משתמש:Kaecilius2016/מייקל ג'יאצ'ינו

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יש לשכתב ערך זה. ייתכן שהערך מכיל טעויות, או שהניסוח וצורת הכתיבה שלו אינם מתאימים.
אתם מוזמנים לסייע ולתקן את הבעיות, אך אנא אל תורידו את ההודעה כל עוד לא תוקן הדף.
יש לשכתב ערך זה. ייתכן שהערך מכיל טעויות, או שהניסוח וצורת הכתיבה שלו אינם מתאימים.
אתם מוזמנים לסייע ולתקן את הבעיות, אך אנא אל תורידו את ההודעה כל עוד לא תוקן הדף. שכתוב
מייקל ג'יאצ'ינו
dʒakˈkiːno
ג'יאצ'ינו בטקס האוסקרים ,2010
ג'יאצ'ינו בטקס האוסקרים ,2010
לידה 10 באוקטובר 1967 (גיל: 56)
ריברסייד, ניו ג'רזי, ארצות הברית
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
פעילות בולטת "משפחת סופר-על"
סרטי סטארטרק
"רטטוי"
"למעלה"
"מכוניות 2"
"משימה בלתי אפשרית 3" ועוד
השכלה תיכון הולי קרוס
בית הספר לאומנויות ויזואליות
תקופת הפעילות מ-1994
https://twitter.com/m_giacchino

מייקל ג'יאצ'ינואנגלית: Michael Giacchino; נולד ב-10 באוקטובר 1967) הוא מלחין ומוזיקאי אמריקאי ממוצא איטלקי שהלחין וכתב פסקולים עבור סרטים, משחקי וידאו וסדרות טלוויזיה. מבין עבודותיו הבולטות ביותר הן הפסקולים לסדרות "אבודים", "זהות בדויה" ו"פרינג'", משחקים כמו "Medal of Honor" וסדרת "Call of Duty" וסרטים כגון "משימה בלתי אפשרית 3", "משפחת סופר על", סרטי סטארטרק, "רטטוי", "למעלה", "סופר 8", "מכוניות 2", "50/50", "ג'ון קרטר", טרילוגיית האתחול של "כוכב הקופים" ועוד רבים. ג'יאצ'ינו אף קיבל מספר פרסים עבור עבודותיו כולל פרס אוסקר, גלובוס הזהב, מספר פרסי גראמי, ופרס אמי.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ג'יאצ'ינו נולד ב-10 באוקטובר 1967 בריברסייד שבניו ג'רזי. אבות אבותיו של אביו באו מסיציליה ואילו אבות אבותיה של אמו הגיעו מאברוצו שבדרום איטליה; בנוסף, הוא בעל אזרחות אמריקנית ואיטלקית. ג'יאצ'ינו גדל בפארק אדג'ווטר בניו ג'רזי ובשנת 1986, סיים את לימודיו בתיכון הולי קרוס במחוז דלרן.

תחילת דרכו[עריכת קוד מקור | עריכה]

ג'יאצ'ינו החל את דרכו כמוזיקאי בגיל 10 כשהחל לשלב תמונות ומוזיקה והחל ליצור אנימציות סטופ-מושן עם פסקולים ביתיים במרתף ביתו. כשהיה בתיכון, מורה לאומנות שהדריך את ג'יאצ'ינו המליץ להוריו להעבירו לבית הספר לאומנויות וויזואליות בניו יורק סיטי. ג'יאצ'ינו תיאר את הביקור בבית ספר זה ביחד עם הוריו כך:

חשבתי לעצמי, וואו! ,זה פשוט מדהים. יש להם [בית ספר] אפילו קולג'ים? שם, אני יכול לעשות את הדברים שאני באמת מעוניין בעשייה בהם? ,זה היה מדהים עבורי. אהבתי את ה-SVA [בית הספר לאומנויות ויזואליות]. אהבתי את סוג החירות שזה הציע. זה היה סוג של כמו ניסוי ברמה של בסדר, אתה כאן כי אתה כמו משהו מסוים. אז בוא נראה עד כמה אתה אוהב את זה. אנחנו הולכים לראות עד כמה לוהט ומונע אתה ועד כמה אתה רוצה את הדבר הזה.

אחרי שג'יאצ'ינו סיים את לימודיו ב-SVA והתמחה בהפקת סרטים היסטוריים קטנים. במהלך שנת הלימודים האחרונה ב-SVA, מאמנו בפרסום הסרטים הודיע שהסטאז' שלו לא שולם אך היה זמין בסרטי יוניברסל. ג'יאצ'ינו, שהיה היחיד שהתעניין, השיג את המיקום בשישה חודשים, ומילא בלילה תוך כדי השתתפות בבית הספר במהלך היום ועבודה במייסיס כדי לשלם את שכר הדירה שלו. הוא הפך להיות בוגר SVA עם תואר ראשון באומנות, ואחר כך למד לימודי מוזיקה בבית הספר ג'וליארד[1][2].

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

משחקי וידאו[עריכת קוד מקור | עריכה]

תקופת התמחותו של ג'יאצ'ינו תמה ויוניברסל שכרו אותו והעניקו לו עבודה אחרי סיום הקולג'. הוא עבר אחר כך לדיסני וכאשר דיסני עברו מחדש ללוס אנג'לס, ג'יאצ'ינו עבר עמם ועבד באופן פומבי תוך כדי לקיחת שיעורי לילה במכשור ותזמורת באוניברסיטת קליפורניה, לוס אנג'לס. עבודתו עבור דיסני הצליחה לגרום לו לתקשר עם מגוון האנשים שעבדו על סרטים כמו המפיקים או המלחינים שנשכרו. אז כשעבודה בדיסני אינטרקטיב נפתחה עבור מפיק, ג'יאצ'ינו השיג את העבודה, וחשב שהוא היה מסוגל להשכיר את עצמו לכתוב ולהלחין פסקולים למשחקים שהוא הפיק. עבודת ההלחנה שלו עבור דיסני אינטקרטיב במהלך תקופה ה-16 ביטים שכללה את משחק ה-Sega Genesis; "גרגוילים", משחק ה-SNES "מאווי מלארד בצל הקר" וגרסאות הקונסולה השונות של "מלך האריות". אולם, ההלחנה הגדולה הראשונית שלו הייתה האדפטציה המשחקית של דרימוורקס עבור הסרט "העולם האבוד: פארק היורה משנת 1997. משחק הווידאו היה אחד מבין משחקי הפלייסטיישן שהוקלטו בפסקול חי. ג'יאצ'ינו אישר כי מערכת יחסיו עם דרימוורקס כללה גם את הלחנת הפסקול של האדפטציה המשחקית של "חיילים קטנים" מ-1998. בנוסף לכך, הוא אף עבד עם אולפני פנדמיק כדי ליצור את נעימת הנושא עבור "שכירי חרב: מגרש המשחקים של ההרס", עבודתו של ג'יאצ'ינו גם הייתה עבור שלושת משחקי "Medal of Honor" ושני משחקי "Call of Duty". ג'יאצ'ינו הלחין וכתב את פסקול המשחק "משפחת סופר-על: שובו של הכורה התחתון" ואת פסקול משחק הווידאו "זהות בדויה", שהיה מבוסס על סדרת הטלוויזיה בעלת אותו השם.

קולנוע וטלוויזיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-2001, ג'יי ג'יי אברהמס, מפיק הסדרה "זהות בדויה" גילה את ג'יאצ'ינו דרך עבודתו עבור משחקי הווידאו וביקש ממנו להלחין את פסקול הסדרה. הפסקול כלל מספר מנגינות של מוזיקה אלקטרונית. ב-2004, ג'יאצ'ינו המשיך את דרכו והלחין וכתב את פסקול הסדרה המפורסמת "אבודים". ובאותה השנה, ג'יאצ'ינו החל את עבודת ההלחנה שלו בסרטי קולנוע בפעם הראשונה באמצעות הלחנת וכתיבת פסקול הסרט המפורסם "משפחת סופר על". בראד בירד, הבמאי של הסרט ביקש ממנו להלחין ולכתוב את פסקול הסרט אחרי ששמע את עבודתו על "זהות בדויה". ג'יאצ'ינו הלחין וכתב גם את פסקולי הסרטים "תיכון בהיי" ו"אבן משפחה" מ-2005 ושנה לאחר מכן, הלחין וכתב את פסקול מותחן הפעולה המצליח "משימה בלתי אפשרית 3". עבודתו הבאה הייתה עבור "רטטוי" ועליה קיבל את מועמדותו לפרס אוסקר. ב-2009, הוא הלחין וכתב את הפסקול ל"סטארטרק" והסרטים שבאו אחריו. באותה השנה, הוא הלחין את פסקול הסרט "למעלה" ועבודה זו זיכתה אותו בפרס אוסקר לפסקול הטוב ביותר.

ב-2008, הוא הלחין את פסקול הסרט "קלוברפילד" ואחר כך את פסקול סדרת הטלוויזיה שאותה אברהמס הפיק "פרינג'". בשנת 2014, הלחין וכתב את פסקול "כוכב הקופים: השחר" ואת "עולם היורה" מ-2015. בנובמבר 2015, הוכרז כי ג'יאצ'ינו ישוב להלחין ולכתוב את פסקול הסרט "משפחת סופר-על 2", ההמשך לסרט הראשון מ-2004 אשר עתיד לצאת ב-2018. ב-2016, הוא הלחין וכתב את פסקול סרט גיבורי-העל "דוקטור סטריינג'" של מארוול קומיקס וקווין פייגי, מפיק ויוצר היקום הקולנועי של מארוול ונשיא אולפני מארוול אישר כי ג'יאצ'ינו אף ילחין ויכתוב את פסקול הסרט "ספיידרמן: החזרה הביתה" שעתיד לצאת ביולי 2017.

בספטמבר 2016, הוכרז כי ג'יאצ'ינו יחליף את אלכסנדר דספלה כמלחין אופרת החלל האפית "מורד מספר אחת: סיפור מלחמת הכוכבים" שייצא בדצמבר 2016, אחרי שדספלה נקלע להתנגשויות עם הצילומים המחודשים של הסרט.

משחק[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-2015, הוא הופיע בהופעת אורח כחייל סער בסרט "מלחמת הכוכבים: הכוח מתעורר".

פרסים ומועמדויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרסים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • 2001 - פרס ההשגה האלטרנטיבית להלחנת מוזיקה מקורית -- "Medal of Honor"
  • 2007 - מועמדות לפרס אוסקר לפסקול הטוב ביותר -- "רטטוי"
  • 2010 - פרס אוסקר לפסקול הטוב ביותר -- "למעלה"
  • 2010 - פרס גלובוס הזהב לפסקול הטוב ביותר -- "למעלה"
  • 2009 - פרס גראמי לפסקול הטוב ביותר -- "סטארטרק"
  • 2010 - פרס גראמי להלחנת המוזיקה הטובה ביותר -- "אבודים"

דיסקוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

סרטים[עריכת קוד מקור | עריכה]

משחקי וידאו[עריכת קוד מקור | עריכה]

טלוויזיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

טקסים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Burlingame, Jon (May 7, 2006). "Michael Giacchino's Mission: Make the Old Music New". The New York Times. Accessed November 27, 2007. "The backyard for Mr. Giacchino, 38, was in Edgewater Park, N.J., where he grew up watching – and listening to – Hanna-Barbera cartoons, "The A-Team" and reruns of "The Dick Van Dyke Show." He graduated from the School of Visual Arts in New York, but, as music became his main interest, he took classes at Juilliard and, later, film-music extension courses at UCLA"
  2. ^ "Michael Giacchino - Scoring for Primetime: ABC's Alias". Mackie.com. Retrieved on April 14, 2011.