מסע בין כוכבים 6: הארץ הלא נודעת

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מסע בין כוכבים 6: הארץ הלא נודעת
Star Trek VI: The Undiscovered Country
מבוסס על מסע בין כוכבים: הסדרה המקורית עריכת הנתון בוויקינתונים
בימוי ניקולס מאייר עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי סטיבן צ'ארלס ג'אפה
ראלף וינטר
לנרד נימוי
תסריט לנרד נימוי
לורנס קונר
מארק רוזנטל
ניקולס מאייר
יוצר: ג'ין רודנברי
עריכה ויליאם הוי עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים ראשיים ראה פירוט
מוזיקה קליף אידלמן
צילום הירו נאריטה עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה פרמאונט עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה סרטי פרמאונט
שיטת הפצה הורדה דיגיטלית, וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 6 בדצמבר 1991
משך הקרנה 113 דקות
שפת הסרט אנגלית
סוגה סרט פעולה, סרט מדע בדיוני, סרט הרפתקאות עריכת הנתון בוויקינתונים
תקציב 30 מיליון דולר
הכנסות 96.9 מיליון דולר
הכנסות באתר מוג'ו startrek6
פרסים 2 מועמדויות לפרס אוסקר, זכייה בפרס סאטורן
סרט קודם מסע בין כוכבים 5: הגבול האחרון
סרט הבא מסע בין כוכבים 7: דורות
האתר הרשמי
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

מסע בין כוכבים 6: הארץ הלא נודעת הוא סרט מדע בדיוני משנת 1991, והוא השישי בסדרת סרטי מסע בין כוכבים. סרט זה הוא האחרון לצוות האנטרפרייז המקורי, והוא מוקדש לזכרו של יוצר הסדרה ג'ין רודנברי, שמת מדום לב באוקטובר 1991. הסרט זכה להצלחה לעומת הסרט הקודם שכשל. הסרט זכה לשתי מועמדויות לפרס אוסקר בקטגוריית האיפור ואפקטים קוליים, ולחמש מועמדויות לפרס סאטורן, מתוכם זכה בקטגוריית סרט המדע בדיוני הטוב ביותר. בנוסף היה מועמד לפרס הוגו על העיבוד הדרמטי הטוב ביותר לשנת 1992.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

במשימת סיור שגרתית, ספינת החלל "אקסלסיור" בפיקודו של קפטן היקארו סולו סופגת גל הדף המרחף בחלל. בדיקה מעלה, כי מקור התופעה היא בגבול חלל הקלינגונים. עולם הבית של הקלינגונים, "קרונוס", שרוי כמרקחה לאחר שירחם "פרוקסיס" - שבו היו קיימים מתקנים לייצור אנרגיה - הושמד, ובכך מעמיד את האטמוספירה שלהם בסכנה. הערכות מראות כי הפיצוץ יגרום להתרוקנות האטמוספירה תוך 50 שנים. האימפריה הקלינגונית יוצרת קשר עם הפדרציה ומראה נכונות לחתום על הסכם שלום עימה. ספינת החלל "אנטרפרייז" נשלחת לאסוף את המנהיג הקלינגוני גורקון וללוותו לכדור הארץ, שבו ייערך המשא ומתן. קפטן קירק מקבל את הידיעה בהסתייגות, שכן בנו נהרג בידי קלינגונים (בסרט מסע בין כוכבים 3: החיפוש אחר ספוק).

כאשר הם פוגשים בספינת הקרב הקלינגונית של גורקון, "קרונוס 1", קירק מזמין את היועץ ואורחיו לסעודה שנערכת על סיפון האנטרפרייז, שמהר מאוד מתלהמת בה האווירה לאחר שהם דנים בשיחות השלום וקיצה של התרבות הקלינגונית (שידועה בגאוותה הרבה ובחירחורי המלחמה שלה). גורקון מרים כוסית לכבוד "הארץ הלא נודעת - העתיד".

לאחר הסעודה, האנטרפרייז יורה לפתע טילי טורפדו על ספינת "קרונוס", בכך משבשת מערכות חיוניות, ביניהם את כוח הכבידה המלאכותית. בנוסף, שני אנשים הלובשים חליפות חלל של הפדרציה עולים על הספינה ומתנקשים בחייו של גורקון. קפטן קירק מורה על כניעתה של האנטרפרייז, ויחד עם ד"ר מקוי הם משתגרים לספינה במאמץ להציל את חייו. הם נכשלים, נעצרים בגין הפשע, ונלקחים ל"קרונוס" למשפט. ביתו של גורקון, אזטבור, נהיית ליועצת החדשה, ומבקשת לחדש את שיחות השלום במקום נייטרלי וסודי.

לאחר משפט פומבי, קירק ומקוי נשלחים לעולם מחנות עבודה, שם הם פוגשים במשנת-צורה בשם מרטיה (שמגולמת על ידי הדוגמנית אימאן) שמציעה להם דרך הימלטות. לאחר שהם עושים את דרכם בשממה הקפואה של עולם הכלא, מרטיה בוגדת בהם כאשר שומרים קלינגונים מגיעים. אולם, האנטרפרייז מצליחה לחצות את הגבול במרמה, לשגר את השניים חזרה אליה, ולחזור לגבול החלל הקלינגוני. מתגלה כי ספוק לקח על עצמו את הפיקוד ואת חקירת המקרה, שהובילה למסקנה שלשני המתנקשים הייתה עזרה מבפנים. לאחר הצלתם של קירק ומקוי הם מגלים את שני המתנקשים, ושובים את הבוגדת - לוטננט ולריס. ספוק מאלץ את ולריס לעבור איחוד מוחות, ובכך הם משיגים מידע לגבי הקונספירציה לרצוח את גורקון (נציגים מהפדרציה, מהאימפריה הקלינגונית ומהאימפריה הרומולאנית, בעזרת אבטיפוס של "ציפור טרף" שמסוגל לירות תוך-כדי הסוואה).

קירק יוצר קשר עם סולו ומגלה את מיקום שיחות השלום. יחד הם עושים דרכם לכוכב הלכת שבו הן מתנהלות. כאשר הם מתקרבים לכוכב, "ציפור הטרף" החדשה, בראשות הגנרל צ'אנג (כריסטופר פלאמר), משיגה את האנטרפרייז ומתקיפה אותה תחת הסוואה. ספוק ומקוי משנים את הטורפדות שבספינה, שכעת מסוגלות להתחקות אחר פרצי הפלזמה של "ציפור הטרף" המוסווית, וגם האנטרפרייז וגם אקסלסיור מתקיפות את ספינת הקרב הקלינגונית ומשמידות אותה.

משלחות משתי הספינות משתגרות אל פני הכוכב שבו מתנהלות שיחות השלום, ומצליחות לעצור התנקשות בנשיא הפדרציה ולשבות את קושרי הקשר. קירק אומר לחברי הכינוס, כי "אנשים יכולים לפחד מאוד משינוי". אזטבור אומרת, כי קירק החזיר את אמונתו של אביה, ובתמורה קירק משיב כי היא החזירה את אמונתו בבנו. בסוף, צוות האנטרפרייז נקרא חזרה לכדור הארץ, אך קירק וצוותו מסכימים פה אחד להפר את הפקודות ולהמשיך במסעם. קירק אומר כי אחרים ימשיכו את מסעותיה של האנטרפרייז על מנת לגלות עולמות חדשים, וכי אין זה מסעה האחרון של האנטרפרייז.

שחקנים ודמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

שם השחקן/ית שם הדמות אודות הדמות
ויליאם שאטנר קפטן ג'יימס "ג'ים" טי קירק
לנרד נימוי קפטן ספוק
דפורסט קלי קומנדר (דוקטור) לאונרד "בונס" מקוי
ג'יימס דוהן קפטן מונטגומרי "סקוטי" סקוט
ג'ורג' טקיי קפטן היקארו סולו
וולטר קניג קומנדר פאבל צ'כוב
נישל ניקולס קומנדר אוהורה
גרייס לי וויטני (אנ') קומנדר ג'ניס ראנד
דייוויד וורנר היועץ גורקון
קים קטרל לוטננט ולריס
כריסטופר פלאמר גנרל צ'אנג
רוזאנה דה סוטו (אנ') היועצת אזטבור
מייקל דורן קולונל וורף

תקציב ורווחים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט, שנעשה בתקציב של 30 מיליון דולר, הכניס קרוב ל-75 מיליון בארצות הברית ו-94 מיליון דולר ברחבי העולם.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]