החתול של שרק 2: משאלה אחת ודי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
החתול של שרק: משאלה אחת ודי
Puss in Boots: The Last Wish
כרזת הסרט הרשמית
כרזת הסרט הרשמית
מבוסס על Puss in Boots עריכת הנתון בוויקינתונים
בימוי ג'ואל קרופורד
הופק בידי מארק סוויפט
תסריט פול פישר, טומי סברדלוב עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים ראשיים אנטוניו בנדרס
סלמה האייק
אוליביה קולמן
הארווי גווילן
סמסון קיו
ואגנר מורה
אנתוני מנדז
ג'ון מולייני
פלורנס פיו
דאווין ג'וי רנדולף
ריי וינסטון
מדבבים אנטוניו בנדרס (החתול במגפיים)
קונרד ורנון (Gingerbread Man)
ואגנר מורה (Death)
קודי קמרון (Pinocchio)
סלמה הייק (Kitty Softpaws)
דאווין ג'וי רנדולף
ריי וינסטון
אוליביה קולמן
פלורנס פו
שמשון קאיו
ג'ון מולייני
הארווי גווילן עריכת הנתון בוויקינתונים
מוזיקה הטיור פררה עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
חברת הפקה דרימוורקס הנפשה
חברה מפיצה סרטי יוניברסל
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה, הפצה לאולמות הקולנוע עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה ארצות הבריתארצות הברית 21 בדצמבר 2022
ישראלישראל 8 בדצמבר 2022
משך הקרנה 100 דק' עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת הסרט אנגלית
סוגה סרט קומדיה, סרט פנטזיה, סרט לכל המשפחה, סרט הרפתקאות, סרט מותחן עריכת הנתון בוויקינתונים
תקציב 90 מיליון דולר
הכנסות 482.7 מיליון דולר (20 באפריל 2023)
הכנסות באתר מוג'ו pussinboots2
סרט קודם החתול של שרק
סרט הבא שרק 5
האתר הרשמי
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

החתול של שרק: משאלה אחת ודיאנגלית: Puss in Boots: The Last Wish; בתרגום חופשי לעברית: החתול במגפיים: המשאלה האחרונה) הוא סרט קולנוע אמריקאי בהנפשה ממוחשבת מסוגת פעולה, אשר ממשיך את עלילת הסרט "החתול של שרק" משנת 2011 ואת סרטי הזיכיון של "שרק". הסרט בוים על ידי ג'ואל קרופורד, ומדבבים בו אנטוניו בנדרס, סלמה האייק, אוליביה קולמן, הארווי גווילן, סמסון קיו, ואגנר מורה, אנתוני מנדז, ג'ון מולייני, פלורנס פיו, דאווין ג'וי רנדולף וריי וינסטון. הסרט יצא לאקרנים ב-21 בדצמבר 2022. הסרט מתחיל בפתיח חדש של דרימוורקס הנפשה.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט מתחיל כאשר החתול מופיע במסיבת הילולה עבורו בעיירה דל מאר, בעקבות המסיבה ענק שחי ביער מתעורר ונלחם כנגד החתול, וכתוצאה מהקרב החתול מת ומתעורר אצל רופא הכפר, לאחר שיחה איתו החתול מבין כי עד כה הוא מת כבר שמונה פעמים וכעת נותרה לו נשמתו האחרונה לאחר שהחתול מגיע למסקנה זו הוא צוחק לרופא בפנים ומפקפק בדבריו, רופא הכפר מציע לחתול להפסיק עם הרפתקאותיו ומביא לו פתק עם כתובת למקלט חתולים אצל אישה שנקראת מאמא לונה, החתול מזלזל בדברי הרופא ועוזב את המרפאה.

לאחר מכן החתול מבקר באותו ערב בבר שעמד להיסגר ורק הברמן מארח לו חברה, החתול מבקש עוד שמנת והברמן הולך להביא מנה נוספת מחדר אחורי ולפתע הנר נכבה, שריקה נשמעת, וזאב לבן מופיע. הוא אומר לחתול שהוא מעריץ שלו ומבקש ממנו חתימה על כרזה ובה החתול מופיע עם הכיתוב ״חי או מת״, הזאב מצביע על המילה מת ומבקש כי החתול יחתום שם. מייד לאחר מכן החתול מבין שהזאב הוא בעצם צייד ראשים ומטרתו היא לצוד אותו, החתול מתרברב בכך שינצח את הזאב והזאב עונה כי זה מה שכולם חושבים אבל אף אחד עוד לא נמלט ממנו. החתול פותח בקרב נגד הזאב אך מפסיד, הוא נשרט מלהב החרמש של הזאב (זו הפעם הראשונה שלהב מצליחה לפגוע בחתול) ונוזל לו דם מהשריטה בעקבות כך החתול חווה פחד בפעם הראשונה, הוא בורח לחדר צדדי ומשם דרך השירותים לביוב. בעקבות הקרב החתול חושב כי זמנו עבר והוא לא ראוי להיות החתול במגפיים. החתול קובר את בגדיו ודופק על דלתה של מאמא לונה הקאט ליידי ומצטרף לחתולי הכרבולים שלה ולשגרתם הקבועה. לאחר זמן מה של אימוץ שגרת החיים שם בשעת האבסה הוא פוגש בפריטו (כלב בספרדית) כלב מחופש לחתול שמתחיל לדבר עם החתול במגפיים ועל כך שהוא אצל מאמא לונה בשביל האוכל. פתאום פורצים משפחת הפשע של זהבה ושלושת הדובים שמחפשים את החתול במגפיים ושמעו כי הוא מצא מקלט אצל מאמא לונה. לאחר חיפוש הם לא מוצאים את החתול במגפיים אך בעקבות חוש הריח המפותח של אחד הדובים הם מגיעים לאביזרים שקבר החתול בחצר ולפיכך מגיעים למסקנה שהחתול במגפיים מת, במקביל החתול מאזין לדבריהם ומבין כי הם רצו לשכור את שירותיו של החתול במגפיים על מנת לגנוב מפה לכוכב המשאלות מג'ק הורנר הגדול, לאחר שהחתול שומע שהכוכב קיים לא רק באגדות הוא מבין כי כך יוכל להתחמק מהמוות, הוא עוזב את בית מאמא לונה ויוצא לגנוב את המפה בשביל נשמותיו האבודות, כאשר הוא מגיע למקום המבצר של גק הורנר הוא מבחין בפריטו שעקב אחריו לאורך כל הדרך, הם מגיעים לחדר האגדות של ג'ק הורנר הגדול ובעודו פותח את התיבה בה המפה מוחבאת יוצאת מן התיבה קיטי סופטפאוס (כפות רכות) שרוצה גם כן את המפה ולאחר מרדף חסר תקדים החתול, קיטי, ופריטו בורחים מג'ק הורנר הגדול שרודף אחריהם בכרכרה גדולה. על מנת לחסום את ג'ק, החתול שופך שק מטבעות זהב כדי ליצור מהומה ברחוב ובכך יחסמו את ג'ק, אך החתול מבחין בין האנשים בזאב הלבן אשר רודף אחריו.

בעזרת המפה פוס, קיטי, ופריטו מגלים כי הכוכב שוכן ביער האפל ולכל אחד מהם יש דרך אחרת להגיע אליו לפי אופיו והדברים איתם הוא מתמודד והתמודד בעברו. הדרכים של החתול וקיטי איומות ומסוכנות ולכן הם בוחרים ללכת בדרך הידידותית של פריטו. הם עוברים את הדרך שלו תחילה בשלווה שכוללת שיט רגוע בנהר אלא שהחתול זורק מקל ופריטו רודף אחריו ומגיע ישר לג'ק הורנר וזהבה ושלושת הדובים שמופיעים ומתחילים קרב ביניהם ובאמצע הקרב פתאום הזאב מופיע והחתול מרוב פחד בורח לרחבה עם עצים שחורים בעוד זהבה השיגה את המפה וכאשר החתול נלחץ פריטו מופיע ומרגיע את החתול והחתול מספר לפריטו שזו נשמתו האחרונה ועל המשאלה שהוא מתכנן להביע. וכאשר פריטו שומע שקיטי לא בוטחת בחתול בגלל שהבריז לה מהחתונה שלהם קיטי מופיעה ועושה כאילו לא שמעה את השיח.

באותו הזמן זהבה ושלושת הדובים רואים את הבקתה שלהם ונחים בה ואז החתול וקיטי עושים מארב ומשיגים את המפה אך פריטו נשאר מאחור וקיטי יוצאת להצילו מהדובים בזמן שהחתול נקלע למערה שם מוצא את נשמותיו הקודמות מדברות אליו. אך פתאום הזאב הלבן שוב מופיע ומספר לו שהוא היה עד לכל פעם בה הוא מת בעבר, שהוא לא סתם צייד ראשים אלא הוא ההתגלמות של המוות עצמו, ושהוא רוצה להרוג אותו כדי להראות לו שהוא לא אלמוות כמו שהוא חשב כל החיים שלו. קיטי כועסת על החתול שהוא שוב בוגד בה ולוקח את המשאלה רק לעצמו. בזמן שקיטי מנסה לעזוב את המקום החתול צועק לה שהמוות רודף אחריו, ולפתע זהבה וג'ק הורנר מופעים גם הם, ומתחיל קרב גדול בין שלוש הקבוצות. קיטי מפילה את הורנר לתיק האומנת שבו פריטי הקסם שלו ובכך הוא נשאב לתיק, וזהבה מבינה שאינה צריכה את המשאלה מפני שטוב לה עם המשפחה המאמצת שהיא מצאה. החתול עומד לבקש את המשאלה ואז הזאב מופיע לדו-קרב אחרון. הדו-קרב מתחיל כשהזאב שוב על היד העליונה, אך כאשר החתול הראה שאינו פוחד עוד הזאב אומר לו שהוא כבר לא חושב שהוא בן אלמוות כמו פעם, ועל כך לא מגיע לו למות, ועוזב את המקום, לא לפני שהוא מזכיר לחתול שהם עוד ייפגשו. לפתע ג'ק יוצא בדמות ענק מהתיק אחרי שאכל את עוגיית הקסם של אליס. החתול קיטי וזהבה עובדים יחד כדי להביס את ג'ק הענק, וקורעים את המפה.

סצנת הסיום מראה שהחתול קיטי ופרו מפליגים לממלכת הרחק הרחק מכאן לפגוש בחזרה את שרק.

מדבבים[עריכת קוד מקור | עריכה]

מימין לשמאל: [אנטוניו בנדרס], [סלמה הייק] ובובת החתול במגפיים בהקרנת בכורה של הסרט הראשון
דמות מדבב/ת באנגלית מדבב/ת בעברית
החתול במגפיים אנטוניו בנדרס[1] דרור קרן
קיטי סופטפוז סלמה הייק[2] דקלה הדר
פאריטו הארווי גווילן[2] יובל בינדר
אבא דוב ריי וינסטון[2] אברהם סלקטר
אמא דובה אוליביה קולמן[2] ניצה שאול
דובון סמסון קיו[2] אור בוטבול
זהבה פלורנס פיו[3] רייצ'ל גאון
מוות ואגנר מורה[3] יואב יפת
ג'ק הורנר "הגדול" ג'ון מולייני[3] גלעד קלטר
מאמא לונה דאווין ג'וי רנדולף[2] הילה סורג'ון פישר
הרופא אנתוני מנדז[2] מיכה אוזין סליאן
הצרצר המדבר קווין מק'קאן[3] שרון כהן

הפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-6 בנובמבר 2018, הוכרז בוראייטי כי כריס מלנדנדרי מתכוון להיות המפיק בפועל של סרטי האתחול שרק 5 והחתול של שרק 2 ולהחזיר גם את מדבבי הסרט המקוריים.[4][5] ב-26 בפברואר 2019, הוכרז כי סרט ההמשך עדיין בפיתוח, ובוב פרסיצ'טי יביים אותו.[6] ב-19 באוגוסט 2020, קיבל הסרט כותרת חדשה Puss in Boots: The Last Wish והכותרת התקבלה ב-20 בדצמבר 2020.[7] במרץ 2021, נודע כי ג'ואל קרופורד החלי את פרסיצ'טי בתור הבמאי, ג'נואל מרקדו תהיה עוזרת הבמאי ומארק סוויפט יפיק את הסרט.[8][2] קאסט המדבבים המלא נחשף במרץ 2022.[2]

הפצה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט יצא לאקרנים ב-21 בדצמבר 2022.[9] במקור הסרט היה אמור להיות מופץ ב-2 בנובמבר 2018,[10] ולאחר מכן נדחה בחודש ל-21 בדצמבר 2018.[11] ולאחר מכן ב-23 בספטמבר 2022 בידי סרטי יוניברסל.[8]

פרסים ומועמדויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרס קטגוריה תוצאה
פרס סאטורן[12] סרט האנימציה הטוב ביותר מועמדות

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Chitwood, Adam (16 באפריל 2014). "Antonio Banderas Says He Just Started Work on 'Puss in Boots 2'". Collider. ארכיון מ-17 באפריל 2014. נבדק ב-18 בספטמבר 2019. {{cite web}}: (עזרה)
  2. ^ 1 2 3 4 5 6 7 8 9 Cordero, Rosy (14 במרץ 2022). "'Puss In Boots: The Last Wish' Sets Salma Hayek Pinault Return; Harvey Guillén, Florence Pugh & Olivia Colman Among New Cast". Deadline Hollywood. ארכיון מ-15 במרץ 2022. נבדק ב-14 במרץ 2022. {{cite news}}: (עזרה)
  3. ^ 1 2 3 4 "Puss in Boots 2 Casts Florence Pugh as Shrek Universe's Goldilocks". ComicBook.com (באנגלית). נבדק ב-14 במרץ 2022. {{cite web}}: (עזרה)
  4. ^ Variety Staff (2018-11-06). "'Shrek,' 'Puss in Boots' Getting Rebooted (EXCLUSIVE)". Variety (באנגלית אמריקאית). ארכיון מ-6 בנובמבר 2018. נבדק ב-24 בינואר 2021. {{cite news}}: (עזרה)
  5. ^ "'Shrek' & 'Puss in Boots' Rebooting at Universal with Chris Meledandri". Animation Magazine. 6 בנובמבר 2018. ארכיון מ-7 בנובמבר 2018. נבדק ב-24 בינואר 2021. {{cite web}}: (עזרה)
  6. ^ D'Alessandro, Anthony (26 בפברואר 2019). "'Puss In Boots 2' In The Works: 'Spider-Verse' Oscar Winner Bob Persichetti Directing". Deadline Hollywood. Penske Media Corporation. ארכיון מ-6 באוגוסט 2019. נבדק ב-18 בספטמבר 2019. {{cite web}}: (עזרה)
  7. ^ "DREAMWORKS PUSS IN BOOTS THE LAST WISH Trademark Application of DreamWorks Animation L.L.C. – Serial Number 90123955 :: Justia Trademarks". trademarks.justia.com. 19 באוגוסט 2020. נבדק ב-24 בינואר 2021. {{cite web}}: (עזרה)
  8. ^ 1 2 D'Alessandro, Anthony (17 במרץ 2021). "DreamWorks Animation's 'Puss In Boots' Sequel & 'The Bad Guys' Get Release Dates At Universal". Deadline Hollywood. נבדק ב-18 במרץ 2021. {{cite web}}: (עזרה)
  9. ^ D'Alessandro, Anthony (25 באפריל 2022). "'Puss In Boots: The Last Wish' Heads To Christmas Time". Deadline. נבדק ב-25 באפריל 2022. {{cite web}}: (עזרה)
  10. ^ "Dates Set for Madagascar 4, The Croods 2, Puss in Boots 2, Captain Underpants, and Hitman". ComingSoon.net. ארכיון מ-16 ביוני 2014. נבדק ב-24 בינואר 2021. {{cite web}}: (עזרה)
  11. ^ "DreamWorks Animation Shifts Two Sequels Back Slightly". ComingSoon.net. 21 באוגוסט 2014. ארכיון מ-24 באוגוסט 2014. נבדק ב-24 בינואר 2021. {{cite web}}: (עזרה)
  12. ^ Patrick Hipes, ‘Avatar: The Way Of Water’, ‘Oppenheimer’, ‘Star Trek’ Series Lead Nominations For Genre-Focused Saturn Awards, Deadline, ‏2023-12-06 (באנגלית אמריקאית)