משתמש:רשף יקותיאלי/טיוטה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית


שגיאות פרמטריות בתבנית:מדען

פרמטרים [ מקצוע ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

רשף יקותיאלי
Reshef Yekutiely
לידה 1973 (גיל: 51 בערך)
הערות מייסד קבוצת "וי גרופ"
תרומות עיקריות
מכונה ייעודית בכבישה קרה לשעווה
"אם שותים לא נוהגים" מיזם עבור משרד התחבורה סלוגנים הקוראים לציבור להימנע משתייה בשעת נהיגה
מכונה ייעודית להכנת עוגות שעווה בכבישה קרה



רשף יקותיאלי[עריכת קוד מקור | עריכה]

רשף יקותיאלי (יליד 1973) יזם, מפתח, ממציא מגיל צעיר. משנת 96 איש עסקים, מייסד ומנהל מספר חברות ביניהן: וי גרופ עסקים בע"מ, וי קנדלס בע"מ, חיהל'ה, סרבפוינט בע"מ. שירת ביחידת המודיעין של חיל האוויר, יחידת שט"ל, שם פיתח מכונה ייעודית להגדלת תצלומי אוויר שנמצאת בשימוש גם כיום. המציא ובנה מכונה ליישום תהליך של כבישה קרה בתעשייה עליו הוא מחזיק פטנט לצד פטנטים רשומים נוספים בתחום הייצור ובתחום חיסכון באנרגיה למפעלים גדולים [1]. רשף יקותיאלי תומך בשיטות עבודה אקולוגיות וירוקות ומעודד שילוב ותעסוקה של אנשים בעלי צרכים מיוחדים מתוך האמונה שלכולם מגיע שוויון הזדמנויות בעולם ירוק יותר.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

רשף יקותיאלי נולד בשנת 1973 בניו יורק שבארצות הברית ובשנת 1978 עלה ארצה. רשף יקותיאלי התחנך בבית הספר "רוטברג" ברמת השרון במגמת חשמל ואלקטרוניקה שהייתה הבחירה הטבעית ביותר עבורו מתוקף העובדה לאהבתו הרבה למכניקה ולכל מה שקשור בתחום. במסגרת חינוכו השתלב בלימודים ועבודה בבית הספר "צור לבון", חבר ל"פרויקט הגנרלים" [2] של סטף ורטהיימר ושם למד את נושא תבניות הזרקת פלסטיק עבור מוצרים רפואיים.

בשנת 1996, תחילת דרכו כעצמאי, פילס דרך תחביב של ייצור ומכירת נרות אומנותיים בעבודת יד מתוך קרוואן קטן בישוב מצפה הילה ששימש כבית המלאכה הראשון. שם לראשונה התמודד עם הבנת תהליכים בצורה מתודית ומדויקת יותר דרך תכנון המוצרים. המיזם של ייצור נרות גרם לרשף להתמקד בתהליכים ובשלבים שונים של המוצר בשביל לקבל מאה אחוז ממנו וכיום שנים אחרי יש לו את היכולת לקחת כמעט כל מוצר לאפיין אותו ולתכנן אותו מראשיתו ועד סופו בצורה מדויקת ומושלמת להשגת תוצאות וודאיות.

בשנת 1998 כאשר הקרוואן כבר לא יכל לתפקד כבית מלאכה שכר מחסן בכנסייה בעיר העתיקה בתרשיחא, שם המשיך להתקדם ולשפר את תהליך ייצור הנרות דרך תכנון ובנייה של מכונות ותהליכים לייעול העבודה והגדלת התפוקה. ככה נולד למעשה רעיון תהליך ייצור נרות בכבישה קרה לאחר חיפוש אחר דרך לשיפור תהליכי הייצור. שלוש וחצי שנים פיתח מערכת לייצור נרות עם פתיל בכבישה קרה, תהליך שלא קיים בשום מפעל בעולם. מדובר בתהליך שחוסך באנרגיה רבה ובטוח לשימוש ועליו יש לרשף יקותיאלי פטנט עם סימן מסחרי.

בשנת 2001 העתיק שוב את מקום המפעל והפעם התמקם במושב מעונה לאחר שהסב דיר עיזים להיות המפעל החדש לייצור נרות ולפידים. הידע הרחב שרכש בתחום כרסום, חריטה והשחזה סייעו לו להתפתח עוד יותר בתחום העיבוד שבבי, שיפור תהליכי ייצור ובכך הצליח לגבור על פערי המחירים של ייבוא סחורה ממדינות אחרות , חיסכון באנרגיה ומניעת זיהום אוויר.

בשנת 2009 הוקמה חברת וי קנדלס בע"מ שעסקה בייצור של נרות בשילוב ריחות ושמנים ארומטיים, בנוסף "נולדו" מוצרים נוספים בתחום הריח ביניהם "שייק אייר", כל זאת יחד עם ייצור שוטף של לפידי ציטרונלה המשמשים כמוצר הכרחי לדחיית יתושים וחרקים מעופפים בטיולים מסיבות ואירועים.

עם השנים למד רשף יקותיאלי ואף הרחיב את ידיעותיו על השפעת הריח על רגשות. עבודה עם כימאים ולבורנטים ברחבי הארץ והעולם לימדו אותו להבין תהליכים כיצד אפשר להניע אנשים ולעורר אותם לפעולה דרך ניחוחות ארומטיים שונים. עולם הריח מהווה פקטור מאד מרכזי אצל רשף יקותיאלי בהמצאותיו והוא לא מפסיק להרחיב את ידיעותיו דרך לימוד וקריאה על מחקרי ריח והשפעתם על בני האדם. חלקם, בין היתר, מטעם מכון ויצמן למדע.

בשנת 2010 הוקמה חברת "סרבפוינט בע"מ" תחתיה פיתח רשף יקותיאלי מוצר חדשני בשם "קליפ אייר". בדרך ליישום מודל עסקי המחבר בין מוצר למדיה חברתית התקשר עם חברת "אידיאולוג'יק פובליסיס ישראל" וביחד עשו קמפיין עבור חברת "פריגת" שעשה באז תקשורתי רב [3]. בשנת 2013 נחתם הסכם שיתוף פעולה והמשך פיתוח ה"קליפ אייר" והפצתו עם חברת הענק "תדביק" [4] בכל הארץ והעולם כמשווקים בלעדיים של המוצר. "קליפ אייר" זכה בכוכב עולמי בחודש דצמבר 2015 בקטגוריית מוצר פרסום ייחודי וחדשני מסוגו מטעם ארגון WPO - WORLD PACKAGING ORGANISATION בתחרות Worldstar. התחרות הינה עולמית והיוקרתית ביותר בתחום האריזה ושופטים בה נציגים מכול העולם. חבר השופטים קבע פה אחד כי ה"קליפ אייר" הינו בולט בחדשנותו, יצירתיות, ידידותיות לסביבה, שימוש בחומרים ובטכנולוגיה חדישים [5].

כיום יש ל"סרבפוינט" 4 מוצרי דגל והם: "לפיד ציטרונלה", "שייק אייר", "קליפ אייר"[6] ו"הקוברה אייר/פרשי",בנוסף, נמצאים בפיתוח מוצרים שימושיים בסיסיים נוספים שיתרמו רבות לשמירה על איכות הסביבה בדרך הייצור שלהם.

יוזמות חינוכיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • עזרה לקהילה באמצעות העסקת אנשים בעלי צרכים מיוחדים ככוח עזר בעבודות האריזה של המוצרים עם סיום עבודות הייצור במפעל.
  • הרחבת השימוש באנרגיה סולארית - בשנת 2012 הוקמה חברת "חיהל'ה" שהיא חברת ידע סולארי לפיתוח הערבה. מעבר לתרומה הירוקה בחסכון באנרגיה והגדלת רווחיות התוצרת החקלאית, החברה הוקמה מתוך מחווה והוקרה לחיה יקותיאלי שהייתה דודתו של רשף יקותיאלי שתרמה רבות להקמת פרויקט ייחודי זה ותמכה כלכלית בכל חוג המשפחה במשך כל שנות חייה.
  • תרומה לארגון לתת - חנוכה 2015 נתרמה חנוכיית ענק לארגון מתוך אהבת חינם ואהבת הנתינה לנזקקים ולזולת.

פעילות ציבורית[עריכת קוד מקור | עריכה]

חזון[עריכת קוד מקור | עריכה]

לקריאה נוספת[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא רשף יקותיאלי/טיוטה בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

קטגוריה: ממציאים יהודים קטגוריה: ממציאים ישראלים קטגוריה:אישים קטגוריה:ביוגרפיות קטגוריה: אנשי עסקים ישראלים קטגוריה: תעשיינים