חגים (סרט, 2016)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
חגים
Holidays
בימוי קווין סמית'
גארי שור
מאט ג'ונסון
סקוט סטיוארט
ניקולס מקארתי
דניס וידמאייר
קווין קולש
שרה עדינה סמית'
אנתוני סקוט ברנס
הופק בידי ג'ון הגמן
טים קונורס
אדם איג'יפט מורטימר
קייל פרנקה
ארם טרצקיאן
שחקנים ראשיים יום ולנטיין:
מדלן קוגלאן
סוואנה קניק
ריק פיטרס
בריטון סימונס
יום פטריק הקדוש:
רות בראדלי
פיטר קמפיון
איזולט מק'קפרי
פסחא:
אווה אקרס
פטרה רייט
מארק סטגר
יום האם:
סופי טראוב
אלקה פלדינו
שילה ואנד
ג'ניפר לאפלור
סוניה קינסקי
יום האב:
ג'וסלין דונהיו
מייקל גרוס
יאנה קארן
ליל כל הקדושים:
אשלי גרין
אוליביה רוש
הארלי קווין סמית'
הארלי מורנשטיין
שלבי קמפר
חג המולד:
סת' גרין
קלייר גרנט
קאלוס קלוף
ג'ון סי. ג'ונסון
שון פרסונס
מייקל סאן לי
ווס רוברטסון
קארינה נואל
סקוט סטיוארט
ריצ'רד דילורנצו
סילבסטר:
לורנזה איזו
אנדרו בואן
מייגן דאפי
מוזיקה רוברט אלייר
מארק דגלי אנטוני
כריסטופר דרייק
רונן לנדא
ליאו פירסון
פיילוטפרייסט
ג'ונתן סנייפס
מיסטר סקווינטר
מדינה ארצות הברית
חברת הפקה דיסטנט קורנרס אנטרטיינמנט
סרטי XYZ
חברה מפיצה ורטיקל אנטרטיינמנט
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 14 באפריל 2016 (TFF)
22 באפריל 2016 (ארצות הברית)
משך הקרנה 105 דקות
שפת הסרט אנגלית
סוגה אימת-חג
הכנסות באתר מוג'ו holidays
holidaysanthology.com
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

חגיםאנגלית: Holidays) הוא אימת-חג וסרט אנתולוגיה אמריקאי משנת 2016 המורכב מסרטי אימה קצרים, שכל אחד מהם נוצר בהשראת חגיגה אחרת. בין הבמאים נמנים קווין סמית', גארי שור, אדם איג'יפט מורטימר, סקוט סטיוארט, ניקולס מקארתי, דניס וידמאייר וקווין קולש, שרה עדינה סמית' ואנתוני סקוט ברנס.[1]

הסרט הוקרן בבכורה עולמית בפסטיבל הסרטים טרייבקה ב-14 באפריל 2016.[2] לאחר מכן, הוא הופץ בווידאו על פי דרישה ב-15 באפריל 2016 ובהמשך גם בבתי הקולנוע בארצות הברית ב-22 באפריל 2016.[3] החברה המפיצה שלו הייתה ורטיקל אנטרטיינמנט, בעוד שחברות ההפקה היו דיסטנט קורנרס אנטרטיינמנט וסרטי XYZ.[1]

חלקים[עריכת קוד מקור | עריכה]

יום ולנטיין[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • כתיבה ובימוי: קווין קולש ודניס וידמאייר
  • משחק: מדלן קוגלאן, סוואנה קניק, ריק פיטרס, בריטון סימונס

מקסין היא תלמידה שסובלת מבריונות. לאחר סצנה בחדר המלתחות, היא קופצת ממקפצת הבריכה, טובעת ומחולצת על ידי המאמן שלה, רוקוול, בו היא חושקת. רוקוול סובל ממחלות בלב וזקוק להשתלה, ואינו יכול לעשות הרבה בעניין ההצקות והבריונות של היידי למקסין מכיוון שזו ארגנה עבורו גיוס כספים. לאחר שהיידי צוחקת על מקסין בגלל הטביעה שלה ולועגת לה על כך שלא הצליחה לעשות דבר עבור מחלתו, רוקוול משאיר מכתב אהבה בתא שלה, במטרה לנחם אותה. מקסין מוצאת אותו ונכנסת למצב אופורי. לאחר מכן, היא עוקבת אחרי היידי, מכה אותה עם לבנה והורגת אותה בעזרת סכין יפנית. בהמשך, נודע כי מקסין חותכת את עצמה באמצעות אותה הסכין, וטוענת שאביה התאבד באמצעותה. מאוחר יותר באותו הלילה, רוקוול מתכונן ללכת לאירוע התרמה עם אשתו עד שהוא שומע את פעמון הדלת. כשהוא פותח אותה, הוא נחרד לגלות שמקסין עומדת בכניסה כשהיא אוחזת בליבה של היידי כמתנת חג עבורו.

יום פטריק הקדוש[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • כתיבה ובימוי: גארי שור
  • משחק: רות בראדלי, פיטר קמפיון ואיזולט מק'קפרי

מורה בבית ספר ששמה אליזבת קאלן מציגה לתלמידיה סרט תיעודי אודות יום פטריק הקדוש והאגדה כיצד סילק את כל הנחשים מאירלנד. בהמשך היא מבחינה בתלמידה החדשה שלה, גרנייה, ומנסה ליצור עימה אינטראקציה, אך ללא הצלחה. לאחר שיעור במהלכו עיצבו התלמידים כרטיסי ברכה, מבחינה קאלן בכרטיס הברכה של גרנייה, עליו הונח עור יבש של נחש ומתחתיו היה כתוב: "רק משאלתך העמוקה ביותר יכולה לגרום לי לחייך". ביום שלמחרת, מתעוררת קאלן במכוניתה, כשעור נחש מונח מסביבה. בסצנה הבאה, היא פוגשת את גרנייה בסופרמרקט וזו מחבקת את בטנה של קאלן בחוזקה, מה שגורם לקאלן לחשוד שמשהו לא בסדר בגופה. בהמשך, מגלה קאלן שהיא בהיריון (בעבר הביעה עניין להביא ילדים לעולם) והרופא שלה טוען שיש בבטנה נחש. כאשר קאלן קוראת את דו"ח הקריאה של גרנייה ורואה ציור של עצמה יולדת נחש, היא שואלת אותה במה מדובר, וזו בתגובה מחייכת בלי לומר מילה. במהלך השנה שלאחר מכן, כשהבטן של קאלן ממשיכה לגדול, ההתנהגות שלה משתנה בהתאם. משפחתה מתחננת שתקשיב להיגיון ותבצע הפלה, אך זו מסרבת לעשות כן. במהלך השבועות האחרונים להריונה, לובשת קאלן בגדים בסגנון ימי הביניים, מכיוון שזה הדבר היחיד שהיא יכלה ללבוש בהתחשב במצב גופה ובגודל הבטן שלה. כמעט ארבע מאות ימים לאחר שנולד "תינוק הנחש" שלה, שוכבת קאלן באמבטיה שלה ומניחה עכבר על בטנה, בתקווה לפתות את הנחש לצאת מתוך רחמה; דבר שקורה וגורם לה לאבד הכרה. לאחר מכן, היא נחטפת על ידי גרנייה וגבר מסתורי, ככל הנראה אביה של גרנייה, עימו קיימה קאלן יחסי מין ביום פטריק הקדוש. הגבר מניח שקאלן תיחרד מלידת נחש, אך זו מאמצת בשמחה את תפקידה כאמו, ומכנה את הנחש כ"תינוק היפה" שלה, ומצטרפת לכת שלו ושל גרנייה. מאוחר יותר, מורה חדשה בבית הספר (נזירה) מקבלת את אותו המסר מגרנייה והסיפור חוזר על בשנית.

פסחא[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • כתיבה ובימוי: ניקולס מקארתי
  • משחק: אווה אקרס, פטרה רייט ומארק סטגר

בשעת לילה מאוחרת, מגיחה ביצת פסחא מתוך מרפסת לסלון. הילדה, ששומעת את הרחשים בסלון קמה בבהלה ואמה מרגיעה אותה ומנסה כמיטב יכולתה להסביר את הקשר של קמע החג לישו. היא גם אומרת לה שהיא חייבת לישון כאשר ארנב הפסחא מגיע, כי אף ילד מעולם לא ראה אותו. מאוחר יותר, הילדה קמה לשתות מים ומגלה יצור דמוי ישו הצלוב/ארנב הפסחא, שמותיר אחריו אפרוחים וסוכריות בסלון. היא מנסה להתגנב בחזרה לחדרה אך נתפסת. הארנב מסביר שמשום שהיא ראתה אותו, היא חייבת לתפוס את מקומו ושהיא לעולם לא תראה את אמה שוב, אלא תראה דברים קסומים מופלאים; הוא מאכיל אותה בביצה שהופכת אותה ליצור דמוי ארנב. לבסוף, האם נשמעת כשהיא קוראת לבתה וזאת, תוך שהדלת האחורית ננעלת.

יום האם[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • כתיבה ובימוי: שרה עדינה סמית'
  • משחק: סופי טראוב, אלקה פלדינו, שילה ואנד, ג'ניפר לאפלור וסוניה קינסקי

קייט היא אישה שלא יכולה להפסיק להיכנס להריונות וממשיכה להפיל אותם זה אחר זה. בעצת רופאה, קייט נוסעת לאזור מרוחק שנמצא באמצע המדבר. בהתחלה, הכול נראה בסדר עד שבאחד הלילות היא מוצאת את עצמה באורגיה עם נשים וגבר שרירי; דבר שגורם לה להבין שהמקום הזה הוא ביתן של מכשפות עקרות, המקוות להיכנס להיריון; הן אומרות ומסבירות לה שהיא השער לכך. קייט הופכת לקטטונית אך זוכה לטיפול מסור על ידי המכשפות שניתקו אותה מהציוויליזציה. בהמשך, מסתבר שהרופא שלה שהמליץ לה על המקום הוא חלק מהקובן.[א] בסופו של דבר, קייט מצליחה לברוח אך לפתע מתחילה ללדת. המכשפות מקיפות אותה כדי לסייע בלידתה, אך כולן צורחות באימה כאשר זרוע מדממת יוצאת מתוכה.

יום האב[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • כתיבה ובימוי: אנתוני סקוט ברנס
  • משחק: ג'וסלין דונהיו, מייקל גרוס ויאנה קארן

קרול חוזרת הביתה ומקבלת חבילה מסתורית מאביה, אותו לא ראתה מאז שהייתה ילדה. היא מוצאת בה נגן קלטות ישן ואוזניות ומפעילה את הקלטת, בה ניתן לשמוע את אביה מספר לה כיצד אהב אותה.; הוא מנחה אותה ללכת למקום בו שיחקו כשהייתה ילדה כדי שיוכלו להתאחד מחדש. קרול משאירה הודעה קולית לאמה בטענה שהיא שיקרה לה כשאמרה שאביה גוסס. בהגיעה למקום המוזכר בקלטת, היא מבינה שהקלטת הוקלטה כשהייתה עם אביה בילדותה – ולא מימים אלה. עם זאת, זו ממשיכה להתנגן ומורה לה לאן ללכת. בסופו של דבר, הקלטת מובילה אותה לבניין עם דלת מסתורית אליה היא זוכרת שנכנסה עם אביה בילדותה. בקלטת, אביה מתנצל על שעזב אותה, אך מסביר שאין לו ברירה, משום שזו ההזדמנות היחידה שלו לפגוש "אותו" (ישות מסוימת). כשהיא נכנסת לתוך הדלת, נראה שהיא הובלה לעולם אחר. הסצנה חוזרת לאמה של קרול שמנסה להתקשר לטלפון הנייד שלה, אך ללא הצלחה. קרול נתקלת בדמות היושבת על כיסא ובקלטת ניתן לשמוע את אביה מצהיר שהוא שמח שהיא (קרול) באה "מרצונה החופשי". בהמשך, כשהיא קוראת לו כמה פעמים תוך שהיא חוצה מעגל מלח, היא נבהלת מיצור מסתורי ואפל השואג בחזרה אליה. הקלטת והאוזניות נופלות על הקרקע וקרול נעלמת, כשבסוף ניתן לשמוע דרך הקלטת את אביה אומר "(אנחנו) יחד".

ליל כל הקדושים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • כתיבה ובימוי: קווין סמית'
  • משחק: אשלי גרין, אוליביה רוש, הארלי קווין סמית', הארלי מורנשטיין ושלבי קמפר

איאן הוא סרסור המספק שירותי מין אינטרנטיים, במסגרתם הוא מתעלל בשלוש העובדות שלו: הולי, ברי וסרינה. כשהוא מכחיש את רצונן של הבנות לחגוג את ליל כל הקדושים וקורא להן בכינויי גנאי שונים, הן בתגובה נלחמות ואומרות לו שזו טעות מצידו להתעסק עם שלוש נשים הקשורות לעולם הכישוף. הוא בתגובה לא מתרשם ומנסה לאנוס את סרינה, אך שלוש הבנות מכות אותו עד כדי עילפון. איאן מתעורר כשבתחתוניו נמצא מצבר רכב, אליו מחובר ויברטור הדבוק לפי הטבעת שלו ומחשב נייד שהונח לפניו. הבנות שולחות אליו הודעות דרך המחשב הנייד ומציבות דרישות שאם לא ימלא אותן, יופעל הרטט של הוויברטור עד לעוצמה מלאה. כשהן מבקשות ממנו להראות להן את הנרתיק שלו, הוא מבולבל. הבנות מחליקות סכין מתחת לדלתו ואומרות לו "צור לך כזה, איאן". לאחר שהוא עושה זאת, הבנות מגבירות את כוח המצבר ל-10 מתוך סקרנות, וככל הנראה הורגות אותו. לבסוף, פוגשות הבנות את ננסי, עובדת מין פוטנציאלית שאיאן רצה להעסיק לפני שנהרג על ידן; הן מסבירות לה שהן מנהלות את החברה ושאיאן פוטר בעקבות "קיצוצים".

חג המולד[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • כתיבה ובימוי: סקוט סטיוארט
  • משחק: סת' גרין, קלייר גרנט, קאלוס קלוף, ג'ון סי. ג'ונסון, שון פרסונס, מייקל סאן לי, ווס רוברטסון, קארינה נואל, סקוט סטיוארט וריצ'רד דילורנצו

פיט גונדרסון רוצה לקנות לבנו משקפי מציאות מדומה בשם "uVu" כמתנת חג המולד, אך מאחר לחנות הצעצועים ומגיע בעת שמישהו אחר רוכש את זוג המשקפיים האחרונים, אף על פי שזה התקשר למוכר במטרה שישמור לו אותם; אותו הבחור לוקה בהתקף לב ואינו מצליח למצוא את הכדורים שעליו ליטול במקרה כזה. בהתחלה, גונדרסון זועק לעזרה, אך לאחר שנזכר בדרישת אשתו להשיג את המשקפיים, הוא גונב במקום זאת את של אותו הבחור ובורח הביתה, שם מתלוננת אשתו על כך שלא קיבלה את בונוס חג המולד שהובטח לה. ביום חג המולד, בובי (בנו של פיט) פותח את המתנה בהתרגשות, ומסביר שהמשקפיים יוצרים מחדש את המחשבות והרעיונות שלך ומתרגמים אותו למשחק וירטואלי. בנו של גונדרסון מציע לו לנסות את המשקפיים, וזה נענה להצעה ורואה בהם חשפנית. מאוחר יותר באותו לילה, מתגנב גונדרסון מהמיטה כדי לנסות שוב את המשקפיים. בהתחלה הוא רואה את עצמו מקבל מציצה מזונה, אך זמן קצר לאחר מכן, המשקפיים מציגות את סצנת גנבת המשקפיים מנקודת מבטו של הבחור שלקה בהתקף הלב. גונדרסון מנסה להסתיר את מה שקרה, אך אשתו, שרה, מגלה את האמת בעקובת הצילומים שנשמרו במשקפיים. גונדרסון מודה בפניה שהוא ביצע את המעשה הזה בעקבות כך שלאותו הבחור "היה את מה [שהוא] רצה", ובגלל "שנמאס לו להיות נחמד". להפתעתו, שרה מתרשמת מכך והשניים מקיימים יחסי מין. מאוחר יותר, גונדרסון מביט שוב במשקפיים ומגלה ששרה עינתה והרגה את הבוס שלה לאחר שזה לא העניק לה בונוס בשכר שלה. הוא נחרד מכך ולפתע מופיע הכיתוב: "uVu מראה לך אותך!".

סילבסטר[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • כתיבה: קווין קולש ודניס וידמאייר
  • בימוי: אדם איג'יפט מורטימר
  • משחק: לורנזה איזו, אנדרו בואן ומייגן דאפי

לאחר שרצח את הבחורה עימה נפגש לדייט, רג'י אוסף בחורה נוספת דרך אתר היכרויות, בשם ז'אן, איתה הוא נפגש בליל סילבסטר. הדייט שלהם מביך במיוחד בגלל ההתנהגות המוזרה של רג'י, אך ז'אן, שמרחמת עליו, מזמינה אותו לדירתה. הם חוזרים לדירתה של ז'אן, בעוד שרג'י הולך לחדר השירותים כדי לשטוף את הפנים, אך מכין את הכלורופורם שהוא הביא עימו במטרה להרדים את ז'אן. בהמשך, הוא בודק את ארונית התרופות שנמצאת בחדר השירותים ומגלה שז'אן שומרת גפיים ואיברים כרותים בצנצנות. לפתע, ז'אן ממהרת להיכנס עם גרזן ותוקפת את רג'י, שמוצא עוד גוויות באמבטיה שלה. רג'י מנסה להגיע לסלון וכף רגלו נכרתת באמצעות הגרזן. לאחר שהצליח לזחול לעבר הז'קט שלו, הוא שולף אקדח אך שוכח לטעון אותו (שכח לטעון את האקדח בפעם הראשונה שניסה לירות בבחורה הקודמת עימה נפגש), וכתוצאה מכך ז'אן מנתצת את ראשו ורוצחת אותו. כשהשנה החדשה מגיעה, ז'אן רוקדת עם הגרזן שלה.

רקע וקידום[עריכת קוד מקור | עריכה]

פיתוח[עריכת קוד מקור | עריכה]

במקור, פותח הפרויקט על ידי ג'ון הגמן באמצעות חברת הסרטים שלו, דיסטנט קורנרס אנטרטיינמנט.[1] טים קונורס ואדם איג'יפט מורטימר לקחו חלק בהפקתו, כמו גם קייל פרנקה וארם טרצקיאן מסרטי XYZ. המפיקים בפועל היו אנדרו בארר וגייב פרארי ובנוסף אליהם, נכללו גם נייט בולוטין וניק ספייסר מ-XYZ כמפיקים בפועל של "חגים".[5]

הוצאה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט הוקרן בבכורה עולמית בפסטיבל הסרטים טרייבקה ב-14 באפריל 2016.[6][2] לפני כן, ורטיקל אנטרטיינמנט וסרטי XYZ רכשו את זכויות ההפצה של "חגים" ברחבי העולם.[7] הסרט יצא לאקרנים ב-15 באפריל 2016, באמצעות פורמט הווידאו על פי דרישה לפני הוצאתו המוגבלת בארצות הברית, ב-22 באפריל 2016.[3]

ביקורת[עריכת קוד מקור | עריכה]

באתר האינטרנט לביקורות סרטים, Rotten Tomatoes, יש ל"חגים" ציון משוכלל של 50%, בהתבסס על 30 ביקורות, עם ממוצע דירוג של 5.90/10.[8]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ביאורים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ מפגש מכשפות או מניין של שלוש עשרה מכשפות.[4]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ 1 2 3 Holidays (2016) - IMDb (באנגלית אמריקאית), נבדק ב-2021-09-07
  2. ^ 1 2 Holidays | 2016 Tribeca Film Festival, archive.ph, ‏2016-07-22
  3. ^ 1 2 Gordon Cox, Gordon Cox, ‘Holidays’ Horror Anthology Grabbed for Release In Advance of Tribeca Film Festival Premiere, Variety, ‏2016-03-14 (באנגלית אמריקאית)
  4. ^ coven in Hebrew | Morfix Dictionary מילון ותרגום מורפיקס | coven תרגום, באתר www.morfix.co.il
  5. ^ Nancy Tartaglione, Nancy Tartaglione, Kevin Smith, Gary Shore & More Take ‘Holidays’ With XYZ Genre Anthology – Berlin, Deadline, ‏2015-02-02 (באנגלית אמריקאית)
  6. ^ Tribeca 2016 Announces Lineups for Spotlight, Midnight, Special Screenings, and Tribeca/ESPN Sports Film Festival, Tribeca
  7. ^ Patrick Hipes, Patrick Hipes, ‘Holidays’ Horror Anthology Scares Up Deal & April Release Date, Deadline, ‏2016-03-14 (באנגלית אמריקאית)
  8. ^ Holidays (באנגלית), נבדק ב-2021-09-07