האחים סופר מריו: השלבים האבודים

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
האחים סופר מריו: השלבים האבודים
Super Mario Bros.: The Lost Levels
כללי
תאריך הוצאה 3 ביוני 1986 עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה משחק פלטפורמה
פיתוח נינטנדו EAD עריכת הנתון בוויקינתונים
הוצאה לאור נינטנדו עריכת הנתון בוויקינתונים
ארץ מקור יפן עריכת הנתון בוויקינתונים
שפות אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סדרה סופר מריו עריכת הנתון בוויקינתונים
דרישות תוכנה
מצבי משחק משחק וידאו למשתתף יחיד עריכת הנתון בוויקינתונים
פלטפורמות Nintendo Entertainment System עריכת הנתון בוויקינתונים
המשחק הקודם האחים סופר מריו
המשחק הבא האחים סופר מריו 2
האתר הרשמי
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

Super Mario Bros.: The Lost Levels (בתרגום חופשי לעברית: האחים סופר מריו: השלבים האבודים), אשר נקרא במקור ביפן בלבד "האחים סופר מריו 2", הוא משחק פלטפורמה משנת 1986 שפותח ופורסם על ידי חברת נינטנדו היפנית כמשחק המשך למשחק הפופולרי האחים סופר מריו אשר הושק במקור במהלך 1985. שני המשחקים דומים מאוד בסגנון שלהם ובמשחקיות שלהם. בניגוד למשחק האחים סופר מריו משחק זה הוא בעל דרגת קושי גדולה יותר והדמות של לואיג'י מעט שונה מהדמות של מריו. המשחק מכיל גם אלמנטים חדשים רבים פטריות רעל, שימוש בפורטלים, ומשבי רוח. למשחק 32 שלבים בשמונה עולמות שונים וכמו כן הוא מכיל גם 20 שלבי בונוס .

המשחק הושק במקור ביפן עבור קונסולת ה-Famicom ב-3 ביוני 1986. המשחק פותח על ידי חברת Nintendo R&D4 כאשר בראשות צוות הפיתוח פעל היוצר של זיכיון מריו שיגרו מיאמוטו, כאשר המשחק עוצב בראש ובראשונה עבור השחקנים שלמדו כיצד לשחק ברמה מתקדמת יותר במשחק הראשון של האחים סופר מריו. אף על פי כן, במטה של חברת נינטנדו בארצות הברית סברו שהמשחק בעל דרגת קושי גבוהה מדיי עבור השחקנים הממוצעים באמריקה הצפונית שהולכים לרכוש את המשחק, ובשל כך הוחלט לבסוף שמשחק ההמשך של האחים סופר מריו שיימכר בשווקים של אמריקה הצפונית יהיה שונה לחלוטין (גרסה מחודשת של המשחק היפני "Doki Doki Panic" כאשר השינוי העיקרי שבוצע בו הוא שהדמויות שונו). בעקבות כך, כאשר הוחלט לבסוף לפרסם את המשחק מחוץ לשוק היפני, הוחלט לשנות את שם המשחק ל"Super Mario Bros.: The Lost Levels", כאשר המשחק הושק לראשונה מחוץ לשוק היפני רק במהלך 1993 עבור קונסולת הסופר נינטנדו כחלק מאוסף המשחקים "Super Mario All-Stars". בשנים הבאות יפורסמו גם היסבים של המשחק עבור הקונסולות Game Boy Color, Game Boy Advance, Wii, Nintendo 3DS, Wii U, ו-Nintendo Switch.

המשחק מכר בסך הכל בסביבות 2.5 מיליון עותקים לאורך השנים והוא נחשב לאחד ממשחקי הנינטנדו בעלי רמת הקושי הגבוה ביותר.

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

העלילה של המשחק דומה למשחק המקורי של האחים סופר מריו. באוזר חטף שוב את הנסיכה פיץ' ולקח אותה לטירה שלו. מריו ואחיו לואיג'י חייבים לעבור סדרה של שלבים מאתגרים מלאות באויבים שונים, מכשולים וסכנות רבות על מנת להציל את הנסיכה פיץ' ולהביס את באוזר.

משחקיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

המשחק הוא משחק פלטפורמה עם גלילה צדדית אשר דומה מאוד בסגנון ובמשחקיות שלו לזה של המשחק האחים סופר מריו משנת 1985, מלבד העלייה המהותית בדרגת הקושי.[1][2][3][4]

בדומה למשחק המקורי של האחים סופר מריו, גם במשחק זה מריו (או לואיג'י) מנסים להציל את הנסיכה פיץ' מבאוזר.[3] השחקן צריך לקפוץ בין פלטפורמות, להימנע ממכשולים ואויבים שונים, למצוא פריטים נסתרים (כגון פורטלים וגפנים אנכיים), ולאסוף פטריות קסם (שגורמות למריו לגדול), לאסוף פרחי אש (שמאפשר למריו לירות כדורי אש), ולאתר כוכבים (שהופכים אותו לבלתי מנוצח לפרק זמן מוגבל). במשחק ניתן לשחק רק בשחקן אחד בכל תור.[5] בניגוד למשחק האחים סופר מריו היכולות של מריו ולואיג'י שונות זו מזו במשחק זה - לדמותו של לואיג'י, המיועד לשחקנים מתקדמים יותר, קופץ לגובה רב יותר, בעוד שמריו מהיר יותר.

המשחק מכיל מכיל גם אלמנטים חדשים רבים כמו פטריות רעל, שימוש בפורטלים ובמשבי רוח שמסוגלים להוביל את השחקן למיקומים שונים לגמרי. פטריית הרעל, אשר ממנה יש להימנע, מכווצת את מריו או שגורמת למותו. חלק מהרמות של המשחק דורשות קבלת החלטות ב"שבריר שנייה". המשחק כולל גם שינויים גרפיים שונים מהמשחק הקודם, אף על פי שהפסקולים של שני המשחקים זהים. המשחק מכיל 32 שלבים בשמונה עולמות שונים וכולל גם חמישה עולמות בונוס : עולם 9, "עולם הפנטזיה", אשר ניתן לשחק בו רק אם מסיימים את המשחק, ועולמות A, B, C ו-D אשר ניתן לשחק בהם רק אם מסיימים את המשחק 8 פעמים (פעם אחת בגרסת ה־All Stars).

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Lucas M. Thomas, Super Mario Bros.: The Lost Levels Review, IGN, ‏2007-10-04 (באנגלית)
  2. ^ Rus McLaughlin, IGN Presents: The History of Super Mario Bros., IGN, ‏2010-09-14 (באנגלית)
  3. ^ 1 2 Megan Farokhmanesh, Super Mario Bros.: The Lost Levels hits Wii U Virtual Console, Polygon, ‏2014-03-16 (באנגלית אמריקאית)
  4. ^ Super Mario Bros. 2 - Overview - allgame, web.archive.org, ‏2014-11-14
  5. ^ "Virtual Console Roundup". Eurogamer.net (באנגלית בריטית). 2007-09-15. נבדק ב-2022-05-16.


ערך זה הוא קצרמר בנושא משחקים. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.