Slow (שיר של קיילי מינוג)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ערך ללא מקורות
ערך זה אינו כולל מקורות או הערות שוליים, ואף שהמידע בו כנראה אמין רצוי להוסיף לו מקורות.
אנא עזרו לשפר את אמינות הערך באמצעות הבאת מקורות לדברים ושילובם בגוף הערך בצורת קישורים חיצוניים והערות שוליים.
אם אתם סבורים כי ניתן להסיר את התבנית, ניתן לציין זאת בדף השיחה. (12 באוגוסט 2023)
ערך ללא מקורות
ערך זה אינו כולל מקורות או הערות שוליים, ואף שהמידע בו כנראה אמין רצוי להוסיף לו מקורות.
אנא עזרו לשפר את אמינות הערך באמצעות הבאת מקורות לדברים ושילובם בגוף הערך בצורת קישורים חיצוניים והערות שוליים.
אם אתם סבורים כי ניתן להסיר את התבנית, ניתן לציין זאת בדף השיחה. (12 באוגוסט 2023)
"Slow"
סינגל בביצוע קיילי מינוג
מתוך האלבום Body Language
יצא לאור 3 בנובמבר 2003
הוקלט 2003
סוגה אלקטרופופסינת'-פופ • מינימל טכנו
בי-סייד "Soul on Fire"
"Sweet Music"
אורך 3:15
חברת תקליטים פסטיבל מאשרום • פרלופון
כתיבה קיילי מינוג, דן קארי, אמיליאנה טוריני
הפקה דן קארי, אמיליאנה טוריני, סאנירואודס
כרונולוגיית סינגלים של קיילי מינוג
"Come into My World"
(2003)
"Slow"
(2002)
"Red Blooded Woman"
(2004)

"Slow" (בעברית: "לאט") הוא שיר של הזמרת-יוצרת האוסטרלית קיילי מינוג מתוך אלבומה התשיעי Body Language משנת 2003. הוא הופץ כסינגל המוביל מתוך האלבום שהופק על ידי פסטיבל מאשרום רקורדס ופרלופון ב-3 בנובמבר 2003. השיר נכתב על ידי קיילי מינוג, דן קארי ואמיליאנה טוריני והופק על ידי דן קארי, אמיליאנה טוריני וסאנירואודס. השיר הוא בסגנון אלקטרופופ וסינת'-פופ שבו מזמינה מינוג גבר "להאט" ולרקוד איתה. עם יציאתו, "Slow" זכה לשבחים על ידי מבקרי המוזיקה, שרבים מהם שיבחו את השירה החושנית והמפתה של מינוג.

בטקס פרסי גראמי ה-47, קיבל השיר מועמדות בקטגוריית "פרס גראמי להקלטת הדאנס הטובה ביותר". מבחינה מסחרית, השיר זכה להצלחה והגיע לשיא במקום הראשון במצעדים באוסטרליה, דנמרק, רומניה, ספרד והממלכה המאוחדת. השיר גם הגיע למקום הראשון במצעד שירי הדאנס קלאב בארצות הברית. באוסטרליה השיר הגיע למעמד של פלטינה על ידי איגוד תעשיית ההקלטות האוסטרלי (ARIA) על מכירת 70,000 עותקים. הווידאו קליפ הנלווה לשיר צולם בברצלונה, ספרד, ומראה את מינוג שרה את השיר תוך כדי שיזוף בבריכה העירונית מונז'ואיק. מינוג ביצעה את השיר במספר תוכניות טלוויזיה וכללה אותו ברשימות הסט של כל סיבובי ההופעות שלה עד כה, למעט ב-"Anti Tour" שלה.

בשנת 2012, מינוג בחרה את "Slow" בתור השיר האהוב עלייה מקריירת המוזיקה שלה. בשנת 2023 היא ציינה את השיר כנקודת התייחסות לאלבומה מאותה שנה, Tension.

רקע והלחנה[עריכת קוד מקור | עריכה]

השיר נכתב על ידי קיילי מינוג, דן קארי ואמיליאנה טוריני, והופק על ידי קארי, טוריני וסאנירואודס. בשנת 2009, טוריני הסבירה כיצד פנו אליה לגבי כתיבת השיר, ואמרה: "זה היה כאילו נכנסתי בטעות לתוך קו האש עם 'היי! אתה שם!' הכל היה די סוריאליסטי. אני עדיין חושבת שהאנשים של קיילי ניסו להתקשר לג'מיליה והם חייגו למספר הלא נכון. זה היה יותר מצחיק אם זה היה באמת קורה". באמצעות מילות השיר, מינוג דוחקת בגבר, אותו היא פוגשת במועדון, "להאט" ולרקוד איתה.

לפי מינוג, מילות השיר עוסקות ב"איך לזמן ולמרחב יש משמעות שונה כשאתה פוגש מישהו". היא עוד אמרה על השיר ש"אהבתי את הדרך שבה לשיר היה את אפקט הדחיפה. השילוב המוזיקלי והלירי נותן לך את התחושה של זה". מבחינה מוזיקלית, השיר הוא רצועת אלקטרופופ וסינת'-פופ בהשראת שנות ה-80. השיר השתמש בסטייל מאוד פשוט ומינימליסטי של הפקה ותואר כ"אלקטרופופ/דיסקו עם מקצבי פצפוץ-ופופ מחלחלים ואובר-דובבים ווקאליים מתוקים", כך לדבריו של סאל סינקואמני מסלנט. בנוסף השיר מכיל אלמנטים של אלקטרו-קלאש ומוזיקת דאנס אלקטרונית. לפי טום יואינג מ-Freaky Trigger "הבסיס העדין והגיבוי ה'מנצנץ' של "Slow" נגזרים מז'אנר המיקרו-האוס הפופולרי אז, בהשוואה למוזיקה שנמצאת בלייבל הגרמני". דום פסנטינו מ-Stylus Magazine תאיר אף הוא את השיר כ"מינימל טכנו גרמני" בדומה לעבודתו של ריינהרד וויגט, בעוד אלכס מקפרסון מגרדיאן במאמר על טכנו מינימלי גרמני, אמר כי "Slow" הוא "בעיקרו רצועה מינימלית עם עם תוספת של שירת פופ" ומופע מוקדם של הצליל שהשיג הצלחה במיינסטרים. בסוף 2012, השיר הוקלט מחדש על ידי מינוג לצורך הכללתו באלבום האוסף The Abbey Road Sessions. באלבום מינוג עבדה מחדש על 16 שירים משירי העבר שלה בליווי של תזמורת, שלדברי ניק לוין מ-BBC Music "מדמיינת אותם מחדש ללא הדיסקו גליץ והאפקטים הקוליים. "Slow" זוכה לגישה עם טייק מושפע יותר של ג'אז וטריפ הופ, כאשר מינוג שוב מספקת שירה סוערת ומפתה.

הוצאת השיר ויצירת האומנות[עריכת קוד מקור | עריכה]

השיר הופץ כסינגל המוביל מאלבומה התשיעי Body Language בהוצאת פסטיבל מאשרום רקורדס באוסטרליה ופרלופון באירופה ב-3 בנובמבר 2003. העטיפה של הסינגל, כמו גם צילומי קידום נוספים הקשורים לאלבום, שצולם על ייד צלמי האופנה מרט ומרקוס, הראו את מינוג בולטת בתנוחה בחולצת קרופ טופ עם פסים בשחור-לבן, החושפת את האמצע שלה, ומכנסיים בגזרה נמוכה. המראה שלה דומה לזה של השחקנית והזמרת הצרפתייה בריז'יט בארדו, שנחשבה כ"כוכבת השפה הזרה הראשונה אי=פעם שהגיעה לרמה של הצלחה בין-לאומית הדומה לכישרונות הפופולריים ביותר של אמריקה" ואחד מסמלי המין הידועים ביותר של שנות ה-50 ושנות ה-60 צוטטה לעיתים קרובות כ"אבטיפוס של חתלתולת סקס" וכ"אלילת סקס". מינוג תיארה את צילומי הקידום כ"מיקס המושלם של פלירט, חתלתולה ורוק אנד רול, וחשפה כי "צילמנו את זה במיקום בדרום צרפת, כך שזה (היה קל) לתעל את הרוח של (בריג'יט) בורדו. היא אייקון פרפרנס נהדר, במיוחד בתקופה שבה היא עבדה עם סרז' גינסבורג".

ביקורת וקליטת השיר[עריכת קוד מקור | עריכה]

"Slow" זכה לשבחי ביקורת מצד מבקרי המוזיקה. איתן בראון מניו יורק שיבח את הפקת השיר והעיר: "כל מה שבטופ של הפופ צריך להישמע כמו 'Slow' של קיילי מינוג". עוד הוא הרגיש שרוב השירים באלבומה (Body Language) "מחקים את הצליל שלה, [אם כי] אף אחד מהשירים האחרים באלבום לא מתקרב להישג של 'Slow' והגיע למסקנה כי השיר צריך להוות תבנית לכל זמרי הפופ המגונדרים שמגדירים את עצמם ככאלה". אדריאן בגראנד מ-PopMatters העיר שהשיר היה "אחד הסינגלים החזקים" בקריירה של מינוג, ושיבח את הגישה המינימליסטית שלה לגבי השיר והעיבוד הפשוט שלו. סקירת השיר של המגזין Spin החמיאה לשירה של מינוג ו"יביא את כל הבנים לחצר" ("bring all the boys to the yard" – קטע מהשיר "Milkshake" של הזמרת קליס). אריק סגאי מ-Stylus Magazine העדיף את השירה התובענית של מינוג, ואמר שהמאזין "פתוח לדרישותיה של קיילי, ומוכן לנקוט בכל אמצעי הכרחי כדי להרשים אותה".

סאל צ'ינקוומני מסלנט הרגיש שהשיר הוא אחד מה"מעטים מהרצועות ב-Body Language שמתקרב להתלהבות המועדון המופרזת מ-Fever". כריס טרו מ-AllMusic בחר את השיר כשיא האלבום. אוליב פומטסי מ-GQ חשב שזוהי הרצועה הטובה וה"פתיינית" ביותר של מינוג, והגיע למסקנה כי "אפיון הנשימות הווקאליות על פני סינת'ים מפתים, זה מסוג השירים שיהיו פסקול באותו רגע שבו אתה נועל בטעות את העיניים על זר לוהט במועדון בצורה מושלמת [...] הוא אכן שיר איטי יותר, אבל אל תמחקו את זה מהסיבה הזו". הגרסה של The Abbey Road Sessions לשיר עוררה אף היא תגובות חיוביות. טים סנדרה מ-AllMusic נהנה מ"טייק הופ החושני" בשיר ובחר בו כנקודת השיא באלבום.

ניק לוין מ-BBC Music הרגיש כי השיר קיבל את "המהפך המדהים ביותר" באלבום, ותיאר אותו כ"דשדוש ג'אז מרומז, עם ביצועים ווקאליים ערפדיים". אנני זלסקי מ-The A.V. Club העריכה את אופיו החינני של השיר כ"כניסה צמודה". פיליפ מטוסווג מהMusicOMH העריך את השפעות הג'אז של השיר, וציין שהוא "מרמז שקיילי וג'אז יכולים לעשות דברים גדולים". ג'ף כץ מאיידולטור סימן את השיר כ"העיבוד המחודש הכי מפתיע" באלבום. ג'וד רוג'רס מ-The Quietus, עם זאת, חשה כי השיר אינו מגיב היטב ל"טיפול התזמורתי)".

עיטור והוקרה[עריכת קוד מקור | עריכה]

סאל סינקוומאני מסלנט כלל את "Slow" ברשימת "10 הסינגלים והסרטונים המובילים של 2004" שלו וכינה אותו "אחת הרצועות החמות של השנה". בשנת 2004 בטקס פרסי אייבור נובלו השיר הוצב בקטגוריות "השיר העכשווי הטוב ביותר" ו"הלהיט הבין-לאומי של השנה", אך הפסיד את הפרסים לשירים "Stronger Than Me" של הזמרת איימי ויינהאוס ו-"White Flag" של הזמרת דיידו בהתאמה. בטקס פרסי גראמי ה-47 שנערך בשנת 2005, השיר היה מועמד לפרס גראמי "להקלטת הדאנס הטובה ביותר", אך הפביד לשירה של בריטני ספירס "Toxic", שנכתב במקור עבור מינוג. כדי לחגוג את היום ולנטיין ב-14 בפברואר 2012, החברה הבריטית לאיסוף זכויות יוצרים וארגון זכויות הביצוע PRS for Music ערכו רשימה של עשרת ה"שירים הסקסיים" המובילים והציבו את "Slow" בראש הרשימה. באותה שנה (2012), בחרה מינוג ב-"Slow" כשיר האהוב עליה בכל הזמנים מ-25 שנותיה במוזיקה. ב-2023 היא ציטטה את השיר כנקודת התייחסות לאלבומה של אותה שנה, Tension. בכתיבה ל-Herald Sun קמרון אדמס מיקם את השיר במקום החמישי ברשימת השירים הטובים ביותר של הזמרת לכבוד יום הולדתה ה-50, וכינה אותו כ"בן דודו" של שירה האחר "Can't Get You Out of My Head" גם עם דופק אלקטרוני פשוט מטעה, אבל נוקט בטון הרבה יותר אפל [...] מבחינה ווקלית קיילי עוברת ממנותק לגשמי במרחב של פסוק, ואיכשהו ('Slow') נשמעת כאילו הכל ושום דבר לא קורה בבת אחת"

הופעה מסחרית[עריכת קוד מקור | עריכה]

במדינת הולדתה של מינוג, אוסטרליה, השיר נכנס למקום הראשון במצעדי ה-ARIA והגיע לשיא כששהה 11 שבועות במצעד. בטריטוריה זו, השיר זכה מאוחר יותר למעמד של פלטינה על ידי איגוד תעשיית ההקלטות האוסטרלי (ARIA) על מכירת 70,000 עותקים. באוסטריה, השיר הגיע למקום ה-24 באוסטריה, כשבשיאו הגיע למקום ה-20, כששהה 13 שבועות במצעד. באזור פלנדריה דובר ההולנדית של בלגיה, השיר נכנס למצעד האולטראטופ והגיע למקום ה-15 כשבשיא הוא הגיע למקום התשיעי ושהה עדרה שבועות במצעד. בקנדה, השיר הגיע למקום השישי במצעד הסינגלים הקנדי. בדנמרק, השיר נכנס והגיע למקום הראשון במצעד הסינגלים הדני ושהה תשעה שבועות במצעד.

בצרפת, השיר נכנס והגיע למקום ה-45 במצעד הסינגלים הצרפתי, ושהה 18 שבועות במצעד. בגרמניה השיר הגיע למקום השמיני במצעדי ה-GfK אנטרטיינמנט. באיטליה, השיר הגיע למקום התשיעי ובשיאו הגיע למקום השישי באיגוד תעשיית ההקלטות האיטלקי (מצעד הסינגלים האיטלקי) כששהה שמונה שבועות במצעד. בניו זילנד, השיר הגיע למקום העשירי ובשיא הגיע למקום התשיעי במצעד המוזיקה הרשמי של ניו זילנד כששהה שישה שבועות במצעד. השיר גם הגיע למקום הראשון בספרד. בבריטניה, השיר הגיע למקום הראשון במצעד הסינגלים הבריטי והפך לסינגל השביעי של מינוג שמגיע למקום הראשון באזור. זה זיכה אותה בשיא בהיותה האמנית על שהייתה במשך הזמן הארוך ביותר בפסגת המצעדים בבריטניה. נכון להיום, זהו הסינגל האחרון שלה שהגיע למקום הראשון באנגליה. הסינגל נשאר בעשירייה הראשונה במשך שבועיים ובטופ מאה במשך ארבע עשרה שבועות. בארצות הברית השיר הגיע למקום ה-91 ולמקום הראשון במצעד הבילבורד הוט 100 ובמצעד שירי הדאנס קלאב בהתאמה. זוהי הכניסה האחרונה של מינוג במצעד הבילבורד הוט 100 עד כה.

וידאו קליפ[עריכת קוד מקור | עריכה]

הקליפ הנלווה ל-"Slow" בוים על ידי בילי וואלש ובכוריאוגרפיה של מייקל רוני. הקליפ צולם בברצלונה, ספרד ומתחיל בסצנה של אדם צולל לתוך הבריכה העירונית מונז'ואיק ויוצא מהקצה שלה, שם נמצאים מספר אנשים בלבוש קל מאוד ומשתזפים. מינוג בולטת בסדרה של צילומי זום מרכזיים שונים שוכבת על מגבת בצבע כחול שמיים ולובשת שמלה כחולה חובקת גוף של בלנסיאגה. הסצנות הבאות של הסרטון לוכדות אותה שרה את השיר דרך זוויות מצלמה שונות, במיוחד במהלך הפזמון כאשר זווית המצלמה עוברת לתצוגת "מעוף הציפור" ומראות את מינוג בין דוגמניות חוף המבצעות כוריאוגרפיה מסונכרנת לפי פעימות הריקוד. מבקר מ-District MTV העיר כי הקליפ הראה ש"רחצה מסונכרנת בשמש היא מהנה יותר ממה שזה נשמע". בן טיילור מ-Swide Magazine כלל את הקליפ ברשימת "רגעי הקליפ הטובים ביותר" של מינוג. הסרטון ששימש לקידום השיר, הוקרן בבכורה מוקדם יותר מתאריך היציאה של השיר, ב-21 באוקטובר 2003.

מינוג דיברה על הקליפ ואמרה: "הוא מתרחש בברצלונה באתר הצלילה האולימפי. אני שוכבת במשך כל הקליפ, היות שחשבתי שזו תוכנית ערמומית מאוד. אבל אז בסופו של דבר נאלצתי לשיר ישירות לתוך המצלמה כשהשמש הייתה ממש ליד, אז הדמעות זלגו על פניי! בקליפים תמיד יש רגעים כואבים. או חם מדי או קר מדי או שתמיד יש משהו. זה חלק מהכיף, אני מניחה".

הופעה חיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מינוג ביצעה את Slow ב-6 בנובמבר 2003 בטקס פרסי המוזיקה של MTV אירופה. מאז יציאתו, "Slow" מופיע בכל רשימות סיבוב ההופעות של מינוג, למעט :Anti Tour:. בשנת 2003 היא ביצעה את השיר בקונצרט של לילה אחד בלבד, "Money Can't Buy", ששימש לקידום אלבומה Body Language שהתקיים ב-Hammersmith Apollo בלונדון. בשנת 2005 היא ביצעה את השיר בסיבוב ההופעות שלה "Showgirl: The Greatest Hits Tour". מינוג לא הצליחה להשלים את התור מאחר שאובחנה כחולה בסרטן השד מוקדם, ונאלצה לבטל את החלק האוסטרלי של התור. לאחר שעברה טיפול והחלמה, היא חידשה את סיבוב ההופעות של"Showgirl: The Homecoming Tour" ב-2007. בשנת 2008 היא ביצעה את השיר בסיבוב ההופעות "KylieX2008" שהושק כדי לקדם את אלבום האולפן העשירי שלה X. ההופעה חולקה לארבעה חלקים, ו-"Slow" הופיעה במערכה הרביעית שכותרתה "Xposed". בשנת 2009, היא ביצעה את השיר בסיבוב ההופעות For You, for Me שהיה סיבוב ההופעות הראשון שלה בצפון אמריקה. ב-2011 היא ביצעה את השיר בגרסה עם אוריינטציה לג'אז בסיבוב ההופעות שלה "Aphrodite: Les Folies Tour" שהושק כדי לקדם את אלבום האולפן האחד-עשר שלה Aphrodite. בשנת 2012, את The Abbey Road Sessions על ידי הופעה בהפרומס בהייד פארק. במהלך האירוע, היא שרה את הגרסה התזמורתית של "Slow".

בשנים 2014–2015 מינוג ביצעה את השיר במהלך סיבוב ההופעות שלה "Kiss Me Once" ו-"Kylie Summer 2015", בהתאמה. ההופעות השתמשו בתצוגת תאורת לייזר והציגו שגרת ברייקדאנס בגרסת מטריקס. לסיבוב ההופעות "Golden Tour" מ-2018–2019 מינוג ביצעה "גרסת בר-עור" לשיר. היא הייתה לבושה כולה בלבוש עור והייתה מוקפת בקבוצה של גברים רוכבי אופנועים. כשכתב עבור News.com.au, ניק בונד הרגיש שההופעה מציגה את יכולתה של הזמרת "להפיח חיים חדשים בכמה מהלהיטים הבלתי נמנעים שלה באמצעות עיבודים חדשים ומופלאים". מאשאפ "פועם" של "Slow" ושירו של דייוויד בואי "Fashion" משנת 1980 בוצעו במהלך סיבוב ההופעות של מינוג בקיץ 2019. היא לבשה תלבושת נהג מרוצים אדומה לוהטת והצטרפו אליה רקדנים גברים בבלייזרים ורודים לבושי קילט. תומאס הובס מ-Evening Standard הדגיש את ההופעה הזו של מינוג כאחד הרגעים הטובים ביותר שלה בהופעה. הובס גם שיבח את מינוג שנראתה "בכל אינץ' באייקון". מינוג חזרה על ההופעה במהלך הופעתה ב-"The Graham Norton Show" בנובמבר 2019. מאשאפ "דיסקו סקסי ורפה" של "Slow" ו-"Love to Love You Baby" של דונה סאמר בוצע על ידי הזמרת, שלבשה סרבל זהב בהשראת שנות ה-70 בהופעת הסטרימינג בשידור חי Infinite Disco של מינוג. ההופעה זכתה לשבחים על ידי קייט סולומון מהעיתון i שהדגישה את ה"עיבוד הבאסי החושני" שלה.

מיקומי שיא[עריכת קוד מקור | עריכה]

‏  מצעדים ודירוגים (2003)
מדינה מצעד מיקום שיא
אוסטריה Ö3 אוסטריה טופ 40‏ 20
אוסטרליה מצעד הסינגלים האוסטרלי 1
איטליה מצעד הסינגלים האיטלקי 6
אירלנד מצעד הסינגלים האירי 5
גרמניה GfK – טופ 100 8
דנמרק היטליסטן 1
הולנד מצעד 40 הסינגלים ההולנדיים 8
יוון IFPI Greece 3
ניו זילנד המצעד הניו זילנדי הרשמי 9
ספרד PROMUSICAE 1
סקוטלנד מצעד הסינגלים הסקוטי 1
פינלנד המצעדים הפיניים הרשמיים 3
צרפת SNEP 45
קנדה קנדה הוט 100 6
קרואטיה טופ ליסטה 3
רומניה מצעד השירים הרומני 1
שווייץ המצעד השווייצרי 18

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]