הפוני הקטן שלי: חברות היא קסם

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
הפוני הקטן שלי: חברות היא קסם
My Little Pony: Friendship is Magic
מבוסס על הפוני הקטן שלי עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה סיפור הרפתקאות
פנטזיה אפית
קומדיה
יוצרים הסברו
כותבים לורן פאוסט, כריס סבינו עריכת הנתון בוויקינתונים
מדבבים טרה סטרונג
אשלי בול
אנדראה ליבמן
טביתה סט ג'רמיין
ניקול אוליבר
מישל קריבר
מדליין פיטרס
קלייר קורלט
מדבבים בעברית טליה ברקאי
לורן סביר
מאי יעקובסון
אורלי תגר
נעמה אוזן
נעה קשפיצקי
עינת אזולאי
ארץ מקור ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
קנדהקנדה קנדה
שפות אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר עונות 9
מספר פרקים 225
תוכנית המשך הפוני הקטן שלי: חיי הפונים (אנ')
הפקה
מפיקים בפועל לורן פאוסט, Asaph Fipke, ג'ייסון תיסן, מייגן מקארתי עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה הסברו
הפצה הסברו, נטפליקס עריכת הנתון בוויקינתונים
מוזיקה דניאל אינגרם, Steffan Andrews, Caleb Chan עריכת הנתון בוויקינתונים
אורך פרק 22 דקות
שידור
רשת שידור Hub Network ‏(2010-2014)
Discovery Family ‏(2014-הווה)
רשת שידור בישראל ערוץ הופ! עונות 1–4, (לא כולל עונה 3), ניק ג'וניור מעונה 5
פורמט (תמונה) 480i ‏NTSC
1080i ‏HDTV ו-1080p (הפצה דיגיטלית)
פורמט (קול) מונו
סטריאו
5.1 קול היקפי
תקופת שידור מקורית 10 באוקטובר 201012 באוקטובר 2019
תקופת שידור בישראל 13 בדצמבר 2014 – הווה
קישורים חיצוניים
האתר הרשמי
דף התוכנית ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

הפוני הקטן שלי: חברות היא קסםאנגלית: My Little Pony: Friendship is Magic) היא סדרת טלוויזיה, שהופקה על ידי אולפני הסברו וחברת האנימציה DHX בקנדה. הסדרה משודרת בערוץ Discovery Family. הפוני הקטן שלי: חברות היא קסם הוא הדור הרביעי בסדרת הטלוויזיה הפוני הקטן שלי, ומצויה מבין 50 הסדרות המצוירות המצליחות בארצות הברית, הן בקרב קהל הילדים והן בקרב קהל המבוגרים.[דרוש מקור]

הסדרה זכתה לתשומת לב ולהצלחה בקרב מבוגרים ובני-העשרה, למרבה ההפתעה של המעריצים עצמם, בעיקר בזכות האתר Chan 4 ובגלל מעורבותה של היוצרת לורן פאוסט. בעקבות הצלחתה של הסדרה בקרב קהל מבוגר יותר, החלו הבדיחות המיועדות למבוגרים, אשר נכחו עוד קודם, להרבות, והמסרים הפכו מורכבים יותר. חלק ממעריצי הסדרה מכנים עצמם "Bronies" (שילוב של "Bro" ו-"Pony").

באוקטובר 2017 יצא סרט לסדרה בשם "הפוני הקטן שלי: הסרט".

בשנת 2019 החלו לצאת סרטונים ביו טיוב של הסדרה המתרחשים בין העונות השמינית ותשיעית. ב-6 באפריל באותה השנה עלתה העונה התשיעית והאחרונה של הסדרה.

בשנת 2020 עלתה סדרת סטופ מושן של הפוני הקטן שלי ביו טיוב שעלילתה שונה מעלילת הסדרה המקורית, העלילה מתעסקת רק בקרן-קסם וחברותיה, הדמויות בעלות עיצוב מחודש וכמו כן הן מביעות רק בצלילים וקולות, במקום במילים. כמו כן, באותה שנה נוצרה סדרת בת בשם "הפוני הקטן שלי: חברות לנצח" שהיא למעשה סדרה של פרקי לקט (תוכניות לקט שיש סביבן סיפורי מסגרת כלשהן) סביב הדמויות של הסדרה. בקיץ של אותה שנה יצאה סדרה חדשה המבוססת על הסדרה הזאת ועל סדרת הסטופ מושן בשם "הפוני הקטן שלי: חיי הפונים".

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ברוב הפרקים יש בעיה לאחת הדמויות בסדרה, שנפתרת באמצעות החברות. לפעמים יש עלילות מיוחדות שבהן הפונים צריכים להשתמש ביסודות-ההרמוניה כדי להביס אויבים חזקים במיוחד, כגון: סוסת הירח (Nightmare Moon) ואפלון (Discord).

בסוף כל פרק העונות הראשונות כותבים הסוסים מכתב לנסיכה סלסטיה שבו הם רושמים את השיעור שלמדו, בעונה הרביעית הם כתבו את השיעור ביומן משותף, ומהעונה החמישית הם מספרים זה לזה מהו הלקח שהם למדו.

המעריצים ברשת (ברונים)[עריכת קוד מקור | עריכה]

אף על פי שקהל היעד של הסדרה במקור הוא בנות בגילאים 5–8, החליטה יוצרת הסדרה לורן פאוסט אשר הייתה מעורבת ביצרת הסדרות בנות הפאוור פאף ובית פוסטר לחברים דמיוניים - לעשות את הדור הרביעי של הפוני הקטן שלי בשם "חברות היא קסם".

מקום הסדרה בשנת 2010 התחילה להיווצר ברשת קהילה העונה לשם "ברונים" (נהגה Bronim, באנגלית Bronies), המורכבת מגברים, נשים ובני נוער שמעריצים את הסדרה. הקהילה החלה באתר פורום התמונות 4chan דרך בדיחות שעשו את הסדרה. יש המספרים[דרוש מקור] כי אנשים החלו לראות את הסדרה קודם בתור בדיחה, אך הסדרה הייתה כל-כך טובה שהם אהבו אותה, והתופעה התפתחה לטרנד באינטרנט (במיוחד בארצות הברית[דרוש מקור]) - פופולריות עולמית עם קהל של אנשים מעבר להגדרה של הסדרה. הסדרה התבגרה והסברו החלו לשים בדיחות ולענות לבקשות מעריצים. דמויות רקע אהובות כמו דוקטור הובס, דרפי הובס, ליירה ועוד, אשר הופיעו ברקע בפרקים הראשונים, הפכו, כל אחד מסיבה שלו, לפופולריים ובתגובה לכך הסברו הגבירה את השתתפותם בהמשך הסדרה.

בעקבות הפופולריות, נפתח פורום ב-4chan המקדש את עצמו לסדרה, כמו כן אתר מעריצים בעל השם Equestria Daily ועוד אתרים ופורטלים. אנשים בקהילת הברונים מכינים מוזיקה, ספרות מעריצים, ואומנות מתוך הסדרה תוך שימוש בדמויות, אירועים או מקומות ממנה.

האגף המשפטי של בעלת הסדרה הסברו סגר לא פעם ואסר על פרויקטים הקשורים לסדרה, כגון Fighting's Magic ("לחימה היא קסם"), Friendship is Witchcraft ("חברות היא כישוף"), Buttons Adventures ועוד, אך פרויקטים שכאלה עדיין פופולריים וחלקם מאושרים על ידי ענקית הצעצועים.

כנסים של ברונים, כגון Brony Con, מקיימים בכל שנה בארצות הברית ובמקומות נוספים בעולם, שם מעריצי הסדרה נפגשים, לובשים תחפושות, קונים דברים "גיקיים" הקשורים לסדרה, שומעים מוזיקת מעריצים ולעיתים מדברים עם חלק מיוצרי הסדרה שמגיעים במיוחד בשבילם.

יש אנשים[דרוש מקור] הנוהגים להשוות את הקהל הברוני לקהל הפרוותי ולפאנדומים אחרים.

דמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

הדמויות הראשיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • טווילייט ספארקל (Twilight Sparkle, בעברית: קרן קסם נצנוץ) – חדת-קרן (והחל מסוף עונה 3 אליקורן- בעלת קרן וכנפיים) – תלמידתה החרוצה של הנסיכה סלסטיה. מקבלת את התואר "נסיכת החברות" בסוף העונה הרביעית. הופכת למורתה של סטרלייט גליימר. בעונה השישית הופכת לדודתה של פלארי הארט. בעונה השביעית פרסמה את היומן שבו היא וחברותיה כתבו את השיעורים (מתוך כוונה ללמד את משמעות החברות, אך התוצאה הייתה הפוכה משציפתה לה). פתחה בעונה השמינית את בית הספר לחברות. מעריצה את קבוצת ה"וואשאוטס". בספיישל של "בנות אקווסטריה"-"שיבושי אביב", מקבילתה מ"בנות אקווסטריה" הופיעה כחדת-קרן עם משקפיים. היה לה פחד מפרות משה רבנו עד שעברה היפנוט אצל אור-כוכב (סטארלייט) שריפא אותה מהפחד. בתחילת העונה האחרונה הפכה לשליטת אקווסטריה לאחר שסלסטיה ולונה פרשו לגמלאות, אך לבסוף, זה היה עוד מבחן שהיא וחברותיה עברו. בפרק "נקודת האל חזור" צוין שהיא הייתה הלקוחה המצטיינת, וכמו כן בגלל הבלגן שהיה עם סוסת הירח, לא החזירה ספר לספריה, דבר שגרר את פיטוריה של הספרנית הקודמת, אך הסתבר שלא הדבר כך. כמו כן, שמשה מספר פעמים בתור השליטה הזמנית של אקווסטריה, דבר שהיה כבד עבורה, כשבסוף הסדרה היא הופכת להיות שליטת אקווסטריה ובפרק האחרון של הסדרה, היא נראית בגובה של הנסיכה סלסטיה. חיות המחמד שלה היא ינשוף בשם אוולישס (בעברית - ינשופשופון) ובנוסף יש לה חוות נמלים, שהביאה לקישוט החדר של אחיה, בעת הביקור שלו ושל קידנס. בנוסף, יש לה דרקון בשם ספייק שמשמש לה בתור חבר ועוזר. (מדובבת על ידי טרה סטרונג ובשירים מדובבת על ידי רבקה שוישט).
  • ספייק (Spike) – דרקון המשמש בתור עוזרה של קרן-קסם, כמו כן משמש בתור המגשר בין הפונים לנסיכה דרך המכתבים. היחסים בינו לבין קרן-קסם דומים לעיתים ליחסי הורה וילד. הפך לגיבור באימפריית הקריסטלים בעקבות המאורעות שקרו בתחילת העונה השלישית. טוויילייט הבקיעה אותו מביצה במסגרת בחינת הקבלה שלה לבית ספר למחוננים וכך גם קיבלה את הקיוטי מארק שלה. משחק עם מקינטושון ובהמשך עם דיסקורד ב"מבוכים ועוגים" בתור המג "גרבנקל". מאוהב בזוהר, וכמו כן, יש לו בובה בדמותה. במהלך העונה השמינית עובר ספייק התבגרות פיזית ומקבל כנפיים, ובפרק האחרון נראה שהוא אף התבגר בגיל והופך להיות יועצה המלכותי של קרן-קסם. בסדרה "חברות לנצח" הוא ואור-כוכב מכינים לקרן -קסם ספר זכרונות לכבוד יום הכתרתה לשליטת אקווסטריה. חיית המחמד שלו היא עוף חול בשם פיווי. הצורה שלו בבנות אקווסטריה היא כלב. (מדובב על ידי קייטי וסטרלוק).
  • אפלג'ק (Applejack, בעברית: פריפז) – פונית אדמה אשר עובדת לצד משפחתה ב"חוות התפוח המתוק" לצד אחיה הגדול מקינטושון, אחותה הקטנה אפל-בלום וסבתפוח. מצוין בסדרה שהוריה נפטרו מסיבה לא ידועה. מכונה לעיתים באנגלית "איי ג'יי" (.A.J). יודעת לנגן על גיטרה ומשולש. בנוסף היא גם מיומנת בעבודות תחזוקה. בפרק האחרון של הסדרה היא הפכה כנראה לבעלת החווה, וכמו כן היא נראית עם הצעיף של סבתפוח. בבנות אקווסטריה, בשיר "Shake Things Up", מצוין שהיא עובדת בדוכן למיצים וכמו כן, יש לה מחלת ים, דבר שמנוגד לפריפז של "הפוני הקטן שלי". בעונה האחרונה היא הופכת להיות גיסתה של שוגר בל. חיית המחמד שלה היא כלבה בשם וינונה (מדובבת על ידי אשלי בול).
  • פלאטרשיי (Fluttershy, בעברית: ביישנית) – פגסוסית ביישנית, טובה מאוד עם חיות ונוטה לפחד מדברים קטנים. כמו כן, יש לה מבט מיוחד שגורם לחיה להפסיק מהתנהגותה הרעה. הקימה בעונה השביעית מקלט לחיות. זוכה תמידית בתור "מצטיינת החודש" בבית ספר לחברות. באחד הפרקים בעונה האחרונה נודע שהיא סובלת מקורלופוביה (פחד מליצנים). בפרק האחרון מצוין שהיא נישאה לאפלון. בפרק האחרון נודע שהיא ודיסקורד גרים יחד במימד שלו. חיית המחמד שלה היא ארנבון בשם אנג'ל (בעברית: מלאכון), כשבפרק האחרון הפך לאב בעצמו למספר גורים. (מדובבת על ידי אנדריאה לייבמן).
  • ריינבו דאש (Rainbow Dash, בעברית: קשת בענן) – פגסוסית אמיצה וחזקה אשר הצליחה בצעירותה ליצור את ה"קשת העל קולית". חלומה להתקבל לרעמי הפלא, כשבעונה השישית היא מגשימה את חלומה ומתחילה ללמוד באקדמיה של רעמי הפלא ולהיות חלק מהקבוצה. מעריצה את ההרפתקנית וסופרת דארינג-דו. יום הולדתה ויום מעברה לפוניוויל חלים באותו יום. עושה טיפולי יופי בסתר על מנת לשמור על תדמית הטומבוי שלה. באחד הפרקים בעונה האחרונה היא מונתה להיות המאמנת של נבחרת המעודדות. חיית המחמד שלה היא צב בשם טנק (מדובבת על ידי אשלי בול).
  • פינקי-פאי (Pinkie Pie) – פונית ורודה קופצנית וחברותית שאוהבת לתכנן מסיבות. שיערה נוטה לעיתים "להתפנצ'ר" ולפרוותה לאבד את צבעה כשהיא נהיית עצובה ומדוכאת. כמו כן, יש לה חוש מיוחד שמתריע מפני כל מיני אסונות. שמה המלא הוא פינקמינה דיאנה פאי (באנגלית Pinkamina Diana Pie). כשהיא עצובה היא הופכת לפינקמינה ונהיית מרשעת. בפרק האחרון בסדרה נודע כי נישאה לטוסט גבינה (באנגלית Cheese Sandeich) ולהם יש בן משותף בשם "גבינה קטנה". בבנות אקווסטריה בשיר "קוינקי -דינקי" ובפרק נוסף שם פינקי עבדה בתור "קאר- הופ" (מלצרית שמתניידת עם סקטים). חיית המחמד שלה היא תנין בשם גאמי (בעברית: גומי), כשבבנות אקווסטריה הוא מוצג כבובת תנין ולא כתנין ממשי. (מדובבת על ידי אנדריאה ליבמן, ובשירים מדובבת על ידי שאנון צ'אן קנט).
  • רריטי (Rarity,בעברית: זהר) – חדת-קרן המנהלת בוטיק שמלות בפוניוויל. מתגוררת עם אחותה הקטנה פעמונית כשהיא באה אליה לחופשה. מהעונה החמישית היא עובדת בבוטיק בקנטרלוט חלק מהזמן. אוהבת יופי וסדר, ומתנהגת לעיתים בדרמטיות כשקורה לה משהו לא טוב. באחד מפרקי העונה הרביעית מסתבר שהיא חברה בחבורת זמר. בעת קריאה ותפירה היא מרכיבה משקפיים. פתחה בעונה השישית חנות בגדים חדשה ברעמת גן. חובבת בלשות וספרי בלשים. אוספת אבני-חן, כשהן אף המרכיב המרכזי בחלק מעיצוביה. בגרסת הדיבוב המקורית, היא בעלת מבטא אנגלי. חיית המחמד שלה היא חתולה בשם אופּלסנט (או בקיצור אופּל), וכמו כן, גם מספר עכבישים שבהם היא משתמשת בקוריהם לעיצובה של השמלה של קרן-קסם בטקס ההכתרה שלה כשליטת אקווסטריה. (מדובבת על ידי טביתה סיינט. ג'רמיין ובשירים מדובבת על ידי קזומי אוונס).

משפחת המלוכה[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • הנסיכה סלסטיה (Princess Celestia) – אליקורן (חד-קרן בעלת כנפיים), שלטה באקווסטריה לצד אחותה הצעירה הנסיכה לונה עד לפרישתה לגמלאות בעונה האחרונה (שלבסוף מסתבר שזה היה מבחן נוסף עבור קרן- קסם וחברותיה), והיא אחראית לזריחתה ושקיעתה של השמש. המורה של קרן-קסם נצנוץ וסנסט-שימר. לדמות האפלה שלה קוראים "דיי בריקר" (בעברית: סוסת השמש). חיית המחמד שלה היא עוף חול בשם פילומינה. משמשת כמנהלת בית ספר תיכון קנטרלוט בבנות אקווסטריה. (מדובבת על ידי ניקול אוליבר).
  • הנסיכה לונה (Princess Luna) – אליקורן (חד-קרן בעלת כנפיים), אחותה של הנסיכה סלסטיה, אחראית על זריחת ושקיעת הירח בכל לילה. הייתה בעברה סוסת הירח, מכיוון שהיא לא אהבה את זה שהיא רואה במשמרתה את הפונים ישנים, דבר שגרם לה להתמלא באפלה. שבה לעצמה לאחר שטוויילייט וחברותיה ניצחו אותה עם יסודות ההרמוניה, ועברה התגברות מהירה. נוהגת להחליף את פרחי הלוונדר כל ערב בארמון, בשביל שיפיץ ריח נעים. מופיעה לעיתים בחלומות של הפונים ומסייעת להם דרכם. נוהגת לעיתים לריב עם סלסטיה. לעיתים הופכת למפחידה, כשהיא נוטה להרים את קולה. בעונה האחרונה פרשה לגמלאות. חיית המחמד שלה היא אופוסום בשם טיבריוס. בבנות אקווסטריה היא משמשת כסגנית המנהלת של תיכון קנטרלוט. (מדובבת על ידי טביתה סיינט. ג'רמיין)
  • הנסיכה קיידנס (Princess Cadance) – אליקורן, גיסתה של קרן-קסם ואחת מחברותיה הטובות ביותר. שליטת אימפריית הקריסטלים. אימה של פלארי הארט. בעבר שימשה אף בתור השמרטפית של טוויילייט. בבנות אקווסטריה משמשת כדיקנית של אקדמיית הקריסטל (מדובבת על ידי ברית' מקיליפ).
  • שיינינג ארמור (Shining Armor, בעברית: ברק שריון) – חד-קרן, אחיה של טוויילייט ספארקל, בעלה של הנסיכה קידנס ואביה של פלארי הארט. שליט אימפריית הקריסטלים שמשמש אף כמפקד צבא הנסיכות וכמאמן. בבנות אקווסטריה הוא בוגר אימפריית הקריסטלים. (מדובב על ידי אנדרו פרנסיס).
  • פלארי הארת' (Flurry Heart, בעברית: לב זוהר) – אליקורן, ביתם של שיינינג ארמור ושל הנסיכה קידנס והאחיינית של טוויילייט ספארקל. נולדה כאליקורן רבת עוצמה ואשר דמותה שובבה מעוללת בעיות. לפי סלסטיה, היא האליקורן הראשון שנולד באקווסטריה.(מדובבת על ידי טאבית'ה סנט גרמיין).
  • פלאש סנטרי (Flash Centry) – פגסוס (לעיתים מוצג כאליקורן בגלל טעות אנימציה) אמיץ וטוב לב, שומר מלכותי שנראה כסגן של שיינינג ארמור ומאוהב בקרן-קסם. בבנות אקווסטריה הוא גיטריסט, היה בן הזוג לשעבר של סנסט שימר לפני שהתאהב בקרן-קסם והתחיל לצאת איתה, כשיצא עם קרן-קסם בשני הסרטים הראשונים, הוא לא ידע שהיא סוסת פוני, ולא חשד בכלום כשהגרסה האנושית שלה באה והמשיך איתה כאילו כלום לא קרה. כשבהמשך, שב להיות זוגתה של סנסט שימר.
  • הנסיך רטרפורד (Prince Rhuterford)יאק, השליט של יאקיקיסטן. נאמן מאוד למסורת. (מדובב על ידי גרי צ'אלק).
  • תורקס (Thorax) – צ'אנגלינג אשר הרגיש שונה משאר חבריו. לאחר הרפתקה עם ספייק באימפריית הקריסטלים, ספייק הראה להם את טיבו הפניני של תורקס. בסוף העונה השישית הוא עזר לסטרלייט, טריקסי ודיסקורד להביס את קריסליס, שהשתלטה על אקווסטריה ולקחה בשבי את קרן-קסם ואת חברותיה, וכן גם את שאר השליטים שקיימים באקווסטריה. לאחר מכן, בעזרת כוח האהבה, הוא השתנה ליצור דמוי אייל (כשבתחילה רק כנפיו השתנו) והפך למנהיג של הצ'אנגלינגים (מדובב על ידי קייל ריידאוט).
  • הנסיכה אמבר (Princess Ember) – דרקונית המבוגרת יותר מספייק, אבל עדיין צעירה לעומת דרקונים אחרים בסדרה. מנהיגת הדרקונים.

הקיוטי מארק קרוסיידרס (Cutie Mark Crusaders, בעברית: חבורת חותם הבינה)[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • סוויטי בל (Sweetie Belle, בעברית: פעמונית) – חדת-קרן, אחותה הקטנה של זהר. מקבלת את חותם הבינה שלה בעונה החמישית. משמשת כחונכת בבית הספר לחברות ביחד עם אפל בלום וסקוטלו. בפרק האחרון של הסדרה היא הפכה למורה בבית הספר לחברות. (מדובבת על ידי קלייר קורלט, מישל קרבר שירה, עונות 1–3).
  • אפל בלום (Apple Bloom) – סוסת אדמה, אחותה הקטנה של פריפז וגיסתה של שוגר בל. מקבלת את הקיוטי מארק שלה בעונה החמישית. משמשת כחונכת ביחד עם סקוטלו ופעמונית בבית הספר לחברות. בפרק האחרון של הסדרה היא הפכה למורה בבית הספר לחברות. שמה המלא הוא אפל בלוסום. בת דודתה של באבס סיד (מדובבת על ידי מישל קרבר).
  • סקוטאלו (Scootaloo) – פגסוסית צעירה שחברה ב"חבורת חותמי הבינה" ביחד עם אפל בלום ופעמונית, מעריצה את קשת בענן. מקבלת את חותם הבינה שלה בעונה החמישית. משמשת כחונכת בבית הספר לחברות ביחד עם אפל בלום וסוויטיבל. העריצה את קבוצת ה"וואשאוטס", עד שלייטינג דסט גרמה לה לעשות פעלול מסוכן, שממנו היא נצלה על ידי קשת בענן. גרה עם שתי דודותיה בפוניוויל, מכיוון שהוריה הם הרפתקנים המסיירים בכל רחבי העולם. בפרק האחרון של הסדרה היא הפכה למורה בבית הספר לחברות, כשהיא נראית שמידת כנפיה נשארה קטנה. (מדובבת על ידי מדליין פיטרס).
  • באבס סיד (Babs Seed) – סוסת אדמה, בת דודתן של אפלג'ק ואפלבלום, מופיעה לראשונה בפרק הרביעי של העונה השלישית, במהלכו היא מתחברת עם דיאמונד טיארה וסילבר ספון ויחד איתן מציקה לחבורת חותם הבינה, שמאוחר יותר מנסות לנקום בה, אבל מצילות אותה לאחר שאפלג'ק הסבירה להן שהיא מתנהגת ככה כי היא עברה התעללות של בריונים בעיר מגוריה, ולאחר מכן היא מצטרפת לחבורת חותם הבינה.
  • גבי (Gabby) – גריפונית שמשמשת כדוורית בגריפונסטון. בקשה מ"חבורת חותם הבינה" שיעזרו לה למצוא חותם בינה משלה, בהמשך הפכה לחברת כבוד של "חבורת חותם הבינה". חברתו לעט של ספייק. (מדובבת על ידי ארין מת'יוס.

נבלים ונבלים לשעבר[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • דיסקורד (Discord, בעברית: אפלון) – יצור דמוי דרקון. שימש בתור הנבל בפרק הכפול שפותח את העונה השנייה של הסדרה. הפך לטוב לאחר שפלאטרשיי אילפה אותו, ולאחר מכן הפך לאחד מחבריה הטובים ביותר, כשבפרק האחרון מסדרה מצוין שהוא נישא לבישנית. משתמש בקסמי כאוס, ואף ניזון מכאוס (כי אם אצלו הכול בהרמוניה, הוא מתחיל להיעלם). התחיל לשחק בעונה השישית ב"מבוכים ועוגים". היחיד שחסין מפני קסמיו של סומברה. בעונה האחרונה מסתבר שאינו יכול לשמור סודות. מתגלה בפרקים האחרונים של הסדרה שהוא היה גרוגר.(מדובב על ידי ג'ון דה לנסי).
  • סנסט שימר (Sunset Shimmer בעברית: אדמונית) – חדת-קרן שמופיעה בבנות אקווסטריה בלבד. בסרט הראשון שימשה בתור הנבלית הראשית, ובשאר היא הפכה לטובה. מתכתבת עם טוויילייט. טובה במדעים ובקסמים. בפרק "שיבושי אביב" היא הביאה את הגרסאות של קשת וענן וקרן-קסם מ"בנות אקווסטריה" ליקום של "הפוני הקטן שלי", ובסוף אותו פרק היא הביאה את שאר הדמויות. חיית המחמד שלה היא חרדון בשם ריי.(מדובבת על ידי רבקה שויצ'נט).
  • סטרלייט גליימר (Starlight Glimmer, בעברית: אור-כוכב) – חדת-קרן, שימשה בתור הנבלית הראשית בפרק הכפול הפותח את העונה החמישית ובפרק המסכם של אותה עונה. בעקבות אירועי פרק הסיום של העונה החמישית הפכה לטובה ולחברת צוות קבועה. כמו כן, מתגוררת עם טוויליט וספייק בארמון קשת החברות. הסיבה למעשיה מתחילת העונה היה בעקבות כך שחברה סנברסט קיבל את חותם הבינה שלו לפניה והיא הרגישה בודדה כשהוא הלך לקנטרלוט ללמוד. משמשת כיועצת בבית הספר לחברות. החליפה את קרן-קסם כמנהלת של בית הספר לחברות, כשהיא וחברותיה יצאו לשליחות. יש לה צמח בעציץ שלה ששמו פיליס. בסדרה של בנות אקווסטריה נחשפה צורתה האנושית. בסוף הסדרה היא הפכה למנהלת של בית הספר לחברות (מדובבת על ידי קלי שרידן).
  • דיימונד טיארה (Diamond Tiara, בעברית: יהלומית) – סוסת אדמה, לומדת בכיתה עם חבורת חותם הבינה ונחשבה בעונות הראשונות לאויבת שלהם, כמו כן נהגה להתנשא מעליהן. בעונה החמישית היא נהייתה חברה שלהן לאחר שהן עזרו לה להתייצב מול אימה שחינכה אותה למצוינות והצלחה, ולבחור ברצונותיה האמיתיים. שמה המלא באנגלית הוא דיימונד דאזל טיארה. (מדובבת על ידי שנטל סטרנד).
  • סילבר ספון (Silver Spoon, בעברית: כפית כסף) – סוסת אדמה, חברתה הטובה ביותר של יהלומית ויד ימינה. (מדובבת על ידי שאנון צ'אן קנט).
  • טּריקסי (Trixie) – חדת-קרן, קוסמת המשתמשת בפעלולים בלבד. יריבתה של קרן-קסם. התחברה עם סטרלייט בעונה השישית. בעונה השביעית החלה להשתמש בקסמי החד-קרן שלה. יש לקרון שהיא נושאת ערך רגשי ורואה בו כחבר, ונוטה לאגור בו את כל אביזרי הקסם שלה. (מדובבת על ידי קיית'לין באר).
  • סניילס (Snails) – חד קרן, חברו של סנייפס הלומד באותה כיתה עם חבורת חותם הבינה. משמש בתור שחקן במשחק ה"באקטבול (גרסה שלהם ל"כדורסל") ביחד עם ביישנית ופינקי פאי. הוא וסנייפ (ביקום של בנות אקווסטריה) שמשו בתור עוזריה של סנסט שימר בסרט הראשון של בנות אקווסטריה. שמו המלא הוא סניילסקווירם (מדובב על ידי ריצ'רד איאן קוסט).
  • סנייפס (Snips) – חד קרן, חברו של סניילס הלומד באותה כיתה עם חבורת חותם הבינה. הוא וסניילס (ביקום של בנות אקווסטריה) שמשו בתור עוזריה של סנסט שימר בסרט הראשון של בנות אקווסטריה. משמש בתור מוכר מוצרי הליווי של קבוצת הבאקטבול. שמו המלא הוא סנייפסי סנאפ. (מדובב על ידי לי טוקאר).
  • פלים ופלאם (flim and flam) – חדי-קרן, זוג אחים נוכלים שרוב העימותים שלהם הם נגד פריפז ומשפחתה. הפכו לטובים בעונה השישית, כשהם עבדו בלאס פגאסוס. בעונה השמינית מקימים את האוניברסיטה לחברות, בתור כיסוי לאחד ההונאות שלהם. בבנות אקווסטריה הם מנהלים חנות עתיקות, וכמו כן, מנהלים דוכן קליעה למטרה. (מדובבים על ידי סאמואל וינסנט [פלים] וסקוט מקנייל [פלאם]).
  • המלכה קריסליס (Queen Chrysalis) – יצורה דמוית אליקורן, שימשה בתור הנבלית הראשית בסוף העונה השנייה ובסוף העונה השישית ובסוף המחצית הראשונה של העונה השמינית וכנבלית משנית בעונה האחרונה. מלכה על הצ'אנגלינגים (יצורים אשר לובשים צורה לכל דבר). ניסתה להשתלט בעונה השנייה על אימפריית הקריסטלים, אך הובסה על ידי שיינינג ארמור והנסיכה קידנס. בעונה השישית הודחה מכסה על ידי סטרלייט בכך שהיא שינתה את צ'אנג'לינגים מיצורים אפלים, באמצעות כוח האהבה שלהם, ליצורים יפים דמויי איילים. בעונה השמינית ניסתה לקחת את יסודות ההרמוניה מעץ ההרמוניה באמצעות שיבוטים של קרן קסם וחברותיה, אשר היו גרסאות הפוכות שלהן, על מנת לסגור חשבון עם סטארלייט. במהלך פרקי העונה האחרונה היא קוזי וטירק בגדו בגרוגר והחליטו להשתלט על אקווסטריה בעצמם, כשהיא סוגרת חשבון עם אור-כוכב. בסוף הסדרה אפלון לקח ממנה את הכוחות בעזרת הפעמון הקסום והיא, קוזי וטירק נהפכו לאבן על ידי סלסטיה, לונה ואפלון. (מדובבת על ידי קיית'לין באר).
  • רצון הברזל (Iron Will, איירון וויל) – מינוטאור קשוח, ששימש בעונה השנייה כמאמנה של ביישנית לחיזוק ביטחונה העצמי (דבר שגרם לכך שהיא התנהגה בבריונות ובחוסר כבוד לסביבה). כמו כן, בפרקים הבאים שבהם השתתף הוא הופיע כטייס של ספינת אוויר שבו שהתה משפחת ניצנוץ במסגרת פרס שהם קיבלו, וכמורה מחליף בבית הספר לחברות. רצון הברזל מלווה בזוג תיישים המשמשים כעוזריו. (מדובב על ידי טרוור דיוול).
  • קואוזי גלו (Cozy Glow) – פגסוסית צעירה ששימשה בתור הנבלית הראשית בסוף העונה השמינית וכנבלית משנית בעונה האחרונה. הופיעה לראשונה כתלמידה שחבורת חותם הבינה עזרה להתכונן למבחן. בהמשך רואים אותה בספריה כשששת הצעירים מצאו את המרתף המסתורי שנמצא מתחת לספרייה. אופייה האמיתי מתגלה בסוף העונה השמינית שהיא מנצלת את כל בית הספר ולוקחת את כל הקסם מאקווסטריה, על מנת להפוך ל"קיסרית החברות" ולהתעלות מעל לקרן- קסם. המניע שלה נבע שהיא חשבה בטעות שהחברות עצמה היא כוח ולא על הכוח שנובע מהחברות. בסוף העונה השמינית היא נעצרה ונשלחה לטרטרוס. במהלך הפרקים בעונה האחרונה היא, טירק וקריסיליס בגדו בגרוגר והחליטו להשתלט על אקווסטריה בעצמם. הפכה בעזרת הפעמון הקסום לאליקורן. בסוף הסדרה אפלון לקח ממנה את הכוחות בעברת הפעמון הקסום והיא, טירק וקריסיליס נהפכו לאבן על ידי אפלון, סלסטיה ולונה. (מדובבת על ידי סאני ווסטברוק).
  • לורד טירק (Lord Tirek) – קנטאור ששימש בתור הנבל הראשי של סוף העונה הרביעית וכנבל משנה בעונה האחרונה. ניצל את דיסקורד על מנת שהוא יוכל לגנוב את כל כוחות הפונים. בעת החורבן שלו בפוניוויל, הוא הרס את ספריית האלון (ביתם של קרן-קסם וספייק בעונות 1–4). הוא הושמד באמצעות כוח הקשת. לאחר המאורעות של העונה הרביעית, נראה שהוא כלוא בטרטרוס בסוף העונה השמינית. בעונה האחרונה השיב לו גרוגר את כוחותיו. בהמשך הוא, קוזי וקריסליס בגדו בגרוגר והחליטו להשתלט על אקווסטריה בעצמם, כשהוא שואב את כוחותיהם של נציבי אקווסטריה. בסוף הסדרה אפלון בעזרת הפעמון הקסום לקח ממנו את הכוחות והוא, קוזי וקריסליס נהפכו על ידי אפלון עצמו, לונה וסלסטיה לאבן. (מדובב על ידי מארק אצ'סון).
  • הנגיד נייסיי (Chancellor Neighsay) – חד-קרן שמשמש כראש מערך החינוך של אקווסטריה. ניסה להחדיר בבית ספר לחברות את שיטת החינוך שלו. אישר את הקמת אוניברסיטת החברות של פלים ופלאם, בפרק אחר בעונה השמינית. נראה בסוף העונה השמינית שהוא משתף פעולה עם קואוזי גלו לגבי ההשתלטות על בית הספר, אך למעשה קואוזי ניצלה אותו על מנת לגנוב את התליון שלו המכיל כוח קסם חזק. עבר לצד הפונים במלחמה נגד קואוזי גלו. (מדובב על ידי מוריס לה מרץ').
  • המלך סומברה (King Sombra) – חד קרן ששימש בתור הנבל הראשי בעונה 3 וכנבל משנה בעונה האחרונה. היה שליט אימפריית הקריסטלים שהובס על ידי סלסטיה ושב לחיים על מנת לנקום ולהשיב את כס המלכות. הובס באותה עונה על ידי קרן קסם וחברותיה. הושב לחיים בעונה האחרונה על ידי הנבל גרוגר. הרס את יסודות ההרמוניה בתחילת העונה האחרונה, והחל לכבוש את אקווסטריה כולה, עד שהובס שנית על ידי קרן-קסם וחברותיה שהביסוהו הפעם עם כוח החברות שלהן. בקומיקס נאמר שהוא וסלסטיה היו מאוהבים פעם. (מדובב על ידי ג'ים מילר בעונה 3 וע"י אלווין סנדרס בעונה האחרונה).
  • גרוגר (Grogar) – יצור דמוי כבש, כביכול השטן של היקום של "הפוני הקטן שלי". הנבל הראשי של העונה האחרונה. איחד את כל הנבלים (שלא עברו לצד הטובים) של "הפוני הקטן שלי" תחת פיקודו. יושב מאחורי שולחן עם כדור בדולח. בפרקים האחרונים מסתבר שזה היה אפלון בתחפושת. מדובב על ידי (מדובב על ידי דוק האריס).
  • צל סופה (Tempest Shadow) – חדת קרן בעלת קרן שבורה. הנבלית הראשית בסרט "הפוני הקטן שלי: הסרט". קרנה נשבר על ידי הדובה הקטנה שהייתה ליד המערה שלה, ולאחר המאורעות האלה הפכה למנודה ועבדה עבור מלך הסערה בתקווה שישיב לה את קרנה. בסוף הסרט היא שבה למוטב כשהיא הקריבה את עצמה על מנת שמלך הסערה, לאחר שמתברר שהוא ניצל אותה, לא יכשף את קרן-קסם. הופיעה בתפקיד קמע באחד הפרקים האחרונים של הסדרה כשהיא ושאר תושבי אקווסטריה נלחמים עם קרן קסם וחברותיה נגד קואוזי, טירק וקריסיליס. שמה האמיתי הוא דובדבן תוסס. (דובבה על ידי אמילי בלאנט).
  • אדגיו דאזל (Adagio Dazzle) – סירנה, מנהיגת להקת הדאזלינגז. היא ושתי חברותיה אריה בלייז וסונטה דאסק באו אל היקום של "בנות אקווסטריה" לאחר שגורשו על ידי נציבי אקווסטריה לאחר שאלה הביסו אותן. ביקום של "בנות אקווסטריה" היא וחברותיה גרמו, בעזרת קול שירתן, למדון לכל שומעיהן, כפי שעשו ביקום של ה"פוני הקטן שלי". לאחר שהובסו על ידי קרן- קסם (של היקום של "הפוני הקטן שלי"), סאנסט שימר וחברותיהן, הן הפכו ללהקה רגילה בהמשך. (מדובבת על ידי אזומי אוונס).
  • אריה בלייז (Aria Blaze) –סירנה, חברה בלהקת הדאזלינגז. (מדובבת על ידי דיאנה קארינה).
  • סונטה דאסק (Sonata Dusk) – סירנה, חברה בלהקת הדאזלינגז. לא חכמה במיוחד. (מדובבת על ידי מארייק הנדריקס).
  • דוקטור קבלרון (Dr. Caballeron) – סוס אדמה שהוא האויב המושבע של דארינג דו. בעונה האחרונה הוא כתב ספר שכביכול מספר את האמת על דארינג דו, ובסוף אותו פרק הוא ודארינג דו עשו הסכם שלום ביניהם וכתבו ספר הרפתקאות משותף. (מדובב על ידי מייקל דובּסוֹן).

משפחת תפוח[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • ביג מקינטוש (Big McIntosh, בעברית: מקינטושון) – סוס אדמה, אחיהן הגדול של פריפז ואפל בלום. נוהג בדרך כלל לדבר ב"כן" (Eeyup) ו"לא" (Nope). חבר באותה חבורת זמר שבה חברה רריטי. משחק עם ספייק ובהמשך גם עם דיסקורד ב"מבוכים ועוגים" בתור חד-קרן בשם" מק' מגיבן". מכונה לעיתים באנגלית "ביג-מק" (Big Mac) היה מאוהב בצ'ירילי בעונה השנייה עקב כישוף שהקיוטי מארק קרוסיידרס הטילו עליהם. בעונה השביעית הוא מתאהב בשוגר בל, כשבעונה האחרונה נישא לה ובפרק האחרון יש להם בן. בעונה השמינית נאמר שאת הקולר שלו קיבל מאביו. בבנות אקווסטריה הוא ואפלג'ק הם היחידים בעלי צבע גוף רגיל. (מדובב על ידי פיטר ניו).
  • סבתא סמית' (Granny Smith, בעברית: סבתפוח) – סוסת אדמה, סבתם של פריפז, ביג מקינטוש ואפל בלום מצד אביהם ברייט מאק, וכמו כן משמשת כאפוטרופוסית שלהם. הוריה הקימו את חוות התפוח המתוק. בפרק האחרון מצוין נראה שהיא הלכה לעולמה ושהיא הפכה את פריפז לראש המשפחה החדשה. בבנות אקווסטריה משמשת בתור הטבחית בקפיטריה בתיכון קנטרלוט (מדובבת על ידי טאבית'ה סנט גרמיין).
  • גולדי דלישס (Goldie Delicious) – סוסת אדמה. קרובת משפחה של משפחת תפוח. בעלת ידע רב על משפחת תפוח. גרה בבקתה מבודדת באקווסטריה. מגדלת חתולים (כולל בעלי חיים אחרים ממשפחת החתוליים) ובעלת מצבור רב של חפצים (כולל חפצים משפחתיים). (מדובבת על ידי פיטר ניו).
  • שוגר בל (Sugar belle, בעברית: תופינית) – חדת קרן. אהובתו של מקינטושון, כשבעונה האחרונה נישאה לו. במקום היא באה מעירנו. עובדת כאופה ב"פינת קוביית הסוכר" בעונה האחרונה. (מדובבת על ידי רבקה שויצ'ט).

משפחת פאי[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • מוד פּאי (Maud-Pie) – סוסת אדמה, אחותה הגותית של פינקי פאי. מסתכלת על העולם כאפור ומשעמם בניגוד לאופיה הצבעוני והוורוד של אחותה. טובה באומנויות. חיית המחמד שלה היא אבן בשם בולדר (בעברית: אבן). בניגוד לאחותה אינה מבליטה את רגשותיה, ודואגת מאוד לפינקי פאי. בעונה השביעית סיימה את הדוקטורט שלה בהצלחה ועברה לגור בסמוך לפוניוויל והתחברה עם סטרלייט באותו פרק (כשהכירה אותה כשהיא הייתה רעה). שמה המלא הוא מודלינה דייזי פאי. (מדובבת על ידי איגריד נילסון).
  • מאדברייר (Mudbriar) – סוס אדמה. בן זוגה של מוד פאי וזהה לה באופי. חובב מקלות. שונא פיניאטות, בגלל השימוש במקלות. חיית המחמד שלו היא מקל בשם טוויגי. (דובב על ידי אדם קירשנר).

דמויות משניות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • ספּיטפייר (Spitfire) – פגסוסית, מנהיגת רעמי הפלא ומנהלת האקדמיה שלהם, חברתו הטובה ביותר של סוהרין. בבנות אקווסטריה היא שחקנית בקבוצת הכדורגל "רעמי הפלא". (מדובבת על ידי ניקול אוליבר).
  • סורין (Soarin) – פגסוס, חבר ברעמי הפלא וסגנה של ספיטפייר, שהיא גם חברתו הטובה ביותר. אוהב לאכול עוגות תפוחים. מחבב את ריינבו דאש, ובעונה החמישית שובר את הכנף שלו כשהיא מצילה אותו לאחר שנכשל בתרגיל ונפל, דבר שגרם לה לחוש רגשי אשם.
  • דרפי הובס (Derpy Hooves, בעברית: סחרחורית) – פגסוסית שידועה בפזילתה ובמגושמות שלה, דבר שגרם להורים רבים לדרוש לבטל את דמותה כיוון לטענתם היא לועגת לילדים בעלי מוגבלויות, אבל מעריצי הסדרה התנגדו לטענה זו כיוון שהעובדה שיש דמות מוגבלת בסדרה מגבירה את המודעות לזה שאין מה להתבייש בפגמים שלך ולהסתיר אותם. שמה הנוסף הוא מאפין. בעונה השמינית צוין שהיא עובדת בדואר (מדובבת על ידי טאבית'ה סנט גרמיין).
  • דוקטור הובס (Dr. Whooves) – סוס אדמה, הופיע כמה פעמים בסדרה ובעונה הראשונה היה לו דיאלוג עם אפלבלום. הוא פארודיה על דוקטור הו (מדובב על ידי פיטר ניו).
  • מר וגברת עוגה (Mr. and Mrs. Cake) – סוסי אדמה, הבעלים של פינת קוביית הסוכר. מעסיקיה ובעלי הבית של פינקי-פאי. לזוג יש זוג תאומים: חדת-קרן בשם עוגת דלעת ופגסוס בשם פאונד קייק. בפרק האחרון של הסדרה מצוין שהם הורישו לילדיהם את המקום. שמותיהם הפרטיים הם קארוט ודאזל. (מדובבים על ידי בריאן דראמונד [מר עוגה] וטאבית'ה סנט גרמיין [גברת עוגה]).
  • צ'ירילי (Cheerilee, בעברית: אושר-לי) – סוסת אדמה, המחנכת בבית הספר בפוניוויל. מכונה לעיתים מיס צ'רילי. בפלאשבק של רריטי בפרק "סיפורי הקיוטי מארק" נראה שהיא בת גילה. הייתה מאוהבת בביג מקינטוש בעונה השנייה עקב כישוף שהקיוטי מארק קרוסיידרס הטילו עליהם. בבנות אקווסטריה משמשת כספרנית בתיכון קנטרלוט (מדובבת על ידי ניקול אוליבר).
  • זאקורה (Zecora)זברה, המשמשת בתור קוסמת ורופאת אליל. לרוב מדברת בחרוזים. בהתחלה כולם נרתעו ממנה, מכיוון שלא הכירו אותה. חיית המחמד שלה היא חרדון-אש (חרדון שיורק אש [מבוסס על הסלמנדרה]). (מדובבת על ידי ברנדה קריקלאו).
  • גארבּל (Garble) – דרקון, מנהיג חבורת דרקונים צעירים שניסה להשתייך אליה ספייק. ניסה להתחרות בתחרות להשגת כפפת האש ולהיות שליט הדרקונים. משורר וחובב שירה בסתר. אחיה הגדול של סמולדר. (מדובב על ידי וינסנט טונג).
  • מון דנסר (Moondancer, בעברית: ריקוד ירח) – חדת קרן, חברת ילדות של קרן קסם. קרן קסם הבריזה מיום הולדתה, בגלל המקרה עם סוסת הירח והעברתה לפוניוויל, דבר שבגללו היא לא סלחה לה עד שקרן קסם תיקנה את העוול בפרק ה-103 של הסדרה. טובה בקריאת ספרים ומדעים. (מדובבת על ידי קזומי איוונס).
  • באלק בייספס (Bulk Biceps, בעברית: שרירן) – פגסוס שרירי בעל כנפיים קטנות. חזק מאוד ובעל מקצועות רבים כגון: מעסה ומוכר לחם.
  • ראש העיר (Mayor mare) – סוסת אדמה, ראש העיר של פוניוויל. חיתנה בצעירותה בסתר את הוריהם של פריפז, מקינטושון ואפל בלום, ובהמשך את מקינטושון עצמו עם שוגר בל. (מדובבת על ידי קייטי וזלאק).
  • פיפ (Pip, בעברית: פצפוני) – סוס אדמה. לומד עם חבורת חותם הבינה. אחד הפונים היחידים בסדרה שהם בעלי כתמים. אין לו חותם בינה משלו. דובב על ידי ויליאם לורנסון ובהמשך על ידי גראהם וורצ'ר.

(מדובב לסירוגין על ידי ג'ייסון תייזן ומייקל דובסון )

  • סנברסט (Sunburst, בעברית:פרץ שמש) – חד קרן. חבר ילדות של סטרלייט. כמו קרן קסם, גם הוא מתעסק בקסמים. בפרק האחרון נראה שהוא מנהל אם אור-כוכב את בית הספר לחברות ונראה שהוא נישא לה. (דובב על ידי איאן הנגלינג).
  • קראנקי דודל דונקי (Cranky Doodle Donkey, בעברית: עַצְבָּן) – חמור ממורמר. סובל מהתקרחות, ולרוב נוהג לחבוש פאה. חיפש בעונה השנייה את חברת נעוריו מטילדה, בגלל אי הבנה חשב שהיא אינה אוהבת אותו. נישא לה בפרק ה100 של הסדרה, כשהעלילה סבבה סביב ההתארגנות החפוזה לחתונתם, והעזרה שהם קיבלו מתושבי פוניוויל בזמן שקרן-קסם וחברותיה נלחמות בחרק דוב. (מדובב על ידי ריצ'רד ניומן).
  • לייטנינג דאסט (Lightning Dust) – פגסוסית. המתחרה של קשת בענן. היא וקשת ניסו להתקבל שתיהן ל"רעמי הפלא" ולבסוף קשת נבחרה. מנהיגת קבוצת ה"וואשאוטס". (מדובבת על ידי בריט אירווין).
  • DJ Pon-3 - חדת-קרן, תקליטנית שאיננה מוציאה מילה מפיה. שמה האמיתי הוא ויניל סקרטש.
  • אוקטביה מלודי (Octavia Melody) – סוסת אדמה. נגנית צ'לו. מתגוררת בשותפות עם דיג'יי פון 3. (מדובבת על ידי קזומי אוונס).
  • לירה הרת'סטרינס (Lyra Heartstrings) – חדת- קרן. חברתה הטובה ביותר של סוויטי דרופס ובת זוגה. נגנית נבל. בפרק האחרון של הסדרה נראה, לפי תמונה, שהיא וסוויטי נישאו. לפי הרשת היא מעריצה בני אדם וחוקרת אותם, במטרה להיות כמוהם, אף על פי שהפונים בטוחים שבני אדם הם מיתוס. (מדובבת על ידי ברית' מק'קיליפ [עונה שנייה] ואשלי בּוֹל [עונה חמישית]).
  • סוויטי דרופס\ בון בון (Sweetie Drops) – סוסת אדמה. חברתה הטובה של לירה ובת זוגה. מכונה בשם "בון בון"כשם כיסוי. בפרק ה100 של הסדרה מתגלה שהיא סוכנת ביון. בפרק האחרון של הסדרה נראה, לפי תמונה, שלירה מציאה לה נישואין. (מדובבת על ידי טבית'ה סנט. גרמיין (עונה ראשונה), אשלי בּוֹל (עונה שנייה) ואנדראה ליבּמן (עונה חמישית)).
  • בוטון מאש (Button mash) – סייח אדמה, חבר של סוויטי בל ואף מאוהב בה. לו עצמו עוד אין חותם בינה. חובב משחקי וידאו.
  • רוזלאק (Roseluck) – סוסת אדמה. אחת משלוש מוכרות הפרחים בפוניוויל. (מדובבת על ידי קזומי אוונס מהעונה חמישית).
  • דייזי (Daisy) – סוסת אדמה. אחת משלוש מוכרות הפרחים בפוניוויל. (מדובבת על ידי אנדראה ליבמן [עונה שנייה] ואשלי בול [בעונות חמישית, שביעית ושמינית]).
  • לילי ואלי (Lily Vally) – סוסת אדמה. אחת משלוש מוכרות הפרחים בפוניוויל. דרמטית מאוד בהקשר לאסונות (מדובבת על ידי קייטי ויזלאק [בעונות ראשונה, חמישית ושביעית] ואנדראה ליבמן).
  • קרוט טופ (Carrot Top) – סוסת אדמה. מוכרת ירקות וגזרים בפרט. מבחינת הסדרה אין הרבה מידע עליה, אבל ברשת יש יותר סיפורים עליה.
  • צ'יז סנדוויץ' (Cheese Sandwich, בעברית: טוסט גבינה) – סוס אדמה. מארגן מסיבות שלכאורה הוא המתחרה של פינקי פאי בתחום, אך למעשה היא הייתה המוזה שלו. הקים בעונה האחרונה מפעל לאביזרי ליצנות ומתיחות. בפרק האחרון מצוין שהוא נישא לפינקי פאי ולהם יש ילד משותף (לא בטוח מה המין) בשם "גבינה קטנה". (מדובב על ידי "ווירד אָל" ינקוביק).
  • אלו וורה ולוטוס בלוסום (Lotus Blossom & Aloe Vera) – זוג סוסות אדמה שמנהלות את הספא של פוניוויל. (מדובבות על ידי טבית'ה סנט ג'רמיין).

סלבריטאים מאקווסטריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • פוטו פיניש (Photo Finish) – סוסת אדמה, צלמת אופנה שמזהה זוויות צילום מהנקודות הטובות ביותר. מכריזה על בואה באופן דרמטי. שימשה בעונה הראשונה כצלמת וכסוכנת של ביישנית (מדובבת על ידי טאבית'ה סיינט ג'רמיין).
  • הוייטי טוייטי (Hoity Toity) – סוס אדמה, מעצב על ובעל חנות בגדים במקום כלשהו באקווסטריה. (מדובב על ידי טרוור דיוול).
  • גרנדפייר (Grand Pear, בעברית: מר אגסי) – סוס אדמה, בעל חוות אגסים שלא רחוקה מ"חוות התפוח המתוק". סבם של פריפז, מקינטושון ואפל בלום מצד אימם פיר באטר. הוא וסבתפוח היו יריבים ותיקים, עד שנכדיהם פייסו ביניהם, לאחר ששמעו את סיפור ההיכרות של הוריהם. (מדובב על ידי ויליאם שטנר).
  • דארינג דו (Daring Do, בעברית: סוסינה אומץ) – פגסוסית, סופרת והרפתקנית. מושא ההערצה של קשת וענן. מתעדת את הרפתקאותיה תחת שם העט "איי. קיי. יירלינג". (מדובבת על ידי צ'יארה זאני).

בית הספר לחברות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • סילבר סטרים (Silverstream) – היפוגריפית. תלמידה בבית ספר לחברות. בעלת התלהבות גדולה מכל דבר שנמצא על האדמה כמעט כתוצאה מבילוי רוב שנות חייה המוקדמות כסוסת ים. יכולה כמו כל בני מינה להפוך לפונית- ים בשימוש בחתיכה מהפנינה שתלויה לה על הצוואר כשרשרת. אחת מששת הצעירים. אחותו הצעירה של טראמר והבת של אושן פלייר (סוסת ים שחיה באקווסטריה) וסקיי ביק (היפוגריף שחזר לגור בהר אייריס.) טראמאר והיא הם הילדים במשפחה הראשונה בסדרה שמציגה הורים גרושים\פרודים. בשיר הסיום נראה שעדיין נמצאת בבית הספר לחברות ועובדת בו (מדובבת על ידי לורן ג'קסון).
  • סנדבר (Sandbar) –סוס אדמה. אחד הפונים שלומדים בבית ספר לחברות. אחד מששת הצעירים. בפרק האחרון נראה שגר בבוטיר של רריטי עם יונה ועוזר כמוכר שם (מדובב על ידי וינסנט טונג).
  • גאלוס (gallus) – גריפון. לומד בבית ספר לחברות. אחד מששת הצעירים. אין לו משפחה משלו, והוא רואה בחמשת חבריו האחרים כמשפחתו. בפרק האחרון בסדרה, הפך לאחד משומרי ראשה של קרן- קסם לאחר שהפכה לשליטת אקווסטריה. (מדובב על ידי גווין לנגלו).
  • יונה יאק (Yona Yak) – יאקית. לומדת בבית ספר לחברות. אחת מששת הצעירים. ניסתה באחד הפרקים בעונה האחרונה להיות עדינה, בעזרת זוהר, על מנת להרשים את סנדבר בנשף שנערך בבית ספר. מדברת על עצמה בגוף שלישי. חברה בנבחרת המעודדות של פוניוויל. בשיר הסיום של הסדרה בפרק האחרון נראה שגרה בבוטיק של זוהר עם סנדבר ועוזרת כמוכרת שם. (מדובבת על ידי קטרינה סליסבורי).
  • אוסלוס (Ocellus) – צ'נג'לינגית. לומדת בבית ספר לחברות. אחת מששת הצעירים. חברה בנבחרת המעודדות של פוניוויל. בשיר הסיום נראה שעדיין נמצאת בבית הספר לחברות, כנראה עובדת כמורה. (מדובב על ידי דאווין דלת'ון).
  • סמולדר (Smolder) – דרקונית. לומדת בבית ספר לחברות. אחת מששת הצעירים. אחותו הקטנה של גארבל והיחידה שיודעת בתחילה על השירה והנגינה שלו. חברה בנבחרת המעודדות של פוניוויל. בשיר הסיום נראה שעדיין נמצאת בבית הספר לחברות ולומדת על השמיים, כנראה עובדת כמורה. (מדובבת על ידי שנון צ'ן-קנט).

שידורי הסדרה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עונה פרקים שידור מקורי ערוץ
תחילת העונה סיום העונה
1 26 10 באוקטובר 2010 6 במאי 2011 ‏The Hub/Hub Network
2 17 בספטמבר 2011 21 באפריל 2012
3 13 10 בנובמבר 2012 16 בפברואר 2013
4 26 23 בנובמבר 2013 10 במאי 2014
5 4 באפריל 2015 28 בנובמבר 2015 Discovery Family
6 26 במרץ 2016 22 באוקטובר 2016
7 15 באפריל 2017 28 באוקטובר 2017
8 24 במרץ 2018 13 באוקטובר 2018
9 6 באפריל 2019 12 באוקטובר 2019
הפוני הקטן שלי: חברות היא קסם - עונה 1
פרק כותרת כותב/ת שידור מקורי
1 (1) Friendship's Magic - חברות היא קסם - חלק 1 לורן פאוסט 10 באוקטובר 2010
2 (2) Friendship's Magic - חברות היא קסם - חלק 2 22 באוקטובר 2010
3 (3) The Ticket Master - הכטיס לנשף איימי קיטינג רוג'רס ולורן פאוסט 29 באוקטובר 2010
4 (4) Applebuck Season - עונת קטיף התפוחים איימי קיטינג רוג'רס 5 בנובמבר 2010
5 (5) Griffon the Brush Off - מעשה בגריפון ותעלול סינדי מורו 12 בנובמבר 2010
6 (6) Boast Busters כריס סבינו 19 בנובמבר 2010
7 (7) Dragonshy מגאן מקארתי 26 בנובמבר 2010
8 (8) Look Before You Sleep שרלוט פולרטון 3 בדצמבר 2010
9 (9) Bridle Gossip איימי קיטינג רוג'רס 10 בדצמבר 2010
10 (10) Swarm of the Century - נחיל מתוק ‏.M. A לארסון 17 בדצמבר 2010
11 (11) Winter Wrap Up - סוף החורף סינדי מורו 24 בדצמבר 2010
12 (12) Call of the Cutie - חותם בינה מגאן מקארתי 7 בינואר 2011
13 (13) Fall Weather Friends - חברות בשלכת איימי קיטינג רוג'רס 28 בינואר 2011
14 (14) Suited For Success - לבושה להצלחה שרלוט פולרטון 4 בפברואר 2011
15 (15) Feeling Pinkie Keen דייב פולסקי 11 בפברואר 2011
16 (16) Sonic Rainboom - הקשת העל קולית ‏.M. A לארסון 18 בפברואר 2011
17 (17) Stare Master - מאסטרית המבטים כריס סבינו 25 בפברואר 2011
18 (18) The Show Stoppers - עוצרי המופע סינדי מורו 4 במרץ 2011
19 (19) A Dog and Pony Show - מופע של כלב ופוני איימי קיטינג רוג'רס 11 במרץ 2011
20 (20) Green Isn't Your Color - ירוק זה לא הצבע שלך מגאן מקארתי 18 במרץ 2011
21 (21) Over a Barrel - על החבית דייב פולסקי 25 במרץ 2011
22 (22) A Bird in the Hoof- הציפור הנדירה שרלוט פולרטון 8 באפריל 2011
23 (23) The Cutie Mark Chronicles - קורות חותם הבינה ‏.M. A לארסון 15 באפריל 2011
24 (24) Owl's Well That Ends Well - ינשוף טוב, הכל טוב סינדי מורו 22 באפריל 2011
25 (25) Party of one - שולחן לאחת מגאן מקארתי 29 באפריל 2011
26 (26) The Best Night Ever - הלילה הטוב ביותר אי פעם איימי קיטינג רוג'רס 6 במאי 2011
הפוני הקטן שלי: חברות היא קסם - עונה 2
פרק כותרת כותב/ת שידור מקורי
1 (27) The Return of Harmony - שיבת ההרמוניה - חלק 1 ‏.M. A לארסון 17 בספטמבר 2011
2 (28) The Return of Harmony- שיבת ההרמוניה - חלק 2 24 בספטמבר 2011
3 (29) Lesson Zero - שיעור מספר 0 מגאן מקארתי 15 באוקטובר 2011
4 (30) Luna Eclipsed ‏.M. A לארסון 22 באוקטובר 2011
5 (31) Sisterhooves Social- אירוע האחיות סינדי מורו 5 בנובמבר 2011
6 (32) The Cutie Pox - אֲבַעְבּוּעֹות בִּינָה איימי קיטינג רוג'רס 12 בנובמבר 2011
7 (33) !May the Best Pet Win- שֶׁהַחַיָה הַטֹּובָה בְּיֹותֵר תְנַצֵחַ! שרלוט פולרטון 19 בנובמבר 2011
8 (34) The Mysterious Mare Do Well - הסוסה הטובה והמסתורית מריוודר ויליאמס 26 בנובמבר 2011
9 (35) Sweet and Elite - מתוק ונעלה מגאן מקארתי 3 בדצמבר 2011
10 (36) Secret of My Excess - סוד ההגזמה שלי ‏.M. A לארסון 10 בדצמבר 2011
11 (37) Hearth's Warming Eve - ערב חימום הלבבות מריוודר ויליאמס 17 בדצמבר 2011
12 (38) Family Appreciation Day - יום הערכת המשפחה סינדי מורו 7 בינואר 2012
13 (39) Baby Cakes - עוגות תינוק שרלוט פולרטון 14 בינואר 2012
14 (40) The Last Roundup איימי קיטינג רוג'רס 21 בינואר 2012
15 (41) The Super Speedy Cider Squeezy 6000 - סוחט הסיידרים הסופר מהיר 6000 ‏.M. A לארסון 28 בינואר 2012
16 (42) Read It and Weep - לקרוא ולבכות סינדי מורו 4 בפברואר 2012
17 (43) Hearts and Hooves Day - יום הלבבות והפרסות מגאן מקארתי 11 בפברואר 2012
18 (44) A Friend in Deed- חבר בפעולה איימי קיטינג רוג'רס 18 בפברואר 2012
19 (45) Putting Your Hoof Down מריוודר ויליאמס 3 במרץ 2012
20 (46) It's About Time - עניין של זמן ‏.M. A לארסון 10 במרץ 2012
21 (47) Dragon Quest - מסע הדרקון מריוודר ויליאמס 17 במרץ 2012
22 (48) Hurricane Fluttershy - הסופה של ביישנית סינדי מורו 24 במרץ 2012
23 (49) Ponyville Confidential -סודות פוניוויל ‏.M. A לארסון 31 במרץ 2012
24 (50) MMMystery on the Friendship Express איימי קיטינג רוג'רס 7 באפריל 2012
25 (51) A Canterlot Wedding - חתונת קנטרלוט - חלק 1 מגאן מקארתי 21 באפריל 2012
26 (52) A Canterlot Wedding - חתונת קנטרלוט - חלק 2
הפוני הקטן שלי: חברות היא קסם - עונה 3
פרק כותרת כותב/ת שידור מקורי
1 (53) The Crystal Empire - אימפריית הקריסטל - חלק 1 מגאן מקארתי 10 בנובמבר 2012
2 (54) The Crystal Empire - אימפריית הקריסטל - חלק 2
3 (55) Too Many Pinkie Pies - יותר מדי פינקי פאי דייב פולסקי 17 בנובמבר 2012
4 (56) One Bad Apple - תפוח אחד רקוב סינדי מורו 24 בנובמבר 2012
5 (57) Magic Duel - קרב קסם ‏.M. A לארסון 1 בדצמבר 2012
6 (58) Sleepless in Ponyville - נדודי שינה בפוניוויל קורי פאוול 8 בדצמבר 2012
7 (59) Wonderbolts Academy - אקדמיית רעמי הפלא מריוודר ויליאמס 15 בדצמבר 2012
8 (60) Apple Family Reunion - איחוד משפחת תפוח סינדי מורו 22 בדצמבר 2012
9 (61) Spike at Your Service - ספייק לשירותך מריוודר ויליאמס 29 בדצמבר 2012
10 (62) Keep Calm and Flutter On דייב פולסקי 19 בינואר 2012
11 (63) Just for Sidekicks - רק בשביל שותפים קורי פאוול 26 בינואר 2012
12 (64) Games Ponies Play - משחקים שפונים משחקים דייב פולסקי 9 בפברואר 2012
13 (65) Magical Mystery Cure - תרופה קסומה ומסתורית ‏.M. A לארסון 16 בפברואר 2012
הפוני הקטן שלי: חברות היא קסם - עונה 4
פרק כותרת כותב/ת שידור מקורי
1 (66) Princess Twilight Sparkle part 1 - הנסיכה קרן-קסם נצנוץ חלק 1 מגאן מקארתי 23 בנובמבר 2013
2 (67) Princess Twilight Sparkle part 2 - הנסיכה קרן-קסם נצנוץ חלק 2
3 (68) Castle Mane-ia ג'וש האבר 30 בנובמבר 2013
4 (69) Daring Don't דייב פולסקי 7 בדצמבר 2013
5 (70) Flight to the Finish - לעוף לניצחון אד ולנטין 14 בדצמבר 2013
6 (71) Power Ponies - כוח הפונים מגאן מקארתי, שרלוט פולרטון ובטסי מקגוון 21 בדצמבר 2013
7 (72) !Bats - עטלפים! מריוודר ויליאמס 28 בדצמבר 2013
8 (73) Rarity Takes Manehattan דייב פולסקי 4 בינואר 2014
9 (74) Pinkie Apple Pie - פִּינקִי קְרוֹבַת הַמִּשְׁפָּחָה נטשה לוינגר 11 בינואר 2014
10 (75) Rainbow Falls - מפלי הקשת קורי פאוול 18 בינואר 2014
11 (76) Three's A Crowd מגאן מקארתי ואד ולנטין 25 בינואר 2014
12 (77) Pinkie Pride - הַכָּבוֹד שֶׁל פִּינקִי איימי קיטינג רוג'רס 1 בפברואר 2014
13 (78) Simple Ways - פָּשׁוּט וְקַל ג'וש האבר 8 בפברואר 2014
14 (79) Filli Vanilli - מֵאֲחוֹרִי הַקְּלָעִים איימי קיטינג רוג'רס 15 בפברואר 2014
15 (80) Twilight Time - קָרַן-קֶסֶם לְכֻלָּם דייב פולסקי 22 בפברואר 2014
16 (81) It Ain't Easy Being Breezies נטשה לוינגר 1 במרץ 2014
17 (82) Somepony to Watch Over Me - מישהו שומר עלי סקוט סונבורן 8 במרץ 2014
18 (83) Maud Pie- מוד פאי נואל בנונוטי 15 במרץ 2014
19 (84) For Whom the Sweetie Belle Toils דייב פולסקי 22 במרץ 2014
20 (85) Leap of Faith ג'וש האבר 29 במרץ 2014
21 (86) Testing, Testing, 1, 2, 3 - בדיקה, בדיקה, 1, 2, 3 איימי קיטינג רוג'רס 5 באפריל 2014
22 (87) Trade Ya סקוט סונברון 19 באפריל 2014
23 (88) Inspiration Manifestation - ביטוי ההשראה מגאן מקארתי וקורי פאוול 26 באפריל 2014
25 (90) Twilight's Kingdom part 1 מגאן מקארתי 10 במאי 2014
26 (91) Twilight's Kingdom part 2
הפוני הקטן שלי: חברות היא קסם - עונה 5
פרק כותרת כותב/ת שידור מקורי
1 (92) The Cutie Map - חלק 1 מגאן מקארתי 4 באפריל 2015
2 (93) The Cutie Map - חלק 2
3 (94) Castle Sweet Castle ג'ואנה לואיס וקריסטין סונגקו 11 באפריל 2015
4 (95) Bloom & Gloom ג'וש האבר 18 באפריל 2015
5 (96) Tanks for the Memories סינדי מורו 25 באפריל 2015
6 (97) Appleoosa's Most Wanted דייב פולסקי 2 במאי 2015
7 (98) Make New Friends but Keep Discord נטשה לוינגר 16 במאי 2015
8 (99) The Lost Treasure of Griffonstone איימי קיטינג רוג'רס 23 במאי 2015
9 (100) Slice of Life ‏.M. A לארסון 13 ביוני 2015
10 (101) Princess Spike- הנסיכה ספייק ג'ייסון טיסן וג'ים מילר 20 ביוני 2015
11 (102) Party Pooped 27 ביוני 2015
12 (103) Amending Fences ‏.M. A לארסון 4 ביולי 2015
13 (104) Do Princesses Dream of Magic Sheep? ג'ייסון טיסן וג'ים מילר 11 ביולי 2015
14 (105) Canterlot Boutique איימי קיטינג רוג'רס 12 בספטמבר 2015
15 (106) Rarity Investigates! מגאן מקארתי, .M. A לארסון, ג'ואנה לואיס וקריסטין סונגקו 19 בספטמבר 2015
16 (107) Made in Manehattan נואל בן-ונוטי 26 בספטמבר 2015
17 (108) Brotherhooves Social דייב פולסקי 3 באוקטובר 2015
18 (109) Crusaders of the Lost Mark איימי קיטינג רוג'רס 10 באוקטובר 2015
19 (110) The One Where Pinkie Pie Knows ג'יליאן .M בורנהם 17 באוקטובר 2015
20 (111) Hearthbreakers ניק קונפלון 24 באוקטובר 2015
21 (112) Scare Master נטשה לוינגר קנדהקנדה24 באוקטובר 2015
ארצות הבריתארצות הברית31 באוקטובר 2015
22 (113) What About Discord? ניל דוסדאו 7 בנובמבר 2015
23 (114) The Hooffields and McColts ג'ואנה לואיס וקריסטין סונגקו 14 בנובמבר 2015
24 (115) The Mane Attraction איימי קיטינג רוג'רס 21 בנובמבר 2015
25 (116) The Cutie Re-Mark - חלק 1 ג'וש האבר 28 בנובמבר 2015
26 (117) The Cutie Re-Mark - חלק 2
הפוני הקטן שלי: חברות היא קסם - עונה 6
פרק כותרת כותב/ת שידור מקורי
1 (118) The Crystalling - חלק 1 ג'וש האבר 26 במרץ 2016
2 (119) The Crystalling - חלק 2
3 (120) The Gift of the Maud Pie מייקל P. פוקס וויל פוקס 2 באפריל 2016
4 (121) On Your Marks דייב פולסקי וג'וש האבר 9 באפריל 2016
5 (122) Gauntlet of Fire ג'ואנה לואיס וקריסטין סונגקו 16 באפריל 2016
6 (123) No Second Prances ניק כונפלון 30 באפריל 2016
7 (124) Newbie Dash דייב ראפ 7 במאי 2016
8 (125) A Hearth's Warming Tail מיכאל פוגל 14 במאי 2016
9 (126) The Saddle Row Review ניק כונפלון 21 במאי 2016
10 (127) Applejack's "Day" Off מייקל P. פוקס וויל פוקס 28 במאי 2016
11 (128) Flutter Brutter דייב ראפ 4 ביוני 2016
12 (129) Spice Up Your Life מיכאל פוגל 11 ביוני 2016
13 (130) Stranger Than Fan Fiction ג'וש האבר ומיכאל פוגל 30 ביולי 2016
14 (131) The Cart Before the Ponies אד ולנטיין 6 באוגוסט 2016
15 (132) 28 Pranks Later ‏F.M. דה מרקו 13 באוגוסט 2016
16 (133) The Times They Are A Changeling קווין בורק וכריס "דוק" וויאט 20 באוגוסט 2016
17 (134) Dungeons & Discords ניק כונפלון 27 באוגוסט 2016
18 (135) Buckball Season ג'ניפר סקלי 3 בספטמבר 2016
19 (136) The Fault in Our Cutie Marks אד ולנטיין 10 בספטמבר 2016
20 (137) Viva Las Pegasus קווין בורק וכריס "דוק" וויאט 17 בספטמבר 2016
21 (138) Every Little Thing She Does מיכאל פוגל 24 בספטמבר 2016
22 (139) ‏(P.P.O.V. (Pony Point of View מייקל P. פוקס וויל פוקס 1 באוקטובר 2016
23 (140) Where the Apple Lies דייב ראפ 8 באוקטובר 2016
24 (141) Top Bolt ג'ואנה לואיס וקריסטין סונגקו 15 באוקטובר 2016
25 (142) To Where and Back Again - חלק 1 ג'וש האבר ומיכאל פוגל 22 באוקטובר 2016
26 (143) To Where and Back Again - חלק 2
הפוני הקטן שלי: חברות היא קסם - עונה 7
פרק כותרת כותב/ת שידור מקורי
1 (144) Celestial Advice ג'ואנה לואיס וקריסטין סונגקו 15 באפריל 2017
2 (145) All Bottled Up
3 (146) A Flurry of Emotions סאמי קראולי וויטני וטה 22 באפריל 2017
4 (147) Rock Solid Friendship ניק קונפלון 29 באפריל 2017
5 (148) Fluttershy Leans In ג'יליאן מ. ברו 6 במאי 2017
6 (149) Forever Filly מייקל פוקס וויל פוקס 13 במאי 2017
7 (150) Parental Glideance ג'וש המילטון 20 במאי 2017
8 (151) Hard to Say Anything בקי וואנגברג 27 במאי 2017
9 (152) Honest Apple קווין לאפין 3 ביוני 2017
10 (153) A Royal Problem ג'ואנה לואיס וקריסטין סונגקו 10 ביוני 2017
11 (154) Not Asking for Trouble מאי צ'אן 17 ביוני 2017
12 (155) Discordant Harmony מייקל פוקס וויל פוקס 5 באוגוסט 2018
13 (156) The Perfect Pear ג'ואנה לואיס וקריסטין סונגקו
14 (157) Fame and Misfortune ‏M. A. לרסון 12 באוגוסט 2017
15 (158) Triple Threat ג'וש המילטון 19 באוגוסט 2017
16 (159) Campfire Tales בארי סאפצ'יק ומייקל פלאט 26 באוגוסט 2017
17 (160) To Change a Changeling קווין לאפין 2 בספטמבר 2017
18 (161) Daring Done? ג'יליאן מ. ברו 9 בספטמבר 2017
19 (162) It Isn't the Mane Thing About You ג'וש הבר 16 בספטמבר 2017
20 (163) A Health of Information סאמי קראולי וויטני וטה 23 בספטמבר 2017
21 (164) Marks and Recreation מאי צ'אן 30 בספטמבר 2017
22 (165) Once Upon a Zeppelin בריטני ג'ו פלורס 7 באוקטובר 2017
23 (166) Secrets and Pies ג'וש המילטון 14 באוקטובר 2017
24 (167) Uncommon Bond ג'וש הבר וקווין לאפין 21 באוקטובר 2017
25 (168) Shadow Play - חלק 1 ג'וש האבר 28 באוקטובר 2017
26 (169) Shadow Play - חלק 2

הפוני הקטן שלי בנות אקווסטריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

כרזת הסרט My Little Pony: Equestria Girls
  • הפוני הקטן שלי: בנות אקווסטריה (My Little Pony: Equestria Girls) - סרט טלוויזיה בכיכובם של דמויות המזכירות את הדמויות הראשיות רק כנערות מתבגרות. הסרט מתרחש לאחר סיום העונה השלישית ולפני תחילת העונה הרביעית של סדרת הטלוויזיה.
כרזת הסרט My Little Pony: Equestria Girls - Rainbow Rocks
  • הפוני הקטן שלי בנות אקווסטריה: רוקריות הקשת (My Little Pony Equestria Girls: Rainbow Rocks) - סרט טלוויזיה המהווה המשך של "Equestria Girls". הסרט מתרחש בין העונה הרביעית לחמישית. בנוסף, ישנם מספר סרטונים שנושאים את הכותר הזה אשר מתרחשים בין בנות אקווסטריה לרוקיות הקשת וחמישה קליפים שמתרחשים אחרי הסרט.
  • הפוני הקטן שלי בנות אקווסטריה: משחקי החברות (My Little Pony Equestria Girls: Frienship Games) - סרט המשך נוסף של Equestria Girls שעלה בספטמבר 2015 ובשונה משני הסרטים הקודמים הוא מתרחש ביקום של בנות אקווסטריה בלבד ומציג את הגרסאות של קרן-קסם ושל ספייק (שכבר הוצגו בסוף הסרט השני) ששייכות ליקום הזה. בנוסף, לסרט הזה נוספו מספר סרטונים שנושאים את הכותר הזה ומתרחשים בין רוקריות הקשת למשחקי החברות.
  • הפוני הקטן שלי בנות אקווסטריה: אגדת אברפרי (My Little Pony Equestria Girls: Legend Of Everfree) - סרט המשך נוסף של Equestria Girls שעלה בסוף ספטמבר 2016 וגם הוא מתרחש ביקום אקווסטריה בלבד. הסרט מתרחש במחנה שמסופר על שדת אברפרי בעלת כוחות.
  • הפוני הקטן שלי: הסרט (My Little Pony: The Movie) – יצא בסתיו 2017, והעלילה שלו מתרחשת בין עונות 7 ו-8. בסרט, טווילייט ספארקל וחברותיה נאלצות לצאת למסע על מנת לשחרר את הממלכה מממלכת הסערה שכבשה אותה.

במאי 2017 עלתה סדרת הבת של הפוני הקטן שלי, אשר עוסקת ביקום של בנות אקווסטריה וממשיכה מאותה נקודה שבה הסתיימו ארבעת הסרטים הראשונים. עד נכון ל-2020 הסדרה עדיין רצה.

מקומות באקווסטריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • פוניוויל (Ponyville) – העיירה שבה מתרחשים רוב פרקי הסדרה. העיירה מנוהלת על ידי ראש עיר. בין המקומות המצויים שם יש את ספריית האלון המוזהב (מקום מגוריהם של טווילייט ספארקל וספייק עד העונה הרביעית כאשר הוא הושמד על ידי הלורד טירק), פינת קוביית הסוכר (מאפייה ומרכז אירועים שבו מתגוררים בני משפחת עוגה ופינקי-פאי), בוטיק הקרוסלה (מקום עבודתה ומגוריה של רריטי), היי בורגר (המבורגריית קש), בית הספר לחברות (בית ספר שבה קרן-קסם וחברותיה מלמדות מהעונה השמינית), וארמון ממלכת קשת החברות (מקום מגוריהם של טווילייט ספארקל וספייק מסוף העונה הרביעית עד העונה התשיעית, ובהמשך גם של סטארלייט גלימר מהעונה השישית).
  • יער אברפרי (Everfree Forest, תרגום מהפרק הראשון: היער הקסום) – יער מסתורי שנמצא ליד פוניוויל. בין שוכני היער נמצאים: נחש הים (סטיבן מגנט) ומנטיקור. כמו כן, ביער הזה מתגוררת הקוסמת זאקורה ובעבר התגוררו הנסיכות סלסטיה ולונה בטירה ששוכנת בקצה היער, ומהעונה האחרונה ניצב שם בית עץ ההרמוני של השישייה הצעירה. יער בעל אותו השם נמצא ביקום של בנות אקווסטריה ומשמש למחנאות, כשביער הזה לפי האגדה חיה גאיה אברפרי.
  • קנטרלוט (Canterlot)עיר הבירה של אקווסטריה, שבה מתגוררת שם משפחתה של קרן-קסם, וממנה היא וספייק יצאו לפוניוויל. כמו כן, מצויים שם ארמון המלכות של סלסטיה ולונה, כשבסוף העונה התשיעית מולכת שמה קרן-קסם, ובית ספר לחדי-קרן מחוננים בניהולה של סלסטיה, בוטיק קנטרלוט וכן, גם שדרה של מסעדות יוקרה שאליה נשלחו פינקי וזוהר על מנת לעזור למסעדה הודית לקבל הכרה. עיר דומה קיימת גם ביקום של בנות אקווסטריה.
  • תפולוסה (Appleloosa, אפלוזה) – עיירה בסגנון המערב הפרוע שבה מתגורר דודנה של פריפז, יונתן. בעיירה הזאת נמצא מטע תפוחים שהיה מוקד לסכסוך בינם לבין קבוצת תאואים שהמטע הוקם בשטח הדהירה שלהם.
  • תל-ענן (Cloudsdale, קלאודסדייל) – עיר שממוקמת בשמים וממנה מגיעים כל סוסי הפגסוס כדוגמת: ביישנית וקשת בענן, וחלקם עדיין מתגוררים. כמו כן, פועל שם מפעל שמייצר כמעט את כל סוגי מזג האוויר. העיר עצמה נשלטת על ידי ראש עיר משלה.
  • אימפריית הקריסטל (Crystal Empire) – ממלכה נוספת שקיימת באקווסטריה. מקום משכנם של פוניי הקריסטל. בממלכה הזאת מולכים אחייניתה של סלסטיה, קיידנס ובעלה הנסיך שינינג ארמור, אחיה של קרן- קסם. כמו כן, פועל שם אצטדיון שמקיימים בו את רוב אירועי הספורט. בעבר מלכו שם הנסיכה אמורה ואחריה מלך המלך סומברה. לקראת סוף הסדרה קרן -קסם הסתתרה בארמון המלכות שם על מנת להגן על עצמה על מנת שלא תיתפס.
  • רעמת-גן (Manehatten, מיינהטן) – עיר שניצבת על אי שבה גרים כמה מקרובי המשפחה של אפלג'ק כגון: דוד ודודה תפוז ודודניתה באבס סיד. בין האתרים שנמצאים שם יש תיאטרון ישן שאליו פריפז וזוהר נשלחו על מנת לשפצו. שמה באנגלית הוא משחק מילים המבוסס על השם מנהטן, אחד מרובעי העיר ניו יורק ושמה של העיר בעברית הוא משחק מילים לעיר רמת גן.
  • חוות התפוח המתוק (Sweet Apple Acres, שטחי הדונם של התפוח המתוק) – חוות תפוחים שבה מתגוררת אפלג'ק עם סבתא סמית' והאחים שלה ביג מקינטוש ואפל בלום. חוץ מתפוחים מגדלים בחווה גם תירס, ענבים וגזרים. ובנוסף מגדלים חיות משק כדוגמת :תרנגולות וחזירים. כמו כן, רוב הכנסים המשפחתיים של משפחת תפוח מתקיימים בחווה הזאת. החווה הוקמה טרם היווסדה של פוניוויל. באחת ההיסטוריות החלופיות שהוצגו בסוף העונה החמישית החווה הופכת למפעל של רסק תפוחים, בעקבות מלחמה בין המלך סומברה לנסיכה סלסטיה.
  • מפלי הקשת (Rainbow Falls) – מקום באקווסטריה, כנראה מתחת לתל-ענן, שבו התקיים באחד הפרקים טורניר של מעופפים.
  • אפלווד (Applewood) – עיר הסרטים של אקווסטריה (מבוסס על הוליווד), ממוקם בלוס פגסוס (עיר השעשועים המבוסס על לוס אנג'לס או על לאס וגאס).
  • גרינפונסטון (Griffonstone, סלע הגריפונים) – מקום באקווסטריה שבו גרים כל הגריפונים שקיימים באקווסטריה כגון: גילדה, חברת הילדות של קשת בענן.
  • חוות האבנים (Rock Farm) – מקום הולדתה של פינקי פאי, שבו מתגוררים הוריה ושלוש אחיותיה: מוד פאי, ליימסטון פאי ומארבל פאי. בחווה מתעסקים רק באבנים ובנוסף זה המזון העיקרי שלהם. החווה ממוקמת במקום מסוים באקווסטריה.
  • הרי סמוקי (Smokey Mountains) – זוג הרים עם בקעה באמצע שנמצאים באקווסטריה, שאל המקומות האלה נשלחו קרן-קסם וביישנית על מנת ליישב סכסוך בין שתי משפחות של פונים שהתחיל ממריבה של אבות אבותיהם.
  • עירנו (Our Town) – כפר מרוחק באקווסטריה שבו שלטה בתחילת העונה החמישית סטארלייט גלימר, שהייתה אחת מתושבות המקום, שהפכה אותו לכפר של פונים שווי זכויות על פני השטח, שלמעשה היא גנבה את חותמות הבינה שלהם באמצעות קסם. לאחר שהתגלה המעשה היא נמלטה וירדה למחתרת, ובסוף העונה שבה לכפר והתנצלה על המעשה.
  • ארץ הדרקונים (Dragon Lands) - ארץ שניצבת באי געשי שאליו מתכנסים הדרקונים בזמנים שונים בין היתר: בעת נדידת הדרקונים או בבחירת שליט חדש לדרקונים.
  • יער לבן הזנב (White Tail Woods) - יער באקווסטריה שבו נערכת, מדי שנה בסתיו, תחרות ריצה שמטרתה היא להוריד את העלים מהעצים בעת הריצה.
  • הקוטג' של פלאטרשיי (Fluttershy's Cottage) - קוטג' מבודד ששוכן על גבעה ליד פוניוויל, שבו ביישנית גרה ומטפלת בבעלי החיים השונים החיים בביתה. וכמו כן, יש לה משק חיות שנמצא בחצר ביתה.
  • אקדמיית רעמי הפלא (Wonderbolt Academy) - אקדמיה שבה לומדים פגסוסים הרוצים להתקבל לקבוצת "רעמי הפלא", בניהולה של ספיטפייר. קרן קסם וקשת בענן (שלומדת שם מהעונה השישית) נשלחו לשם על מנת לעזור לשני תלמידים, המכירים מילדות.
  • יאקיקיסטאן (Yakyakistan) - ממלכה באקווסטריה שבה חיים יאקים ובראשם מולך הנסיך ראטרפורד. הממלכה נמצאת על הר מושלג.
  • בית ספר לחברות (School Of Frienship) – בית ספר שהוקם בסמוך לארמונה של קרן קסם, שבו היא וחברותיה מלמדות את דור העשרה. בית הספר משמש גם כפנימייה.
  • הר אייריס ( Mount Aris) -בעברית היפוגריפיה (Hippogriffia) – מקום מושבם הראשון של היפוגריפים (חיות שחציין נשר וחציין סוס) עד שנכבש על ידי הצבא של מלך הסערה. בעונה השמינית צוין שהממלכה שוקמה אחרי אירועי הסרט, ושחלק מההיפוגריפים שבו לתחומה.
  • סיקווסטרייה (Seaquestria) – מקום מושבם השני של היפוגריפים שבעזרת פנינה מיוחדת יכלו להפוך לפונֵי-ים (היפוקמפוסים, יצורים שחציים סוס וחציים דג), דבר שבו הם יכלו לשנות צורה גם ביבשה. הממלכה נשלטת על ידי המלכה נובו.
  • סיירס הולו (Sire's Hollow) – עיר הולדתם של סטרלייט וסנברסט, שאליו הם נשלחו בעונה השמינית על מנת ליישב בעיה שקרתה שם.
  • פסגות הסיכון (Peaks of Peril) – מקום שנמצא באקווסטריה שבה יש עמק נסתר שבה חיים הקירינים (קירין הוא יצור קסום המגיע מהמיתולוגיה הסינית ומהמזרח הרחוק שהוא חצי סוס וחצי דרקון) בדממה מוחלטת, מתוך סיבה שהם מרימים את קולם הם הופכים לניריקים ואז הם נשלחים להישטף בנהר הדממה אשר גורם להם לאבד את קולם. ביישנית ופריפז נשלחו לעמק הזה מטעם מפת הבינה.
  • הטרטרוס (The Tartarus) – נמצא במקום כלשהו באקווסטריה שבו כלואים המפלצות הכי מסוכנות והפושעים הכי מסוכנים. בסוף העונה השמינית צוין שטירק נכלא שם לאחר מאורעות העונה הרביעית, ובסוף העונה השמינית נכלאה שם קואוזי גלֹו. את המקום אפשר לפתוח במפתח מיוחד.
  • הופ הולו (Hope Hollow) – מקום באקווסטריה שבו קרן קסם וחברותיה באו אליו לפסטיבל הקשת, ועל הדרך הן היו צריכות לגרום למקום להיות צבעוני שוב, בגלל תקלה בגנרטור שמוריק קשת שגרם למקום להיות אפור ונטול כל צבע נוסף.
  • עמק הרוחות (Ghastly Gorge) – עמק סלעי שנמצא באקווסטריה שבו חיים צלופחי ענק שחבויים בין הנקיקים.

מושגי יסוד[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • יסודות ההרמוניה (Elements Of Harmony) - יסודות ההרמוניה מקורם בעץ תת-קרקעי בשם "עץ ההרמוניה". סלסטיה ולונה לקחו את יסודות ההרמוניה מהעץ במלחמתן נגד דיסקורד. מאוחר יותר, סלסטיה השתמשה בהם נגד אחותה שהפכה ל"סוסת הירח". אלף שנים אחרי קרן-קסם נצנוץ וחברותיה השתמשו נגד אותם אויבים ששבו לחיים וחזרו לנקום. בתחילת העונה הרביעית, יסודות ההרמוניה שבו לעץ על מנת להיפטר מצמחים טפילים שמקורם בזרעים שדיסקורד הפיל לפני שנלכד והפך לאבן בפעם הראשונה. היסודות שבו אל הפוניות בסוף העונה שביעית ושבו לעץ לפני האירועים של העונה השמינית. סומברה הרס אותן ואת עץ ההרמוניה בתחילת העונה האחרונה. בפרק שלאחר מכן, העץ שוקם, על ידי ששת הצעירים והפך למבנה בצורת עץ. סוג נוסף של יסודות ההרמוניה נמצא בתוך מערה ביער אפרפרי ביקום של "בנות אקווסטריה". יסודות ההרמוניה מורכבים מכנות, צחוק, טוב לב, נאמנות, נדיבות וקסם.
  • קיוטי מארק (Cutie Mark, בתרגום מילולי: סימן חמוד, בעברית: חותם בינה) - סימן שניתן לפוני לאחר שהוא מגלה את המעלה הטובה ביותר שלו וכמו כן, מכתיב לו את גורלו. הקיוטי מארק ממוקם ברגליו האחוריות של הפוני. בבנות אקווסטריה החותם מופיע על אחד מפריטי הלבוש של אותה דמות.
  • קשת על-קולית (Sonic rainboom) - כשפגסוס טס במהירות עצומה, הוא שובר את מחסום הקול ויוצר פיצוץ צבעוני שנראה למרחק עצום לעיתים. קשת זו חייבת להיות בצבע שערו של הפוני.
  • תיבת ההרמוניה (Chest of Harmony) - תיבה שיצאה מתוך פרח לאחר שיסודות ההרמוניה שבו לעץ ההרמוניה. את התיבה ניתן לפתוח באמצעות שישה מפתחות מיוחדים שנשאו את סמלי ההרמוניה והיו מוסווים בתוך שישה חפצים שונים: תרנגולת מגומי (מפתח הצחוק), פרח (מפתח טוב-הלב), סיכה (מפתח הנאמנות), תליון (מפתח הקסם), מטבע (מפתח הכנות) וסליל חוטים (מפתח הנדיבות). כאשר קרן-קסם וחברותיה פתחו את התיבה בסוף העונה הרביעית, הוא הוליד להם את כוח הקשת שאיתו הן נלחמו מול לורד טירק ולאחר מכן התיבה התעופפה משם באמצעות קשת שיצאה מעץ ההרמוניה והפכה אותה לארמון המלכות של קרן-קסם וחברותיה המכונה "ארמון קשת החברות".
  • לב הקריסטל (Crystal Heart) - לב עשוי קריסטל שמשמש כמרכז של אימפריית הקריסטלים ומייצב אותה. אם הוא נשבר, זה יכול לגרום לאסון כבד. כאשר הוא שב למקומו הוא יוצר קסם לוואי שגורם לתושבי הממלכה להפוך לפוניי קריסטל.
  • גביע האש (Gauntlet Of Fire, בתרגום מילולי:כפפת האש) – שרביט שכל דרקון שאוחז בו מקבל סמכות להפוך להיות שליט הדרקונים.
  • תפוחי הזאּפּ (Zap Apples) - זן של תפוחים בצבעי הקשת שמקורו ביער אברפרי. לצמיחה ולהתבשלות שלהם יש סימנים מיוחדים.
  • סרפד הומור (Poison Joke, בתרגום מילולי: בדיחה רעילה) - פרח, שכל מי שבמגע עמו, מקבל מראה מגוחך (כל אחד באופן אחר לגמרי).
  • מפת הבינה (Cutie Map) - מפת הולוגרמה של אקווסטריה, שנמצאת על השולחן שסביבו מתכנסות קרן-קסם וחברותיה ושמה הן מגלות, לפי חותמי הבינה, מי הן הפוניות שיוצאות לשליחות ומקום היעד שלהן. טריקסי בפרק השני של העונה השביעית העלימה אותה ובסוף אותו פרק נמצא בספא של פוניוויל. בעונה השביעית סטרלייט יצאה בפעם הראשונה לשליחות מטעם מפת הבינה, וכמו כן, גם ספייק (כשבמקרה שלו, מפת הבינה הציגה את ראשו). בעונה השמינית חבורת חותם הבינה יצאה בפעם הראשונה לשליחות מטעם חותם הבינה, מלוות בקרן קסם שמשמשת כמבוגרת האחראית עליהן ובפרק אחר נשלח סנברסט בפעם הראשונה, כשהוא מלווה בסטרלייט לשליחות משותפת.
  • פאראספרייט (Parasprite) - חרק הנראה מבחוץ כיצור מתוק וחמוד, אך הוא חרק טפיל בעל תיאבון גדול שיכול להתרבות לבד וללא גורם חיצוני. אפשר לגרשו באמצעות מוזיקה.
  • אליקורן (Alicorn) - פוני בעל כנפיים וקרן, אשר קסמו לרוב חזק יותר מאשר קסם פוני רגיל. אליקורנים הם לרוב בני מלוכה, וכמעט תמיד יהיו ממין נקבה. לרוב, אליקורנים היו בעבר פוני אדמה/פגסוסים/חדי קרן, אשר הפכו לאליקורן בעזרת קסמם של שליט אליקורן אחר. דמויות האליקורן היחידות בסדרה הן: קרן קסם (החל מעונה 3), הנסיכה קיידנס, הנסיכה סלסטיה, הנסיכה לונה והנסיכה פלורי הארט- אשר היחידה באקווסטריה שנולדה כאליקורן.
  • נציבי אקווסטריה (Pillars of Old Equestria) – שישה פונים שכל אחד מהם יסוד אחר : כישוף, כוח, יופי, ריפוי, תקווה ואומץ. הפונים נלחמו בפוני הצללים (שהיה למעשה שולייתו של מנהיג החבורה סטאר סווירל, שנקרא סטיגיאן) והוגלו עמו לשנים רבות בתוך לימבו. הם שוחררו על ידי טוויילייט ספארקל וחברותיה, ביחד עם סאנברסט וסטרלייט ,עם החפצים שהם השאירו ובדרך הם שחררו גם את פוני הצללים. בסוף הם הצליחו להפריד בעזרת טוויילייט וסטרלייט, את סטיגיאן מהפוני והגלו את הסוס עצמו ללימבו.
  • הפעמון הקסום (The Bewitching Bell) – פעמון קסום שיכול לשאוב כוחות קסם או לתת כוחות קסם למי שמחזיק בו. קריסליס, קוזי גלו וטירק על ידי גרוגר, על מנת להביאו. על הדרך הם למדו לשתף פעולה וכשהם סיימו את המשימה, הם שיקרו לגרוגר והחביאו את הפעמון ממנו על מנת להשתמש בו בעצמם על קרן- קסם וחברותיה. בהמשך הם פרצו לספריית קנטרלוט על מנת לגנוב את ספר התפעול של הפעמון.
  • הסידלינג האדיר (Great Seeding) – יצור דמוי אייל, שנאמר לזה שלוכד אותו מקבל יבול פורה תמידי. משאיר אחריו שובל של צמחים בצורה מסוגננת.
  • מסובב הזמן (Time Twirler) – מכשיר קסום שכל המחזיק בו יכול להשיב את הזמן אחורנית.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • אתר האינטרנט הרשמי של הפוני הקטן שלי: חברות היא קסם (באנגלית(הקישור אינו פעיל, 17.10.2020))