מריסה ג'ארט וינוקור

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מריסה ג'ארט וינוקור
Marissa Jaret Winokur
וינוקור בשנת 2010
וינוקור בשנת 2010
לידה 2 בפברואר 1973 (בת 51)
ניו יורק, ניו יורק, ארצות הברית
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1995
מקום לימודים
  • Fox Lane High School
  • האקדמיה האמריקאית למוזיקה ודרמה עריכת הנתון בוויקינתונים
בן זוג יהודה מילר
פרסים והוקרה
  • פרס עולם התיאטרון (2003)
  • פרס טוני לשחקנית הטובה ביותר במחזמר (2003)
  • פרס דרמה דסק לשחקנית מצטיינת במחזמר עריכת הנתון בוויקינתונים
officialmarissajaretwinokur.com
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

מריסה ג'ארט וינוקוראנגלית: Marissa Jaret Winokur; נולדה ב-2 בפברואר 1973) היא שחקנית יהודייה-אמריקאית. ידועה בהופעתה כטרייסי טורנבלד במחזמר "היירספריי" - העיבוד המוזיקלי המוצלח ביותר בברודוויי של סרט קולנוע (במקרה זה - סרטו של ג'ון ווטרס באותו השם). וינוקור הייתה מתחרה בולטת בתוכנית המציאות הפופולרית "רוקדים עם כוכבים" ולאחר מכן המשיכה והנחתה בעצמה תוכנית דומה בשם "Dance Your Ass Off". היא שימשה כאחת המנחות בתוכנית האירוח היומית "The Talk", אך לא שבה אליה בעונת השידורים של סתיו 2011, במקום זאת היא התמקדה בקו הבגדים שלה ותוכנית טלוויזיה חדשה בכבלים.[1]

ראשית חייה[עריכת קוד מקור | עריכה]

וינוקור נולדה בעיר ניו יורק, בתם של מקסין, מורה, ומיכאל וינוקור, אדריכל.[2] היא יהודיה.[3] וינוקור הייתה מעודדת וקפטן של קבוצת הכדורגל בבית-הספר התיכון בו למדה, Fox Lane High School. מאוחר יותר, היא למדה באקדמיה האמריקאית למוזיקה ודרמה (אנ') בניו יורק, שם סיימה לימודיה בתוכנית המשולבת.

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

תיאטרון, קולנוע וטלוויזיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

על תפקידה כטרייסי טורנבלד במחזמר "היירספריי", וינוקור זכתה בפרס טוני לשנת 2003 כשחקנית הראשית הטובה ביותר במחזמר, וכן בפרסי Drama Desk, Theatre World, ו-Outer Critics Circle. לאחר הצטרפותה להפקת "היירספריי", וינוקור אובחנה כחולת סרטן צוואר הרחם, אך היא לא הודיעה על כך לאף אחד מעמיתיה להפקה, כדי שלא ידאגו לה. בשנת 2003 היא עברה ניתוח, ולאחר התאוששות ובדיקה שקבעה שאין לה עוד סרטן, היא הייתה בריאה מספיק כדי לחזור להופיע בברודוויי. פורסם כי בעת נסיעתה לעבור את הניתוח, היא שרה את שיר הפתיחה של המחזמר, "Good Morning Baltimore". לאחר שהטיפול בסרטן עבר והסתיים בהצלחה, היא שבה להופיע בברודוויי; בעבר, היא הופיעה בהעלאה המחודשת של "גריז", בתפקיד ג'אן.

וינוקור הופיעה במספר סרטי קולנוע וטלוויזיה, כגון "אמריקן ביוטי", "אף פעם לא התנשקה", "ללמד את גברת טינגל", "מת לצעוק", "Beautiful Girl" (ערוץ ABC Family), "קדחת המגרש" ו-"Fugly"; היא דיבבה את דמותה של המוכרת בחנות הספרים בסרט האנימציה "חג שמח עם שרק".

וינוקור כיכבה בסדרת הטלוויזיה "משמר המדף" ברשת FOX, לצידה של פמלה אנדרסון. היא הופיעה בפרק של "תרגיע" בו היא הפסידה במאבק פיזי ללארי דייוויד על מקום בתור לרופא. בפרק עצמו היא נקראת "מריסה וינוקור", אך בקרדיטים דמותה מכונה בפשטות "אישה במעלית".

מריסה לוהקה לפיילוט עבור סיטקום חדש של רשת CBS בשם Fugly מבית היוצר של קוראים לי ארל. בתחילה, התוכנית הוצעה לערוץ פוקס, עם פמלה אנדרסון בתפקיד ראשי, אך הסדרה נדחתה לטובת Stacked. בהמשך, הסדרה עובדה לסרט טלוויזיה ששודר בשנת 2007 וזכה לביקורות שליליות.‏[4] מריסה חזרה להופיע בהיירספריי ב-9 בדצמבר 2008, וגילמה את דמותה של טרייסי טורנבלד עד שההפקה ירדה, ב-4 בינואר 2009.‏[5]

וינוקור הינחתה את תוכנית הריאליטי Dance Your Ass Off, שהיא תחרות ריקודים, בערוץ Oxygen. בחודש אוקטובר 2010 היא הצטרפה ג'ולי צ'ן, הולי רובינסון פיט, שרון אוסבורן, ליה רימיני, ושרה גילברט בתוכנית האירוח The Talk, שנועדה להתמקד בסיפורים על הורות, חיי היום-יום ובאירועים חדשותיים שבכותרות. התוכנית עלתה ברשת CBS ב-18 באוקטובר 2010.‏[6] ב-14 בינואר 2011, פורסם במגזין פיפל[7] שוינוקור תעזוב את התוכנית, על מנת שתוכל להתמקד בקו הבגדים שלה ובתוכנית טלוויזיה חדשה בכבלים שהיא המפתחת.

וינוקור שבה לגלם את דמותה של טרייסי טורנבלד בהפקה של היירספריי שעלתה בהוליווד בול בתאריכים 5–7 באוגוסט 2011.‏[8]

וינוקור הצטרפה לצוות שחקני הסיטקום Retired at 35 בערוץ TV Land, החל מהעונה השנייה. בסדרה היא מגלמת את דמותה של איימי, אחותו התוססת, חדת-הלשון ומהירת-התפיסה של דייוויד, המתפרנסת כאשת מכירות מצליחה. במקור, השחקנית קייסי וילסון לוהקה לדמות, ואף הופיעה בפיילוט של התוכנית, אך פרט לכך הדמות לא הופיעה כלל במהלך העונה הראשונה של הסדרה.[9]. בשנת 2015 היא הייתה מנחת תוכנית טלוויזיה All About Sex ביחד עם הית'ר מקדונלד. התוכנית ירדה לאחר כחודש.

בשנת 2018 השתתפה בעונת הVIP הראשונה של תוכנית המציאות האמריקאית "האח הגדול", בה ניצחה ולקחה מקום ראשון, כאשר גברה על רוס מת'יוס ברוב קולות של 6-3.

הקלטות ודיבוב[עריכת קוד מקור | עריכה]

וינוקור עבדה על הקלטת אלבום שירי ילדים. הביצוע שלה לשיר "Baby Face" הוא חלק מפסקול סרט הקולנוע "המסכה חוזרת". וינוקור ביצעה את "The Wish Song" באלבום שירי הערש "Unexpected Dreams". בשנת 2007, היא ביצעה ביחד עם ניקי בלונסקי וריקי לייק את השיר "Mama, I'm a Big Girl Now" מתוך פסקול הסרט היירספריי (שלוש השחקניות-זמרות גילמו בעברן את דמותה של טרייסי טורנבלד).

כמו כן, וינוקור דיבבה מספר סדרות אנימציה, בהן אבא אמריקאי והמלך היל.

רוקדים עם כוכבים[עריכת קוד מקור | עריכה]

וינוקור הופיעה בעונה השישית של תוכנית המציאות האמריקאית "רוקדים עם כוכבים", לצידו של הרקדן המקצועי טוני דובולאני. היא הודחה בשבוע ה-9 של התחרות, בשלב חצי הגמר.

הופעות[עריכת קוד מקור | עריכה]

שבוע# ריקוד/שיר תוצאה
1 צ'ה צ'ה צ'ה / "Low" אין
2 קוויקסטפ / "Flip, Flop and Fly" חסינות מהדחה
3 ג'ייב / "Girlfriend" חסינות מהדחה
4 פסדובלה / "My Family Is My Life" חסינות מהדחה
5 סמבה / "Tambourine" חסינות מהדחה
6 ואלס / "Delilah" חסינות מהדחה
7 טנגו / "Champagne Tango"
רומבה / "When, When, When"
מועמדות להדחה
8 פוקסטרוט / "New York, New York"
ממבו / "Ritmo De Chunga"
חסינות מהדחה
9
חצי גמר
קוויקסטפ / "Around the World"
רומבה/ "Just the Two of Us"
הדחה

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשלבי הפיתוח המוקדמים של המחזמר היירספריי, וינוקור אובחנה עם סרטן צוואר הרחם. היא עברה טיפול למחלה, מבלי לחשוף את מצבה לאף אחד מלבד המשפחה הקרובה שלה, מתוך חשש שמא תוחלף. בסופו של דבר היא עברה החלמה מלאה ונשארה בתפקידה.[10]

ב-7 באוקטובר 2006 וינוקור התחתנה עם יהודה מילר, שהיה תסריטאי בסדרה Stacked. בחודש מרץ 2008 הזוג הודיע שהם מצפים לילד הראשון שלהם, באמצעות אם פונדקאית ושההריון כבר בחודש החמישי. בתאריך 22 ביולי 2008 נולד זאב אייזיק מילר; וינוקור ומילר לקחו חלק במהלך הלידה של הבן שלהם.[7]

וינוקור היא קרובה-רחוקה של שני סופרים אמריקאים מפורסמים: אס. ג'יי. פרלמן ונתנאל וסט.[11]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא מריסה ג'ארט וינוקור בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Marissa Jaret Winokur Is Leaving The Talk
  2. ^ Marissa Jaret Winokur at FilmReference.com
  3. ^ ContactMusic.com
  4. ^ Fugly at IMDb
  5. ^ The Beat Goes On: Winokur Is Back as Tracy in Broadway's Hairspray
  6. ^ Marissa Jaret Winokur, Sara Gilbert, Sharon Osbourne and More To Host New CBS Talk Show
  7. ^ 1 2 People Magazine
  8. ^ Hollywood Bowl Hairspray to Feature Harvey Fierstein, Marissa Jaret Winokur, Drew Carey, Darlene Love, Nick Jonas
  9. ^ Andreeva, Nellie. "Marissa Jaret Winokur To Co-Star On TV Land's 'Retired At 35'". Deadline.com. נבדק ב-2014-05-21.
  10. ^ [1](הקישור אינו פעיל)
  11. ^ "Tweens : Celebrities : Marissa Jaret Winokur". JUF. נבדק ב-2014-05-21.