חתונה מנייר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
חתונה מנייר
כרזת הסרט
כרזת הסרט
כרזת הסרט
בימוי ניצן גלעדי
הופק בידי ניצן גלעדי
תסריט ניצן גלעדי
עריכה טלי גולדרינג
שחקנים ראשיים מורן רוזנבלט
אסי לוי
רועי אסף
מוזיקה ליאור רוזנר
צילום רואי רוט
מדינה ישראלישראל ישראל
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 2015
משך הקרנה 90 דקות
שפת הסרט עברית
סוגה סרט דרמה עריכת הנתון בוויקינתונים
תקציב 1,411,500 ש"ח
הכנסות 13,491 צופים בישראל
הכנסות באתר מוג'ו weddingdoll
weddingdollthemovie.com
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

חתונה מנייר הוא סרט קולנוע ישראלי משנת 2015 בכתיבתו ובימויו של ניצן גלעדי, עם מורן רוזנבלט, אסי לוי ורועי אסף בתפקידים הראשיים.

העלילה מתרחשת במצפה רמון והיא על בחורה צעירה בעלת פיגור שכלי, שעובדת במפעל לנייר טואלט ושואפת להיות עצמאית ולהתחתן עם בנו של בעל המפעל.

מורן רוזנבלט זכתה בפרס אופיר לשחקנית ראשית. קרן אייל מלמד זכתה בפרס אופיר לעיצוב תלבושות.

הסרט היה מועמד ל-7 פרסים נוספים: סרט, במאי - ניצן גלעדי, שחקן ראשי - רועי אסף, שחקנית משנה - אסי לוי, צילום - רואי רוט, עיצוב אמנותי - דינה קורנביץ, ליהוק - ניצן גלעדי).

בפסטיבל הקולנוע ירושלים 2015 זכה ניצן גלעדי לפרס חג'ג' לסרט הביכורים.

הסרט הוקרן בפסטיבל טורונטו 2015, קנדה, פסטיבל לונדון 2015, אנגליה, פסטיבל טאלין 2015, אסטוניה, פסטיבל ויאדוליד 2015, ספרד.

הצילומים נערכו במצפה רמון ויש בהם קטעים רבים של המכתש הגדול, יעלים וגבעת הגמל.

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

חגית (מורן רוזנבלט) היא בחורה בת 24 שגרה עם אמה שרה (אסי לוי) במצפה רמון. היא סובלת מפיגור קל שמתבטא בדיבור איטי ובחוסר בגרות אינטלקטואלית. היא עובדת במפעל קטן לנייר טואלט של אריה (אריה צ'רנר) ואשתו פנינה (אביבה גר). פרט לה עובד במפעל גם עומרי (רועי אסף), בנם של אריה ופנינה.

שרה היא גרושה ואם יחידנית. לפרנסתה היא עובדת כחדרנית בבית מלון במצפה רמון. היא מודעת למגבלותיה של חנית ומגוננת עליה מאוד למורת רוחה של חגית שחושבת שהיא כבר "גדולה ועצמאית". שרה רוצה להכיר לחגית את אלעד (אביב אלקבץ) בעל רמה שכלית כשלה אך חגית מסרבת, היא מאוהבת רק בעומרי.

חן (תומר קפון) הוא אחיה של חגית. הוא נשוי ויש לו ילדה. הוא אינו עוזר לשרה בהשגחה על אחותו וטוען שיש להעבירה להוסטל. גם משה, הגרוש של שרה סובר כך.

חגית מאוהבת בעומרי והוא משיב לה בחיבה שבחלקה היא מרחמים. היא חולמת שיום אחד הם יינשאו. הם נפגשים במפעל, חגית מכינה בובת כלה מנייר ועומרי מכין בובת חתן מנייר. הם נוהגים לשבת על המצוק מעל מכתש רמון להתבונן בנוף, לשוחח ולהתנשק קלות.

שרה מתקשה לפתח זוגיות עם חיים (עודד לאופולד) בגלל שאינה יכולה להשאיר את חגית לבד.

המפעל בצרות ואריה מתכונן לסגור אותו למרות מחאותיו של עומרי.

חגית מחפשת עבודה בסלון כלות בבאר שבע אבל בעלת הסלון (הדר רצון-רותם) לא מקבלת אותה. עומרי רוצה לפתח את המפעל על ידי קניית מכונות חדשות ומקבל הלוואה מחבריו אלי (יהודה נהרי הלוי) וסימון (אודי פרסי) אך אריה דוחה זאת ורוצה לשלוח אותו ללימודים בקנדה לאחר שראה אותו מתנשק עם חגית.

עומרי מודיע לחבריו שהוא עומד לעזוב והם מחליטים לעשות לו מסיבה במפעל ולזמן את חגית שבטוחה שהיא מוזמנת לחתונה. היא מעצבת שמלת כלה מגלילי נייר טואלט ומגיעה למקום. אלי וסימון לועגים לה ומטרידים אותה בעוד שעומרי לא מתערב. היא בורחת מהמקום בלילה ושרה מחפשת אותה בכל המקומות עד שמוצאת אותה על הכביש ומחזירה אותה הביתה.

שרה מחליטה להעביר את חגית להוסטל וחגית לא מתנגדת. היא נוסעת אתה כשבידה בובת כלה מנייר. היא מחזיקה אותה מחוץ למכונית ושומטת תוך הנסיעה, החלום שלה להתחתן, נקטע.

צוות השחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שם השחקן/ית שם הדמות הערות
מורן רוזנבלט חגית
אסי לוי שרה אמה של חגית
רועי אסף עומרי
אריה צ'רנר אריה בעל מפעל
תומר קפון חן אח של חגית
אביבה גר פנינה אשתו של אריה
עודד לאופולד חיים מאהב של שרה
אודי פרסי סימון חבר של עומרי
יהודה נהרי הלוי אלי חבר של עומרי
הדר רצון-רותם בעלת סלון כלות
אביב אלקבץ אלעד

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]