מלאני סטנסברי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מלאני סטנסברי
Melanie Stansbury
סטנסברי, 2021
סטנסברי, 2021
סטנסברי, 2021
לידה 31 בינואר 1979 (בת 45)
פרמינגטון, ניו מקסיקו, ארצות הברית
שם מלא מלאני אן סטנסברי
שם לידה Melanie Ann Stansbury עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
השכלה אוניברסיטת קורנל
מכללת סנט מרי של קליפורניה
עיסוק פוליטיקאית
מפלגה המפלגה הדמוקרטית
stansbury.house.gov
חברת בית הנבחרים של ארצות הברית מטעם מחוז הקונגרס הראשון של ניו מקסיקו
14 ביוני 2021 – מכהנת
(שנתיים ו־44 שבועות)
חברת בית הנבחרים של ניו מקסיקו מטעם מחוז הבחירה ה-28
15 בינואר 201914 ביוני 2021
(שנתיים ו־21 שבועות)
→ ג'ימי צ'ארלס הול
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

מלאני אן סטנסבריאנגלית: Melanie Ann Stansbury; נולדה ב-31 בדצמבר 1979) היא פוליטיקאית אמריקאית, המכהנת כחברת בית הנבחרים של ארצות הברית מטעם מחוז הקונגרס הראשון של מדינת ניו מקסיקו, שבתחומו נמצאים רוב העיר אלבקרקי ופרווריה. היא נבחרה לתפקיד בבחירות מיוחדות שהתקיימו בראשית יוני 2021, בעקבות התפטרותה של נציגת המחוז דב האלנד לשם מינויה לתפקיד מזכירת הפנים של ארצות הברית. כמו כן, בשנים 2019–2021 הייתה חברת בית הנבחרים המדינתי של ניו מקסיקו.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

סטנסברי נולדה בפרמינגטון שבצפון ניו מקסיקו, וגדלה באלבקרקי. לאחר שסיימה את לימודיה בבית הספר התיכון סיבולה, בשנת 2002 השלימה סטנסברי במכללת סנט מרי של קליפורניה (Saint Mary's College of California) לימודי תואר ראשון באקולוגיה אנושית ובמדעי הטבע. לאחר מכן, בשנת 2007, קיבלה מאוניברסיטת קורנל תואר שני בסוציולוגיה חקלאית עם תחום התמחות משני במדעי עמים ילידים בארצות הברית. סטנסברי החלה את נתיבתה המקצועית כמדריכה אקולוגית במוזיאון להיסטוריה ומדע של ניו מקסיקו. כעמיתת הבית הלבן עבדה כיועצת מדיניות במועצה לשוויון אקלימי. מאוחר יותר הייתה יועצת במעבדות סנדיה הלאומיות וכבוחנת מיזמים במשרד הניהול והתקציב במהלך נשיאותו של ברק אובמה. בהמשך נמניתה בין חברי הסגל של ועדת האנרגיה ומשאבי הטבע של הסנאט של ארצות הברית והייתה עוזרת אישית לסנאטורית מריה קנטוול[1].

בבחירות האמצע שהתקיימו בשנת 2018 התמודדה סטנסברי ללא התנגדות אל בית הנבחרים של ניו מקסיקו במחוז הבחירה ה-28. ביום הבחירות גברה על ג'ימי צ'ארלס הול, נציג המחוז המכהן מטעם המפלגה הרפובליקנית, בפער בן כעשרה אחוזים. בבחירות 2020 התמודדה פעם נוספת ללא התנגדות בבחירות המקדימות של המפלגה הדמוקרטית, ובבחירות הכלליות גברה על מועמד המפלגה הליברטריאנית רוברט וילנקורט ועל תומאס ר. סטול הרפובליקני. בבית הנבחרים המדינתי הציגה סטנסברי חקיקה לשיפור שימור האנרגיה וניהול משאבי המים של נוי מקסיקו[2].

לאחר מינויה של דב האלנד למזכירת מחלקת הפנים של ארצות הברית בידי הנשיא ג'ו ביידן, הכריזה סטנסברי על השקת מסע הבחירות שלה לבית הנבחרים האמריקאי לשם מילוי מקומה של האלנד[3]. בסבב ההצבעה הראשון של חברי הוועד המנהל במפלגה הדמוקרטית המדינתית, סטנסברי הגיעה למקום השני אחרי אנטואנט סדילו לופז, חברת הסנאט של ניו מקסיקו, ואוטומטית העפילה לסיבוב שני[4]. בסיבוב השני של ההצבעה ניצחה את סדילו לופז בפער של שישה קולות בלבד. מכיוון שאף רפובליקני לא ייצג את המחוז מאז 2009, העיתון "Santa Fe New Mexican" הצביע על סטנסברי כמועמדת הבטוחה לזכייה בבחירות המיוחדות[5]. סטנסברי ניצחה את חבר הסנאט המדינתי מארק מורס הרפובליקני ב-1 ביוני, ונבחרה אל בית הנבחרים של ארצות הברית[6].

בשאלון שיצר המכון "Adelante Progressive Caucus", התחייבה סטנסברי לתמוך בחקיקות שיעניקו מדיקר לכל, והביעה תמיכה באיסור פדרלי על כלי נשק, במתן מעמד מדינה לוושינגטון הבירה, בביטול חובות הלוואות סטודנטים, בלגליזציה של סמים קלים ובמדיניות פרוגרסיביות אחרות. ב-14 ביוני 2021 סטנסברי הושבעה לתפקידה בקונגרס האמריקאי.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא מלאני סטנסברי בוויקישיתוף
  • אתר האינטרנט הרשמי של מלאני סטנסברי בבית הנבחרים האמריקאי (באנגלית)

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ סטפני אקין, Ex-Senate aide narrowly wins Democratic nod for Haaland seat in New Mexico, באתר Roll Call‏, 31 במרץ 2021 (באנגלית)
  2. ^ קרול א. קלארק, Rep. Stansbury Announces Critical Water Legislation, באתר Los Alamos Daily Post‏, 20 בפברואר 2019 (באנגלית)
  3. ^ מילאן סימוניץ', An early contender emerges for Haaland's seat, באתר Santa Fe New Mexican‏, 19 בדצמבר 2020 (באנגלית)
  4. ^ דילון מולאן, Stansbury, Sedillo Lopez in runoff for Democratic nomination, באתר Santa Fe New Mexican‏, 30 במרץ 2021 (באנגלית)
  5. ^ מילאן סימוניץ', What a rally: Inside Stansbury's improbable victory, באתר Santa Fe New Mexican‏, 2 באפריל 2021 (באנגלית)
  6. ^ סוזן מונטויה בריאן ומורגן לי, Democrat Melanie Stansbury wins US House race in New Mexico, באתר AP‏, 2 ביוני 2021 (באנגלית)