סיינפלד - דמויות משנה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף ניומן (סיינפלד))

סדרת הטלוויזיה "סיינפלד" רצה במשך 9 עונות והופקו בעבורה 180 פרקים. עלילותיה הרבות שזרו בתוכן מספר רב של דמויות משניות שהפכו, עם הצלחת הסדרה, לזכורות על ידי מעריציה.

משפחתו של ג'רי[עריכת קוד מקור | עריכה]

מורטי סיינפלד[עריכת קוד מקור | עריכה]

מורטי, אביו של ג'רי, עבד למחייתו במכירת מעילי גשם במשך 38 שנים, ומחשיב את המצאתו של "מעיל גשם חסר חגורה" כעבודת חייו. מורטי קטנוני ומסרב לתת לג'רי לשלם על הארוחה כשהם יוצאים לאכול, גם אם אין לו כסף לשלם את החשבון. כמו כן הוא עומד לצד ג'רי בכל פעם שהוא חש כי בנו מרומה או מושפל, גם אם ג'רי עצמו לא מוטרד מכך כלל.

הוא ואשתו הלן הם פנסיונרים בבית משותף בפלורידה שם כיהן כיושב ראש ועד הבית של הבניין במשך הרבה שנים, עד שג'רי קנה לו קדילאק, מה שעורר חשד מצד הדיירים האחרים, שמורטי גונב מקופת הדיירים והוביל להדחתו. סצנת ההרשעה שלו כללה פארודיה על נפנוף הפרידה המפורסם של ריצ'רד ניקסון.

גולם במהלך פרק אחד על ידי פיל ברנס אך הוחלף על ידי ברני מרטין כיוון שהיה נינוח מדי לטענתו של לארי דייוויד. אביו של לארי דייוויד, מורטימר דייוויד, טען שהדמות מבוססת על חייו.

הלן סיינפלד[עריכת קוד מקור | עריכה]

גולמה על ידי ליז שרידן.

הלן היא אימו של ג'רי. המשפט הידוע ביותר שלה, מכוון לג'רי, ואומר: "איך מישהו יכול לא לאהוב אותו?". לפי דבריו של ג'רי, היא מעולם לא הכניסה את כף רגלה למקור מים טבעי. היא פנסיונרית אשר גרה בפלורידה ותמיד דואגת למצבו הכספי של ג'רי.

דוד ליאו[עריכת קוד מקור | עריכה]

גולם על ידי לן לסר.

ליאו הוא דודו של ג'רי מצד אימו והוא דמות אקסצנטרית המופיעה ב-15 פרקים.

שמו המלא, אנקל ליאו (Uncle Leo), נחשף באחד הפרקים כבדיחה פנימית על כך שעד אז לא היה ידוע שם המשפחה שלו. הוא מוצג כאדם טרחן, גס וקולני שאוחז בזרועו של האדם איתו הוא מדבר (ג'רי טוען שהסיבה היא שיותר מדי אנשים ברחו לו כשדיבר איתם), מאשים באנטישמיות את כל מי שמתנגד לו או עושה משהו שהוא אינו אוהב וכן בעל עבר פלילי של פשעי תאווה, כפי שמתגלה באחד הפרקים.

ליאו מרבה להתרברב בבנו, ג'פרי שעובד במחלקת הפארקים הממשלתית. ג'פרי מעולם לא הופיע בסדרה אך ג'רי מזכיר אותו לפעמים ובדרך כלל לא באהדה.

קרובים נוספים של ג'רי[עריכת קוד מקור | עריכה]

לג'רי יש גם אחות (מוזכרת בפרק "המסעדה הסינית"), אולם היא לא מופיעה ואף לא מוזכרת בשמה לכל אורך הסדרה.

סבתו של ג'רי, המכונה ננה, מופיעה בכמה פרקים. היא אשה מבוגרת מאוד ונראה שחלתה במחלת אלצהיימר.

בפרק "הערת הפוני" מוצגים בני משפחה בחתונת הזהב של דודתו מאניה ודודו יצחק ולאחר מכן בהלווייתה של מאניה.

משפחתו של ג'ורג'[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרנק קוסטנזה[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרנק קוסטנזה

גולם על ידי ג'רי סטילר, הופיע ב-29 פרקים.

במקור היה אמור לשחק את הדמות ג'ון רנדולף אך הוא הוחלף על ידי ג'רי סטילר. ג'ון רנדולף הופיע לפרק אחד בלבד בעונה הרביעית פרק 62 - The Handicap Spot.

נולד בטוסקנה שבאיטליה, עבר לארצות הברית עם כל משפחתו (מלבד בן דודו קרלו) בגיל ארבע. פרנק הוא אביו של ג'ורג' קוסטנזה ונשוי לאסטל קוסטנזה איתה הוא חי בדירה בקווינס. דמותו היא קולנית, נוירוטית ואקסצנטרית. על אף התנהגותו הגסה פרנק מפחד מעכברים.

דמותו מופיעה לראשונה בפרק "חניית הנכים" בעונה הרביעית, הדמות גולמה על ידי ג'ון רודולף אך בעידודו של יוצר הסדרה לארי דייוויד לוהק סטילר לתפקיד והסצנות שאותן לא גילם צולמו מחדש. ג'ייסון אלכסנדר, המגלם את ג'ורג' קוסטנזה, גילה כי היה אדם שלישי ששיחק גם הוא בתפקיד הזה לתקופה קצרה.

פרנק שירת כטבח בצבא ארצות הברית במהלך מלחמת קוריאה אך נמנע מלבשל מאז גרם לחיילים הרעלת מזון. בסדרה הוא פנסיונר אך נחשף כי עבד פעם כאיש מכירות של תשמישי קדושה. פרנק גם יודע לדבר קוריאנית באופן שוטף, כתוצאה משירותו הצבאי.

תחביביו כוללים האזנה למוזיקה לטינית ואיסוף גליונות של מדריך הטלוויזיה. הוא המציא חג בשם פסטיבוס כחלופה לחג המולד, אשר נועדה לכלל הדתות. לרוב קוזמו קריימר, עודד את פרנק לפתח את רעיונותיו ואף הצטרף אליו כשותף לייצור חזייה לגברים.

כדי להירגע, המליץ לו הפסיכולוג לומר "שלווה עכשיו!" בכל פעם שהוא היה עצבני, כך הוא באמת עשה, רק שהוא נהג לצעוק את הביטוי במקום לומר אותו ברוגע.

מעולם לא נאמר בסדרה מפורשות על אסטל, אשתו, אך גם לארי דייוויד וגם ג'ייסון אלכסנדר אמרו שהיא יהודיה. בראיונות מחוץ לסדרה גם נאמר על דמותו של ג'ורג' שהיא "חצי-יהודיה", עם רמיזה לכך שפרנק אינו. במהלך העונה השמינית נרמז שפרנק חבר במסדר אבירי קולומבוס, אחווה קתולית אדוקה. טענה זאת עומדת בסתירה לכך שהמסדר דורש מחבריו להיות מאמינים קתולים אדוקים ופרנק לא עומד באף קריטריון כזה.

אסטל קוסטנזה[עריכת קוד מקור | עריכה]

גולמה על ידי אסטל האריס.

אסטל היא אמו של ג'ורג' קוסטנזה ונשואה לאביו - פרנק קוסטנזה.

בסדרה היא מצטיירת כאמא מרגיזה, אשר מבלה את רוב זמנה בצווחות כנגד ג'ורג' ופרנק. לה ולפרנק יש יחסי אהבה-שנאה: הם מצד אחד לא יכולים לראות אחד את השני, אבל נשארים יחד, מצד שני, כנראה מתוך הרגל (או מפני שאף אחד אחר לא יכול לסבול אותם). בפרק האישה הסינית, הם מצהירים על כך שהם מתגרשים אך פרידתם לא מחזיקה זמן רב.

למעשה, פרנק ואסטל ישנים במיטות נפרדות (לפחות בחלק מהזמן), לא בגלל בעיות בנישואים, אלא בגלל שידיה של אסטל מפריעות לפרנק בשנתו.

ג'ורג' גר בביתם של הוריו עד לשנותיו הבוגרות. במהלך שהותו בבית הוריו הוא סובל מהשפלות והאשמות כבדות מצדה על היותו כישלון. למרות זאת, הוא קשור אליה רגשית. במהלך פרידתם של הוריו, ג'ורג' התלונן רבות על קריסת המשפחה שלו - לא מפני שאהב אותם או אפילו חיבב אותם, אלא מפני שלא יכל לסבול את המחשבה שהוריו נמצאים "בחוץ", בעולם הדייטים יחד איתו.

היא שומרת על יחסים קרירים עם הוריו של ג'רי - מורטי והלן סיינפלד, כי היא חושבת שהם סנובים. הסיינפלדים בעצמם מתעלמים ממנה ומפרנק, לא כי הם סנובים, אלא מפני שאינם יכולים לסבול אותם. לאסטל יחסי פלירטוט עם חברו של ג'ורג', קריימר, דבר שגורם למעט חיכוך בינה ובין פרנק.

למרות שאמונתה של אסטל לא נודעה במהלך פרקי הסדרה, ג'ייסון אלכסנדר ולארי דייוויד טענו כי היא יהודייה. רמז לכך מופיע בפרק " הדודה התינוקת" שבו היא אומרת כי אינה מוכנה לנסוע במכונית גרמנית, מה שאולי מרמז על עברה.

אסטל מופיעה בפרק האיחוד של "סיינפלד" בסדרה "תרגיע".

דמויות נוספות[עריכת קוד מקור | עריכה]

ניומן[עריכת קוד מקור | עריכה]

ניומן מגולם על ידי ויין נייט.

הופיע ב-48 פרקים.

ניומן הוא השכן של ג'רי וקריימר. עובד בדואר. מתעב את ג'רי ובו בזמן חבר טוב של קרמר. לעיתים נחשב ניומן כנבל של הסדרה. עקב אזכור חוזר ונשנה של סופרמן על ידי ג'רי, נראה כי דמותו של ניומן היא משל לדמותו של לקס לות'ר. השערה זו מתחזקת על ידי המשפט "הוא אויבי המושבע" שנאמר על ידי ג'רי לאיליין על ניומן בפרק The Andrea Doria.

שמו הפרטי של ניומן מעולם לא נחשף, אם כי באחד הפרקים נראה ניומן נמלט מבית, כאשר אשה יוצאת אחריו וצועקת: "להתראות נורמן". ככל הנראה, השחקנית שכחה את שמו, אך ייתכן שזהו שמו. יוצרי הסדרה שקלו לחשוף את שמו הפרטי של ניומן כ"פול", אבל מידע זה לא מופיע באף אחד מפרקי הסדרה.

ניומן עובד בדואר וחי בבניין שבו גר ג'רי. בשל היותו פיקח ולעיתים חלקלק, ג'רי נוהג לפנות אליו בעוקצנות - "Hello, Newman". אם ישנה סיבה בעברם של ג'רי וניומן, שבשלה הם אינם מחבבים אחד את השני, היא לא הוזכרה לאורך פרקי הסדרה. בהיתקלויות רבות עם ניומן, או כאשר ניומן מצליח במשהו על פני ג'רי, ג'רי נוהג לסנן בשקט ובעצבים "ניומן!".

ניומן לעולם לא עובד בזמן שגשום, ואומר - "אני לא עובד בגשם". דבר שהוביל להשלכות רעות על ג'ורג' בפרק The Calzone.

למרות כל זה, הוא חבר טוב של קריימר, ובמקרים רבים הם משתפים פעולה במזימות שונות.

למרות היותו חלקלק למראית עין, הוא נוטה לעשות דברים מרגיזים כמו למשוך פשפשים לבניין, ולעזור לאנשים אחרים לנקום בג'רי (כמו הספר של ג'רי, בפרק The Barber).

לראשונה הוצג ניומן אדם בעל נטיות התאבדותיות, בעונה השנייה, אבל הוא לא נראה על המסך. במקום זה, הוא דובב על ידי יוצר התוכנית לארי דייוויד. נייט לא התחיל לגלם אותו עד הופעתה הפיזית הראשונה של הדמות בעונה השלישית. כדי ליצור אחידות עם העונה השנייה, נייט דיבב את קולו של לארי דייוויד מהעונה הקודמת.

ניומן נחשב לשחקן טניס מעולה אשר משתמש באותו מחבט כמו זו של מר פיט.

רותי כהן[עריכת קוד מקור | עריכה]

רותי כהן מגולמת על ידי רות כהן.

קופאית ב'מסעדה של טום' שבה חברי הסדרה ישבו באופן קבוע.

הופיעה ב-101 פרקים, היא הדמות שמופיעה בהכי הרבה פרקים אחרי הדמויות הראשיות.

באבו בהאט[עריכת קוד מקור | עריכה]

באבו בהאט (בריאן ג'ורג') הוא מהגר מפקיסטן שמופיע ב-3 פרקים.

בהופעתו הראשונה, ניהל בית קפה בשם "Dream Cafe" שאף לקוח לא נכנס אליו עד שג'רי מגיע לשם כדי להיות לקוחו הראשון. בתחילה באבו מחבב את ג'רי, אך לאחר שג'רי המליץ לו לפתוח מחדש את המקום כמסעדה פקיסטנית לקוחות עדיין לא הגיעו החל לשנוא את ג'רי. בפרק אחר באבו, שוב אוהב את ג'רי, עובר לגור בבניין של ג'רי, אך מאוחר יותר נשלח חזרה לפקיסטן כי הוויזה שלו הייתה לא בתוקף מכיוון ששלחו את טופס הוויזה לתיבת הדואר של ג'רי בטעות, מה שגרם לבאבו לשנוא את ג'רי שוב. בהופעתו האחרונה באבו מופיע בפרק "השומרוני הטוב", הפרק האחרון.

במהלך הסדרה באבו אומר פעמים רבות שג'רי הוא "very bad man" או "very kind man", בהתאם לסיטואציה.

פרנקלין דלאנו רומנובסקי[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרנקלין דלאנו רומנובסקי (ידוע גם בכינוי "FDR", בהשאלה מכינויו של נשיא ארצות הברית פרנקלין דלאנו רוזוולט), המגולם על ידי השחקן מייקל מקשיין, הוא אחד מידידיו של קריימר. בפרק "הבגידה" משתמש FDR במשאלת יום ההולדת שלו, לאחר כיבוי הנרות על העוגה, כנגד קריימר - בעקבות מקרה בו השליך קריימר כדור שלג על גבו. הדמות מופיעה גם בפרק "המכשף", כמוכר נקניקיות המשוחח עם ג'ורג'. הדמות מוזכרת על ידי קריימר במספר פרקים נוספים.

סוזן רוס[עריכת קוד מקור | עריכה]

מגולמת על ידי היידי סוודברג. הופיעה ב-29 פרקים.

מנהלת בכירה בחברת NBC וארוסתו לשעבר של ג'ורג'. מתה לאחר שליקקה את הדבק הרעיל שהיה על מעטפות הזמנות החתונה הזולות שג'ורג' בחר.

מעסיקיה של איליין[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • אהרון ג' ליפמן (ריצ'רד פאנסי) - הבוס של איליין בחברת הוצאת ספרים "פנדנט".
  • מר ג'אסטין פיט (איאן אברקרומבי) - מעסיקה של איליין במהלך רוב העונה השישית. איליין הייתה עוזרתו האישית ובדרך כלל נדרשה לבצע עבודות שוליות ומגוחכות, כמו לקנות עבורו גרביים וכלי כתיבה.
  • מר ג'קופו (ג'יי) פיטרמן (ג'ון או'הרלי) - בעליו של קטלוג בגדים. איליין פוגשת אותו במקרה ברחוב לאחר שגורשה מסלון קוסמטיקה והוא מציע לה עבודה אצלו בכתיבת הקטלוג. הוא ידוע בחוסר ההיגיון הפשוט שבדיבורו ונוטה לספר סיפורים ארוכים וחסרי משמעות. לרוב לובש בגדים שמעוצבים על ידיו. הדמות היא פארודיה על אדם אמיתי בשם ג'ון פיטרמן, בעל קטלוג בגדים.

דייוויד פאדי[עריכת קוד מקור | עריכה]

מגולם על ידי פטריק וורברטון.

בן זוגה של איליין במהלך העונה התשיעית העובד כמוסכניק. פאדי ידוע בעיקר עקב גבריותו המוגזמת והמוחצנת. הוא ואיליין נפרדים וחוזרים כמעט בכל פרק בעונה התשיעית. פאדי הוא נוצרי אדוק, יוצא עם איליין למרות שהוא סבור כי היא הולכת לגיהנום לאחר מותה.

ג'ו דבולה - "המשוגע"[עריכת קוד מקור | עריכה]

מגולם על ידי פיטר קרומבי (אנ').

מכר של ג'רי וקריימר שיצא בעבר עם איליין. סובל מהפרעה נפשית והתנהגות אגרסיבית.

קני בניה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מגולם על ידי סטפן הייטנר.

קומיקאי לא מוצלח שג'רי לא מחבב במיוחד, חבר של קריימר, יצא פעם עם איליין. בניה בעל התנהגות עליזה בצורה מוגזמת ותמיד מעיק על ג׳רי ומעצבן אותו. באחד הפרקים הוא נותן לג׳רי חליפה בחינם, אך דורש תמורתה ארוחת ערב איתו. הופיע בשישה פרקים והציטוט המפורסם שלו הוא "זה זהב, ג'רי. זהב!". באחת מהעונות מקבל בניה הצעה מרשת אנ.בי.סי להפיק סיטקום משלו, אותה רשת שהציעה זאת לג'רי כמה עונות קודם.

טים ווטלי[עריכת קוד מקור | עריכה]

מגולם על ידי בריאן קראנסטון.

רופא שיניים וחבר של החבורה. מעורב באנקדוטות משעשעות כגון התגיירותו שנועדה כדי שיוכל לספר בדיחות על יהודים. איליין השתוקקה לצאת איתו אך כשהציע לה שיעשו זאת, היא לא הצליחה לשמוע כלום.

ג'קי צ'יילס[עריכת קוד מקור | עריכה]

מגולם על ידי פיל מוריס.

עורך הדין של ג'רי וקריימר. מאופיין בדיבור מהיר וחד, ונוטה לחזור על הברות או מילים באותו המשפט. נחשב לעורך דין מצליח, אך מעולם לא זכה במשפט עבור החבורה. דמותו של צ'יילס היא פארודיה על עורך הדין ג'וני קוקרן.

לויד בראון[עריכת קוד מקור | עריכה]

מגולם על ידי מאט מק'קוי (אנ').

מכר ותיק של משפחת קונסטנזה ומושא לקנאה ועוינות מצד ג'ורג', בעיקר בגין השאלה הקבועה המופנית אליו מצד אמו: "למה אתה לא יכול להיות יותר כמו לויד בראון?!". לויד בראון היה מיועד להיות סגן ראש עיריית ניו יורק, אך עבר התמוטטות עצבים עקב הפסד מפלגתו בבחירות.

ג'ורג' סטיינברנר[עריכת קוד מקור | עריכה]

מגולם על ידי לי בר, ומדובב על ידי לארי דייוויד.

סטיינברנר הוא הבעלים האמיתי של מועדון הבייסבול "ניו יורק יאנקיז" בו ג'ורג' מועסק כביכול. פניו של סטיינברנר מעולם לא נראו, והוא מצטייר כאדם חביב אך טיפש, אשר נוטה להמשיך לדבר ולדבר גם לאחר שאנשים יוצאים מהמשרד.

מר וילהלם[עריכת קוד מקור | עריכה]

מגולם על ידי ריצ'רד הרד.

מנהלו הישיר של ג'ורג' בניו יורק יאנקיז. סובל מאלצהיימר אותו הוא מאזן בעזרת כדורים, ובפרק אחד בו הוא שוכח לקחת כדורים ג'ורג' מסתבך כתוצאה מכך. בסיום העונה השמינית מתאמץ כדי להיות מפוטר מהיאנקיז על מנת לעבור למועדון המתחרה ניו יורק מטס, ובכך מקדים את ג'ורג' שניסה לעשות דבר זהה.

סדריק ובוב[עריכת קוד מקור | עריכה]

מגולמים על ידי ג'ון פרגון ויול ואסקז בהתאמה.

צמד בריונים הומוסקסואלים שהופיעו בשלושה פרקים כשבדרך כלל קריימר מאוים או מוכה על ידם. בוב הוא פורטוריקני וסדריק אמריקני והם מהווים ניגוד קומי לדמות ההומוסקסואל הנשי הנפוצה בקומדיות רבות. בפרק הראשון שהופיעו יחד, לסדריק קוראים "ריי" בתסריט, אך בשאר הפרקים שבהם הם מופיעים ונוקבים בשמותיהם, האמריקני מוכר כסדריק.

מיקי אבוט[עריכת קוד מקור | עריכה]

מגולם על ידי דני וודברן.

מיקי הוא החבר הגמד של קריימר, אשר, לעיתים, מוצא יחד איתו עבודות משחק מזדמנות. למרות חברותם הקרובה, נוטים קריימר ומיקי להקלע לריבים ילדותיים.

בוב סקאמאנו[עריכת קוד מקור | עריכה]

חבר מפוקפק של קריימר שאינו נראה באף פרק אך מספק לקריימר מידע פנימי בנושאים שונים ובהם כמה אנקדוטות מוזרות ביותר.

סו אלן מישקי[עריכת קוד מקור | עריכה]

מגולמת על ידי ברנדה סטרונג.

מכרה של איליין מתקופת התיכון במרילנד. היא היורשת העתידית של חברת הממתקים הגדולה "oh henry" . סו אלן לעולם אינה לובשת חזייה ונחשבת ליריבה מרה של איליין.

ראסל דאלרימפל[עריכת קוד מקור | עריכה]

מגולם על ידי בוב בלבן.

נשיא NBC, מתאהב באליין ועוזב את עבודתו לטובת פעילות בגרינפיס על מנת לזכות בלבה.

מר קרוגר[עריכת קוד מקור | עריכה]

מגולם על ידי דניאל וון-בארגן.

מנכ"ל חברת "קרוגר", מעסיקו של ג'ורג' בעונה התשיעית. מאופיין בכך שהוא אדיש לגמרי למצבה של החברה שבבעלותו, מתעסק לרוב בעניינים זוטרים (כגון מתן כינויים לעובדים), ומתייחס בסלחנות למעשים של ג'ורג' שניתן היה לצפות שיגרמו לו לכעוס עליו.

האווי[עריכת קוד מקור | עריכה]

מגולם על ידי ג'ון פינט[1]

אדם שמן ששודד גונב לו את המכונית בפרק האחרון.

החבורה רואים ששודדים אותו ובמקום לעזור לו הם מצלמים אותו וצוחקים עליו.

וכך הם נעצרו ונכנסו לכלא מכיוון שהם לא עזרו לו.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]