טלנובלה בע"מ – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
אין תקציר עריכה
שכתוב ועריכה
שורה 1: שורה 1:
{{לשכתוב}}

'''"טלנובלה בע"מ"''' היא שמה של [[תוכנית טלוויזיה]] המשתייכות לז'אנר [[הטלנובלות|טלנובלה]] מבית היוצר של ערוץ [[HOT|HOT3]] ושל "דרסט הפקות".
'''"טלנובלה בע"מ"''' היא שמה של [[תוכנית טלוויזיה]] המשתייכות לז'אנר [[הטלנובלות|טלנובלה]] מבית היוצר של ערוץ [[HOT|HOT3]] ושל "דרסט הפקות".


שורה 45: שורה 43:
* עלמה אונגר ([[הדס מורנו]]): בתם של נפתלי וניצה ואחותו של כפיר, משמשת כעוזרת במאי לשחר. בחורה צעירה מאוד, אך לה בן זוג כבר מספר שנים בשם עילי, שאיתו לא מצליחה להסתדר. עלמה עוברת במהלך הסדרה מכשולים רבים (משפחתיים ואישיים) ומספר אהבות- שהעיקרית בהם היא אודי.
* עלמה אונגר ([[הדס מורנו]]): בתם של נפתלי וניצה ואחותו של כפיר, משמשת כעוזרת במאי לשחר. בחורה צעירה מאוד, אך לה בן זוג כבר מספר שנים בשם עילי, שאיתו לא מצליחה להסתדר. עלמה עוברת במהלך הסדרה מכשולים רבים (משפחתיים ואישיים) ומספר אהבות- שהעיקרית בהם היא אודי.


* אודי בן-ציון ([[דוד וקסמן]]): נער צעיר מהפריפריה שמגיע לתל אביב במטרה לכבוש את דנה בלום, משמש כנער מים בסדרה. אודי הוא בחור חסר בטחון וביישן אך נחוש. מאוהב קשות בדנה בלום, אך מתאהב במהלך הסדרה בעלמה. מתחבר לשחר, במאי הסדרה.
* אודי בן-ציון ([[דוד וקסמן]]): נער צעיר מהפריפריה שמגיע לתל אביב במטרה לכבוש את דנה בלום, כמסווה משמש כנער מים בסדרה. אודי הוא בחור חסר בטחון וביישן אך נחוש במטרותיו. במהלך הפרקים מתחבר עם שחר הבמאי ועם עלמה, בתו של המפיק.


* טליה בורשטיין ([[שרון מלכי-שמש]]): תסריטאית הבית של "שוס" לשעבר. אישה מתוסבכת, נקמנית, מרושעת וקיצונית חסרת גבולות. מחליטה לנקום בכל מי שבדרכה, ובעיקר ברננה, התסריטאית נושאת הכתר של "שוס".
* טליה בורשטיין ([[שרון מלכי-שמש]]): תסריטאית הבית של "שוס" לשעבר. אישה מתוסבכת, נקמנית, מרושעת וקיצונית חסרת גבולות. מחליטה לנקום בכל מי שבדרכה, ובעיקר ברננה, התסריטאית העכשווית של הערוץ.


===דמויות נוספות===
===דמויות נוספות===
* גרשון חבייה ([[אלברט אילוז]]): לשעבר מאפיונר קשוח, מנהל [[חומוס|חומוסייה]] ודואג קשות לבתו, שרית.
* גרשון חבייה ([[אלברט אילוז]]): לשעבר מאפיונר קשוח, מנהל [[חומוס|חומוסייה]] ודואג בצורה מוגזמת לבתו, שרית.
* עילי קרקוקלי-טננבאום ([[זהר ליבה]]): [[חייל]]. חברה של עלמה אונגר. אדם אלים, קשוח וקיצוני.
* עילי קרקוקלי-טננבאום ([[זהר ליבה]]): [[צה"ל|חייל]]. חברה של עלמה אונגר. אדם אלים, קשוח וקיצוני.
* בטי לוי ([[מיכל גבריאלוב]]): חברתה הפרחה של שרית. קלילה, טיפשה שנותנת עצות חסרות הגיון לשרית.
* בטי לוי ([[מיכל גבריאלוב]]): חברתה הפרחה של שרית. קלילה וטיפשה שנותנת עצות חסרות הגיון לשרית.
* אבי ([[יוסי מרשק]]): ארוסה של שרית חבייה. לא מבין את המאורעות העוברים עליה. עובד עם גרשון.
* אבי ([[יוסי מרשק]]): ארוסה של שרית חבייה. לא מבין את הדברים העוברים עליה. עובד עם גרשון.
* יוסי לוי ([[אורי גבריאל]]): שוטר ירושלמי קשוח. אביו של שון שאינו מקבלו כמו שהוא.
* יוסי לוי ([[אורי גבריאל]]): שוטר ירושלמי קשוח. אביו של שון שאינו מקבל את בנו כמו שהוא.
* אופק שושן ([[תמר קינן]]): אחותה הצרפתייה של אפרת שמגיעה לארץ לאחר מותה של אפרת ומתאהבת בשחר.
* אופק שושן ([[תמר קינן]]): אחותה הצרפתייה של אפרת שמגיעה לקראת הפרקים האחרונים לארץ.
* פילאר ([[אלינור בן-חיים]]): [[זונה|נערת ליווי]] [[מקסיקו|מקסיקנית]]. מתחברת לשחר. הגיעה לארץ בגלל בני.
* פילאר ([[אלינור בן-חיים]]): [[זונה|נערת ליווי]] [[מקסיקו|מקסיקנית]]. מתחברת לשחר. הגיעה לארץ בעקבות יחסים עם אחת הדמויות הראשיות.
* דייגו ([[קוקו מאחיו]]): נער מקסיקני השוהה במוסד לחולי נפש. מחפש אחר אחותו פילאר.
* דייגו ([[קוקו מאחיו]]): נער מקסיקני השוהה במוסד לחולי נפש. מחפש אחר אחותו פילאר.
* רמי: חברה לשעבר של רננה, ערבי, שגרם לנידויה ממשפחתה הדתייה, ושבר את ליבה.
* רמי (לא ידוע): חברה לשעבר של רננה, ערבי, שגרם לנידויה ממשפחתה הדתייה ושבר את ליבה.


==מידע כללי==
==מידע כללי==
הסדרה "טלנובלה בע"מ" משודרת בערוץ HOT3. הז'אנר אליו משתייכת הוא טלנובלה (בעלת אלמנטים קומיים ופארודיים).
הסדרה "טלנובלה בע"מ" שודרה לראשונה בערוץ HOT3 בין [[מרץ]] [[אוגוסט|לאוגוסט]] [[2005]], משודרת בשידורים חוזרים בקביעות וניתנת להזמנה בשירות [[HOT VOD]]. הז'אנר אליו משתייכת הוא טלנובלה (בעלת אלמנטים בולטים קומיים ופארודיים).
* יוצרי הסדרה: [[גל זייד]] ("אשה בעל בית", "אהבה זה כואב")
* יוצרי הסדרה: [[גל זייד]] ("אשה בעל בית", "אהבה זה כואב")
:[[סיגל אבין]] (יוצרת- "משחק החיים", "[[מיכאלה]]", "לחיי האהבה")
:[[סיגל אבין]] (יוצרת- "משחק החיים", "[[מיכאלה]]", "לחיי האהבה")
שורה 84: שורה 82:
:דוד וקסמן ("ירח שחור")
:דוד וקסמן ("ירח שחור")
:שרון מלכי-שמש ("ג'ירפות")
:שרון מלכי-שמש ("ג'ירפות")

==קישורים חיצוניים==
* [http://hot3.tapuz.co.il אתר האינטרנט של הסדרה]

גרסה מ־22:08, 11 בנובמבר 2005

"טלנובלה בע"מ" היא שמה של תוכנית טלוויזיה המשתייכות לז'אנר טלנובלה מבית היוצר של ערוץ HOT3 ושל "דרסט הפקות".

מידע עלילתי

הסדרה פותחת בתהליכי תכנונה של טלנובלה חדשה בשם "פירות אסורים" האמורה לעלות בערוץ "שוס" הפיקטיבי. את תפקיד כתיבת הטלנובלה לוקחת על עצמה רננה לוסטיג (טלי שרון), כותבת מתחילה שכתבה את התסריט על בסיס אירוע מחייה האישיים.

כבר בשלבי הליהוק לטלנובלה (הפיקטיבית), נחשפת רננה לעולם הבידור והתקשורת הקשה, כשמנהלי הערוץ מעוניינים ללהק לתפקיד הראשי, בניגוד לרצונה, דוגמנית מפורסמת בשם דנה בלום (יעל בר-זוהר), ואכן מלהקים אותה לבסוף. לאחר מכן, אותם מנהלים מודיעים לדנה בלום על התנגדותה של רננה לליהוקה, והיא מפתחת כלפי רננה שנאה גדולה וכן תוכנית נקמה.

את עבודת ההפקה של התוכנית מקבל מפיק הטלנובלות המפורסם, נפתלי אונגר (שרון אלכסנדר). כפיר אונגר (עפר שכטר) הוא בנו של נפתלי, בחור חסר-אחריות וילדותי שרוב תחומי ענייניו נוגעים בכיבוש נשים ]]סקס|ובסקס]], ובראש תחומי ענייניו- דנה בלום, אחריה מחזר באינטנסיביות למרות שבעבר הרחוק כבר השניים נפרדו. דנה, המודעת לכשרונו של כפיר בכיבוש נשים, מנצלת את חולשתו אליה ודרכו משיגה את נקמתה ברננה.

"אט אט מתברר שהטלנובלה האמיתית היא לא זו שעל המסך אלא זו שמאחורי הקלעים" נכתב באתר התוכנית "שחקנים, מפיקים, במאים ותסריטאים נקלעים כולם למערבולת של שנאות, נקמות, ידידויות, ואהבות. סיפור בו מעורבבים הזיה, מציאות, הומור וטרגדיה".

לסדרה קווים עלילתיים נוספים; סיפור העבר הסודי בין נפתלי אונגר ושחקנית הטלנובלה הפנימית, מירי מורן (גילת אנקורי) והקשר סיפור זה לאשתו של נפתלי, ניצה אונגר (אודיה קורן); סיפור האהבה הסודי של שחקן הטלנובלה הפיקצית שון לב (רון שחר) וניב אלדר (אורי אומנותי), אחיה ההומוסקסואל של בת-זוגו הנוכחית, שירה אלדר (מלאני פרס); סיפורי אהבה שונים- בין במאי הטלנובלה, שחר זוהר (מאור כהן) ושחקנית הטלנובלה, תמר שושן (תמר קינן), ובין עוזרת הבמאי (ובתו של המפיק), עלמה אונגר (הדס מורנו) ובין נער המים אודי בן-ציון (דוד וקסמן); וקישורי סיפורים אלה לדמויות שונות כמו- מנהל הערוץ, בני קייזרמן (גיא לואל), שרית וגרשון חבייה (רותם אבוהב ואלברט אילוז), תסריטאית הטלנובלות המפורסמת, טליה בורשטיין (שרון מלכי-שמש) ודמויות נוספות.

דמויות

דמויות ראשיות

  • דנה בלום (יעל בר-זוהר: דוגמנית מפורסמת המעוניינת להיות שחקנית (למרות חוסר כישוריה). אישה סקסית, נקמנית אך רוחנית (תלמידת קבלה), שמחליטה לנקום ברננה, תסריטאית הטלנובלה, בגלל התנגדותה לליהוקה, דרך כפיר אונגר, המחזר אחריה. דנה מתגלה במשך הפרקים כמי שאינה מסוגלת לאהוב, ולמרות זאת לקראת הפרקים האחרונים מתאהבת במפתיע בכפיר. דרך דמותה של דנה הצופים למדים על הקושי להשתייך לעולם הזוהר והבידור המבוסס על סקס ושקרים.
  • כפיר אונגר (עפר שכטר): בנו של מפיק הסדרה. אדם שרוב תכונותיו שליליות- הוא ילדותי, "כובש" בחורות ורודף שמלות, שקרן ובטלן שרוב תחביביו נוגעים בתרבות זולה ושטחית. עקב חולשתו לדנה בלום, מסכים להשתתף בתוכנית נקמתה בתסריטאית רננה לוסטיג ולשבור את ליבה. באמצע ביצוע התוכנית כפיר במפתיע מתאהב ברננה. דמותו של כפיר עוברת במשך הפרקים מהפך גדול- מילד קליל לאדם עצמאי ובוגר.
  • רננה לוסטיג (טלי שרון): תסריטאית הטלנובלה הפיקטיבית. אישה ניירוטית, קשוחה וקודרת. חובבת אמנות ותרבות, ומבלה את רוב זמנה בכתיבה. נולדה למשפחה דתייה בהתנחלות שנידתה אותה עקב רומן אסור שהיה לה עם ערבי (בשם רמי). את סיפור אהבה זה מביאה רננה לידי ביטוי בטלנובלה, אך במהרה מגלה את הקושי מעיבוד סיפור אישי לטלנובלה שמבוססת לרוב על סקס, אלימות והתרחשות תקשורתית. רננה היא ללא ספק דמות טראגית הנופלת לתוכנית נקמה מכאיבה, ועוברת שורה של התרחשויות לא נעימות, שהגדולה בהם היא התאהבותה האמיתית בכפיר אונגר.

דמויות משניות

  • נפתלי אונגר (שרון אלכסנדר): מפיק הטלנובלה, בעלה של ניצה ואב לכפיר ולעלמה, מסור למשפחתו ובעיקר לעבודתו המורכבת. לנפתלי סיפור אהבה מסתורי מהעבר עם מירי מורן. במהלך הסדרה מתגלה אצלו הפרעה נפשית חמורה של סכיזופרניה שגורמת לו לעשות פעולות קיצונית שעליהם לא מודע.
  • ניצה אונגר (אודיה קורן): אשת יחסי הציבור של הטלנובלה, אשתו של נפתלי ואמם הדואגת של כפיר ועלמה. ניצה מקריבה עצמה במסירות אינסופית למשפחתה (מעין "פולנייה"). רוב עיסוקייה נוגעים לאישה במעמדה הגבוה- חיי קהילה וחברה ודאגה לתדמית משפחתית ואישית. במהלך הפרקים מתיידדת עם מירי מורן, ידידות שמעלה עניינים סודיים מעברו של נפתלי.
  • מירי מורן (גילת אנקורי): שחקנית עבר העושה קאמבק בטלנובלה. אישה מתוחכמת שבעברה מערכות יחסים רבות עם אנשים עשירים מארצות שונות, אך אהבה אמיתית אחת- נפתלי אונגר, שסיפור האהבה המסתורי שלה איתו נגמר בטרגדיה גדולה. במשך הפרקים מתיידדת מירי עם ניצה ומתקרבת לנפתלי.
  • בני קייזרמן (גיא לואל): מנהל ערוץ "שוס" החמקמק ושיכור הכוח. אדם שרוב פעולותיו מושחתות ומלוכלכות ומטרתם היחידה היא ביסוס מעמדו וכוחו. הוא מנסה לעלות את "רמת" הערוץ עם סקס, אלימות, סקנדאלים גדולים והתרחשות תקשורתית ("באז"). בנוסף לכך הוא רודף שמלות גדול- שמתעניין בתקופה זו בדנה בלום, כוכבת הערוץ שלו.
  • שרית חבייה (רותם אבוהב): בחורה פרחה וקלילה, בתו של גרשון חבייה המאפיונר לשעבר המתאהבת בכפיר אונגר. שרית בעקרון מאורסת לאבי, אך מבטלת את חתונתם בגלל אהבתה לכפיר, שאינו מעוניין בה כלל. את רוב זמנה מבלה שרית בחומוסייה של אביה עם חברתה בטי.
  • שחר זוהר (מאור כהן): במאי הטלנובלה. אדם חסר כל מחוייבות שרוב תחומי ענייניו הם שתייה ועישון. שחר לא מצליח להשתלט על חייו האישיים והמקצועיים. הוא מפתח רומן מסובך עם שחקנית הסדרה אותה מביים, אפרת שושן.
  • אפרת שושן (תמר קינן): שחקנית תיאטרון מוכשרת המשחקת תפקיד משנה בטלנובלה (למרות שהייתה מיועדת לתפקיד הראשי). אישה מלאת חיים, קלילה ומצחיקה. מתאהבת בבמאי הסדרה, שחר, שלא מצליח להתחייב למערכת יחסים מבוססת איתה. מתחברת חיבור אמיתי וקרוב עם רננה, תסריטאית הסדרה.
  • שירה אלדר (מלאני פרס: אחותו של ניב אלדר וחברתו של שון לב, שחקן מפורסם. אישה מלנכולית, חסרת בטחון, רגישה המתפרקת בקלות. לומדת פסיכולוגיה ועובדת בבר המקומי. במהלך הסדרה מוסתר ממנה רומן הומוסקסואלי סודי בין חברה שון לאחיה ניב. מתחברת בפרקים השונים לדנה בלום ולרננה לוסטיג.
  • שון לב (רון שחר): שחקן ראשי בטלנובלה (ובטלנובלות הקודמות) של "שוס". אדם סוער, אלים, מתוסבך שלא מצליח להגדיר עצמו אישית, מינית ומקצועית. בן-זוגה של שירה המתעב את אחיה ההומוסקסואל ניב (ואת התופעה ההומוסקסואלית בכלל), ולמרות זאת מפתח רומן איתו.
  • ניב אלדר (אורי אומנותי): אחיה הקטן של שירה אלדר, אדם שנון וטוב לב, המתאהב בבן זוגה- שון לב. כוריאוגרף, מאמן בחדר כושר, מארגן מסיבות והומוסקסואל מוצהר. לא מצליח לבסס עצמו ולמצוא אהבה אמיתית. חברו הטוב ביותר מזה שנים של כפיר אונגר.
  • עלמה אונגר (הדס מורנו): בתם של נפתלי וניצה ואחותו של כפיר, משמשת כעוזרת במאי לשחר. בחורה צעירה מאוד, אך לה בן זוג כבר מספר שנים בשם עילי, שאיתו לא מצליחה להסתדר. עלמה עוברת במהלך הסדרה מכשולים רבים (משפחתיים ואישיים) ומספר אהבות- שהעיקרית בהם היא אודי.
  • אודי בן-ציון (דוד וקסמן): נער צעיר מהפריפריה שמגיע לתל אביב במטרה לכבוש את דנה בלום, כמסווה משמש כנער מים בסדרה. אודי הוא בחור חסר בטחון וביישן אך נחוש במטרותיו. במהלך הפרקים מתחבר עם שחר הבמאי ועם עלמה, בתו של המפיק.
  • טליה בורשטיין (שרון מלכי-שמש): תסריטאית הבית של "שוס" לשעבר. אישה מתוסבכת, נקמנית, מרושעת וקיצונית חסרת גבולות. מחליטה לנקום בכל מי שבדרכה, ובעיקר ברננה, התסריטאית העכשווית של הערוץ.

דמויות נוספות

  • גרשון חבייה (אלברט אילוז): לשעבר מאפיונר קשוח, מנהל חומוסייה ודואג בצורה מוגזמת לבתו, שרית.
  • עילי קרקוקלי-טננבאום (זהר ליבה): חייל. חברה של עלמה אונגר. אדם אלים, קשוח וקיצוני.
  • בטי לוי (מיכל גבריאלוב): חברתה הפרחה של שרית. קלילה וטיפשה שנותנת עצות חסרות הגיון לשרית.
  • אבי (יוסי מרשק): ארוסה של שרית חבייה. לא מבין את הדברים העוברים עליה. עובד עם גרשון.
  • יוסי לוי (אורי גבריאל): שוטר ירושלמי קשוח. אביו של שון שאינו מקבל את בנו כמו שהוא.
  • אופק שושן (תמר קינן): אחותה הצרפתייה של אפרת שמגיעה לקראת הפרקים האחרונים לארץ.
  • פילאר (אלינור בן-חיים): נערת ליווי מקסיקנית. מתחברת לשחר. הגיעה לארץ בעקבות יחסים עם אחת הדמויות הראשיות.
  • דייגו (קוקו מאחיו): נער מקסיקני השוהה במוסד לחולי נפש. מחפש אחר אחותו פילאר.
  • רמי (לא ידוע): חברה לשעבר של רננה, ערבי, שגרם לנידויה ממשפחתה הדתייה ושבר את ליבה.

מידע כללי

הסדרה "טלנובלה בע"מ" שודרה לראשונה בערוץ HOT3 בין מרץ לאוגוסט 2005, משודרת בשידורים חוזרים בקביעות וניתנת להזמנה בשירות HOT VOD. הז'אנר אליו משתייכת הוא טלנובלה (בעלת אלמנטים בולטים קומיים ופארודיים).

  • יוצרי הסדרה: גל זייד ("אשה בעל בית", "אהבה זה כואב")
סיגל אבין (יוצרת- "משחק החיים", "מיכאלה", "לחיי האהבה")
דרור נובלמן (תסריטאי ראשי של "טלנובלה בע"מ")
  • בימוי: שי קפון ("מיכאלה", "משחק החיים")
  • הפקה: דרסט הפקות ("לחיי האהבה", "מיכאלה", "משחק החיים")
  • שחקנים:
יעל בר-זוהר ("רמת אביב ג'", "מרילו", ערוץ הילדים, "FOX" (דוגמנות))
עפר שכטר ("אקזיט", "משחק החיים")
טלי שרון ("מיכאלה", "למראית עין")
שרון אלכסנדר ("מיכאלה", "החיים על פי אגפא")
אודיה קורן ("אשה בעל בית")
גילת אנקורי ("הלהקה", "רמת אביב ג'")
גיא לואל ("חוכמת הבייגלה")
רותם אבוהב ("סוף העולם שמאלה", "דומינו")
מאור כהן (מוזיקאי- "הבליינים", "זקני צפת")
תמר קינן ("משהו מתוק", "עד ראייה")
מלאני פרס ("אבא'לה", "קאסטרו" (דוגמנות))
רון שחר ("משחק החיים")
אורי אומנותי ("חכמולוגי", "צהבת")
הדס מורנו ("אקזיט", "אלאדין")
דוד וקסמן ("ירח שחור")
שרון מלכי-שמש ("ג'ירפות")

קישורים חיצוניים