שיחת משתמש:Gilgamesh/ארכיון 19

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני 14 שנים מאת Gilgamesh בנושא ביטול בליש"ט


דף זה הוא דף ארכיון של דיון או הצבעה שהסתיימו. את המשך הדיון יש לקיים בדף השיחה של הערך או הנושא הנידון. אין לערוך דף זה.

לראש הדף
לתחתית הדף


הערך גן יבנה[עריכת קוד מקור]

ערכתי את דף השיחה עם סיבות לעריכות השונות, הסיבות המינוריות יותר שלא מופיעות שם, מופיעות בהערות ב"גרסאות קודמות".


טים דאנקן[עריכת קוד מקור]

שלום, אשמח אם תעבור על הערך הנ"ל. תודה, ‏YHYH ۩ שיחהמיזם הכדורגל במדינות • 10:09, 16/06/2009

שלום,
כרגע אין לי פנאי לזה. אולי בעתיד. גילגמש שיחה ביקרת כבר במיזם היובל? 20:32, 17 ביוני 2009 (IDT)

מדעני מאה הXX[עריכת קוד מקור]

שלום. פעם ציינת שהייתה החלטה על ביטול קטגוריה זו. האם תוכל להפנות אותי למקור? דוד א. - שיחה 18:47, 18 ביוני 2009 (IDT)

שלום דוד,
לצערי, איני זוכר היכן נכתבו הדברים, אך אכן היתה החלטה כזאת וחלק ניכר מהקטלוג (בעיקר אנשי המאה ה-20) בוטל. גילגמש שיחה ביקרת כבר במיזם היובל? 13:42, 19 ביוני 2009 (IDT)

משתמש:Daniel Ventura/יהודי טטואן[עריכת קוד מקור]

מצטער שנפלתי למלכודת. יש לי עדין אמון בבני אדם. לא חשבתי כי אם אענה להצעתך אגזור על הערך גלות בארגז החול. הערות שלך התקבלו עד כמה שיכולתי. מדובר בתולדות קהילה יהודית בצפון אפריקה. מקורות אין. השערות יש. כתבתי על עשרות קהילות ןערך זה אינו נופל מהם. מי שירצה פרטים על "יהדות טטואן" יחפש בגוגול וימצא את הפרטים הקיימים. בזה אני מסיים את המעקב גם אחרי ארגז החול.

העובדה שאתה קבעת כי ה"ערך גרוע" מונע מכל משתמש אחר הגשת עזרה וגורלו נידון לטימיון. דני - שיחה 14:02, 21 ביוני 2009 (IDT)

שלום,
כשסירבת לשתף איתי פעולה אמרתי שתיהיה ברשות עצמך. הסכמת לכך. על כן, אין מה לבוא אלי בטענות. אני לא מונע מאף אחד, בכלל זה גם לא ממך, לערוך ולשפר את הערך. גילגמש שיחה ביקרת כבר במיזם היובל? 10:34, 22 ביוני 2009 (IDT)

עריכת הערך מסופוטמיה[עריכת קוד מקור]

שלום גילגמש, ערכתי את הערך, לא נכון לקרוא למסופוטמיה ארם נהריים, ראה הערתי בדף השיחה , אני מבקשת את התייחסותך Hanay - שיחה 17:48, 21 ביוני 2009 (IDT)

שלום חנה,
תודה רבה על פנייתך. עשית בסדר גמור והודעת על השינוי בדף השיחה. כעת צריך לקשר מלוח המודעות (הקישור בעמודת הקהילה מצד ימין) ולהודיע על כוונתך לשנות את השם. כעקרון, לא אמורה להיות בעיה בשינוי שאת מציעה.
הדברים פשוטים במיוחד בתחום שבחרת לעצמך. כיום אין ויקיפדים שמתעקסים במזרח הקדום, אם כי לכמה מהם יש נגיעות כאלה ואחרות. לכן, את יכולה לקבוע, בעצם, בעצמך את הכללים בלי דיונים כי פשוט אין כל כך עם מי לדון. אני מציע לך להמתין כמה ימים ואם לא תיהיה התנגדות להעביר. לגופו של עניין: אין לי דעה מוצקה לכאן או לשם. עד כמה שידוע לי, "ארם נהריים" מתאר לא רק את אזור מיתני, אלא גם את אזור שומר, אך אם את חושבת אחרת לא אתנגד לשינוי שאת מבצעת. גילגמש שיחה ביקרת כבר במיזם היובל? 17:56, 21 ביוני 2009 (IDT)

מיזם היובל[עריכת קוד מקור]

שבוע ויקיפדי פנוי לחלוטין לפניי לפני שאטוס לי לשבועיים באירופה. הפעילני נא (סדרי עדיפויות, ערכים ספציפיים וכו'). ברי כצנלסון - שיחה 22:53, 21 ביוני 2009 (IDT)

שלום ברי,
לצערי, אני עסוק בלימודים ולא מעורב כל כך בוויקי בשבועות האחרונים. אשמח אם תערוך כמה ערכים או תטפל בכמה ערכים חסרי מקורות. גילגמש שיחה ביקרת כבר במיזם היובל? 10:24, 22 ביוני 2009 (IDT)

חיפוש בויקיפדיה המילה אורוקגינה[עריכת קוד מקור]

שלום גילגמש, בערך לגש (עיר) כתבתי על המלך אורוקגינה, לא נתתי לו ערך נפרד. הבעיה שלי היא שאם אני עושה חיפוש למילה אורוקגינה ויקיפדיה לא מעלה כל תוצאות למרות שהמילה מופיע בערך לגש (עיר), לא ברור לי מדוע. את עדכון הערך עשיתי כבר לפני שבוע. חשבתי אולי כדי לפתור את הבעיה אכתוב ערך אורוקגינה ואעשה הפניה לערך של לגש, אבל זה נראה לי פתרון עקום, אשמח לקבל עצה Hanay - שיחה 10:11, 22 ביוני 2009 (IDT)

שלום חנה,
יצרתי את ההפניה. ראי בבקשה את אורוקגינה כדי ללמוד את היישום הטכני של הדבר הזה. גילגמש שיחה ביקרת כבר במיזם היובל? 10:23, 22 ביוני 2009 (IDT)
הי גילגמש, זהו הפתרון ששאלתי אותך עליו. אני כבר למדתי לעשות זאת, אבל לא עשיתי זאת אף פעם. אשמח להבא אם תאפשר לי לעשות בעצמי. בשבילי הדרך הטובה ביותר ללמוד היא לעשות בעצמי, אבל חוץ מ- Ori שמשאיר לי את הפעולה, כולם מאד חרוצים ומיד מבצעים את בקשתי אני מקוה שתקבל את בקשתי ברוח טובה ולא תימנע מלענות לשאלותיי להבא. Hanay - שיחה 10:32, 22 ביוני 2009 (IDT)
אין בעיה. חשבתי שאת פשוט לא מכירה את האפשרות הטכנית הזאת. באופן כללי, כשיש ערך שבו פרק על אירוע מסוים או אישיות מסוימת שאין סיבה מיוחדת לפצל מהערך הכללי, אך בכל זאת יש בנושא זה עניין לכשעצמו, נהוג לעשות הפניה מהסוג שיצרתי. לגבי החיפוש: החיפוש של ויקי מאוד לא יעיל ואם את רוצה למצוא משהו עדיף להשתמש בגוגל. גילגמש שיחה ביקרת כבר במיזם היובל? 10:36, 22 ביוני 2009 (IDT)

תרגום השבוע[עריכת קוד מקור]

שלום גילגמש,

הערך השבוע הוא en:Endel Puusepp, ולא נראה לי שהשבוע אספיק לתרגם את הערך. כשחפשתי מי אולי יכול לעשות את העבודה במקומי נראה לי שהנושא מתאים לך. אם תוכל, מה טוב, ולא, אז כנראה שהשבוע לא יהיה תרגום עברי לערך. תודה בכל אופן. אביהושיחה 19:04, 22 ביוני 2009 (IDT)

שלום אביהו,
לצערי, עלי לסרב. בעוד שבוע יש לי בחינה גדולה ואני עסוק. השהתי את כל הכתיבה שלי בוויקי. גילגמש שיחה ביקרת כבר במיזם היובל? 20:38, 22 ביוני 2009 (IDT)

מי צריך את יוטיוב?[עריכת קוד מקור]

לא דכחתי את הבקשה שלך; בדפי העזרה, חשבתי להטביע סרטוני עזרה, שיעזרו לנרשמים חדשים, בתוך הדף עצמו, כמו פה..נכון מגניב..? אני אעבוד על זה בשבועות הקרובים..תודיע לי שתתפנה ותדריך אותי איך להכין את הסרטונים ומה אתה רוצה שיכילו, וכמו כן, גם קריינות עליך להשיג MT0 - שיחה 11:49, 30 ביוני 2009 (IDT)

כן, זה יהיה נהדר. לגבי הקריינות - נראה מה אפשר לעשות. גילגמש שיחה ביקרת כבר במיזם היובל? 21:18, 30 ביוני 2009 (IDT)

הצעה להוספת מיזם למיזם היובל[עריכת קוד מקור]

היי איש, אתמול בלילה התחלתי לעבוד על רעיון למיזם תרגום ה-70 במטרה לצמצם את הקצרמרים שלנו בצורה מדודה יותר ויותר קלה לעיכול ובאמצעות המידע שזמין לנו על ידי ויקיפדיה האנגלית (קצרמר בפני עצמו). אשמח לדעתך מה דעתך על הרעיון למיזם ומה דעתך על שילובו בתוך מיזם היובל. ארז נמרוד כהן - שיחה 17:54, 30 ביוני 2009 (IDT)

שלום ארז,
הרעיון שלך נהדר, אך יש בעיה מסוימת. כתיבה דורשת הבנה בנושא ואי אפשר סתם לתרגם בתקווה שיצא משהו טוב. דבר כזה מזמין בדרך כלל ערכים באיכות בינונית. אתה מציע בעצם משהו דומה למתקפת איכות. תראה ויקיפדיה:מתקפת איכות והתרשם מהתוצאות. כעקרון, הרעיון שלך מצוין וכעקרון אני לא רואה סיבה שלא לשלב אותו עם מיזם היובל. גילגמש שיחה ביקרת כבר במיזם היובל? 21:16, 30 ביוני 2009 (IDT)
גילגמש, כל עוד ארז יקפיד לשלב ערכים מתחומי תוכן שונים אני לא רואה סיבה שהערכים לא יורחבו. אני דמיינתי משהו דומה לתרגום השבוע של אביהו. תומר א. - שיחה 21:40, 30 ביוני 2009 (IDT)
אין בעיה. אמרתי, יוזמה נפלאה. גילגמש שיחה ביקרת כבר במיזם היובל? 21:41, 30 ביוני 2009 (IDT)
זו אכן התוכנית. אני מעביר את הסיפור לדף מיזם כעת. ארז נמרוד כהן - שיחה 23:22, 30 ביוני 2009 (IDT)

מייל[עריכת קוד מקור]

נשלח אליך... • עודד (Damzow)שיחהיש לך משנה ויקיפדית? 13:12, 2 ביולי 2009 (IDT)

אני לא מאמין עליך!!![עריכת קוד מקור]

ישמור אותי האל מ"תומרים" וממשחיתים אשמר בעצמי??? תומר א. - שיחה 14:35, 5 ביולי 2009 (IDT)

נו, מה לעשות, גם אני אוהב את הקב"א מדי פעם ;) גילגמש שיחה ביקרת כבר במיזם היובל? 14:49, 5 ביולי 2009 (IDT)
נדמה לי שתומר התכוון למילה "תומרים" שהיא כנראה תקלדה ואמורה להיות "תורמים" שנילישיחה 14:54, 5 ביולי 2009 (IDT)
טוב, נו. היה איזה דיון נורא משעשע שנעשה ב4 בבוקר אחרי מבצע קטלוג שלקח כמה מאות עריכות היתה טעות דפוס משעשעת שאני כבר לא זוכר אותה, אבל זה גם כן נגרר ונגרר. אני מקווה שהתומרים יסלחו לי על טעות הדפוס :) גילגמש שיחה ביקרת כבר במיזם היובל? 14:57, 5 ביולי 2009 (IDT)
אפנה לאגודה. תומר א. - שיחה 15:10, 5 ביולי 2009 (IDT)

השחתה?[עריכת קוד מקור]

עבר לדף המשתמש. גילגמש שיחה ביקרת כבר במיזם היובל? 08:35, 9 ביולי 2009 (IDT)

לאן? אין קישור.הכוונה לדף המשתמש שלי? -- שלום וברכה משה. (משתמש:פשוטשיחה) • י"ח בתמוז ה'תשס"ט • 23:13, 9 ביולי 2009 (IDT)
כן. גילגמש שיחה ביקרת כבר במיזם היובל? 06:23, 10 ביולי 2009 (IDT)
תודה. עדיין אינני בטוח באיזה ערך מדובר. כתבתי מחדש בדף השיחה של אראל סג"ל - לגבי נאותות העריכה. ושאלה חשובה בדף השיחה שלי. נא תגובתך המהירה. שבוע טוב, -- שלום וברכה משה. (משתמש:פשוטשיחה) • כ' בתמוז ה'תשס"ט • 14:58, 12 ביולי 2009 (IDT)

התקדמות לעבר הערך ה-100,000[עריכת קוד מקור]

שלום גילגמש, מה שלומך? רציתי לשאול אם קצב התווספות הערכים החדשים נשמר פחות או יותר מאז שהחל המיזם, כלומר, האם אנחנו צריכים לתת גז, להאט או להישאר עם רגל יציבה על הדוושה בכל הנוגע למיזם היובל? Kulystabשיחההמטמון מחכה למוצא • י"ז בתמוז ה'תשס"ט • 00:18, 9 ביולי 2009 (IDT)

אנחנו יוצאים עם מנוע חדש - תרגום ה-70. תיהיה הכרזה במזנון. לגבי הוספת ערכים חדשים - איש לא דוחק בנו. אני מעדיף לשפר את הקיים, כי ערכים חדשים יהיו בלאו הכי, גם בלי שנלחץ. גילגמש שיחה ביקרת כבר במיזם היובל? 08:35, 9 ביולי 2009 (IDT)
סליחה שאני מתערבת, אבל אני נוהגת לבדוק את הערכים החדשים שנפתחים ונראה לי שעיקרן הוא כמות ולא איכות, הן בבחירת הערכים והן במה שנכתב ובאיכותו, הם בעיקר קצרמים למרות שלא מוגדרים כך, ויש ערכים שאיני מבינה מה מקומם באנציקלופדיה, לדוגמא ערכים על תוכניות טלויזיה זניחות שהיום קיימות ומחר איש לא יזכור אותן ועוד, אני מספרת לחבריי על כתיבתי באתר ונשאלת רבות על אמינות המידע ועל איכות הערכים. אני מאד ממליצה להעדיף איכות על כמות. Hanay - שיחה 11:55, 9 ביולי 2009 (IDT)
שלום חנה,
כפי ששמת לב כל אחד כותב על מה שהוא רוצה. לכן, קיימים ערכים גם על נושאים איזוטריים וזניחים יחסית שלא היו מתקבלים באנציקלופדיה מנייר. כמו כן, אין לנו צוות עורכים קבוע שבודק את כל הערכים מבחינת תקינות לשונית ואנחנו סומכים על הכותבים שיכתבו בעברית תקינה. יחד עם זאת, קיימים מספר עזרים שיכולים לסייע בתהליך הכתיבה. אלה הם ויקיפדים שרמת שליטתם בעברית ובמיוחד בכללי הדקדוק העברי גבוהה מהממוצע. ניתן להציע תיקוני שגיאות גורפים בבוט ההחלפות (נראה לי שכבר דיברנו עליו). יחד עם זאת, אני מסכים איתך שעדיף היה אילו לא היו כותבים ערכים איזוטריים. מדי פעם יש הצבעות מחיקה (יש קישור מדף השינויים האחרונים, בטבלת הקישורים למעלה בסעיף "תחזוקה". תוכלי להשתתף בדיונים ובהצבעות. ככלל המידע בוויקיפדיה אמין למדי ובנושאי הליבה בדרך כלל יש ביקורת טובה יותר מאשר בערכי הארי פוטר. גם מרבית הכותבים היותר מנוסים כותבים ערכים מועילים ולא איזוטריה, אם כי יש כמה יוצאים מהכלל. גילגמש שיחה ביקרת כבר במיזם היובל? 12:21, 9 ביולי 2009 (IDT)
אני לא מסכים לגבי ערכי הארי פוטר, במיוחד בקטע של הדמויות. ברוקסשיחההמורשת העולמית. פשוט עולמית! 12:23, 9 ביולי 2009 (IDT)

ציפור הנפש[עריכת קוד מקור]

אני מתקן קישורים לפירושונים. תיקנתי את הערכים המקשרים למלחמת האזרחים, מלבד שניים שאני לא בטוח מה לעשות בהם. תוכל לטפל בציפור החולה? דוד - שיחה 16:35, 10 ביולי 2009 (IDT)

אין כרגע אפשרות ליצור קישורים למלחמות המוזכרות בערכים. שישאר ככה אחר כך בעוד כמה חודשים או שנים נתקן כשיהיה טעם. גילגמש שיחה ביקרת כבר במיזם היובל? 08:30, 12 ביולי 2009 (IDT)

@[עריכת קוד מקור]

נשלח MT0 - שיחה 17:03, 10 ביולי 2009 (IDT)

אני אשתדל לתפוס אותך מחר בשביל..אתה יודע..(צריך להישאר סודי אתה יודע..ענייני טילדה..) MT0 - שיחה 21:34, 11 ביולי 2009 (IDT)
עדיין בחופש?< MT0 - שיחה 09:14, 15 ביולי 2009 (IDT)
סוג של. מה רצית? גילגמש שיחה ביקרת כבר במיזם היובל? 10:10, 15 ביולי 2009 (IDT)
כלום. עדיין. MT0 - שיחה 10:10, 15 ביולי 2009 (IDT)

מערכת העצבים ההיקפית[עריכת קוד מקור]

המידע שהסרת מהערך הינו מידע חשוב ורב ערך, וודאי שצריך להיות בערך. ראה דעתי זאת כמוחלטת עד לכדי הצבעת מחלוקת. הדברים אינם שטויות כמובן, והאשמתך אותי בדף השיחה שלי שכתבתי שטויות מהווה הפרה של כללי ההתנהגות. הָאִישׁ וְהָאַגָּדָה - חיוג מהיר - מדברים הרבה? - למה אני אוהב את ויקיפדיה? 13:51, 12 ביולי 2009 (IDT)

לא רק שכתבת זבל מוחלט שאין לו שום אחיזה במקורות אתה גם מעיז לטעון דברים מהסוג הזה? לך לספריה, קח ספר נורמלי ללימוד פיזיולוגיה או עשה קורס בפיזיולוגיה במוסד המלמד נושא זה ואחר כך כתוב על מערכות בגוף האדם. אין ולא יהיו הצבעות מחלוקת על עובדות בוויקיפדיה. התבייש לך שאתה כותב דברים כאלה שאחר כך קוראים תמימים צריכים לקרוא ולקבל מידע מעוות ביותר. בדברי אין שום הפרת כללי התנהגות, אלא תיאור מדויק של מה שכתבת בערכים: זבל מוחלט וטעויות. אם תמשיך בדרך זו תקצר הדרך לחסימתך. גילגמש שיחה ביקרת כבר במיזם היובל? 14:16, 12 ביולי 2009 (IDT)
הספר המסע שלא ייאמן הוא ספר אמין מאוד בעיניי, ועל פיו הוספתי מידע מוצק וברור. אלה אינן שטויות, ואגב: ביקשתי את חסימתך בוק:במ על הפרת כללי התנהגות. התגובה האחרונה שלך רק תועיל להראות את הפרתך החוזרת על עצמה. הָאִישׁ וְהָאַגָּדָה - חיוג מהיר - מדברים הרבה? - למה אני אוהב את ויקיפדיה? 14:20, 12 ביולי 2009 (IDT)
אני חוזר על דברי: דברים אלה הם שטויות. אין במילה "שטויות" משום פגיעה בך. אלא כתבת את זה מתוך כוונה טובה. יחד עם זאת, שטויות נותרות שטויות. אין ספרות מקצועית בשפה העברית אודות המערכות הפיזיולוגיות של גוף האדם. כדי לכתוב ערך רציני עליך לגשת לספרות בשפה האנגלית. ספרות שזמינה לעיוני ובנוסף יש לי השכלה פורמלית רחבה מאוד בנושא הנדון. הדברים שהוסרו (למעט תיקוני עריכה) אינם נכונים ועל כן הם "שטויות". אין להחזירם ויתר על כן, עליך לפעול לפי הצעתי אליך (שנוסחה בלשון נייטרלית): עליך לבדוק ערכים נוספים שכתבת כדי לא להטעות את הקוראים. אם אין לך מושג על מה אתה כותב, עדיף שלא תכתוב כלל. אם בכל זאת אתה רוצה לכתוב משהו, למד את הנושא כמו שצריך. עליך להתבייש שבמקום להודות לי על התיקונים שביצעתי בערך שכתבת אתה עוד טוען נגדי. עליך לדאוג לנכונות המידע שאתה מוסיף לכאן. גילגמש שיחה ביקרת כבר במיזם היובל? 14:24, 12 ביולי 2009 (IDT)
תשמע טוב, אני תורם ותיק ומוכר בויקיפדיה. אף פעם לא כתבתי ערך על נושא ליבה, לפני שלמדתי את הנושא. אני למדתי רבות בספרות עברית על אנטומיה פיזיולוגיה וביולוגיה ויש לי ידע בנושא, אם כי לא ידע מקצועי. כשאני כתבתי את הערכים שלי על אנטומיה ופיזיולוגיה בגוף האדם, אני הסמכתי אך ורק על ספרים מוכרים מהוצאות לאור אמינות כמו מפה - מיפוי והוצאה לאור (הספר אטלס גוף האדם) והד ארצי (המסע שלא ייאמן, ספר שנכתב על ידי פרופ' ונשיונל ג'אוגרפיק עומדת מאחורי עריכתו). אולי לא קיימת ספרות מקצועית בעברית, אבל בהחלט קיימת ספרות עם ידע רחב המתמצת לקורא המצוי את המדע המקצועי. לפני שאתה מאשים אותי בכתיה עיוורת (ללא לימוד הנושא) וממליץ לי בטון מתנשא ללמוד נושאים ולא להטעות קוראים, אנא שפר קצת את מידותיך, ותדון עם ויקיפד מוכר על עריכותיו בערכים לפני מחיקתן המוחלטת והשערורייתית. הָאִישׁ וְהָאַגָּדָה - חיוג מהיר - מדברים הרבה? - למה אני אוהב את ויקיפדיה? 14:34, 12 ביולי 2009 (IDT)
ספק רב בלבי אם השטויות שכתבת מופיעות בערכים שציינת. אולי תועיל לציין את העמודים הרלוונטיים שבהם מופיעות הטענות המופרכות או הלא קשורות שנאלצתי למחוק מהערך. אין לי מושג מה השכלתך אך זה אינו חשוב. הערך יהיה מדויק עבור קוראינו. לגבי מקצועיות: אין ספרות מקצועית בשפה העברית בנושאים מדעיים. לכן, לא יתכן שלמדת משהו. דברים כאלה נלמדים אך ורק מהספרות בשפה האנגלית, שהיא שפת המדע. אני לא יודע לאיזה גילאים מיועדים הספרים שאתה מצטט, אך זה בטוח משהו בתת רמה שנועד לתלמידי תיכון. זאת כמובן לא הרמה הנדרשת בוויקיפדיה. אין בעצה ללמוד את הנושא משהו מתנשא, אלא זאת האמת. לפני שאתה כותב משהו, דאג ללמוד אותו מהמקורות הטובים ביותר. אם דרישת הלימוד לפני הכתיבה נראית לך התנשאות, אז יתכן שטרם הבנת כיצד צריכה לפעול ויקיפדייתנו. גילגמש שיחה ביקרת כבר במיזם היובל? 14:37, 12 ביולי 2009 (IDT)
כתבתי לפני התנגשות עריכה: אני שמח לראות שמתגובה לתגובה הטון שלך יורד, והכתיבה שלך הופכת עניינית יותר ופחות תוקפנית. אם באמת אתה מעוניין שיפנימו כאן את הערותיך, עדיף שתדע להתבטא בנעימות, בעדינות והעיקר: בהתחשבות.
לענייננו: לא אדון איתך על הספרים שציינתי, מאחר ואתה לא ראית אותם מעולם, וכבר אתה טוען שדבריהם בתת-רמה. בכל מקרה כפי שאפשר לראות ציינתי את ההוצאות לאור, והן מוכרות וידועות כאמינות. אני לא סבור שלצורך כתיבה בויקיפדיה צריכים ידע מקיף וספרות מקצועית גרידא, כי ספרים שנועדו להמון, והם משקפים ומתמצתים את המדע, בהחלט מספיקים. (לולא זאת לא הייתה כאן אנציקלופדיה כלל ועיקר). הספרות שציינתי אמינה בהחלט, ומספיקה כדי לתת תיאור אנציקלופדי מתמצת על מערכות גוף האדם.
לגבי הערך הספציפי: הערך בגירסה הזאת (שלי) מתאר בצורה מתומצתת עם הפניות לערכים המורחבים את תתי מערכת העצבים הההיקפית הכוללת את מערכת העצבים האוטונמית, מערכת העצבים הסימפתטית, מערכת העצבים הפארא-סימפתטית ועצבים ספציפיים. אינני יודע איזה פסול מצאת במידע נחוץ זה. הָאִישׁ וְהָאַגָּדָה - חיוג מהיר - מדברים הרבה? - למה אני אוהב את ויקיפדיה? 14:51, 12 ביולי 2009 (IDT)
אני מבקש תגובה לעניין הערך המדובר. אם לא אשתכנע ו/או לא אקבל תגובה, איאלץ לשחזר את הערך לגירסה שלי. הָאִישׁ וְהָאַגָּדָה - חיוג מהיר - מדברים הרבה? - למה אני אוהב את ויקיפדיה? 15:30, 12 ביולי 2009 (IDT)
אתה לא תשחזר שום דבר לגרסה מלאת השגיאות הצרופות שכתבת. את הזבל הזה יש להעיף. גילגמש שיחה ביקרת כבר במיזם היובל?
אתה מוכן להתייחס עניינית ולפרט מה לקוי בערך?. הָאִישׁ וְהָאַגָּדָה - חיוג מהיר - מדברים הרבה? - למה אני אוהב את ויקיפדיה? 20:03, 12 ביולי 2009 (IDT)
הסברתי לך כבר, אך כנראה שהבנת הנקרא הוא תחום קשה עבורך. אסביר שוב: כתבת זבל מוחלט. שטויות. כתבת דברים שלא קיימים או קיימים, אך אופן הצגתם שגוי ולקוי. זה מה שלא בסדר בערך. הדבר הזה תוקן. הפנתי אותך גם לספרות מקצועית בנושא. תוכל לעיין בה. אני מקווה שאתה מבין אנגלית ברמה הנדרשת. אם לא, אשמח לסייע לך. גילגמש שיחה ביקרת כבר במיזם היובל? 20:06, 12 ביולי 2009 (IDT)
הטון שלך מזכה אותך בחסימה + ובמילותיך האחרונות ("כנראה שהבנת הנקרא הוא תחום קשה עבורך") הפרת כלל נוסף של כללי ההתנהגות. אני יכול לכתוב על כל ערך "שטויות" או "זבל", זה לא פוטר אותי מלפרט נקודתית מה שטותי ומה לא. הָאִישׁ וְהָאַגָּדָה - חיוג מהיר - מדברים הרבה? - למה אני אוהב את ויקיפדיה? 20:12, 12 ביולי 2009 (IDT)
לא אפרט את הכל היות שזה דורש הבנה מקצועית בנושא. אבל לדוגמה הרחבת האישון שאמורה להטיב את הראיה - זה בפירוש לא נכון. לא נכון גם שמערכת העצבים הפריפרית חשופה לפגיעה מכנית. רובה ככולה מוגנת היטב בשרירים וקשה לחבל בה. אני מתנצל שהטלתי ספק ביכולת הבנת הנקרא שלך. אני בטוח שהיא גבוהה ממה שחשבתי. גילגמש שיחה ביקרת כבר במיזם היובל? 20:17, 12 ביולי 2009 (IDT)
אני כרגע חייב לעוף מהמחשב, אך אחזור לדיון זה מחר. הָאִישׁ וְהָאַגָּדָה - חיוג מהיר - מדברים הרבה? - למה אני אוהב את ויקיפדיה? 20:19, 12 ביולי 2009 (IDT)
עכשיו ירדתי לסוף דעתו של תומר. מסתבר שהוא חושב שהשתמשתי בלשון בוטה מדי ואני מתנצל על כך. אף על פי שהדברים אינם נכונים לא היתי צריך לכנותם זבל. ואין בושה בבורות ובהעדר ידע. כולנו אמורים ללמוד ואין בעיה בטעויות שנעות בתום לב. לגבי הדיון - אתה מוזמן לדון איתי בכל נושא בוויקיפדייתנו. גילגמש שיחה ביקרת כבר במיזם היובל? 20:22, 12 ביולי 2009 (IDT)
תודה על ההתנצלות. ובכן: כדי לאפשר דיון פתוח וענייני אני פותח כעת דיון בדף השיחה, על כל קטע שהסרת בנפרד. אבקש את הייחסויותיך לכל קטע בנפרד, לתועלת והקלה על דיון. לדבי שתי הטענות שהעלית (הרחבת האישון, חשיפות לפגיעה) אתייחס שם תחת הפסקאות הרלבנטיות. הָאִישׁ וְהָאַגָּדָה - חיוג מהיר - מדברים הרבה? - למה אני אוהב את ויקיפדיה? 01:15, 13 ביולי 2009 (IDT)

הזארע[עריכת קוד מקור]

אני מציע שתסיימו את השיחה הזו, היא לא מובילה לשום מקום. גילגמש, כפי שאתה בוודאי יודע אנחנו לא קוראים כאן לעבודה של אחרים שטויות, לא מציעים להם להתבייש, לא טוענים שפניות שלהם הן העזה הטעייה וכו'. עצה לשניכם, סיימו את השיחה הזאת כאן. תומר א. - שיחה 14:47, 12 ביולי 2009 (IDT)

לתומר - שלום. שנית - לא קראתי לעבודתו של איש שטויות. מה שנכתב בערך הוא זבל מוחלט שמתאים לטיוטא חצי אפויה שניתן בקושי להציג בבית ספר יסודי. אין בדברים אלה משום פגיעה, אלא זאת אמת לאמיתה. את הזבל הזה מחקתי ובו טיפלתי. את המשתמש יש להזהיר מפני כתיבת שטויות דומות בעתיד. ויקיפדיה תכתב בצורה נכונה או שלא תכתב. לא ניתן לכתוב זבל בערכים. באשר למשתמש המוזכר, אין לי דבר נגדו ומבחינתי מדובר בבחור חביב, שאמנם ידיעותיו לקויות, אך להערכתי הוא אדם נחמד שנעים לשוחח איתו על נושאים קלילים יותר. גילגמש שיחה ביקרת כבר במיזם היובל? 19:59, 12 ביולי 2009 (IDT)
לתומר, לאור אי ההתחשבות הנמשכת והלעג המוסתר כמו הגלוי לכתיבתי בויקיפדיה, אני מבקש שוב לחסום את גילגמש. ראה נא איך הוא כלל לא שעה לאזהרה שלך. התנאי שלי להסיר את בקשתי את וק:במ ידוע. הָאִישׁ וְהָאַגָּדָה - חיוג מהיר - מדברים הרבה? - למה אני אוהב את ויקיפדיה? 20:05, 12 ביולי 2009 (IDT)
גילגמש, נראה לי שלא הבנת את רצינות כוונותי, הביטויים שאתה מפזר כאן אינם לגיטימיים. חזור בך! תומר א. - שיחה 20:20, 12 ביולי 2009 (IDT)
לבקשתך, חזרתי בי. גילגמש שיחה ביקרת כבר במיזם היובל? 20:24, 12 ביולי 2009 (IDT)
אודה לתומר על טיפולו בפרשה. הָאִישׁ וְהָאַגָּדָה - חיוג מהיר - מדברים הרבה? - למה אני אוהב את ויקיפדיה? 01:15, 13 ביולי 2009 (IDT)

דיון ענייני[עריכת קוד מקור]

אבקשך לשטוח את טענותיך באופן ספציפי וענייני כאן על כל פסקה בנפרד, כי בלי שתדון איתי האפשרות היחידה היא לשחזר. הָאִישׁ וְהָאַגָּדָה - חיוג מהיר - מדברים הרבה? - למה אני אוהב את ויקיפדיה? 13:30, 14 ביולי 2009 (IDT)

אין אפשרות לנהל איתך דיון ענייני בגלל בורותך בנושא. כפי שעלינו כבר, אין בושה בבורות, אך התעקשות עליה היא בהחלט פגם לא קטן. מה שנכתב אינו נכון כי הוא סותר את המופיע בספרות המקצועית. אין לי מה לומר לך מעבר לזה. השווה את הכתוב כעת למה שכתבת וראה מדוע מה שכתבת אינו נכון. ראה את תשובתו של רציונל לטענה מופרכת מהיסוד ששתלט בערך וקורא תמים היה עלוב לחשוב שמוגש לו מידע אמין בעוד שהוא נחשף לפגעים איומים, סתירה מוחלטת לאמת והטעיה קשה. הטענות האחרות אינן טובות יותר. פעם הבאה שתנסה להיטיב לראות דבר מה אני מציע לך להרחיב את אישוניך וראה מה יקרה. אם יהיו לך שאלות בנושא זה פנה לספרות המקצועית בשפה האנגלית. תוכל לגלות שם דברים נוספים שחסרים כרגע בערך.
כתיבתך איננה מקצועית, לוקה בחסר, דורשת עריכה מקצועית ומטעה במקרים שבדקתי את הקוראים. לא בדקתי את הערכים האחרים שכתבת, אך כשאסיים את חופשת הוויקי שלי אבדוק גם אותם כדי להציג לקוראינו מידע מאומת וחף משגיאות גסות שמצאתי בערך זה. החזרת טעויות שאתה מאיים בה היא השחתה לשמה ואני מציע לך לא לממש איום זה, אלא אם כן אגו אישי מונע ממך להציג מידע נכון לקוראינו. במקרה זה נאלץ לטפל במעשיך בדרך אחרת, נעימה פחות. בגלל הכבוד הרב שאני רוחש לתומר לא אחזור על מה שאמרתי מקודם, אך יש להגיד את זה: כתיבתך לקויה ואיננה אקדמאית. ויקיפדיה צריכה להציג חומר נכון, מהימן ובדוק לקורא ולא בדיות שחשבת עליהן בכוחות עצמך או חשבת שראית בספרים כלשהם. הספרות בשפה העברית אינה מוכרת לי היות שהיא מראש לא אקדמאית, אך אני בדפק רב אם הדברים שכתבת מופיעים בה. אם כן, אני ממליץ בחום להחזיר את הספרים להוצאה ולדרוש את כספך בחזרה. גילגמש שיחה ביקרת כבר במיזם היובל? 13:43, 14 ביולי 2009 (IDT)
גילגמש, אתה זועם על לא דבר. אני כתבתי מה שראיתי בספרות די מקצועית, אם כי לא אקדמאית. הספרים שהיו אז תחת ידי, אינם כרגע אצלי (מושאלים) וברגע שאוכל אעיין בהם שוב, ואפנה לעמודים המתאימים. כפי שתוכל לראות, אני בהחלט מוכן לשמוע ולהפנים טיעונים ריאליים, והורדתי את המשפט על הרחבת אישוני העיניים לפי הטיעונים המאוד הגיוניים ונכונים של רציונל. אני די פתוח לשמוע את דיעותיך על כל פרט ופרט בדברים שהוספו לערך. המשפט על הרחבת האישונים היא משפט שולי שנועד להדגים, ואינו יכול להוכיח על ה"בשר" שהוספתי. אז במקום לתייג את כתיבתי, תדון באופן מעשי, כדי שאוכל ללמוד, לדון ולהפנים. אני לא מסוגל להסכים למחיקה גורפת של חומר, ללא דיון ענייני כלשהו. כמו כן, רצוי שאת דיעותיך על בורותי בכל תחום שהוא תשמור לעצמך. הָאִישׁ וְהָאַגָּדָה - חיוג מהיר - מדברים הרבה? - למה אני אוהב את ויקיפדיה? 13:59, 14 ביולי 2009 (IDT)
בורותך משתקפת מכתיבתך ואין בכך סוד כלשהו. אני משתף אותך כדי שתדע שיש לך חוסר ידע בתחום זה. איני מכיר את כתיבתך בנושאים אחרים, שכן לא עקבתי אחרי פעילותך. כמו כן, הערך לא נמחק ולא רוקן. לכן, דברים על "מחיקה גורפת" אינם נכונים. רק הדברים שאינם נכונים הם אלה שנמחקו. בדוק את הגרסאות השונות ותראה את הטעויות שעשית. אם אחרי שתבדוק עדיין לא תבין את העניין ויהיו לך שאלות נוספות אפשר יהיה להסביר לך את העניין פעם נוספת כדי שתבין טוב יותר. אין מה לדון איתך כרגע מעבר לזה היות שאין לך מושג בנושא זה. אציין גם שחלק מהכותרות נמחקו בגלל היקף קטן מדי שלא הצדיק כותרות נפרדות ושיקולי עריכה אחרים. ככלל, מה שנמחק נמצא כלא נכון. בכל אופן, זמני ליום זה בוויקיפדיה תם. אני חוזר ללימודיי שבגללם אני כרגע בחופשת ויקי כפי שמופיע בתבניות בדף המשתמש ובדף השיחה. פניות עתידיות עדיף לשלוח במועד אחר. גילגמש שיחה ביקרת כבר במיזם היובל? 14:06, 14 ביולי 2009 (IDT)
תוך הבעת הסתייגות מסגנונו התקיף יתר על המידה של גילגמש כלפי חבר בקהילה, אעיר ששחזור גורף של עריכה בה נתגלו מספר בעיות (תוכניות או דקדוקיות) הוא מקובל ביותר. אם נתגלו, נניח, 2 טעויות רציניות בפסקה שנתווספה בעריכה מסויימת - עדיף לשחזר את כל העריכה ורק אחר כך לברור ממנה, בעזרת הצלבת מקורות נוספים, את הפרטים התקינים. זה עדיף על הסיכון המגולם בכך שלא נגלה טעות אחרת. כיוון שהמידע לא נמחק ועדיין נגיש דרך הגרסאות הקודמות, וגם דף השיחה איננו נעול - האיש והאגדה יכול בהחלט לנסות ולבסס את עריכותיו באופן שלא יוטל בהן ספק כלשהו. אולי מקריאת הדיונים קל להזדהות עם האיש והאגדה, אך אם נתעלם רגע מהאופן בו גילגמש בוחר להביע את ביקורתו - דרך הפעולה אותה הוא מציע היא אכן נאותה וראויה, גם אם הדרך בה הוא מציע אותה איננה כזו. זהר דרוקמן - I♥Wiki14:53, 14 ביולי 2009 (IDT)
אין לי בעייה אם דרך זאת, ובדיוק בשביל זה יצרתי את הפסקה בדף השיחה שם. אני מסכים לגמרי עם כל מילה. הבעייה היא שגילגמש לא מוכן להגיד ספציפית מה, לדעתו מוטעה ומה לא. כאמור: לא בדיתי דברים מליבי, אלא כתבתי מה שראיתי בספרות מקצועית. על כן, קשה לי לשפוט איזה פרט מוטעה ואיזה לא. אך, ברגע בו גילגמש טוען אינני רוצה לדון איתך, הרי שהוא שופך את התינוק עם המים. אני השקעתי מאמץ כדי לכתוב את הקטעים שהוא השמיט, וחשוב לי, וגם לקוראי ויקיפדיה, שהם יחזרו לערך אחרי עריכה נאותה. הָאִישׁ וְהָאַגָּדָה - חיוג מהיר - מדברים הרבה? - למה אני אוהב את ויקיפדיה? 15:04, 14 ביולי 2009 (IDT)
העניין הוסבר לך בהרחבה רבה. אפילו ניתנה דוגמה מייצגת מאוד (כולל הסברים גרפיים ברורים) על ידי רציונל. בעיות בעלות ליקויים דומים שמקורם בחסר ידע ובחוסר הבנת הנושא. ניקח לדוגמה את המערכת הסומטית: המערכת הסומטית לאו דווקא מעצבבת פעולות "רצוניות" - כלומר, פעולות שמקורן בתכנון מודע. דוגמה לפעולה זו היא רלפקס - אם אדם דורך על קוץ, הוא ירים באופן אוטומטי את הרגל. זאת פעולה לא מודעת. העצבים שישלחו את האות לשרירים שייכים למערכת העצביםה סומטית והשרירים שיפעלו שייכים לקבוצת השרירים המשורטטים ובכל זאת הפעולה אינה "רצונית". לשריר אין פעולה "רצונית". השריר מבצע את הוראות מערכת העצבים המרכזית. חלק מההוראות האלה מודעות וחלק לא. חלק מההוראות האלה ניתנות על ידי המערכת הסומטית וחלק ניתן על ידי המערכת האוטונומית.
הטענה שהמערכת הסומטית אחראית על עצבוב שרירים "רצוניים" איננה נכונה ומקורה בהבנה לקויה של תפקוד הגוף. טעויות דומות, מהן בולטות וברורות אפילו להדיוטות (כמו לרציונל שהצהיר על עצמו שהשכלתו בתחום קטנה) וחלקן דורשות לימוד מעמיק של החומר. אין אפשרות להסביר לך את כל מנגנון הרפלקס שכן זה דורש הכרה מעמיקה יותר עם המערכת המוטורית ומערכת העצבים.
לא ניתן ללמוד את זה מספר כללי שעוסק בשרירים. מידע זה מצוי לרב בספרי פיזיולוגיה. גוף האדם הוא מערכת מורכבת מאוד שתחומים רבים, חלקם חופפים מסבירים את פעולותיו. המערכת מורכבת עד כדי כך שעד היום אין לנו הבנה מושלמת של כל פעולות הגוף. אין טעם להסביר לך כל פסיק ופסיק. אם אתה רוצה - לך ולמד את הנושא כמו שצריך. אמנם הטעות של הפעולות ה"רצוניות" בולטת פחות מהרחבת האישון שאמורה לחדד את הראיה, אך היא לא פחות חמורה. אין להציג מידע לקוי, חצי מעובד ושטחי לקוראינו. אני לא מצפה ממך שתדע דברים מורכבים אלה שנלמדים בתארים מתקדמים, אך אני מצפה שתטרח ותלמד את הנושא לעומק לפני שאתה כותב אותו כאן. אם אין לך ספרות רלוונטיות או אם הבנת האנגלית שלך לקויה, אל תכתוב על נושאים מדעיים והסתפק בנושאים אחרים שבהם יש לך, אולי, הבנה רבה יותר או לכל הפחות המקורות זמינים לך. גילגמש שיחה ביקרת כבר במיזם היובל? 18:55, 14 ביולי 2009 (IDT)
חיכיתי לדבריך אלה, וכאן אוכיח שטענתך כאילו כל הדברים שכתבתי שגויים אינה נכונה בעליל. ולכן, אני לא מסכים עם המחיקה שביצעת. המערכת הסומטית: סומטית היינו רצונית. נקראת כך בגלל היותה אחראית על פעולות רצוניות. לעובדה זאת יש מקורות רבים מאוד, בכל מקום שלא תרצה. גם רפלקס נחשב רצוני ביחס לתהליך העיכול למשל. אמנם ביחס לסיבוב האצבע על הרקה הרפלקס אינו רצוני, אך ביחס לתהליך העיכול הוא כן. המערכת הסומטית אחראית לכל הפעולות הרצוניות וחברתה האוטונומית אחראית לאלה הלא רצוניות. זוהי עובדה בת אין-ספור מקורות. הָאִישׁ וְהָאַגָּדָה - חיוג מהיר - מדברים הרבה? - למה אני אוהב את ויקיפדיה? 19:10, 14 ביולי 2009 (IDT)
טוב, קשה לדבר עם בורים שמתעקשים בבורותם. אם תבדוק בספרות הרלוונטית תגלה שרלפקסים הן תגובות לא מודעות. כלומר, החלק החושב של המח לא מקבל החלטה מוקדמת לפני ביצועם. אין "היררכיה" במודעות. או שהפעולה מודעת או שלא. יש פעולות מודעות שניתן לבצע גם עם המערכת האוטונומית. דוגמה מובהקת לפעולה רצונית שנעשית בעזרת המערכת האוטונומית היא האטת קצב הלב. אני מקווה שידוע לך שיש אנשים שמסוגלים להאט במודע את קצב פעימות לבם. את טענותיך ניתן להזיז בקש. היתי נחמד איתך וירדתי לרמת ההבנה שלך כדי שתוכל להבין על מה אני מדבר. אתפלא בספרים רציניים כתוב שרפלקס מוטורי הוא פעולה רצונית. אילו היה רצוני, לא היה רפלקס. כמו כן, אני מציע לך לבדוק את יתר הערכים שכתבת בתחום גוף האדם כי בכוונתי לבדוק את כולם או את חלקם. אם ברצונך להמנע מחשיפת הטעויות שלך ברבים אני מציע שתבדוק קודם בעצמך. גילגמש שיחה ביקרת כבר במיזם היובל? 19:15, 14 ביולי 2009 (IDT)
רפלקס, הינו פעולה רצונית, לא "מודעת", וכפי שהיטבתי להסביר. באופן כללי המערכת האוטונומית אחראית לפעולות לא רצוניות. אפשר לתזמן פעולות שהן בדרך כלל לא רצוניות, ובכך להפעיל באופן יזום. זה כתוב בגירסה שלי לערך. הָאִישׁ וְהָאַגָּדָה - חיוג מהיר - מדברים הרבה? - למה אני אוהב את ויקיפדיה? 19:25, 14 ביולי 2009 (IDT)
אני לא מתכוון לנהל דו שיח של חירשים. העניין הוסבר לך בהרחבה. אני לא אלמוג. אני לא אפתח פה קורס מקוצר בפיזיולוגיה. אין "פעולות רצוניות לא מודעות" או שהן רצוניות או שלא. אין בכוונתי להמשיך בשיחה זו. אם תשחזר את הערך, ותחזיר את הדברים המופרכים שכתבת שם הטיפול בך יהיה הרבה פחות נעים. גילגמש שיחה ביקרת כבר במיזם היובל? 19:28, 14 ביולי 2009 (IDT)
אם לא תדון איתי איאלץ לפתוח בהצבעת מחלוקת או לטרוח למצוא בורר. אבסס כמובן את טענותיי במקורות. הָאִישׁ וְהָאַגָּדָה - חיוג מהיר - מדברים הרבה? - למה אני אוהב את ויקיפדיה? 19:30, 14 ביולי 2009 (IDT)
פניה להליך גישור פתוחה לפניך ללא צורך באישורי. אין לפתוח הצבעות מחלוקת ללא בוררות, בוודאי שלא על עובדות. את הטעויות החמורות שאתה מנסה לשתול במזיד בערך אין לקבל. במזיד כי כבר הוסבר לך שאלה דברים לא נכונים. עליך לקבל את דעת האנשים שהשכלתם רחבה משלך ולהניח לנושא, אך אם אתה רוצה אתה יכול כמובן להתחיל לחפש מגשר. אזכיר שלפי הנהלים המגשר אמור להיות מקובל על שני הצדדים. גילגמש שיחה ביקרת כבר במיזם היובל? 19:33, 14 ביולי 2009 (IDT)
"מגיסטר" מקובל עליך?. הָאִישׁ וְהָאַגָּדָה - חיוג מהיר - מדברים הרבה? - למה אני אוהב את ויקיפדיה? 19:36, 14 ביולי 2009 (IDT)
כן, למה לא. אתה יכול לפנות אליו. גילגמש שיחה ביקרת כבר במיזם היובל? 19:39, 14 ביולי 2009 (IDT)
למה לא? - אמור להיות מקובל עליך, לא?. הָאִישׁ וְהָאַגָּדָה - חיוג מהיר - מדברים הרבה? - למה אני אוהב את ויקיפדיה? 19:52, 14 ביולי 2009 (IDT)
או קיי, אני מתנצל. אכתוב בצורה ברורה כדי שתבין: אני מסכים לגישור של מגיסטר. גילגמש שיחה ביקרת כבר במיזם היובל? 19:54, 14 ביולי 2009 (IDT)
פניתי אליו. הָאִישׁ וְהָאַגָּדָה - חיוג מהיר - מדברים הרבה? - למה אני אוהב את ויקיפדיה? 20:05, 14 ביולי 2009 (IDT)

תזכורת[עריכת קוד מקור]

שלום גילגמש, בויקיפדיה:מפגשים/מפגש קיץ 2009 הצעת כתאריך את תחילת יולי האם ירדת מהטיפול בנושא או שפשוט שכחת? איתי פ - שיחה 15:28, 12 ביולי 2009 (IDT)

לא נרשמו מספיק אנשים. ירדתי מזה, צריך להעבר את הדף למפגשים שלא יצאו אל הפועל. אני ממתין לתשובה מיואב דותן לגבי איזה אולם שהוא מצא לנו, אולי נעשה את המפגש שם. גילגמש שיחה ביקרת כבר במיזם היובל? 20:25, 12 ביולי 2009 (IDT)
הבנתי. תודה! איתי פ - שיחה 20:27, 12 ביולי 2009 (IDT)

צ'נדרלי[עריכת קוד מקור]

האם תוכל להגיב בדף השיחה לגבי חשיבות? בהצלחה בבחינות מוטי - שיחה 00:54, 15 ביולי 2009 (IDT)

שלום מוטי,
לצערי, הנושא לא מוכר לי. נסה את אורי. גילגמש שיחה ביקרת כבר במיזם היובל? 01:30, 15 ביולי 2009 (IDT)
תודה מוטי - שיחה 01:32, 15 ביולי 2009 (IDT)

אדוארד, הנסיך השחור[עריכת קוד מקור]

גילגמש, אל תפריע למשתמש:האיש והאגדה בעבודתו על הערך אדוארד, הנסיך השחור. תוכל לכתוב הערות בדף השיחה, וכאשר יסיים את עבודתו על הערך, תוכל גם לשנות בערך (לאחר שתנמק בדף השיחה). דוד שי - שיחה 17:40, 15 ביולי 2009 (IDT)

פניתי למשתמש והסברתי לו את טעותו. למר איש ואגדה אין הבנה ולו גם בסיסית ביותר בתולדותיה של מלחמת מאה השנים והיו כתובים שם דברים מופרכים לחלוטין (כמו בלבול בין זהות המפקדים ושטויות אחרות). אין לי בעיה שיעבוד על הערך ויתקן את טעויותיו. נאמר לו במפורש לעשות כן. תבנית עבודה אינה מחסום מפני כתיבת טעויות והצגתם לקוראים. אם הוא רוצה, הוא יכול להעביר את הערך לארגז החול שלו ולהשתמש בו בתור טיוטא. כשהערך במרחב הערכים הראשי, עליו להיות בראש ובראשונה מדויק כדי שלא נטעה את הקוראים. על כן, איני מפריע לו, אלא מסייע בכתיבת הערך. לגבי נימוקים: יש נימוקים למכביר בדף שיחת הערך ובדף שיחת המשתמש. אני בטוח שגם אתה, דוד, כמו כולנו רוצה ויקיפדיה אמינה ומדויקת. אם משתמש כלשהו נפגע מכך שמתקנים את ערכיו אני מצר על פגיעה זו, אך אין ברירה. הערכים יעמדו בסטנדרטים ראויים. גילגמש שיחה ביקרת כבר במיזם היובל? 17:45, 15 ביולי 2009 (IDT)
נגיעה נוספת שלך בערך כשיש עליו תבנית עבודה תביא לחסימתך. לא די בכך שהסברת, על הצד השני להשתכנע מדבריך. דוד שי - שיחה 18:09, 15 ביולי 2009 (IDT)

עריכה[עריכת קוד מקור]

מצטער על זה פשוט לא היתה תשובה בדף שיחה של האנונימי. בכל מקרה תודה. איתי פ - שיחה 06:10, 16 ביולי 2009 (IDT)

הסתמכתי על האנגלים מתוך הנחה שהם יודעים טוב יותר. גילגמש שיחה ביקרת כבר במיזם היובל? 06:14, 16 ביולי 2009 (IDT)
רעיון טוב. אולי אעשה זאת פעם הבאה. האנגלית שלי עוד לא מספיקה לתרגום אבל דבר כזה אפשרי. איתי פ - שיחה 06:18, 16 ביולי 2009 (IDT)

פרישת משתמש:האיש והאגדה[עריכת קוד מקור]

אין לי מושג מה קרה ביניכם, יש לי רק מילה אחת לומר: חבל. ‏DGtal16:37, 16 ביולי 2009 (IDT)

אני מצר על פרישתו, אך עשיתי את מה שיכולתי. התנצלתי והסברתי באריכות יתרה את מעשיי. תוכל לקרוא את השתלשות העניינים בדפי השיחה הרלונטיים (כמה דפי שיחת משתמש וכמה דפי שיחה של ערכים). אני משער שישוב לאחר שירגע. גילגמש שיחה ביקרת כבר במיזם היובל? 16:40, 16 ביולי 2009 (IDT)

קרב קרסי[עריכת קוד מקור]

אין כמוך. רציונל - שיחה 16:58, 17 ביולי 2009 (IDT)

תודה. גילגמש שיחה ביקרת כבר במיזם היובל? 09:56, 18 ביולי 2009 (IDT)

קיש (עיר)[עריכת קוד מקור]

בוקר טוב גילגמש, הזמנת אותי לפנות אליך, ואני מבצעת . כתבתי ערך על העיר השומרית קיש וקישרתי אותה לערך המקביל בשפה האנגלית [[en:kish (sumer ]] , משום מה הבוט הסיר את הקישור. יצרתי אותו מחדש, אבל אני מעריכה שתהיה הסרה נוספת. האם יש לך מושג למה זה קורה או אולי עצה, איך לטפל בנושא? תודה Hanay - שיחה 09:25, 18 ביולי 2009 (IDT)

הבעיה היא שלא סגרת את הסוגריים בשם הערך אליו קישרת. הבוט הסיר את הקישור לערך האנגלי משום שהוא לא מצא בויקי האנגלית ערך עפ"י השם אליו קישרת. עמרישיחה 09:52, 18 ביולי 2009 (IDT)
שלום,
זאת אכן הסיבה. גילגמש שיחה ביקרת כבר במיזם היובל? 09:57, 18 ביולי 2009 (IDT)
אני לא בטוחה שאתם צודקים. אם זו היתה הבעיה אזי מלכתחילה לא היה נוצר קישור. הוא היה קיים לפני שהבוט הסיר אותו. ניסתי שוב. יש בעיה מוזרה עם הסוגריים לא מצליחה לכתוב (sumer), הסוגריים השניים מופיעות לפני הסימן en . נראה מה יקרה בבוט הנוסף Hanay - שיחה 10:11, 18 ביולי 2009 (IDT)
כאשר יוצרים קישור דוגמת [[en:שם הערך באנגלית]], אמור להיווצר קישור בלי קשר האם נכון או לא. בכל אופן, תיקנתי את הבינויקי. ביום-יומיים הקרובים כשהבוט יעבור פעם נוספת על הערך, הוא יוסיף קישורים נוספים מלבד הקישור לויקי האנגלית. זה בעצם יתן לנו אינדיקציה שהקישור הנוכחי אכן נכון. עמרישיחה 10:21, 18 ביולי 2009 (IDT)
חן חן Hanay - שיחה 14:38, 18 ביולי 2009 (IDT)

היום כתבתי ערך על אשנונה ותוך מספר שעות הבוט עבד וקישר לכל הערכים בשפות הזרות אבל על קיש לא הופעל כל בוט. אז אולי יש בעיה. מי המומחה לבדוק זאת? Hanay - שיחה 23:38, 20 ביולי 2009 (IDT)

הבוט הנ"ל רץ על רשימת הערכים החדשים. מאחר שהבוט כבר עבר פעם אחת על הערך, הוא לא יחזור אליו. צריך להמתין לבוט אחר שיעשה את זה (ויש עשרות כאלה, אם כי הם פועלים במתכונת שונה). אם זה דחוף, אפשר לשאול את משתמש:טבעת-זרם שמפעיל בוט דומה. אפשר כמובן גם להוסיף את הבינוויקי באופן ידני. עמרישיחה 23:49, 20 ביולי 2009 (IDT)

טים דאנקן[עריכת קוד מקור]

אני מתנצל אם זה נדנוד, אבל אני רואה שהסרת את תבנית חופשת הוויקי, אז אולי כעת תוכל לעבור על הערך? ‏YHYH ۩ שיחהמיזם הכדורגל במדינות • 01:41, 19/07/2009

היי
ערכתי חלק מהערך. כתבתי כמה הערות בדף שיחה. יש לך טעות פיסוק חוזרת. כאשר יש לך סיבה ותוצאה שו"ו החיבור מחברת בינהם לא צריך פסיק למשל: "הלך והביא" ולא "הלך, והביא". תיקנתי איפה שראיתי בחלק שערכתי. גילגמש שיחה ביקרת כבר במיזם היובל? 22:40, 19 ביולי 2009 (IDT)


הסכמים בתקופה הצלבנית[עריכת קוד מקור]

שלום לך, לפי דעתי יש בעיה בשמו של הערך "הסכם יפו".השם לא נכון. זהו הסכם תל אל-עג'ול יפו. הסכם יפו זהו הסכם אחר בין הצבנים למוסלמים, הוא נערך בשנת 1192. במחקר ע"מ להבדיל בין שני החוזים, את הראשון מכנים בשם הסכם יפו, ואת השני בשם הסכם תל אל-עג'ול יפו. בדקתי זאת גם בספר ירושלים לדורותיה של האוניברסיטה הפתוחה. אני מעוניין לקבל את חוות דעתך שאני צודק, וגם לדעת אים משנים שם לערך, כיוון שאני רוצה להרחיב על ההסכם של 1229, וגם לפתוח ערך חדש בשם הסכם יפו שידבר על ההסכם הראשון, בין ריצרד לב הארי לבין צלאח א-דין. תודה. איציק1 - שיחה 23:53, 19 ביולי 2009 (IDT)

שלום איציק,
אני לא זוכר בעל פה את כל החוזים שחמתמו הצלבים עם המוסלמים, אך אני יכול לבדוק את הטענה בספרות. אם אתה אומר שבדקת, אני מציע שתפנה לכותב הערך ותדון איתו על ההמשך. גילגמש שיחה ביקרת כבר במיזם היובל? 05:30, 20 ביולי 2009 (IDT)
בכל זאת בדקתי ואכן אתה צודק. גילגמש שיחה ביקרת כבר במיזם היובל? 06:43, 20 ביולי 2009 (IDT)
לצערי בשיחה של הערך הסכם יפו לא מסכימים איתנו. אני בדקתי בספרו של פרוואר תולדות ממלכת הצלבנים. בעמוד 92 בכרך ב' הוא קורא להסכם משנת 1192 הסכם יפו, וכך גם ביחידה 6 של הקורס ירושלים לדורותיה של האוניברסיטה הפתוחה, של יעל קציר,צבי ברס ובייעוצם של פרוואר וקדר. בעמוד 102 החוזה הזה נקרא הסכם יפו. לגבי ההסכם של שנת 1229 באותו ספר של האוניברסיטה הפתוחה בעמוד 105 הוא נקרא הסכם תל אל עג'ול יפו ומתוארך שם לפברואר 1229. נכתב ששינוי שם הערך לא יתרום דבר. לדעתי הוא יתרום הרבה. מעבר לדיוק ומציאת האמת, ושאנשים לא ילמדו טעויות, לא ניתן לכתוב את הערך הסכם יפו משנת 1192, שהיה לא פחות חשוב מההסכם של 1229, עד ששמו של ההסכם משנת 1229 לא ישתנה. תודה. איציק1 - שיחה 21:35, 20 ביולי 2009 (IDT)
המקורות של NETADI מצוינים ואני נוטה להסכים איתו. סך הכל פראוור כתב את ספרו בשנות ה-60 ואני לא בטוח עד כמה הוא יכול לשקף את המחקר המודרני. גילגמש שיחה ביקרת כבר במיזם היובל? 00:56, 21 ביולי 2009 (IDT)

היוצר המקורי[עריכת קוד מקור]

בוקר טוב גילגמש, שאלה. אם יש הרבה גירסאות לערך, איך יודעים מיהו היוצר המקורי. ניסיתי מדי פעם להגיע ליוצר המקורי של ערך שיש לו גרסאות רבות ולא הצלחתי, אני משוכנעת שיש דרך קצרה Hanay - שיחה 11:57, 20 ביולי 2009 (IDT)

שלום חנה,
אין דרך פשוטה לגלות מי כתב את עיקר הערך. את יכולה למצוא את העריכה הראשונה (פשוט לוחצים בגרסאות קודמות על כפתור ה"ראשונות" במקום אחרונות שלחוץ כברירת מחדל. יחד עם זאת, יש לזכור שלא תמיד היוצר המקורי הוא הכותב העיקרי. פעמים רבות הערך נפתח על ידי אנונימי או על ידי כותב רשום שפרש בינתיים או כותב רשום שרק כתב קצרמר דל. הדרך היחידה לדעת באמת מי כתב מה הוא להכיר את הנפשות הפועלות. אם יש לך שאלה ספציפית לגבי ערך ספציפי, יתכן שאוכל להפנות אותך אל הכותב המקורי, או לכל הפחות לוויקיפדים שמתעניינים בנושא. גילגמש שיחה ביקרת כבר במיזם היובל? 13:01, 20 ביולי 2009 (IDT)
הי, תודה על התשובה המפורטת. אין לי כרגע בעיה ספציפית, רציתי רק לדעת. Hanay - שיחה 16:12, 20 ביולי 2009 (IDT)

פלאפל[עריכת קוד מקור]

אחי יש לי עצה: לפני שאתה מדבר על משהו רצוי קודם כל לבדוק על מה אתה מדבר. אני לא ביצעתי שיחזור לביטול יוסאריאן אלא להפך לקחתי את ההערה שלו והפכתי את העריכה שלי למתאימה להערה שלו (הורדתי את ההערה על פלאפל כמאכל לאומי של ישראל מפיסקת הפתיחה וזאת לאחר הסתקלות על מאכלים לאומיים אחרים וראיה כי הדבר לא צוין גם בהם) לכן ערכתי את הערך מחדש לאחר ההערה כך שזה יתאים להערותיו היעילות של יוסאריאן (בניגוד להערות אחרות). אם יש לך התנגדות לדעה כי הפלאפל הוא המאכל הלאומי של ישראל אשמח לשמוע אותו בדף השיחה של הערך.

ראשית, איני אחיך. שנית, אם תחזור על עריכתך ינקטו נגדך צעדים משמעתיים. גילגמש שיחה ביקרת כבר במיזם היובל? 14:31, 20 ביולי 2009 (IDT)

ביטול בליש"ט[עריכת קוד מקור]

לא ברור לי למה בוטלו השינויים האחרונים שהכנסתי לערך לירה שטרלינג. ראשית, כדאי שתרשום נימוק במקרים של ביטול, ושנית, העובדות שהוספתי מדוייקות ומקנות אי דיקוים בגרסה הקודמת. כך למשל ההצדמה לליש"ט בוטלה הלכה למעשה בפברואר 1948, ובפעם האחרונה שבדקתי, זה היה שלושה חודשים ל פ נ י קום המדינה אז מה הטעם לשחזר לגרסה שטוענת שההצמדה בוטלה לאחר קום המדינה? חוץ מענייני אגו, יש עוד הצדקה לביטול הגרסה? בכלל, יש לי הרגשה שידם של ויקיפדים יותר מדי קלה על הדק המחיקות והביטולים, וכבדה מדי בכל הקשור לתוספות ותרומות של ממש. ע"ע "גוש השטרלינג" שנמחק(!) שעות ספור לאחר שיצרתי אותו.

שלום,
אני לא מכיר את כל התוספת, אך לפחות חלק ממנה (המטבע העתיק בעולם) הוא כמובן שגוי. לכן, כל התוספת שלך חשודה. גם מחיקת הערך האחר שלך מצביעה על כך שיש משום בעיה עם המידע שביקשת להוסיף ועל כן הוא חשוד כלא מדויק. יחד עם זאת, אבדוק את טענתך בערוצים המקובלים בוויקי. גילגמש שיחה ביקרת כבר במיזם היובל? 01:00, 21 ביולי 2009 (IDT)