משתמשת:שלומית קדם/ארכיון כ"ג

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

ויקיפדיה:הילולים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שלום לך, מה שלומך? רציתי להזמין אותך להתארח ב"פינת ההילולים". נשמח מאוד אם תרצי להשתתף ולכתוב כמה מילים על ויקיפד/ית אחר/ת ממנו/ה זכית לקבל עזרה ותמיכה, לשמוע מילה טובה, לנהל דיון מעניין וכו' — הבמה שלך, כל מה שנראה לך מתאים ומפרגן לאחר.
אם מתאים לך, תוכלי לכתוב טיוטה בדף משתמשת:שלומית קדם/הילולים. אשמח לסייע בכל שאלה והערה. אגב, נשמח אם במהלך כתיבתך תוכלי לסמן את שם המשתמש/ת עליו את רוצה לכתוב, בקוד ללא עיצוב ויקי (כלומר תוסיפי <nowiki>[[שם המשתמש]]</nowiki> משני צידי שם המשתמש) כדי שלא יהיה תיוג אוטומטי שלו, ואז אולי תהיה לו הפתעה נעימה ביום העלאת הדף בתחילת החודש הבא.
אז מה דעתך?...
תודה ושבת שלום, Ravit - שיחה 16:40, 16 במאי 2014 (IDT)

שלום לך, רוית. שלומי מצוין ואשמח להתארח ב"פינת הילולים", אלא שאין לי מושג איך כותבים שם. אשמח אם תטפלי בטקסט, כולל קוד ללא עיצוב ויקי, שאם כי ניסיתי להשתמש בו לפי ההנחיות, הכזיב אותי כליל. בואי נגיד שאני טובה יותר במוזיקת רנסאנס ובאנטארקטיקה מאשר בטכניקות ויקי נעלמות:).שבת שלום, שלומית קדם - שיחה 19:05, 16 במאי 2014 (IDT)
תודה רבה לך על ההיענות! לדעתי כתבת מאוד יפה, והרבה אנשים ישמחו לקרוא את מילות הפירגון שלך, שבהחלט מגיעות להם (אולי זה גם יעזור במעט לדרבן מספר פורשים לחזור?...). מבחינת טכנולוגיית קוד ללא עיצוב ויקי, התכוונתי לזה (אפשר לעשות זאת בין השאר באמצעות סימון שם המשתמש הרצוי ולחיצה על - מתנצלת אם לא הסברתי כמו שצריך).
הדף יועלה בתחילת החודש הקרוב לויקיפדיה:הילולים. שוב המון תודה, והמשך סופשבוע נפלא, Ravit - שיחה 09:44, 17 במאי 2014 (IDT)
הדף עלה בויקיפדיה:הילולים! אם יהיו תגובות של ויקיפדים, הן יופיעו בשיחת ויקיפדיה:ביכורים/שלומית קדם. שוב תודה על כתיבתך, ולילה טוב, Ravit - שיחה 23:40, 31 במאי 2014 (IDT)

מצאתי פיסקה זאת ב"כיכר העיר" - היות ונמנע ממני להגיב שם אעשה זאת כאן[עריכת קוד מקור | עריכה]

הפיסקה המקורית והתגובה שלי

אם לזכור את המתנחלת שכרסה בין שיניה והיא צוהלת ומכריזה, שלהרוג חיילים זה בסדר גמור מבחינתה (אותם חיילים שמוצבים שם לשמור על שלומה ושלום יצורים אחרים כמותה), שום דבר כבר איננו מפתיע כשמדובר בימין הקיצוני המשתלח ומשתולל.שלומית קדם - שיחה 10:10, 20 במאי 2014 (IDT)
ושלום יצורים אחרים כמותה - נדמה לי שזה לא ביטוי המכבד את הויקיפדיה העברית. Daniel Ventura - שיחה 22:13, 20 במאי 2014 (IDT)

מצאתי פיסקה זאת ב"כיכר העיר" - היות ונמנע ממני להגיב שם אעשה זאת כאן[עריכת קוד מקור | עריכה]

הפיסקה המקורית והתגובה שלי

אם לזכור את המתנחלת שכרסה בין שיניה והיא צוהלת ומכריזה, שלהרוג חיילים זה בסדר גמור מבחינתה (אותם חיילים שמוצבים שם לשמור על שלומה ושלום יצורים אחרים כמותה), שום דבר כבר איננו מפתיע כשמדובר בימין הקיצוני המשתלח ומשתולל.שלומית קדם - שיחה 10:10, 20 במאי 2014 (IDT)
ושלום יצורים אחרים כמותה - נדמה לי שזה לא ביטוי המכבד את הויקיפדיה העברית. Daniel Ventura - שיחה 22:13, 20 במאי 2014 (IDT)

פסיכולוגיה של המוזיקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

שלום שלומית, ערך בנושא שלך.... לפי ההסטוריה לא בטוח שקראת אותו. --Yoavd - שיחה 14:36, 22 במאי 2014 (IDT)

שלום יואב, נכון, באמת לא קראתי את הערך ולמען האמת, זה נושא שאינני בקיאה בו, אבל אשתדל להכניס ערך על שיטת סוזוקי ולהרחיב בפרקים שאינם קיימים ברגע זה. חבל שערך מתקיים שבע שנים במצבו הנוכחי, עם פרקים ריקים מתוכן. תודה על הפניית תשומת לבי.שלומית קדם - שיחה 19:11, 22 במאי 2014 (IDT)

שאלה[עריכת קוד מקור | עריכה]

שלום שלומית, נרשמתי לויקיפדיה לפני כמה ימים והציעו לי לפתוח ערך בשם "משתמש: אנונימי1". חשבתי שזה סוג של פרופיל, וזה נראה לי נחמד. כשהתחלתי לכתוב הייתה לי אפשרות של "אשף כתיבת ערכים" שהיה אמור לעזור לי בכתיבה. כשנכנסתי ולחצתי על "הערך עוסק בי" אמרו לי שלא כדאי לכתוב ערך על עצמי, כי יהיה לי קשה לשמור על ניטרליות. הסתירה הזאת קצת מלחיצה אותי... מה זה אומר? אני צריך לכתוב ערך ענייני על עצמי? אשמח אם תוכלי לעזור לי. --אנונימי1 - שיחה 18:03, 22 במאי 2014 (IDT)

שלום לך, אנונימי1. למען האמת, שאלתך נראית לי תמוהה במידת מה. היכן הציעו לך להשתמש דווקא בשם זה? קצת מוזר בעיני. כמו כן, אינני מכירה את "אשף כתיבת ערכים" ולא את "הערך עוסק בי". נראה לי שאת האפשרויות האלה מצאת במקום אחר ולא בוויקיפדיה. הסתירה שאתה מדבר עליה איננה קיימת בוויקיפדיה - כתיבת אנציקלופדית חייבת להיות נייטרלית, ואם אינך יכול לכתוב ערך ענייני על עצמך, עדיף שלא תכתוב אותו כלל.

אשמח להבהרות בנושא זה.שלומית קדם - שיחה 19:17, 22 במאי 2014 (IDT)

אני מנחש שפנו אליו באמצעות תבנית:כתוב על עצמך והוא הבין את הבקשה לפתיחת דף משתמש כבקשה לכתיבת ערך. אח"כ כשהוא בדק הנחיות בנושא כתיבת ערכים הוא ראה שמומלץ שלא לכתוב על עצמך. לאנונימי1, כתיבת דף משתמש היא לא כתיבת ערך. אתה יכול לכתוב על עצמך שם, לזה זה נועד. R.G. - שיחה 19:54, 22 במאי 2014 (IDT)
תודה, טוב שאתה הבנת במה מדובר. אולי כדאי להדגיש באיזה אופן את ההבדל בין דף משתמש לערך, אם מתברר שיש מקום לטעות.שלומית קדם - שיחה 20:29, 22 במאי 2014 (IDT)
עכשיו גיליתי את "אשף ערכים", שעד כה לא ידעתי על קיומו. כפי שאמרתי קודם, אין שום סתירה. האפשרות של "הערך עוסק בי" באה להבהיר את הבעייתיות שבכתיבת ערך של אדם על עצמו, לא לעודד כתיבה כזאת. אני מקווה שתמצא נושא לכתוב עליו ותעשה זאת בהצלחה, ואם תהיה זקוק לעזרה, אשמח להגישה לך לפי הצורך.שלומית קדם - שיחה 20:37, 22 במאי 2014 (IDT)

תודה רבה על העזרה! --אנונימי1 - שיחה 13:54, 23 במאי 2014 (IDT)

ערכים טריים[עריכת קוד מקור | עריכה]

משתמש:הזמיר המעופף2 העלה היום מספר ערכים חדשים: כריסטיאן פרידריך הנריקי, קנטטת האיכרים, Wie schön leuchtet der Morgenstern, Zerreißet, zersprenget, zertrümmert die Gruft. אשמח אם תעיפי בהם מבט. כמו כן, האם יש לך רעיון לתרגום השמות הגרמניים? ‏Uziel302שיחהאמצו ערך יתום! 21:13, 24 במאי 2014 (IDT)

עברתי על הערכים והכנסתי תיקונים קלים בהתאם לצורך (בעיקר שם הלבריתן, שצריך להיות הנריצי, אם מקורו גרמני. הנריקי היה נכון לו היה איטלקי). תודה לזמיר המעופף. אשמח אם תרחיב את הערכים החשובים האלה. לגבי תרגום השמות מגרמנית, בראשון שיניתי לפףי התרגום באנגלית, השני משביע רצון כפי שהוא.שלומית קדם - שיחה 21:52, 24 במאי 2014 (IDT)

עזרה ביצירת ערך ראשון[עריכת קוד מקור | עריכה]

אודה לך אם תכווני אותי מדוע לא קיבלתי אישור לכתיבת הערך אודות פרופ' יובל גרוסמן, בתודה.

Liranshorek/פרופסור יובל גרוסמן

שלום לך, לירן. האישור שעוד לא קיבלת הוא להעלאת הערך למרחב הערכים הראשי, משום שעדיין איננו בשל לכך לפי הקריטריונים המקובלים בוויקיפדיה. אין חולק על כתיבת הערך עצמו. עברתי עליו, עשיתי בו מה שנקרא "ויקיזציה" - התאמה לכתיבה המקובל בוויקיפדיה, קישורים פנימיים וכו', אבל עדיין יש הרבה להוסיף ולשנות כדי שאפשר יהיה להעביר אותו מן הטיוטה למרחב הערכים הראשי. ראשית, הכרחי להביא פרטים ביוגרפיים על מושא הערך, פרופ' יובל גרוסמן. תאריך לידה ומקום לידה, משהו על קצה המזלג על הוריו, אחים ואחיות אם יש, מצב משפחתי ומקום מגורים נוכחי, כל אלה על מנת לשוות לו דמות ונוכחות מעבר לרזומה המקצועי המרשים שלו. אחרי שתוסיף פרטים אלה עליו, אמצא דרך לשוות לדברים מראה של ערך אנציקלופדי ולא של קורות חיים. פנה אלי שוב לאחר הוספת הפרטים שציינתי וכן מקורות וקישורים חיצוניים נוספים כאסמכתאות לנאמר בערך. בהצלחה, שלומית קדם - שיחה 17:26, 2 ביוני 2014 (IDT)

עוד עצה: היכנס לקטגוריה:פיזיקאים ישראלים ועיין בכמה מן הערכים הרשומים שם, לקבלת מושג על הנדרש מערך בקטגוריה זו. גם שם יש ערכים ארוכים ומפורטים יותר ואחרים תמציתיים יחסית, אבל זו באופן כללי המתכונת הרצויה.שלומית קדם - שיחה 17:35, 2 ביוני 2014 (IDT)

ארנסט אוילנבורג[עריכת קוד מקור | עריכה]

שלומית שלום, כתבתי לכבודך את ארנסט אוילנבורג, תרגום מהערך הגרמני. יום נפלא. ביקורת - שיחה 20:40, 5 ביוני 2014 (IDT)

אגב, נתקלתי בבעיה באשר לבינוויקי של ארנסט אוילנבורג (הוצאה מוזיקלית) ותיקנתי אותה. כעת לצד הערך מופיעה רשימה ארוכה יותר של שפות. ביקורת - שיחה 20:52, 5 ביוני 2014 (IDT)
תודה על הערך. מה שחשוב הוא, שלא תהיה התנגשות בין שני הערכים. מה הייתה הבעיה עם הבינוויקי של הוצאת אוילנבורג? אני הכנסתי רק את הוויקי האנגלי בעברית ואת העברית בוויקי האנגלי, מה שאני עושה בדרך כלל, והשאר אמור להסתדר מעצמו בעזרת בוט. הייתה איזו תקלה בתהליך? אם כן, תודה על התיקון. אתה מכיר את הפרטיטורות של אוילנבורג? יש לי כמה בבית, עתיקות יומין אבל מעולות, למשל הפרטיטורה של מיסה סולמניס, עם כל הטקסט בהתחלה בלטינית, אנגלית וצרפתית במקביל. השתמשתי בה כששרנו את המיסה במקהלה ב-1965 וב-1969.שלומית קדם - שיחה 23:02, 5 ביוני 2014 (IDT)
לא תהיה התנגשות, הערך על האיש הוא ביוגרפי מצומצם, מאחר שיש את הערך (שלך) המפרט על פעילותו. הבעיה עם הבינוויקי, לא הייתה שלך, אלא של מישהו אחר שקישר בעבר את הערך הגרמני וערכים בשפות נוספות לערך האנגלי "Musikproduktion Höflich", אין לי מושג למה. על הפרטיטורות אני לא מדבר, את גורמת לי להרגיש בור, בכל פעם שאת מתחילה לפטפט על מוסיקה, כאילו כלאחר-יד. . לילה טוב. ביקורת - שיחה 23:50, 5 ביוני 2014 (IDT)
סליחה, זה מה שנקרא "קללת הידע" . אם אתה רוצה להחזיר לי כגמולי, אתה מוזמן לפטפט על מתמטיקה או כלכלה או אפילקציות מחשבים. זה יפעל.שלומית קדם - שיחה 08:38, 6 ביוני 2014 (IDT)

עזרה בנושא המחאה החברתית והביטולים של גילגמש[עריכת קוד מקור | עריכה]

היי, אשמח לשמוע את דעתך האישית בנושא הערך על המחאה החברתית בישראל 2011 שכתבתי עליו בחממה, לגבי הערך של המחאה החברתית. בעקבות המלצה העליתי את הסוגיה לדף, אך לצערי המחיקות ממשיכות ואפילו קיבלתי אזהרה על "השחתה" ו"מלחמת עריכה", בעוד המזהיר, שאיננו פועל באופן אובייקטיבי כי מדובר על ביטולים שהוא בעצמו מעורב בהם, עושה את אותו דבר עצמו. אשמח לשוחח בכל אמצעי על הנושא. רועי מימרן - שיחה 21:03, 17 ביוני 2014 (IDT)

היי רועי, ניסיתי לעקוב אחרי המחיקות והשחזורים ודף השיחה האימתני, אבל הרמתי ידיים. אינני יכולה לאשר או להכחיש מי צודק במה. מה שברור, יש בוויקיפדיה כלל לגבי שחזורים חוזרים ונשנים, שעולים לכלל מלחמת עריכה, וממבט מהיר בהיסטוריית הדף ברור, שאתה וגילגמש יצאתם למלחמת עריכה בערך הזה. מעבר לזה אינני יכולה לקבוע. עדיף שיעסוק בערך הזה מי שליווה אותו מלכתחילה ובקיא בנושא.שלומית קדם - שיחה 00:01, 18 ביוני 2014 (IDT)

בקשת עזרה לגבי ערך שהוסר[עריכת קוד מקור | עריכה]

בוקר טוב, ברצוני להעלות מחדש ערך שהוחלט להסירו. הערך התעדכן משמעותית בשנים האחרונות וברצוני להעלות אותו מחדש לויקיפדיה. האם תוכלי לעזור לי? שמי עמית. כתובת המייל שלי היא amit@inter-text.co.il יש גם טלפון (אני לא יודע איך אתם נוהגים לענות) 054-3262562 תודה רבה Iritzon - שיחה 08:28, 25 ביוני 2014 (IDT)

שלום עמית. אנו נוהגים לענות במקום שבו הושארה ההודעה, כלומר, בדף השיחה. עדיף לא למסור כתובת אימייל ומספר טלפון לעיני כל. לשאלתך, אשמח לעזור אם אוכל. באיזה ערך מדובר? תן לי קישור אליו או, אם הוא קצר, העתק אותו כאן ואני אראה מה אוכל לעשות.שלומית קדם - שיחה 13:34, 25 ביוני 2014 (IDT)

עזרה בתרגום ערך בעברית על הספינה הטרופה זנוביה[עריכת קוד מקור | עריכה]

היי

Davikaus - שיחה 13:06, 25 ביוני 2014 (IDT)

מאיזו שפה אתה רוצה לתרגם את הערך? האם תרגמת אותו כבר לדף הטיוטה שלך? תן לי קישור אל הערך המבוקש ואשתדל לעזור לך.שלומית קדם - שיחה 13:35, 25 ביוני 2014 (IDT)

אני מבינה, שמדובר בערך. האם התחלת לתרגם אותו לדף הטיוטה שלך? אם תתרגם אותו ותיתן לי קישור מכאן לטיוטה, אשמח לעבור עליו ולהתאימו לדרישות הוויקיפדיה. בהצלחה,שלומית קדם - שיחה 20:29, 25 ביוני 2014 (IDT)

תזכורת - סיור אלף מילים בשרונה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ביום שישי הקרוב, 27 ביוני, בשעה 10 בבוקר, יערך סיור אלף מילים בשרונה. מקום המפגש - בפינת הרחובות קפלן ודוד אלעזר (מול שער ויקטור של הקיריה). הסיור מומלץ בחום (יש לנו מדריכה מעולה). דרור - שיחה 17:43, 25 ביוני 2014 (IDT)

אופרה צרפתית[עריכת קוד מקור | עריכה]

הנחת תבנית "בעבודה" ועריכתך האחרונה היתה בפברואר. האם את עוד עובדת על הערל או שניתן להסיר את התבנית? Ranbarשיחהבואו לתיאטרון - תהנו מהמזגן 20:14, 28 ביוני 2014 (IDT)

אפשר להסיר, אם כי בעתיד אני מקווה להוסיף עוד מקורות. תודה,שלומית קדם - שיחה 21:01, 28 ביוני 2014 (IDT)

החרדים = חברה מאובנת ומקובעת[עריכת קוד מקור | עריכה]

באופן שטחי וכללי את צודקת. אבל לא כדאי להכליל כך בוויקיפדיה. יש כאן רבים מאותם מאובנים ומקובעים שעלולים להיפגע מכך. Mr. W ~‏ T ~ בית המשפטים העליון 21:07, 3 ביולי 2014 (IDT)

בהתחשב בכך שהחרדים עצמם מתגאים בדבקותם בהלכות ובמסורות שהתקבעו לפני מאות ואלפי שנים, אין בכך אלא ציון עובדה. אין ספק שבחברה החרדית יש יוצאי דופן, מנפצי מסגרות ומחפשי דרכים חדשות, אבל מטבע הדברים, הם החריגים בחברה שמעלה על נס את ההימנעות מחידוש והדבקות בקיים. אינני יודעת, אם העורכים בוויקיפדיה אכן מתאימים להגדרה זו של "מאובנים ומקובעים", מעצם עיסוקם באינטרנט ובוויקיפדיה. אדרבא, לדעתי הם מאותם יוצאי דופן ופורצי דרך, אם גם בצעדים קטנים והססניים, ואם הם רואים את הסביבה שבה הם חיים בעיניים פקוחות וביושר, ודאי אינם צריכים להיפגע מהגדרה זו, כשם שאין מקום לחילוני להיפגע מדברי חרדים עליו ועל אורח חייו (דברים גרועים לעתים פי כמה וכמה מן הדברים שציטטת כאן).שלומית קדם - שיחה 22:42, 3 ביולי 2014 (IDT)
You're missing the point. את מניחה שציון עובדה אינה אמורה לפגוע. את מניחה שמותר לך להעליב את הציבור המאובן והמקובע מאחר שאלה שיקראו את דברייך פה אינם מאובנים אף לא מקובעים (גם בזה, אגב, את שוגה לחלוטין). שתי ההנחות שגויות לחלוטין. Mr. W ~‏ T ~ בית המשפטים העליון 10:38, 4 ביולי 2014 (IDT)
אני מניחה: א. שעובדה שנשואיה לא רק מכירים בה אלא אף גאים בה ורואים עצמם עליונים על אחרים בגינה, איננה יכולה להיחשב לעלבון. ב. הדברים שחרדים אמרו וממשיכים להגיד על החילוניים בכלל ועל החוזרים בשאלה בפרט גרועים אלפי מונים מן הקביעה שציטטת לעיל.

יש אמיתות, שעשויות לפגוע ולהעליב כשמציינים אותן כעובדה (למשל, להגיד למישהו שהוא נמוך, שמן או מכוער) אבל עובדת איבונם ומקובעותם של החרדים מהווה לגביהם אות שבח ועליונות, כמו גם צייתנותם המופלגת לדברי הרבנים, אז היכן העלבון כאן?שלומית קדם - שיחה 13:54, 4 ביולי 2014 (IDT)

סליחה על ההתערבות, במקרה ראיתי את הדיון. אני מניח שכוונת W לטרמינולוגיה, החרדים לא משתמשים בדימוי ה"נחמד" לדומם, כדי להמחיש את שמרנותם. ביקורת - שיחה 14:09, 4 ביולי 2014 (IDT)
אכן, וגם החילונים אינם משתמשים במוונח "פרוצה" לתיאור אישה בחולצה חסרת שרוולים או במכנסיים. הטרמינולוגיה של שני הצדדים שונה ואין לי שום כוונה לאמץ לעצמי את הטרמינולוגיה החרדית בדיבור או בכתיבה. אתמול שמעתי, שאחד מיראי השמיים אמר על מקובל ידוע, שמעשי הניאוף שלו התפרסמו ברבים, שהואיל והניאוף נחשב לעבירה חמורה בהלכה, ניאות הצדיק הזה לנאוף כדי שמעשיו יכפרו על חטאי עמך ישראל. גם זו דרך להגדיר מעשים ואנשים, אבל לא דרכי.שלומית קדם - שיחה 15:12, 4 ביולי 2014 (IDT)
תוספת קטנה: כשהצבעתי על חוסר השחר שבנטילת ידיים, למשל, כשאפשר פשוט לרחוץ ידיים בזרם המים בלי נטלה, שהיא שריד מימי החבית והבאר, הסבירו לי שככה זה והמאמינים אינם מהרהרים אחר מצוות עשה ודבר הרבנים. כשאוסרים על הדלקת אור בשבת משום "לא תבערו אש במשכנותיכם" או על כתיבה בעט על נייר, לא בחרט על אבן או חרס, כשלבישת בגדי שליאכטה פולנים מימי הביניים נחשבת לשיא הצדיקות ויראת אלוהים - איך אפשר להגדיר זאת אם לא איבון ומקובעות?שלומית קדם - שיחה 15:23, 4 ביולי 2014 (IDT)
את לא צריכה לשכנע אותי שזה מה שאת חושבת. בהתייחס להשוואה "וגם החילונים...", אני מאמין שאת לא רוצה להשוות את עצמך לאותם חרדים שגם אומרים לה את זה. W, העיר על האמירה לא על המחשבה, זה לגיטימי שתחשבי עליהם כמאובנים, והם יחשבו עליך כחובבת סטריאוטיפים וכהנה וכהנה, אבל במרחב הציבורי חשוב שאדם ישמור את דעותיו לעצמו. אלא אם כן הוא מתקנא ברקורד המרשים של נתן זהבי ויורם שפטל או אחרים מסוגם, וגם אז זה לא רעיון טוב בשביל מיזם שיתופי. (לא נכנסתי לדוגמאות שנתת, אבל יש בהן כמה פאשלות קטנות). ביקורת - שיחה 15:41, 4 ביולי 2014 (IDT)
תודה על המחמאה המפוקפקת מאד שבהשוואה לשני הטיפוסים שהזכרת, בעיקר שפטל. אני חושבת שבין ההתבטאויות שלי לאלה שלהם יש תהום עמוקה ורחבה. בכל מקרה, נראה לי שמיצינו את הנושא ואם שניכם חושבים שדברי פוגעים, אשתדל להבא להימנע מפגיעה. שלומית קדם - שיחה 15:45, 4 ביולי 2014 (IDT)
תודה לך, ואני מבקש להבהיר, לא התכוונתי חלילה להשוות אותך אליהם, אני גם לא אוהב את התנהגותם (עם הדגשה על שפטל כמובן), ודווקא לכן עשיתי בהם שימוש כדי להרחיק אותך מטיעון ה"יש גם חרדים גרועים". שבת שלום, ושבוע נפלא. ביקורת - שיחה 15:52, 4 ביולי 2014 (IDT)

בענין אחר, אם את כאן, ראית את מיזם השירה של גארפילד? אני לא זוכר אם את מתעניינת גם בכאלה ביקורת - שיחה 15:57, 4 ביולי 2014 (IDT)

תודה, ראיתי והכנסתי לשם, ב"גרסאות כיסוי", משהו שכתבתי לפני כמה חודשים ללא מטרה מיוחדת. נקווה שיתאים.שלומית קדם - שיחה 20:12, 4 ביולי 2014 (IDT)
ראיתי. תודה, יפה ועצוב. הפריע לי משהו אחד, ה"נפלנו על..." מה שמצייר אותם כקורבנות של משהו, כלומר הם אכן נפלו, אבל קודם לכן התנפלו. ביקורת - שיחה 22:08, 5 ביולי 2014 (IDT)
ודאי, אבל אל תשכח, שהדברים נאמרים מנקודת מבטו של עבריין, ש"נפל" (בפח, בידי המשטרה, במזל רע). אנשים כאלה תמיד רואים את עצמם כקורבנות של משהו, לא כאשמים או אחראים לגורלם. "נפלנו" מבחינה זאת, שבמקרים אחרים שיחק להם המזל (כשסחרו בסמים, למשל) והנה דווקא כאן, בגלל קטינה אחת, בגד בהם המזל ו"נפלו", או יותר נכון, אחד נפל, השני הלשין ונחלץ.שלומית קדם - שיחה 23:34, 5 ביולי 2014 (IDT)
האמת שאת צודקת, זה חלק מהעצב הכללי של השיר על מצבן המדורדר של הנפשות הפועלות. המתוארים בשיר מן הסתם נעולים לגמרי על ההסתכלות האגואיסטית. ביקורת - שיחה 11:05, 6 ביולי 2014 (IDT)

נטילת ידיים מנטלה שריד לימי הבאר[עריכת קוד מקור | עריכה]

אם זה היה נכון היה מותר לשכשך ידיים בשלולית, ולצאת ידי חובה. נטילת ידיים מנטלה דווקא, שכן יש צורך בכוח גברא, ולא בכוח המים. כאשר אין נטלה בנמצא ניתן לפתוח ולסגור את הברז לסירוגין ולנטול בצורה זאת. גם הדוגמאות האחרות שהובאו, מראות על חוסר יידע, ועל ניסיון לבצע "מחקר מקורי" באשר לסיבות שכך נוהגים. אגב גם הלברטל נוטל ידיים מנטלה. ברכות אריאל פ. (slav4)דף שיחה 23:58, 5 ביולי 2014 (IDT)

(אני מתפרץ כאן) אם כן, מה מטרת נטילת הידיים? מדבריך ברור שלא ניקוי הידיים, כי את זה אפשר לעשות בשטיפת ידיים רגילה לגמרי. מה הפרספקטיבה שלך לגבי דברים שנראים אבסורדיים לגמרי מבחוץ, כמו לדוגמא מעלית שבת? לי הדבר נראה חסר כל הגיון (אני יודע שחרדים רבים לא משתמשים במעלית שבת, אבל זו דוגמא כללית כרגע). עופר קדם - שיחה 01:45, 6 ביולי 2014 (IDT)
בוודאי שלא, שהרי לא נוטלים ידיים עם ידיים מטונפות, וצריך קודם לנקות אותם. אז אם אתה רוצה ללמוד, בוא נקבע ותלמד מאל"ף, ואם אתה רוצה להתפרץ, אז הנה התפרצתם. ברכות אריאל פ. (slav4)דף שיחה 03:25, 6 ביולי 2014 (IDT)
אתה מדבר על "חוסר ידע", או "בוא... ותלמד מאל"ף", אבל שאלתי אותך שאלה רצינית, ואתה לא מנצל את ההזדמנות לענות. זכותך, אבל זה לא מקדם דיון או הבנה. עופר קדם - שיחה 08:24, 6 ביולי 2014 (IDT)
וההתקפות החוזרות ונשנות, על מאובנותם של החרדים, מקדמות דיון, או הבנה? ברכות אריאל פ. (slav4)דף שיחה 09:58, 6 ביולי 2014 (IDT)
אריאל, איך אתה רוצה לקדם הבנה, כשאינך מספק שום הסבר במענה על שאלה פשוטה? איזה כוח גברא נחוץ כדי להרים ספל בעל ידיות, למלא אותו מים ולצקת מיד ליד? ומה לגבי נשים? הן פטורות? אני מבינה, שפעם היה המושג של יציקת מים על ידי חכמים, כאקט של כבוד, כפי שעדיין נעשה בליל הסדר (אתה רואה, אינני בורה גמורה), אבל כשאדם יוצק מים על ידיו הוא, מה יש כאן מלבד דבקות בהלכה עתיקת-יומין, מעשה שהיה הכרחי בעבר אך מיותר היום? אגב, ההערה על מחקר מקורי אינה שייכת לכאן, כי אין מדובר בערך אלא בדיון בשיחה בלבד.שלומית קדם - שיחה 10:42, 6 ביולי 2014 (IDT)
שלום לכולם. דומני שיש לקחת בחשבון גם את קיומן של הלכות סתומות שכל תכליתן, קביעה בנפש הנתינים, שיש להם ריבון ועליהם לציית להוראותיו. אם אני אינני בור, ויתקן אותי אריאל הנכבד, ישנן הלכות כאלו המוגדרות כ"חוק", והתבטאויות כמו "אין לך רשות להרהר אחריהן", אם הבנתי נכון זה חלק ממסגרת אחידה. כך שבראש ובראשונה הסתכלות "מיקרו" על נקודה מסויימת כמשוללת הגיון או כמובנת מאד, לא נוגעת בשורש הענין. דומה שבתכל'ס, האפשרויות העומדות לרשות הרוצה ללמוד הן שתים: א. בוא ותלמד מא', כמו שהגדרתם זאת לעיל. ב. דיון נקודתי בהלכה אחת שטעמיה נכתבו, שיצריך הגדרת מסגרת הדיון מראש; כלומר: אם עופר ירצה לקבל הסבר על נטילת ידים במסגרת ההנחה שתכלית הלכות אלו היא היגיינה, נצטרך להגדיר הנחה זו כמסגרת הדיון. לא ברור שההנחה נכונה, וממילא לא ברור שימצא מענה. כנ"ל לגבי מעליות שבת, אם נקודת המוצא היא אל מחייב והתגלות אלוהית במעמד הר סיני שציווה על שמירת שבת לפי כללים קבועים, וקבלת חז"ל כפרשנים מוסמכים של דבר האל, יהיה פחות מסובך להסביר את גישת הנמנעים משימוש במעליות אלו, מאשר אם ננסה להסביר זאת על כל מצע אחר. ביקורת - שיחה 11:03, 6 ביולי 2014 (IDT)
שלומית, אין אני תמים עד כדי כך לחשוב שתשובה לשאלתו של עופר תקדם הבנה. מדובר בסוגיה של רוחניות וטהרה, מדובר בעליית הנשמה בזמן השינה, דברים שאינכם מאמינים בהם, ויספקו אך ורק עוד חומר, למתקפות שדוגמאות רבות להן, אני יכול לספק מתוך שיחות שהשתתפת בהן. אין זאת הכוונה. לצערי איני חש שאכן מישהו מכם מעוניין לשמוע, ולקדם הבנה ולימוד אמיתיים. יותר קל לצטט דבר שלא ממין העניין ולומר: "איני בורה". צר לי, אך כמי שמייצג כאן ציבור, לא יכולתי להחריש עוד. ברכות אריאל פ. (slav4)דף שיחה 11:16, 6 ביולי 2014 (IDT)
דומני שלמתדיינים יש נקודות מוצא שונות לחלוטין והסיכוי של הדיון הזה להביא לתוצאות חיוביות אינו רב. אני מציע שאף אחד לא יוסיף תגובה, כדי שניתן יהיה לארכב. בברכה. ליש - שיחה 11:22, 6 ביולי 2014 (IDT)
מסכים. ברכות אריאל פ. (slav4)דף שיחה 11:27, 6 ביולי 2014 (IDT)