עד החתונה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
עד החתונה
פתיח הסדרה
פתיח הסדרה
סוגה דרמה
יוצרים אבנר ברנהיימר
ענת שנהב ויצמן
כותבים אבנר ברנהיימר, ענת שנהב ויצמן, גיא סידיס, אליען לזובסקי, אפרת אברמוב, רוית הכט (עונה שנייה), איתן צור (עורך תסריט)
בימוי עודד לוטן
דפנה לוין
שחקנים אוהד קנולר
טל ליפשיץ
יפתח קליין
מירי בוהדנה
שמיל בן ארי
מיקי קם
אלי כהן
חלי גולדנברג
עלמה זק
עפר שכטר
ניב רז
עומר דץ
ריקי חיות
פסקול טל ירדני
ארץ מקור ישראל
שפות עברית עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר עונות 2
מספר פרקים 25
הפקה
מפיקים בפועל עמי אמיר
הילה אלון
אתר צילומים תל אביב, ברחובות כגון הרצל, שדרות רוטשילד, ורחוב אלנבי
צלמים בנימין חירם (עונה ראשונה)
אמנון זלאיט (עונה שנייה)
אורך פרק 45 דקות
שידור
רשת שידור בישראל רשת, ערוץ 2
תקופת שידור מקורית 2008–2010 עריכת הנתון בוויקינתונים
קישורים חיצוניים
"עד החתונה" באתר רשת
דף התוכנית ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

עד החתונה היא סדרת דרמה ישראלית שנכתבה על ידי אבנר ברנהיימר. עונתה הראשונה שודרה בשנת 2008 בערוץ 2 באמצעות הזכיינית רשת, ובשנת 2010 החלו שידורי העונה השנייה של הסדרה[1]. עונתה הראשונה של הסדרה מתמקדת בחתונה הצפויה של איה ורן, המציפה בעיות וקשיים מהעבר. הסדרה עוסקת בסוגיות שונות בתחום הזוגיות, כגון תשוקה, אהבה, מונוגמיה, בגידה, מוסד הנישואים, גירושים, התמודדות עם משברים, המעבר למגורים משותפים ועוד.

הפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

רוב הסצנות המשמעותיות צולמו בעיר תל אביב, ברחובות כגון רחוב הרצל, שדרות רוטשילד, ורחוב אלנבי. כך למשל, סצנת הצעת הנישואים של איה לרן מתקיימת ברח' אלנבי. הסצנה בה אמיר, בן זוגו של הראל, מחליט לצאת מהארון מצולמת בשדרות רוטשילד. בסוף העונה, איה מחליטה להישאר לבד ללא רן וללא יוחאי, היא מצולמת הולכת לבדה ברחוב הרצל. הסצנה בה ניתן להבין כי צמרת בוגדת בבן זוגה, מצולמת על רקע מועדון חשפנות ברח' אלנבי. סצנת הסיום של העונה השנייה, בה רן ואיה מתנשקים, מצולמת בכיכר רבין. כנראה, רמז לסרט "הזירה". הבדרה כלל פרסום סמוי לגלולות היום שאחרי, פוסטינור[2].

רקע[עריכת קוד מקור | עריכה]

רן לוריא, אדריכל צעיר, ואיה שדות, תחקירנית המנסה להתקבל לתואר שני בפסיכולוגיה, הם זוג צעיר המתגורר בתל אביב. הסדרה נפתחת בהיכרות עם הזוג כאשר הם מתכוננים לחתונתם. יוחאי, חברו הטוב של רן, שהיה לו רומן עם איה בזמן שרן ואיה נפרדו, חוזר משהייה מחו"ל וגורם לרן חוסר ביטחון ולאיה היסוסים לגבי החתונה. איה מפתחת רומן עם יוחאי בזמן ההכנות לחתונה, עד שהדבר מתגלה לרן, והשניים מחליטים להיפרד ולבטל את החתונה. במקביל למשפחות, עוקבת הסדרה גם אחרי מערכת היחסים של אחיה של איה, הראל, עם מעצב שמלות כלה בשם אמיר, ואחרי השותפה לדירה של איה ורן, צמרת. צמרת היא רווקה מושבעת בעלת בלוג מצליח באינטרנט וסופרת מתחילה. היא מנהלת רומן עם עורך ספרה, איתן, נשוי ואב לילדים. לבסוף איתן עוזב את משפחתו עבור צמרת, והם עוברים לגור יחד.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עונה ראשונה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הוריה של איה, אורי ודידי, מתקשים לשלם עבור הוצאות החתונה, בעקבות פיטורי אביה. האב, איש קשה ומיושן, מתוסכל מהעובדה שאינו עובד ומוציא את התיסכולים על אשתו. הוא מתקשה לקבל את העובדה שבנו, הראל, הוא הומוסקסואל. האם, לעומתו, היא רכה יותר וסבלנית, אולם לקראת סוף העונה היא מחליטה שברצונה להתגרש. העונה הראשונה מסתיימת בניסיון התאבדותו של אורי, כאשר הוא נוסע ליער לירות בכלבו הזקן שסובל ממחלה קשה. בעונה השנייה מתברר כי ניסיון ההתאבדות נכשל. מנגד, רן מגלה שיש לו אח בן 15, שנולד כתוצאה מבגידה חד פעמית של אביו, בועז. תמי, אשתו של בועז. מתקשה להשלים עם הבגידה שארעה לפני 15 שנה. עם זאת, כאשר בנו של בועז, יונתן מגיע אל המרפאה מבלי להזדהות, תמי היא זו שמבינה שהוא בנו של בועז. יונתן עוזב את בית אמו ועובר לגור עם בועז ותמי, למורת רוחה של תמי, שבסופו של דבר נשבית בקסמו.

עונה שנייה[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאחר פרידתם של רן ואיה, רן מתחתן עם אתי, עורכת דין צעירה שהכיר עוד בתקופה שהיה עם איה, ויצאה קודם לכן עם יוחאי. אתי נכנסת להריון ורן מקבל הצעת עבודה אטרקטיבית בבולגריה. ברבות הזמן, רן מגלה כי הזוגיות עם אתי לוחצת עליו חונקת אותו ולא מתאימה לו. איה מפתחת קשר עם אייל, סטודנט-קצין בקבע שלומד איתה. אייל מאושם בהתעללות בחייל, עומד למשפט צבאי ובעקבות כך מחליט לעזוב את הצבא. על מנת לתמוך בו איה מסכימה להצעתו לצאת לחופשה בהודו ועוצרת את לימודיה לתואר שני. אייל מתחרט על הנסיעה ומאשים את איה באי יציבותו ובהחלטתו לעזוב את הצבא. בסוף העונה איה מחליטה לעזוב את אייל. ובסצנת סיום העונה, איה ורן נפגשים בכיכר רבין בת"א, ומתנשקים. זאת ועוד, תמי מנסה למצוא יעוד בשנות החמישים לחייה. דידי מפתחת קשר עם משורר שפגשה בחדר כושר, בזמן שאורי, גרושה, מתאושש מהדיכאון שהיה בו. בסוף העונה הוא עוזב לקנדה. הראל מתקשה בחיפוש אחר מקצוע, בזמן שבן זוגו, מצליח כמעצב אופנה. בעקבות כך, הוא עוזב לתקופה קצרה את אמיר וחוזר לבית אימו. לבסוף הוא מחליט להיות קונדיטור, חוזר לאמיר, והשניים מחליטים להינשא. בעקבות המיתון, צמרת, מפסיקה את עיסוקה כסופרת וחוזרת להיות מתווכת נדל"ן. צמרת לא מצליחה להיות מאושרת בזוגיות והיא בוגדת לרוב עם גברים מזדמנים. בסוף העונה השנייה, צמרת פוגשת ביוחאי, בשנית, ותולה את כישלונה בזוגיות בפגישה האקראית איתו, ונושקת לו[3].

דמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • רן לוריא (אוהד קנולר) - אדריכל צעיר, בנם של תמי ובועז, אח למחצה של יונתן.
  • איה שדות (טל ליפשיץ) - תחקירנית שסיימה את לימודיה בתואר ראשון לפסיכולוגיה ומתחילה בניסיונות קבלה ללימודים לתואר שני. בתם של דידי ואורי ואחות של הראל. איה נמשכת לגברים שגורמים לה סבל. כחיקוי לסבל שאביה, אורי גרם לאמה, דידי.
  • יוחאי (יפתח קליין) - בן למשפחת עשירים. יוחאי הוא חברו הטוב של רן לוריא עוד מתקופת שירותם הצבאי. בזמן שרן נסע לטיול בחו"ל יוחאי ניצל את העדרו כדי לנהל רומן עם איה. לאחר מכן נטש אותה לצורך לימודים בניו יורק. במהלך הסדרה נחשפת דמותו של יוחאי כבודד, שאף משפחתו מתנכרת אליו.
  • צמרת שחק (עלמה זק) - סופרת הכותבת על חיי רווקותה. במהלך הסדרה היא מתאהבת בעורך הספרים שלה, איתן, גבר נשוי ואב לשניים. חייכנית, צינית, ומתקשה לנהל מערכות זוגיות יציבות.
  • הראל שדות (עופר שכטר) - אחיה של איה. מלצר וסטודנט הומוסקסואל, שיצא מן הארון ועובר לגור עם בן זוגו, אמיר. הראל רגיש, דרמטי, ורומנטי[3].
  • אמיר (ניב רז) - בן זוגו של הראל, מתקשה לעמוד בחיי המונוגמיה. בתחילת העונה הוא בוגד בהראל עם גבר אחר ובסוף העונה הראשונה מתחייב לבלעדיות הקשר. בסוף העונה השנייה הראל ואמיר מחליטים להינשא.
  • ציונה (איילת רובינסון) - חברתו הטובה של הראל, קווירית-אנרכיסטית.
  • אורי שדות (אלי כהן) - אביהם של איה והראל ובעלה של דידי. מובטל כבר 8 שנים, ומתקשה להתמודד עם יציאתו מהארון של בנו.
  • דידי שדות (חלי גולדנברג) - אמה של איה. מעוניינת להתגרש מאורי אך חשה חמלה כלפיו[4].
  • תמי לוריא (מיקי קם) - אמו הנוירוטית של רן ואשתו של בועז. על אף הקשיים היא המשיכה לעמוד לצד בעלה[4].
  • בועז לוריא (שמיל בן ארי) - אביו של רן, רופא. בעונה הראשונה הוא פוגש לראשונה את בנו השני, שנולד כתוצאה מרומן חד פעמי עם רופאה בשם רונית בן שושן (רובי פורת-שובל).
  • אתי בן דוד (מירי בוהדנה) - עורכת דין. פגשה את רן ואת יוחאי בבריכה. תחילה היא יוצאת עם יוחאי אך מתאהבת ברן. היא שוכרת את שירותיו של רן כאדריכל לבית הוריה. בסוף העונה, לאחר הפרידה של רן ואיה, עוברים רן ואתי לגור ביחד, והעונה השנייה מתחילה בחתונתם[3].
  • יונתן בן שושן (עומר דץ) - בנו השני של בועז, שנולד כתוצאה בין בועז לאמו, רונית.
  • אייל (יונתן עוזיאל) - בן זוגה של איה בעונה השנייה. קצין בתקופת לימודים באוניברסיטה. כוחני, לא-יציב נפשית, ייצרי, ישיר.
  • איתן (שמואל וילוז'ני) - עורך ספרותי וסופר בגיל העמידה, עזב את משפחתו למען חיים משותפים עם צמרת. כתב את הספר "אפור".

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ביקורות

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]