ויקיפדיה:מיזמי ויקיפדיה/ויקיפדיה אוהבת אתרי מורשת/פעילויות מתוכננות/סיורים 2013

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

ההשתתפות בסיורים היא על בסיס מקום פנוי. הנרשמים יקבלו אישור הרשמה בדוא"ל, ובו פרטי המפגש, ומיקומו המדוייק.

  • כאשר הוא מופיע, הסימן "האתרים בסיור נגישים למשתמשי כיסאות גלגלים" מסמל שהאתרים בסיור נגישים למשתמשי כיסאות גלגלים.
תאיך הסיור משך הסיור עיר תיאור הסיור להרשמה
יום רביעי, 18 בספטמבר, בשעה 9:00 שעתיים מוזיאון הרכבת - בחיפה הסיור יציג את המוצגים העיקריים במוזיאון הרכבת, יסקור בקצרה את תולדות הרכבת בארץ, ויכלול דוגמאות מוחשיות לאתגרי שימור, הן של בניינים ותשתיות והן של מגוון ציוד ומערכות רכבתיות היסטוריות, ככל שהזמן יתיר. ההרשמה לסיור זה הסתיימה. לא ניתן כעת להירשם לסיור זה.
יום רביעי, 18 בספטמבר, בשעה 10:00 שעה ורבע בית ויצמן - מכון ויצמן רחובות בבית ויצמן נבנה בשנת 1936 והיה ביתם הפרטי של ד"ר חיים ויצמן (1952-1874) וד"ר ורה ויצמן (1966-1881). חיים ויצמן היה מדען, יו"ר ההסתדרות הציונית (בשנים 1921-1931, ולאחר מכן בשנים 1947-1935), נשיאה הראשון של מדינת ישראל (1952-1948) ומייסדו ונשיאו הראשון של מכון ויצמן למדע. ד"ר ורה ויצמן היתה רופאת ילדים במקצועה. בני הזוג ויצמן נולדו ברוסיה, למדו במערב אירופה, בגרמניה ובשווייץ, וחיו כשלושים שנה באנגליה. את ביתם בארץ-ישראל בחרו לבנות ברחובות, בצמוד למכון זיו שייסד ד"ר ויצמן בשנת 1934, וממנו צמח לימים מכון ויצמן למדע. הבית תוכנן בידי האדריכל היהודי הנודע, אריך מנדלסון (1953-1887), שעזב את גרמניה עם עליית הנאצים לשלטון. בית ויצמן היה עבודתו הראשונה של מנדלסון בארץ-ישראל. זהו בית מודרני, הבנוי על גבעה המשקיפה על שפלת החוף במערב ועל הרי יהודה במזרח. האתרים בסיור נגישים למשתמשי כיסאות גלגלים ההרשמה לסיור זה הסתיימה. לא ניתן כעת להירשם לסיור זה.
יום רביעי, 18 בספטמבר, בשעה 9:00 שעה וחצי החצר הגדולה במרחביה ביקור בחצר הגדולה, במרכז המבקרים ובסליק ההיסטורי. ההרשמה לסיור זה הסתיימה. לא ניתן כעת להירשם לסיור זה.
יום שישי, 20 בספטמבר, בשעה 9:30 שעה וחצי מוזיאון העיר חיפה נסייר ונצלם במוזיאון העיר: במבנה בית העם, הוא המבנה הטמפלרי הראשון שהוקם בארץ ישראל, בבית הספר ובמושבה הגרמנית שהיא השכונה המתוכננת הראשונה בחיפה. האתרים בסיור נגישים למשתמשי כיסאות גלגלים ההרשמה לסיור זה הסתיימה. לא ניתן כעת להירשם לסיור זה.
יום שישי, 20 בספטמבר, בשעה 9:30 שעתיים בית ילין במוצא ספור הקמת המושבה מוצא והתבוננות במה שעוד נשאר..... ההרשמה לסיור זה הסתיימה. לא ניתן כעת להירשם לסיור זה.
יום שישי, 20 בספטמבר, בשעה 10:00 שעתיים בית דוברובין ביסוד המעלה "חצרות מספרות": לאורך רח' המייסדים משרידי בית הכנסת העתיק ועד למגדל המים, הגעה לאחוזת דוברובין והמשך הסיור שם. ההרשמה לסיור זה הסתיימה. לא ניתן כעת להירשם לסיור זה.
יום שישי, 20 בספטמבר, בשעה 10:00 שעה מוזיאון אילת עירי - אילת ההרשמה לסיור זה הסתיימה. לא ניתן כעת להירשם לסיור זה.
יום שישי, 20 בספטמבר, בשעה 10:00 שעה מוזיאון חצר היישוב הישן - ירושלים סיור מיוחד בתערוכת "בסימן טוב" העוסקת בחתונה בחברה המסורתית. הסיור יתמקד בחשיבות התיעוד שבעל פה, שהוא כלי חשוב במוזיאון אתנוגרפי. ההרשמה לסיור זה הסתיימה. לא ניתן כעת להירשם לסיור זה.
יום שישי, 20 בספטמבר, שעה 11:00 שעה מוזיאון בית ראובן בתל אביב מוזיאון בית ראובן הוא "בית אמן", ביתו של אחד מחלוצי האמנות הישראלית, הצייר ראובן רובין. המוזיאון ממוקם בלב הרובע ההיסטורי של "העיר העברית הראשונה" בסמוך לבית ביאליק ולבית העירייה הישן. ארבע קומות הבניין כוללות שתי גלריות בהן מוצגים ציורים נבחרים מאוסף המוזיאון כמו גם תערוכות אורחות. כיום בקומת הכניסה מוצג מבחר מציורי ראובן, ובקומה השנייה התערוכה: נח פולברג: זמן הנחש, תצלומים. ההרשמה לסיור זה הסתיימה. לא ניתן כעת להירשם לסיור זה.
יום שישי, 20 בספטמבר, שעה 11:00 שעה וחצי חוויית נהריים בקיבוץ גשר הסיור הוא הסיפור של ההתיישבות בגשר וקרבות מלחמת העצמאות, פנחס רוטנברג ותחנה הכח בנהריים. ההרשמה לסיור זה הסתיימה. לא ניתן כעת להירשם לסיור זה.
יום שלישי , 24 בספטמבר, שעה 10:00 שעתיים סיור בגן הפסלים של תומרקין בפארק אבו נבוט, יפו

גן הפסלים של תומרקין, שנחנך באוגוסט 2000 ליד סביל אבו נבוט ביפו, משקף את התפתחותו האמנותית של תומרקין מסוף שנות השמונים של המאה ה-20. הסיור יתמקד בעיסוקו של תומרקין בתיאור ההיסטורי ובשאלות של זהות תרבותית, כפי שמשתקפים בפסליו.

ההרשמה לסיור זה הסתיימה. לא ניתן כעת להירשם לסיור זה.
יום שישי, 27 בספטמבר, בשעה 10:00 שעתיים זכרון יעקב מסלול: רחוב הנדיב, רחוב המייסדים, רחוב היין, גבעת זמארין. הסיור יתמקד בתהליכי שימור עכשוויים במרכז המושבה, פרויקטים פרטיים וציבוריים כאחד. נבקר בחצרות מתחדשות, מבנים שהושלמו ואלו שנמצאים בבניה. יוצגו תכניות עתידיות של פיתוח ושימור במושבה שהפכה למודל ארצי בתחום השימור היישובי. ההרשמה לסיור זה הסתיימה. לא ניתן כעת להירשם לסיור זה.
יום שישי, 27 בספטמבר, בשעה 9:00 שעתיים מוזיאון הרצל בירושלים סיור במוזאון ובהר בדגש על התפתחות הזיכרון הקולקטיבי בהר. האתרים בסיור נגישים למשתמשי כיסאות גלגלים ההרשמה לסיור זה הסתיימה. לא ניתן כעת להירשם לסיור זה.
יום שישי, 27 בספטמבר, בשעה 9:00 שעתיים מוזיאון ראשון לציון הסיור יכלול סיור מודרך בתצוגות המוזאון, המציג את המושבה "ראשון-לציון", שהיוותה את הרוח, היזמות, החלוציות של ההתיישבות היהודית בארץ ישראל ולקחה חלק פעיל בעיצוב התרבות הישראלית. נגלה כי כאן, בראשון-לציון, נוצרו נכסי צאן ברזל בהוויית המדינה שבדרך – הדגל, ההמנון הלאומי,קרן קימת ואף בית הספר וגן הילדים העברי הראשון בעולם. מהמוזאון נצא לסיור בעיר ההיסטורית ונפגוש אתרים בני 130 שנים המשובצים בעיר המודרנית ומשמשים עדות בנוייה לחיים המפוארים מימי המושבה. ההרשמה לסיור זה הסתיימה. לא ניתן כעת להירשם לסיור זה.
יום שישי, 27 בספטמבר, בשעה 9:00 שעתיים חוסמסה בחולון סיור בגן חוסמסה, בבאר המים, במוזיאון על 2 קומותיו, צפייה במצגת אור קולית, סיור באנדרטת ושריד דרך הביטחון. ההרשמה לסיור זה הסתיימה. לא ניתן כעת להירשם לסיור זה.
יום שישי, 27 בספטמבר, בשעה 11:00 שעה וחצי המוזאון לראשית ההתיישבות בעמקקיבוץ יפעת המוזיאון לראשית ההתיישבות בעמק, בקיבוץ יפעת הצופה אל נופו הקסום של העמק, מציג ומספר את סיפורם המופלא של החלוצים מתיישבי העמק,החל משנת 1911 ועד קום מדינת ישראל. במוזיאון תצוגה, מהגדולות בישראל בנושא ההתיישבות והחלוצים (מעל 6000 חפצים אותנטיים). ההדרכה שמה דגש על סיפוריהם האישיים של החלוצים ועל סיפורי מקום . ההרשמה לסיור זה הסתיימה. לא ניתן כעת להירשם לסיור זה.
יום שישי, 27 בספטמבר, בשעה 10:00 שעתיים כפר סבא נשזור סיפורה ההיסטורי של כפר-סבא תוך סיור בין המבנים שרידי המושבה, בת זקונים של העלייה הראשונה. האתרים בסיור נגישים למשתמשי כיסאות גלגלים ההרשמה לסיור זה הסתיימה. לא ניתן כעת להירשם לסיור זה.
יום שישי, 4 באוקטובר, בשעה 10:00 שעתיים פתח תקוה בכיכר יהיה הסבר על תחילתה של המושבה תוך סקירת כל האתרים הנמצאים מסביב לכיכר כגון: בתי ראשונים (בית סלומון, בית מיכאל שפירא, בית זרח ברנט), יקב פרידמן, הבאר הראשונה, התלם הראשון... בהמשך, רחוב חובבי ציון: יבקרו בבית הכנסת הגדול על שם יעקב רוטשילד – אביו של הברון רוטשילד ובחצרות איכרים: גרינשטיין, גרף, למפרט, ליפקיס. תחנה נוספת היא בית הדפוס ההיסטורי, אתרים ברח' רוטשילד כגון בית רוטבארד, אנדרטאת רוטשילד וביה"ס פיקא. ההרשמה לסיור זה הסתיימה. לא ניתן כעת להירשם לסיור זה.
יום שישי, 4 באוקטובר, בשעה 9:30 שלוש שעות בנימינה בית הראשונים – שוכן בביתו של מנדל צודקוב, תעשיין סבון שעלה עם משפחתו מרוסיה ושאף להיות חקלאי, בערוב ימיו תרם את ביתו ונחלתו למועצה המקומית לתועלת הציבור. משם – סיור לגרעין המושבה ההיסטורי, בית הכנסת "תפארת-בנימין, תחנת הנוטרים, הרחוב הראשי. גבעת–הפועל שכונת ילדותו של אהוד מנור, בה יקום "מרכז מורשת הזמר העברי" על שמו בחסות המועצה לשימור אתרים.שוני- אתר בו ישבו חלק ממייסדי בנימינה, בעל היסטוריה מרתקת ועתיקה. בתקופה הרומית-אתר שעשועי מים.שימש את האצ"ל כבית ספר למפקדים ומכאן יצאו לפריצת כלא עכו. ההרשמה לסיור זה הסתיימה. לא ניתן כעת להירשם לסיור זה.
יום שישי, 4 באוקטובר, בשעה 9:30 שעה וחצי נתניה - מוזיאון העיר נתניה סיפורה של נתניה, תולדות נתניה לאורך רחוב הרצל הותיק מהקמתה ב-1929 ועד היום, וביקור במוזאון העיר נתניה. ההרשמה לסיור זה הסתיימה. לא ניתן כעת להירשם לסיור זה.
יום שישי, 4 באוקטובר, בשעה 9:30 שעה וחצי תל אביב - מרכז רבין ההרשמה לסיור זה הסתיימה. לא ניתן כעת להירשם לסיור זה.
יום שישי, 4 באוקטובר, בשעה 10:00 שעתיים וחצי מערת הפלמ"ח במשמר העמק הדרכה ב"הר הגעש" הקרב על משמר העמק. הדרכה ב"מערת הפלמ"ח", המחלקות המיוחדות של הפלמ"ח. באמצעות סיפורי גבורה, שירים וסרטים. ההרשמה לסיור זה הסתיימה. לא ניתן כעת להירשם לסיור זה.
יום שישי, 4 באוקטובר, בשעה 10:00 שעה ורבע הרצלילנבלום בתל אביב "הרצלילינבלום" הוא מוזיאון לבנקאות ונוסטלגיה תל אביבית. הסיור באתר יימשך כ-45 דק' ויכלול תחנות מרכזיות במוזיאון המביאות לידי ביטוי את הארכיטקטורה המיוחדת של המבנה ואת תהליך השימור העדין והמורכב שנעשה במקום: ציורי הקיר המיוחדים, המרצפות המקוריות ואף שנויים מבניים שנעשו בבנין במהלך השנים. בנוסף נצא מחוץ למבנה ונסקור את סביבתו הקרובה (פסז' פנסק, בית דנין). האתרים בסיור נגישים למשתמשי כיסאות גלגלים ההרשמה לסיור זה הסתיימה. לא ניתן כעת להירשם לסיור זה.
יום שישי, 4 באוקטובר, בשעה 10:00 שעתיים גבעת התחמושת בירושלים סיור באתר הקרב המקורי, צפייה במיצג האורקולי. כמו כן נבקר בתערוכת צילומי ענק "ירושלים ממך ואליך" המוצגת במקום, פרי עבודתו של הצייר/אמן הבינלאומי אליעד יהלום. ההרשמה לסיור זה הסתיימה. לא ניתן כעת להירשם לסיור זה.
יום שישי, 4 באוקטובר, שעה 11:00 שעתיים מוזיאון ישראל בירושלים סיור בהיכל הספר ובאולמות תצוגת קבע של האגף לאמנות ותרבות יהודית, ויסתיים בגן האמנות. הסיור יועבר ע"י ד"ר עליזה קופיאצקי, מנהלת מרכז המידע לאמנות ישראלית, וניתן בחסות מרכז המידע. הכניסה למוזיאון בלא תשלום למשתתפים בסיור. ההרשמה לסיור זה הסתיימה. לא ניתן כעת להירשם לסיור זה.
יום שישי, 4 באוקטובר, שעה 10:00 שעה ורבע בית באו בתל אביב סיור במוזיאון בית יוסף באו שהציל אנשים בשואה ע"י זיוף תעודות ובארץ עבד בשירות המוסד. וסיפור חייהם המיוחד של רבקה ויוסף באו הזוג שאת חתונתם מראים בסרט חתונת שינדלר. ההרשמה לסיור זה הסתיימה. לא ניתן כעת להירשם לסיור זה.
יום שלישי, 8 באוקטובר, שעה 18:00 שעה וחצי מוזיאון ישראל בירושלים סיור בהיכל הספר ובאולמות תצוגת קבע של האגף לאמנות ותרבות יהודית, ויסתיים בגן האמנות. הסיור ניתן בחסות מרכז המידע לאמנות ישראלית. הכניסה למוזיאון בלא תשלום למשתתפים בסיור. ההרשמה לסיור זה הסתיימה. לא ניתן כעת להירשם לסיור זה.
יום שישי, 11 באוקטובר, בשעה 10:00 שעתיים מקווה ישראל בית הספר החקלאי הוקם בשנת 1870 על-ידי חברת "כל ישראל חברים" (אליאנס) מצרפת, ביוזמת מנהלו הראשון יעקב קרל נטר. בסיור נבקר באתרים ההסטוריים הבולטים במקוה ישראל: בית נטר, בית הכנסת, מרתפי היקב, סדנת המכניקה, עץ הפיקוס הבנגלי והגן הבוטני. ההרשמה לסיור זה הסתיימה. לא ניתן כעת להירשם לסיור זה.
יום שישי, 11 באוקטובר, שעה 10:00 שעה ורבע בית פישר בקריית אתא סיור במוזיאון לרבות התערוכה: ממעוף הציפור, תצלומי האויר מספרים את סיפור התפתחותה של העיר. הצגת המרכז החינוכי והפעילות הקהילתית. מבנה בית פישר – אז והיום, שימור ושיפוץ בטעם חמוץ. ההרשמה לסיור זה הסתיימה. לא ניתן כעת להירשם לסיור זה.
יום שישי, 11 באוקטובר, שעה 10:30 שעה וחצי כפר מלל נסייר בחלקה הציבורית של המושב, נתאר את תהליכי השימור של מבנים שונים –הבית הציבורי, צריף ומשק העזר, נסקור שיטות השקייה ששומרו, המחלבה והסמל המסחרי של במושב-עץ הקזוארינה שהיה לשדרה לצידי הכביש שחוצה את המושב ונשתמר בחורשה ליד מועדון תנועת הנוער. ההרשמה לסיור זה הסתיימה. לא ניתן כעת להירשם לסיור זה.
יום שישי, 11 באוקטובר, שעה 10:00 שעתים מוזיאון המושבה - מזכרת בתיה מסע משותף במוזיאון ובתצוגותיו שבאתרים ההיסטוריים: מחיי היום יום, אל תערוכת החקלאות, הנפחייה המוצלת, בית משק הברון והאנטילה. פנים וחוץ של חיים וסיפורים במושבת העלייה הראשונה. ההרשמה לסיור זה הסתיימה. לא ניתן כעת להירשם לסיור זה.
יום שישי, 11 באוקטובר, שעה 10:00 שעה וחצי הארמון בניצנים - ניצנים הישנה "סיפורו של מקום"- הארמון וקרב ניצנים בתש"ח. נשמע את סיפור הארמון ושימורו, נספר על נשים גיבורות שלחמו לצד הגברים, נראה אנדרטאות ועמדות משוחזרות ואת אנדרטת הברונזה "יד לאשה הלוחמת". נצפה במיצג אור-קולי מרתק. ההרשמה לסיור זה הסתיימה. לא ניתן כעת להירשם לסיור זה.
יום שישי, 11 באוקטובר, שעה 11:00 שעה וחצי היכל העצמאות בתל אביב ההיסטוריה האדריכלית של הבית, התפתחותו, שינויים ארכיטקטוניים: מסגנון אקלקטי – ללא אדריכל עד סגנון בינלאומי – באוהאוס –אדריכל קרל רובין), השתלבותו במרקם עירוני אדריכלי של העיר מאז ועד היום, גילויים חדשים תוך כדי שיפוץ מקדים, בעיות שימור, תכניות שימור עתידיות ועוד. באולם ההכרזה נספר למשתתפים על טקסי שחזור ומאמצים שנעשו בעבר למטרת שחזור האולם ושימורו. נסיים בסיפור טקס הכרזת המדינה. האתרים בסיור נגישים למשתמשי כיסאות גלגלים ההרשמה לסיור זה הסתיימה. לא ניתן כעת להירשם לסיור זה.