קונג פו פנדה 4

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יש לשכתב ערך זה. הסיבה היא: הערך מלא בשגיאות תחביר, וכן פרטים לא נכונים בעלילה.
אתם מוזמנים לסייע ולתקן את הבעיות, אך אנא אל תורידו את ההודעה כל עוד לא תוקן הדף.
יש לשכתב ערך זה. הסיבה היא: הערך מלא בשגיאות תחביר, וכן פרטים לא נכונים בעלילה.
אתם מוזמנים לסייע ולתקן את הבעיות, אך אנא אל תורידו את ההודעה כל עוד לא תוקן הדף.
קונג פו פנדה 4
Kung Fu Panda 4
כרזת הסרט בעברית
כרזת הסרט בעברית
כרזת הסרט בעברית
בימוי מייק מיטשל
הופק בידי רבקה האנטלי
עריכה כריסטופר נייטס עריכת הנתון בוויקינתונים
מדבבים ג'ק בלאק
אקוופינה
ויולה דייוויס
דסטין הופמן
ג'יימס הונג
בריאן קרנסטון
איאן מקשיין
קי הוי קואן
מוזיקה הנס צימר, Steve Mazzaro עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
חברת הפקה דרימוורקס הנפשה
חברה מפיצה סרטי יוניברסל
שיטת הפצה הפצה לאולמות הקולנוע עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה

ארצות הבריתארצות הברית 8 במרץ 2024

ישראלישראל 21 במרץ 2024
משך הקרנה 94 דק' עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת הסרט אנגלית
סוגה סרט קומדיה, סרט אמנויות לחימה, סרט מונפש עריכת הנתון בוויקינתונים
סרט קודם קונג פו פנדה 3
האתר הרשמי
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

קונג פו פנדה 4אנגלית: Kung Fu Panda 4) הוא סרט קולנוע קומי אמריקאי בהנפשה ממוחשבת, שיצא לאקרנים בשנת 2024. הסרט הופק על ידי חברת דרימוורקס הנפשה, בוים על ידי מייק מיטש, והופק על ידי רבקה האנטלי. הסרט הוא המשך ל"קונג פו פנדה 3" מ-2016, והוא הסרט הרביעי בזיכיון "קונג פו פנדה".

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

רקע[עריכת קוד מקור | עריכה]

כאשר פו מתכונן להיות המנהיג הרוחני של עמק השלום, הוא מוכרח למצוא לעצמו מחליף בתור לוחם הדרקון, לשם כך הוא פוגש שועלה בשם ז'ן, ומנסה לאמן אותה שתחליף את מקומו כלוחמת הדרקון החדשה. כאשר השניים נקשרים זה לזה, קוסמת מרושעת בשם "הקמליון" (הזיקית) מביאה מגוון נבלים מהעבר. כאשר מנסים לתכנן איך לעצור את הזיקית, פו וזן מוכרחים לעזוב את עמק השלום ולעבור לעיר הגדולה בפעם הראשונה.[1]

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

פו, לוחם הדרקון עוזר לשני האבות שלו לפתוח מסעדה חדשה, לפתע מאסטר שיפו קורא לפו ומודיע לו שהוא צריך להתקדם לשלב הבא ולהיות המנהיג רוחני של עמק השלווה ולחפש יורש שיהיה לוחם הדרקון במקומו. בזמן שהוא צריך לבחור יורש מגלה שנכנס גנב אל ארמון הג'ייד שהוא נכנס הוא מגלה שזאת גנבת בשם זן, לאחר קרב היא נכנסת למעצר. שם פו שומע שטאי לונג חזר והשמיד כפר שלם, פו התפלא לשמוע שחזר מעולם הרוחות, וזן ישר אמרה ללוחם הדרקון שזאת הזיקית, לוחמת שיכולה לשנות צורה לכל חיה שתרצה. פו מבין שלא יוכל לעצור אותה ללא מישהו שמכיר אותה, ולכן לוקח איתו את זן.

פו הולך לג'וניפר סיטי בדרך זן מנסה לגנוב מפו את "מטה החכמה" שלו שקיבל מאוגויי בעולם הרוחות. פו אומר לה שבשביל שלמטה יהיו כוחות הוא צריך להינתן במתנה ולא להיגנב.לאחר מכן הם מגיעים לבקתה של הימורים ואוכל במטרה למצוא מי שיסיע אותם לשם, אך שזן מרמה בהימורים כולם ישר תוקפים את פו ואת זן, ופו שולף את מטה החכמה ומוציא דרקון צ'י שמצליח לעכב אותם. בנתיים למטה דג שנמצא בתוך פה של שקנאי מסכים לתת להם טרמפ לג'וניפר סיטי.

שהם מגיעים לג'וניפר סיטי פו מבין שזן היא פושעת מבוקשת, השלטונות מנסים לעצור אותם ללא הצלחה עד שפו וזן נכנסים אל המחבוא של כל הגנבים בג'וניפר סיטי, שזן הייתה אחת מהם בעבר. בבוקר הם יוצאים אל הארמון של הזיקית שם פו נלכד ומבקש מזן שתקח את מטה החכמה ותשחרר אותו משם

שהוא נותן לה את מטה חכמה פו מתפלא לראות שהיא מתרחקת ונותנת את מטה החכמה אל הזיקית שם פה הבין שזן עובדת בשביל הזיקית, הזיקית אומרת לפו שפעם רצה להיות מאסטרית לקונג פו בדיוק כמוהו, אך שכולם זלזלו בה ואמרו שקונג פו זה לא בשבילה, היא החליטה ללמוד כישוף ועכשיו שיש לה את מטה החכמה תוכל לזמן את כל המאסטרים הרשעים ולגנוב את כוחות הקונג פו שלהם.

פו מצליח לשבור את הרצפה של הכלוב ולברוח. בחוץ הוא את שני האבות שלו שעקבו אחריו כי דאגו לו, פו מחליט שהוא יוצא להלחם בזיקית לא משנה מה. בינתיים, הזיקית פותחת את הדלת לעולם הרוחות וגונבת את כוחות הקונג פו לקאי, טאי לונג, לורד שן, ועוד מאסטרים רשעים שפו הביס בעבר.

שפו יוצא להלחם בזיקית הוא פוגש את זן שעוצרת אותו ובאה להגיד לו שהיא מתחרטת על מעשיה, ומסבירה לו שפעם חיה עם כל הגנבים, ופעם אחת ניסתה לגנוב מהזיקית, שהזיקית תפסה גילתה שהיא אמיצה מאוד ולא פחדה ממנה, ובחרה לאמץ אותה. ועכשיו זן גילתה שהזיקית רק ניצלה אותה, והחליטה לבוא לעצור את פו ולהזהיר אותו שהוא ימות שם, מה שלא עזר ולפו לא היה אכפת.

הוא נכנס אל הארמון של הזיקית אך לא הצליח להלחם בה, לאחר מכן הפכה לחיה של שילוב של כל המאסטרים הרשעים. לאחר מכן הזיקית נותנת לו את המטה ואומרת לו שאין לה צורך בו יותר. בינתיים זן מצליחה לשכנע את כל הגנבים לעזור לפו. הם באים לעזור ופו ממשיך להלחם בזיקית ואז הזיקת הופכת לגרסה האפלה של פו ומצליחה לכלוא אותו בכלוב. זן מגיעה והפעם פו סומך עליה ונותן לה את המטה ואומר לה להביס את הזיקית. זן מצליחה ליצור את דרקון הצ'י ולעכב את הזיקית ומגלה שפו רצה לראות למה היא מסוגלת ולא באמת היה כלוא. אחרי זה פו מחזיר את כוחות הקונג פו לכל המאסטרים הרשעים, וטאי לונג אמר לפו שאוגווי עשה בחירה נכונה שבחר בפו להיות לוחם הדרקון, וכשפו פותח את הדלת לעולם הרוחות טאי לונג לוקח בכוח את הזיקית לעולם הרוחות.

לאחר מכן פו בוחר שהיורשת שלו תהיה זן ומביא אותה לארמון הג'ייד להתאמן עם חמשת המופלאים מה שמאסטר שיפו לא הכי אוהב, אך סומך על החלטתו של פו.

דמויות ומדבבים[עריכת קוד מקור | עריכה]

חמישיית הזועמים מופיעים בקרדיטים אך ללא דיבוב, למעט סת' רוגן המשמיע את מנטיס.

הפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

באוגוסט 2022, חברת דרימוורקס הנפשה הכריזה כי "קונג פו פנדה 4" בתהליך הפקה.[2] באפריל 2023, נחשפו פרטים נוספים על הסרט יחד עם ג'ק בלאק אשר יחזור לדבב את פו.[1] כמו כן הוכרז כי מייק מיטשל יביים את הסרט, עם סטפני מא סטין כעוזרת הבמאי ורבקה האנטלי תפיק את הסרט.[3] באותו חודש נודע כי אקוופינה תדבב בסרט דמות לא ידועה.[4]

הפצה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-13 בדצמבר 2023 עלה הטריילר הרשמי.[5]

הסרט עלה לאקרנים בארצות הברית ב-8 במרץ 2024.[2] הקרנת הבכורה של הסרט בישראל הייתה ב-21 במרץ 2024.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא קונג פו פנדה 4 בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ 1 2 Scott, Ryan (26 באפריל 2023). "Kung Fu Panda 4 Plot Details Revealed, Unveils Po's Latest Challenge [CinemaCon 2023]". /Film. נבדק ב-27 באפריל 2023. {{cite web}}: (עזרה)
  2. ^ 1 2 Chapman, Wilson (2022-08-12). "'Kung Fu Panda 4' Announced, Sets 2024 Release Date". Variety (באנגלית אמריקאית). נבדק ב-2022-08-13.
  3. ^ Giardina, Carolyn (26 באפריל 2023). "Jack Black, Anna Kendrick, Justin Timberlake Tease 'Kung Fu Panda' and 'Trolls' Sequels". The Hollywood Reporter. נבדק ב-27 באפריל 2023. {{cite web}}: (עזרה)
  4. ^ "Awkwafina Joins Kung Fu Panda 4". ScreenSpy. 17 במאי 2023. נבדק ב-21 ביולי 2023. {{cite web}}: (עזרה)
  5. ^ KUNG FU PANDA 4 | Official Trailer, נבדק ב-2023-12-21