המנצח (סדרת טלוויזיה)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף המנצח)
המנצח
סוגה דרמה מוזיקלית
יוצרים אורי אלון
דקלה ברקאי
אלון זינגמן
כותבים אורי אלון
מנחם הלברשטט
דנה אידיסיס
עמיחי חסון
גדעון לצמן
בימוי אלון זינגמן
שחקנים ליאור אשכנזי
לאורה ריבלין
דובל'ה גליקמן
שי אביבי
אפרת בן צור
דולב מסיקה
שירה האס
נועה קולר
דליק ווליניץ
פסקול אשר גולדשמידט, בן יפת
ארץ מקור ישראלישראל ישראל
שפות עברית
מספר עונות 1
מספר פרקים 10
הפקה
מפיק דקלה ברקאי
חברת הפקה אבוט המאירי ברקאי
הפצה yes
עורכים אתי לי-און זינגמן
דקלה ברקאי
צלמים רואי רוט
אמיר וולנסקי
אור אזולאי
יובל רווח
מוזיקה אשר גולדשמידט
אורך פרק 40 דקות
שידור
רשת שידור yes EDGE, STINGTV
תקופת שידור מקורית 13 באוקטובר 201815 בדצמבר 2018
קישורים חיצוניים
אתר הסדרה
דף התוכנית ב-IMDb

המנצח היא סדרת דרמה ישראלית שיצר אורי אלון ומשודרת ב-yes וב-STINGTV, החל מ-13 באוקטובר 2018[1][2] ונגמרה ב-15 בדצמבר 2018. הסדרה הופקה במסגרת המיזם המשותף של קרן גשר לקולנוע רב תרבותי, קרן אבי חי ומיימונידיס.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

"המנצח" עוסקת בנח גמליאל, פסנתרן בינלאומי בעל שם. נח חי עם ליב, אבל אחרי עשרים שנה, כאשר הוא אמור לעלות לקונצרט בניצוחו, ממאן להופיע ברגע האחרון. נח עולה על טיסה הביתה, לפתח תקווה, מבלי להגיד דבר לאיש, מה שגורם לבהלה בעולם, שכן ייתכן ונעלם. נח צץ בבית הילדות שלו, בדיוק כאשר המנצח של חבורת הזמר של אביו חולה האלצהיימר, נפטר. לאחר הלווייתו, נח מציע את עצמו לתפקיד ומקבל אותו.

הסיבה לחזרתו לארץ מתגלה בסוף הפרק הראשון. לנוח יש בעיה רפואית מסתורית שגורמת לו להבזקים של ניתוק במהלכם הוא מתחרש לזמן קצר, ושמונעים ממנו לנגן מול קהל.

סקירת הסדרה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עונהפרקיםשודרה לראשונה (ישראל)
הפרק הראשוןהפרק האחרון
11013 באוקטובר 201815 בדצמבר 2018

פרקים[עריכת קוד מקור | עריכה]

מס' פרק בסדרה
מס' פרק בעונה
תאריך שידור מקורי ישראלישראל
1 1 13 באוקטובר 2018
לאף אחד אין שמץ של מושג מדוע נוח, פסנתרן בינלאומי, בורח משיקגו רגע לפני קונצרט, ושב במפתיע לדירת הוריו בפתח תקווה. הוא מצטרף כמנצח חבורת זמר מקומית, וממיר את הבמות המפוארות בחבל מתנ"ס השכונתי העלוב.
2 2 20 באוקטובר 2018
נוח מנצח על חבורת הזמר במתנ"ס השכונתי. הוא שומר בסוד את הבעיה שמונעת ממנו לחזור לשיקגו ומנסה לאחד בין אביו הדמנטי לאמו הנוקשה. גיל מתאהב באודי, הבחורה החדשה בחברות זמר, בזמן שהוריו פגועים עמוקות מכוונתו לעזוב את הבית.
3 3 27 באוקטובר 2018
נוח מתנסה בטיפול אלטרנטיבי לבעיית השמיעה שלו ומתכנן לשוב חזרה לליב אהובתו ולעבודתו בשיקגו. גיל ורודים פוגעים זה בזו, ומנסים להתגבר על אהבתם.
4 4 3 בנובמבר 2018
ליב, מוזיקאית ואהובתו של נוח, מגיעה לארץ לברר מדוע הוא נעלם מבלי לספר דבר, אך גם לה יש סוד משל עצמה. היא מזדעזעת לגלות שנוח מנצח על חבורת זמר עלובה. גיל מתקשה למחוק את אודי מהלב, ומקבל שיעור לעבודה חדשה מגבריאל.
5 5 10 בנובמבר 2018
שבתאי נפגע מנוח שלא שם לב לקיומו עד עכשיו. נוח חווה על בשרו התעלמות מצד אביו. כתבה בעיתון חושפת את רונה לפגיעה ישנה מעברה ומערערת את הביטחון ביכולת השירה שלה ובכישרונו של גיל.
6 6 17 בנובמבר 2018
נוח פוגש בבית אבות של אביו מורה מילדותו ומגלה סיפור כואב מעברו. אשר מתמודד עם תיק חקירה סבוך ומשונה ומרגיש תחושת כישלון חריפה אל מול נוח, חבר הילדות הגאון.
7 7 24 בנובמבר 2018
ליב שולחת לנוח את חפציו ומציבה לו אולטימטום. נוח מתלבט האם לעבור את הניתוח המסוכן בשביל האהבה. בן ציון בורח מבית האבות ומחפש את אהובתו הישנה בטי, מה שמעורר את קנאתה של גרטה.
8 8 1 בדצמבר 2018
גרטה נשברת וחווה התקף חרדה לאחר מותו של בן ציון ומצטרפת לחזרה במתנ"ס. נוח מתייעץ עם דולי וליב על הניתוח המסוכן, ומקבל משתיהן תשובות מנוגדות. רונה וגיל מנסים לחגוג לאשר יום הולדת אך נתקלים בהתנגדות נחרצת.
9 9 8 בדצמבר 2018
נוח מחליט לעבור את הניתוח ואומר לאימו שהוא נוסע לכמה ימים יחד עם מזוודה מלאה במסמכים. בבית החולים מתבקש נוח להראות את המסמכים שהוא מאשר לבצע בו את הניתוח ואת הסיכונים שיכולים להיות, כולל איבוד השמיעה. נוח מחפש את המסמכים אך לא מוצא וחותם מחדש על המסמכים שהצוות הרפואי נותן לו. במהלך הניתוח נוח חווה חיזיון בו הוא עומד להפליג על אונייה יחד עם אביו וביאליק, ועליו להראות את המסמכים לעלייה לסיפון. נוח לא מוצא את המסמכים. אביו בן ציון מסביר לו שזה עניין של חיים ומוות, אך נוח לא מוצא, ובינתים אביו עולה על הסיפון. ביאליק מתנדב לעזור לנוח ורושם אותו כבנו במסמכים שלו אך נוח לא זוכר את שמו. לבסוף נוח מתעורר מהניתוח לצד אימו כאשר הוא שומע וזוכר את שמו.
10 10 15 בדצמבר 2018 (צפוי)

דמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

משפחת גמליאל[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • נח גמליאל (ליאור אשכנזי) (בפלאשבקים - פטר קנולר) - פסנתרן בינלאומי בעל שם עולמי. נשוי לליב. נעלם מהקונצרט הראשון בניצוחו ברגע האחרון וטס לישראל. יש לו בעיה רפואית מסתורית שגורמת לו להבזקים של ניתוק במהלכם הוא שומע חוף ים. מנצח על חברת זמר בה אביו משתתף.
  • גרטה גמליאל (לאורה ריבלין) (בפלאשבקים - נינה קוטלר) - אימו של נוח ואשתו של בן ציון. הכניסה את נוח בילדותו למשטר אימונים קפדני של ניגון על פסנתר.
  • בן ציון גמליאל (דובל'ה גליקמן) (בפלאשבקים - אורי יניב) - אביו של נוח ובן זוגה של גרטה. חולה אלצהיימר. גר בדיור מוגן. משתתף בחבורת זמר עליה מנצח נוח. נדרס ומת בפרק 7.

חברי חבורת הזמר[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • גיל צוף (דולב מסיקה) - בנם של אשר ורונה. חבר בחבורת הזמר. מאוהב באודי אך לאחר שמגלה שהיא עיתונאית שעוקבת אחרי נוח הוא מנסה להדחיק את רגשותיו אליה. מתקבל ללימודי קולנוע בניו יורק וטס בעקבות כך בפרק 9.
  • אשר צוף (שי אביבי) - אביו של גיל ובעלה של רונה. נכה שאיבד את רגלו במלחמה. חבר בחבורת הזמר. חבר ילדות של נוח. מתנגד שגיל יטוס ללימודי הקולנוע בניו יורק, אך לבסוף מממן לו את הלימודים.
  • רונה צוף (אפרת בן צור) - אימו של גיל ואשתו של אשר. חברה בחבורת הזמר. מתנגדת שגיל יטוס ללימודי הקולנוע בניו יורק.
  • אודליה "אודי" בלובשטיין (שירה האס) - עיתונאית שעוקבת אחרי נוח כדי לגלות למה נעלם מהקונצרט. חברה בחבורת הזמר. מאוהבת בגיל. הוריה גרושים ואמה חוזרת בתשובה.
  • רמי לוי (דליק ווליניץ) - חבר בחבורת הזמר. פרופסור לספרות השוואתית.
  • גבריאל (דודו באוכנר) - חבר בחבורת הזמר. בעל מבטא צרפתי אך טוען שהוא נולד בישראל. מעסיק את גיל אצלו. מעלה סרטוני טיפים לגברים ביוטיוב.
  • שבתאי (שלמה שטרית)- חבר בחבורת הזמר. שקוף בעיניי כולם. גבריאל מייעץ לו על כך.

דמויות נוספות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • דולי (נועה קולר) - מנהלת המתנ"ס בה מתקיימת חברת הזמר. יש לה ילדה מבחור בשם איתמר.
  • אריאל (יעל לב שומר) - בתה של דולי. אביה הוא איתמר.
  • ליב לגרלף (ריקה שמיד (גר')) - אשתו של נוח. בעלת קריירה בתחום המוזיקה. מגיעה לישראל שם נוח מגלה לה את האמת. נמצאת בהריון בחודש שני מנוח.
  • נעמי (גליה ישי) - חברה של גרטה.

דמויות אורחות[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]