שיחת משתמש:שירלי2/ארכיון 1

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

דף זה הוא דף ארכיון של דיון או הצבעה שהסתיימו. את המשך הדיון יש לקיים בדף השיחה של הערך או הנושא הנידון. אין לערוך דף זה.

לראש הדף
לתחתית הדף

If you can't read Hebrew, click here. עברית | العربية | English | русский | español | italiano
שלום שירלי2, וברוך בואך לוויקיפדיה העברית!
כדי לסייע לך להצטרף לקהילת הכותבים והכותבות בוויקיפדיה, באפשרותך:
לסיוע נוסף
דפי עזרה
קבלת ייעוץ
עקרונות וקווים מנחים
כללי התנהגות בדפי שיחה

בברכה, ‏Gridge ۩ שיחה 14:18, 19 בפברואר 2008 (IST).

428px-Carl_Levin_official_portrait.jpg[עריכת קוד מקור]

שלום, במסגרת הטיפול בתמונות בעייתיות במיזם התמונות אותרה התמונה הנ"ל. רישיונה של התמונה אינו תקין ואינו עומד בהנחיות החדשות המופיעות בדף העלאת קובץ לשרת ובדפי העזרה בנושא תמונות. כמו כן, לא מצוין מקור בצורה הדרושה. אנא פעל על פי ההנחיות בדף זה, אחרת התמונה עלולה להימחק בעשרת הימים הקרובים. בהמשך לפנייה זו אני לרשותך לשם מתן מידע ועזרה. לחלופין, ניתן ואף רצוי לפנות לדלפק הייעוץ שכן שם יש סיכוי טוב יותר לקבל תשובה מהירה יותר. ‏Gridge ۩ שיחה 01:47, 19 בפברואר 2008 (IST)


תגובה: מקור התמונה הוא מהערך של קרל לוין (Carl Levin) באנגלית. אין לי שמץ של מושג איך אני מקשרת את התמונה המקורית , בערך באנגלית לעמוד שלו בעברית. אפשר עזרה???

כן, סודר. ‏Gridge ۩ שיחה 14:18, 19 בפברואר 2008 (IST).


ארלן ספקטור[עריכת קוד מקור]

ברכות על התרומה לערך! אין סיבה לשמור 34 גרסאות של הערך במהלך פחות משעתיים.... --Yoavd 16:11, 20 בפברואר 2008 (IST)

שימוש בתצוגה מקדימה[עריכת קוד מקור]

שלום שירלי, ותודה על תרומתך,
האם את מודעת לאפשרות להשתמש ב"תצוגה מקדימה" כדי לצפות בעריכתך לפני השמירה? זה עשוי לחסוך ממך את הצורך לשמור כל דקה או שתיים. אלדדשיחה 16:23, 20 בפברואר 2008 (IST)

פתיחת קטגוריה חדשה[עריכת קוד מקור]

פתחתי כאן כמה ערכים על פוליטקאים יהודים (לפחות שלושה ערכים) שהתקבלו בברכה מצד "וויקפדיה" ובתודות על תרומתי לויקיפדיה. רציתי בעקבות הערכים שפתחתי לפתוח קטגוריה חדשה בשם "פוליטקאים יהודים", כי אני מתכוונת לכתוב על עוד פוליטיקאים יהודים חשובים בעולם. אכן, פתחתי קטגוריה כזו, אך משום מה היא נמחקה. מהי המדיניות לפתיחה של קטגוריה חדשה? מדוע מחקו לי אותה? מה עלי לעשות בכדי שיהיה לי אישור לפתוח קטגוריה כזו?

תודה שירלי2.

השם "פוליטיקאים יהודים" אינו מוצלח (האם תכללי בקטגוריה את כל חברי הכנסת בישראל?). אני מציע שתכתבי בדלפק הייעוץ את שמות הערכים שאת חושבת לכלול בקטגוריה, ואולי אנשים שיש להם יותר נסיון בקטגור יוכלו להציע שמות מתאימים יותר. עוזי ו. - שיחה 18:23, 21 בפברואר 2008 (IST)

סנאטורים[עריכת קוד מקור]

חן חן על היוזמה. יש לי בקשה אחת: אנא צייני את המקורות מהם שאובים הנתונים בערכים שיצרת (ראי גם: ויקיפדיה:ביבליוגרפיה). אני מניח שהבסיס הוא תרגום מויקיאנגלית, אז תוכלי להיעזר במקורות שם. שימי לב: גם שם יש טעויות, אז חשוב מאוד לבדוק את המקורות (ואם יש תחליפים ראויים בעברית, להשתמש בהם). כמו כן, ראי את ויקיפדיה:קטגוריה (במקרה זה העיקר הוא קטגוריה:חברי הסנאט של ארצות הברית) ואת עזרה:בינוויקי. המון בהצלחה, ‏DGtal22:35, 21 בפברואר 2008 (IST)

לגבי המקורות, מומלץ שתיעזרי בויקיפדיה:ביבליוגרפיה, ויקיפדיה:הערות שולייםעזרה:הערת שוליים). חשוב לי להסביר שתרגום בלבד של ערך באנגלית (גם אם התרגום מושלם) הוא בעייתי, כיוון שגם שם יש טעויות, הטיות (מכוונות ומקריות) ודברים שלעיתים מיותרים לקורא העברי או שמזקיקים הרחבה (מונחים פנימיים לפוליטיקה אמריקאית שלא יובנו לקורא הממוצע בעברית). לכן אני ממליץ שתעברי על המקורות שיש שם במידת האפשר (אני מקווה שהרוב זמין אונליין) ותפעילי שיקול דעת בעריכה מחודשת של הערך. בהצלחה, ‏DGtal00:05, 24 בפברואר 2008 (IST)

תגובה: משתדלת לעשות כמיטב יכולתי (אנא זכור שאני חדשה כאן), שהערך יהיה ידידותי למשתמש.

בהצלחה. כל משתמש ותיק הוא סך הכל משתמש חדש בתוספת כמה שיערות שיבה. ‏DGtal00:34, 24 בפברואר 2008 (IST)

יוזמת הסנאטורים היהודים[עריכת קוד מקור]

כל הכבוד על היוזמה, שנראית משותפת למספר משתמשים חדשים. אנא נסי לא לתרגם מילה במילה, זה יוצר משפטים שלא נשמעים טוב בעברית. כמו כן, רבים מהערכים באנגלית נערכו בבירור על ידי תומכים של הסנאטורים וכוללים אמירות כמו: Levin is working to prevent garbage from Canada (typically about 160 trucks per day) from being disposed of in Michigan או "Senator Levin has been very concerned with the ethics of the federal government" שזה משהו שנאמר כדי לרצות מצביעים אבל לא ממש ברור מה הוא עושה בנדון. אליזבט שיחה 20:44, 24 בפברואר 2008 (IST)

תגובה: אוקיי, תודה על העצה, אנסה לשים לב. שירלי2 (שיחה | תרומות | מונה) לא חתם 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)
בשמחה, אם את צריכה עזרה בפירוש של מונח כלשהו אשמח לנסות לסייע :). דרך אגב, חותמים עם ארבעה סימני טילדה (~). אליזבט שיחה 21:52, 24 בפברואר 2008 (IST)

כתבי על עצמך[עריכת קוד מקור]

שלום שירלי2,

תודה על כתיבתך בוויקיפדיה. לרשותך עומד דף המשתמש, שבו ביכולתך להציג את עצמך ואת תחומי העניין שלך. אין עניין דווקא בהצגת פרטים אישיים. לכן, תוכל להציג את עצמך מבלי לחשוף פרטים אישיים.
באפשרותך ליצור כעת את דף המשתמש שלך, באמצעות כניסה לדף "משתמש:שירלי2/ארכיון 1". יצירת הדף תקל על הנפגשים בעריכותיך לדעת מי עומד מולם, ותחשיב יותר את עריכותיך כוויקיפד מן המניין.

בברכה, ‏Gridge ۩ שיחה 20:22, 26 בפברואר 2008 (IST).

תגובה: אני רק צריכ הלהסתכל על דוגמאות -לדעת איך מעצבים דף משתמש. יש לך כמה דוגמאות טובות להפנות אותי אליהם? שירלי2.

שלום שירלי, יופי של דף משתמש. פתאום עשיתי 1+1 וראיתי מי עומדת מאחורי כל הערכים המעניינים על פוליטיקאים יהודים באמריקה שצצו כאן כפטריות לאחר הגשם. יופי של עבודה ותמשיכי ככה. אלמוג*הצטרפו למיזם המדינות* 21:28, 26 בפברואר 2008 (IST)
תודה. --שירלי2 - שיחה 21:30, 26 בפברואר 2008 (IST)

זואי[עריכת קוד מקור]

ערב טוב,

העלית תמונה ולא ציינת רישיון. כדי שהתמונה תישאר עלייך לתת לה רישיון חופשי. תוכלי להוסיף לדף התמונה את הכיתוב {{ייחוס}}, אם את מסכימה לתנאים שבקישור האחרון. ‏Gridge ۩ שיחה 23:06, 26 בפברואר 2008 (IST).


תגובה: אין לי מושג למה אתה מתכוון, אני גם חדשה והגבתי לבקשה לפתוח דף משתמש - כדי שלא אקפיץ כל פעם שאני פותחת ערך חדש.

צילמתי את התמונה במצלמה שלי - ורשמתי שהמקור =המהמצלמה שלי - מה עוד עליי לעשות? איזה רישיון יש לתת לתמונה שאני צילמתי?

שימי לב לחתום כל הודעה בדפי השיחה על-ידי ארבע טילדות, כך: ~~~~. הן יהפכו לחתימה ומועד לאחר שתלחצי על "שמירה".
אשר לתמונה, על-מנת שתוכלי להציגה בוויקיפדיה עלייך לוותר על חלק מהזכויות (כנ"ל לגבי טקסט). תוכלי להוסיף את הכיתוב {{ייחוס}} או {{GFDL}} בדף התמונה ליד "אישורים והיתרים", וכדאי גם שתצייני שאת צילמת אותה ליד "יוצר". ‏Gridge ۩ שיחה 17:11, 27 בפברואר 2008 (IST).

אוקי, תודה על העזרה - זה בוצע בדף תמונה, מקווה שעכשיו זה בסדר?? --שירלי2 - שיחה 17:17, 27 בפברואר 2008 (IST)

מאה אחוז. כלבה חמודה. ‏Gridge ۩ שיחה 17:19, 27 בפברואר 2008 (IST).

תבנית טבלה[עריכת קוד מקור]

לשאלתך, הנוסח המוצג הוא זה המופיע בתבנית:אישיות חריגה מהנוסח גורמת להעלמתו המוחלטת. אם את חושבת שיש לשנות את הנוסח, פתחי דיון בשיחת תבנית:אישיות. אגב, במי מדובר? חגי אדלרשיחהתבניות מידע בערכים מחכות לך! • כ"ג באדר א' ה'תשס"ח • 12:59, 29 בפברואר 2008 (IST)

נורם קולמן[עריכת קוד מקור]

שלום שירלי. אני קורא בעניין את הערכים שאת כותבת על פוליטיקאים יהודים בארצות הברית. הערה קטנה שתחסוך לכולם זמן רב: לאחר שיצרת קישור פנימי (לערך אחר בוויקיפדיה) אין צורך לעשות זאת שוב ושוב בהמשך הטקסט. די בהפניה אחת. מחקתי הפניות חוזרות למינסוטה מן הערך נורם קולמן. בברכה, ‏ PRRP שו"ת 18:20, 29 בפברואר 2008 (IST)


אוקי, תודה --שירלי2 - שיחה 18:26, 29 בפברואר 2008 (IST)

סופר-דופר-טרופר טיוסדי[עריכת קוד מקור]

הכב את המומחה: נו, אז מה יהיה לנו אחרי יום שלישי הקרוב? חגי אדלרשיחהתבניות מידע בערכים מחכות לך! • כ"ו באדר א' ה'תשס"ח • 01:08, 3 במרץ 2008 (IST)

תגובה: טעות, סופר דופר טרופר טיוזדיי כבר היה (עם 22 בחירות ביום אחד) ... בעקבות השם הזה - יום שלישי המתקרבת עלינו (לטובה או לרעה) - נקרא : "סופר טיוזדיי השני". כיוון שיש בו אוסף של בחירות , גם, כמו אביו הרוחני, של כמה מדינות ביחד, אולם עם מעט יותר מדינות (כ-4 בערך). כיוון שהוא בא אחרי סופר טיוזדיי הראשון, שכולם ציפו שבו כבר ייסגרו עניין וזה לא קרה, התרגש עלינו בנו הרוחני של סופר טיוזדיי הראשון, סופר טיזדיי השני (ג'וניור) עם כ-4 או או משהו בחירות ביום אחד. הוא עדיין במעמד של "סופר טיוזדיי" בחשיבותו אך לא בגודלו (רק כ-4 מדינות), בגלל שהאבא שלו לא סגר עסקה ועכשיו ההכרעה עוברת לבנו...

יש מבין?

יום טוב, שירלי2.

ועוד הערה קטנה: הילארי לדעתי כבר לא תהיה קיימת אחרי "סופר טיוזדיי השני", לא ברור אם היא תפרוש, אבל זה לא כ"כ משנה כבר. נחיה ונראה. --שירלי2 - שיחה 01:37, 3 במרץ 2008 (IST)

כן זה ברור. העניין הוא, שכמו שאמרת, החשיבות של הקרוב אף גדולה מזו של הקודם. לדעתי מדינת המפתח היא אוהיו. אם היא תזכה בה, ועם 20% "סופר-דליגייטס" היא תמשיך עד הסוף. אם היא תזכה גם בטקסס, הגלגל יכול להתהפך שוב לטובתה. הפסד בשתיהן, ואולמרט יצטרך למנות סגן אש ממשלה אתיופי כדי לשמור על יחסים טובים עם המעצמה... יצא לך כבר להכיר את משתמש:Eman, המומחה המקומי שלנו? חגי אדלרשיחהתבניות מידע בערכים מחכות לך! • כ"ו באדר א' ה'תשס"ח • 03:48, 3 במרץ 2008 (IST)

תגובה: בשבועיים האחרונים הפסקתי לעקוב אחרי סקרים, בגלל שמצבה של הילארי היה כ"כ גרוע, שזה היה מיאש. ובכל זאת, אני חושבת שעדיין הסיכויי למהפך הוא לא גדול, אבל נחיה ונראה, עד שהקלפיות לא נסגות שום דבר לא נסגר. את המשתמש שציינת, לא מכירה, הצצתי בדף שלו -רשום: מומחה בפיסיקה? מה לזה ולפוליטיקה?

יום טוב, --שירלי2 - שיחה 09:57, 3 במרץ 2008 (IST)

כן הוא באמת פיזיקאי, אבל חולה על פוליטיקה של ארה"ב. רואה בטלוויזיה גם את ההתמודדות על סגן מושל ארקנסו בבחירות מיד-טרם... אם את מתעניינת בפוליטיקה של ארה"ב, כדאי שתתוודעי אליו. חגי אדלרשיחהתבניות מידע בערכים מחכות לך! • כ"ו באדר א' ה'תשס"ח • 10:02, 3 במרץ 2008 (IST)

אוקיי, תודה - אשאיר לו הודעה, --שירלי2 - שיחה 10:07, 3 במרץ 2008 (IST)

waxman[עריכת קוד מקור]

shalom.there is still too many mistakes in the hebrew,try to fix it or put a sign of -beavoda- at the top of the page.

תגובה: Thanks for your Remarks, there is no "incumbent" exact phrase for that, but your sggestion is a good one, i am still figuring out how to edit some of the jewish Politicians i wrote about (to include 110th congres and other details). when there is the finish touch - you will see it there.

have a great day ----> --שירלי2 - שיחה 15:45, 3 במרץ 2008 (IST)

תמונות[עריכת קוד מקור]

שלום שירלי, ראיתי שהוספת לוויקיפדיה העברית את התמונות:

ציינת שמקור התמונות הוא מוויקיפדיה האנגלית, אולם הן למעשה מוויקישיתוף - למשל בen:Image:New York District 05 109th US Congress.png יש מתחת לתמונה הודעה "This is a file from the Wikimedia Commons". בתמונות שנמצאות בוויקישיתוף ניתן להשתמש כאן ללא צורך להעלותן מחדש. בברכה, ערן - שיחה 22:25, 4 במרץ 2008 (IST)

תודה ערן.

אני מנסה להשתמש בתמונה כמובן, שניתן ללא העלתה מחדש, כי זה כמובן יותר קל, אולם אם המחשב בויקי לא מאפשר לי, אז אני מסיקה.. (אולי בטעות?) שזה לא בויקי שיתוף. אז אני מעלה ומציינת את המקור שלי בויקי אנגלית ועם הרישיון שמצאתי שכתוב בויקי אנגלית.

יום טוב --שירלי2 - שיחה 23:11, 4 במרץ 2008 (IST)

2008[עריכת קוד מקור]

נו, שירלי, בעד מי את בבחירות הקרובות בארצות הברית? ‏Gridge ۩ שיחה 14:58, 7 במרץ 2008 (IST).

אני בעד, כמובן מה שטוב לישראל -שזה אומר או הילארי קלינטון או ג'ון מקיין.

--שירלי2 - שיחה 15:02, 7 במרץ 2008 (IST)

אני הימרתי על רומני מול קלינטון, אך כעת יש לי הרגשה חזקה שאובאמה ייבחר (אם כי, בינינו, ההרגשות שלי לא שוות הרבה). ‏Gridge ۩ שיחה 15:06, 7 במרץ 2008 (IST).

בבחירות האלה לא ניתן להמר. נחיה ונראה. --שירלי2 - שיחה 15:47, 7 במרץ 2008 (IST)

אני מוכן כאן ועכשיו להתערב על ניצחון של מקיין, יהא העומד מולו אשר יהא. דבר אחד ברשותך, שירלי: לא הבנתי מדף המשתמש שלך - את מתפרנסת מתפוצת היהודים בעולם או רק נהנית ממנה? עמית - שיחה 23:54, 15 במרץ 2008 (IST)

וקסלר ופיינסטיין[עריכת קוד מקור]

שלום

אנא ראי את הערותי ושאלותי בשיחה:רוברט וקסלר, ואת תיקוני בדיאן פיינשטיין, ועיניין השם בשיחה שלו, ותעני במקומות האלה ואם אפשר כבר ישר תשני מה שאפשר.

emanשיחה 03:49, 11 במרץ 2008 (IST)

ולמה את עדיין מקשרת את caucus ל"ועידת הצבעה" כשאין שום קשר בין הדברין חותץ מהמילה?! [1] emanשיחה 16:15, 11 במרץ 2008 (IST)

פיינסטיין[עריכת קוד מקור]

לאור דעת הרוב בדף השיחה, מולו ניצבת בדעת יחיד, השבתי את הכתיב ל"פיינסטיין". שימי לב שבין המגיבים היו דוברי אנגלית שוטפת וכאלו שעוסקים בתרגום. ירוןשיחה 23:19, 11 במרץ 2008 (IST)

תסתכל בגוגל, כל התוצאות זה פיינשיין - זה פשוט צורם לי לראות ערך שאני ישבתי שעות וכתבתי!!!!!!!! אני מוחה על הנושא! השקעתי את הנשמה בזה! אני מכירה את נושא יהודי ארה"ב - זה חשוב להם לבטא את זה בעברית!

--שירלי2 - שיחה 23:23, 11 במרץ 2008 (IST)

שירלי, קראי נא את התוספת שלי בעניין זה בדף השיחה של אליזבט. וחוץ מזה, אנא אל תקחי את העניין אישית. זכותך לדעתך, אבל כדאי גם לקרוא מה נימוקיהם של האחרים, כולל כאלה שעוסקים בתחום של תרגום, תעתיק וכו' (וכמובן, לדעת להתחשב בנימוקיהם גם כשאת מרגישה שזה מנוגד לדעתך). אלדדשיחה 23:29, 11 במרץ 2008 (IST)

צ'אק שומר[עריכת קוד מקור]

שירלי שלום. בערך הנ"ל החלפתי את אליוט שפיצר באליוט ספיצר, שכן זהו שמו. בברכה, ‏ PRRP שו"ת 10:16, 13 במרץ 2008 (IST)

בנושא של ספיצר אני מסכימה. בנושא של פיינשטין אני חושבת שזו טעות איומה. אבל מה אני אעשה?

תודה בכל מקרה, על העזרה בכללי.

שירלי, אני מכיר את המערכת הפוליטית בקליפורניה היטב. אני לא רוצה להתערב בוויכוח שם לאחר שכבר הוכרע, אבל שמה באמת פיינסטיין. ‏ PRRP שו"ת 10:25, 13 במרץ 2008 (IST)

אגב, מיזם הנשים החסרות שלך מאוד מעניין וחשוב לדעתי. --שירלי2 - שיחה 10:53, 13 במרץ 2008 (IST)

קודם כל, תודה רבה. לעניין פיינסטיין, כדי שלא תחשבי שהחלפת השם היא מהלך נטול הצדקה: אם את לא מאמינה לי, אולי תאמיני לדודה הנחמדה הזו. יום נעים, ‏ PRRP שו"ת 17:57, 13 במרץ 2008 (IST)

תשמע, מכיוון שאתה מתעניין בנשים, שים לב שהיא אישה יהודייה. אני בטוחה שאם הייתי כותב אימייל לאתר שלה ושואל את דעתה -תשובתה הייתה שויקי עברית היא מעדיפה שיכתבו את השם שלה בעברית. ליהודים בחו"ל, מה שיהישראלים כבר שכחו קצת, יש רוח מאוד דומה לרוח של אליעזר בן יהודה והם מאוד אוהבים לראות דברים בעברית (שלטים של מרכזי קהילה יהודיים בעברית וכו כדי להזדהות עם היהדות וישראל) ובעיקר את השם שלהם בעברית.

הם חיים בין אנשים שהם לא יהודים, ולפעמים סובלים האנשטישמיות שמאשימה אותם בהכל או לפעמים קוראים להם בשמות גנאי בבית ספר או באוניברסיטה הם מזדהים עם ישראל , קודם כל דרך השפה וגם דרך תרומות למדינה ולצבא וכו. הדרך שלהם לזהות עצמם כיהודים הוא להגות את שמם בעברית.

מה יותר חשוב מדעתה של הגברת?

ואחרון חביב, ממילא אם לא יותר, אז לפחות באופן שווה (ואני עוקבת אחרי הנושא , כפי שידוע לך), העיתונאים הישראלים ובחיפוש בגוגל פפינשטיין נפוץ יותר או שווה לפיינסטטין - אז למה לכתוב בשגיאה בויקי של אליעזר בן יהודה?

אם בא לך ליזום אימייל לגברת שכולנו מכבדים, נשים לויכוח הציוני הזה סוף. אני מרגישה שלכתוב פיינשטיין בעברית זה אקט ציוני.

מה דעתך? --שירלי2 - שיחה 18:10, 13 במרץ 2008 (IST)

אם היא תאמר שהיא מעדיפה לכתוב את שמה בש' אני - בלי שום היסוס - אתמוך בהעברת הערך לשם הקודם. אבל, רמזתי לך קודם, אני מכיר את קליפורניה היטב. שמעתי אותה מדברת בפורומים רבים, בתוכניות טלוויזיה וכו' - ושמה תמיד מבוטא פיינסטיין. בלינק שצירפתי לעיל היא אף מציגה את עצמה כדיאן פיינסטיין, ולכן אני מסופק אם היא תבקש לרשום את שמה בש'. למרות זאת, כאמור, את מוזמנת לפנות אליה, ותשובתה תהיה מכרעת, בעיניי לפחות. בברכה, ‏ PRRP שו"ת 21:07, 13 במרץ 2008 (IST)

שלח אליה מייל אתה, גם כי אני ביישנית וגם כי אתה תהיה שופט הוגן בנושא. אני בטוחה שהיא תהיה מאושרת שיכתבו פיינשטיין בעברית. זה משמח אותם הזהות העברית-יהודית שלהם, כפי שציינתי.

כשיהיו תוצאות -דווח לדודה שירלי --שירלי2 - שיחה 21:21, 13 במרץ 2008 (IST)

תבנית שכתוב[עריכת קוד מקור]

שלום. ראייתי שכבר פעמיים החלפת על דעת עצמך תבנית: שכתוב מנומקת בתבנית: עריכה ועוד בלתי מנומקת.

זה ממש לא מקובל. אם מישהו שם תבנית שכתוב על ערך שאת כתבת, את לא יכולה כך סתם להחליף אותה בלי שום דיון. ומה לעשות, הערכים שאתה כותבת באמת דורשים שכתוב עמוק. הם מלאים פגעי תַרְגֶמֶת - משפטים שהם ממש לא עברית, ורק עיון בערך באנגלית מגלה למה היתה כוונתם, ופרטים מיותרים לחלוטין (בטוח לקורא העברי) שתרגמת מהויקי האנגלית.

emanשיחה 12:56, 13 במרץ 2008 (IST)

אולי תרד לי כבר מהצורה? אין לך מה לעשות? --שירלי2 - שיחה 13:39, 13 במרץ 2008 (IST)

תגובה זו לא מקובלת, שירלי. אל תורידי בבקשה תבניות ואל תשני סתם כך. המשך פעולה זו יכולה לגרום לחסימתך. גילגמש שיחה 13:42, 13 במרץ 2008 (IST)

רשמתי שם שזה נבדק על יד עובדת בחברת תירגום? מה עוד צריך לעשות? נמאס לי כל היום ממהמעקב הזה של אימן הזה. אתה יכול להוריד אותו ממני? --שירלי2 - שיחה 13:46, 13 במרץ 2008 (IST)

EMAN לא עוקב אחריך מתוך כוונת זדון. כוונתו, כמו כוונת כל הוויקיפדים היא טובה. לא מספיק שעובדת במשרד תרגום בדקה את הערך. כישטופלו הליקויים שצוינו, ניתן יהיה להוריד את התבנית. אם את מתקשה בכתיבה, פני בבקשה לאחד ממדריכי העזרה (יש קישור בצד ימין). גילגמש שיחה 13:48, 13 במרץ 2008 (IST)
עמנואל עובר על ערכים אלו משום שהוא מבין בנושא, כדאי לברך על כך ולא להתווכח עימו. אליזבט שיחה 18:34, 13 במרץ 2008 (IST)

צ'אק שומר[עריכת קוד מקור]

שלום שירלי.

הגבתי לך בדף שיחתי אך אם אני כבר פה אגיב פה. לא זכור לי שהורדתי את "היחס לישראל" בערך צ'אק שומר את בטוחה שזה אני? יכול להיות שזה היה עמנואל? יניב - שיחה 20:15, 15 במרץ 2008 (IST)

לא בדקתי באמת. --שירלי2 - שיחה 20:30, 15 במרץ 2008 (IST)

זה לא משנה ממש כבר החזרת את זה ראיתי. אם בכלל הסרתי את זה זה היה בטעות ובתום לב ואם כך היה אני מתנצל. יניב - שיחה 20:33, 15 במרץ 2008 (IST)

לא אני החזרתי, בכל מקרה לא קרה כלום.

עכשיו אני בכלל מבולבל מי החזיר את זה? מי בכלל הוריד את זה מלכתחילה? צריכים לחקור את זה. יניב - שיחה 20:38, 15 במרץ 2008 (IST)

חחחח... לא יודעת. --שירלי2 - שיחה 20:39, 15 במרץ 2008 (IST)

זה בסדר נסחפתי "קצת". רק שאלה קטנה רוב הערכים שלך; חברי בית הנבחרים והסנאטורים הם מהמפלגה הדמוקרטית יש העדפה כלשהי? יניב - שיחה 20:42, 15 במרץ 2008 (IST)

אני כותבת רק על חברי הקונגרס (חברי בית הנבחרים או חברי הסנאט) יהודים. הדמוקרטים שולטים כרגע בשני הבתים, אך זו לא הסיבה - בשני הבתים יש להם רוב של קצת יותר מחצי (51 מתוך 100 בסנאט וכ-240 ומשהו מתוך 435 בבית הנבחרים). רוב מוחץ של היהודים הם דמוקרטים (מתוך 13 ססנאטורים יהודים יש 11 דמוקרטים ומתוך 29 חברי בית הנבחרים היהודים 27 הם דמוקרטים). כך שזה יוצא ככה.

ולגבי תשובה יותר ספציפית, אני בעד מה שטוב לישראל. זה לא חייב להיות יהודי , אלא מישהו שאוהד את ישראל, יהודי או לא. בודקים את הרקע והדעות שלו לגבי ישראל וככה יודעים. יש הרבה לא יהודים שגם אוהדים את ישראל, בעיקר נוצרים אוונגליסטים שישראל זה האמונה הדתית שלהם. הם רבע מהאוכלוסדיה שמצביעה ולכן הלובי הישראלי חזק לא רק בגלל היהודים.

יום טוב, --שירלי2 - שיחה 20:53, 15 במרץ 2008 (IST)

אוקי תודה. אני יתן לך לשוב לעבודתך. מה שנשאר מהיום טוב גם לך. יניב - שיחה 20:56, 15 במרץ 2008 (IST)

שים לב לדבר נוסף, יש גם ב"קישורים חיצונייים" חלק מההפניות (נניח אם זה מהעיתונות הישראלית, אני כבר לא זוכרת בע"פ) או הפניות לכתבות מחו"ל - שגם קראתי אותן דרך ויקי אנגלית. בעיקר זה נוגע יותר לצ'אק שומר מאשר לאחרים, אשר אצלהם התבססתי ברובם על האתר שלהם (שומר הוא פוליטיקאי מאוד בולט, ולא קשה למצוא עליו חומר, שצריך לטרוח למשל לחפש בריכוז של האתר שלו כדי למצוא משהו, לעומת אחרים שכן)

בהצלחה. --שירלי2 - שיחה 18:33, 16 במרץ 2008 (IST)

היי שירלי

סיימתי עם צ'אק שומר. מה שאני מציע הוא שתבקשי או מעמנואל או מאליזבט לעבור על זה שוב. אחרי שהם או אחד מהם יעברו על זה אני חושב שיהיה אפשר להוריד את התבנית שכתוב. יניב - שיחה 19:09, 16 במרץ 2008 (IST)

אוקי המון תודה.

אין בעד מה. אל תשכחי לחתום, (תשימי פתק קטן על המסך זה עוזר). אני עכשיו יעבור לגארי אקרמן. יניב - שיחה 19:13, 16 במרץ 2008 (IST)

תמונה בשימוש הוגן[עריכת קוד מקור]

שלום

על פי מה קבעת שניתן להעלות את תמונה:Kneset-congress commissionHeb.jpg על פי כללי שימוש הוגן? ובפרט בערך על מישהי שאני לא מצליח לראות אותה בתמונה. emanשיחה 01:08, 16 במרץ 2008 (IST)

מאחר ולא ענית, נאלצתי לשאול לדעתו של מי שמתעסק רבות בנושא, והוא אורמ שאין דרך שאפשר להצדיק את השימוש בתמונה תחת "שימשו הוגן". לכן הסרתי אוהת מהערך וסימנתי אותה למחיקה. אנא הקפידי להבא על הנושא של שמירה על זכויות יוצרים. הוא מאוד חשוב בויקיפדיה גם בטקסטים וגם בתמונות. emanשיחה 18:42, 16 במרץ 2008 (IST)
כנ"ל לגבי תמונתם של אולמרט ואקרמן. תסתכלי על חצי הכוס המלאה - את כותבת על אישים אמריקנים, ובדרך כלל אין קושי להשיג תמונות חופשיות שלהם. תמונות מיוחדות יותר קשה להשיג. את מוזמנת להתייעץ איתי, או לשאול בדלפק הייעוץ, לפני העלאת תמונות תחת שימוש הוגן, אם כי בעיקרון, המדיניות שלנו היא לא לטובתן. ‏Gridge ۩ שיחה 18:50, 16 במרץ 2008 (IST).

פנסילבניה[עריכת קוד מקור]

שלום

יש לך הסבר לעריכה הזו, שכוללת טעות תמוהה לפי ליברמן מייצג את פנסילבניה (בניגוד לכתוב במפורש בערך)?

עדיף בלי תבנית בכלל, מאשר עם תבנית שמכילה טעות גסה כזו (ואולי באמת עדיף בלי תבנית בכלל, אבל זה כבר ויכוח אחר). emanשיחה 01:37, 18 במרץ 2008 (IST)

טעות של עייפות. זה הכל. מקווה שתיקנת. --שירלי2 - שיחה 01:51, 18 במרץ 2008 (IST)
אכן. אבל זה שרד כמעט חודש! מזל שמורט עשה איזה עריכה קטנה שם, וכשראיתי מה הוא עשה עליתי על זה.
emanשיחה 01:58, 18 במרץ 2008 (IST)

שימוש הוגן[עריכת קוד מקור]

היי שירלי,

כאשר את מעלה תמונה תחת שימוש הוגן, כתבי בדף התמונה את הטקסט הבא: {{שימוש הוגן|מקור=(כאן צייני את המקור)|ערך=(כאן צייני את שם הערך)}}

Gridge ۩ שיחה 15:10, 19 במרץ 2008 (IST).

אתה מתכוון שהיכן שנמצא הרובליקה (המוכנה מראש) של מקור=בלה בלה -אני מוסיפה כאן|ערך=כאן צייני את שם הערך

בצורה כזאת ? יש צורך בקוד סוגריים? זה נכון הדוגמא שרשמתי?

תודה, --שירלי2 - שיחה 15:23, 19 במרץ 2008 (IST)

כל תכולת הסוגריים המסולסלים ליד שורת הרישיון. ראי כאן (כנסי לחלון העריכה). ‏Gridge ۩ שיחה 15:27, 19 במרץ 2008 (IST).

כאן

אוקי הבנתי, שמור לי כאן הדוגמא. תודה --שירלי2 - שיחה 15:32, 19 במרץ 2008 (IST)

אגב, למה בחתימה שלי כל הזמון יוצא -- לפני הכינוי שלי ? --שירלי2 - שיחה 15:33, 19 במרץ 2008 (IST)

כנראה כי את חותמת בעזרת הסרגל שבראש חלון העריכה. אני חותם בעזרת 4 טילדות, כך: ~~~~. ‏Gridge ۩ שיחה 15:36, 19 במרץ 2008 (IST).

הבנתי, תודה. שירלי2 - שיחה 15:40, 19 במרץ 2008 (IST)

סליחה על ההתערבות, אבל אנחנו פריקים של דיוק - לבטח התכוונת לאמר "רובריקה", משום מה השתרשה המילה "רובליקה" לציון משבצת או טור. שנילישיחה 18:59, 21 במרץ 2008 (IST)
איכשהו נדמה לי שכרגע זו הקטנה שבצרותינו. ‏Gridge ۩ שיחה 19:01, 21 במרץ 2008 (IST).

באיזה מקום תזכירו לי? --שירלי2 - שיחה 19:04, 21 במרץ 2008 (IST)

תגובתך[עריכת קוד מקור]

שלום שירלי. תגובתך נדרשת כאן. סקרלטשיחה 18:13, 21 במרץ 2008 (IST)

יעקב בן סירא[עריכת קוד מקור]

אולי יש לך תמונה שלו? וקצת יותר פרטים עליו יתקבלו בשמחה! תודה רבה סקרלטשיחה 20:05, 21 במרץ 2008 (IST)

בשמחה, אני אברר עם אבא שלי, הוא הקרוב הישיר שלו, ואחזור אלייך בימים הקרובים. --שירלי2 - שיחה 20:08, 21 במרץ 2008 (IST)

היי שירלי. יש לך במקרה כתובת מייל? סקרלטשיחה 18:37, 22 במרץ 2008 (IST)

את מתכוונת של יעקב בן סירא? נראה לי שהו מבוגר יותר, אבל דיברתי כבר עם אבא שלי שידבר איתו הוא אמר שנראה לו שישמח. מבטיחה שאחזור אלייך בנושא בהקדם. לא שכחתי. --שירלי2 - שיחה 19:03, 22 במרץ 2008 (IST)

שלום שירלי אני חושב שהיא התכוונה אלייך. דרך אגב ליאה הסירה את תבנית העריכה מהערך קרל לוין. יניב - שיחה 19:05, 22 במרץ 2008 (IST)
בדיוק. שלך שירלי :) סקרלטשיחה 19:16, 22 במרץ 2008 (IST)

המייל שלי הוא : ageofpanic-at-nana.co.il

אבל עדיף להשאיר לי הודעה כאן, אלא אם כן זה מסר פרטי, כי אני ממש כמעט לא נכנסת למיילים ועלולה לא לשים לב. --שירלי2 - שיחה 19:19, 22 במרץ 2008 (IST)

שלחתי מייל. סקרלטשיחה 19:27, 22 במרץ 2008 (IST)

החזרתי לך מייל --שירלי2 - שיחה 20:11, 22 במרץ 2008 (IST)

תרגום רע[עריכת קוד מקור]

ראי והפנימי זה הצורה שהיית צריכה לתרגם אין כזה דבר "חותכת" בהקשר זה " לסייים את הסיוע של משלם המיסים האמריקני " - משלם המיסים לא מסייע לאף אחד. מצאתי שגיאות רבות נוספות בערך. דרור - שיחה 13:11, 23 במרץ 2008 (IST)

ההצעות שלך לקיצור התרגום הן יפות, במקום נותן חסות משותף -שמת אחד מיוזמי החקיקה - הרבה יותר יפה מהתרגום שלי.

רק לגבי הביטויי "משלם המיסים", הוספתי אותו (גם ישנו בויקי אנגלית) כי יש לו משמעות פוליטית. משתמשים בו בהדגמה בכדי להבהיר שהכסף שהולך לסיוע חוץ (כל שהוא) הוא בא מכיסו של משלם המיסים האמריקני. זה קשור לויכוח ציבורי היכן הולך הכסף של משלם המיסים האמריקני , למשל אם הוא מועבר דרך סיוע חוץ, שמבוסס כמובן על כספי ציבור -שהם משלמי המיסים ומגיע איכשהו בטעות לטרור, כמו במקרה המובהק של הרשות הפלסטינית. אם כי לא קריטי אם זה יופי בערך או לא.

יום טוב --שירלי2 - שיחה 13:22, 23 במרץ 2008 (IST)

זה ביטוי שמקובל רק בשיחה הפוליטי האמריקאי. בשיחה הישראלי לדוגמא ידובר ב"בזבוז כספי ציבור" ובשיח הפוליטי האנגלי ידובר ב"שוד הקופה הציבורית". אם זה לא ציטוט אלא תיאור, יש להשתמש בביטויים המקובלים בעברית ולא בתרגום מילולי. דרור - שיחה 15:51, 23 במרץ 2008 (IST)

פסיק מיותר[עריכת קוד מקור]

בעברית, בניגוד לאנגלית, אין פסיק בין היום, החודש והשנה. דרור - שיחה 15:49, 23 במרץ 2008 (IST)

אוקי, תודה. --שירלי2 - שיחה 15:51, 23 במרץ 2008 (IST)
את שוכחת להזיח (עם נקודתיים) את תשובותייך בדף השיחה. דרור - שיחה 15:52, 23 במרץ 2008 (IST)
למה אתה מתכוון? --שירלי2 - שיחה 15:56, 23 במרץ 2008 (IST)
עכשיו פתאום קלטתי --שירלי2 - שיחה 15:57, 23 במרץ 2008 (IST)
מה קרה עם הקטע על הביקורת על ההרצאה של אחמיניז'אד באוניברסיטת קולומביה? --שירלי2 - שיחה 16:07, 23 במרץ 2008 (IST)
נתת הסבר תיאורי ארוך של ההרצאה (מיותר בערך זה) ואז ציטוט (שלא בהכרח מוסיף לערך). תחשבי שבערך על ביבי ישימו כל ציטוט שלו. זה די מיותר. מספיק היה להוסיף קישור חיצוני. דרור - שיחה 16:12, 23 במרץ 2008 (IST)
הבנתי, תודה.
איזה חמוד דרור :) סקרלטשיחה 16:14, 23 במרץ 2008 (IST)

כפתור תצוגה מקדימה[עריכת קוד מקור]

היי שירלי. אחזור על הבקשה ממעלה הדף; להשתמש בכפתור התצוגה המקדימה כדי להמנע משמירות תכופות המקשות על ניטור דף השינויים האחרונים ומעקב אחר ההיסטוריה של הערכים. בברכה, Leia - שיחה 22:10, 26 במרץ 2008 (IST)

אוקי , תודה. --שירלי2 - שיחה 22:15, 26 במרץ 2008 (IST)
את ממשיכה לשמור אחרי כל תיקון פסיק. Leia - שיחה 00:28, 29 במרץ 2008 (IDT)

פוליטיקאים יהודים אמריקאים ועליית יהדות אתיופיה[עריכת קוד מקור]

בוקר טוב עדנה,

במהלך עבודתי על הערך העלייה מאתיופיה ושכניו, שמתי לב למעורבות הכבדה של יהדות ארה"ב וקנדה במאמצי העלייה. אם תיתקלי בפוליטיקאי אמריקאי (יהודי או לא) שהיה מעורב בנושא, אשמח אם תעדכני את הערכים המתאימים או לפחות אותי (: ואם תרצי לכתוב מתישהוא על ארגון צפון אמריקה למען יהודי אתיופיה (NACOEJ) אשמח עוד יותר (: יום נעים, ליאור ޖޭ 05:57, 27 במרץ 2008 (IST)


יש כבר אחד והזכרתי אותו בערך, ג'רלד נדלר , תלחץ שם ותראה. אני אעדכן אותך על עוד כאלה אם אראה.

הוספת פסקאות בדפי שיחה[עריכת קוד מקור]

שירלי שלום, כדי להוסיף פסקה חדשה בנושא מסויים בדפי שיחה, רצוי להתחיל באמצעות הקשה על סימן ה-"+" שבין "עריכה" ל"גרסאות קודמות" בראש הדף, ולרשום את הנושא בשורת הכותרת (חלון של שורה אחת מעל חלון העריכה הרגיל). באופן זה, נושא הפסקה מופיע בתקציר העריכה, ולא נושא הפסקה שמעליה (שאינו קשור), כפי שקרה בפניותייך האחרונות בכמה דפי שיחה. בברכה, אמנון שביטשיחה 15:39, 28 במרץ 2008 (IDT)

על שטיין וסטיין[עריכת קוד מקור]

שלום שירלי. אין זה נהוג לפנות למשתתפים רבים בדף שיחתם, מוטב לפנות לכלל המשתמשים בוויקיפדיה ולהשאיר תזכורת על הדיון המתקיים בשיחה:דיאן פיינסטיין בויקיפדיה:לוח מודעות. שנית, אנא המנעי מכתיבה של ביטויים כמו "איפה לעזאזל", שחורגים מגבולות הדיון הנאות. שבת שלום, דורית 17:08, 28 במרץ 2008 (IDT)

את צודקת לגבי הביטויי "איפה לעזזל" נכנסתי קצת לויכוח סוער, אשתדל שלא להתבטא כך. שבת שלום וכל טוב --שירלי2 - שיחה 17:09, 28 במרץ 2008 (IDT)

תודה, אנא הקפידי להימנע מכך. אבל אני מציעה לך להקשיב גם לגבי הדיונים הרבים בדפי שיחה, מעבר לכך שאין זה נהוג אין טעם להשאיר הודעות ולפרוס את הדיון על דפים רבים כ"כ. הציבי הודעה אחת בלוח המודעות, והמבינים בתחום ושאר בעלי דעה בעניין יעשו זאת בדף השיחה המתאים. שבת שלום, דורית 17:13, 28 במרץ 2008 (IDT)
הרעיון עם לוח המודעות הוא מצויין, אשתמש בו. אני רוצה לצרף עוד אנשים לדיון - מה דעתך בעניין דורית? --שירלי2 - שיחה 21:53, 28 במרץ 2008 (IDT)

עצה[עריכת קוד מקור]

שלום שירלי, קראנו את הדיון בשיחה:דיאן פיינסטיין והוא משאיר תחושה לא נוחה של התקבעות בעמדה מסוימת מצדך. אנו מבינים שאת כותבת חדשה בוויקי ועל כן אנו מרשים לתת לך עצה - בוויקי יש לא מעט כותבים בעלי ידע נרחב בתחומים שונים ומשונים ויש טעם ללמוד מהם. אנו למשל לומדים דברים חדשים בענייני ניסוח, תעתיק וגם בנושאים ספציפיים יותר כמעט בכל ביקור שלנו בוויקי. אנו מציעים גם לך לאמץ דרך זו ולהמעיט בוויכוחים - מהם כמעט שלא יוצא כלום. בהצלחה בהמשך הכתיבה, מלמד כץשיחה 22:45, 28 במרץ 2008 (IDT)

תודה על העצה, אני משתדלת ללמוד כל הזמן, וכששאלתי פעם אחת שאלה לגבי משהו שלא היה מובן לי - מייד התנפל עלי אימאן וכולי. חבל יש לי ידע נרחב, אני מסוגלת לתרום הרבה מאוד. (תשאל את אליבט שאני שואלת כמעט כל יום שאלה)
יש בחור אחד נחמד בשם Y.B , הוא תמיד עובר אחרי הערכים שלי ואם אני שוכחת אות הוא מייד מתקן, לא שואל שאלות ולא בטיח - מנסה רק לעזור. הוא אולי לא דוגמא, אבל פעם אחת הוא "העיר" לי כביכול ש"משלם המיסים האמריקני" אינו משלם עבור סיוע חוץ - וזו דוגמא לשגיאה. די צחקתי מפנים, כי אני מכירה את הנושא טוב. אז מייד נתתי לינק בערך לציטוט של הבן אדם, שאומר "עד שהרשות הפלסטינית לא תתנער מהטרור 50 מיליון דולר הם בזבוז כספי משלם המיסים" - אז עשיתי את עצמי כמו מטומטמת ואמרתי שכן אני לא בסדר וכל זה, אבל למה לתקן משהו שלא מבינים בו בכלל? מאיפה אתם חושבים שמגיע כספי הסיוע אם לא ממשלם המיסים? מהשמיים?? (גם בלי להבין בנושא - זה הגיון פשוט)
חבל לי לתת דווקא אותו כדוגמא, אבל יש כל מיני "מביני עניין" כביכול, שהידע שלהם בנושא שאני כותבת הוא אפסי והם מקלקלים את הכל.
יש אחת שכן קצת מבינה, וזו אליזבט, אבל גם איתה אני לא מסכימה בכמה דברים. מה שהיא חשובת שהוא "עיקר" - אני חושבת שהוא "טפל" וההפך- למשל אליוט אנגל - היא פירטה בראש הערך - על משהו שלדעתי צריך להצטמצם שם. (ואני מפרטת דווקא למטה בערך ומצמצמת למעלה) אבל זה עניין של טעם. --שירלי2 - שיחה 23:02, 28 במרץ 2008 (IDT)
אני שמחה לדעת שאני "קצת מבינה", גם זה משהו :) אני, עמנואל, דרור ועודדי עברנו על ערכים שלך והערנו לך על טעויות רבות שביצעת. אם לא נעיר לך, את לא תשתפרי, ותמשיכי לתרגם עם שגיאות. בסך הכל המטרה שלנו היא שויקי תהיה טובה יותר. בנוגע לאליוט אנגל, אם תעשי עליו חיפוש בעברית בגוגל תראי שמרבית התוצאות עוסקות בחוק החשוב שלו בנושא סוריה. זהו הדבר החשוב ביותר שעשה בחייו, ולכן הרחבתי קצת יותר בראשית הערך. הסנקציות שהוטלו על סמך חוק זה היו חשובות. לא רק זה, בנוסח דומה לחקיקה זו העביר הנשיא בוש את Executive Order 13338, שמכוחה הוטלו מגבלות כלכליות משמעותיות על פעילותם של אישים שהיו האחראים לשליטת סוריה בלבנון, ובראשם אסף שווכאת. אפילו עיתונים לבנוניים, שלא מוטים לטובת מר אנגל, נתנו לו קרדיט על תרומתו לנסיגת צבא סוריה מלבנון לאחר 29 שנות כיבוש. אליזבט שיחה 23:21, 28 במרץ 2008 (IDT)
סבבה אליזבט --שירלי2 - שיחה 23:35, 28 במרץ 2008 (IDT)
שלום שירלי, קודם כל תודה :), אבל אני אף פעם לא הערתי לך בנוגע למשלם המיסים האמריקני. אני חושב שאת מתבלבלת ביני ובין המשתמש דרור. ראי את ההודעה למעלה "תרגום רע". לילה טוב. יניב - שיחה 02:30, 29 במרץ 2008 (IDT)
טוב באמת לדעת , יום טוב --שירלי2 - שיחה 14:22, 29 במרץ 2008 (IDT)
ובעניין משלם המסים - הערה שהיתה שלי, ההערה לא היתה לעניין הציטוט אלא לעניין התרגום. אני מכיר את הביטוי והתייחסתי לתרגומו, שהוא שגוי לקורא הישראלי. כמו שתתרגמי את ה-Internal revenew Service כ-"שירות ההכנסות הפנימי" - תרגום מילולי אך שגוי לחלוטין, שהתרגום הנכון יהיה "מס ההכנסה האמריקאי". כך גם "עלות למשלם המיסים" אינו תרגום נכון אלא "עלות לציבור האמריקאי" שכן המונח "משלם המיסים" הוא מונח מטפורי ולא מילולי. כמו הביטוי "put your tax dollars to good use" לא יתורגם מילולית "שימו את דולרי המיסים לשימושים טובים". כי המונח "tax dollars" הוא מונח פנימי בשיח האמריקאי, ואין לתרגמו מילולית (אלא "כספי המיסים" או "תקציבי המדינה") דרור - שיחה 14:31, 29 במרץ 2008 (IDT)
יש הבדל בין הInternal שהכונה המילולית שלו היא שונה, לבין Tax payer שבכוונה שלו היא בדיוק כזו. הויכוח עצמו נסוב סביב "הכיס" של משלם המיסים - וכיצד הוא נופל כעול על כתפיו של האזרח - בדיוק דרך תשלומי המיסים שמעלים לו כל הזמן ולא בשום דרך אחרת (בגלל שאמריקה היא מעצמה ובכדי לשמור על האינטרסים שלה היא צריכה להשקיע כספית בהם בחו"ל). אם אתה בוחר להשתמש בביטויי "כספי הציבור", מה טוב, גם בסדר, אבל לא ממחיש את הישירות של הויכוח כיצד נשלח היד ל"כיס" של האזרח. --שירלי2 - שיחה 14:41, 29 במרץ 2008 (IDT)
הביטוי "כיס משלם המיסים" אינו מקובל בשפה העברית, אם כל הכבוד לציוריותו, אין להשתמש בו. דרור - שיחה 14:43, 29 במרץ 2008 (IDT)
השתמשתי בו רק כאן בשיחה ביננו, בכדי להבהיר לך אישית את המהות. אכן, "הכיס" זה ביטויי ישראלי ("חור בכיס" וכדומה). --שירלי2 - שיחה 15:04, 29 במרץ 2008 (IDT)
מתי אגב כבר תתקנו את הערך השגוי של "פיינסטיין"?? (חבל ששגיאת כתיבה איומה זו מופיעה רק בערך של דיאן).--שירלי2 - שיחה 17:31, 29 במרץ 2008 (IDT)
ומתי תתקני את את השגיאה האיומה "עזקיאל" ל"יחזקאל"?שלומית קדם - שיחה 20:18, 6 באפריל 2008 (IDT)
אכן שגיאה איומה, "עזקיאל", אני מציעה שנתקן בו זמנית את "עזקיאל" ו"פיינסטיין" -שתי שגיאות איומות. --שירלי2 - שיחה 20:29, 6 באפריל 2008 (IDT)

אזהרה[עריכת קוד מקור]

עריכות כמו זו עוברות על כללי ההתנהגות בין חברי הקהילה ואינן אפשריות בוויקיפדיה. אפרש את דבריך שם כשגיאה שנובעת מחוסר ידיעה, ואצפה שלא לראות לעולם ההתבטאות דומה לזו יוצאת תחת מקלדתך. עליך להתנצל מיד בדף השיחה של Eman, ולהסיר את הדברים מהדף. ‏odedee שיחה 03:31, 1 באפריל 2008 (IDT)

נו ומה "הערת "המחלה" של Eman? אם זה עוזר, אני מתנצלת. --שירלי2 - שיחה 09:32, 1 באפריל 2008 (IDT)

shulz[עריכת קוד מקור]

you have few mistakes in the aticle.please put the -beavoda-sign.

the term in Hebrew is "mechahen/net", you can see it in the table under Status:Mechahenet (סטסוס:מכהנת).
the article is just on it's first draft and i will edit it many times more, i'm a bit struggeling between the Hebrew terms and the politicaly correct terms. if you can help editting, you are welcome.
good day, --שירלי2 - שיחה 16:18, 7 באפריל 2008 (IDT)

אוסף הצהרות לעיתונות[עריכת קוד מקור]

שלום שירלי

לצערי אני רואה שבכל ערך שאת כותבת את מקדישה פרק ענקי בשביל תרגום כל הצהרה לעיתונות בנושא ישראל שאת מוצאת. ערך באנציקלופידה על מישהו אינו אוסף הצהרות לעיתונות. הוא צריך לתת מידע כללי ומתומצת על מיהו האיש, ומה פעילותיו העיקריות. גם אם רוצים לציין במיוחד את פעילותיו בנושאים הקשורים לישראל, לא צריך להביא כל בדל התבטאות, אלא רק דברים יוצאים דופן. לכן על הרוב המוחלט של הדברים להימחק, ויש להשאיר רק משהו מתומצת ביותר. אני מציע שתתחילי מהערך על צ'אק שומר אותו אני עומל לערוך ולהביא אותו למצב ראוי. תעברי על הדברים, תראי מה הדברים החשובים באמת ויוצאי הדופן, ותזכירי אותם בקצרה ובתמצות, כל זאת בתוספת סקירה כללית וקצרה על פעילותו בנושא ישראל. האם את חושבת שתוכלי לעשות זאת, או שיש צורך שמישהו חיצוני יעשה זאת?

emanשיחה 18:05, 9 באפריל 2008 (IDT)

זה בשלבי עריכה, עם תקופות הפסקה למינהן, אין לי בעייה שיד נוספת תעבור על הנושא. אתה יכול גם לעזור בעריכה. כשאגיע לשלבי הסוף אתחיל קצת לקצר ולשפר. התחלתי קצת לעשות זאת. --שירלי2 - שיחה 18:11, 9 באפריל 2008 (IDT)
אני חושש שאת לא ירדת לסוף דעתי. לא מדובר פה על להוריד משפט פה משפט שם. מדובר על זה שכל החלק הזה הוא יצא מכל פרופורציה, ויש למחוק את הכל, ובפרט את כל הציטוטים (אלא אם יש משוה באמת יוצא דופן, וקשה לי להאמין שיש), ולכתוב רק סקירה כללית ביותר, שאורכה יהיה פחות מעשירית מהמ שיש עכשיו. emanשיחה 18:18, 9 באפריל 2008 (IDT)
שוב זה עוד בעריכה, נגיע לסוף ונסכם מה שצריך. --שירלי2 - [[שיחת משתמש:שירלי2

|שיחה]] 18:21, 9 באפריל 2008 (IDT)

א. חבל שסתם תעשי עבודה שרובה המוחק תישאר מחוץ לערך.
ב. בנושא של צ'אק שומר, אני כבר סיימתי עם רוב השאר, ואני רוצה כבר לגמור עם זה, ולהביא את הערך למצב נורמאלי, שנוכל להוריד ממנו את תבנית השכתוב. emanשיחה 18:35, 9 באפריל 2008 (IDT)
אני משאירה במיוחד את כל המקורות והכל, בכדי שמי שמעוניין לערוך לא יצטרך לעשות את העבודה שאני עשיתי ולחפש את המקורות. הכל נמצא שם, יד נוספת שלך או של מישהו אחר יכול להציץ במקור ולשקול מה כדאי להשאיר או לקצץ או לקצר. --שירלי2 - שיחה 18:42, 9 באפריל 2008 (IDT)

אנא אל תחזירי את המילה יהודי למשפט הפתיחה. למרות מה שאולי נדמה לך, יהדותו היא לא הדבר הכי חשוב בו. emanשיחה 03:16, 10 באפריל 2008 (IDT)

יהודתו לא רק שזה חשוב אלא קריטי. אם אתה מתעניין בנושא, כמוני, אתה בוודאי יודע שישראל זה נושא "חם" בקפיטול אם לא "הנושא" (מי אוהד את ישראל ומי לא, כולל האוונגליסטים וכל הנושא של איפ"ק שנחשבת ללובי החזק ביותר) ובכלל היהודים מואשמים תמיד (לפעמים בצורה אנשטישמית) שהם מתנהגים כאילו יש להם אזרחות כפולה, בגלל האהדה והפעולות הפוליטיות שהן משקיעים עבור ישראל (ישראל אצל הגויים = היהודים האמריקאים). אחד הדברים הראשונים ששמים לב אצל יהודים, בעיקר פוליטיקאים -זה עובדת יהדותם. זו חברה רב תרבותי שכל אחד שם לב אם השני פולני או יהודי וכו.
אני מציעה שזה יהיה שם. זה לא יפריע לך אם עוד מילה, המילה "יהודי" תהיה למעלה - במקום כמה שורות למטה? -בוא נגיע להסכמה בנושא. אני מעוניינת שתערוך את הערך של שומר. אני זקוקה לעזרה שם. --שירלי2 - שיחה 10:38, 10 באפריל 2008 (IDT)
רק אותי מטריד שמישהי שחושבת שישראל זה "הנושא" בקונגרס כותבת ערכים על חברי קונגרס? זו ראייה מעוותת לחלוטין! ישראל היא מקום #37 אחרי משכנתאות, הבורסה, ביטוח בריאות, פיקוח נשק, עיראק, הפלות ועוד ועוד. כנסי לאתר הבית הלבן ותראי כמה הצהרות יש בנושא ישראל לעומת מאות על דברים אחרים. את יכולה לראות ארכיונים של "this week in Washington" של מכון המחקר השמרני הריטג'. אם יש מישהו שמתעניין בישראל זה החבר'ה שם, ואיזה פלא? ישראל מוזכרת לעיתים רחוקות ביותר. אליזבט שיחה 20:23, 10 באפריל 2008 (IDT)
עיצוב מדיניות החוץ, האמריקאים בד"כ משאירים לאנשים מוושינגטון (זה היה נכון לפחות עד המלחמה בעיראק), לעומת נושאי הפנים שהם יותר מעורבים בהם, מלבד הנושא של ישראל שהוא נושא יותר היסטורי של תמיכה מסורתית בישראל לא רק אצל היהודים, ואולי גם דתי, אצל קבוצות חזקות בימין הדתי, האוונגליסטים שמאמינים בארץ ישראל השלמה והיהודים כמובן, שלא לדבר על איפ"ק שנחשבת לאולי ללובי החזק ביותר, שלאחרונה נכתב הספר האנטישמי "הלובי הישראלי" שמאשים את ישראל והיהודים האמריקאים שהם "חונקים" כל מועמד לנשיאות, שחייב לשמוע לכל דבר שהם אומרים, כי הם כ"כ חזקים פוליטית - וגם מאשים את ישראל והיהודים האמריקאים בפלישה לעיראק ובמקום להאשים את OPEC הם מאשימים את AIPAC, מתוך תפיסה אנטישמית.
אבל זה נושא אחר. רציתי רק להסביר לו את הנקודה היהודית. --שירלי2 - שיחה 20:47, 10 באפריל 2008 (IDT)