רפאל רופין

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
רפאל רופין
רפאל רופין בצעירותו, לצד אמו חנה רופין (מימין), דניאל אוסטר ורעייתו
רפאל רופין בצעירותו, לצד אמו חנה רופין (מימין), דניאל אוסטר ורעייתו
לידה 1919
ברלין
פטירה 10 באוקטובר 2018 (בגיל 99 בערך)
מדינה ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
קונסול ישראל באדיס אבבה
1960–1962
(כשנתיים)
שגריר ישראל בטנזניה
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

רפאל (רפי) רופין (1919 בברלין10 באוקטובר 2018) היה ממקימי מושב מכמורת, ימאי, סופר ושגריר ישראל בטנזניה והקונסול הכללי באדיס אבבה.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

רופין הוא בנם של המנהיג הציוני ארתור רופין וחנה, בתו של מרדכי בן הלל הכהן. נולד בברלין להוריו שהיו תושבי ארץ-ישראל והובא לארץ בינקותו. גדל בירושלים, אביו היה ממייסדי רחביה ובנה בה את בית המשפחה. למד בגימנסיה העברית רחביה, והמשיך ללימודי ביולוגיה באוניברסיטה העברית. לאחר מכן למד כלכלה בבית הספר לכלכלה של לונדון.

במלחמת העולם השנייה התגייס לצבא הבריטי, בו שירת בחיל הרגלים במסגרת החטיבה היהודית הלוחמת (הבריגדה היהודית). בתום המלחמה הצטרף לארגון "מכמורת", ששימש כגרעין להתיישבות שיתופית ימית. במקביל למד את מקצועות הדיג והימאות באוניברסיטאות בהולנד ואיטליה.

עם שחרורו מהצבא נמנה עם מייסדי מושב הדייגים מכמורת בעמק חפר, ושימש כחובל הראשון של ספינת הדיג ״אופיר״ (שנקנתה בכספי הסוכנות היהודית). כמו כן יזם את הקמת בית הספר הימי "מבואות ים" ביישוב. רופין הוזמן על ידי האו"ם להקים בתי ספר דומים בעולם, ולאחר מכן מונה כאחראי על מוסדות הקשורים בדיג מטעם ארגון המזון והחקלאות העולמי בכ-100 מדינות. עם שובו ארצה עסק בפיקוח ובקידום של פרויקטים לחקלאות ימית, בעיקר במחקר ופיתוח מטעם משרד החינוך.

כמו כן יצא לשליחויות שונות מטעם ממשלת ישראל לאתיופיה, בה כיהן כקונסול (1960-1962), לדרום אפריקה ולטנזניה, שם כיהן כשגרירה הראשון של מדינת ישראל. החל משנת 1982 שימש כיועץ בנושא החקלאות הימית במשרד האנרגיה והתשתיות.

כתב מספר ספרים בנושאים מגוונים הקשורים לארצות בהם פעל במסגרת תפקידו, ורומן היסטורי בדיוני בשם "מלחמות היהודים 2", אותו הגדיר כ"ספרו החשוב ביותר". רומן זה מתאר את הקמתה ונפילתה של מדינת ארץ ישראל - מדינה יהודית חילונית ודמוקרטית שקמה בקפריסין ובארץ ישראל בעקבות ניצחונם של היהודים על האימפריה הרומית וחתימת הסכם שלום עמה - כל זאת לאחר כישלון המרד הגדול ביהודה.

רופין היה חבר במפלגת אור של ירון ידען.

היה נשוי עם ילדים ונכדים.

מספריו[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא רפאל רופין בוויקישיתוף