ספיידרמן: אין דרך הביתה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ספיידרמן: אין דרך הביתה
Spider-Man: No Way Home
כרזת הסרט בעברית
כרזת הסרט בעברית
מבוסס על דמותו של "ספיידרמן" מאת סטן לי וסטיב דיטקו
בימוי ג'ון וואטס
הופק בידי קווין פייגי
איימי פסקל
תסריט ריס מקנה ואריק סומרס
עריכה ג'פרי פורד עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים ראשיים טום הולנד
זנדאיה
ג'ייקוב בטלון
בנדיקט קמברבאץ'
ג'ון פאברו
אלפרד מולינה
ג'יימי פוקס
וילם דפו
בנדיקט וונג
מריסה טומיי
טובי מגווייר
אנדרו גארפילד
מוזיקה מייקל ג'אקינו עריכת הנתון בוויקינתונים
צילום סימוס מק'גרבי, מאורו פיורה עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
חברת הפקה סרטי קולומביה
אולפני מארוול
Pascal Pictures
חברה מפיצה סרטי סוני
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה, הפצה לאולמות הקולנוע עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה הממלכה המאוחדתהממלכה המאוחדת 15 בדצמבר 2021
ישראלישראל 16 בדצמבר 2021
ארצות הבריתארצות הברית 17 בדצמבר 2021
משך הקרנה 148 דקות[1]
שפת הסרט אנגלית
סוגה סרט גיבורי-על
דרמה
פעולה
קומדיה
מדע בדיוני
תקציב 200 מיליון דולר[2]
הכנסות 1.906 מיליארד דולר (19 בספטמבר 2022)
הכנסות באתר מוג'ו spidermanhomecoming3
סרט קודם כרונולוגית (MCU):
"נצחיים"
כרונולוגית מבחינה עלילתית:
"ספיידרמן", "ספיידרמן 2", "ספיידרמן 3", "ספיידרמן המופלא", "ספיידרמן המופלא 2", "ספיידרמן: רחוק מהבית"[3]
סרט הבא כרונולוגית (MCU):
"דוקטור סטריינג' בממדי הטירוף"
האתר הרשמי
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ספיידרמן: אין דרך הביתהאנגלית: Spider-Man: No Way Home) הוא סרט גיבורי-על אמריקאי בלייב אקשן, בהפקה משותפת של סוני ואולפני מארוול משנת 2021. הסרט מבוסס על חוברות הקומיקס "ספיידרמן" בהוצאת מארוול קומיקס, והוא מהווה את סרטו ה-27 של היקום הקולנועי של מארוול, כמו כן המשך לסרטים "ספיידרמן: השיבה הביתה" ו"ספיידרמן: רחוק מהבית". את הסרט ביים ג'ון וואטס, שהיה אמון על בימוי שני הסרטים הקודמים, על פי תסריט מאת כריס מקנה ואריק סומרס, ומככבים בו טום הולנד, זנדאיה, ג'ייקוב בטלון, בנדיקט קמברבאץ', ג'ון פאברו, מריסה טומיי; ולצדם מככבים בתפקידי משנה ג'יי בי סמוב, בנדיקט וונג, אלפרד מולינה, ג'יימי פוקס, וילם דפו, תומאס היידן צ'רץ, ריס איוואנס; כמו כן מככבים טובי מגוויר ואנדרו גארפילד בתור ספיידרמנים מהיקומים המקבילים.

ההכנות לקראת הפקת סרט "ספיידרמן" שלישי החלה כבר בשנת 2017, עם הפצת הסרט הראשון שלו ביקום הקולנועי של מארוול, "השיבה הביתה". באוגוסט 2019, המשא ומתן בין סוני ואולפני מארוול עלה על שרטון; ועם זאת, חודש לאחר מכן, התגובה השלילית והחריפה מצד המעריצים לה זכה ביטול העסקה הובילה לעסקה חדשה בין שתי החברות. צילומי הסרט החלו באוקטובר 2020 בניו יורק ובאטלנטה והסתיימו בסוף מרץ 2021. עלילת הסרט בוחנת את מהותם של היקומים המקבילים וקושרת באופן רשמי את היקום הקולנועי לסדרת סרטי "ספיידרמן" שהופקו בעבר, ובמהלכה שחקנים רבים – כולל מגווייר וגארפילד – שבים לגלם את דמויותיהם מסרטיהם של סם ריימי ומארק וב. שובם של מגווייר וגארפילד הייתה נושא לשמועות ותאוריות אינטנסיביות; ואולפני סוני, אולפני מארוול וחברי צוות השחקנים שמרו על חשאיות מוחלטת לכל הנוגע להשתתפותם של מגווייר וגארפילד, למרות הדלפות רבות שאישרו זאת.

הסרט עלה לאקרנים בתיאטרון פוקס וילג' שבלוס אנג'לס ב-13 בדצמבר 2021, ועלה לאקרנים בארצות הברית ב-17 בדצמבר, כחלק מהשלב הרביעי של היקום הקולנועי. בישראל, הסרט עלה לאקרנים ב-16 בדצמבר 2021. הסרט זכה לביקורות חיוביות על הופעותיהם של חברי צוות השחקנים והכימיה ביניהם, על התסריט, הבימוי, סצנות הפעולה, הצילום והפסקול. הסרט קבע מספר שיאים בקופות הקולנוע בתקופת המגפה, והכניס למעלה מ-587 מיליון דולר ברחבי העולם, ובכך הפך לסרט עם הרווחים הגבוהים ביותר לשנת 2021, ולסרט עם הפתיחה השלישית בגובהה בהיסטוריה בסוף שבוע אחד. תוך 12 ימים בלבד מיום עלייתו לאקרנים, הסרט חצה את רף מיליארד הדולר בהכנסות והפך לסרט הראשון שהגיע לסכום זה מאז מגפת הקורונה. נכון ל-28 באפריל 2022, הכנסות הסרט עומדות על למעלה מ־1.89 מיליארד דולר, מה שמעמיד אותו במקום השביעי בכל הזמנים.[4] בתום סוף השבוע הראשון לעלייתו לאקרנים, נמסר כי סרט המשך נמצא בפיתוח. בספטמבר 2022, עלה הסרט מחדש לאקרנים בגרסה מורחבת הכוללת 11 דקות נוספות; גרסה זו עלתה לאקרנים בישראל ב-6 באוקטובר 2022.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

רגעים ספורים לאחר ששב לניו יורק עם בת זוגו, אמ. ג'יי., פיטר פארקר מגלה לתדהמתו הרבה כי העיתונאי ג'יי ג'ונה ג'יימסון מהאתר "TheDailyBugle.net" משדר קטעי צילום של התקרית בלונדון, בהם קוונטין בק מפליל את ספיידרמן במתקפת המל"טים ובמותו, ובמקביל חושף את זהותו הסודית של ספיידרמן לעולם. בעוד כלי התקשורת רודפים אחריו, פארקר לוקח את אם. ג'יי. לגשר שם הוא מנסה לעכל את חשיפת זהותו בפומבי.

בעקבות החשיפה ומותו של בק, מתחילים טירוף תקשורתי וחקירה משטרתית נגד פארקר. עורך דינו של פארקר, מאט מרדוק, מצליח להביא לביטול ההאשמות נגדו, ועם זאת, החשיפה משבשת קשות את חייו ומובילה לכך שכל בקשותיו ושל חבריו לקולג'ים, כולל למכון הטכנולוגי של מסצ'וסטס, נדחות.

בייאושו, פארקר מחליט לפנות לדוקטור סטריינג', ומבקש ממנו להטיל כישוף שיחזיר את הגלגל לקדמותו ויגרום לאנשים לשכוח את זהותו כספיידרמן. עם זאת, ברגע שפארקר מבין כי הכישוף יכלול את אהוביו, הוא גורם בשגגה לתקלה שמושכת אל עולמם חמישה אויבים של ספיידרמן מיקומים מקבילים, אשר מודעים לזהותו – ד"ר אוטו אוקטביוס, הגובלין הירוק, הלטאה, אלקטרו וסנדמן.

בגשר אלכסנדר המילטון, פיטר מנסה לשכנע את מנהלת המכון הטכנולוגי לקבל את בקשותיהם לרישום של נד ואם. ג'יי., אך ד"ר אוקטביוס מגיח ותוקף את הגשר באמצעות זרועותיו המכניות, מה שמוביל לקרב, במהלכו אוקטביוס מבין שהפארקר בו הוא נלחם הוא לא אותו הפארקר שהוא מכיר. לאחר שפיטר הציל אותה, מנהלת המכון מסכימה לשקול מחדש את הבקשות של שלושתיהם. רגע לאחר שעל הגשר מופיע גם הגובלין הירוק, פיטר מועבר בקסם למרתף של סטריינג', אשר בו תאי כליאה. סטריינג' מבהיר לו כי אורחים נוספים עשויים להופיע, ומנחה את פיטר, אם. ג'יי. ונד לסרוק את הרשת ולמצוא עדויות להגעתם. בנוסף, הוא משדרג את הטכנולוגיה של פיטר באמצעות קסם, כך שיוכל לכלוא את הנבלים.

ספיידרמן, בעזרת נד, אם. ג'יי. וסנדמן, נלחם באלקטרו ולוכד אותו. לאחר שראה את אלקטרו נעלם ומגלה שהוא סייע לפיטר פארקר אחר, סנדמן פונה נגדו, אך נלכד בעודו מתחיל לתקוף; ואילו אוסבורן נלכד לאחר שהגיע אל מרכז העזרה לנזקקים "F.E.A.S.T." בו עובדת מיי בחיפוש אחר עזרה. בעוד סטריינג' מעוניין לשלוח את החמישייה, כולל הלטאה, שנלכד בינתיים, בחזרה ליקומים מהם הם באו; פיטר מעוניין לרפא אותם ולסייע להם לפני שישלח אותם בחזרה לאחר שהוא מגלה כי הם עתידים למות בקרב מול ספיידרמן ביקומים מהם הגיעו. פיטר משחרר אותם ולאחר שהוא נאבק עם סטריינג' בממד המראה וכולא אותו שם, לוקח את החמישייה לדירתו של האפי.

בעזרתו של אוסבורן, פיטר מרפא בהצלחה את אוקטביוס באמצעות טכנולוגיית סטארק, באמצעותה הוא מהנדס מכשיר שיחליף את שבב הצוואר השבור שלו ואף מפיק תרופות המיועדות לשאר הנבלים; עם זאת, פרסונת הגובלין משתלטת על אוסבורן, שמתמרן את אלקטרו להסיר את המכשיר שפיטר שם עליו במטרה לרפא אותו, ולמרות מאמציהם של פיטר ואוקטביוס, אלקטרו, סנדמן והלטאה נמלטים. לאחר קרב עם פיטר, הגובלין זורק פצצת דלעת על מיי ומביא למותה. הגובלין נמלט, בעוד פיטר נותר שבור בגלל מותה של דודתו. בינתיים, נד לומד כיצד לפתוח פורטלים באמצעות הטבעת שבבעלותו של סטריינג', שבה הוא משתמש בניסיון למצוא את פיטר, אך במקום זאת מוצאים גרסאות חלופיות שלו משני היקומים מהם חמשת הנבלים הגיעו.

פיטר פארקר השבור נמצא על ידי נד ואם. ג'יי., שמנחמים אותו, ואז פוגש את הספיידרמנים האחרים מהיקומים שלהם, שמשתפים את חוויותיהם מאובדן יקיריהם ומעודדים אותו להילחם לזכרה של מיי. השלושה משתפים פעולה בהפקת התרופות ומושכים את הרביעייה לפסל החירות. נד ואם. ג'יי. נאלצים להיכנס גם הם לאזור הקרב ולהוציא את סטריינג' מממד המראה. שלושת הספיידרמנים נלחמים יחד ברביעייה, אך במהלך הקרב אם. ג'יי. כמעט נופלת אל מותה. פיטר מנסה להציל אותה, אבל נלקח על ידי הגובלין. מנגד, פיטר מהיקום ממנו הלטאה ואלקטרו הגיעו, מצליח להציל אותה וזוכה לסגירת מעגל לאחר שלא הצליח למנוע את מותה של גוון סטייסי קודם לכן. שלושת הספיידרמנים, יחד עם אוקטביוס שמגיע לפסל על מנת לעזור, מצליחים להביס את הרביעייה באמצעות התרופות שפיתחו קודם לכן לאחר קרב ממושך. אלקטרו מתפייס עם פיטר מהיקום ממנו הגיעו, שמעודד אותו להרפות מנטיותיו הזדוניות. עם הזריחה, פיטר הזועם תוקף באכזריות את הגובלין כנקמה על מותה של מיי, וכמעט מצליח להביא למותו, אך פיטר מהיקום של הגובלין עוצר בעדו, ובעצמו נדקר על ידי הגובלין. פיטר מביס את הגובלין ומזריק לו את התרופה.

במטרה למנוע קטסטרופה נוספת ואת הגעתם של אורחים נוספים מיקומים מקבילים, מבין פיטר כי ניתן להציל את היקום במחיר העובדה שאיש (כולל קרוביו ואהוביו) לא יזכור אותו. תחת בקשתו של פיטר, סטריינג' מתקן את הכישוף, המוביל לכך שהחמישייה ושני הספיידרמנים יישלחו בחזרה ליקומיהם וכולם ישכחו את זהותו. לאחר ביצוע הכישוף, מבקר פיטר את אם. ג'יי. בבית הקפה בו היא עובדת ומנסה לספר לה את האמת אודות זהותו, אך אינו מצליח להביא את עצמו לעשות זאת. לאחר מכן, פיטר מבקר בקברה של מיי, שם מצטרף אליו האפי הוגאן, שכעת אינו מודע לזהותו. כשהוא ממשיך הלאה בחייו, פארקר נשבע להמשיך בפעילותו כספיידרמן, ואף מכין לעצמו חליפה חדשה.

בסצנת אמצע הכתוביות; אדי ברוק וונום יושבים בבר ודנים עם הברמן על עובדת קיומם של אנשים בעלי יכולות משופרות ועל האירועים שהתרחשו לאחרונה, כשלפתע השניים מועברים חזרה אל היקום שלהם בעקבות כישופו של סטריינג', מבלי לדעת שהשאירו בטעות חלק מהסימביוט שלהם על הדלפק.

צוות השחקנים והדמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

טובי מגווייר
אנדרו גארפילד
מגווייר (למעלה) וגארפילד (למטה) שבו לגלם את דמותו של פיטר פארקר / ספיידרמן. השתתפותם בסרט נשמרה בחשאיות רבה על ידי מארוול וסוני, ואף גארפליד עצמו הכחיש בתוקף את השמועות על השתתפותו בסרט.

בנוסף, טוני רוולורי שב לגלם את דמותו של יוג'ין "פלאש" תומפסון, בן כיתתו ויריבו של פארקר;[29] אנגורי רייס שבה לגלם את דמותה של בטי בראנט, חברתו לכיתה של פארקר ובת זוגו לשעבר של לידס;[30] חניבעל ברס שב לגלם את דמותו של המאמן וילסון, המורה לספורט של תיכון מידטאון;[31] וג'יי קיי סימונס שב לגלם את דמותו של ג'יי ג'ונה ג'יימסון, לאחר שגילם את הדמות ב"ספיידרמן: רחוק מהבית" ובטרילוגיה של ריימי.[32] בנוסף, פאולה ניוסום לוהקה לדמותה של מנהלת המכון הטכנולוגי של מסצ'וסטס,[33] ואריאן מואיד לוהק לדמותו של הסוכן קלירי.[34]

בהופעות אורח, מופיעים צ'ארלי קוקס, ששב לגלם את דמותו של מאט מרדוק, עורך דין עיוור הפועל ברחובות ניו יורק תחת זהותו של "דרדוויל", לאחר שגילם את הדמות לראשונה בסדרה המקורית של נטפליקס, "דרדוויל";[35][36] וטום הארדי, ששב לגלם את דמותו של אדי ברוק / ונום מיקום ספיידרמן של סוני, בסצנת אמצע הכתוביות.[37] אחיו הקטן של הולנד, הארי הולנד, התעתד להופיע בהופעת אורח כסוחר סמים,[38] אך לבסוף הופעתו הוסרה מהגרסה הסופית של הסרט.[39]

הפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

פיתוח[עריכת קוד מקור | עריכה]

במהלך הפקת סרטם המשותף הראשון של סרטי סוני ואולפני מארוול, "ספיידרמן: השיבה הביתה", אושר דיווח על פיתוח שני סרטי ספיידרמן נוספים.[40] ביוני 2017, השחקן טום הולנד הצהיר כי עלילת הסרט השלישי תתרחש במהלך שנת הלימודים האחרונה של פיטר פארקר.[41] ביולי 2019, נשיא אולפני מארוול, קווין פייגי, הצהיר שהסרט השלישי יציג "סיפור של פיטר פארקר שמעולם לא הוצג לפני כן על המסך" בעקבות סיומו של הסרט השני, במהלכו נחשפה בפומבי זהותו הסודית של ספיידרמן כפיטר פארקר.[42] הבמאי ג'ון וואטס הביע רצון להציג את דמותו של קרייבן הצייד בתור האנטגוניסט הראשי של הסרט השלישי.[43]

באוגוסט 2019, החל תהליך פיתוח פעיל של שני סרטי ספיידרמן חדשים בשותפות עם סרטי סוני.[44] הולנד חתם על חוזה לסרט אחד נוסף, ואילו וואטס השלים את עסקת שני הסרטים שלו והתעתד לנהל משא ומתן על בימוי סרטים נוספים.[45][46] אולפני מארוול, וחברת האם שלה, אולפני וולט דיסני ניהלו במשך מספר חודשים דיונים על הרחבת העסקה שלהם מול סרטי סוני, כך שמארוול ופייגי יפיקו את סרטי הספיידרמן הנוספים, אם סוני תרצה לכלול יותר סרטים ממה שסוכם במקור תוך שמירה על אותם תנאים של העסקה המקורי, במהלכה הוסכם שמארוול תפיק את הסרטים עבור סוני ותקבל 5% מהכנסותיה. אולפני דיסני הביעו דאגה מעומס העבודה של פייגי בהפקת היקום הקולנועי של מארוול עבורם, ודרשו חלק של %25–50% מכל הסרטים העתידיים שפייגי מפיק עבור סוני.[44][47][46] לאחר ששני האולפנים לא הצליחו להגיע להסכמה, סוני הודיעה כי היא תפיק את סרטו הבא של ספיידרמן ללא מעורבותו של פייגי או של מארוול. בהצהרתם, סרטי סוני הודו כי הדבר עשוי להשתנות בעתיד והודו לפייגי על עבודתו בשני הסרטים הראשונים.[47]

עד להכרזתה של סוני על ביטול העסקה, כריס מק'קנה ואריק סומרס כתבו את התסריט עבור סרט השלישי, לאחר שעשו זאת עבור שני הסרטים הקודמים, אך וואטס קיבל הצעות לביים סרטים גדולים עבור אולפנים אחרים במקום לחזור ליקום הקולנועי של מארוול.[46] בספטמבר, הצהיר יו"ר "Sony Pictures Entertainment", טוני וינצ'יקררה, כי על אף "שהדלת סגורה כרגע" לשובו של ספיידרמן אל היקום הקולנועי של מארוול, הדמות תשולב ביקום מארוול של סוני. בתגובה לתגובות מצד המעריצים בעקבות ההודעה, הוסיף וינצ'יקררה כי "האנשים במארוול הם נהדרים, יש לנו כבוד גדול כלפיהם, אך מצד שני יש לנו אנשים נהדרים משלנו. קווין לא עשה את כל העבודה... אנחנו מסוגלים לעשות את מה שעלינו לעשות כאן."[48] עם זאת, בעקבות תגובות המעריצים לכך במהלך הכנס הדו-שנתי של דיסני, "D23" ועם תמיכתו של הולנד, שדיבר באופן אישי עם מנכ"ל "דיסני", בוב אייגר ויו"ר "Sony Pictures Entertainment Motion Picture Group", טום רוטמן,[49] אולפני דיסני חזרה למשא ומתן עם סרטי סוני.[50]

בסוף ספטמבר, סרטי סוני ואולפני דיסני הודיעו על עסקה חדשה שתאפשר לאולפני מארוול ופייגי להפיק סרט נוסף על דמותו של ספיידרמן עבור סוני, שהתעתד לעלות לאקנים ב-16 ביולי 2021, תוך שמירה על קיומה של הדמות בהמשכיות היקום הקולנועי של מארוול.[5] על פי הדיווחים, אולפני דיסני יממנו 25% מעלויות הסרט תמורת 25% מרווחי הסרט, תוך שמירה על זכויות למסחר את דמותו.[5][50] העסקה גם אפשרה לספיידרמן בגילומו של הולנד להופיע בסרט עתידי של אולפני מארוול. פייגי הצהיר, "אני נרגש שהמסע של ספיידי ביקום הקולנועי של מארוול יימשך, ואני וכולנו באולפני מארוול מאוד נרגשים מכך שניתן להמשיך לעבוד על כך." פייגי הוסיף כי דמותו של ספיידרמן תוכל "לחצות יקומים קולנועיים" ולהופיע גם ביקום מארוול של סוני.[5] אפשרות זו סימנה את העובדה ששני האולפנים מכירים במה שמתואר באופן חופשי כ"יקום משותף מפורט". סוני תיארו את סרטיהם הקודמים עם אולפני מארוול כ"שיתוף פעולה נהדר ", ואמרו "רצוננו ההדדי להמשיך היה שווה לרצונם של המעריצים הרבים."[50] עם חתימת העסקה החדשה, וואטס היה בהליכי משא ומתן סופיים על בימוי הסרט.[51]

בדיון על העסקה החדשה באוקטובר, לה ניתן קרדיט למאמציו של הולנד ולתגובת המעריצים על סיום העסקה המקורית, איגור אמר: "הרגשתי רע בשביל [הולנד], והיה ברור שהמעריצים רוצים שזה יקרה." הוא הוסיף כי תוך כדי משא ומתן על העסקה, גם סוני וגם דיסני שכחו ש"יש אנשים אחרים שהם החשובים באמת."[52] רוטמן הוסיף כי העסקה החדשה היא ניצחון עבור שלושת הצדדים – סרטי סוני, אולפני דיסני והמעריצים. בהתייחסו לדיווחים באוגוסט על כישלון משא והמתן, אמר רוטמן כי הדיווחים התקשורתיים על דיונים כמו המשא והמתן לא בהכרח תואמים את הדיונים שהתקיימו בפועל, וציין שהעסקה הסופית הייתה מתרחשת גם ללא הדיווחים וזעם המעריצים: "היינו מגיעים לשם, והחדשות הקדימו את המצב."[53] כמו כן, באוקטובר אושר זנדאיה תשוב לגלם את דמותה של "אם. ג'יי.".[11] עד סוף השנה, דווח שהצילומים עתידים להתחיל באמצע 2020.[54]

קדם הפקה וליהוק[עריכת קוד מקור | עריכה]

באפריל 2020, סוני דחתה את תאריך עלייתו של הסרט לאקרנים ל-5 בנובמבר 2021 בעקבות התפרצות מגפת הקורונה.[55] ביוני 2020, מריסה טומיי אישרה שהיא תשוב לגלם את דמותה של מי פארקר, במקביל לאישור שוואטס ישוב לביים את הסרט. טומיי ציינה שהיא שעבודתה של מיי כפעילה קהילתית תוצג בסרט.[18] חודש לאחר מכן, הולנד חשף שהפקת הסרט עתידה להתחיל בסוף שנת 2020 ולהסתיים בפברואר 2021,[56] סרטי סוני דחתה שוב את תאריך עלייתו של הסרט לאקרנים ל-17 בדצמבר 2021,[57] ואושר שטוני רוולורי ישוב לגלם את דמותו של פלאש תומפסון.[29]

בתחילת אוקטובר, אושר שג'ייקוב בטלון ובנדיקט קמברבאץ' עתידים לשוב לגלם את דמויותיהם של נד לידס וד"ר סטיבן סטריינג', בהתאמה, ודווח על כך שג'יימי פוקס עתיד לשוב לגלם את דמותו של אלקטרו מהסרט "ספיידרמן המופלא 2" של סרטי סוני וסרטי קולומביה.[16][13] הכתב ריצ'רד ניובי מ"הוליווד ריפורטר" כתב על התאוריות לפיהן הסרט מנסה ליצור את "יקום העכביש" בלייב אקשן, לאחר העיבוד האמינטיבי "ממד העכביש" מ-2018, עם היוודע דבר ליהוקו של פוקס. ניובי חש שליהוקו של פוקס הוא טעות, ושעם ליהוקו של קמברבאץ', הסרט עתיד לשאוב השראה מקשתות העלילה "עוד יום אחד" ו"רגע אחד בזמן", בהם נעשה שימוש בקסם על מנת למנוע מזהותו הסודית של פארקר להיחשף. ניובי ציין ששתי הדמויות יכולות "להניח את הבסיס לאירוע 'ממד העכביש' בסופו של דבר, אבל משהו אומר לי שאנחנו מקדימים את עצמנו קצת ו... הסרט יהיה משהו יותר מכיל, אם כי לא פחות מרהיב."[58]

ב-8 בדצמבר 2020, אושר שאלפרד מולינה ישוב לגלם את דמותו של דוקטור אוקטופוס מהסרט "ספיידרמן 2".[22] במקביל, דווח על ידי מגזין "Collider" שאנדרו גארפילד וקירסטן דנסט ישובו לגלם את דמויותיהם של פיטר פארקר ומרי ג'יין ווטסון; ושטובי מגווייר ואמה סטון נמצאים בתהליכי משא ומתן על גילום דמויותיהם של פיטר פארקר וגוון סטייסי מהעיבודים הקודמים של ספיידרמן בקולנוע.[59] מקמילן גרים מ"הוליווד ריפורטר" השווה את "יקום העכביש" לאירוע הקומיקס של DC, "המשבר בעולמות האינסופיים", וציין שמדובר "בסיפור עלילתי רב-גוני שמציע למארוול את ההזדמנות לסגור מספר קצוות רופפים תוך תכנון עתיד היקום הקולנועי שלה, ולהגשים כמה מחלומותיהם של המעריצים תוך כדי התהליך". מקמילן התייחס גם לחוזה בין אולפני מארוול לסרטי סוני כשהציע אפשרות כי הסרט יכול לשמש בשביל להפריד את דמותו של ספיידרמן מהיקום הקולנועי של מארוול.[60] באתר "/Film", הובע החשש שהסרט הופך להיות להיות "צפוף מדי",[61] בעוד שב"וראייטי" ציינו כי הדיווחים הללו לא אושרו ולכן קיימת אי ודאות אם השחקנים המקוריים יופיעו בתפקיד גדול יותר מאשר הופעת אורח.[62] זמן קצר לאחר מכן, הולנד הכחיש כי מגווייר וגרפילד יופיעו בסרט,[63][38] בעוד פייגי אישר שלסרט יהיה קשר ל"דוקטור סטריינג' בממדי הטירוף.[64] בינואר 2021, פייגי ציין כי על אף שרבים מכנים את שם הסרט כ"ספיידרמן 3", באולפני מארוול בוחרים להתייחס לשם הסרט כ"השיבה הביתה 3" עד לחשיפת שם הסרט.[65] במקביל, דווח על כך שצ'ארלי קוקס, שגילם את דמותו של מאט מרדוק / דרדוויל בסדרה המקורית של נטפליקס, "דרדוויל", ביקר על סט הצילומים לצורך צילום מספר סצנות.[66] חודש לאחר מכן, הולנד תיאר את הפקת הסרט כהפקת "הסרט גיבורי-העל השאפתני ביותר עד כה".[67]

ב-23 בפברואר 2021, נחשף כי שם הסרט הרשמי יהיה "Spider-Man: No Way Home" (בתרגום מילולי: "ספיידרמן: אין דרך הביתה").[68]

צילומים[עריכת קוד מקור | עריכה]

צילומי היחידה השנייה התקיימו בין התאריכים 14–16 באוקטובר 2020 בניו יורק.[69][70][71] מטרת הצילומים הייתה לצלם לוחות אפקטים חזותיים ושוטים מכוננים.[69] הצילומים התקיימו בשכונות אסטוריה, סאניסייד ולונג איילנד סיטי בקווינס.[72][71] ב-23 באוקטובר 2020, הצילומים התקיימו בגריניץ' וילג' במנהטן.[73]

ב-25 באוקטובר 2020, צילומי הסרט התקיימו באטלנטה, שם הולנד, בטלון וזנדאיה החלו את צילומי הסצנות שלהם,[74][75] לאחר שהולנד סיים לצלם את הסרט "מחוץ למפה" יומיים קודם.[76][69] צילומי הסרט התקיימו באולפני טרילית', שם ננקטו אמצעי בטיחות מחמירים על מנת למנוע הידבקות במגפת הקורונה.[77] במטרה למעט את האינטראקציות בין אנשי צוות ההפקה לצוות השחקנים במהלך המגפה ולמנוע השבתות נוספות, דווח על כך שהפקת הסרט תעשה שימוש ב"טכנולוגיה חדשה וחדשנית" שתסרוק שחקנים אל תוך מערכת אפקטים חזותית שתוכל להחיל איפור ותלבושות על שחקנים בתהליך גמר ההפקה.[78] על מלאכת הצילומים, אמון הצלם שיימוס מקגרווי, שצילם גם את הסרט "הנוקמים".[79] במקור, צילומי הסרט התעתדו להתחיל ביולי 2020, אך הם נדחו בעקבות התפרצות מגפת הקורונה.[54][80][56]

בסוף נובמבר, קמברבאץ' החל לצלם את הסצנות בסרט בהן הוא משתתף לפני תחילת הצילומים של "דוקטור סטריינג' בממדי הטירוף", שהחלו באותו החודש בלונדון.[81][82] הצילומים עתידים להתקיים בבית הספר "פרדריק דאגלס" בין התאריכים 22–24 בינואר 2021 ובתיכון "הנרי וו. גריידי" בין התאריכים 19–21 במרץ 2021. מערכת בתי הספר הציבוריים באטלנטה הפסיקה להתיר בניינים ברובע לשימוש כסטים לצילומים בעקבות התפרצות מגפת הקורונה, אך נתנה להפקת הסרט היתר חריג מכיוון ששני המיקומים שימשו בעבר כסטים בספיידרמן: השיבה הביתה.[83] תמונות שהודלפו מסט הצילומים באטלנטה הצביעו על כך שעלילת הסרט תתרחש בעונת חג המולד.[84] הצילומים התקיימו גם בלוס אנג'לס ובאיסלנד[85] והסתיימו ב-26 מרץ 2021.[74][86][87]

שיווק[עריכת קוד מקור | עריכה]

במאי 2020, דווח על כך שסוני נכנסה לשותפות למטרות קידום מכירות עם "יונדאי מוטור גרופ", במסגרתה הם ישווקו את הדגמים והטכנולוגיות החדשים שלהם במהלך הסרט.[88] ב-23 בפברואר 2021, הולנד, בטלון וזנדאיה חשפו תמונות סטילס המציגות את דמויותיהם מהסרט לצד סמלילים מזויפים עבור שם הסרט הרשמי. בתגובה על כך, ג'ניפר ביסט מהאתר "CNET" העלתה את האפשרות כי מטרת שלושת הסמלילים המזויפים היא לייצג את דמויותיהם של הנבלים שיופיעו בסרט.[89]

ביולי 2021, חשפה מארוול צעצועים ובובות אקשן שונות עבור קידום הסרט, כולל בובות "Funko Pop", בובות "Marvel Legends" וסטים של לגו.[90] בסוף אוגוסט 2021, כשנשאל על המחסור בקדימון ותמונות רשמיות או תקצירי עלילה לסרט, פייגי האמין שהסרט אינו "פחות או יותר סודי מכל הפרויקטים האחרים שלנו" ואישר כי קדימון רשמי יופץ לפני עליית הסרט לאקרנים בבתי הקולנוע.[91] על אף ש"סרטי סוני" היא האמונה על תהליך שיווק הסרט, דווח כי צוות השיווק שלה מתואם מול צוות השיווק של דיסני על מנת לוודא שכל צוות יודע מתי הצוות מפיץ תוכן הקשור ליקום הקולנועי של מארוול.[92] ב-22 באוגוסט, דליפה לכאורה של הקדימון הראשון הופצה ברשתות החברתיות, אך הוסרה ונמחקה על ידי "סרטי סוני".[93][94][95] הכתב אדם צ'יטווד מ"קולידר", התייחס בכתבתו ל"להט" המקוון המובנה סביב הקדימון, והעיר כי ללא קשר לתאריך הפצתו להצצות שייחשפו במהלכו, הקדימון לא "יעמוד בהייפ שהמעריצים בונים במוחם". צ'יטווד המשיך כי שאר הסרטים של אולפני מארוול לשנת 2021 אינם זוכים לביקוש דומה לזה לשל הסרט, והצביע על כך שכל השמועות סביב הליהוק הציבו את הסרט כ"חוויה קולנועית של פעם בחיים", אם יתבררו כנכונות. כמו כן, צ'יטווד תהה אם "סרטי סוני" נמנעה מלשווק את הסרט ולציין במפורש את תאריך עלייתו לאקרנים המיועד לדצמבר 2021 על רקע התפרצותה של וריאנט דלתא של נגיף הקורונה.[96] הקדימון הרשמי הופץ רשמית ב-23 באוגוסט, במהלך פאנל "CinemaCon 2021" שנערך על ידי "סרטי סוני".[25] דוואן קוגן מ"אנטרטיינמנט ויקלי" ציין כי הקדימון אישר את תפקידו של הרב-יקום בעלילת הסרט, כולל את תפקידיהם של אלמנטים מסרטיהם של סם ריימי ומארק וב,[6] בעוד אוסטן גוסלין מ"פוליגון" לעומת זאת ציין כי חלק ניכר מהשמועות לא נחשף בקדימון, מה שמצביע על כך שהשמועות היו שקריות או לחלופין, שמארוול עדיין מתכוונים לשמור עליהם בסוד.[97]

הפצה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בבתי הקולנוע[עריכת קוד מקור | עריכה]

כרזת הגרסה המורחבת.

הסרט עלה לאקרנים בארצות הברית ב-17 בדצמבר 2021.[57] במקור, הסרט התעתד לעלות לאקרנים ב-16 ביולי 2021,[5] אך בעקבות התפרצות מגפת הקורונה, תאריך עלייתו לאקרנים נדחה ל-5 בנובמבר 2021,[55] לפני שהוא שוב נדחה ל-17 בדצמבר 2021.[57] הסרט חלק מהשלב רביעי של היקום הקולנועי של מארוול.[98] באוגוסט 2021 הכריזו סוני ו-CJ 4DPlex על הסכם להפצת 15 מסרטי סוני במשך שלוש שנים בפורמט ScreenX, כולל "אין דרך הביתה".[99]

מדיה ביתית[עריכת קוד מקור | עריכה]

באפריל 2021, חתמה סוני על הסכם עם דיסני המעניק להם גישה לתוכן שלהם, כולל סרטי "ספיידרמן" קודמים ותכני מארוול השייכים לסוני, שישודרו ב"דיסני+" ו"הולו" וברשתות הטלוויזיה הליניאריות של דיסני.[100]

ב-7 באפריל 2022 הסרט עלה לעלות לשירות האייטונס בישראל לרכישה ולהשכרה. ב-13 ביולי באותה שנה, הסרט עלה לשירות הזרמת המדיה "נטפליקס" בארצות הברית ובמדינות נוספות.

הכנסות[עריכת קוד מקור | עריכה]

נכון ל-3 ביוני, הסרט גרף 1.088 מיליארד דולר בארצות הברית וקנדה ועוד 804.1 מיליון דולר בשאר רחבי העולם בסך הכל 1.892 מיליארד דולר. הסרט זכה להיות הראשון שהרוויח יותר ממיליארד דולר מאז פרוץ מגפת הקורונה מאז מלחמת הכוכבים - פרק 9: עלייתו של סקייווקר בשנת 2019, והפך לסרט הנצפה ביותר בקולנוע וגם המרוויח ביותר בשנת 2021.[101][102] בנוסף לזה הסרט הפך לסרט ה-6 הכי מרוויח בכל הזמנים בכל העולם, ולסרט ה-3 הכי מרוויח בארצות הברית וקנדה. [103][104]

עתיד[עריכת קוד מקור | עריכה]

באוגוסט 2019, נודע שסרט רביעי בסדרת הסרטים של "ספיידרמן" במסגרת היקום הקולנועי של מארוול נמצא בפיתוח לצד פיתוח הסרט השלישי.[44] עם זאת, בפברואר 2021, אמר הולנד כי אף ש"אין דרך הביתה" הוא סרט האחרון בחוזה עליו הוא חתום מול אולפני מארוול וסרטי סוני, הוא מקווה להמשיך ולגלם את דמותו של ספיידרמן אם יתבקש לעשות כן.[105] ביולי 2021, ציינה זנדאיה במהלך ריאיון כי היא אינה יודעת אם יופק סרט נוסף של ספיידרמן במסגרת היקום הקולנועי של מארוול.[106] באוקטובר 2021, הולנד התייחס במהלך ריאיון ל"אין דרך הביתה" כאל "סוף זיכיון" שהחל עם "השיבה הביתה", וציין שכל סרטי סולו נוספים שיציגו את דמותו של ספיידרמן ביקום הקולנועי יהיו שונים מטרילוגיית הסרטים הזו, בין השאר בשל הפשטתו של פארקר מזהותו בעיני העולם בסוף הסרט.[24]

חודש שלאחר מכן, הולנד העיר שהוא לא בטוח אם עליו להמשיך להשתתף בסרטי "ספיידרמן", בתקווה שסרטים עתידיים יתמקדו בדמותו של מיילס מוראלס במקום בדמותו של פארקר.[107] למרות זאת, פסקל הצהירה כי היא מקווה להמשיך לעבוד עם הולנד על סרטי "ספיידרמן" עתידיים,[107] וב-29 בנובמבר 2021, אף הצהירה שאולפני סוני ומארוול מתכוונים להפיק לפחות עוד שלושה סרטי "ספיידרמן" בכיכובו של הולנד.[108] עם זאת, נמסר כי אין עוד תוכניות רשמיות להפקת טרילוגיה חדשה, למרות יחסי העבודה החזקים בין האולפנים.[109] ב-17 בדצמבר 2021, עם עליית הסרט לאקרנים, פייגי אישר כי פיתוחו של סרט המשך החל.[110]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

כתבות:

ביקורות:

ביאורים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ "Spider-Man: No Way Home (12A)". British Board of Film Classification. Archived from the original on December 12, 2021. Retrieved December 12, 2021.
  2. ^ Rubin, Rebecca (December 14, 2021). "Box Office Preview: Spider-Man: No Way Home Eyes Mighty, Massive, Marvelous $150 Million-Plus Debut". Variety. Retrieved December 14, 2021.
  3. ^ סרט זה מקבע את קיומו של המולטי-יקום, בהם סרטי ספיידרמן הקודמים הפכו לחלק מהקאנון של היקום הקולנועי.
  4. ^ 20 בדצמבר 2021, רגע היסטורי: "ספיידרמן: אין דרך הביתה" שובר שיאים בקופות מסביב לעולם, ערוץ Culture Club בטלגרם
  5. ^ 1 2 3 4 5 Lang, Brent (September 27, 2019). "Sony, Marvel Make Up: Companies Will Produce Third 'Spider-Man' Film". Variety. Archived from the original on September 27, 2019. Retrieved September 27, 2019.
  6. ^ 1 2 Coggan, Devan (August 23, 2021). "Spider-Man: No Way Home trailer reintroduces some familiar faces". Entertainment Weekly. Archived from the original on August 24, 2021. Retrieved August 23, 2021.
  7. ^ Shepherd, Jack (November 9, 2021). "Tom Holland: "Spider-Man: No Way Home's not fun – it's going to be brutal"". Total Film. Archived from the original on November 9, 2021. Retrieved November 9, 2021.
  8. ^ Heaf, Jonathan (February 26, 2021). "Tom Holland on his darkest role yet, and why No Way Home could be his last Spider-Man film". British GQ. Archived from the original on February 26, 2021. Retrieved February 26, 2021.
  9. ^ 1 2 Debruge, Peter (December 13, 2021). "Spider-Man: No Way Home Review: Tom Holland Cleans Out the Cobwebs of Sprawling Franchise With Multiverse Super-Battle". Variety. Archived from the original on December 14, 2021. Retrieved December 14, 2021.
  10. ^ 1 2 Cole, Jake (December 14, 2021). "Review: Spider-Man: No Way Home Brings Tom Holland's MCU Run to an Erratic End". Slant Magazine. Archived from the original on December 15, 2021. Retrieved December 15, 2021.
  11. ^ 1 2 Brower, Alison (October 16, 2019). "The Hollywood Reporter 100: The Most Powerful People in Entertainment 2019". The Hollywood Reporter. Archived from the original on October 16, 2019. Retrieved October 17, 2019. She'll next be seen on the big screen in Denis Villenueve's Dune adaptation, and she'll reprise her Spider-Man role in a third Sony-Marvel film."
  12. ^ Robinson, Joanna (July 2, 2019). "Spider-Man: Far From Home: Zendaya, the Black Dahlia Murders, and the MJ We Deserve". Vanity Fair. Archived from the original on July 2, 2019. Retrieved July 11, 2019.
  13. ^ 1 2 Borys, Kit (October 8, 2020). "Benedict Cumberbatch Joins 'Spider-Man 3' as Doctor Strange (Exclusive)". The Hollywood Reporter. Archived from the original on October 8, 2020. Retrieved October 8, 2020.
  14. ^ Shepard, Jack (November 10, 2021). "Tom Holland says Spider-Man and Doctor Strange's relationship "breaks down" in No Way Home". Total Film. Archived from the original on November 10, 2021. Retrieved December 15, 2021.
  15. ^ Keegan, Rebecca (September 8, 2021). "Benedict Cumberbatch Gets Mean". The Hollywood Reporter. Archived from the original on September 8, 2021. Retrieved December 15, 2021.
  16. ^ 1 2 3 Kit, Borys (October 1, 2020). "'Spider-Man 3' Jolt: Jamie Foxx Returning as Electro (Exclusive)". The Hollywood Reporter. Archived from the original on October 1, 2020. Retrieved October 8, 2020.
  17. ^ Hickson, Colin (October 30, 2020). "Spider-Man 3's Jacob Batalon Shares His (and Ned's) Incredible Weight Loss". Comic Book Resources. Archived from the original on October 30, 2020. Retrieved October 30, 2020.
  18. ^ 1 2 Labonte, Rachel (June 10, 2020). "MCU's Spider-Man 3: Marisa Tomei Teases What To Expect Of Aunt May". Screen Rant. Archived from the original on June 12, 2020. Retrieved June 12, 2020.
  19. ^ 1 2 3 Donnelly, Matt (August 23, 2021). "'Spider-Man: No Way Home' Trailer Officially Drops, Multiverse Villains Descend on Tom Holland". Variety. Archived from the original on August 23, 2021. Retrieved August 23, 2021.
  20. ^ Barnhardt, Adam (April 26, 2021). "Spider-Man's JB Smoove Confirms He's in No Way Home". ComicBook.com. Archived from the original on April 26, 2021. Retrieved April 26, 2021.
  21. ^ December 14, Ryden Scarnato on; 2021 (December 14, 2021). "'Spider-Man: No Way Home' Reactions Go Crazy Over Multiverse Epic". Heroic Hollywood. Retrieved December 14, 2021.
  22. ^ 1 2 Kit, Borys; Couch, Aaron (December 8, 2020). "'Spider-Man 3': Alfred Molina Returning as Doctor Octopus". The Hollywood Reporter. Archived from the original on December 8, 2020. Retrieved December 8, 2020.
  23. ^ Aurthur, Kate (April 16, 2021). "Alfred Molina Details Doc Ock's Return in 'Spider-Man: No Way Home': 'The Tentacles Do All the Work' (Exclusive)". Variety. Archived from the original on April 16, 2021. Retrieved April 16, 2021.
  24. ^ 1 2 Coggan, Devan (October 14, 2021). "Tom Holland opens up about Spider-Man: No Way Home and facing off against Alfred Molina". Entertainment Weekly. Archived from the original on October 14, 2021. Retrieved October 14, 2021.
  25. ^ 1 2 Couch, Aaron (August 23, 2021). "'Spider-Man: No Way Home' Trailer Arrives at CinemaCon 24 Hours After Leak". The Hollywood Reporter. Archived from the original on August 24, 2021. Retrieved August 23, 2021.
  26. ^ 1 2 3 Mathai, Jeremy (October 27, 2021). "Spider-Man: No Way Home Will Bring Back Two More Legacy Villains". /Film. Retrieved October 27, 2021.
  27. ^ 1 2 3 Coggan, Devan (November 16, 2021). "New Spider-Man: No Way Home trailer swings headfirst into the multiverse". Entertainment Weekly. Archived from the original on November 17, 2021. Retrieved November 16, 2021.
  28. ^ Sternberg, Sabrina (December 5, 2021). "'Spider-Man: No Way Home': New Footage Gives Closer Look at Willem Dafoe's New Green Goblin Suit". Collider. Archived from the original on December 6, 2021. Retrieved December 6, 2021.
  29. ^ 1 2 Kroll, Justin (July 27, 2020). "'Grand Budapest Hotel' Star Tony Revolori Signs With WME". Deadline Hollywood. Archived from the original on July 27, 2020. Retrieved July 27, 2020.
  30. ^ Kroll, Justin (May 7, 2021). "Justin Hartley, Angourie Rice, Zoë Chao, Sam Richardson, Others Join Rebel Wilson In Paramount Players' 'Senior Year'". Deadline Hollywood. Archived from the original on May 7, 2021. Retrieved May 10, 2021.
  31. ^ Perine, Aaron (March 21, 2021). "Spider-Man: No Way Home Set Video Confirms Homecoming Character Return". ComicBook.com. Archived from the original on March 21, 2021. Retrieved March 22, 2021.
  32. ^ Gonzalez, Umberto (February 23, 2021). "Tom Holland Teases 'Spider-Man' 3 Title With Hilarious Fake". TheWrap. Archived from the original on February 24, 2021. Retrieved February 23, 2021.
  33. ^ Russell, Bradley (August 23, 2021). "Spider-Man: No Way Home trailer breakdown: the 13 biggest talking points and secrets". Total Film. Archived from the original on August 25, 2021. Retrieved August 26, 2021.
  34. ^ Zuckerman, Esther (November 12, 2021). "Arian Moayed Is So Much More Than Stewy from 'Succession'". Thrillist. Archived from the original on November 12, 2021. Retrieved November 14, 2021.
  35. ^ Davis, Brandon (January 15, 2021). "Daredevil Star Charlie Cox Has Wrapped Filming on Spider-Man 3". ComicBook.com. Archived from the original on January 15, 2021. Retrieved December 15, 2021.
  36. ^ Geek Review - Spider-Man: No Way Home, Geek Culture, ‏2021-12-14
  37. ^ Herb Scribber (December 14, 2021). "'Spider-Man: No Way Home' has 2 post-credits scenes. Here's what they mean". deseret. Retrieved December 15, 2021.
  38. ^ 1 2 Beresford, Trilby (February 23, 2021). "Tom Holland Is Tight Lipped on Tobey Maguire, Andrew Garfield Cameos in 'Spider-Man': "It Would Be a Miracle If They Kept That From Me"". The Hollywood Reporter. Archived from the original on February 24, 2021. Retrieved February 24, 2021.
  39. ^ Zinski, Dan (December 4, 2021). "Spider-Man: No Way Home Cut Scene with Tom Holland's Brother Harry". Screen Rant. Archived from the original on December 4, 2021. Retrieved December 5, 2021.
  40. ^ Sciretta, Peter (April 3, 2017). "'Spider-Man: Homecoming' Set Visit: Everything We Learned – Page 3". /Film. Archived from the original on April 3, 2017. Retrieved April 3, 2017.
  41. ^ Gonzalez, Umberto (June 13, 2017). "Tom Holland (Accidentally) Reveals Spider-Man Solo Movie Is First in a Trilogy". TheWrap. Archived from the original on June 13, 2017. Retrieved June 13, 2017.
  42. ^ Davis, Erik (July 7, 2019). "Marvel's Kevin Feige on the MCU Multiverse, 'Far From Home' Post-Credits Scenes and the Future of Spider-Man". Fandango. Archived from the original on July 7, 2019. Retrieved July 8, 2019.
  43. ^ Schedeen, Jesse (July 8, 2019). "Spider-Man: Far From Home Director Wants Kraven the Hunter for Third Movie Villain". IGN. Archived from the original on July 29, 2019. Retrieved July 21, 2019.
  44. ^ 1 2 3 Fleming Jr, Mike (August 20, 2019). "Disney-Sony Standoff Ends Marvel Studios & Kevin Feige's Involvement In 'Spider-Man'". Deadline Hollywood. Archived from the original on August 20, 2019. Retrieved August 20, 2019.
  45. ^ Kit, Borys (August 21, 2019). "'Spider-Man' Standoff: Why Sony Thinks It Doesn't Need "Kevin's Playbook" Anymore". The Hollywood Reporter. Archived from the original on August 22, 2019. Retrieved August 22, 2019.
  46. ^ 1 2 3 Fleming Jr, Mike (August 23, 2019). "Next Post-'Spider-Man' Skirmish For Sony & Disney: A Tug Of War Over 'Spider-Man' Helmer Jon Watts?". Deadline Hollywood. Archived from the original on August 24, 2019. Retrieved August 24, 2019.
  47. ^ 1 2 Kit, Borys (August 20, 2019). "'Spider-Man' Studio Sony Goes Public with Marvel Movie Divorce: "We Are Disappointed" (Exclusive)". The Hollywood Reporter. Archived from the original on August 21, 2019. Retrieved August 21, 2019.
  48. ^ Thorne, Will (September 5, 2019). "Sony Pictures Chief on Spider-Man Split: 'For the Moment the Door is Closed'". Variety. Archived from the original on September 5, 2019. Retrieved September 6, 2019.
  49. ^ Siegel, Tatiana; Kit, Borys (October 2, 2019). "Tom Holland's Last-Minute Appeal Helped Seal a 'Spider-Man' Deal". The Hollywood Reporter. Archived from the original on October 3, 2019. Retrieved October 2, 2019.
  50. ^ 1 2 3 D'Alessandro, Anthony (September 27, 2019). "Spider-Man Back In Action As Sony Agrees To Disney Co-Fi For New Movie, Return To MCU: How Spidey's Web Got Untangled". Deadline Hollywood. Archived from the original on September 27, 2019. Retrieved September 27, 2019.
  51. ^ D'Alessandro, Anthony (September 27, 2019). "Jon Watts In Final Talks To Return As Director Of Third 'Spider-Man: Homecoming' Movie". Deadline Hollywood. Archived from the original on September 27, 2019. Retrieved September 27, 2019.
  52. ^ Welk, Brian (October 4, 2019). "Bob Iger Explains How Tom Holland Saved Spider-Man in the Marvel-Sony Partnership (Video)". TheWrap. Archived from the original on October 4, 2019. Retrieved October 5, 2019.
  53. ^ Belloni, Matthew (October 30, 2019). "Studio Chief Summit: All 7 Top Film Executives, One Room, Nothing Off-Limits (and No Easy Answers)". The Hollywood Reporter. Archived from the original on December 9, 2019. Retrieved December 30, 2019.
  54. ^ 1 2 Fleming Jr, Mike (December 30, 2019). "Schedule Problem Knocks Travis Knight From Helming Sony's 'Uncharted' With Tom Holland & Mark Wahlberg". Deadline Hollywood. Archived from the original on December 30, 2019. Retrieved December 30, 2019.
  55. ^ 1 2 McClintock, Pamela; Couch, Aaron (April 24, 2020). "'Spider-Man' Sequel Delays Release to November 2021 Amid Sony Date Shuffle". The Hollywood Reporter. Archived from the original on April 24, 2020. Retrieved April 24, 2020.
  56. ^ 1 2 Agar, Chris (July 17, 2020). "Marvel's Spider-Man 3 Expected To Wrap Filming In February 2021". Screen Rant. Archived from the original on July 19, 2020. Retrieved July 27, 2020.
  57. ^ 1 2 3 Moreau, Jordan (July 23, 2020). "'Spider-Man: Far From Home' Sequel Delayed to December 2021". Variety. Archived from the original on July 24, 2020. Retrieved July 23, 2020.
  58. ^ Newby, Richard (October 8, 2020). "The 'Spider-Verse' Questions Facing 'Spider-Man 3'". The Hollywood Reporter. Archived from the original on October 10, 2020. Retrieved October 10, 2020.
  59. ^ Sneider, Jeff (December 8, 2020). "New 'Spider-Man' Movie Bringing Back Doctor Octopus and Past Peter Parkers". Collider. Archived from the original on December 8, 2020. Retrieved December 8, 2020.
  60. ^ McMillan, Graeme (December 8, 2020). "How the Multiverse Can Reshape Marvel". The Hollywood Reporter. Archived from the original on December 9, 2020. Retrieved December 8, 2020.
  61. ^ Bui, Hoai-Tran (December 8, 2020). "Marvel's 'Spider-Man 3' Possibly Bringing Back Past Peter Parkers, Kirsten Dunst's Mary Jane". /Film. Archived from the original on December 9, 2020. Retrieved December 8, 2020.
  62. ^ Vary, Adam B. (December 23, 2020). "How Marvel Studios Is Reassembling for 2021 and Beyond". Variety. Archived from the original on January 11, 2021. Retrieved January 11, 2021.
  63. ^ Jones, Allie (February 9, 2021). "The Charm (and Grit) of Tom Holland". Esquire. Archived from the original on February 9, 2021. Retrieved February 9, 2021.
  64. ^ Romano, Nick (December 10, 2020). "Doctor Strange sequel confirms cast, will tie into Spider-Man 3". Entertainment Weekly. Archived from the original on December 11, 2020. Retrieved December 10, 2020.
  65. ^ Davis, Brandon (January 10, 2021). "Marvel's Kevin Feige on Spider-Man 3 Casting And Multiverse Rumors (Exclusive)". Comicbook.com. Archived from the original on January 11, 2021. Retrieved January 10, 2021.
  66. ^ Davis, Brandon (January 15, 2021). "Daredevil Star Charlie Cox Has Wrapped Filming on Spider-Man 3". Comicbook.com. Archived from the original on January 15, 2021. Retrieved January 15, 2021.
  67. ^ Davis, Clayton (February 4, 2021). "'Cherry' Star Tom Holland Talks Getting an Itch for Directing and 'Spider-Man 3' Is 'Most Ambitious Superhero Film of All Time'". Variety. Archived from the original on February 4, 2021. Retrieved February 4, 2021.
  68. ^ Paige, Rachel (February 24, 2021). "'Spider-Man: No Way Home' Premieres in December 2021". Marvel.com. Archived from the original on February 24, 2021. Retrieved February 24, 2021.
  69. ^ 1 2 3 Davis, Brandon (October 21, 2020). "Tom Holland Confirms He Starts Spider-Man 3 Right After Uncharted". ComicBook.com. Archived from the original on October 21, 2020. Retrieved October 21, 2020.
  70. ^ Perrie, Stewart (October 14, 2020). "Has Tom Holland's 'Spider-Man 3' Started Filming?". LADbible. Archived from the original on October 15, 2020. Retrieved October 15, 2020.
  71. ^ 1 2 Dorgan, Michael (October 11, 2020). "New Spider-Man Movie To Be Filmed in Sunnyside, Long Island City and Astoria This Week". Queens Post. Archived from the original on October 11, 2020. Retrieved October 11, 2020.
  72. ^ Kaye, Jacob (October 9, 2020). "Filming of new Spider-Man movie set to begin in Queens". AM New York Metro. Archived from the original on October 11, 2020. Retrieved October 11, 2020.
  73. ^ Christine (October 23, 2020). "Oct. 18 – Oct. 30 Filming Locations". On Location Vacations. Archived from the original on October 31, 2020. Retrieved December 6, 2020.
  74. ^ 1 2 Barnhardt, Adam (October 25, 2020). "Spider-Man 3 Star Tom Holland Arrives on Set After Finishing Uncharted". ComicBook.com. Archived from the original on October 26, 2020. Retrieved October 25, 2020.
  75. ^ Atad, Corey (October 27, 2020). "Tom Holland, Zendaya Arrive In Atlanta As 'Spider-Man 3' Production Set To Begin". ET Canada. Archived from the original on October 29, 2020. Retrieved October 29, 2020.
  76. ^ Labonte, Rachel (October 22, 2020). "Tom Holland Wraps Filming On Uncharted Movie Tomorrow". Screen Rant. Archived from the original on October 22, 2020. Retrieved October 22, 2020.
  77. ^ Perine, Aaron (October 29, 2020). "Spider-Man 3: Marvel Studios Likely Bringing Back Major Contributor for Sequel". ComicBook.com. Archived from the original on October 29, 2020. Retrieved October 29, 2020.
  78. ^ Davis, Brandon (October 6, 2020). "Marvel's Spider-Man 3 Filming Next Week in New York". ComicBook.com. Archived from the original on October 6, 2020. Retrieved October 6, 2020.
  79. ^ Fisher, Jacob (March 30, 2020). "Seamus McGarvey Joins 'Spider-Man 3' (Exclusive)". Discussing Film. Archived from the original on April 1, 2020. Retrieved March 30, 2020.
  80. ^ Lodge, Guy (March 31, 2020). "How the coronavirus hit cinema". Sight & Sound. British Film Institute. Archived from the original on April 1, 2020. Retrieved April 1, 2020.
  81. ^ Kroll, Justin (October 8, 2020). "Benedict Cumberbatch To Reprise Doctor Strange Role In Next 'Spider-Man' Movie". Deadline Hollywood. Archived from the original on October 9, 2020. Retrieved October 10, 2020.
  82. ^ Davis, Brandon (November 25, 2020). "Elizabeth Olsen Has Started Filming Doctor Strange in the Multiverse of Madness". ComicBook.com. Archived from the original on November 25, 2020. Retrieved November 27, 2020.
  83. ^ McCray, Vanessa (November 27, 2020). "Despite moratorium, 'Spider-Man' can film at two Atlanta high schools". The Atlanta Journal-Constitution. Archived from the original on November 27, 2020. Retrieved November 27, 2020.
  84. ^ Bonomolo, Cameron (January 16, 2021). "Spider-Man 3 Set Photo Reveals a Snowy Christmas Setting". Comicbook.com. Archived from the original on January 17, 2021. Retrieved January 17, 2021.
  85. ^ Davis, Brandon (January 16, 2020). "Spider-Man 3 Production Start Date, Global Locations Revealed". Comicbook.com. Archived from the original on January 16, 2020. Retrieved January 16, 2020.
  86. ^ Davis, Brandon (March 26, 2021). "Episode #11: TFATWS Ep. 2, New Marvel Movie Dates, Spidey Wrap" (Podcast). Comicbook.com. Event occurs at 4:38–5:10. Retrieved March 1, 2021 – via Spotify. Davis: Spider-Man 3 is wrapping production today... I saw Murphy's Multiverse talking about this today, I know this is true."
  87. ^ Barnhardt, Adam (March 26, 2021). "Spider-Man: No Way Home's Rumored Wrap Gift Could Spoil Andrew Garfield's Return". Comicbook.com. Archived from the original on March 26, 2021. Retrieved March 26, 2021.
  88. ^ D'Alessandro, Anthony (May 27, 2020). "Hyundai & Sony Team For Multi-Promotional Partnership On 'Uncharted,' 'Spider-Man' Sequels & More". Deadline Hollywood. Archived from the original on May 28, 2020. Retrieved May 28, 2020.
  89. ^ Bisset, Jennifer (February 23, 2021). "Spider-Man 3: No Way Home is the official title, says Marvel after fakeouts". CNET. Archived from the original on February 24, 2021. Retrieved February 23, 2021.
  90. ^ "'Spider-Man: No Way Home': First Look At Brand-New Spidey Funkos, Figures, and More". Marvel.com. July 2, 2021. Archived from the original on July 2, 2021. Retrieved July 2, 2021.
  91. ^ O'Connell, Sean (August 19, 2021). "Marvel's Kevin Feige Opens Up About All The Secrecy Around Spider-Man: No Way Home". CinemaBlend. Archived from the original on August 20, 2021. Retrieved August 20, 2021.
  92. ^ Couch, Aaron (June 18, 2021). "Disney Studios Marketing Head Asad Ayaz on Mischievous 'Loki' Campaign". The Hollywood Reporter. Archived from the original on June 19, 2021. Retrieved June 19, 2021.
  93. ^ Parker, Ryan (August 22, 2021). "Sony Moves Quickly to Block Alleged 'Spider-Man: No Way Home' Trailer Leak on Social Media". The Hollywood Reporter. Archived from the original on August 23, 2021. Retrieved August 23, 2021.
  94. ^ Romano, Nick (August 23, 2021). "Tom Holland seemingly reacts to Spider-Man: No Way Home trailer leak: 'You ain't ready'". Entertainment Weekly. Archived from the original on August 23, 2021. Retrieved August 23, 2021.
  95. ^ Russell, Bradley (August 23, 2021). "Spider-Man: No Way Home trailer has leaked – and spoilers are all over social media". Total Film. Archived from the original on August 23, 2021. Retrieved August 23, 2021.
  96. ^ Chitwood, Adam (August 23, 2021). "The 'Spider-Man: No Way Home' Trailer Can't Possibly Live Up to the Hype — And That's OK". Collider. Archived from the original on August 23, 2021. Retrieved August 23, 2021.
  97. ^ Goslin, Austen (August 23, 2021). "Spider-Man: No Way Home trailer tears open the multiverse". Polygon. Archived from the original on August 24, 2021. Retrieved August 23, 2021.
  98. ^ Trumbore, Dave (May 1, 2018). "MCU Timeline Explained: From Infinity Stones to Infinity War and Beyond". Collider. Archived from the original on July 6, 2018. Retrieved July 5, 2018.
  99. ^ Hayes, Dade (August 2, 2021). "Sony Pictures, CJ 4DPlex Set 3-Year Deal To Project 15 Films In ScreenX Format, Starting With 'Venom: Let There Be Carnage'". Deadline Hollywood. Archived from the original on August 2, 2021. Retrieved August 2, 2021.
  100. ^ Hayes, Dade (April 21, 2021). "Disney And Sony Reach Windows Deal That Can Sling 'Spider-Man' To Disney+ For First Time, Along With Reach Across Hulu, ABC, FX & More". Deadline Hollywood. Archived from the original on April 21, 2021. Retrieved April 21, 2021.
  101. ^ חדשות חוץ, "ספיידרמן: אין דרך הביתה": הסרט הראשון שמכניס מיליארד דולר מאז 2019, באתר כלכליסט, ‏26 בדצמבר 2021
  102. ^ ישי קיצ'לס, "ספיידרמן" החדש: מיליארד דולר הכנסות ב-12 יום, באתר ישראל היום, ‏27 בדצמבר 2021
  103. ^ Top Lifetime Grosses, Box Office Mojo
  104. ^ Top Lifetime Grosses, Box Office Mojo
  105. ^ Chitwood, Adam (February 24, 2021). "Tom Holland Says 'Spider-Man: No Way Home' Completes His Current Contract, But "If They Want Me Back, I'll Be There in a Heartbeat"". Collider. Archived from the original on February 25, 2021. Retrieved February 25, 2021.
  106. ^ Weinberg, Lindsay (July 9, 2021). "Here's Why Zendaya Says She's So "Grateful" For Her Spider-Man Experience". E! Online. Archived from the original on July 9, 2021. Retrieved July 12, 2021.
  107. ^ 1 2 Franklin-Wallis, Oliver (November 17, 2021). "Tom Holland Is in the Center of the Web". GQ. Archived from the original on November 17, 2021. Retrieved December 19, 2021.
  108. ^ Davis, Erik (November 29, 2021). "'Spider-Man: No Way Home' Producer Amy Pascal Reveals More About the Historic Film And Confirms Tom Holland's Future as Spider-Man". Fandango Media. Archived from the original on November 29, 2021. Retrieved December 19, 2021.
  109. ^ Couch, Aaron (November 29, 2021). "Marvel and Sony Planning More 'Spider-Man' Beyond 'No Way Home,' Says Producer Amy Pascal". The Hollywood Reporter. Archived from the original on November 29, 2021. Retrieved December 19, 2021.
  110. ^ Barnes, Brooks (December 17, 2021). "Kevin Feige and Amy Pascal on the Future of 'Spider-Man' and the M.C.U." The New York Times. Archived from the original on December 17, 2021. Retrieved December 19, 2021.
הקודם:
2020: ג'וקר
פרס סאטורן לסרט גיבורי העל הטוב ביותר
2022: ספיידרמן: אין דרך הביתה
הבא: