הגן של מיקי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
הגן של מיקי
Mickey's Garden
פתיח הסרט
פתיח הסרט
בימוי וילפרד ג'קסון[1]
הופק בידי וולט דיסני
עריכה אולי ג'ונסטון
מדבבים וולט דיסני
פינטו קולביג
מוזיקה לי הרליין
אנימטור ארט באביט
דיק הומר
פרנצ'י דה טרמודן
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
חברת הפקה וולט דיסני הפקות
חברה מפיצה יונייטד ארטיסטס
הקרנת בכורה 13 ביולי 1935[2]
משך הקרנה 9 דקות
שפת הסרט אנגלית
סוגה סרט קצר, סרט הנפשה, סרט קומדיה, סרט לכל המשפחה, סרט מוזיקלי
דף הסרט ב־IMDb

הגן של מיקיאנגלית: Mickey's Garden) הוא סרט הנפשה קצר אמריקאי משנת 1935 שהופק על ידי וולט דיסני הפקות והופץ על ידי יונייטד ארטיסטס. זהו הסרט השני של מיקי מאוס שהופק בשיטת הטכניקולור (אחרי "קונצרט הלהקה") והוא גם ההופעה הצבעונית הראשונה של פלוטו. זוהי גם הפעם הראשונה שבה מיקי מדבר בסרט עם צבע (אם כי הוא עושה זאת רק בסוף כשפלוטו מתחיל ללקק אותו). עלילת הסרט מתמקדת במיקי שמנסה להדביר את הגן שלו מחרקים, אך האחרונים לא ממהרים לוותר.[3] זהו הסרט הקצר ה-76 בסדרת סרטי "מיקי מאוס" שיצאו לאקרנים והחמישי באותה השנה.[4]

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מיקי ופלוטו צדים אחר חרקים בגן. מיקי מתחיל לירות במשאבת קוטל החרקים לכיוונם והחרקים מתחילים לצווח ולנוס על נפשם. מיקי, בניסיון להיפטר מכל החרקים, ממשיך לירות ללא הרף אך בסופו של דבר החומר שלו נגמר - והחרקים, כשהבחינו בנעשה, יוצאים ממחבואם וחוזרים לזלול את תפוקת הגן שלו. מיקי הולך לכיוון גיגית גדולה של מים ומתחיל לבחוש בתוכה עוד חומר של קוטל החרקים באמצעות מטאטא.

מיקי שב ומנסה לירות ולהרעיל את החרקים, אבל המשאבה חסומה, ומיקי מנסה לשחרר את החסימה באמצעות דחיפת חיטה לפייה שלה. בינתיים, פלוטו עוקב אחר איילית, שנושכת אותו באפו. כשהיא מתגרה בו בעודה עומדת על צמח, פלוטו מזנק לעברה, אך מפספס ותוקע את ראשו בתוך דלעת. אחוז בפאניקה, הוא רץ בטירוף לכל עבר, לפני שהוא מתנגש בטעות במיקי, שנפגע מהריסוס של קוטל החרקים שלו, ומתחיל לראות הזיות.

מיקי מוצא את עצמו בעולם דמיוני ומסוכן שבו הוא, ביתו, חפציו ופלוטו התכווצו ואילו החרקים והצמחים הפכו ענקיים. החרקים הענקיים מתקדמים לגיגית עם התערובת של קוטל החרקים ומתחילים לשתות ממנה, אך במקום להרוג אותם, זה גורם להם להיות שיכורים. כשהם מבחינים במיקי ופלוטו, החרקים הזועמים מתחילים לרדוף אחריהם. לאחר היתקלויות עם תולעת וחיפושית, מיקי ופלוטו מטפסים במעלה גבעול ומתחבאים בתוך פרח, אך מותקפים על ידי דבורת בומבוס.

פלוטו נוחת על ענף שמתגלה כזחל אשר משליך אותו לאוויר היישר לתוך הלוע של גחלילית המשהקת ללא הפסקה (כשבכל שיהוק נדלק האור בבטנה מה שמאפשר לראות את צלליתו של פלוטו). מיקי נוחת על עלה, אבל צרצר שיכור מנסר את העלה ברגלו בעודו צוחק. מיקי נופל לתוך עגבנייה שעל גבי תולעת, שעליה הוא ממשיך לרכב בסגנון של צ'ארלי צ'פלין, ואז נאבק בה.

לבסוף מיקי מתעורר ומגלה, לשמחתו הרבה, שהתולעת שבה הוא נאבק היא בעצם צינור ההשקיה שלו ושהחוויה כולה הייתה סיוט הזייתי. פלוטו, עדיין עם הראש בתוך הדלעת, מצליח לחלץ עצמו ממנה, משלח אותה מבלי משים על מיקי ומתחיל ללקק אותו.

דמויות ומדבבים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט דובב לעברית על ידי שפרירה זכאי.

טריוויה[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • בשלב מסוים, מיקי מתמודד מול צרצר ענק שנראה כמו גרסה מכוערת ומרושעת יותר של הצרצר מהסרט "הצרצר והנמלה" (1934). במהלך סצנה זו, מתנגן ברקע ביצוע בסולם מינורי של השיר מהסרט הנ"ל, "The World Owes Me a Living", והצחוק הסדיסטי של הצרצר הוא גרסה מרושעת לצחוקו המטופש של גופי, המדובב על ידי פינטו קולביג, שדיבב גם את הצרצר המקורי.
  • החלק היחיד של הדיאלוג הוא במהלך השניות האחרונות של הסרט כאשר מיקי מבקש מפלוטו להפסיק ללקק אותו.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ סמית', דייב (1996). "Band Concert, The". Disney A to Z: The Official Encyclopedia (1st ed.). New York: Hyperion. pp. 40–41. ISBN 0-7868-8149-6.
  2. ^ Kaufman, J.B.; Gerstein, David (2018). Walt Disney's Mickey Mouse: The Ultimate History. Cologne: Taschen. ISBN 978-3-8365-5284-4.
  3. ^ "Mickey's Garden (1935)". IMDb. נבדק ב-11 באפריל 2014. {{cite web}}: (עזרה)
  4. ^ Lenburg, Jeff (1999). The Encyclopedia of Animated Cartoons. Checkmark Books. pp. 108–109. ISBN 0-8160-3831-7. נבדק ב-6 ביוני 2020. {{cite book}}: (עזרה)