Jurassic Park Builder

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
Jurassic Park Builder
כללי
תאריך הוצאה 23 ביולי 2012 עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה משחק וידאו עריכת הנתון בוויקינתונים
פיתוח Ludia עריכת הנתון בוויקינתונים
הפצה Ludia
סדרה פארק היורה
דרישות תוכנה
מצבי משחק שחקן יחיד
פלטפורמות אנדרואיד, פייסבוק, iOS
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

Jurassic Park Builder הוא משחק וידאו מסוג סימולציות ניהול ובנייה שיצא ב-23 ביולי 2012 בארצות הברית (וב-10 באוקטובר 2012 בבריטניה) בידי חברת "Ludia" ומבוסס על סרטי פארק היורה וניתן למשחק של שחקן יחיד באנדרואיד, בiOS ובפייסבוק.

המשחק מדמה מערכת של בניית פארק שעשועים עם יצורים נכחדים, כולל יצורים שלא נראו בסרטי הסדרה. ב-2015 סמוך לצאת הסרט עולם היורה החברה הוציאה גרסה מעודכנת למשחק בשם "עולם היורה: המשחק" (Jurassic World: The Game).

המשחק הצליח מאוד בבוע הראשון שהופץ וקיבל הורדות רבות לאנדרואיד ול-iOS וכן היה אחד מעשרת המשחקים המרוויחים ביותר שהורדו לאנדרואיד ול-iOS בשנת 2013.

המשחק[עריכת קוד מקור | עריכה]

המשחק הוא למעשה Freemium דו-ממדי ובתוכו אפשר לפתח יצורים תלת-ממדים. לשם כך השחקן צריך לנקות את הפארק ולחפש בין העצים והסלעים ענברים של יתושים לכודים ולהביא אותם למעבדה, שם ינסו לחלץ מהיתוש את ה-DNA וליצור ממנו דינוזאור או יצור אחר. יתושים מתגלים גם על הקרקע בעוד השחקן מנקה את הקרקע.

את המשימות של השחקן הוא מקבל מאת הדמויות שבשני הסרטים הראשונים: אלן גרנט, ג'ון האמונד, איאן מלקולם וקלי קורטיז וכן ד"ר הנרי וו המפעיל של המעבדה. היעדים הם בניית כבישים מעברים לכלובי הדינוזאורים והוספה של יצורים שונים לפארק. לאחר מכן השחקן יכול להוסיף גם מבנים חדשים, בתי מלון ומגוון אטרקציות למבקרים, לרבות כלי רכב שונים וכן שיבוט של זני דינוזאורים חדשים ומרשימים יותר. השחקן צריך לדאוג לגדרות ולמנוע בריחה של דינוזאורים. אם דינוזאור בורח השחקן צריך ללחוץ עליו ולעצור את התקדמותו. השחקן מרוויח כסף מהמבנים והדינוזאור ואפשר להרוויח יותר כסף בידי האכלת הדינוזאורים המשובטים, אף שהם יכולים להסתדר לבד.

בנוסף על הפארק הבסיסי שממוקם על האי "איסלא נובלר" ישנם עוד סוגי פארקים להרצה: פארק הממוקם בקרקעית הים ובו מיני חיות ימיות נכחדים ופארק הממוקם בפטגוניה המבוסס על חיות מעידן הקנוזואיקון וגם על כמה תנינים מהמזוזואיקון.

עולם היורה: המשחק[עריכת קוד מקור | עריכה]

גרסה נוספת של המשחק יצאה ב-29 באפריל 2015, חודשיים לפני יציאת הסרט הרביעי בסדרה - עולם היורה, אחרי שהוכרז עליו שנה לפני כן כחלק מקידום הסרט.

גם בגרסה זו השחקן מקים פארק על האי "איסלא נובלר" והוא בעל מבנים ודינוזאורים דומים לגרסה הראשית, אך הוא יכול להוסיף בה מגוון של מעל 50 זני דינוזאורים ויצורים חדשים שבגרסה זו יכולים גם להילחם ביניהם בתורות ולהשתכלל במשך השלבים. בנוסף מופיעות בו דמויות המופיעות בסרט לרבות אוון וקלייר.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]