יהלומים (סרט, 1975)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יהלומים
Diamonds
כרזת הסרט
כרזת הסרט
כרזת הסרט
בימוי מנחם גולן, דייוויד פולסן
הופק בידי יורם גלובוס, מנחם גולן
תסריט מנחם גולן
עריכה דב הניג
שחקנים ראשיים רוברט שו
ריצ'רד ראונדטרי
שלי וינטרס
ברברה הרשי
מוזיקה רוי באד
צילום אדם גרינברג
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
ישראלישראל ישראל
חברה מפיצה Embassy Pictures
הקרנת בכורה 22 באוקטובר 1975
משך הקרנה 120 דקות
שפת הסרט אנגלית
סוגה סרט שוד עריכת הנתון בוויקינתונים
תקציב 10,000,000 ‏$
הכנסות 285,000 צופים בישראל
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

יהלומיםאנגלית: Diamonds) הוא סרט פשע ישראלי-אמריקאי משנת 1975 בבימויו של מנחם גולן, עם רוברט שו, ריצ'רד ראונדטרי, ברברה הרשי (בשם ברברה סיגל - Seagull) ושלי וינטרס בתפקידים הראשיים.

העלילה היא על שוד מתוחכם בבורסת היהלומים ברמת גן בה מאוכסנים יהלומים בשווי של 100 מיליון דולר.

הצילומים נערכו בלונדון, תל אביב, רמת גן וירושלים.

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

צ'ארלס הודג'סון (רוברט שו) הוא סוחר יהלומים אמיד מלונדון. הוא מתחרה בהיאבקות עם אחיו התאום ארל (רוברט שו בתפקיד כפול) שמתגאה כל הזמן בבניית חדרי כספות שאין אפשרות לחדור לתוכן. שיא הצלחתו של ארל, היא בניית חדר הכספות בבורסת היהלומים הישראלית ברמת גן שאותה לא יוכל לפרוץ אפילו השודד המתוחכם ביותר. צ'ארלס מחליט ללמד את אחיו לקח. הוא מגייס את ארצ'י (ריצ'רד ראונדטרי), שזה עתה השתחרר מהכלא ומשכנע אותו להצטרף אליו יחד עם חברתו סאלי (ברברה הרשי).

מהרגע שהשלושה נוחתים בנתב"ג הם במעקב של מפקח המשטרה משה בן דוד (שייקה אופיר), עוזרו גבי (גדי יגיל) והשוטרת ציפי (יונה אליאן). בנתב"ג הם נפגשים בתיירת היהודיה האלמנה זלדה שפירו (שלי וינטרס) שהגיעה לישראל כדי למצוא חתן.

השלושה מתפצלים, צ'ארלס נשאר בתל אביב וארצ'י וסאלי עוברים לבית לחם, שם הם "מתכננים" ביחד עם מדריך התיירים מוסטפא (יוסף שילוח) שוד של תכשיטי המדונה בכנסיית המולד) כדי למקד את המעקב אחריהם ולאפשר לצ'ארלס פעולה חופשית ברמת גן.

ברמת גן נפגש צ'ארלס עם עמיתו סוחר היהלומים זלצבורג (יהודה אפרוני) שללא כוונה מגלה לו פרטים רבים על סדרי האבטחה. הקומבינציה של חדר הכספות משתנה מדי פעם ורק מר רבינוביץ (יוסי גרבר) מעודכן בה. עבריין נוסף, מומו (בומבה צור) חוטף את בנו של רבינוביץ (חן פלוטקין) וצ'ארלס מאיים על רבינוביץ כי ימסור לו את קומבינציה חדר הכספות אחרת יאונה רע לבנו. אשתו של רבינוביץ (נעמי גרינבאום) מודאגת מאוד ורבינוביץ לא עומד בלחץ.

צ'ארלס מצליח לעקוף את מערכת האזעקה ומגיע עד לחדר הכספות. בינתיים עוקבים השוטרים משה וגבי אחרי צ'ארלס וסאלי שמצליחים להימלט מחופשים ובעזרת מסוק להגיע ליד בית בורסת היהלומים ברמת גן. מוסטפא נתפס ונחקר על ידי השוטרים ומגלה להם לאחר איומים על הפסקת עבודתו, את התכנית. משה וגבי ממהרים לבורסה ברמת גן אבל השומר במקום (אריה מוסקונה) אומר להם שאין כל בעיה...

ארצ'י מצליח בעזרת ציוד מתוחכם לעקוף את הרצפה במבואה של חדר הכספות הקשורה לאזעקה, לפתוח את חדר הכספות ולפוצץ את כל הכספות חוץ מהכספת של צ'ארלס. אלפי יהלומים נשפכים לרצפה אך צ'ארלס שרצה רק להראות לאחיו כי גבר עליו, לא מעוניין בהם. ארצ'י כועס אך אין לו ברירה. בדרך חזרה נופלים יהלומים מכיסו על הרצפה ומפעילים את האזעקה.

מתחיל מרדף בתוך בניין הבורסה. צ'ארלס וארצ'י מצליחים להגיע לגג ולהיחלץ משם בעזרת המסוק.

לבסוף הם עוזבים את הארץ ביחד עם זלדה שלא הצליחה למצוא חתן. צ'ארלס נותן לארצ'י 100,000 דולר ותורם לבורסה 50.000 דולר "לשיפור תנאי הבטיחות"...

צוות השחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שם השחקן/ית שם הדמות הערות
רוברט שו צ'ארלס/ארל הודג'סון תפקיד כפול
ריצ'רד ראונדטרי ארצ'י עבריין
ברברה הרשי סאלי חברה של ארצ'י
שלי וינטרס זלדה שפירו תיירת יהודייה
שייקה אופיר משה בן דוד קצין משטרה
גדי יגיל גבי בלש משטרה
יוסף שילוח מוסטפא מדריך תיירים
יהודה אפרוני זלצבורג יהלומן
יוסי גרבר רבינוביץ עובד בבורסה
יונה אליאן ציפי שוטרת
בומבה צור מומו (שלמה) עבריין
נעמי גרינבאום גב' רבינוביץ
חן פלוטקין דני רבינוביץ

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]