הכלה מאיסטנבול

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
הכלה מאיסטנבול
İstanbullu Gelin
סוגה דרמה
בימוי זיינפ גונאי טאן
שחקנים אוזג'אן דניז
אסלי אנבר
איפק בילגין
בירקאי הארדל
פיראט טניס
דילארה אקסיוסק
ארץ מקור טורקיהטורקיה טורקיה
שפות טורקית עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר עונות 3 עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר פרקים 170+ (גרסה טורקית)
301 (גרסה בינלאומית)
הפקה
הפצה Ivi.ru עריכת הנתון בוויקינתונים
אתר צילומים איסטנבול, בורסה עריכת הנתון בוויקינתונים
שידור
רשת שידור Star TV עריכת הנתון בוויקינתונים
רשת שידור בישראל

ויוה

ערוץ הכלה מאיסטנבול (yes)
תקופת שידור מקורית 3 במרץ 201731 במאי 2019 (שנתיים ו־12 שבועות)
קישורים חיצוניים
האתר הרשמי
דף התוכנית ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

הכלה מאיסטנבולטורקית: İstanbullu Gelin) היא סדרת דרמה טורקית ששודרה בשנים 20172019. מככבים בה אוזג'אן דניז ואסלי אנבר. את הסדרה הפיק ג'נגיז צ'אטאי וביימה זיינפ גונאי טאן.

בישראל הסדרה שודרה בערוץ ויוה ושודרה גם בערוץ הייעודי של yes לכלה מאיסטנבול.[1]

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

סורייה היא מוזיקאית מוכשרת, שעושה את צעדיה הראשונים בעולם המוזיקה, ועובדת כזמרת ליווי. היא חיה בצניעות באיסטנבול עם דודתה, אך חייה משתנים כשהיא מתאהבת בפארוק בוראן, איש עסקים עשיר ונאה.

משפחת בוראן היא אחת מהמשפחות הוותיקות, העשירות והמכובדות בטורקיה. ראש המשפחה היא אסמה, אמו של פארוק ושלושת אחיו. פארוק הוא בנה המועדף ויש לה תוכניות גדולות עבורו, כולל ארגון חתונה עם כלה שהיא בחרה עבורו. אבל פארוק מנהל חיים עצמאיים לגמרי ואינו מודע לתוכניותיה של אמו. הוא מתאהב נואשות בסורייה, מציע לה נישואין והיא מסכימה מיד.

סורייה ופארוק המאושרים מגיעים לאחוזת משפחתו כדי להכריז על אירוסיהם. הודעתם מכה את אסמה בהלם, והיא מסרבת לקבל את הזרה שהביא פארוק אל ביתה. סורייה מקווה שאסמה תלמד להכיר אותה ולבסוף תקבל אותה ככלתה, אבל אסמה היא אישה קשה ועקשנית, שנחושה להשיג את רצונה. היא לא תהסס להשתמש באף תחבולה כדי להפריד בין בנה לאישה שהיא מחשיבה כלא ראויה לבנה ולמשפחתה.

דמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

דמויות ראשיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • פארוק בוראן (אוזג'אן דניז) - פארוק היה רווק מושבע עד שהכיר את סורייה. הוא מנהל את חברת האוטובוסים של משפחתו ונמנה עם אנשי העסקים המפורסמים במדינה. מצד אחד הוא מנסה לפתור את הבעיות שגרמו נישואיו לסורייה, הזמרת שפגש במקרה ושהתאהב בה ממבט ראשון, ומצד שני הוא מנסה לגבור על אדם, האויב שפרץ פתאום לחייו.
  • סורייה בוראן (אסלי אנבר) - סורייה, שאיבדה את משפחתה בגיל צעיר, בולטת ביופייה, באישיותה החזקה ובנחישותה. אורח חייה הצנוע של סורייה משתנה ללא הכר כשהיא מתאהבת באיש העסקים פארוק מהעיר בורסה. לאחר נישואיהם היא עוברת לגור עימו באחוזת בוראן, אבל מגלה שם עולם שונה לגמרי ממה שהכירה, וצפויות לה תלאות קשות. בסוף העונה הראשונה, כשהכל נראה שהולך להסתדר, היא מאבדת את ילדה ובמקביל מגלה שלפארוק יש ילד מאישה אחרת. היא לוקחת את הדברים שלה ועוברת לפראג. לבסוף סורייה חוזרת והמשפחה עוברת יחד עליות וירידות, אבל בעיקר רואים את אהבתם החזקה של סורייה ופארוק. בסוף העונה השנייה יולדת את בתם יאז בוראן. בסוף הסדרה סוריה הופכת להיות זמרת ואיפק לסוכנת שלה.
  • אסמה בוראן (איפק בילגין) - גברת אסמה (מכונה גם: אסמה סולטאן) היא נצר למשפחה הוותיקה והמכובדת ביותר בעיר בורסה, והיא שולטת באחוזה ובמשפחתה ללא עוררין. חשוב לה מאוד לשמור על המסורת ועל כל המנהגים הישנים. מאז מות בעלה הקדישה את חייה לארבעת בניה, וחלומה הגדול הוא למצוא לבנה הבכור כלה ראויה. בדיוק כשהיא מוצאת את המועמדת המתאימה, איפק, פארוק מכריז על אהבתו לסורייה. גברת אסמה מסרבת בתוקף לקבל אותה, ותעשה הכול כדי למרר את חייה באחוזה.
  • פיקרט בוראן (סאלייח באדמג'י) - אחיו הצעיר של פארוק. תמיד נותר בצילו של אחיו הגדול ונוטר לו על כך. עם נישואיו של אחיו לסורייה זוכה פיקרט באיפק, שבה הוא מאוהב בטירוף. איפק הקרה והשאפתנית לא אוהבת אותו, והדבר יגרום לאופיו החלש לקרוס עוד יותר ובהמשך לבגוד בה עם מזכירתו אסרה. הניסיונות שלו לפגוע באחיו ישפיעו על כל המשפחה, בסוף הוא יתן את הטעות שלו והוא ואיפק יעברו עוד מכשולים ובסוף יבינו את טעותם יתקנו אותן ויתחתנו עוד פעם והפעם לתמיד
  • אדם בוראן (פיראט טאניס) - אדם הוא איש אפל שהדבר היחיד שמעסיק אותו הוא הרצון להתנקם במשפחת בוראן ובעיקר בפארוק, ולגזול מהם הכול. הוא מתגלה כבנו מחוץ לנישואים של אדון פבזי, בעלה של אסמה, אדם סבל כל חייו מאלימות מאביו החורג שאיתו התחתנה אימו ונוטר לו קשות על כך. נשוי לדילארה.
  • יאז בוראן/יאז אלה בוראן (אדה אוזדמיר) - בתם הבכורה של סורייה ופארוק.
  • מוראט בוראן (בירקאי הארדל) - הצעיר מבין האחים בוראן. הוא שובב, עצלן, חי את היום וחסר דאגות. מתחתן עם באדה בנישואי בזק בניגוד לרצון המשפחה, ונוסע עמה לחו״ל.
  • איפק בוראן (דילארה אקסוייק) - הכלה השנייה של גברת אסמה, רעייתו של פיקרט. ערמומית, סכסכנית ורעת לב. היא התאכזבה קשות כשלא זכתה להינשא לפארוק, ואת זעמה היא מפנה כלפי סורייה. משלא יכלה להינשא לפארוק, התחתנה עם פיקרט רק כדי להיות הכלה של אסמה, היא לא אוהבת אותו כלל ואת ילדתה, חוותה דיכאון אחרי לידה. כשלא נותנת לו תשומת לב פיקרט בוגד בה ומתאהב במזכירה שלו, אבל איפק מתמרנת אותה ונכנסת להריון שוב. כך משיגה בחזרה את ליבו של פיקרט, אך עדיין עושה מזימות על כל המשפחה מאחורי הגב. כשפיקרט נכנס לכלא בסוף עונה 2 מתחילה להשתנות לטובה, אוהבת מאוד את פיקרט וגם את שני ילדיה אדה בוראן ופבזי אוזאן. בסוף הסדרה איפק הופכת להיות סוכנת של סוריה.
  • אוסמאן בוראן (גוון מוראט אקפינאר) - האח השלישי במשפחה. גבר בעל עקרונות, ישר, מופנם ורגיש. הוא עומד תמיד לצד סורייה בשל אהבתו כלפיה.
  • סנם (נסליהאן ילדאן) - דודתה של סורייה, מצד אימה. אישה עצלה, מוזנחת ומרוכזת בעצמה, שמבלה את רוב זמנה מול הטלוויזיה ולא חוסכת את דעתה מאיש. בעברה היא נעלמה. כשסורייה נוסעת לעיר בורסה ככלה היא מצטרפת אליה ולא מתכוונת לוותר על תפנוקי החיים באחוזה. בהמשך נישאת לאקיף והרה לו.

דמויות משניות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • קיימט (נרגיס צ'וראקצ'י) - אימה של איפק וחברת ילדות של אסמה. קיימט ואסמה שידכו בין פיקרט לאיפק אחרי המון סיבוכים קיימט רכלנית ומקנאה לאסמה היא אומרת לבתה לעשות דברים רעים כדי לזכות בלבה של אסמה ולהיות הכלה של האחוזה. אחות של רייהאן.
  • נורגול (פלינסו פיר) - יד ימינה של אסמה ואשת סודה, אחראית ראשית על תפעול האחוזה. העובדים חוששים ממנה אך גם אוהבים אותה. היא לא חוששת למתוח ביקורת על אסמה בעת הצורך, אבל לא נותנת לאיש לרמוס את הגברת שלה. היא אוהבת את ילדיה של גברת אסמה כאילו היו ילדיה.
  • רייהאן (סמרה דינצ'ר) - רייהאן היא אימו של אדם ואחות של קיימט. היא עוברת לגור בבורסה עם בנה, בסמוך לאחוזת בוראן. בהמשך מנסה להצית את אסמה יחד עמה ומתאשפזת בכפייה במוסד לחולי נפש. הייתה פילגשו של אדון פבזי לפני מותו והרתה לו מבלי שאף אחד ידע.
  • דילארה (נסליהאן ארסלאן) - חברת נפש של סורייה עוד מילדותן. נישאת לאדם - בתחילת הנישואין חווה אלימות פיזית אך בוחרת לעזור לו בשינוי.
  • גוליסטאן (ארן בלקאן) - מעובדי הבית. רכלנית ומתעניינת בכל שעובר על בני הבית. מפעם לפעם ננזפת על ידי נורגול בשל היותה פטפטנית ומתעניינת יתר על המידה בחיי המשפחה.
  • באדה (הירה קויונג'ואלו) - עובדת באחוזת בוראן, והיא בחורה צעירה, מעט תמימה. היא מאוהבת בסתר במוראט ואף מנסה להתאבד בגלל שלא אוהב אותה. בהמשך הוא מתאהב בה והם נישאים בניגוד לדעת המשפחה. בסופו של דבר עוברים לארץ אחרת.

מועמדות לפרס[עריכת קוד מקור | עריכה]

שנה פרס קטגוריה מועמדות תוצאה
2018 פרס אמי הבינלאומי ה-46 הטלנובלה הטובה ביותר הכלה מאיסטנבול[2] מועמדות

בישראל[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסדרה משודרת בטלוויזיה בישראל בערוץ ויוה ושודרה גם בערוץ הייעודי של yes לכלה מאיסטנבול, וזכתה להצלחה. התוכנית זכתה לפרודיה בעונה ה-16 של התוכנית "ארץ נהדרת" בשם "השתול מאיסטנבול". בנוסף, ב-6 באפריל 2019 הגיעו כוכבי הסדרה להופעה בהיכל מנורה מבטחים.[3] השחקן הטורקי בירקאי הארדל המגלם את האח הצעיר במשפחה, הגיע לישראל בפברואר 2019 והופיע בפרסומת לרשת קסטרו לצד רותם סלע, ואף הגיע לחגיגת חג האהבה הבינלאומי בבית "האח הגדול".[4] באותה שנה יצא לראשונה בתרגום לעברית הספר שעליו מבוססת הסדרה, מאת ד"ר גולסרן בודאיג'אולו.[5]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]