‏  מצעדי סוף שנה (2022)
מדינה מצעד מיקום שיא
קוריאה הדרומית סירקל צ'ארט 44

נתוני מכירות ותארים[עריכת קוד מקור | עריכה]

מקום תארים מכירות
בלגיהבלגיה בלגיה (BEA) זהב 10,000
הרפובליקה העממית של סיןהרפובליקה העממית של סין הרפובליקה העממית של סין 546,165
צרפתצרפת צרפת (SNEP) זהב 50,000
הונגריההונגריה הונגריה (MAHASZ) זהב 2,000
איטליהאיטליה איטליה (FIMI) זהב 25,000
יפןיפן יפן (RIAJ) זהב 353,847
פוליןפולין פולין (ZPAV) פלטינה 20,000
דרום קוריאהדרום קוריאה דרום קוריאה (KMCA) מיליון × 4 4,021,771
ספרדספרד ספרד (PROMUSICAE) זהב 20,000
בריטניהבריטניה בריטניה (BPI) זהב 100,000
ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית (RIAA) זהב 500,000
נתוני מכירות+סטרימינג מבוססים על הסמכה בלבד.

היסטוריית יציאות לאור[עריכת קוד מקור | עריכה]

אזור תאריך יציאה פורמט חברת תקליטים
קוריאה הדרומית 12 באפריל 2019 תקליטורהורדה דיגיטליתהזרמת מוזיקה ביג היטאיריבר (אנ')
אירופה ביג היט • איריבר • קולומביה
צפון אמריקה
עולמי הורדה דיגיטלית • הזרמת מוזיקה ביג היט

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ביאורים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ לחברי BTS ולצוות ההפקה של ביג היט יש "אולפנים" בודדים בתוך בניין ביג היט אנטרטיינמנט הגדול יותר. אלה מקבלים קרדיט בנפרד בהערות האלבום.
  2. ^ בדרום קוריאה, האלבום מופץ על ידי דרימוס, חברת בת של איריבר.
  3. ^ סך המכירות של Wrongful Encounter הוא 2.86 מיליון, אולם אם כוללים מכירות לא חוקיות, האלבום נמכר ב-3.3 מיליון עותקים בסך הכל. הערכה זו זכתה להכרה על ידי שיאי גינס. במאי 2019, המכירות של Map of the Soul: Persona הגיעו ל-3,399,302 מכירות, מעל ההערכה של קים.
  4. ^ BTS היא שנייה ללהקת הפופ הרוק האמריקאית המונקיז, שהיו לה שלושה אלבומים במקום הראשון בתשעה חודשים ושלושה שבועות בשנת 1967. מי שהיו במקום השני הם הביטלס, שאלבומי האוסף שלהם מ-1995 ו-1996 הגיעו כולם למקום הראשון ב-11 חודשים ושבוע.