דורי מדיה גרופ

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
דורי מדיה גרופ בע"מ
סמליל החברה
סמליל החברה
נתונים כלליים
סוג חברה ציבורית
מייסדים יאיר דורי
תקופת הפעילות 1996–הווה (כ־28 שנים)
חברות בנות דורי מדיה דרסט עריכת הנתון בוויקינתונים
מיקום המטה תל אביב-יפו עריכת הנתון בוויקינתונים
משרד ראשי תל אביב
ענפי תעשייה טלוויזיה
מוצרים עיקריים סדרת טלוויזיה עריכת הנתון בוויקינתונים
יו"ר תמי מוזס-בורוביץ'
מנכ"ל נדב פלטי
 
www.dorimedia.com
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

דורי מדיה גרופ (בעבר "יאיר דורי אינטרנשיונל") היא חברת הפקות שנוסדה על ידי איש העסקים הארגנטינאי-ישראלי יאיר דורי וממוקמת בתל אביב ובבואנוס איירס.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

יאיר דורי הקים את חברת ההפקות בשנת 1996, זאת לאחר שכבר בשלהי שנות ה-80 החל לייבא לישראל תוכן מדיה לטיני מדרום אמריקה. טלנובלות ארגנטינאיות שהחברה ייבאה לישראל שודרו בערוץ הכבלים "ויוה" שבבעלותה. לימים רכש דורי ערוץ נוסף בכבלים בשם "ויוה פלטינה".

לאחר סיום הסדרה "קטנטנות", חבר דורי לכריס מורנה, מפיקת טלנובלות, אשר חיפשה באותו הזמן משקיע לפיתוח פרויקט חדש, הטלנובלה "המורדים", אשר לימים זכתה לפופולריות בארגנטינה ובישראל. הסדרה נמכרה ליותר מ-50 מדינות ואף זכתה לגרסה מקסיקנית (רבלדה) ולגרסה הודית (רמיקס). דורי מימן פרויקט נוסף של מורנה, "פינת אור", שזכה להצלחה בישראל אך לא בארגנטינה. היחסים בין מורנה לדורי עלו על שׂרטון לאחר שמורנה סירבה להפיק עונה שלישית לסדרה "המורדים", ובמקומה החלה בפיתוח של פרויקט חדש, הסדרה "פלוריסיינטה". בזאת תם שיתוף הפעולה בין דורי למורנה, אחר החלה בשיתוף פעולה עם חברת "RGB Entertainment".

לאחר הפרידה, החל דורי לשתף פעולה בהפקות עם חברות ארגנטינאיות אחרות. עם חברת "פול-קה" הוא הפיק את "גברים עם כבוד", "לב אמיץ", "חיים שלי" ו"ד"ר אהבה", ועם חברת "סנטרל פארק הפקות" הפיק את הסדרה המצליחה "ללולה".

בשנת 2007 ניסה דורי לשחזר את ההצלחה של הסדרה "המורדים" על ידי הפקת סדרת הנוער "רולאבוגן", בה כיכבו שחקנים מ"המורדים". זאת הייתה הפעם הראשונה בה התנסה דורי בהפקת טלנובלה בעצמו. הסדרה נחלה כישלון וירדה מהמסכים.

בשנת 2010, הודיע יאיר דורי על פרישה מחברת ההפקות, אשר בה שימש בתפקיד סגן יו"ר הדירקטוריון. עם פרישתו ממשיך דורי להחזיק 4.5% ממניות החברה.

בשנת 2005 הונפקו ניירות הערך של החברה בבבורסת AIM, בורסת משנה של הבורסה לניירות ערך בלונדון, לפי שווי של 41 מיליון דולר.[1] באפריל 2011 כנסה החברה את בעלי המניות לאישור מחיקתה מהמסחר בבורסת לונדון,[2] ובמאי 2011 נפסק המסחר בניירות הערך שלה בבורסת לונדון.[3]

באוקטובר 2014 פורסם שחברת "סוני פיקצ'רס טלוויז'ן" תרכוש 50% מחלקה של דורי מדיה בחברת הבת "דורי מדיה אות", 50% מהפעלת ערוץ Baby TV באינדונזיה ו-50% מערוצי ויוה בישראל ושירות ה-VOD המקוון המשותף לוויוה ולוואלה!.[4][5]

ערוצי טלוויזיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

"דורי מדיה גרופ" מחזיקה בשני ערוצי כבלים בישראל המשדרים טלנובלות ואופרות סבון: "ויוה" ו"ויוה פלוס". בנוסף, "דורי מדיה גרופ" הפיקה טלנובלות מקומיות כמו "האלופה" ו"דני הוליווד" אשר התקבלו בברכה בקרב הציבור הישראלי.

חברות בת[עריכת קוד מקור | עריכה]

בישראל כוללת הקבוצה את החברות הבנות:

בארגנטינה פועלת החברה בת Dori Media Contenidos.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]