גודזילה נגד קונג

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
גודזילה נגד קונג
Godzilla vs Kong
כרזת הסרט
כרזת הסרט
מבוסס על גודזילה, קינג קונג
בימוי אדם וינגרד
הופק בידי מרי פרנט
אלכס גרסיה
אריק מקנולד
בריאן רוגרס
תסריט טרי רוסיו
מייקל דוהרטי
זאק שילדס
שחקנים ראשיים אלכסנדר סקושגורד
מילי בובי בראון
אייזה גונזלס
רבקה הול
בריאן טיירי הנרי
שון אוגורי
ג'וליאן דניסון
קייל צ'נדלר
דמיאן ביצ'יר
מוזיקה Junkie XL
צילום בן סירסין
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
חברת הפקה Legendary pictures
חברה מפיצה האחים וורנר
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה, הפצה לאולמות הקולנוע עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה

ישראלישראל 3 ביוני 2021

ארצות הבריתארצות הברית 31 במרץ 2021
משך הקרנה 113 דקות
שפת הסרט אנגלית
סוגה פעולה, סרט מדע בדיוני, קאייג'ו
תקציב 200-155 מיליון דולר
הכנסות 415.6 מיליון דולר
הכנסות באתר מוג'ו godzillavskong
סרט קודם גודזילה: מלך המפלצות
סרט הבא גודזילה נגד קונג: האימפריה החדשה
www.godzillavskong.com
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

גודזילה נגד קונגאנגלית: Godzilla vs. Kong) הוא סרט מפלצות אמריקאי משנת 2021. זהו סרט קרוסאובר בין הזכיונות "גודזילה" ו"קינג קונג" והוא מהווה חלק מזכיון יקום המפלצות של אולפני לג'נדרי. סרט זה אמור היה לצאת לאקרנים ב-20 בנובמבר 2020 בארצות הברית, אולם בסופו של דבר נדחתה יציאת הסרט ל-31 במרץ 2021, בעקבות התפרצות מגפת הקורונה.[1] במאי הסרט הוא אדם וינגרד ומככבים בו השחקנים אלכסנדר סקארסגארד, מילי בובי בראון, רבקה הול, בריאן טיירי הנרי, שון אוגורי, אייזה גונזלס, קייל צ'נדלר ודמיאן ביצ'יר. הצילומים שלו החלו ב-2018 וצולמו בהוואי ובאוסטרליה.

הסרט עצמו קיבל שבחים ביקורתיים על האפקטים, הוויזואליות ואופן הפעולה, אף שהתסריט והדמויות האנושיות נקטלו בידי המבקרים. הסרט שבר מספר שיאי קופות ונהיה ללהיט הסטרימינג המכניס ביותר בהיסטוריה של שרתי ה-HBO Max עד שהפסיד לסרט "מורטל קומבט".

עלילת הסרט[עריכת קוד מקור | עריכה]

חמש שנים לאחר מאורעות "גודזילה: מלך המפלצות", קינג קונג לכוד בתוך כיפה מתקדמת עצומה המדמה את פני האי שלו, זאת לאחר שהאקולוגיה על אי הגולגולת נפגעה כתוצאה מסופות גשמים אדירות שנכנסו לאי. את קונג מבקרת ג'יה (קיילי הוטל), ילידת האי האחרונה מסוגה לאחר ששאר הילידים מתו מהאסון הקטסטרופלי המסוגלת לתקשר באמצעות שפת סימנים ובתה המאומצת של המדענית ד"ר אילין אנדרוס (רבקה הול).

ברני הייס (בריאן טיירי הנרי), טכנאי חובב קונספירציות העובד בבסיס של תאגיד "אייפקס" הממוקם בפלורידה ומוצא נתונים מרשיעים על החברה המצביעים על קנוניה בה עוסקים אנשי אייפקס. עם זאת, גודזילה לפתע תוקף את המבנה ובעקבות כך ברני מועד לפני מתקן מסיבי בלתי מזוהה. מדיסון ראסל (מילי בובי בראון), לאחר שהיא מעריצה את התיאוריות של ברני, מגייסת את ידידה ג'וש ולנטיין (ג'וליאן דניסון) על מנת לחקור את התקפותיו של גודזילה.

וולטר סימונס (דמיאן ביצ'יר), המנכ"ל של תאגיד אייפקס מגייס את נתן לינד (אלכסנדר סאקרסגארד), גאולוג וחובב קונספירציות על תאוריית כדור הארץ החלול על מנת להנחות ולמצוא מקור-כוח חלופי הנמצא בכדור הארץ החלול, מקום מולדתם של הטיטאנים. תחילה נתן מסרב לבקשה עקב מותו של אחיו שניסה להיכנס לאותו המקום אך מסכים אחר-כך לאחר שוולטר מסביר לו כי פיתח כלי רכב המסוגלים להתנגד לתנאי המקום.

נתן מגיע לאי הגולגולת ומשכנע את אילין לתת לקונג להנחות את החבורה על הכניסה לכדור הארץ החלול הממוקמת באנטארקטיקה. נתן, אילין, ג'יה וצוות אנשי אייפקס בראשותה של מאיה (אייזה גונזלס), בתו של וולטר, עולים על ארבה בפיקודו של הצי האמריקאי הנושאת את קונג כבול בשרשראות. גודזילה לפתע תוקף את הארבה ואת שיירת הספינות ומביס את קונג, אך נסוג לאחור לאחר ששאר הספינות משביתות את כוחן וגורמות לו לחשוב שהן נהרסו לחלוטין. על מנת להימנע מהתקפה נוספת של גודזילה, קונג מובל לאנטארקטיקה באמצעות מסוקים וג'יה משכנעת אותו להיכנס למערה בעוד שהם עוקבים אחריו באמצעות אותם כלי הרכב שוולטר נתן לחבורה.

מדיסון וג'וש מוצאים את ברני, שבהמשך מצטרף לחקירתם. הם מתקדמים לבסיס אייפקס ההרוס שבפלורידה וברני מגלה כי אותו המתקן המסיבי הבלתי מזוהה נעלם אך שלושתם מגלים בסיס תת-קרקעי סודי שבאמצעותו השלושה מובלים בדרך תת-קרקעית המובילה לבסיס אייפקס נוסף הממוקם בהונג קונג. שם הם נתקלים במכה-גודזילה - רובוט מפלצתי בדמותו של גודזילה שנבנה בידי תאגיד אייפקס למטרה אחת ויחידה: לשים קץ לטיטאנים ולאפשר לאנושות כולה לחזור למקומה הראוי בראש שרשרת המזון. מכה-גודזילה נשלט טלפתית על ידי מהנדס הרובוטיקה של אייפקס רן סריזאווה (שון אוגורי), בנו של המדען היפני ד"ר אישירו סריזאווה המנוח. רן מצליח לשלוט במכה-גודזילה באמצעות אלקטרודות המחוברות לרשתות העצביות בגולגולתו של גידורה, אך הניסויים של מכה-גודזילה נגמרים בכישלון כל פעם מחדש עקב מגבלות של חשמל ואנרגיה בגלל שימוש מופרז בצרחה הפרוטונית: תותח-אנרגיה אימתני של מכה-גודזילה המסוגל לחתוך בניינים, קרקע ואף מפלצות אחרות. וולטר מעוניין לרתום את האנרגיה של כדור הארץ החלול כדי להתניע את מכה-גודזילה ולחסל את הטיטאנים.

במעמקי כדור הארץ החלול, קונג והחבורה מגלים מערכת אקולוגית הדומה לזו שנכחה בעבר באי הגולגולת. הם מגלים גם מבנה אדיר שנבנה בידי המין של קונג ושם כס מלכות וגרזן קרב שעשוי מיצור אחר ממינו של גודזילה ועל פי כך מגלים כי הייתה מלחמה בין מינו של קונג ולמינו של גודזילה. כאשר מאיה ושאר אנשי אייפקס מגלים את מקור-הכוח, צוותה של מאיה שולח את חתימת האנרגיה של אותו מקור-הכוח לבסיס אייפקס שבהונג קונג ומחדירים את האנרגיה למכה-גודזילה. בגלל הפעלתו של מכה-גודזילה, גודזילה עצמו נמשך להונג קונג וחש בקונג עצמו מתחת לאדמה. באמצעות הקרן האטומית שלו, גודזילה קודח בור ענק באדמה שחושף את קונג, לאחר שקונג הורג את מאיה ואת צוותה. אילין, נתן וג'יה עולים לפני השטח, וצופים בקונג נלחם בגודזילה. למרות כי נראה כי קונג מביס את גודזילה, גודזילה מוכיח כי ידו על העליונה בעוד שקונג מאבד את הכרתו.

מדיסון, ג'וש וברני נתפסים בידי האבטחה של אייפקס ומובאים לוולטר, שמצווה על רן להפעיל את מכה-גודזילה כדי שיחסל את קונג וגודזילה. רן מזהיר את וולטר שהאנרגיה עלולה לחבל בבקרה של מכה-גודזילה אך האחרון מתעלם מאזהרותיו ומצווה בכל זאת להפעיל את הרובוט. כתוצאה מכך, התודעה של גידורה משתלטת על מכה-גודזילה והרובוט מאבד שליטה, מוחץ את וולטר למוות ומחשמל למוות את רן ופורץ החוצה, כדי לחסל את גודזילה וקונג. התודעה של גידורה מזהה את גודזילה והשניים נלחמים, כשבסוף מכה-גודזילה מביס את גודזילה.

כשקונג חוזר לחיים, לאחר שנתן מפוצץ את כלי הרכב המיוחד על חזהו, ג'יה משכנעת אותו לעזור לגודזילה נגד מכה-גודזילה. קונג וגודזילה משתפים פעולה לבסוף אך מכה-גודזילה בכל זאת מצליח לגבור על השניים, בשל יכולותיו המכניות המתקדמות וכוחו הפיזי הרב. עם זאת, ג'וש שופך את משקה האלכוהול של ברני על מחשב הבקרה של מכה-גודזילה, דבר הגורם לקצר ברובוט המפלצתי. רגע לפני שמכה-גודזילה משפד את ראשו של קונג באמצעות זנבו הקטלני, גודזילה מנצל את ההזדמנות וטוען את גרזנו של קונג באנרגיה האטומית שלו, דבר המאפשר לקונג לגבור על מכה-גודזילה וקונג מחסל את הרובוט בכך שתולש את ראשו ושואג שאגת ניצחון. גודזילה מודה לקונג על העזרה שלו בקרב ודרכם של השניים מפוצלת.

זמן מה לאחר מכן, מונארך הקימו עמדת תצפית בכדור הארץ החלול, שם קונג שולט ובזה מסתיים הסרט.

שחקנית ודמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • קייל צ'נדלר - ד"ר מארק ראסל: אביה של מדיסון.
  • מילי בובי בראון - מדיסון ראסל: בתם של מארק ואמה. מדיסון, בניגוד מוחלט לשאר הדמויות, מאמינה כי ישנה סיבה להתנהגותו הפראית של גודזילה, כשהיא חושדת בקנוניה שגובשה בידי תאגיד אייפקס. מילי בובי בראון תיארה את הסרט כמסע ההתבגרות עבור מדיסון וציינה כי מאז מאורעות הסרט הקודם, דמותה של מדיסון "התבגרה" והפכה ל"עצמאית" יותר.
  • אלכסנדר סקארסגארד - ד"ר נתן לינד: גאולוג שעובד בשיתוף פעולה הדוק לצד קונג ומחפש את כדור הארץ החלול. סקארסגארד תיאר את נתן כמחווה לסרטי שנות השמונים, בהם אינדיאנה ג'ונס, בעקבות האוצר הרומנטי, נשק קטלני ומת לחיות.
  • דמיאן ביצ'יר - וולטר סימונס: מיליארדר כוחני שייצר את "מכה-גודזילה" - פתרון לבעיית הטיטאנים המאיימת על האנושות ואביה של מאיה. סימונס הוא הנבל האנושי הראשי.
  • אייזה גונזלס - מאיה סימונס: מנהלת אייפקס ובתו של ויליאם ההולכת לצידו. גונזלס תיארה את דמותה בסרט כ"אישה חכמה מאוד מאחורי החברה" וגם תיארה את הסרט כ"קומי מעט". גונזלס ציינה כי נהנתה מהעובדה כי דמותה היא אישה לטינית עם משרה גבוהה שלא נאלצית להיכנס לסטאריוטיפ.
  • רבקה הול - ד"ר אילין אנדרוס: אנתרופולוגית העובדת בסוכנות מונארך ואימה המאמצת של ג'יה. הול הגדירה את השתתפותה כ"מוחצת" בשל היות שזהו הפרויקט הקולנועי הראשון שלה לאחר הריונה, אך מצאה כי החוויה "מרגשת". הול תיארה את אילין כ"ג'יין גודול של קינג קונג".
  • בריאן טיירי הנרי - ברני הייס: טכנאי אייפקס לשעבר שהפך לתאורטיקן המסייע למדיסון וג'וש לחשוף את המזימה של אייפקס. הנרי ציין כי מותה הטרגי של אשתו של ברני הפך את הדמות לאובססיבית לחשיפת המזימה של אייפקס. בשל אופיו המגן של ברני על מדיסון וג'וש, הנרי השווה את ברני באופן קומי לבריין, אשת טארת'.
  • שון אוגורי - רן סריזאווה: בנו של המדען היפני המנוח אישירו סריזאווה, מדען ומהנדס הטכנולוגיה הראשי של אייפקס. אוגורי תיאר את מטרתו של רן כניסיון "להגן על כדור הארץ", אולם מאמציו שונים לחלוטין משל כולם, במיוחד משל אביו המנוח.
  • ג'וליאן דניסון - ג'וש ולנטין: ידידה הפחדן של מדיסון ומתכנת מחשבים.
  • לאנס רדיק - ג'ויילרמין.
  • האקים קה-קזים - אדמירל וילקוקס.
  • רוני צ'יאנג - ג'יי ויין.
  • כריס צ'וק - בן.
  • ון מרטן - עוזר של ד"ר צ'ן.
  • קיילי הוטל - ג'יה: בתה המאומצת של אילין אנדרוס והמתקשרת של קינג קונג.

מפלצות המופיעות בסרט[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • קונג - גורילה מפלצתי המתואר כאחרון מסוגו ונערץ כמלך וכאל באי הגולגולת על ידי ילידי האי. הגיבור הראשי של הסרט. לבסוף הוא הורג את מכה-גודזילה וחוזר לכדור הארץ החלול לאחר שכרת ברית עם גודזילה.
  • גודזילה - טורף אלפא קדמוני שקיומו נשמר בסוד על ידי סוכנות מונארך מאז שנת 1954. הגיבור המשני של הסרט. בסרט גודזילה משמיד אזורים ברחבי העולם כדי למצוא את מכה-גודזילה ולחסלו.
  • קינג גידורה - המכונה גם כ"מונסטר זירו", וייוורן תלת-ראשי חוצני עצום המזכיר את הידרה מהמיתולוגיה היוונית. בסרט החדש, מתואר כי מוחו משתלט על מכה-גודזילה וגורם לרובוט המפלצתי לאבד את עשתונותיו ולהפוך למכונה-הרג עצומה בלתי ניתנת לעצירה.
  • מכה-גודזילה - מפלצת רובוטית המבוססת על דמותו של גודזילה אך פועלת כנגדו. הנבל הראשי של הסרט. מכה-גודזילה במקור נוצר כדי להכחיד את הטיטאנים אחת לתמיד ולאפשר לאנושות כולה לחזור למקומה הראוי בראש שרשרת המזון, אך בגלל האנרגיה של כדור הארץ החלול, מערכות הבקרה של הרובוט עוברות תקלה ומכה-גודזילה מאבד שליטה. קונג לוקח את הגרזן הטעון שלו ומרטש את מכה-גודזילה למוות לחתיכות ותולש את ראשו.
  • זוחלי הגולגולת: אוכלי-נבלות שהופיעו בסרט השני ביקום הקולנועי אשר כעת משמשים כבובות-ניסויים עבור מכה-גודזילה. מופיע פרט המכונה כ"מספר 10" אשר מנסה לטרוף למוות את מדיסון אך נתפס על ידי מכה-גודזילה ונחתך לשניים באורך על ידי הצרחה הפרוטונית של מכה-גודזילה.
  • וורבאט: נחשים מפלצתיים הנמצאים בכדור הארץ החלול. מופיעים צמד פרטים הנלחמים נגד קינג קונג ומחוסלים בכך שקונג משפד את ראשו של פרט אחד ותולש את ראשו של השני.

פיתוח[עריכת קוד מקור | עריכה]

חברת אולפני לג'נדרי אישרה ביולי 2014 במהלך הקומיקון של סן דייגו שהחברה רכשה את הזכויות להפקת סרטים מבית חברת טוהו. בספטמבר 2015 לג'נדרי הכריזו שהסרט "קונג: אי הגולגולת" לא יפותח בשיתוף פעולה עם סרטי יוניברסל (שהפיקו את סרט קונג הקודם, "קינג קונג" משנת 2005). במקום זאת החברה תשתף פעולה עם האחים וורנר, לצורך פיתוח יקום קולנועי סביב גודזילה וקינג קונג.

באוקטובר 2015 הוכרז על תוכנית לאיחוד בין קונג לגודזילה בסרט "גודזילה נגד קונג" שצפוי לצאת לאקרנים בשנת 2020. החברה תכננה לייצר סדרת סרטים שמרכזה הוא חברת "מונרך" (הסוכנות הממשלתית שהופיעה בסרט "גודזילה"). לאחר מכן הוכרז שהסרט "קונג: אי הגולגולת" יאזכר אף הוא את ארגון "מונרך".

במאי 2016 האחים וורנר הכריזו שהסרט "גודזילה נגד קונג" ייצא לאקרנים ב-29 במאי 2020 וכי הסרט "גודזילה: מלך המפלצות" ייצא לאקרנים ב-22 במרץ 2019. באוקטובר 2016 אולפני לג'נדרי הכריזו שהסרט "גודזילה: מלך המפלצות" יצולם ברפובליקה העממית של סין. באותו החודש נודע שהחברה מתכננת חדר תסריטים ליצירת יקום קולנועי משותף של קונג וגודזילה, עם אוסקר גרסיה כתסריטאי ראשי.

בתחילת ינואר 2017, מייסד אולפני לג'נדרי, תומאס טל (Thomas Tull) הודיע על התפטרותו מהחברה אך נשאר המפיק הראשי של סדרת הסרטים, שכונתה MonsterVerse. במרץ 2017 החברה אספה צוות תסריטאים לפיתוח היקום הקולנועי ושיתפה פעולה עם טרי רוסיו, התסריטאי שהיה שותף לכתיבתו של תסריט מוקדם ל"גודזילה" משנת 1998.

עתיד[עריכת קוד מקור | עריכה]

במרץ 2019, הצהיר המפיק אלכס גרסיה כי אולפני לג'נדרי קיוו להפקת סרטי המשך אם הסרט יצליח. בפברואר 2021, וינגרד הצהיר "אני יודע לאן נוכל ללכת עם סרטים עתידיים". עם זאת, וינגרד ציין כי יקום המפלצות של אולפני לג'נדרי נוצר "במידה מסוימת" כדי להוביל לסרט "גודזילה נגד קונג". הוא גם ציין כי יקום המפלצות של אולפני לג'נדרי נמצא ב"פרשת דרכים" וקבע: "זה באמת בנקודה בה הקהל צריך קצת להתקדם ולהצביע לעוד דברים כאלה. אם הסרט יהיה להצלחה, ברור שהם ימשיכו קדימה".

ב-4 באפריל 2021, ג'ושוע גרוד, המנכ"ל של אולפני לג'נדרי הצהיר "יש לנו מספר רעיונות להמשכים פוטנציאליים". בטוויטר גם נפתחה עצומה להמשך יקום המפלצות של אולפני לג'נדרי שזכתה לתמיכה מג'ורדן ווגט-רוברטס (במאי הסרט "קונג: אי הגולגולת") וזכתה להכרה מצד אולפני לג'נדרי.

סרט ההמשך, "גודזילה x קונג: האימפריה החדשה", הוכרז במרץ 2022 ויצא לאקרנים באפריל 2024.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא גודזילה נגד קונג בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ D'Alessandro, Anthony (12 ביוני 2020). "'Matrix 4' Moves To 2022, 'Godzilla Vs. Kong' Stomps To 2021 & More: Warner Bros. Release Date Change Friday". Deadline Hollywood. נבדק ב-12 ביוני 2020. {{cite web}}: (עזרה)