שיחת ויקיפדיה:ויקימדיה ישראל/תחרות יוצרות ערך - תחרות כתיבת ערכים על נשים/ארכיון 1

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

דף זה הוא דף ארכיון של דיון או הצבעה שהסתיימו. את המשך הדיון יש לקיים בדף השיחה של הערך או הנושא הנידון. אין לערוך דף זה.

לראש הדף
לתחתית הדף

האם פתוח לעריכה?[עריכת קוד מקור]

משתמשת:לסטר, לא רוצה להתפרץ באמצע, האם מפריע לך אם מצבעים שינויים טכניים וקוסמטיים קטנים (הסרת כפילויות, ניסוח קל וכדומה)? Corvus-TAU - שיחה 15:43, 25 בפברואר 2016 (IST)

ממש לא. אתה יכול לתקן בבקשה? או להציע עליהם. תודה לסטר - שיחה 15:48, 25 בפברואר 2016 (IST)
Ldorfman, שמת תבנית "בעריכה". אני לא רוצה להתפרץ. האם תוכל להסיר אותה בקרוב? יש אני רואה איזה שיבוש קל עם הסדר. Corvus‏,(Nevermore)‏ 09:35, 2 במרץ 2016 (IST)
סדר בנושאים? אתה בהחלט מוזמן להעביר שם, אם אתה חושב שמישהי ממוקמת תחת נושא לא מתאים (מקסימום, אם תהיה לי שאלה, אפנה אליך לאחר מכן). התבנית נועדה למניעת הוספת שמות לרשימה, אותה אנו מקווים להשלים בימים אלה ממש. Ldorfmanשיחה 14:22, 2 במרץ 2016 (IST)
אחלה. אני ממליץ להוריד את התבנית ולשים במקומה איזו אמירה בולטת ש"נא לא להוסיף שמות חדשים, להמלצה על שמות נוספים, יש להוסיפם לסוף הרשימה". כי זה מבלבל. Corvus-TAU - שיחה 14:28, 2 במרץ 2016 (IST)

שחקנית בוליבוד[עריכת קוד מקור]

שלום משתמש:Ben tetuan נשמח אם תבחר את אחת משחקניות שהצעת ותוסיף אותה לרשימה. את השתיים האחרות נשאיר לשנה הבאה או שיכתבו עליהן ערכים בהמשך. תודה מיכל לסטר - שיחה

תודה. מתוך השחקניות שציינתי כדאי לטעמי לצרף את נדירה לרשימה. Ben tetuan - שיחה 19:37, 1 במרץ 2016 (IST)

מידע על נשים[עריכת קוד מקור]

שלום משתמש:דניאל צבי, תודה על הסיוע הרב בהכנת רשימת השמות לתחרות מעלות ערך. הצעת את הנשים הבאות: שושנה שטרן, מלכה מאי ויסנברג, ציפה קאמיניץ, דבורה בן יהודה, בידה יהודה ו-נחמה זלטובסקי הכהן. היינו מאוד רוצים להוסיף את חלקן, לפחות, לתחרות אך מצאנו עליהן מידע מועט מאוד במרשתת. אני מבקשת לדעת האם ואיפה ניתן למצוא מידע עליהן במידה ויבקשו לכתוב ערכים. תודה רבה. מיכל לסטר - שיחה 11:17, 1 במרץ 2016 (IST)

טוב, באמת להרבה מהן אין חומר באינטרנט - בשביל זה המציאו את הספרייה, לא? קריצה. ובכל זאת:
  • שושנה שטרן: דף לזכר שושנה שטרן מינקוביץ, ב"לעד" – אתר לזכר האזרחים חללי פעולות האיבה.
  • מלכה מאי ויסברג: מלכה ויסנברג דף לזכר 23518, ב"לעד" – אתר לזכר האזרחים חללי פעולות האיבה.
  • ציפה קאמיניץ - יש לא מעט ביבליוגרפיה בערך על בעלה.
  • דבורה בן יהודה - כמות החומר שנכתבה על משפחת בן יהודה היא מגוחכת - אפשר להתחיל עם הספר בן-יהודה ומשפחתו: חייהם ופעלם להחייאת השפה העברית ולהמשיך משם.
  • בידה יהודה - יש חומר בערך על בעלה.
  • נחמה זלטובסקי - נחמה (נטקה) זלטובסקי-הכהן; היא גם "מככבת" בספרו של אלידע בר-שאול, "ימים כתיקונן".

וכמובן, על כל הנשים הללו, ללא יוצא מן הכלל, יש הרבה מידע שניתן למצוא באתר עיתונות יהודית היסטורית, שלא ניתן להפריז בחשיבותו. דניאל צבישיחה 11:48, כ"א באדר א' ה'תשע"ו (1.03.16)

תודה רבה על התשובה המפורטת. מלכה מאי ויסברג וקרעשא ברמן (הצעה שלך משנה שעברה) נוספו לרשימה. לגבי האחרות אני לא בטוחה שבמסגרת התחרות יכתבו עליהן ערכים ראויים. לסטר - שיחה 12:47, 1 במרץ 2016 (IST)

זמרות ומוסיקאית[עריכת קוד מקור]

שלום ליאור, הצעת שמות של שלוש זמרות אתיופיות ומוסיקאית מאוריטנית. אודה לך אם תוכל בבקשה לומר לנו מי מבין הנשים היא הידועה / המשפיעה ביותר ואותה נוסיף לרשימת השמות השנה. תודה רבה מיכל לסטר - שיחה 11:20, 1 במרץ 2016 (IST)

אהלן מיכל,
להערכתי הבלתי מקצועית אסתר אווקה היא הידועה מבין הארבע. דימי מינת אבא עשויה לעניין יותר את הכותבות או את הקוראות, איני בטוח. ליאור पॣ • כ"ב באדר א' ה'תשע"ו • 17:38, 1 במרץ 2016 (IST)

הרחבת המידע על חוקרות מתחום הוראת המדעים[עריכת קוד מקור]

שלום משתמש:Corvus, תודה רבה על תרומתך ליצירת רשימת שמות לתחרות. אודה לך מאוד אם תוכל להרחיב את התיאור של כל אחת מהחוקרות בתחום הוראת המדעים. תיאור רחב יותר יעודד נשים לכתוב. תודה מיכל לסטר - שיחה 11:24, 1 במרץ 2016 (IST)

  • ירדן ענת (ויצמן) - ראש המחלקה להוראת מדעים (שזה הישג בפני עצמו). שנה שעברה הוציא ספר בנושא שימוש בחומר מדעי בבית הספר. בין נושאי המחקר שלה קריאה וכתיבה של טקסטים מדעיים ושימוש בביואינפורמטיקה.
  • בת שבע אילון‎(ויצמן) - ראש קבוצת הוראת פיזיקה, זכורת פרס א.מ.ת ל2015 (יחד עם מרים בן-פרץ). המנהלת הפדגוגית של תכנית רוטשילד-ויצמן לתואר שני למורים מצטיינים בחטיבה העליונה למדעים ומתמטיקה. כהנה כסגן הנשיא באקדמיה הלאומית הישראלית למדעים(מקור). בין תחומי המחקר שלה - מיומנויות מחקר ולמידה בבית הספר ומחוצה לו, השתלמות המשך של מורים.
  • רוחמה אבן (ויצמן)- ראש קבוצת מתמטיקה, ראש התכנית ללימודי תעודת הוראה במדרשת פיינברג. תחומי המחקר העיקריים שלה הם חינוך מתמטי, הכשרה והתפתחות מקצועית של מורים ומורֵי מורים למתמטיקה, ויחסי הגומלין בין מורים לתכניות לימודים ולכיתות בית הספר. בעלת פרסומים וציטוטים רבים.
  • עידית ירושלמי‎(ויצמן) - מקובצה של פיזיקה. בין מחקריה: אסטרטגיות הוראה לפיתוח הרגלי למידה מפתרונות שגויים, מסגרות השתלמות מקצועית של מורים. בנוסף יש לה גם מחקר בפיזיקה (לא הוראה): פיזיקה של חומר רך (Soft matter). הערה: אם חייבים לוותר על מישהי בכלל שיש יותר מדי התחום, אז כנראה שירושלמי היא הכי פחות חזקה
  • אילת ברעם-צברי (טכניון) - ראש קבוצת הוראות ביולוגיה. חברה במרכז מצוינות LINKS וב-i-core. בין מחקריה: הבנת הבדל מגדרי של עניינים מדעיים מקור. זוכרת פרסים רבים על מצוינות. היתה כתבת בבלייזר, בפורבס ובהעיר (מקור-קישור קודם). היתה לעורכת בScience News. מגישת טלוויזיה בערוץ 2 וערוץ 10 בנושאים מדעיים (שוב, מקור קודם).
  • מירי ברק(טכניון) - ראש קבוצת מדע וטכנולוגיות למידה. עבודתה מתמקדת בשילוב טכנולוגיות ניידות ומציאות רבודה בחינוך למדע, ‏טכנולוגיה והנדסה. מחקריה בוחנים היבטים סוציו-תרבותיים בלמידה שיתופית בקבוצות קטנות. בעלת פרסומים וציטוטים רבים.

כתבתי כאן כי הדף כרגע עם תבנית בעריכה, בשביל למנוע התנגשות. Corvus‏,(Nevermore)‏ 15:14, 1 במרץ 2016 (IST)

תודה רבה.לסטר - שיחה 15:17, 1 במרץ 2016 (IST)
האם צריך עוד שמות מהתחום? כי ניתן למצוא עוד במידת הצורך. Corvus-TAU - שיחה 18:40, 1 במרץ 2016 (IST)

שחקניות כדורגל[עריכת קוד מקור]

שלום משתמש:אביר המתמטיקה, אודה לך אם תוכל לבדוק את הזכאות לערך של שחקניות כדורגל המופיעות ברשימה. בתודה מראש מיכל לסטר - שיחה 12:08, 1 במרץ 2016 (IST)

MathKnight, נשמח לעזרתך (אם אני לא טועה, התיוג חייב להתבצע לשם המשתמש ה"רשמי" של הכותב ולא להפניה. אחרת, הוא לא יקבל את החיווי על כך). Ldorfmanשיחה 01:07, 2 במרץ 2016 (IST)
אני לא מבין בכדורגל נשים. הכדורגלניות היחידות שאני מכיר הן סילבי ז'אן ואיריס אברהמי. ‏ MathKnight (שיחה) 21:46, 2 במרץ 2016 (IST)
תודה רבה. מי מבין? לסטר - שיחה 07:55, 3 במרץ 2016 (IST)