עפרון אטקין – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
מ קישורים פנימיים
מ הסרת תבנית:אין תמונה משדה תמונה בתבנית, בערך בו יש הצגה אוטומטית של "אין תמונה"#
שורה 1: שורה 1:
{{שחקן
{{שחקן
|שם=עפרון אטקין
|שם=עפרון אטקין
|תמונה={{אין תמונה|גבר|יישור=ללא}}
|תמונה=
|כיתוב=
|כיתוב=
|שם במה=
|שם במה=

גרסה מ־16:19, 17 בפברואר 2017

תבנית:שחקן עפרון אטקין (29 בדצמבר 1952 - 16 בינואר 2012) היה שחקן ומדבב ישראלי.

קורות חייו

אטקין נולד לשושנה לבית הופמן ולצבי אטקין בקיבוץ חצור למשפחה בת שלושה בנים. אביו היה פעיל ב"הגנה" ומורה לערבית. אטקין סיים את החוג לתיאטרון באוניברסיטת תל אביב והשתלם במשחק ב-H.B Studio בניו יורק אצל אוטה הגן והרברט ברגהוף. בשירות סדיר ומילואים היה קצין איסוף במודיעין חיל האוויר.

קריירת משחק

אטקין השתתף בהצגות התיאטרון הבאות:

בנוסף הוא הופיע גם בפסטיבל עכו ובהצגות של תיאטרון שוליים בתיאטרון הפרינג', תיאטרון תמונע, תיאטרון הסימטה ותיאטרון הקומה השלישית.

בקולנוע הופיע אטקין בסרטו של דרור שאול, מבצע סבתא, בתפקיד אלוף הפיקוד. בטלוויזיה השתתף ב-2011 בסדרה החיים זה לא הכל (בתפקיד עורך הדין אודי), ובעונה השנייה של הסדרה פולישוק (בתפקיד מיקי כץ, לאחר פרישתו של נבו קמחי מהסדרה). בנוסף הופיע בתפקידי אורח בסדרות "ארץ מולדת" ו"רמת אביב ג'".

קריירת דיבוב

מאז תחילת שנות ה-90 השתתף אטקין בדיבוב מספר סדרות אנימציה וסרטים. בין השאר דיבב את גיבור הסרט השועלי "רובין הוד", סר ליונל מ"החרב הקסומה",חזרזיר מ"פו הדב", המלך בבר בסרט "בבר" (לאחר אבי פניני), דולף ב"שאלתיאל קוואק", חושחש הבלש בסדרת הספין-אוף "חוש חש והחושחשים" וספלינטר ב"צבי הנינג'ה" וסדרת "הילוך מהיר" (לאחר פרישתו של עמי מנדלמן מדיבוב הדמות ב-2003).

בנוסף דיבב אטקין בסדרות "דרגון בול", "ואן פיס", "קים פוסיבול", "פוקימון", "הקיסר נפל על הראש", "בובובו-בו בו-בובו", "חברים בחווה", "סוד כמוס", "ניצנץ מארץ החלומות", "בראץ", "דורימון", "ארתור", "נסיך מצרים", "חוות הקסמים", "משפחת קדמוני", "מרטין על הבוקר", "גיבור על נמלים", "רובוטריקים", "מגלים עם דורה", "בקוגאן", "ממלכת אוקיאנה", "ביבי וטינה", "הפופינים בממלכת השמש" ועוד. הדיבובים האחרונים שלו בשנת 2012 היו בסדרות "אומי זומי" ו"פו הדב יוצא להרפתקה קטנה".

במאי דיבוב

בשנת 2005 היה עפרון במאי דיבוב בוידאופילם אינטרנשיונל הוא ביים דיבוב בסדרות "מרטין על הבוקר", "צבי הנינג'ה", "בקוגאן","שומר גן החיות", ו"אומי זומי".

מותו הפתאומי

לקראת סוף שנת 2011 התגלה בגופו סרטן[1], עפרון אטקין נפטר ערירי (ללא אישה וללא ילדים) ב-16 בינואר 2012 ונטמן בבית העלמין של קיבוץ חצור.

בחודש מרץ 2012, כחודשיים לאחר מותו הועלה מופע לזכרו עם חבריו לדיבוב עמי מנדלמן, גדי לוי ודדי זהר.

קישורים חיצוניים

הערות שוליים

  1. ^
    שגיאות פרמטריות בתבנית:Ynet

    פרמטרים ריקים [ 5 ] לא מופיעים בהגדרת התבנית
    מרב יודילוביץ', הלך לעולמו השחקן עפרון אטקין, באתר ynet, 16 בינואר 2012