Super Mario Galaxy

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
Super Mario Galaxy
スーパーマリオギャラクシー
כללי
תאריך הוצאה 1 בנובמבר 2007 עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה משחק פלטפורמה, משחק פעולה-הרפתקאות
מספר שחקנים 1–2
פיתוח נינטנדו EAD עריכת הנתון בוויקינתונים
הוצאה לאור נינטנדו עריכת הנתון בוויקינתונים
ארץ מקור יפן עריכת הנתון בוויקינתונים
סדרה סופר מריו
דרישות תוכנה
מצבי משחק משחק וידאו למשתתף יחיד עריכת הנתון בוויקינתונים
פלטפורמות Wii, Wii U עריכת הנתון בוויקינתונים
המשחק הקודם Super Mario Sunshine
המשחק הבא Super Mario Galaxy 2
www.nintendo.co.jp/wii/rmgj/
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

Super Mario Galaxy הוא משחק וידאו משנת 2007 שפותח ושווק על ידי חברת נינטנדו עבור קונסולת ה-Wii. זהו משחק התלת מימד השלישי בסדרת סופר מריו.

משחקיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

בתור מריו, השחקן יוצא למסע להצלת הנסיכה פיץ', להציל את היקום מבאוזר ולאסוף 120 כוכבי כוח. לאחר מכן השחקן יכול לשחק במשחק בתור לואיג'י. המשחק מורכב מגלקסיות מלאות בכוכבי לכת ועולמות קטנים, עם וריאציות שונות של כוח המשיכה, המרכיב המרכזי של המשחק. דמות השחקן נשלטת באמצעות שלט ה-Wii ו־Nunchuk, ומשלימה משימות, נלחמת בבוסים ומגיעה לאזורים מסוימים כדי לאסוף כוכבי כוח. רמות מסוימות משתמשות בפונקציות של שלט ה־Wii המבוססות על תנועה.

הפצה[עריכת קוד מקור | עריכה]

נינטנדו EAD החלה לפתח את Super Mario Galaxy לאחר יציאתו של המשחק Donkey Kong Jungle Beat בסוף שנת 2004. המשחק יצא ככותר Nintendo Selects ב-2011, כהורדה דרך ה-eShop של קונסולת ה-Wii U בשנת 2015, ב-Nvidia Shield בסין ב-2018. משחק ההמשך, Super Mario Galaxy 2, יצא ל-Wii בשנת 2010.

גרסת נינטנדו סוויץ'[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-18 בספטמבר 2020, המשחק יצא כחלק מחבילת Super Mario 3D All-Stars עבור קונסולת הנינטנדו סוויץ' לצד Super Mario 64 ו-Super Mario Sunshine.

ההצלחה של המשחק[עריכת קוד מקור | עריכה]

Super Mario Galaxy זכה להצלחה רבה, והוכרז כאחד המשחקים הטובים בסדרת סופר מריו ואחד ממשחקי הווידאו הטובים בכל הזמנים. בשנת 2019, Super Mario Galaxy היה המשחק בעל הדירוג הגבוה ביותר בכל הזמנים באתר GameRankings. הוא זכה לשבחי ביקורת יוצאי דופן, במיוחד על הגרפיקה של המשחק, הפסקול, התפאורה והעלילה. הוא זכה במספר פרסים, והפך לכותר הנינטנדו הראשון שזכה בפרס באפט"א למשחקים למשחק הטוב ביותר.[1] המשחק הוא משחק ה-Wii התשיעי הנמכר ביותר בעולם עם מכירות של 12.80 מיליון עותקים.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ "Games in 2009". BAFTA Awards. British Academy of Film and Television Arts. נבדק ב-14 במרץ 2015. {{cite web}}: (עזרה)