מונרייקר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף מונרייקר (סרט))
מונרייקר
Moonraker
מבוסס על מונרייקר עריכת הנתון בוויקינתונים
בימוי לואיס גילברט עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי אלברט ברוקולי עריכת הנתון בוויקינתונים
תסריט כריסטופר ווד
עריכה ג'ון גלן עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים ראשיים רוג'ר מור, לואיס צ'ילס, ריצ'רד קיל, בלאנש ראוואלק
מוזיקה ג'ון בארי, האל דייוויד עריכת הנתון בוויקינתונים
צילום ג'ין טורנייה עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית
חברת הפקה הפקות Eon, יונייטד ארטיסטס עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה InterCom, נטפליקס עריכת הנתון בוויקינתונים
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 26 ביוני 1979
משך הקרנה 126 דק' עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת הסרט אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה סרט פעולה מדע בדיוני, סרט מבוסס יצירה ספרותית, סרט בסוגת ספרות עלילה ספקולטיבית, סרט פעולה, סרט הרפתקאות, סרט ריגול, מותחן עריכת הנתון בוויקינתונים
תקציב 34 מיליון דולר
הכנסות 210.3 מיליון דולר
הכנסות באתר מוג'ו moonraker
סרט קודם המרגלת שאהבה אותי
סרט הבא לעינייך בלבד
סרטים בסדרה ג'יימס בונד
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

מונרייקראנגלית: Moonraker) הוא סרט קולנוע מסדרת ג'יימס בונד. הסרט הוא ה-11 בסדרת סרטי ג'יימס בונד והרביעי בו מככב רוג'ר מור כסוכן MI6 האגדי. את הסרט ביים לואיס גילברט.

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בסצנת הפתיחה, החללית "מונרייקר" נחטפת ומפוצצת את החללית הגדולה שמחזיקה אותה. לאחר מכן - מודיע M, ראש האם. איי.6, לשר ההגנה, שהוא ימנה את 007 ("הסוכן הטוב ביותר", לטענת M), למשימה: לחקור - מה קרה למונרייקר? במקביל, 007 - בונד, בדיוק חוזר במטוס ממשימה באפריקה. אך לפתע, מגלה בונד שהטייס עובד עם האויבים, והטייס צונח עם מצנח ומשאיר את בונד להתרסק יחד עם המטוס. מלתעות (העוזר-נבל עם השיניים החדות, אותו אנחנו כבר ראינו בסרט הקודם - "המרגלת שאהבה אותי"), מגיע מאחורי בונד, ומפיל אותו מהמטוס. בונד מרחף באוויר, ומצליח למצוא ולהיאבק עם הטייס עם המצנח, ולאחר קרב מתיש - מצליח בונד להרוג את הטייס, ולקחת את המצנח, ובכך לשרוד.

בהמשך הסרט, בונד מגיע למשרד של M, ומקבל את המשימה, ובנוסף, גם חצים אשר מחוברים למפרק היד של בונד והוא יכול להרוג אנשים בעזרתם - שאת זה נותן "קיו", ראש האמצעים הטכנולוגיים של האם. איי.6. בונד מחליט שהוא יטוס, ראשית, לקליפורניה, לפגוש את הוגו דראקס (מייקל לונסדייל), האדם המייצר את המונרייקר. כשבונד מגיע לאחוזה של דראקס, ולאחר כמה ניסיונות התנקשות (כושלים) בו - מתחיל לחשוד בונד שדראקס הוא החשוד העיקרי.

בונד מגלה שלדראקס יש מעבדת מחקר בריו דה ז'ניירו, והוא טס לשם. בריו, פוגש בונד בסוכנת של הסי.איי.אי - הולי גודהד (לואיס צ'ילס) - אשר אותה הוא כבר פגש קודם לכן כ"דוקטור" באחוזה של דראקס, אבל כעת הוא מבין שהיא רק הוטמנה שם בידי הסי.איי.אי, וביחד - מגלים השניים מזימה שטנית של דראקס, הזוממת לשלוח כדורים בעלי חומר רעיל אל כדור הארץ מהחלל, ובכך להשמיד את אוכלוסיית העולם וליצור מחדש את האנושות עם גזע על. באמזונס, כשדראקס מתחיל לשלוח את החלליות שלו להתמקם בחלל - בונד והולי מסתננים בשקט, והופכים להיות שני הטייסים באחת מהחלליות. במהלך הטיסה לחלל, קולטים השניים עיר שלמה בחלל, אשר במפה, לא רואים דבר. כשכולם נוחתים ומתמקמים בעיר, מצליחים בונד והולי לחדור לחדר המכ"ם, ובכך לגרום לכך שיראו את העיר מכדור הארץ. כשהעיר מתגלה לעולם, האמריקאים שולחים חללית שלהם, במטרה ליירט את העיר של דראקס. האמריקאים מצליחים להיכנס אל העיר שבחלל, ולהילחם מול האנשים של דראקס. קולונל סקוט, ראש החללית האמריקאית, מצליח לבטל את שיגור הכדורים הרעילים לכדור הארץ, אך הוא אינו מצליח לבטל שלושה כדורים שכבר שוגרו. בונד מחסל את דראקס בעזרת החצים שהביא לו "קיו", ולברוח ביחד עם הולי מהעיר.

בסצנת הסיום - העיר מתפוצצת, ובעזרת לייזר - מצליחים בונד והולי ליירט את שלושת הכדורים הרעילים ששוגרו.

הפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מפיקי סדרת סרטי ג'יימס בונד התכוונו במקור לעשות את מונרייקר עם רוג'ר מור ב-1973 וכך היה אמור הסרט להיות הופעת הבכורה של מור בסדרה, אבל הם המתינו עם הפקת הסרט והציגו אותו לראשונה ב-1979, בד בבד עם עליית סוגת המדע הבדיוני בעקבות הסרט מלחמת הכוכבים. בסוף הסרט הקודם בסדרה, "המרגלת שאהבה אותי", הופיעו קרדיטים אשר ציינו שהסרט הבא בסדרה מתוכנן להיות "לעינייך בלבד".

ההפקה החלה ב-14 באוגוסט 1978. צילומי האולפן עברו מלונדון לצרפת. הסרט צולם בלונדון, פריז, שאטו וו-לה-ויקונט (בצרפת), ונציה, ריו דה ז'ניירו, טיקאלגואטמלה), פאלמדייל ופורט סנט לוסי.

שיר הנושא בסרט היה השיר השלישי בסדרה שבוצע על ידי שירלי באסי (לאחרי גולדפינגר ויהלומים לנצח). באסי הקליטה בהתראה קצרה מאוד בסוף ההפקה, ועובדה זו מיוחסת לחוסר הפרסום של השיר. הפסקול הולחן על ידי ג'ון בארי והוקלט בפריז.

הפצת הסרט וביקורות[עריכת קוד מקור | עריכה]

הקרנת הבכורה התקיימה ב-26 ביוני 1979 בלונדון. שלושה ימים לאחר מכן הסרט נחנך בארצות הברית.

מונרייקר היה הסרט הרווחי ביותר בסדרה עד לסרטו של פירס ברוסנן גולדן איי. מונרייקר הכניס סכום כולל של 210 מיליון דולר ברחבי תבל וגם היה ההפקה היקרה ביותר בסדרה, שעלותה הייתה כמעט כפולה מהסרט הקודם, "המרגלת שאהבה אותי". לעומת זאת, הביקורות היו מעורבות מאוד.

דרק מדינג, שהיה מזה זמן רב שותף לעשיית סדרת ג'יימס בונד, היה מועמד לפרס אוסקר לאפקטים הטובים ביותר על האפקטים שהשתמשו בהם בסרט ובסצינות החלל שלו.

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא מונרייקר בוויקישיתוף


ערך זה הוא קצרמר בנושא סרטים. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.