אהרן מרדכי רוקח – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
מ רחוק מדי לדעתי
שורה 16: שורה 16:
אשתו שרה לאה מנהלת כיום את מוסדות "בית מלכה" של החסידות, ועומדת לצד חמותה בראשות ארגון נשות החסידות.
אשתו שרה לאה מנהלת כיום את מוסדות "בית מלכה" של החסידות, ועומדת לצד חמותה בראשות ארגון נשות החסידות.


לרב אהרן מרדכי ושרה לאה רוקח שלושה עשר ילדים. בנו הגדול שלום נישא לחנה בתיה, בתו של הרב יחיאל מאיר פנט, חסיד בעלז ו[[ר"מ]] בישיבת [[חסידות נדבורנה|נדבורנה]] ב[[בני ברק]]{{הערה|1=[http://www.bhol.co.il/Article.aspx?id=54695 חתונת בעלזא] באתר [[בחדרי חרדים]]. בסוף הכתבה רשימת קישורים לכתבות נוספות בנושא החתונה.}}. בתו מלכה אסתר נישאה לאברהם ספרין, נכדו של רבי יצחק שלמה מ[[חסידות קומרנה|קומרנה]]{{הערה|1=[http://www.jdn.co.il/news/360127 שמחת בית בעלזא] באתר [[jdn]].}}. בנו אברהם שמואל צבי נישא לשפרה לאה בתו של הרב [[מאיר דב רכניצר]], ראש ישיבת בעלז ב[[חיפה]].
לרב אהרן מרדכי ושרה לאה רוקח שלושה עשר ילדים. בנו הגדול שלום נישא לחנה בתיה, בתו של הרב יחיאל מאיר פנט, חסיד בעלז ו[[ר"מ]] בישיבת [[חסידות נדבורנה|נדבורנה]] ב[[בני ברק]]{{הערה|1=[http://www.bhol.co.il/Article.aspx?id=54695 חתונת בעלזא] באתר [[בחדרי חרדים]]. בסוף הכתבה רשימת קישורים לכתבות נוספות בנושא החתונה.}}. בתו מלכה אסתר נישאה לאברהם ספרין, נכדו של רבי יצחק שלמה מ[[חסידות קומרנה|קומרנה]]{{הערה|1=[http://www.jdn.co.il/news/360127 שמחת בית בעלזא] באתר [[jdn]].}}. בנו אברהם שמואל צבי נישא לשפרה לאה בתו של הרב [[מאיר דב רכניצר]], ראש ישיבת בעלז ב[[חיפה]]. בתו נחמה גולדה התארסה לבחור שלום אריה צויבל בן הרב אהרן מחסידי בעלזא בירושלים.


==הערות שוליים==
==הערות שוליים==

גרסה מ־15:08, 17 באוגוסט 2016

הרב אהרן מרדכי רוקח

הרב אהרן מרדכי רוקח (נולד בז' בחשוון ה'תשל"ו, 12 באוקטובר 1975) הוא בנו היחיד של האדמו"ר מבעלזא הרב ישכר דב רוקח והמיועד לרשת את מקומו בבוא היום. בקרב חסידי בעלז הוא מכונה "הרב הצדיק" (גם ללא הזכרת שמו).

ביוגרפיה

אהרן מרדכי רוקח נולד לאדמו"ר מבעלזא הרב ישכר דב רוקח ולשרה, בתו של הרב משה יהושע הגר, האדמו"ר מויז'ניץ. הולדתו הייתה מהולה בציפייה רבה, מאחר שאביו היה הממשיך של שושלת בעלזא שהושמדה בשואה, והבן אהרן מרדכי נולד לאחר למעלה מעשר שנות נישואין של האדמו"ר. בתקופה שקדמה ללידתו הורחקה אמו מעין רואים מחשש לעין הרע, ובמשך רוב הזמן שהתה בדירת מסתור ביישוב סביון. דבר ההריון נשמר בסוד כמוס. הוא נקרא על שם סבו, הרב מרדכי רוקח מבילגוריי, ואחיו של הסב - האדמו"ר מבעלז רבי אהרן רוקח.

בר המצווה של אהרן מרדכי נערכה בבית הכנסת הגדול של חסידות בעלזא בקריית בעלז בירושלים. המבנה היה עדיין בשלבי בנייה ומאמצים הושקעו כדי להכשיר את המקום לקליטת רבבות חוגגים, לאור רצון האדמו"ר לקיים אירוע היסטורי זה בבית מדרשו החדש. בחגיגת בר המצוה השתתף המנהיג החרדי ליטאי הרב שך.

עד לשידוכיו למד אהרן מרדכי תורה וחסידות בבית אביו, מפי טובי המלמדים בחצר בעלזא. באותן שנים הוא מיעט בקשר עם אנשים שלא מהחצר, ולא הופיע בציבור מלבד בימי שבת וחג, בהם השתתף בטישים ובתפילות אצל אביו.

בו' בתמוז תשנ"ב, בגיל 16 וחצי, השתדך אהרן מרדכי עם שרה לאה, בתו של הרב שמעון למברגר, גאב"ד מאקאווא. במסיבת השידוכין השתתפו אלפי חסידים, בהם כמה מאות מאירופה ומארצות הברית. הזוג התחתן בט"ז באב תשנ"ג, (3 באוגוסט 1993). החתונה נערכה באוהל ענק ("שאטער" בעגה החסידית), שהוקם ברחבת בית הכנסת הגדול בקריית בעלז שבירושלים. על פי הערכות המשטרה נכחו בטקס החופה כשישים אלף משתתפים. בסעודת החתונה, שהוכנה למוזמנים בלבד, נטלו חלק כשלושים אלף בני אדם.

הרב אהרן מרדכי רוקח עובר לפני התיבה בבית המדרש הגדול של החסידות לעתים קרובות, ולעתים גם במקום אביו, בתפילת מוסף של שבת, כאשר אביו מורה לו לעשות זאת. בשנת תש"ע נתמנה על ידי אביו האדמו"ר להיות "מסדר קידושין" בחופות במקומו. עם השנים מתחזק מעמדו בניהולם הגשמי והרוחני של מוסדות בעלז. הוא יוצא מדי פעם למסעות בקהילות חסידי בעלזא בעולם, לצורך גיוס תרומות עבור מוסדות בעלזא בישראל. באחת הפעמים ביקר אצל דודו, האדמו"ר רבי אהרן טייטלבוים מסאטמר (הרבנית סאשה, אשתו של רבי אהרן, היא אחות אמו של הרב אהרן מרדכי). הביקור נתפס בציבור החרדי כפגישת פיוס בין שתי החצרות. פיוס מלא הושג כאשר נפגש אביו עם הרב אהרן בשנת 2012.

אשתו שרה לאה מנהלת כיום את מוסדות "בית מלכה" של החסידות, ועומדת לצד חמותה בראשות ארגון נשות החסידות.

לרב אהרן מרדכי ושרה לאה רוקח שלושה עשר ילדים. בנו הגדול שלום נישא לחנה בתיה, בתו של הרב יחיאל מאיר פנט, חסיד בעלז ור"מ בישיבת נדבורנה בבני ברק[1]. בתו מלכה אסתר נישאה לאברהם ספרין, נכדו של רבי יצחק שלמה מקומרנה[2]. בנו אברהם שמואל צבי נישא לשפרה לאה בתו של הרב מאיר דב רכניצר, ראש ישיבת בעלז בחיפה. בתו נחמה גולדה התארסה לבחור שלום אריה צויבל בן הרב אהרן מחסידי בעלזא בירושלים.

הערות שוליים

  1. ^ חתונת בעלזא באתר בחדרי חרדים. בסוף הכתבה רשימת קישורים לכתבות נוספות בנושא החתונה.
  2. ^ שמחת בית בעלזא באתר jdn.