האויב בתוכנו - סטארטרק

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
האויב בתוכנו – סטארטרק
Star Trek into Darkness
כרזת הסרט בארצות הברית
כרזת הסרט בארצות הברית
מבוסס על מסע בין כוכבים מאת ג'ין רודנברי
בימוי ג'יי ג'יי אברהמס
הופק בידי ג'יי ג'יי אברהמס
בריאן בורק
אלכס קורצמן
דיימון לינדלוף
רוברטו אורקי
תסריט אלכס קורצמן
דיימון לינדלוף
רוברטו אורסי
יוצר: ג'ין רודנברי
עריכה מאריאן ברנדון
מארי ג'ו מארקי
שחקנים ראשיים כריס פיין
זאכרי קווינטו
קארל אורבן
זואי סלדנה
סיימון פג
ג'ון צ'ו
אנטון ילצ'ין
מדבבים ביל היידר עריכת הנתון בוויקינתונים
מוזיקה מייקל ג'אקינו
צילום דניאל מינדל
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
חברת הפקה Skydance Productions
חברה מפיצה סרטי פרמאונט
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה ארצות הבריתארצות הברית 17 במאי 2013
ישראלישראל 13 ביוני 2013
משך הקרנה 133 דקות
שפת הסרט אנגלית
סוגה סרט פעולה מדע בדיוני, סרט הרפתקאות, סרט מדע בדיוני, סרט פעולה עריכת הנתון בוויקינתונים
תקציב 185 מיליון דולר
הכנסות $467,365,246
הכנסות באתר מוג'ו startrek12
סרט קודם סטארטרק
סרט הבא סטארטרק: אל האינסוף
www.startrekmovie.com
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

האויב בתוכנו – סטארטרקאנגלית: Star Trek Into Darkness, תרגום חופשי: "מסע בין כוכבים: אל תוך האפלה") הוא סרט מדע בדיוני ופעולה שביים ג'יי ג'יי אברהמס לפי תסריט מאת אלכס קורצמן, דיימון לינדלוף ורוברטו אורסי, ובהפקתם של אברהמס, בריאן בורק, קורצמן ואורסי. זהו הסרט ה-12 במספר בסדרת סרטי "מסע בין כוכבים" והשני ב"ציר זמן קלווין", ומשמש כהמשכו הישיר של הסרט "סטארטרק" משנת 2009, שאינו המשך של הסרטים הקודמים בסדרה מאחר שמציאות קלווין היא מציאות חלופית ליקום הראשי של מסע בין כוכבים.

רוב אנשי צוות הסרט הקודם חזרו לשתף פעולה בסרט זה, כולל הבמאי והמפיק אברהמס ושותפיו הקבועים: המלחין מייקל ג'אקינו, הצלם דניאל מינדל, העורכים מריאן ברנדון ומרי ג'ו מרקי. קורצמן ואורסי חזרו כתסריטאים (וכעת גם כמפיקים), ואילו לינדלוף חוזר כמפיק וכעת גם כשותף בכתיבה. כריס פיין, זאכרי קווינטו, קארל אורבן, זואי סלדנה, אנטון ילצ'ין, סיימון פג, ג'ון צ'ו וברוס גרינווד חזרו לגלם את דמותם מהסרט הקודם, בתוספת אליס איב ובנדיקט קמברבאץ' לצוות השחקנים. הסרט יצא לאור לאקרנים ב-15 במאי 2013 בבתי קולנוע בעלי פורמט מיוחד בארצות הברית, יומיים לפני יציאתו לאקרנים בפורמט רגיל. בבריטניה ובגרמניה הסרט יצא כבר ב-9 במאי. ביפן הייתה היציאה המאוחרת ביותר של הסרט, בחודש ספטמבר 2013.

עלילת הסרט[עריכת קוד מקור | עריכה]

על אף קיומו של הצו העליון של פדרציית הכוכבים המאוחדת בנוגע לאי-התערבות בהתפתחויותיהן של תרבויות פרימיטיביות, קפטן ספינת החלל אנטרפרייז ג'יימס ט' קירק (כריס פיין) והקצין הראשון שלו ספוק (זאכרי קווינטו), חורגים ממשימת מחקר אליה נשלחו, ומפירים את הפקודות שניתנו להם על מנת להציל תרבות פרימיטיבית מהכחדה. כתוצאה מכך, קירק מודח מתפקידו, מורד בדרגה ומאבד את הפיקוד על האנטרפרייז. אדמירל כריסטופר פייק (ברוס גרינווד), אשר מוחזר לפקד על האנטרפרייז, חש שלקירק מגיעה הזדמנות שנייה, והוא משכנע את פיקוד צי הכוכבים לאפשר לקירק להתמנות להיות הקצין הראשון שלו.

לאחר שמתקן סודי של מדור 31 שבלונדון מופצץ, פייק וקירק מוזעקים להשתתף בפגישה של מפקדי צי הכוכבים בסן פרנסיסקו, כדי לדון במצוד אחרי החשוד, סוכן מדור 31 לשעבר ג'ון הריסון (בנדיקט קמברבאץ'). כלי טיס, המאויש על ידי הריסון, תוקף את המשתתפים בפגישה. הריסון מספיק להרוג את פייק ולשגר עצמו אל קרונוס, כוכב הבית של הקלינגונים, בטרם קירק מצליח להשמיד את כלי הטיס שלו. קירק מוחזר לתפקידו כמפקד האנטרפרייז, ומקבל הוראה מאדמירל הצי אלכסנדר מרקוס (פיטר וולר) לקחת את האנטרפרייז לקרונוס ולצוד את הריסון. מרקוס מעביר אל סיפון האנטרפרייז 72 יחידות אב טיפוס של טורפדות פוטון, ומורה לקירק לשגר אותם אל עבר מיקומו של הריסון על קרונוס, כאשר המטרה תהיה בטווח ירי. המהנדס הראשי של האנטרפרייז מונטגומרי סקוט (סיימון פג) מתפטר מתפקידו, במחאה על כך שלא מאפשרים לו לבחון את בטיחותם של כלי הנשק החדשים, בטענה שהם מסווגים, וקירק ממנה את פאבל צ'כוב (אנטון ילצ'ין) שימלא את תפקידו של סקוטי. ספוק, ד"ר ליאונרד מק'קוי (קארל אורבן) וניוטה או'הורה (זואי סלדנה), מצליחים לשכנע את קירק שזה יהיה יותר טוב ללכוד את הריסון ולהעמיד אותו לדין על פשעיו, ולא להרוג אותו. בינתיים, קצינת מדע חדשה מצטרפת אל האנטרפרייז - ד"ר קרול מרקוס (אליס איב).

עם הגעתם לקרונוס, קירק, ספוק ואו'הורה יוצאים ללכוד את הריסון, אך הם נקלעים לקרב ירי עם הקלינגונים. הריסון הורג את הקלינגונים אך לבסוף מסגיר את עצמו לידי קירק, לאחר שנודע לו אודות טורפדות הפוטון שעל ספינת האנטרפרייז. לאחר שהושם במעצר, הריסון מגלה את זהותו האמיתית - חאן נוניאן סינג - בן אנוש מהונדס גנטית אשר, לאחר ששהה תקופה של למעלה מ-300 שנים במצב של קריוניקה[1], אדמירל מרקוס השיב אותו לחיים, על מנת שיסייע לו לפתח כלי נשק למלחמה עתידית בין הפדרציה לבין הקלינגונים. בכל אחת מ-72 טורפדות הפוטון נמצא תרמיל קריוגני, אשר בו מוחזק אחד מאנשי הצוות של חאן, אשר שימשו כבני ערובה של מרקוס.

האנטרפרייז מיורטת על ידי Vengeance - ספינת מלחמה של הפדרציה שתוכננה על ידי חאן ואשר נמצאת תחת פיקודו של אדמירל מרקוס. מרקוס דורש מקירק שיסגיר לידיו את חאן, אולם קירק מסרב ומתעקש כי חאן יועמד לדין על פשעיו, ולא ייהרג. האנטרפרייז יוצאת לדרכה לכיוון כדור-הארץ, אולם מרקוס תוקף אותה וגורם לה נזק כבד. קירק מציע למרקוס כי ימסור לידיו את חאן ואת תרמילי הקירור, בתמורה לחייהם של אנשי צוות שלו. קרול מרקוס, בתו של האדמירל, אשר הצטרפה אל הצוות תחת שם בדוי, חושפת את זהותה האמיתית, ומצטרפת לבקשתו של קירק. אולם, אדמירל מרקוס משגר את ביתו אל סיפון ה-Vengeance וחושף את כוונתו המקורית - להשמיד את האנטרפרייז על מנת להיפטר מחאן ומאנשיו, ולהתחיל במלחמה כוללת עם הקלינגונים. ה-Vengeance מתכוננת לפתוח באש, אולם סובלת מהפסקת חשמל שנגרמה על ידי סקוט, שחדר לספינה. קירק, חאן ואנשי צוות נוספים עוברים מהאנטרפרייז אל ה-Vengeance על מנת לעצור את מרקוס. חאן הורג את מרקוס ומצליח להשתלט על גשר הפיקוד של ה-Vengeance.

תחת איומים כי ישמיד את האנטרפרייז ויהרוג את קירק, חאן מנהל משא ומתן עם ספוק, ומשגר את קירק ואנשי הצוות שלו בחזרה אל האנטרפרייז, בתמורה ל-72 הטורפדות. ספוק מעביר לידיו של חאן את כל הטורפדות, כשהן במצב של טילים חמושים, לאחר שכל אנשי הצוות הקפואים של חאן הוצאו מהן. פצצות הטורפדו מוציאות את ה-Vengeanc מכלל שימוש, ושתי החלליות הפגומות מתחילות להתרסק אל עבר פני כדור הארץ. קירק מחרף את נפשו, ונכנס אל תוך חדר מנועים רדיואקטיבי על מנת ליישר את מזרקי החומר והאנטי-חומר ובכך מתקן את ליבת מנוע הספינה ומצילה. קירק סובל מהרעלת קרינה קטלנית כתוצאה מתהליך זה ומת.

ה-Vengeance, ספינתו של אדמירל מרקוס שנשלטת על ידי חאן, מתרסקת על פני כדור הארץ בכוונה על מפקדת צי הכוכבים בסן פרנסיסקו, אולם חאן שורד, שם, ספוק רודף אחרי חאן ברחבי סן פרנסיסקו, אך חאן נמלט ממנו ולבסוף ספוק מתעמת עם חאן במאבק פיזי עיקש ובסופו של הקרב, אוהורה מגיעה אל המקום בו מאבקם של חאן וספוק מתרחש, על מכונית מרחפת אדומה של הפדרציה ולאחר מכן, ספוק מביס את חאן באגרופו ולוכד את חאן. חאן מוכנס שוב להקפאה, ומאוחסן ביחד עם יתר אנשי הצוות שלו. באמצעות הדם של חאן, ותוצאות ניסוי שד"ר מק'קוי ביצע קודם לכן עם טריבל, מק'קוי מציל את חייו של קירק, והוא קם לתחייה. שנה אחת מאוחר יותר, האנטרפרייז מתוקנת ויוצאת לחלל העמוק - למשימה של חמש שנות מחקרים של חיפושים, תחת פיקודם של קירק וספוק.

בסוף הסרט קירק מדקלם את מונולוג ה"היכן שאף אחד לא הלך מעולם".

צוות השחקנים ודמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

שם השחקן שם הדמות אודות הדמות
כריס פיין ג'יימס טיבריוס קירק (ג'ים) קפטן ספינת החלל אנטרפרייז
זאכרי קווינטו ספוק הקצין הראשון וקצין המדע הראשי של ספינת החלל אנטרפרייז
קארל אורבן ד"ר ליאונרד מק'קוי ("בונז") קצין הרפואה הראשי של ספינת החלל אנטרפרייז
זואי סלדנה ניוטה או'הורה קצינת התקשורת הראשית של ספינת החלל אנטרפרייז
סיימון פג מונטגומרי סקוט ("סקוטי") המהנדס הראשי של ספינת החלל אנטרפרייז
ג'ון צ'ו היקארו סולו הגאי על ספינת החלל אנטרפרייז
אנטון ילצ'ין פאבל צ'קוב נווט על ספינת החלל אנטרפרייז
ברוס גרינווד כריסטופר פייק אדמירל בצי הכוכבים
בנדיקט קמברבאץ' חאן נוניאן סינג סוכן צי הכוכבים לשעבר, מתגלה כרוצח וטרוריסט מסוכן וחסר רחמים, חאן הוא הנבל הראשי של הסרט.
פיטר וולר אלכסנדר מרקוס מפקד צי הכוכבים
אליס איב ד"ר קרול מרקוס קצינת מדע ומומחית נשק של ספינת החלל אנטרפרייז
לנרד נימוי ספוק פריים (ספוק הזקן)

סרט המשך[עריכת קוד מקור | עריכה]

בריאיון לכלי התקשורת ג'יי ג'יי אברהמס אישר כי כריס פיין וזאכרי קווינטו ישובו לגלם את תפקידיהם בסרט השלישי בסדרה, אך הוא עצמו ישתתף בהפקה כמפיק בלבד מאחר שבכוונתו לפנות את זמנו לצורך צילומי "מלחמת הכוכבים: הכוח מתעורר", אותו הוא מביים. בדצמבר 2014 חברת פרמאונט הודיעה כי הסרט ייצא לאקרנים ב-8 ביולי 2016, לציון 50 שנה למסע בין כוכבים.

בדצמבר 2013, אושר כי רוברט אורצי ישוב כתסריטאי. באפריל 2014 אף הצהיר כי ייתכן שגם יביים את הסרט אך לבסוף בדצמבר 2014 פורסם כי אדגר רייט יביים את הסרט השלישי בסדרה ולבסוף דווח שג'סטין לין יביים את הסרט. השחקן ויליאם שאטנר טען כי המפיק ג'י. ג'יי. אברהמס פנה אליו בבקשה ליטול חלק בצילומי מספר סצנות בסרט בתפקיד קפטן קירק המבוגר. בינואר 2015 נשכר סיימון פג (שגילם את סקוטי המהנדס בסרטים הקודמים) לכתוב את התסריט יחד עם דאג ג'ונג. במרץ 2015 דווח כי אידריס אלבה נמצא במגעים ראשוניים לצורך ליהוקו לתפקיד הנבל בסרט. באפריל אותה שנה לוהקה סופיה בוטלה לתפקיד נשי בסרט. ההפקה צפויה לצאת לדרך ביוני 2015. באפריל 2015 נחשף שם הסרט באנגלית: Star Trek Beyond, והוא יצא לאקרנים ביולי 2016.

מוזיקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

את המוזיקה לסרט כתב והלחין מייקל ג'אקינו שהלחין את הפסקול לסרט הקודם.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ביקורות

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ "Review: 'Star Trek Into Darkness' ∞ Infinispace". Infinispace.net. אורכב מ-המקור ב-2013-09-25. נבדק ב-19 במאי 2013. {{cite web}}: (עזרה)