אביב אלוש – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
מחקתי: ''נולד למשפחה ממוצא תימני''. בראיון איתו סיפר אלוש כי אביו ממוצא תוניסאי ואימו ממוצא תימני. אין סיבה לציין זאת על כן הותרתי לא פרטים אלו
מ הסרת תבנית:אין תמונה משדה תמונה בתבנית, בערך בו יש הצגה אוטומטית של "אין תמונה"#
שורה 1: שורה 1:
{{שחקן
{{שחקן
|שם=אביב אלוש
|שם=אביב אלוש
|תמונה={{אין תמונה|גבר|יישור=ללא}}
|תמונה=
|כיתוב=
|כיתוב=
|שם במה=
|שם במה=

גרסה מ־14:56, 17 בפברואר 2017

תבנית:שחקן אביב אלוש (נולד ב-12 ביוני 1982) הוא שחקן, מוזיקאי ומנחה טלוויזיה ישראלי.

ביוגרפיה

אלוש נולד בקריות ובגיל 10 עבר עם משפחתו לכרמיאל. למד בבית הספר התיכון "אורט מגדים" במגמת טלוויזיה וקולנוע. במסגרת לימודיו בבית הספר, הצטרף לקבוצת התיאטרון של רשת אורט ושיחק בתפקיד ראשי במספר הצגות נוער. בשנת 2000, התגייס לצה"ל ושירת בחטיבת גולני. עם שחרורו מצה"ל, בשנת 2003, עבר להתגורר בתל אביב.

על אף שמעולם לא למד משחק בבית ספר מקצועי, הצליח אלוש להשתלב בתעשיית הטלוויזיה והקולנוע בארץ.

קריירה

בשנת 2004 שיחק בסרט "עד מדינה", בו גילם את קיקו. בשנת 2005 שיחק בסרט "על החולמים" בתפקיד ראשי, בו גילם את דוד בן אבו. באותה שנה שיחק בסדרת הטלוויזיה "פיק אפ" בתפקיד גיל ענתבי. ב-2006 מונה למנחה בערוץ ניקלודאון, לצד דנה פרידר והדר עוזרי. בשנת 2007 שיחק בעונה הראשונה של הסדרה "האי" בערוץ הילדים, בה גילם את בן (קרמיט). באותה שנה שיחק בסדרה "אולי הפעם" בתפקיד נמרוד. בשנת 2008 חזר לשחק בעונה השנייה של הסדרה "האי", וכן הופיע גם בעונה השנייה והשלישית של הסדרה "הבורר" בתפקיד עידן רומי. שנה מאוחר יותר, ב-2009, שיחק בסרט "רימון הזהב", בו גילם את שלום.

בשנים 20102011, גילם אלוש את קובי שרביט בסדרת הטלוויזיה "עספור" בשתי העונות שלה, ואת החייל זתלאווי בהצגה "אם יש גן עדן" בתיאטרון "הבימה". ב-2011 גילם את אופיר רידר בסדרת הטלוויזיה "תא גורדין" לצד רן דנקר, נטע ריסקין, מארק איווניר ומוני מושונוב. בשנת 2012 גילם בסדרת הטלוויזיה "אלנבי" את דמותו של ארז, לצד מורן אטיאס, רומי אבולעפיה, גיא אריאלי ואחרים. אלוש כותב ומלחין שירים, ומנגן על גיטרה ופסנתר. בשנת 2009 יצא לרדיו שירו "עדיין כאן", אותו כתב אלוש לגלעד שליט, בהפקתו המוזיקלית של גיא מזיג ("הדורבנים"). הופיע גם בפרסומת לקפה טורקי עלית.

בשנת 2013 החל לגלם את דמותו של עמוס בסדרה "להיות איתה". אלוש מנחה את תוכנית המציאות "עד סוף העולם", המשודרת בערוץ 10.

בשנת 2015 השתתף בקמפיין של FILA יחד עם אנה ארונוב.[1]

בשנת 2016 יצא הסרט "סיפור אהבה ארץ ישראלי",[2] בבימויו של דן וולמן ובהשראת המחזה האוטוביוגרפי "סיפור אהבה ארץ ישראלי" שכתבה פנינה גרי, בו מככב אלוש לצדה של עדי בילסקי, בתפקיד על בן צבי, בנם של רחל-ינאית ויצחק בן-צבי.

בשנת 2017 שיחק בסרט הדרמה "הבקתה", לצד סם וורת'ינגטון, אוקטביה ספנסר ואליס בראגה. הסרט יצא לאקרנים במרץ 2017 ברחבי ארצות הברית.

חיים אישיים

בספטמבר 2011, התחתן עם נופר קורן, עורכת דין בתחום הנדל"ן. לזוג שני בנים ובת. מתגורר עם משפחתו בתל אביב.

פילמוגרפיה

קולנוע

טלוויזיה

תיאטרון

קישורים חיצוניים

הערות שוליים

  1. ^
    שגיאות פרמטריות בתבנית:פנאי פלוס

    פרמטרים ריקים [ 5 ] לא מופיעים בהגדרת התבנית
    קרן יעקובי, נא להתנהג בהתאם: אביב ואנה חולקים מיטה, במדור "פנאי פלוס" באתר ynet‏, 23 במרץ 2015
  2. ^ "סיפור אהבה ארץ ישראלי", במסד הנתונים הקולנועיים IMDb (באנגלית)