ויקיפדיה:רשימת ערכים במחלוקת/:שייח' ג'ראח2

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

דף זה הוא דף ארכיון של דיון או הצבעה שהסתיימו. את המשך הדיון יש לקיים בדף השיחה של הערך או הנושא הנידון. אין לערוך דף זה.

לראש הדף
לתחתית הדף

<שייח' ג'ראח

  • תאריך תחילת ההצבעה: ~~~~~
  • תאריך סיום ההצבעה: {{ס:#זמןמ:H:i, j xg Y|+6 days +23 hours +59 minutes}} (IST)

לאור מלחמת עריכה ארוכה אשר נמשכת כמה חודשים, החלטתי לפתוח הצבעת מחלוקת הנוגעת במשפט הראשון: האם השכונה היא פלסטינית, ערבית, מעורבת או שעדיף לא לכתוב כלום בתחילת המשפט. היה כתוב למשך זמן רב כי היא שכונה ערבית. כעת הגרסה היציבה היא שֵׁייח' גָ'רַאח (בערבית: الشيخ جراح) היא שכונה במזרח ירושלים, ואם המשפט משתנה, אחד העורכים מתבקש להחזיר לגרסה זאת עד לתום ההצבעה.

דיונים קודמים[עריכת קוד מקור]

שיחה:שייח' ג'ראח#מלחמת_עריכות

המשך הדיון[עריכת קוד מקור]

עמדת צד א' - שכונה פלסטינית[עריכת קוד מקור]

אני בעד המשפט:

שֵׁייח' גָ'רַאחערבית: الشيخ جراح) היא שכונה פלסטינית במזרח ירושלים.

מ-2 סיבות.
  • בוויקיפדיה, בין אם בשכונות פלסטיניות, יהודיות, דרוזיות או בדואיות, לא נהוג להגיד שכונה על שם השפה בה דוברים בשכונה. לדוגמה, בערך בית דוד (שכונה), כתוב שהשכונה היא יהודית, לא עברית או ערבית.
  • בשכונה יש רוב מוחלט מאוד של פלסטינים לעומת יהודים ע"פ מקור זה, ומסיבה זו אי אפשר להגיד שהשכונה מעורבת, כמו שאי אפשר להגיד שבאר שבע מעורבת בגלל שיש שם אוכלוסייה ערבית. אקסינו - שיחה 15:53, 27 בדצמבר 2021 (IST)
הערה צדדית: תל אביב - יפו נחשבת לעיר מעורבת (יש בה 8% ערבים), כך שהדוגמה לא טובה Eladti - שיחה 15:58, 27 בדצמבר 2021 (IST)
תודה, שיניתי. אקסינו - שיחה 16:03, 27 בדצמבר 2021 (IST)
מה הקשר לרוב ואחוזים היא מעורבת וזה חלק מהסיפור שלה ומכל ההתרחשויות בשכונה הזו.--מאגמה - שיחה 17:21, 28 בדצמבר 2021 (IST)

עמדת צד ב' - השכונה ערבית[עריכת קוד מקור]

שֵׁייח' גָ'רַאחערבית: الشيخ جراح) היא שכונה ערבית במזרח ירושלים.

עמדת צד ג' - השכונה מעורבת[עריכת קוד מקור]

שֵׁייח' גָ'רַאחערבית: الشيخ جراح) היא שכונה מעורבת במזרח ירושלים.

כמה יהודים גרים בשכונה? כמה תושבים בסך הכל? Eladti - שיחה 00:30, 28 בדצמבר 2021 (IST)
יש כנראה 28 משפחות יהודיות. וזה מתוך 15,000 תושבים. זה לא מצדיק לקרוא לשכונה "מעורבת". וגם לאור זה שהם יושבים בכמה מתחמים בקצה אחד של השכונה, והשאיפה שלהם היא בעצם להפוך את האזור בו הם יושבים לשכונה יהודית, שלא תהיה חלק משייח' ג'ראח. emanשיחה 17:58, 28 בדצמבר 2021 (IST)
לשיטתך לא לשיטת המציאות, האירועים, התקשורת ההד הגאו פוליטי סה"כ לשיטתך.--מאגמה - שיחה 18:09, 28 בדצמבר 2021 (IST)
בדקתי, ולא ראיתי ש"המציאות" מינתה אותך לדובר שלה. המציאות היא שיש שכונה עם 15 אלף תושבים ערביםפלסטינים, ובמתחם מסויים בה יש 28 משפחות יהודיות. עכשיו יבוא כל אחד, וייקבע האם לאור המציאות הזו הוא חושב שלהגדיר את השכונה כ"שכונה מעורבת" זו הגדרה טובה, שעוזרת לקורא להבין את המציאות הזו. emanשיחה 18:52, 28 בדצמבר 2021 (IST)
אבל כל השאר מינו אותי. יבואו העורכים ויסתכלו למציאות בלבן של העיניים וישאלו למה יש עורכים שרוצים לפרק את השכונה הזו ממדינת ישראל. ודרך אגב מאיפה את מביא את המספרים ולמה בשני קטגוריות?--מאגמה - שיחה 20:49, 28 בדצמבר 2021 (IST)
מספר התושבים הכולל בשכונה מהערך. מספר המשפחות היהודיות מהראיון הזה עם אריה קינג. emanשיחה 23:52, 28 בדצמבר 2021 (IST)

עמדת צד ד' - לא לציין הגדרה חותכת במילים הראשונות[עריכת קוד מקור]

להשאיר את הפתיח כמו שהוא כרגע

שֵׁייח' גָ'רַאחערבית: الشيخ جراح) היא שכונה במזרח ירושלים

ולא לציין במילים הראשונות האם השכונה היא ערבית\מעורבת\פלסטינית\יהודית ובהמשך ינתנו פרטים על הרכבה הדמוגרפי של השכונה. זה המצב למשל בערך עג'מי ובערכים על הערים המעורבות לוד, רמלה,עכו ויפו. צורייה בן הרא"ש - (שיחה, תרומות) - כ"ד בטבת ה'תשפ"ב 22:54, 27 בדצמבר 2021 (IST)

עמדת צד ה' - לא לציין הגדרה חותכת במילים הראשונות ולכתוב 'בירושלים'[עריכת קוד מקור]

להשאיר את הפתיח כמו שהוא ולשנות לשכונה בירושלים במקום במזרח ירושלים (אין ישות מוניציפלית בשם מזרח ירושלים.

שֵׁייח' גָ'רַאחערבית: الشيخ جراح) היא שכונה בירושלים

מנימוקי צד ד' ובתוספת ההגדרה הבסיסית יותר - שכונה בירושלים. בהמשך כמובן יש לציין את מזרח ירושלים. Yyy774 - שיחה 00:02, 29 בדצמבר 2021 (IST)

שבירה[עריכת קוד מקור]

סליחה נכבדיי אבל לא מובן איך בכלל מנהלים כאן את המחלוקת הזו ?
זה נושא שיטתי!
הוא עוסק בשאלה איך מתארים בפתיח שכונות במזרח ירושלים!
יש לנו עוד ערכים על שכונות כאלה!
יש להשוות את הכיתוב בפתיח למתודה שיש בכל אותם ערכים! שבקטגוריה:מזרח ירושלים.
או להעמיד את כל הערכים הללו במחלוקת.
למשל תסתכלו מה כתבו בערכים אבו תור, סילואן, בית חנינא, אל-בוסתאן, א-סוואנה, אום ליסון, בית צפאפא וכו...
לעניינו בהקשר לסוגיית התיוג פלסטיני, לא משתמשים בו בערכים אלה בפתיח במשפט המתאר את השכונה, אלא במינוח שכונה ערבית או ערבית-יהודית. המינוח פלסטיני שמור במיזם לאוכלוסייה המשתייכת מוניציפלית לאחת מהנפות של הרשות הפלסטינית.
כן משתמשים לעיתים גם במינוח מעורבת בהתאם להרכב האוכלוסייה או בהיגד:ערבית עם מיעוט יהודי.
כאמור כך או כך המחלוקת היא עניין מתודי רוחבי ועליה להתייחס בהצבעה! לכל הערכים במזרח ירושלים זאת באם מחליטים לערער על המקובל בהם. או לחלופין לבטל את ההצבעה הזו ולנהוג כמקובל בהם כמתבקש.
(בשולי הדברים, יש לציין בנוסף שלא פותחים הצבעה מחלוקת קהילתית רבתי לאחר 2 ימי דיון בלבד בדף שיחת הערך. הצבעת מחלוקת היא מוצא אחרון לאחר השלמת כל דרכי הידברות וחתירה להסכמה.) מי-נהר - שיחה 01:20, 28 בדצמבר 2021 (IST)
נקודה טובה, אבל בגלל שדווקא בדף הזה יש מחלוקת די קשה, החלטתי לעשות דיון עליה. באמת קשה מאוד להגיע להסכמה במצב כזה. אקסינו - שיחה 09:43, 28 בדצמבר 2021 (IST)
אקסינו במחילה מכבודך אינני מטיל ספק במסירות שלך לנושא ובכוונותיך הטובות. ברם יש כללים לזמני הדיון הנדרשים ולשלבים שיש לעבור לפני פתיחת הצבעת מחלוקת קהילתית. כך גם באשר לפתיחת הצבעה הנוגעת למקרים בחתך רוחבי תוכל לראות לכך דוגמאות ב-ויקיפדיה:רשימת ערכים במחלוקת/:ח'דיתה, בברכה, מי-נהר - שיחה 22:29, 28 בדצמבר 2021 (IST)
אני חושב ששייח' ג'ראח זה נושא סוער בפני עצמו, אני יכול להבין את טענותיך אבל אני חושב שעדיף להתחיל ממנו כי הדיון עליו לא נמשך לשום מקום. אגב, על איזה נהלים דילגתי בטעות? אקסינו - שיחה 22:54, 28 בדצמבר 2021 (IST)
ראשית יש להמתין לפחות שבוע להשלמת דיון בדף השיחה, זאת בין היתר בשל החובה לאפשר לכל אחד מהקהילה להשתתף בדיון מבלי להיות חייבים להיות זמינים במיזם כל הזמן.
אם הנך סבור שהדיון אינו זוכה להשתתפות מספקת ניתן להיעזר בפרסומו בלוח המודעות.
לאחר שבוע לפחות (וניתן להמתין יותר אם הדיון עודנו ער), מסכמים את העמדות. ניתן לשם הסדר גם לעשות הצבעה מסכמת בין משתתפי הדיון לאחר תיוגם. הגם שאין להצבעה זו מעמד מלבד לכך שהיא מאפשרת להציג האם ישנו רוב ניכר לעמדה מסוימת ולהסתפק בכך לשם הכרעה.
רק עם מתברר שיש תומכים ניכרים גם למיעוט שלא השתכנעו ושהם מתעקשים ללכת להצבעה, (כי מצופה בדרך כלל מהמיעוט לקבל את עמדת הרוב ולהצהיר אם הם מקבלים את ההכרעה בתום הדיון. כפי שקורה שעורכים מבטלים את דעתם בכדי שלא לגרור הקהילה להצבעה). אזי ניתן ללכת להצבעת מחלוקת רב-קהילתית. (ובמקרה של מחלוקת בין בודדים עשויים להידרש גם לבוררות). מי-נהר - שיחה 23:35, 28 בדצמבר 2021 (IST)

זכות הצבעה ישנה למשתמשים שנרשמו לפחות 30 ימים לפני פתיחת ההצבעה, ביצעו לפחות 100 עריכות במרחב הראשי או במרחבים המשיקים לו במהלך 90 הימים שקדמו לתחילת ההצבעה (כלומר עריכות דפי שיחה, דפי מדיניות וכדומה אינן נספרות) ואינם עורכים בתשלום.

אין להצביע לפני פתיחת ההצבעה ואין לפתוח את ההצבעה עד אשר חלפו 72 שעות מהצגת טיעוני הצדדים. בהתאם לוויקיפדיה:מלחמת עריכה אין להוסיף או לגרוע מאופציות ההצבעה שסוכמו על ידי הצדדים ללא הסכמתם, אלא אם כן הבורר אישר את השינוי.

שיטת ההצבעה[עריכת קוד מקור]

יש לדרג את כל האפשרויות העומדות להצבעה. אפשרויות שתתעלמו מהן ייחשבו לאחרונות בתור. הדירוג יכול להיות חלקי, ואסור לו לכלול סתירות פנימיות.

את ההעדפות אפשר לנסח באופן מילולי, למשל "אפשרות א', ואם לא אז ב' או ג', ואם לא אז ד'". אפשר גם להשתמש בקיצורים המקובלים:

  • ד – העדפת אפשרות ד' על פני כל אפשרות אחרת.
  • בגא - העדפת אפשרות ב', ואם לא אז ג' ואם לא אז א' ואם לא אז כל אפשרות אחרת.
  • ב(גא) - העדפת אפשרות ב' כאפשרות ראשונה ולאחר מכן א' או ג' ללא העדפה ביניהן ואותן על פני כל אפשרות אחרת.
  • גד(אב) – העדפת האפשרויות ג' ו-ד' על פני אפשרויות א' ו-ב', כשאפשרות ג' עדיפה על פני ד' ולאחריהן א' ו-ב' ללא ההעדפה ביניהן ואותן על פני כל אפשרות אחרת.
  • (דה)(אבג) – העדפת אפשרויות ד' או ה' (ללא העדפה ביניהן) על פני אפשרויות א', ב' או ג' (ללא העדפה ביניהן) ואותן על פני כל אפשרות אחרת.

הקולות ישוקללו לפי שיטת שולצה למציאת זוכה יחיד.

אפשרויות ההצבעה[עריכת קוד מקור]

  • אפשרות א' – לציין בפתיח שהשכונה היא שכונה פלסטינית
  • אפשרות ב' – לציין בפתיח שכונה ערבית
  • אפשרות ג' – לציין בפתיח שהשכונה היא שהשכונה היא שכונה מעורבת
  • אפשרות ד' – לא לציין בפתיח הגדרה חותכת

ההצבעה[עריכת קוד מקור]

לא להצביע כעת.

תוצאות ההצבעה[עריכת קוד מקור]

יפורסמו בהמשך.