מיליונר מי שמוסר ראשון

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מיליונר מי שמוסר ראשון
Serving Sara
בימוי רג'ינלד הודלין עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי דן הלסטד עריכת הנתון בוויקינתונים
עריכה ג'ים מילר עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים ראשיים מת'יו פרי
Julio Cedillo
טוני לונגו
וינסנט פסטורה
אנדרו וילסון
Tammy Barr
מייק ג'אדג'
ניקי זירינג
אליינה הופמן
טרי קרוז
ג'רי סטילר
ברוס קמפבל
אליזבת הרלי
מרשל בל
ג'ו ויטרלי
Cedric the Entertainer
איימי אדמס
Libby Villari עריכת הנתון בוויקינתונים
מוזיקה מרקוס מילר עריכת הנתון בוויקינתונים
צילום רוברט ברינקמן עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה גרמניה, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה פרמאונט עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה פרמאונט, נטפליקס, הולו עריכת הנתון בוויקינתונים
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 6 בפברואר 2003 עריכת הנתון בוויקינתונים
משך הקרנה 100 דק' עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת הסרט אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה קומדיה רומנטית, סרט קומדיה עריכת הנתון בוויקינתונים
תקציב 29 מיליון דולר
הכנסות 37 מיליון דולר
הכנסות באתר מוג'ו servingsara
servingsara.com
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

מיליונר מי שמוסר ראשוןאנגלית: Serving Sara) הוא סרט אמריקאי משנת 2002 בבימוי רג'ינלד הדלין (אנ') ובכיכובם של מת'יו פרי, אליזבת הרלי וברוס קמפבל. הסרט הוא קומדיה רומנטית על שליח משפטי, המוסר מסמכי גירושים לאשת חברה בריטית, אך היא משכנעת אותו למסור אותם לבעלה, על מנת שהיא תקבל חלק גדול יותר מרכושו בגירושים.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

השליח ג'ו טיילר (מת'יו פרי) מאחר ב-6 ימים במסירת זימון לעדות בבית המשפט למאפיונר צ'רלי השמן (ג'ו ויטרלי).[1] ריי (סדריק אנטוניו קיילס (אנ')), הבוס של ג'ו, לועג לו ומחמיא ליריבו של ג'ו, טוני (וינסנט פסטורה), שהגיש מספר זימונים בזמן שיא.[2] ריי מוכן לתת לג'ו הזדמנות אחרונה, ונותן לו משימה למסור מסמכי גירושים לשרה מור (אליזבת הרלי) מבעלה גורדון (ברוס קמפבל),[3] שנמצא בחווה שלו בטקסס עם המאהבת שלו, קייט (איימי אדמס), שאותה אסף משדה התעופה דקות אחרי שליווה את שרה לטיסתה לנופש בניו יורק.

ג'ו מתחזה לשליח עם פרחים ומנסה למסור לשרה בדירתה בשדרה החמישית בניו יורק, אבל טוני מודיע לה מטלפון ציבורי ליד בניין האמפייר סטייט אחרי שראה את מספר הטלפון שלה על תיק המסירה שהיה בידי ג'ו, ושרה נמלטת כשג'ו מגיע. כך מגלה ג'ו שנכשל במסירות בזמן האחרון משום שטוני מחבל במאמציו. ג'ו מתחזה שנית לטכנאי גאז, נכנס לבית חברתה של שרה שאליו היא ברחה, מוסר לשרה, אך מותקף לאחר מכן על ידי אנשי צ'רלי כששרה מסתכלת עליו מחלון הבית, והם לוקחים את מכוניתו. ג'ו ושרה נאלצים לנסוע באותו אוטובוס. כשהם נוסעים יחד, אומר ג'ו לשרה שלפי החוק בטקסס, היא לא תרוויח דבר מהגירושים. היא מבינה ש"חצי מהכל" חל אם המסמכים מוגשים מניו יורק, ומציעה לג'ו מיליון דולר כדי למסור אותם לבעלה ולקרוע את המסמכים שקיבלה. אף על פי שג'ו יודע שהוא עלול לאבד את עבודתו, הוא מסכים והשניים יוצאים יחד לדרך כדי למסור לגורדון.

ריי שומע על תוכניתם, מודיע לגורדון ושולח את טוני למסור מחדש לשרה את המסמכים מטקסס. ג'ו, המצפה שטוני יעקוב אחריו, משאיר אוסף של רמזים מזויפים המובילים את טוני למיאמי בפלורידה, לבנגור במיין, ולאמרילו בטקסס, שבה נורה טוני בגב, כשהוא מגיע לחווה בלתי נכונה כדי למסור את הניירות. אחרי שג'ו מנסה למסור לגורדון בחדר כושר בטקסס ונחסם על ידי מדריכת הכושר של גורדון (ניקי זירינג), שוכר גורדון שומר ראש בשם ורנון (טרי קרוז) כדי להגן על עצמו.

שרה וג'ו עוקבים אחרי גורדון לחוותו, אך הוא מתחמק מהם. ג'ו פוגש בחווה את קייט, מאהבת גורדון, ושרה נוטלת לעצמה כסף ואת דרכון גורדון כדי שלא יוכל לצאת מטקסס. שרה וג'ו נרשמים במלון בטקסס עם הכסף שלקחה שרה, וג'ו מספר לשרה על חלומו לטפח כרם. בזמן ששרה מתקלחת בסוויטה, ג'ו הולך לבר רודיאו. קייט מגיעה אליו, ומציעה לג'ו עסקה חדשה: תמורת מיליון דולר מהסדר הגירושים, היא תגלה לו איפה נמצא גורדון, בנימוק שלא משתלם לה לחיות עם גורדון ללא נישואים.[4] ג'ו מסכים, אבל כשג'ו וקייט מדברים עם שרה,[5] נכנס טוני לסוויטה דרך הדלת הפתוחה. קייט מצלמת את טוני כשהוא מוסר לשרה, וטוני תוחב לכיס החולצה של ג'ו תמונת פולארויד של המסירה. קייט קוראת לג'ו פקיד בית משפט (אנ') כאנטיתזה לגורדון, ושרה אומרת לג'ו: "כן, מכנסיים צמודים וציצים גדולים מביסים כל מוח", כשהיא מסלקת אותו מהסוויטה.

במונית מסתכל ג'ו בתמונת שרה. כשהוא מחזיר אותה לכיס חולצתו, הוא מוצא את תמונת המסירה, ומבחין בצילום השעון של טוני. ג'ו מתקשר לריי ב-6:15 בערב ומודיע לו שטוני שכח להחזיר את שעונו מניו יורק לאזור הזמן המרכזי (אנ') בטקסס. לפיכך המסירה היא חסרת תוקף עד 7:04, השעה שאותה אומר ריי לג'ו בטלפון. ג'ו אומר לריי שנותרו לג'ו 49 דקות, שהן מנת האיי קיו של ריי.

ג'ו ושרה הולכים למסור לגורדון בארוחה עסקית עם משקיעים, אבל ורנון מזהיר את גורדון והוא בורח מהמסעדה לאצטדיון שבו מתקיימת תחרות מכוניות ענק (אנ').[6] הם מאתרים את גורדון על ידי שידור הדרכון שלו על גבי מסך התחרות והכרזה שהוא "מסוכן", אחרי שננשך על ידי קוף במעבדה. אישה שיושבת ליד גורדון באצטדיון זועקת שזה הוא. גורדון בורח למגרש האצטדיון, אחרי שצופים אחרים שולפים מולו אקדחים כדי שלא יתקרב אליהם בזמן פינוי האצטדיון. טוני מנסה לדרוס את ג'ו במכונית ענק, אבל דורס בטעות את ורנון, שנכנס למגרש על אופנוע שחטף ממתחרה כדי לחלץ את גורדון. שרה מפילה מהיציע שלישיית בירות על ראש גורדון, והוא נופל לקרקע. ג'ו מוסר לו לפי החוק בניו יורק, וגורדון מקבל את המסמכים שניות לפני שעה 7:04.[7] טוני וורנון מובלים מהאצטדיון על אלונקות, ומנסים להילחם אחד בשני.[8]

הסצנה האחרונה מציגה את ג'ו ושרה בכרם של ג'ו, שם הם בודקים בקבוק מהבציר הראשון של ג'ו לפני שהם נכנסים לבית לעשות אהבה.

הפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

במהלך הצילומים נאבק פרי בהתמכרותו לסמים ולאלכוהול. הוא שיחק בסרט ובתוכנית הטלוויזיה חברים באותו הזמן. הוא נטל קסנקס, מתאדון ושתה ליטר וודקה ביום. הצילומים נדחו בחודשיים כשפרי הלך לגמילה.[9]

הכנסות[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשבוע הפתיחה הכניס הסרט 5.7 מיליון דולר ב-2,154 בתי קולנוע. תקציב הסרט היה 29 מיליון דולר, והכנסות הסרט בארצות הברית היו 16.9 מיליון דולר. ההכנסות בעולם היו עוד 20,146,150 דולר.[10]

ביקורות[עריכת קוד מקור | עריכה]

באתר Metacritic קיבל הסרט דירוג של 18 מתוך 100 לפי 26 ביקורות.[11]
באתר Rotten Tomatoes דירוג הסרט הוא 4% לפי 113 ביקורות, עם ממוצע של 3.2 מתוך 10. לפי האתר, הסרט הוא קומדיה רומנטית שאיננה מצחיקה ואיננה רומנטית במיוחד, בזבוז זמן ובלתי זכיר.[12]
באתר IMDb דורג הסרט כ-5.3 מתוך 10 לפי 18 אלף מצביעים, שמתוכם דירגו 958 מצביעים (5.2%) את הסרט בציון 10.[13]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Vince Cecere, Tony Longo and Joe Viterelli, IMDb
  2. ^ Vincent Pastore, IMDb
  3. ^ Bruce Campbell, IMDb
  4. ^ Amy Adams, IMDb
  5. ^ Elizabeth Hurley, IMDb
    Matthew Perry and Amy Adams, IMDb
  6. ^ Custom made Monster Truck in "Serving Sara", Imcdb.org
  7. ^ Serving Sara – The Monster Truck, יוטיוב
  8. ^ טוני וורנון, Imcdb.org
  9. ^ Mary Kate Carr (2022-11-10). "Elizabeth Hurley on Matthew Perry: Lovely man, but "nightmare working with him"". The A.V. Club. נבדק ב-2023-10-02.
  10. ^ "Serving Sara". Box Office Mojo. 2002-11-28. נבדק ב-2023-10-02.
  11. ^ "Serving Sara Reviews". Metacritic. הזרמת מדיה פרמאונט. ארכיון מ-2021-01-11. נבדק ב-2023-10-02.
  12. ^ "Serving Sara". Rotten Tomatoes. ארכיון מ-2021-06-01. נבדק ב-2023-10-02.
  13. ^ "Serving Sara IMDb rating". IMDb. נבדק ב-2023-10-02.