טום טרל

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
טום טרל
Tom Terral
טום טרל
טום טרל
לידה 21 בדצמבר 1882
מחוז יוניון, לואיזיאנה, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
פטירה 9 במרץ 1946 (בגיל 63)
ליטל רוק, ארקנסו, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
שם מלא תומאס ג'פרסון טרל
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
מקום קבורה בית הקברות רוזלון, ליטל רוק, ארקנסו, ארצות הברית
השכלה
מפלגה המפלגה הדמוקרטית עריכת הנתון בוויקינתונים
מושל ארקנסו ה־27
13 בינואר 192511 בינואר 1927
(שנתיים)
מזכיר המדינה של ארקנסו
19171921
(כ־4 שנים)
תחת מושל ארקנסו צ'ארלס הילמן בראף
→ ארל ו. הודג'ס
אירה סי. הופר ←
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

תומאס ג'פרסון טרלאנגלית: Thomas Jefferson Terral;‏ 21 בדצמבר 18829 במרץ 1946) היה עורך דין ופוליטיקאי אמריקאי מארקנסו, איש המפלגה הדמוקרטית, שכיהן כמושל ארקנסו ה-27 בשנים 19251927.

ראשית חייו[עריכת קוד מקור | עריכה]

טום טרל נולד במחוז יוניון שבצפון לואיזיאנה. הוא למד באוניברסיטת קנטקי שבלקסינגטון ועבר ללמוד בבית הספר למשפטים של אוניברסיטת ארקנסו שבפאייטוויל, שם הוא סיים את לימודיו ב-1910. באותה שנה הוא התקבל ללשכת עורכי הדין והקים משרד עורכי דין בליטל רוק. באותה תקופה הוא גם עבד כמורה בבית ספר.

ראשית הקריירה הפוליטית[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנים 19111915 עבד טרל כעוזר מזכיר בסנאט של ארקנסו, שם הוא למד את המנגנונים של הפוליטיקה המדינתית. בנוסף לעבודתו בסנאט, שימש טרל כסגן המפקח המדינתי על החינוך בשנים 19121916. כפל תפקידים זה אפשר לו ליצור מגוון של קשרים פוליטיים ברחבי המדינה.

ב-1916 נבחר טרל כמזכיר המדינה של ארקנסו, תפקיד בו הוא כיהן שתי תקופות כהונה בנות שנתיים כל אחת בשנים 19171921. ב-1920 הוא התמודד ללא הצלחה בבחירות המקדימות של המפלגה הדמוקרטית על משרת מושל המדינה ונוצח על ידי תומאס צ'יפמן מקריי.

מושל ארקנסו[עריכת קוד מקור | עריכה]

כהכנה להתמודדותו על משרת מושל ארקנסו ב-1924, הצטרף טרל לקו קלוקס קלאן במחוז מורהאוס, המחוז השכן למחוז הולדתו. ככל הנראה סירבו כמה סניפים של הקלאן בארקנסו לקבלו, אך הוא ביקש להראות את מחויבותו לארגון כאשר הוא החל את המרוץ שלו למשרת המושל. בבחירות המקדימות, שהתקיימו אז לפני הנהגת הצבעה בשני סיבובים בארקנסו, הביס טרל כמה יריבים, כולל מי שיכהן בהמשך כסגן מושל ארקנסו, לי קזורט, שהיה הבחירה המקורית של הנהגת הקו קלוקס קלאן. הוא גם הביס את ג'ון אליס מרטינו, שב-1926 הביס את טרל בניסיונו להיבחר לתקופת כהונה שנייה. בבחירות הכלליות שהתקיימו באוקטובר, ניצח טרל את מועמד המפלגה הרפובליקנית ג'ון ו. גבריאל, יליד אוהיו ועורך דין מפאייטוויל שגם הוא ניסה להתמודד ללא הצלחה בבחירות של 1922. טרל זכה ב-99,598 קולות (79.8 אחוזים), וגבריאל ב-25,152 קולות (20.2 אחוזים).

במהלך תקופת כהונתו של טרל כמושל, נפתח הפארק המדינתי הראשון, הפארק המדינתי פטיט ג'ין. באותה תקופה החלה גם בניית בית החולים המדינתי ונוצרה משרת המפקח על הביטוח וההכנסות. בניסיונו להיבחר לתקופת כהונה שנייה, נוצח טרל על ידי מרטינו, שהאשים אותו בקבלת טובות הנאה ממוציאים לאור שיצרו את רשימת ספרי הלימוד המאושרת של בתי הספר הציבוריים. טרל היה הראשון מבין שלושה ממושלי ארקנסו שלא עלה בידם להיבחר לתקופת כהונה שנייה. השניים האחרים היו פרנסיס צ'רי ופרנק ד. רייט.

שנותיו האחרונות[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאחר תום כהונתו כמושל, שב טרל לעיסוקו בעריכת דין בליטל רוק. שלוש פעמים הוא ניסה ללא הצלחה להיבחר שוב למשרת המושל. טום טרל נפטר בליטל רוק ב-9 במרץ 1946. הוא נטמן בבית הקברות רוזלון שבעיר. לטרל ולרעייתו יולה (ששם נעוריה היה גם טרל), ילידת פיין בלאף, לא היו ילדים.

לקריאה נוספת[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא טום טרל בוויקישיתוף