מירנדה קוסגרוב

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יש לשכתב ערך זה. הסיבה היא: תרגמת ופירוט-יתר.
אתם מוזמנים לסייע ולתקן את הבעיות, אך אנא אל תורידו את ההודעה כל עוד לא תוקן הדף. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.
יש לשכתב ערך זה. הסיבה היא: תרגמת ופירוט-יתר.
אתם מוזמנים לסייע ולתקן את הבעיות, אך אנא אל תורידו את ההודעה כל עוד לא תוקן הדף. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.
מירנדה קוסגרוב
Miranda Cosgrove
קוסגרוב, 2022
קוסגרוב, 2022
לידה 14 במאי 1993 (בת 30)
לוס אנג'לס, קליפורניה, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
שם לידה Miranda Taylor Cosgrove עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה מועדפת מוזיקת פופ, טין פופ עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-2001 עריכת הנתון בוויקינתונים
עיסוק זמרת, כותבת שירים, מדבבת
מקום לימודים
בן או בת זוג דרייק בל עריכת הנתון בוויקינתונים
פרסים והוקרה
  • Kids' Choice Award for Favorite Animated Movie (2014)
  • ברית עיתונאיות הקולנוע (2011) עריכת הנתון בוויקינתונים
www.mirandacosgrove.com
פרופיל ב-IMDb
חתימה עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

מירנדה טיילור קוסגרובאנגלית: Miranda Taylor Cosgrove; נולדה ב-14 במאי 1993) היא שחקנית וזמרת אמריקאית, המוכרת מתפקידה הראשי בדמות קרלי שיי בקומדיית המצבים "iCarly" ‏(2007–2012) בערוץ ניקלודיאון. התפרסמה כזמרת בזכות ארבעה שירים בביצועה באלבום הפסקול "iCarly". ב-2009, הוציאה את האלבום הראשון שלה, "About You Now" (לגביך עכשיו). אלבום הסטודיו הראשון של קוסגרוב, "Sparks Fly", יצא באפריל 2010 ולאחריו התקליט השני "High Maintenance", ב-2011. השיר המוביל מתוך אלבום זה, "Dancing Crazy" שנכתב על ידי אבריל לאבין הגיע למקום ארבעים בדירוג 40 שירי המבוגרים הטובים ביותר של בילבורד ולמקום 100 בבילבורד הוט 100.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קוסגרוב נולדה בלוס אנג'לס, קליפורניה, בתם של קריס (לבית קייסי), עקרת בית ושל טום קוסגרוב, בעל עסק ניקוי יבש.

קוסגרוב היא בת יחידה ולמדה בחינוך ביתי מכיתה ו' ואילך. ב-2011, היא התקבלה לאוניברסיטת ניו יורק ולאוניברסיטת דרום קליפורניה. היא החלה ללמוד ב-USC בסתיו 2012, כדי שתוכל להמשיך במשחק ולהישאר קרוב למשפחתה.

בגיל שלוש החלה קוסגרוב לשיר במסעדה בלוס אנג'לס. סוכן כישרונות התרשם ממנה כשראה אותה שרה ורוקדת במסעדה, והחתים אותה בסוכנות שלו. היא הופיעה בפרסומות טלוויזיה עבור מקדונלד'ס ו־Mello Yello. בגיל שבע התחילה קוסגרוב להיבחן עבור תפקידי קולנוע וטלוויזיה.

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קוסגרוב בטקס ה־MMVAs שהתקיים ביוני 2010
קוסגרוב בהשקת גנוב על המיניונים, יוני 2013

ההופעה הקולנועית הראשונה של קוסגרוב הייתה בסרט "רוק בבית ספר". בסרט זה היא גילמה את סאמר הת'וואי, ילדה צעירה עם שאפתנות גדולה ומשמעת עצמית שמוצאת את עצמה מווסתת את טבע נשמתו החופשית של המורה החדש באמצעות כך שהיא מתמנת להיות מנהלת להקת הרוק של הכיתה. "רוק בבית ספר" היה גם ללהיט שובר קופות שגרף מעל $131,282,949 בכל רחבי העולם וגם הצלחה קריטית, בזכות העובדה שקיבל ניקוד של 91 אחוז בRotten Tomatoes. דייוויד אנסן מ־Newsweek תיאר את משחקה בסרט כ"מדויק". היא תיארה את הסצנה בה הייתה צריכה לנסות לשיר רע כ"קשה מאוד" ושג'ים או'רורק מסוניק יות' לימד אותה לשיר רע.

ב-2004 קוסגרוב קיבלה את תפקיד הטלוויזיה הראשי הראשון שלה בסדרת ניקלודיאון "דרייק וג'וש" לצד דרייק בל וג'וש פק. בסדרה, היא שיחקה את מייגן פרקר, האחות הקטנה והערמומית של שתי הדמויות הראשיות. בשנה זו, קוסגרוב בנוסף לכך דיבבה ככוכבת אורחת בפרק ספיישל של הסדרה המצוירת "מה חדש, סקובי דו?", כמו כן, היא גם הופיעה כאורחת באחד הפרקים של העונה החמישית של ככה זה בחיים, בתפקיד הדמות ג'סיקה. ב-2005, הוענק לקוסגרוב התפקיד של מאנץ' בסרטו של ערוץ דיסני "הנה בא פיטר כותנה". בסרט, קוסגרוב דיבבה עכברה שג'וניור ופלאטר מצילים מנץ ולאחר מכן מצטרפת להרפתקה ששתי הדמויות חייבות לעבור. יתר על כן, קוסגרוב גם דיבבה כאורחת בקומדיה המצוירת לילו וסטיץ': הסדרה בשני פרקים. ב-2005 שובצה קוסגרוב שוב לצד כוכב דרייק וג'וש, דרייק בל, בסרט "שלך, שלי ושלנו", שם שיחקה את ג'וני. הסרט הורגש קלות בקופות הקולנועים עם סכום סוף שבוע הפתיחה בסך $17,461,109 בארצות הברית. לאחר מכן הגיעה הופעתה השלישית של קוסגרוב על מסכי הקולנוע, בסרט "Keeping Up With The Steins", שקיבל ביקורות ומשובים שליליים. הסרט גם היה כישלון בקופות הקולנועים.

בספטמבר 2007 עלתה לשידור קומדיית המצבים iCarly ושודר הפרק האחרון של "דרייק וג'וש". יוצר הסדרה, דן שניידר איפשר למעריצים לשלוח סרטונים שיוצגו בסדרה. הרעיון מצא חן בעיני קוסגרוב. בקיץ 2008, הסדרה דורגה במקום השלישי בצופים בגיל 9–14. הפרק "מצילים את הטלוויזיה" הפך לפרק הבידור הנצפה ביותר בטלוויזיה ביוני 2008. הופעת הבכורה של קוסגרוב בתור אמנית הקלטה החלה עם הוצאת שיר הנושא של איי קרלי, "Leave It All to Me", בשיתוף עם דרייק בל. השיר גם הושק כסינגל ב־2 בדצמבר 2007. ביוני 2008, קולומביה רקורדס הוציאו את iCarly Soundtrack, שכולל בתוכו ארבעה שירים המבוצעים על ידי קוסגרוב. ביצועיה זכו לביקורות חיוביות ממבקרי המוזיקה. והגיע למקום הראשון במצעד אלבומי הילדים של בילבורד. הסינגל הבא שהושק, "Stay My Baby", נכשל בהגעה למצעדים כלשהם, אך ההשקה השלישית שלה, "About You Now" הגיעה למקום ה-47 במצעד הבילבורד הוט 100.

בדצמבר 2008, הוצאה גרסת כיסוי של השיר "Christmas Wrapping" בביצועה על מנת לקדם את פרק הספיישל באורך שעה "חג מולד שמח, דרייק וג'וש". ב-3 בפברואר 2009 הוציאה קוסגרוב את המיני אלבום "About You Now" זהו מיני אלבום שבו 5 סינגלים בלבד, 2 מהם רמיקסים לסינגלים קיימים. כדי לקדם את הסרט המונפש גשם של פלאפל שיצא באותה השנה, קולומביה רקורדס הוציאו את הסינגל "Raining Sunshine" (שמש גשמית) עם וידאו קליפ נלווה באוגוסט 2009. בנוסף, בשנה זו זכתה קוסגרוב בכינוי "טירונית הפופ של MTV" על ידי הערוץ. ב-2010 עבדה עם כותבי השירים המטריקס, דוקטור לוק, מקס מרטין, לי הייווד ודניאל ג'יימס עבור אלבום הבכורה שלה. בריאיון ל־MTV ציינה שהאלבום "שמח" מלבד בלדה אחת עצובה. הסינגל הראשון מהאלבום שלה, "Kissin U", הושק בתוכנית הרדיו של ראיין סיקרסט ב-12 במרץ 2010. האלבום, ששמו Sparks Fly הושק באפריל 2010 והגיע למקום השמיני בבילבורד 200. בשנה זו החלה להיות הפרזנטורית של חברת הקוסמטיקה "Neutrogena". ב-17 במרץ 2010, דווח כי חתמה על הסכם לשחק ב־26 פרקים נוספים של איי קרלי. זאת ועוד, ביולי 2010 דיבבה את מארגו בסרט גנוב על הירח.

בינואר 2011, חשפה קוסגרוב כי שמו של המיני-אלבום הבא שלה יהיה "High Maintenance", והשיקה את הסינגל הראשון מתוכו. השיר, "Dancing Crazy" נכתב על ידי מקס מרטין, שלבאק ואבריל לאבין והופק על ידי מרטין ושלבאק. בחלוף שלושה שבועות שלו באוויר, השיר הגיע למקום 40 בשירי המבוגרים הטובים ביותר של בילבורד. ב-22 בינואר 2011 החל סיבוב ההופעות הראשון של קוסגרוב, "Dancing Crazy Tour" שהתקיים בצפון אמריקה. הסבב התקיים על מנת להרים את מכירות האלבום הראשון שלה. המופע התחיל בקנזס סיטי, מיזורי והסתיים בקטרינג, אוהיו. קוסגרוב רצתה להאריך במטרה לתמוך באלבום המיני השני שלה, "High Maintenance" ולכן המשיכה לסבב נוסף הנקרא "Dancing Crazy Summer Tour" ב-15 ביולי 2011. הסבב התקיים בארצות הברית ובקנדה והוצג גם בפסטיבלי מוזיקה או בירידים. ב-11 באוגוסט 2011, קוסגרוב שברה את הקרסול שלה בתאונת דרכים ליד ונדלייה באילינוי. כשבוע לאחר מכן פרסמה קוסגרוב שלאור המקרה ובהמלצת רופא, סיבוב ההופעות מבוטל. ב-24 בינואר 2012, הוציאה קוסגרוב את פסקול ה־iCarly השני במספרו, iSoundtrack II, שהופק על ידי דוקטור לוק. ב-17 במאי 2012, פורסם כי העונה השביעית (בישראל נחשבת לחמישית) תהיה האחרונה לאיי קרלי. ב-14 ביולי 2012 יצאה קוסגרוב לסיבוב ההופעות הקצר "Summer Tour". הסבב כלל ארבע הופעות והתרחש בארצות הברית פרט להופעה האחרונה ב-31 באוגוסט באותה השנה, שהתרחש באיי בהאמה. הפרק האחרון של איי קרלי, iGoodbye (להתראות) שודר לראשונה ב-23 בנובמבר 2012.

קוסגרוב דיבבה את מארגו גם בסרט ההמשך של גנוב על הירח, גנוב על המיניונים, שיצא ב-5 ביוני 2013. דיבבה בסרטים הקצרים "גלגלי עזר" בתור מארגו וב"בנות גרו" בתור סוואנה. בדצמבר היא חשפה ב"The Today Show" שהיא עובדת על אלבום חדש עם דוקטור לוק ואמורה להוציא את הסינגל החדש שלה בקרוב. ב-2014 דיבבה את הדמות הראשית בסרט המצויר "זנב עכבר" שיצא ב-10 בפברואר 2015. ביוני 2015 נבחרה קוסגרוב להקליט שבעה שירים חדשים בברודקאסט מיוזיק, אך הפרויקט בוטל. מוקדם יותר באותה השנה השתתפה בסרט האימה "הפולשים" לצד אוסטין באטלר, בתפקיד רוס.

במאי 2015, קוסגרוב קיבלה תפקיד בקומדיית הפיילוט של NBC ששמה Crowded, שנוצרה על ידי סוזן מרטין ביחד עם המפיק בפועל שון הייז, שם גילמה את שיה, בוגרת תואר שלישי באסטרופיזיקה מהמכון הטכנולוגי של מסצ'וסטס, שאינה יודעת מה לעשות בחיים שלאחר המכללה, לכן היא מחליטה לחזור לגור בביתה עם אחותה ולגלות, ובמקביל מטריפה את הוריה. הסדרה עלתה ב-15 במרץ 2016 אבל בוטלה לאחר עונה אחת.

בספטמבר 2018, כיכבה בווידאו-קליפ לשיר "Happier" של הדי-ג'יי מרשמלו ולהקת הרוק הבריטית "באסטיל".[1]

היא נכללה ברשימת פורבס 30Under30 לשנת 2022.[2]

פעילות[עריכת קוד מקור | עריכה]

קוסגרוב היא תומכת פעילה של בית החולים סטריט ג'וד למחקרי ילדים בממפיס, טנסי. היא גם מבקרת בבתי חולים לילדים אחרים ומגדירה את חינוך דרך מוזיקה-לוס אנג'לס בתור אחת עמותות הצדקה האהובות עליה. היא הדוברת הלאומית של הליכת האר את הלילה, ארגון שיוצר מודעות לסרטן הדם ולוקמיה.

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2014, קוסגרוב זימנה צו מניעה מבית משפט בלוס אנג'לס נגד סטוקר שלכאורה עקב אחריה, שלח לה מתנות לא רצויות ואיים בהתאבדות. האיש נעצר לאחר מכן בגין הפרת צו זה ונידון לשלוש שנות מאסר על תנאי. בשנת 2016, גבר שעקב אחרי קוסגרוב ירה באישה במכונית ליד ביתה של קוסגרוב לפני שהצית את עצמו וירה בעצמו בחצר של קוסגרוב. האיש נמצא מת בזירה.

פילמוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קולנוע[עריכת קוד מקור | עריכה]

שנה סרט תפקיד הערות
2003 רוק בבית הספר סאמר האת'וויי
2005 שלי, שלך, שלנו ג'וני נורת'
2006 Khan Kluay קון סוי דיבוב
ראש בראש עם משפחת שטיין קארן זוסמן
2009 The Wild Stallion האנה מיילס
2010 גנוב על הירח מארגו דיבוב
2013 גנוב על המיניונים מארגו דיבוב
2015 A Mouse Tale סמנת'ה דיבוב
הפולשים רוז הלשפורד
2017 גנוב על העולם מארגו דיבוב
2019 3022 ליסה בראון
2021 North Hollywood רייצ'ל
2024 Mother of the Bride אמה
גנוב על החיים מארגו דיבוב
TBA Drugstore June

טלוויזיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

שנה סדרה תפקיד הערות
2004 ככה זה בחיים ג'סיקה פרק: "You Better You Bet"
מה חדש, סקובי דו? מירנדה רייט דיבוב; פרק: "A Terrifying Round with a Menacing Metallic Clown"
2004–2007 דרייק וג'וש מייגן פארקר תפקיד ראשי (4 עונות): 56 פרקים
2005 לילו וסטיץ': הסדרה שרה דיבוב; 2 פרקים
Here Comes Peter Cottontail: The Movie מאנצ' דיבוב; סרט טלוויזיה
2006 דרייק וג'וש הולכים להוליווד מייגן פארקר סרט טלוויזיה של ניקלודיאון
2007 זואי 101 פייג' הווארד פרק: "Paige at PCA"
ג'ורדן וזהו לינדזי צ'נדלר פרק: "Piano Stressin"
לא מדהימה קוסמינה פרק: "The Talent Show"
2007–2012 ICarly קארלי שיי תפקיד ראשי (6 עונות); 97 פרקים
2008 להקת האחים העירומים מירנדה פרק: "Mystery Girl: Part Two"
חג מולד שמח דרייק וג'וש מייגן פארקר סרט טלוויזיה של ניקלודיאון
2010 האישה הטובה סלואן בארצ'פילד פרק: "Bad Girls"
2016 Crowded שיאה מור תפקיד ראשי; 13 פרקים
2019–הווה Mission Unstoppable מנחה
2020 משפחת גולדברגר אלנה רייד פרק: "Preventa Mode"
2021–הווה ICarly קארלי שיי תפקיד ראשי (3 עונות); 33 פרקים

גם מפיקה בפועל

דיסקוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אלבומי סטודיו[עריכת קוד מקור | עריכה]

שם פרטי האלבום מיקומי שיא
ארצות הברית אוסטריה גרמניה מקסיקו שווייץ בריטניה
Sparks Fly 8 46 96 84 35 125

מיני אלבומים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שם פרטי המיני-אלבום מיקומי שיא
ארצות הברית
About You Now
  • תאריך יציאה: 3 בפברואר 2009
  • פורמט: הורדה דיגיטלית
  • אולפן הקלטות: קולומביה
High Maintenance
  • תאריך יציאה: 15 במרץ 2011
  • פורמט: הורדה דיגיטלית
  • אולפן הקלטות: קולומביה
34

סינגלים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שם שנה אלבום
"Leave It All to Me"

(בשיתוף עם דרייק בל)

2007 iCarly
"Christmas Wrapping" 2008 דרייק וג'וש נוסעים להוליווד
"Raining Sunshine" 2009 גשם של פלאפל
"About You Now" iCarly
"Kissin U" 2010 Sparks Fly
"Dancing Crazy" High Maintenance
"Daydream" 2011 Sparks Fly
"Leave It All to Shine"

(בשיתוף עם ויקטוריה ג'סטיס)

מסיבה של מנצחים
"All Kinds Of Wrong" 2012 iCarly Soundtrack II
"Million Dollars"

סיבובי הופעות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • (Dancing Crazy Tour (2011
  • (Summer Tour (2012

פרסים[עריכת קוד מקור | עריכה]

קוסגרוב בפרסי ה־VMA ב-2009.
שנה מסגרת מועמדות עבור תוצאה
2004 פרס הקולנוע של MTV הקבוצה הטובה ביותר שעל המסך רוק בבית ספר מועמדות
פרסי האמן הצעיר החבר הצעיר הטוב ביותר בסרט באורך מלא מועמדות
2006 ההופעה הטובה ביותר בסרט - חבר צוות השחקנים הצעיר שלך, שלי ושלנו מועמדות
2007 ההופעה הטובה ביותר בסדרת טלוויזיה (קומדיה או דרמה) - שחקנית משנה צעירה דרייק וג'וש מועמדות
2008 VMA האמן החדש הטוב ביותר "השאירו את הכל לי" מועמדות
פרסי בחירת הילדים של ניקלודיאון (אוסטרליה) כוכב הטלוויזיה הבינלאומי האהוב ביותר iCarly מועמדות
פרסי בחירת הילדים של ניקלודיאון (בריטניה) כוכבת הטלוויזיה האהובה ביותר מועמדות
פרסי האמן הצעיר ההופעה הטובה ביותר בסדרת טלוויזיה - שחקנית ראשית צעירה מועמדות
2009 פרסי בחירת הילדים של ניקלודיאון (אוסטרליה) כוכב הטלוויזיה הבינלאומי האהוב ביותר מועמדות
כל כך לוהט כרגע עצמה מועמדות
פרסי בחירת הילדים של ניקלודיאון (ארצות הברית) שחקנית הטלוויזיה האהובה ביותר עצמה מועמדות
פרסי בחירת הנוער 2009 בחירת שחקנית טלוויזיה: קומדיה iCarly מועמדות
פרסי האמן הצעיר ההופעה הטובה ביותר בסדרת טלוויזיה (קומדיה או דרמה) - שחקנית ראשית צעירה זכייה
מציגים צעירים יוצאים מן הכלל בסדרת טלוויזיה (בשיתוף עם צוות השחקנים) מועמדות
2010 פרסי בחירת הילדים של ניקלודיאון (אוסטרליה) כוכב הטלוויזיה האהוב ביותר מועמדות
פרס ה"צחקתי בקול" (בשיתוף עם צוות השחקנים) זכייה
פרסי בחירת הילדים של ניקלודיאון (ארצות הברית) שחקנית הטלוויזיה האהובה ביותר מועמדות
פרסי בחירת הילדים של ניקלודיאון (מקסיקו) הדמות הבת הבינלאומית האהובה ביותר זכייה
פרסי בחירת הילדים של ניקלודיאון (ברזיל) האמן הבינלאומי האהוב ביותר מועמדות
פרסי בחירת הנוער 2010 החיוך הנבחר עצמה מועמדות
בחירת מוזיקה: פריצה של אמנית מועמדות
פרסי האמן הצעיר ההופעה הטובה ביותר בסדרת טלוויזיה (קומדיה או דרמה) - שחקנית ראשית צעירה iCarly מועמדות
מציגים צעירים יוצאים מן הכלל בסדרת טלוויזיה (בשיתוף עם צוות השחקנים) מועמדות
2011 פרסי קפריקו השחקנית הבינלאומית הטובה ביותר מועמדות
הזמרת הבינלאומית הטובה ביותר עצמה מועמדות
הסטייל הטוב ביותר מועמדות
השיר הבינלאומי הטוב ביותר Kissin U מועמדות
קליפ המוזיקה הבינלאומי הטוב ביותר מועמדות
פרסי כלי התקשורת עם ההיגיון הבריא הדוגמה הטובה ביותר לנוער עצמה זכייה
פרסי גרייסי אלן כוכבת קומדיה מתרוממת יוצאת מן הכלל iCarly זכייה
פרסי בחירת הילדים של ניקלודיאון (אוסטרליה) כוכבת הטלוויזיה האהובה ביותר מועמדות
פרסי בחירת הילדים של ניקלודיאון (ארצות הברית) שחקנית הטלוויזיה האהובה ביותר מועמדות
פרס בחירת הקהל כוכבת סרט המשפחה הטלוויזיוני האהובה ביותר גנוב על הירח מועמדות
פרסי בחירת הנוער 2011 בחירת שחקנית טלוויזיה: קומדיה iCarly מועמדות
פרסי האמן הצעיר ההופעה הטובה ביותר בסדרת טלוויזיה (קומדיה או דרמה) - שחקנית ראשית צעירה מועמדות
2012 פרסי טלוויזיית הנוער ההוליוודית שחקנית הטלוויזיה האהובה ביותר מועמדות
פרסי בחירת הילדים של ניקלודיאון (ארצות הברית) שחקנית הטלוויזיה האהובה ביותר מועמדות
פרסי אולוג'י הכוכבת המתרוממת הטובה ביותר זכייה
פרסי בחירת הנוער 2012 בחירת שחקנית טלוויזיה: קומדיה מועמדות
פרס העוררות השראה עצמה זכייה
פרסי האמן הצעיר ההופעה הטובה ביותר באיחוד סדרות iCarly זכייה
2013 פרסי בחירת הילדים של ניקלודיאון (ארצות הברית) שחקנית הטלוויזיה האהובה ביותר מועמדות
פרסי בחירת הילדים של ניקלודיאון (ברזיל) האמן הבינלאומי האהוב ביותר זכייה
2014 פרסי בחירת הילדים של ניקלודיאון (ארצות הברית) הקול האהוב ביותר מסרט מונפש גנוב על המיניונים זכייה

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ הסרטון, באתר יוטיוב
  2. ^ Forbes 30 Under 30 2022: Hollywood & Entertainment, Forbes (באנגלית)