גרשון חן

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
גרשון חן
הרב גרשון חן
הרב גרשון חן
תמונה זו מוצגת בוויקיפדיה בשימוש הוגן.
נשמח להחליפה בתמונה חופשית.
לידה 1888
ה'תרמ"ח
רהצ'וב, בלארוס עריכת הנתון בוויקינתונים
פטירה יוני 1978 (בגיל 90 בערך)
ה'תשל"ח
מקום קבורה בית הקברות היהודי בהר הזיתים עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום פעילות לובביץ', אולקסנדריה, חיפה, ירושלים
תקופת הפעילות ?–1978 עריכת הנתון בוויקינתונים
השתייכות חסידות חב"ד עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

הרב גרשון חן (ה'תרמ"ח, 1888 - ו' בסיוון ה'תשל"ח, יוני 1978) היה רב, דיין ופוסק חסיד חב"ד. כיהן כמשגיח בישיבת תומכי תמימים בלובביץ', רב העיר אולקסנדריה באוקראינה, מייסד וראש ישיבה בעיר, דיין בבית הדין הרבני בחיפה ובבית דין רבני חב"ד, רב שכונת שיכון חב"ד בירושלים ומעורכי האנציקלופדיה התלמודית.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

נולד ברוהצ'וב לדוד ונחמה מינה חן. אביו היה בנו של אברהם אהרן בן הרב פרץ חן ומבני משפחת חן. אחיו היה הרב יוסף חן רבו של עמק יזרעאל. למד בישיבת תומכי תמימים בלובביץ' ובהורדשיץ. בה'תרס"ז (1906) מונה על ידי רבי יוסף יצחק שניאורסון בעודו תלמיד בישיבה למשגיח זמני בישיבה בלובביץ'.

בהוראת אדמו"ר הרש"ב למד הוראה הלכתית, והוסמך לרבנות על ידי הרב סעדיה באליטר, הרב יצחק יואל רפאלוביץ', הרב דוד יעקובסון, דוד אביו הרב דוד צבי חן, בנו הרב מנחם מנדל חן והרב שמריהו יהודה לייב מדליה.

בה'תרע"ג נישא לגיסיא בת הרב חיים לייב איטקין שהיה רב העיר אולקסנדריה ונפטר כשנה קודם השידוך. עם נישואיו ירש את תפקיד חמיו, הדבר התפרסם גם בעיתון האח. בה'תרע"ט ייסד באולקסנדריה סניף של ישיבת תומכי תמימים ועמד בראשה.

בט' באב ה'תרצ"ג (1933) עלה הרב חן לישראל והתגורר בחיפה, שם הוסמך על ידי הרב קוק ומונה בהמלצתו לדיין בבית הדין הרבני.[1] בה'תשכ"ב עבר לירושלים ומונה לרב שיכון חב"ד. בה'תשל"ח (1978) נפטר ונקבר בהר הזיתים. לא הותיר אחריו צאצאים.

עץ יוחסין[עריכת קוד מקור | עריכה]

מימין לשמאל: הרב גרשון חן, הרב אליעזר קרסיק והרב שלמה יוסף זוין

לקריאה נוספת[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]