דפורסט קלי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יש להשלים ערך זה: בערך זה חסר תוכן מהותי.
הנכם מוזמנים להשלים את החלקים החסרים ולהסיר הודעה זו. שקלו ליצור כותרות לפרקים הדורשים השלמה, ולהעביר את התבנית אליהם.
יש להשלים ערך זה: בערך זה חסר תוכן מהותי.
הנכם מוזמנים להשלים את החלקים החסרים ולהסיר הודעה זו. שקלו ליצור כותרות לפרקים הדורשים השלמה, ולהעביר את התבנית אליהם.
דפורסט קלי
DeForest Kelley
דפורסט קלי בכנס מסע בין כוכבים, בשנת 1988
דפורסט קלי בכנס מסע בין כוכבים, בשנת 1988
לידה 20 בינואר 1920
אטלנטה, ג'ורג'יה
פטירה 11 ביוני 1999 (בגיל 79)
וודלנד הילז
סוגה מועדפת מערבון עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות 1947–1998 (כ־51 שנים) עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים Decatur High School עריכת הנתון בוויקינתונים
פרסים והוקרה כוכב בשדרת הכוכבים בהוליווד עריכת הנתון בוויקינתונים
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית
דפורסט קלי בתפקיד ליאונרד מק'קוי ב"מסע בין כוכבים"

ג'קסון דפורסט קלי (אנגלית: Jackson DeForest Kelley;‏ 20 בינואר 1920 - 11 ביוני 1999) היה שחקן קולנוע אמריקאי. פרסומו הגדול ביותר הגיע מתפקידו כדוקטור ליאונרד "עצמות" מק'קוי, בסדרת הטלוויזיה "מסע בין כוכבים".

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

נולד באטלנטה, ג'ורג'יה. כילד השתתף כזמר במקהלת הכנסייה. הוא קיבל גם תפקידי סולו, ומאוחר יותר הופיע גם בתחנת רדיו מקומית באטלנטה. כתוצאה מהופעות אלה זכה בחוזה הופעות עם לו פורבס ותזמורתו בתיאטרון פארמאונט בעיר.

בגיל 17 קלי הגיע ללונג ביץ' בקליפורניה, במטרה לבלות עם דודו במשך שבועיים. המקום מצא חן בעיניו, והוא נשאר שם שנה. לאחר מכן חזר לג'ורג'יה, אך החליט לשוב לקליפורניה באופן קבוע. הוא מצא עבודה בניקיון, אותה החליף מאוחר יותר בעבודה כמפעיל מעלית במלון. בלונג ביץ' הופיע עם קבוצת התיאטרון של לונג ביץ' בערב, כאשר בבוקר הוא ממשיך לעבוד לפרנסתו.

ב־1942 פגש את אשתו, קרולין, ששיחקה באחת ההצגות בהן השתתף במסגרת קבוצת התיאטרון. עקב המלחמה, גויס קלי לחיל האוויר והוצב בניו מקסיקו. לאחר מכן הועבר לקולבר סיטי, שם שיחק בסרט הדרכה של הצי האמריקאי. ב־7 בספטמבר 1945 התחתן עם קרולין אצל כומר שהשיא בחינם אנשי צבא. את טבעות הנישואין האינדיאניות קנו תמורת 25 סנטים.

"צייד כישרונות" של אולפני פארמאונט גילה אותו משחק בסרט ההדרכה, והציע לו עבודה כשחקן. הוא ביצע מספר רב של תפקידים לפני שהגיע לשחק ב"מסע בין כוכבים", בסדרות טלוויזיה וסרטי קולנוע. סרטו הראשון היה "פחד בלילה", בו שיחק בתפקיד ראשי. הסרט הצליח מאוד וביסס את מעמדו של דפורסט קלי כשחקן מוביל. ב-1957 שיחק ב"עץ החיים" וב-1959 שיחק במערבון "עיר היצרים", שניהם בבימויו של אדוארד דמיטריק.

בסדרה "מסע בין כוכבים" שיחק בין 1966 ל־1969, וכן בסרטים המבוססים על הסדרה. בנוסף הופיע כשחקן אורח בפרק הראשון של מסע בין כוכבים: הדור הבא בשנת 1987.

מותו[עריכת קוד מקור | עריכה]

דפורסט קלי נפטר מסרטן הקיבה בבית החולים של קרן הקולנוע והטלוויזיה בוודלנד הילז, לאחר אשפוז של שלושה חודשים. הוא הראשון מבין חברי הצוות העיקריים של הסדרה המקורית שהלך לעולמו. לפניו נפטר השחקן מארק לנארד, שגילם את סארק, אביו של הוולקן ספוק. ב-2005 נפטר השחקן ג'יימס דוהאן, שגילם את המהנדס מונטגומרי "סקוטי" סקוט.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא דפורסט קלי בוויקישיתוף