מייקל פילר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מייקל פילר
Michael Piller
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית
לידה 30 במאי 1948
ניו יורק, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
פטירה 1 בנובמבר 2005 (בגיל 57)
לוס אנג'לס, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום קבורה פורסט לאון ממוריאל פארק עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
עיסוק מפיק טלוויזיה
תסריטאי טלוויזיה
מקום לימודים אוניברסיטת קרוליינה הצפונית בצ'אפל היל עריכת הנתון בוויקינתונים
יצירות בולטות עבודותיו במסגרת זיכיון "מסע בין כוכבים"
מספר צאצאים 3 עריכת הנתון בוויקינתונים
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

מייקל פילר (באנגלית: Michael Piller; ‏30 במאי 1948 - 1 בנובמבר 2005) היה תסריטאי ומפיק טלוויזיה אמריקאי, שהיה מפורסם ביותר בשל תרומתו לזיכיון "מסע בין כוכבים".

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ילדותו וקריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

פילר נולד בפורט צ'סטר, ניו יורק, לזוג הורים ששניהם היו מעורבים בכתיבה; ג'ין, אביו, היה תסריטאי הוליוודי; רות רוברטס (נולדה: 31 באוגוסט 1926; נפטרה: 30 ביוני 2011), אימו, הייתה כותבת שירים. מגיל צעיר הוא תכנן להיות תסריטאי; עם זאת, מרצה במכללה ריפה את ידיו, ופילר החל לעבור בטלוויזיה כעיתונאי זוכה פרס אמי. הוא עבד עבור רשת CBS בניו יורק, WBTV בשארלוט, קרוליינה הצפונית, ו-WBBM בשיקגו, אילינוי. עם זאת, הוא עבר ללוס אנג'לס, קליפורניה ובשלהי שנות ה-70 החל לעבוד בתעשיית הבידור - כצנזור, ולאחר מכן כמנהל תוכניות עבור CBS. הוא החל לכתוב תסריטים לטלוויזיה, ולאחר שמכר תסריטים לסדרות "קגני ולייסי" ו-"סיימון וסיימון", הוא קיבל משרה קבועה בצוות "סיימון וסיימון", שם נשאר במשך שלוש שנים, ובסופו של דבר - הפך למפיק.

פילר למד באוניברסיטת קרוליינה הצפונית בצ'אפל היל, שבה היה חבר ב-"Pi Lambda Phi" (אחוות סטודנטים)[1].

מסע בין כוכבים[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 1989 פילר, ביחד עם מיכאל וגנר, כתב פרק עבור העונה השלישית של "מסע בין כוכבים: הדור הבא" בשם "Evolution". לאחר שוגנר פרש מראשות צוות הכתיבה של התוכנית בעונתה השלישית, פילר הוזמן למלא את התפקיד, החל מהפרק החמישי של העונה - "The Bonding". בשתי השנים הראשונות של הסדרה, צוות הכתיבה היה נגוע בעימותים רבים, עם צוות כתיבה משתנה ללא הרף, כאשר תסריטאים אחדים מצטרפים, ואחרים עוזבים. בתוך שנה, פילר הצליח להקים צוות כתיבה חזק, דבר שהמנהלים הקודמים לא הצליחו לעשות. כמו כן הוא שינה את כיוון הסיפורים, מ-"זר השבוע" או "מצב השבוע" לסיפורים על הדמויות, החלטה אשר רבים מצביעים עליה כנקודת המפנה של הסדרה. פילר גם יישם מדיניות של "דלת פתוחה" לתסריטים, ואיפשר לכל אחד (ולא רק לתסריטאים השייכים לאיגוד תסריטאים מקצועי) להגיש רעיונות לסיפורים משלהם. מהלך זה הוביל להפקתם של כמה מהפרקים הפופולריים ביותר של הסדרה, לרבות "Yesterday's Enterprise". "מסע בין כוכבים: הדור הבא" נמשכה שבע עונות, וקיבלה מספר מועמדויות וזכיות בפרסים, לרבות מועמדות לפרס אמי עבור סדרת הדרמה הטובה ביותר, על עונתה האחרונה. פילר חתום על מספר פרקים פופולריים, לרבות: הפרק הכפול "The Best of Both Worlds", אשר לדעת רבים[דרוש מקור] הוא הפרק הטוב ביותר בסדרת "מסע בין כוכבים: הדור הבא"; הפרק הכפול "Unification", בו השתתף בתפקיד אורח לנרד נימוי, ששב לגלם את דמותו של ספוק.

בסוף שנת 1991, כאשר ריק ברמן, המפיק של "מסע בין כוכבים: הדור הבא", נתבקש על ידי אולפני סרטי פרמאונט ליצור סדרת "מסע בין כוכבים" חדשה, הוא פנה לפילר, שיעזור לו לכתוב את התוכנית החדשה. "מסע בין כוכבים: חלל עמוק 9" עלתה לאוויר לראשונה בינואר 1993, עם תסריט פרק הפיילוט שכתב פילר - "Emissary". פרק זה זכה לדירוג הרייטינג הגבוה ביותר אי פעם עבור פרק בכורה של סדרה בסינדיקציה, וכמו "הדור הבא", גם "חלל עמוק 9" נמשכה שבע עונות. בשנת 1994 ברמן התבקש שוב ליצור סדרת "מסע בין כוכבים" נוספת, עבור רשת הטלוויזיה UPN החדשה בבעלות סרטי פרמאונט. ביחד עם ג'רי טיילור, ברמן ופילר פיתחו את "מסע בין כוכבים: וויאג'ר".

באותו הזמן, פילר פיתח סדרה נוספת עבור UPN, בשם "Legend", אולם סדרה זו בוטלה לאחר 12 פרקים בלבד. פילר המשיך לשמש כיועץ יצירתי עבור "חלל עמוק 9" ו-"וויאג'ר", ונהג לשלוח את הערותיו על תסריטים, בזמן שהם הוכנו להפקה.

בשנת 1993, פילר נתבקש לכתוב אחד משני תסריטים פוטנציאליים לסרט קולנוע באורך מלא, עם צוות השחקנים של "הדור הבא", ביחד עם צוות הכותבים רונלד ד. מור ובראנון בראגה, אולם הוא סירב. בשנת 1997 פנו אליו שוב, לכתוב ביחד עם ריק ברמן את התסריט לסרט "מסע בין כוכבים: המרד". במהלך עבודתו על התסריט, פילר תיעד את התהליך לספר שכתב - "Fade In" - אשם מעולם לא יצא לאור.

לאחר מסע בין כוכבים[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 1996 פילר מכר תסריט לסרטו העלילתי הראשון, שנקרא "Oversight". התסריט, אשר עלילתו עוסקת בוועדת-משנה של הקונגרס האמריקאי, עוסק ב"העברת השלטון... מדור אחד אל הדור שאחריו", ונכתב בהשראת מערכת היחסים שלו עם בנו שון, אשר תרם לו בעבודותיו על תסריטים ל-"הדור הבא" ול-"וויאג'ר". נכון לשנת 2005, התסריט טרם הופק.

בשנת 1999, ביחד עם בנו שון, פילר הקים חברת הפקות בשם "Piller²". יחד, בשנת 2000, הם פיתחו פיילוט עבור רשת הטלוויזיה The WB, בשם "Day One". עם זאת, הסדרה לא עברה את שלב ה-"פיילוט".

בשנת 2001 פנה אליו המפיק ויד סגן בבקשה כי יפתח סדרת טלוויזיה על פי "The Dead Zone" - רומן מאת סטיבן קינג. הסדרה "החצי האפל", אשר פותחה במשותף עם בנו שון, ואשר כיכבו בה אנתוני מייקל הול וכן שחקנית "מסע בין כוכבים: חלל עמוק 9" - ניקול דה בור, שודרה לראשונה ב-16 ביוני 2002, ברשת USA. בסוף שנת 2007 רשת USA ביטלה את הסדרה, בעקבות רייטינג נמוך מדי[2].

בשנת 2005, "Wildfire", סדרת טלוויזיה נוספת שפילר פיתח עם בנו, עלתה לראשונה בערוץ ABC Family. בסדרה כיכבה שחקנית "מסע בין כוכבים: חלל עמוק 9" - נאנה ויזיטור. העונה הרביעית (והאחרונה) של סדרה זו הסתיימה ב-26 במאי 2008.

מותו[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-2 בנובמבר 2005, פורסם ב-StarTrek.com כי פילר נכנע למחלת הסרטן, ומת בביתו, בגיל 57[3].

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Pi Lambda Phi 2010 mebership Directory
  2. ^ USA Network Pulls Plug on The Dead Zone, The 4400, Broadcasting & Cable
  3. ^ Michael Piller Succumbs to Cancer, Age 57 startrek.com