ינון יהל

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יש לערוך ערך זה. הסיבה היא: הערך דורש ניסוח, עדכון.
אתם מוזמנים לסייע ולערוך את הערך. אם לדעתכם אין צורך בעריכת הערך, ניתן להסיר את התבנית. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.
יש לערוך ערך זה. הסיבה היא: הערך דורש ניסוח, עדכון.
אתם מוזמנים לסייע ולערוך את הערך. אם לדעתכם אין צורך בעריכת הערך, ניתן להסיר את התבנית. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.
ינון יהל
לידה 26 באוגוסט 1978 (בן 45)
ישראל
מוקד פעילות ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-2001
עיסוק מפיק מוזיקלי, די ג׳יי, רמיקסר, מלחין, מעבד, טכנאי סאונד
סוגה פופ, מוזיקת עולם, פופ ים תיכוני, מוזיקת האוס ,EDM, מוזיקת דאנס
שפה מועדפת עברית, אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
כלי נגינה קלידים, סינתיסייזר, פסנתר, גיטרה, תופים, כלי הקשה, Digital Audio Station
http://www.YinonYahel.com
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ינון יהל (נולד ב-26 באוגוסט 1978) הוא מפיק מוזיקלי, רמיקסר ו-DJ ישראלי. הפיק את השיר Golden Boy שזכה בתואר "שיר השנה" בשנת 2015 ואת השיר "אף אחד" אותו שרה הזמרת עדן בן זקן שזכה בפרס "שיר השנה" בשנת 2017. המוזיקה שעיבד והפיק הגיעה לצמרת המצעדים הבינלאומיים והפקותיו זכו לעשרות מיליוני הורדות וסטרימינג[דרוש מקור].

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ינון החל את דרכו המוזיקלית בגיל 14 כנגן קלידים בלהקת הנוער הישראלית "אמן" (Eman). לאחר הצלחת הלהקה, ינון מיקד את עבודתו בסצנת המוזיקה האלקטרונית והחל להופיע במועדוני ריקודים.

בשנת 2002 הכיר ינון את מאיה סימנטוב, המוכרת בשם הבמה ״מאיה". לשיתוף הפעולה הצטרף גם הדי ג׳יי עופר ניסים ומאז הם עובדים יחד. בשנת 2005 יצא לאור אלבומו הראשון "First Time" שזכה להצלחה בינלאומית. בתקופה קצרה, שלושת הסינגלים מהאלבום הגיעו למקומות גבוהים במצעד הלהיטים האמריקאי של בילבורד בקטגוריית מוזיקת דאנס ומועדונים. השיר "First Time" זכה למקום בעשרת המובילים במצעד, בעוד שהשירים "That's The Way I Like It" ו-"Searching" הגיעו למקום במצעד בין עשרים השירים המובילים. השלישייה הוציאה בהמשך אלבומים נוספים שזכו להצלחה רבה: 'Searching' ,'Forever Tel Aviv', 'Happy People: Summer Edition', 'Happy People: Winter Edition', 'Pride All Over', והאלבום 'Over You׳.

בשנת 2006 הפיק מספר רמיקסים רשמיים בשיתוף עם עופר ניסים: ׳Wonder Of It All׳ של הזמרת קריסטין W, 'Love You All Over' של הזמרת דבורה קופר, 'I Want More' של Amuka's ו - 'Easy As Life' של דבורה קוקס, כאשר האחרון זכה להצלחה נרחבת במצעדי התקליטים בקנדה ובמקסיקו. השניים גם הפיקו רמיקס לשיריה של הזמרת ביונסה, ׳One Night Only׳, ו-׳Déjà Vu׳ ולשירים ׳Home׳ ו- ׳Fascinated׳ של הזמרת סוזאן פאלמר שהגיע לעשרת השירים המבוקשים ביותר במצעדים בארצות הברית. בשנת 2008 ינון שחרר את הסינגל הראשון תחת שמו, "Shine" אותו כתב בשיתוף פעולה עם הזמר הקנדי ג'סי לאבל. הסינגל זכה להצלחה רבה ובמקסיקו הגיע למקום הראשון בתחנות הרדיו המקומיות.

בשלהי 2008, הפיק יחד עם מרקוס וסט, הידוע בשם הבמה שלו Channel 7. השניים הפיקו את המוזיקה בתוכנית Making The Band 4 של האמן פי דידי ששודרה ברשת MTV. במהלך התוכנית, השניים עבדו עם אמני R&B מובילים ובהם Danity Kane, הרכב מוזיקלי נשי ו-Donnie Klang, שזכו בתוכנית. בשיתוף פעולה עם Klang ואמן ה-R&B ג'ייסון דרולו, ינון ו-Channel 7 כתבו והפיקו את השיר Dr.Love שמאוחר יותר הופיע בפסקול הסרט Aliens in Attic. במהלך תקופה זו ינון הפיק רמיקסים וכמן כן הפיק שירים גם עבור מדונה, ג'ניפר לופז, קייסי ופי דידי.

ינון עבד עם אמנים ומפיקים מוזיקליים כגון: David Cabera, המנהל המוזיקלי של ריקי מרטין ועם Jim Beanz. באותה שנה, פי דידי וינון כתבו והפיקו שירים לאלבומה של האמנית אשנטי בשם "The Decleration". אלבום זה הגיע למקום השישי בטבלת המצעדים בארצות הברית. האלבום קיבל ביקורות מעורבות אך השיר המרכזי שבו הוכרז על ידי חלק מהמבקרים כ-"יהלום באלבום".

בשנת 2010 יהל הפיק את הרמיקס הרשמי לשירה של כריסטינה אגילרה, "You Lost me"[1] שתוך זמן קצר הוביל במצעד הלהיטים האמריקאי. כמו כן, עבד עם "White is Pure 9" על מופעי "Montreal's 2010 White Party", בו הופיעו בשנים האחרונות כמה מהאמנים הפופולריים ביותר בעולם המוזיקה האלקטרונית כגון ארמין ואן ביורן, Above and Beyond, Peter Rauhofer, Deep Dish, טייסטו ודייוויד גטה.

בשנת 2012, הפיק לחברת המשקאות טמפו שיר עבור פרסומת למשקה התה הקר "Jump". השיר, שנקרא על שם המשקה נוגן ברשת של MTV והיה מועמד בתחרות שיר השנה מטעם תחנת הרדיו המובילה בהוואי. בשנת 2014 ינון הפיק שני שירים עם האמנית הברזילאית לורנה סימפסון. השיר ׳This Moment׳ היה מועמד ל״שיר השנה" באתר האינטרנט הברזילאי "DNA da Balada". השיר השני, "Worth the Pain" הגיע למקום ראשון במצעד השירים האלקטרוניים "ITUNES ברזיל". באותה שנה, הרמיקס הרשמי של ינון לשיר "Free People", שיתוף פעולה של Tony Moran ו - Martha Wash[2], הגיע למקום ראשון במצעד הלהיטים האמריקאי בקטגוריית מוזיקת דאנס ומועדונים. ינון הוזמן פעם נוספת, עם עופר ניסים ומאיה סימנטוב, לשתף פעולה בשיר "Everybody Needs A Man".

בשנת 2014, הפיק את השיר ׳מהפכה של שמחה׳, שיתוף פעולה של ליאור נרקיס ועומר אדם. השיר זכה ללמעלה משלושים מיליון צפיות. בנוסף כתב והפיק עבור "Supergroup Project" את השיר ׳Love Song For You׳ שביצעו איזי, האולטראס, ענבל ביבי ונאור אורמיה. באות השנה חיבר גם את השיר ׳Thanks׳ שהגיע ללמעלה ממיליון וחצי צפיות ואת השיר נמס ממך שהגיע ללמעלה משלוש מיליון צפיות.

בשנת 2015 שיתף פעולה שוב עם עופר ניסים ברמיקס לשירה של מדונה, "Living for Love"[3], שהופיע באלבומה Rebel Heart. הרמיקס הרשמי הגיע למקום הראשון במצעד הלהיטים האמריקאי בקטגוריית מוזיקת מועדונים. מדונה בחרה בגרסת הרמיקס להופעה בטקסי פרס גראמי וה-Brit. באותה שנה, ינון עיבד והפיק מוזיקלית את השיר המועמד לתחרות האירוויזיון, Golden Boy אותו שר הזמר נדב גדג'. השיר הגיע למקום הראשון במצעדים בישראל ולמקום ה-9 בתחרות האירוויזיון. ג'דג ינון היה שותף גם לגרסה היוונית לשיר, שנקראת: "Sto The Me Paei" (ביוונית: "Take Me to God") ששרה אלני פוריירה. השיר בגרסתו היוונית הופיע בטקסט פרסי MAD בשנת 2015. בנוסף, הוא הפיק את השיר ׳Buoy׳ שהופיע באלבום האוסף "Dim Mak Greatest Hits 2015: Originals".

ב-2015 הפיק את השיר "יום שעובר" שביצע ליאור נרקיס, כתב" צ'ולי זכאי והלחין שי ראובני. על פי מדד מדיה פורסט באותה השנה זכה השיר לתואר "שיר השנה". ינון עיבד והפיק מוזיקלית את השיר "מלכת השושנים", שכתבו והלחינו דולי ופן עבור הזמרת הישראלית עדן בן זקן והופיע עמה באמפיתיאטרון בקיסריה. ינון כתב את שיר הנושא לתוכנית הטלוויזיה "צ'מפיונסניק" ששודרה בניקולודיאון ישראל. מאוחר באותה שנה חיבר את שיר הנושא לסדרת הילדים "פלאשבאק".

בין השנים 20122014 ינון ניגן בלהקה שהופיעה בגרסה הישראלית לתוכנית המצליחה "The Voice". בין השנים 20112015 ינון הפיק מוזיקלית וחיבר שירים עבור מופע הילדים הגדול בישראל, הפסטיגל, בו מופיעים אמנים מובילים מתחום הבידור עבור ילדים. בשנת 2016 ינון ועופר ניסים יצרו את הרמיקס הרשמי לשיריהם של הפט שופ בויז ובינם: ׳Say It To Me׳ ו - ׳The Pop Kids׳[4] שהופיעו באלבומם ׳Super׳. באותו הקיץ, ינון יצר את הרמיקס הרשמי לשיר "Tell Me We're OK" של DJ Hardwerk בשיתוף פעולה עם הזמר הידוע אייקון.

ב-29 באפריל 2016 חיבר את סינגל הבכורה "This Ain't About You" לזמרת הערבית-ישראלית לינא מח'ול. השיר הגיע לעשרת המקומות הראשונים במצעד המועדונים והפופ באנגליה. באוגוסט 2016 ינון הפיק את מופע החימום של מארינה מקסימיליאן להופעתה של הזמרת סיה. הופעה זו התקיימה בפארק הירקון בתל אביב מול קהל של עשרות אלפי אנשים.

בשנת 2017 ינון הפיק את המופע של משה פרץ, השיר ׳קרמלה׳ שינון הפיק היה השיר השני הכי מושמע בישראל בשנת 2017[5]. בשנה זו הלחין את הפסקול לסדרת הטלוויזיה "טין ניק סטנדאפ שואו״ ששודרה בערוץ ניק ג׳וניור. את השיר ביצעו מנחי התוכנית טל מוסרי ועדי ביטי. בשנת 2018 התבקש ינון לעבד ולהפיק את שיר הנושא עבור התוכנית ״צ׳מפיונסניק״, שבוצע גם הוא על ידי מנחי התוכנית. באותה שנה התאחד ינון פעם נוספת עם הזמרת עדן בן זקן, לטובת עיבוד והפקה מוזיקלית של השיר ׳אף אחד׳ שנכתב והולחן על-ידי הראל סנדרוסי ונבחר לשיר השנה. איחוד נוסף שהתקיים בשנה זו היה עם נדב גדג', לטובת עיבוד והפקת השיר ׳אולי נדבר׳ שנכתב על-ידי קיי בן סלמון ולידור בן דוד. השיר הגיע למקום הראשון במצעד הרשמי של גלגלצ ובמצעד Itunes הישראלי, והיה בין עשרת השירים המושמעים ביותר בשנת תשע״ח על פי אקו״ם[6]. בשנת 2018, שיר הלהיט של ינון ׳Sweat׳ הופיע בפסקול של הסרט הצרפתי ׳Sauvage׳[7] שהיה מועמד לשלושת פרסים בפסטיבל קאן היוקרתי.

באירועי הגאווה לשנת 2018 בישראל, ינון עיבד והפיק מוזיקלית שלושה שירים, איתם הופיע באירוע המרכזי של אירועי הגאווה בפארק צ׳ארלס קלור שבתל אביב. ההופעה כללה עיבוד והפקה מוזיקלית לשיר ׳אתי׳ בביצועה של דיקלה; עיבוד, הפקה מוזיקלית ולחן לשיר ׳טוקור׳ בביצועו של מוטי טקה בשיתוף עם עיריית תל אביב; עיבוד והפקה מוזיקלית לשיר ׳לוקה׳ בביצועה של אגם בוחבוט. ביוני 2018 שיתף פעולה עם המפיק המוזיקלי Guena LG בשיר I Am Free לזמרת ניקול סלאק ג׳ונס. הרמיקס לשיר הגיע למצעד האלקטרו הרשמי של צרפת. באותה השנה, ינון פעל מפיק בפרויקט "אם ננעלו" עם הראל סקעת, בקאבר לעופרה חזה. במהלך השנה יצר רמיקסים רשמיים לדיקלה, ניקול סלאק ג'ונס, וכן עיבודים מוזיקליים למופע של עברי לידר ותומר מייזנר. באותה השנה ינון הפיק את שיר הנושא של הסרט "הנשף" בביצוע של עברי לידר, סרט אשר זכה בפרס אופיר, פסטיבל הסרטים בטרייבקה ובמיאמי.

במקביל לפעילותו, המשיך ללוות פסטיבלים ומסיבות ברחבי העולם, והפיק את שיר הנושא של מסיבת Hell & Heaven בברזיל.

בשנת 2019 ינון המשיך לעבוד עם אמנים בארץ, ביניהם נטע ברזילי, עדן בן זקן, שירי מימון, עומר אדם, רן דנקר ונוספים, תוך כדי שהופיע בפסטיבלים ומסיבות ברחבי העולם. בין היתר הפיק את "המנון המאה" לציון מאה שנים לתנועת הצופים העבריים בישראל, בה היה גם חניך בצעירותו[8]. בשנת 2020 הפיק יהל עבור עדן אלנה את השיר "Feker Libi" שנבחר לייצג את ישראל באירוויזיון[9][10], שנדחה באותה שנה בשל מגפת הקורונה. באותה שנה הפיק את שיר הנושא של תוכנית הריאליטי "הבנים והבנות".[11] עוד באותה שנה הפיק יהל קמפיין נגד אלימות בהשתתפות אנה זק.[12] סינגל נוסף בהפקתו של יהל הוא "מה אתה רוצה?"[13] של אלה לי שנכתב והולחן על-ידי איתי שמעוני, וזכה להצלחה והגיע למקום ה-2 במצעד השבועי של גלגלצ.[14]

בשנת 2021 הפיק עבור שירי מימון את השיר "טיפה" שנכתב והולחן על-ידי מימון ואיתי שמעוני,[15] עבור רוני דלומי את השיר "זה בא אליי" שנכתב והולחן על-ידי דלומי, איתי שמעוני וצליל קליפי, עבור מאור אדרי ושפיטה את הסינגל "חליק" שנכתב על-ידי אדרי וצליל קליפי והולחן על-ידי השניים בשיתופו של ינון יהל,[16] עבור עדן בן זקן את השיר "יום הפוך" שהלחין יהל יחד עם צליל קליפי שגם כתבה אותו,[17] עבור נרקיס את הסינגל הראשון מאלבומה השלישי, "הולכת איתך" שנכתב והולחן על-ידי קליפי,[18] עבור ג'טפייר ועמית שאולי (זוכת The Voice ישראל)[19] את השיר "Say What You Want" שנכתב והולחן על-ידי שי פינטו ומאי ספדיה, עבור קווין רובין וספיר סבן את השיר "שופוני" שנכתב והולחן על-ידי יהל, יוני חרל"פ ואיתי שמעוני, עבור שחר טבוך את השיר "פחדן" שנכתב והולחן על-ידי טבוך ולי בירן, עבור הראל סקעת את השיר "בא לי" שנכתב על-ידי שחר הדר והולחן על-ידי עמרי קסטן ולירון בן שמעון, עבור עדן אלנה את השיר "לקום" שנכתב והולחן על-ידי איתי שמעון, עבור נוי פדלון את השיר "צ'ייסר" שנכתב על-ידי פדלון ורון ביטון והולחן על-ידה בשיתוף יהל, עבור נסרין קדרי את השיר "ג'ינס או טייץ" שנכתב והולחן על-ידי אבי אוחיון וצליל קליפי, עבור דודי בר דוד את השיר "עושה מסיבות" שנכתב והולחן על-ידי בר דוד ואבי אוחיון, עבור שרי גבעתי את השיר "לראות כוכבים", ועבור סוזן פאלמר את השיר "Heaven In You". ב-5 בנובמבר 2021 עלתה פרסומת לחברת מחסני תאורה בהפקתו המוזיקלית של יהל עבור משרד הפרסום אברהם.

ב-2022 הפיק עבור שחר טבוך את השיר "מישבאלי" שכתב והלחין טבוך יחד עם לי בירן[20], עבור מוקי את השיר "עניבות" שכתב והלחין מוקי יחד עם צליל קליפי ומאור יצחקי[21][22], עבור ענבל ביבי את השיר "Marionette" שנכתב והולחן על-ידי צליל קליפי, מאי כהן וטל פורר[23], עבור עמית שאולי את השיר "מה איתי" שנכתב והולחן על-ידי מאי ספדיה ושי פינטו[24] ועבור עידן ארי את השיר "אחרי הכול" שנכתב והולחן על-ידי שי פינטו[25].

בינואר 2023, נחשף כי יהל הוא חלק מכותבי השיר "Unicorn" של נועה קירל, שייצג את ישראל באירוויזיון 2023[26]. השיר הגיע למקום השלישי בתחרות.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Christina Aguilera - You Lost Me (Remixes), Discogs (באנגלית)
  2. ^ Tony Moran Featuring Martha Wash - Free People, Discogs (באנגלית)
  3. ^ Madonna - Living For Love, Discogs (באנגלית)
  4. ^ Pet Shop Boys - The Pop Kids Remixes, Discogs (באנגלית)
  5. ^ "אקו"ם חשפה מהו השיר הכי מושמע ברדיו ב-2017". טיים אאוט. 2017-12-24. נבדק ב-2018-07-18.
  6. ^ בוקר, רן (2018-08-21). ""שני משוגעים" ניצח את TOY: האמנים המושמעים של השנה". Ynet. נבדק ב-2018-08-21.
  7. ^ Sauvage, 2018-08-29, נבדק ב-2018-07-18
  8. ^ 100 שנות צופים, באתר ynet, ‏2019-02-14
  9. ^ "Israel's Song for Eurovision 2020 in English, Hebrew, Amharic and Arabic". Haaretz (באנגלית). נבדק ב-2021-12-07.
  10. ^ David Popescu, Israel: Eden Alene to sing “Feker Libi”! (באנגלית אמריקאית)
  11. ^ בן זיני – הבנים והבנות, באתר mako, ‏2020-10-11
  12. ^ אנה זק - סימן שאנחנו מגזימים, באתר mako, ‏2020-06-28
  13. ^ אלה לי להב - מה אתה רוצה?, באתר mako, ‏2020-11-15
  14. ^ המצעד השבועי 14.1.2021, באתר glz.co.il
  15. ^ שירי מימון | טיפה, באתר mako, ‏2021-04-25
  16. ^ עמי פרידמן, מאור אדרי ושפיטה עושים היפוך תפקידים, באתר www.israelhayom.co.il, ‏16.03.2021
  17. ^ "מועבט": אלבומה החדש של עדן בן זקן, באתר ישראלה, ‏2021-05-05
  18. ^ "הולכת איתך": הזמרת נרקיס בדרך לאלבומה השלישי, באתר ישראלה, ‏2021-05-10
  19. ^ בוקר, רן (2019-09-23). "עמית שאולי זכתה בגמר The Voice". Ynet. נבדק ב-2021-12-07.
  20. ^ "מישבאלי" של שחר טבוך הוא קפסולת זמן של דור ה-Z, באתר mako, ‏2022-01-24
  21. ^ שלומי שבת יצא מבידוד הישר לסינגל החדש עם איתי לוי, באתר mako, ‏2022-01-18
  22. ^ מאיה כהן, מוקי: "בתחילת הקורונה איבדתי את הרצון לכתוב", באתר ישראל היום, ‏2022-01-17
  23. ^ ענבל ביבי - Marionette, באתר כאן-תאגיד השידור הישראלי
  24. ^ עמית שאולי / מה איתי | הליקון מיוזיק, באתר www.helicon.co.il, ‏2022-01-31
  25. ^ יובל אראל‏, עידן ארי - אחרי הכל, בבלוג של יובל אראל, מגזין מוזיקה ותרבות, 8 בפברואר 2022
  26. ^ מאי ספדיה - לחיפה יש נציגות באירוויזיון! - חי פה - תאגיד החדשות של חיפה והסביבה, באתר חי פה - תאגיד החדשות של חיפה והסביבה, ‏18 בינואר 2023